30% تخفیف کلیه محصولات در جشنواره نوروز 1398  

کد تخفیف: k13983020 

از 25 اسفند 1397 تا 17 فروردین 1398

آموزش حسابداری مالیات بر ارزش افزوده توسط سایت کاناز اسپید تهیه شده است. قانون مالیات بر ارزش ...
آموزش حسابداری بازرگانی خارجی(اعتبارات اسنادی) یکی از موارد مهم و پیچیده در رشته حسابداری ...
کتاب حسابداری تسعیر ارز به زبان ساده و آموزش آن با نرم افزارهای حسابداری به آموزش حسابداری ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات بر‌حقوق با نرم افزار( با   نسخه جدید نرم افزار سازمان ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار‌تبدیل‌اکسل‌به‌VCF کاناز(انتقال و ذخیره شماره های ...
سایت کاناز فیلم‌آموزش نحوه ارسال معاملات فصلی(آموزش معاملات فصلی) موضوع ماده 169 قانون مالیات ...
افزونه(Add-In) تبدیل تاریخ کاناز برای اکسل یکی دیگر از سری نرم افزارهای کاربردی سایت کاناز ...
نرم افزار متااستاک جهت انجام تحلیل تکنیکال بورس و همچنین سهام استفاده می شود. می توان گفت نرم ...
نرم‌افزار حقوق و دستمزد ﮐﺎﻧﺎﺯ نرم افزاری جامع و کامل می باشد که در عین سادگی، کارایی آن بالاست ...
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز را تهیه و آماده ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت  نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز) نسخه ...
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کرده ...
نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان ابزاری قدرتمند برای استخراج آدرس ایمیل ها و شماره ...
تماس با سید مصطفی هاشمی

تخفیف نوروزی کلیه محصولات کاناز اسپید

1398discount.gif

آیا استانداردهای حسابداری مسئول بحران مالی جهانی هستند

آیا استانداردهای حسابداری مسئول بحران مالی جهانی هستند

مردان خاکستری در اتاق‌های کم نور نشسته‌ و در حال مطالعه عمیق در کنار صرف قهوه و کشیدن سیگار برای تدوین استانداردهای حسابداری می‌باشند که تا حدودی موضوع ضابطه‌مند نمودن فرآیندهای مالی را به منظور استفاده ذینفعان سامان ببخشند تا عملاً ذینفعان براساس اطلاعات مربوطه تصمیمات مقتضی بعمل آورند. بر همین اساس حال این پرسش مطرح است که آیا آنها مسئول جریان ایجاد بحران مالی جهانی به شمار می‌روند؟ انتقاد سطحی مطروحه به گروه تدوین‌کنندگان استانداردها عمدتاً در ارتباط با تبیین طرح استاندارد حسابداری، روش‌های اجرایی مربوط به استفاده از ارزش‌های منصفانه تحت عنوان حسابداری ارزش‌های منصفانه در ارتباط با نهادهای مالی و ابزارهای مالی مربوط می‌باشد. علاوه بر این استانداردهای حسابداری ناشی از بحران مالی عمدتاً بر حسابداری کاربردی متمرکز شده‌اند. این در حالی است که آنهایی که هیچگونه تصمیم‌گیری نسبت به فرآیندهای کسب و کار نداشته‌اند به عنوان نهادهای استانداردگذاران حسابداری مطرح گردیده‌اند که این ویژگی در عالم اقتصاد به عنوان"اردک لنگ" مطرح می‌باشد به تعبیری دیگر گروهی که شناختی از فرآیندهای کسب و کار ندارند اقدام به تدوین استانداردهای حسابداری می‌نمایند که در عمل خروجی این رویه نتیجه یک بعدی و غیراثربخش را به همراه خواهد داشت. این بحران در حال تبدیل شدن به یک بحران بزرگ‌تر در سطح جهان می‌باشد.
در این بحث ما به دنبال ارائه درک مناسب‌تری نسبت به اینکه چه چیزی عامل ایجاد بحران مالی شده است و واکنش هیأت استانداردهای بین‌المللی حسابداری (IASB) به این موضوع چه بوده می‌باشیم. در اواخر سال 2007 زمانی که بحران مالی ظهور پیدا کرد در مرحله اول حسابداران و مدیران مالی قبل از هر گروه دیگری اقدام به شناسایی درآمد در دفاتر مالی در مرحله اول با افزایش ارزش‌های منصفانه دارایی‌های نمونه و با زوال این درآمدها در اثر کاهش ارزش‌های منصفانه به علت بکارگیری روش حسابداری ارزش‌گذاری منصفانه مطابق با استاندارد حسابداری ارزش‌های منصفانه ضرر و زیان‌های زیادی را مرتکب شدند. آنها به عنوان عامل ایجاد بحران شناسایی شدند چرا که مدیران دستگاه‌ها از سنوات قبل اقدام به انعکاس پاداش سالیانه و حقوق و مزایای آنها مشتق از میزان سود و زیان حاصله شرکت‌ها در پایان هر سال بوده و با عنایت به شناسایی سودهای مناسب آن‌ها عملاً پاداش قابل توجهی دریافت می‌نمودند که این خود انگیزه‌ای در بکارگیری مدل ارزش‌گذاری منصفانه در حساب‌های مالی آن شرکت‌ها بوده است. بدین ترتیب برداشت صاحب‌نظران این بود که علت ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 23 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری

 

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری را بررسی می کنیم:

1- روال کار مشخص شود.
2- افراد مورد نیاز به نحو مناسب انتخاب شوند.
3- از هزینه کردن غیر ضروری برای خرید سیستم جلوگیری شود.
4- پوزیشن بی مورد در واحد نداشته باشیم.
5- آموزش را جدی بگیریم.
6- کنترل ها را قوی کنیم.
7- تصمیمات منطقی داشته باشیم.
8- سرمایه گذاری بلند مدت در این بخش داشته باشیم.
9- ایجاد انگیزه کنیم.
10- شیب کاهش هزینه ها را ملایم کنیم.

1- روال کار مشخص شود.
برای واحد مالی حتما کتابچه ای تهیه شود تا بر اساس آن کارها انجام شود. چه اشکالی دارد برای این واحد دستورالعملی جامع فراهم گردد؟ مطمئن باشید این دستورالعمل حداکثر ظرف 6 ماه تهیه خواهد شد ولی سال ها از آن استفاده می شود.
2- افراد مورد نیاز به نحو مناسب انتخاب شوند.
بسیار دیده شده افرادی که در این بخش انتخاب می شوند که شرایطی به جز انجام کار حسابداری دارند. لطفا ظاهر و نسبت ها و پارتی ها و توافق و سفارش را در کار فراموش کنید. اینجا واحد مالی است. کارفرما کار می خواهد و نتیجه. این جا روابط عمومی و فروش نیست. فقط قدرت انجام کار و خصوصیات یک حسابدار برای این واحد مهم است و ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 13 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

حسابرسی بر مبنای خطر

حسابرسی بر مبنای خطر

 

یك روش جدید حسابرسی كه توسط توماس بایر گردآوری شده است . 
حریفان در بازی شطرنج هر كسی زمین بازی (كه در این مورد ، كار تجاری ) از نقطه نظر خاص خودش می بیند .
در حسابرسی بر مبنای خطر ، حسابرسان در همان طرف میز كه مشتری می ایستد ، آن ها نیز می ایستند . اكنون مشتری یك نفر را با خود دارد چون دید آن ها به كار تجاری یكسان است . 
محدودیت های روش قدیمی :
اكنون بیایید با هم موارد مخصوص مربوط به ساختار كار تجاری را بدست آوریم . در حسابرسی قدیمی ، حسابرسان واقعاً تمام تصمیمات حسابرسی شان را بر مبنای جنبه مادی اتخاذ می كردند ، كه آن در صد (یا كسری از درصد ) كار پیمانكار می باشد . كنترل های داخلی كه توسط پیمانكار صورت می گرفت برای اهداف حسابرسی كه بیمار سودمند بودند به طور گسترده مورد ارزیابی قرار نمی گرفتند ، چون توجه فقط بر روی تغییر ارقام و اعدادی بود كه در صورت حساب های مالی گزارش می شدند . و در پایان حسابرسی چیزی را كه قبلا پیمانكار می دانست تغییر می داد كه آن این بود كه شركت بر روی بعضی شغل سرمایه گذاری كند و همچنین بعضی از شغل ها را رها كند . پس پیمانكار یك صورت حساب و جریان كاری بدست می آورد كه خودش را دوباره سال بعد تكرار می كرد . 
در بعضی موقعیت ها این تنها روشی است كه حسابرسان می توانند بر عهده بگیرند به خاطر كنترل ضعیف محیط كه در شركت ارائه می شود به طور كلی زمانی كه كنترلهای ضعیف داخلی وجود دارد . به این خاطر است كه مدیریت تصمیم هوشیارانه ای اتخاذ كرده كه كنترلهای داخلی به اندازه عوامل دیگر كار تجاری مهم نیستند . به هر حال كنترل ضعیف محیط به خودی خود ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 6 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

آشنایی با شبکه کدال بورس

آشنایی با شبکه کدال بورس

تاریخچه
قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوبآذرماه 1384)، "سازمان بورس و اوراق بهادار" در راستای حمایت از حقوق سرمایهگذاران و با هدف ساماندهی، حفظ و توسعهی بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار و بهمنظور نظارت بر حسن اجرای قانون، تشکیل گردیده؛ و بر اساس ماده 7 همان قانون، اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات در بازار اوراق بهادار و نیز نظارت بر افشای اطلاعات با اهمیت توسط شرکتهای ثبت شده نزد "سازمان" برعهده هیات مدیره این سازمان میباشد.
در همین راستا و به منظور افزایش شفافیت اطلاعات در بازار سرمایه و کاهش فاصلۀ زمانی بین تهیۀ اطلاعات تا انعکاس آن به عموم، ایجاد سامانۀ یکپارچۀ گردآوری و انتشار الکترونیکی اطلاعات از آبانماه 1385 در دستور کار سازمان قرار گرفت. از جمله اقداماتی که در گذشته در جهت مکانیزه نمودن ارسال اطلاعات صورت گرفته بود، شامل بخشنامۀ شمارۀ 26832/170 مورخ 28/11/81 است که طی آن فرمهای اطلاعرسانی (در قالب اکسل) به تفکیک صنعت، برای کلیۀ شرکتها ارسال شده و از آن پس دریافت فایل اکسل اطلاعات بههمراه نسخۀ کاغذی آن پیگیری گردید. متعاقباً بر اساس بخشنامۀ شمارۀ 25322/170 مورخ05/05/83 ، مقرر شد اطلاعیههای مربوط به صورتهای مالی میاندورهای و پرتفوی 20 شرکت برتر از نظر وضعیت اطلاعرسانی، توسط شرکتهای مزبور تهیه و از طریق پست الکترونیک به سازمان ارسال شده و این اطلاعات بطور مستقیم و با سربرگ شرکت به بازار منعکس گردد. 
در حال حاضر با توجه به افزایش حجم اطلاعیههای ناشران اوراق بهادار و لزوم افزایش سرعت و دقت در انعکاس اطلاعات، بازنگری در شیوۀ دریافت، افشا و نظارت بر ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 5 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

ارزیابی از حسابداری مدیریت با توجه به تغییرات اقتصادی

ارزیابی از حسابداری مدیریت با توجه به تغییرات اقتصادی

 ارزیابی از حسابداری مدیریت  با توجه به تغییرات اقتصادی


مقدمه:
عملکرد آینده شرکت‌ها امروز وابستگی زیادی به کیفیت تصمیماتی دارد که توسط مدیریت سازمان بصورت مؤثر اتخاذ می‌گردد و صاحبان این تصمیمات همیشه نیازمند کسب اطلاعات از درون و برون سازمان هستند که براساس این اطلاعات مدیریت بتواند بصورت کاملاً عقلائی استراتژی‌های سازمان را با استفاده از منابع در اختیار راهبری نماید. اطلاعات مربوط به فرآیندهای اقتصادی عملاً توسط سیستم‌های حسابداری و قوانین آمره مورد گزارشگری قرار می‌گیرد که این فرآیند از یک طرف متأثر از بخش‌های اقتصادی و اجتماعی کشورها می‌باشد و از طرفی دیگر با توجه به تغییرات سریع عوامل سیاسی این فرآیند استانداردگذاری و تبیین آن در حسابداری را با مشکلات و پیچیدگی‌های زیادی مواجه نموده است.
تنوع حسابداری و اهداف آن عملاً برای تهیه و مهیا سازی اطلاعات با استفاده از معیارهای اندازه‌گیری فرآیندهای اقتصادی در طول دوره‌های مختلف و برای ذینفعان مختلف متعدد می‌باشد بطوریکه بر همین اساس حسابداری مالی به صورت گذشته‌نگر و برای تهیه و تنظیم اطلاعات جهت تصمیم‌گیری کاربران و ذینفعان خارج از سازمان می‌باشد این در حالی است که حسابداری مدیریت به مدیریت در ارائه حوزه عمل بیشتر در استفاده بهینه‌تر از اطلاعات در اختیار چشم‌اندازهای مدیریت را ترسیم نماید کمک می‌نماید چرا که این اطلاعات مورد نیاز است. بمنظور اطمینان‌بخشی از برنامه‌ریزی، کنترل، ساماندهی و تصمیم‌گیری صحیح حسب توابع در اختیار و در کنترل می‌باشد. از طرفی دیگر حسابداری مالی با استفاده از اطلاعات واقعی حقایق زمان را در جهت مسیر تکامل و حرکت شرکت نشان می‌دهد اما عملاً این اطلاعات نشانی از دلایل و عوامل ایجاد حقایق تحصیلی را نمی‌دهد.
بنابراین نتایج حاصل از حسابداری مالی را می‌توان با کمک از مبانی حسابداری مدیریت مورد بهبود و اثربخشی بیشتر قرار داد. در مقابل حسابداری مالی عملاً اطلاعات حسابداری مدیریت ماهیت هنجاری ندارند اما برعکس اطلاعات حسابداری مدیریت در جهت ایجاد جهت‌گیری‌ها و ایده‌های آینده‌نگری امری عملی می‌باشد. مضافاً اینکه در شرایطی که شرکت‌ها ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 4 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

اهمیت بودجه برای دولت

دورنمای بودجه:
NCGAS(1) یک , (حسابداری دولتی و اصول گزارشگری مالی و مفاد NCGAI(10)) , تحت عنوان گزارشگری بودجه ای دولتی و عمومی , دورنمای اطلاعاتی مفیدی درباره فرآیند بودجه بندی ارایه شده است.
یکی از مشکلات مهم فرآیند بودجه بندی, تعریف فرآیند بودجه است, چونکه بودجه نتیجه کار قوه مقننه است.
بسیاری از واحدهای دولتی از عوامل ذکر شده در فوق دور هستند.
در عین حال , بحث های ارایه شده در زیر, اطلاعات کافی را جهت تهیه بودجه و برخورد با موضوع بودجه بندی در سازمانهای دولتی, و موسسات عمومی ارایه و آنها را توانمند می سازد
•بودجه اجرایی
•بودجه تخصیص یافته
•بودجه تخصیص نیافته
-بودجه اجرایی :
 فرآیند بودجه بندی , با تهیه بودجه اجرایی شروع می شود که توسط بخشهای اجرایی دولت این امر صورت می گیرد.که بعد از تهیه آن به قوه مقننه تسلیم می شود, (NCGAI(1)) بودجه اجرایی را بهصورت زیر تعریف می کند:
"جمع آوری اطلاعات وپیشنهادات و برآوردهای ارایه شده و ثبت شده برای قوه مقننه , که توسط سازمان برنامه و بودجه و یا اداره بودجه تهیه می شود."
این بودجه نشاندهنده , تلاش سازمان برنامه و بودجه برای گردآوری و پردازش همه 
در خواستها نیازهای بودجه ای برای هزینه کردن اعتبارات ثبت شده بوسیله موسسات دولتی مختلف و قسمتهای دولتی مختلف, می باشد.
این بودجه همچنین , شامل برآوردهایی در مورد درآمد های مورد انتظارو سایر منابع مالی می باشد, که جهت پرداخت هزینه های اعتبارات تصویب شده استفاده می شوند می باشد.
بعلاوه برای تقاضاهای خاص موسسات دولتی, بودجه اجرایی باید در برگیرنده هزینه هایی که برای قسمتهای مختلف مورد نیاز است نیز باشد.
برای مثال, مبالغی برای بازپرداخت بدهی , که این مبالغ از لحاظ میزان پرداخت و اینکه آن پرداختها صورت می پذیرند, فقط در دستگاههای دولتی در نظر گرفته می شود.
وجوه بازنشستگی کارمندان مثالهای دیگری از هزینه هایی است که معمولاً توسط بخشهای اجرایی تعیین می شود.
-بودجه تخصیص یافته (یا تخصیص بودجه)
قسمتهای اجرایی , معمولاً بودجه اجرایی قوه مقننه و دولت را می پذیرند, بعد از گفتگو ها و مذاکرات بین قسمتهای اجرایی و قوه مقننه یا مجلس, بودجه به قسمتهای اجرایی ابلاغ می شود . که در این مرحله بودجه تخصیص یافته تلقی می شود.
(NCGAI 10) فرآیند تخصیص بودجه را به صورت زیر تعریف می کند, مجوز انجام هزینه ای که بوسیه لایحه تخصیص بودجه یا آئین نامه تصویب شده که بصورت قانونی تصویب و به امضاء رسیده است , ایجاد می شود و مربوط به درآمدهای برآوردی هست.
تخصیص بودجه شامل همه وجوه احتیاطی , مبادلات و تخصیصها و متمم بودجه و سایر تغییرات اجرایی و سایر مصوبات مجاز قانونی می باشد.
اهمیت تخصیص بودجه به مساله تعادل در انجام هزینه هایی که دولت نمی تواند این هزینه ها را بیش از حد معمول انجام دهد,تاکید دارد.
بودجه تخصیص نیافته(عدم تخصیص بودجه) :
بعضی از دولتها ممکن است به جای استفاده از فرآیند تخصیص بودجه که در بالا توضیح داده شده از طرحها و برنامه های مالی استفاده کنند که این هم نوعی بودجه محسوب می شود, که به عدم تخصیص بودجه اشاره دارد.
عدم تخصیص بودجه توسط(NCGAI(10))به صورت زیر تعریف شده است:
عبارتست از طرحها و برنامه های مالی برای یک سازمان دولتی و قسمتهای دولتی و برنامه ها و فعالیتها یا وظایف تصویب شده یا روشهای مجازی که بوسیله قانون اساسی تصویب و مجاز شناخته شده است, یا مجوز, یا قانون موضوعه یا اساسنامه, یا هر گونه مقررات محلی هستند که در آنها فرآیند تخصیص بودجه پیش بینی نشده است و خارج از محدوده تعریف تخصیص بودجه هستند.
میزان استفاده دولت از بودجه, تخصیص نیافته بستگی به میزان هزینه هایی دارد که تصویب شده اند.
مدیریت و اجرای بودجه (عملی کردن بودجه)
(NCGAI (10)) مفهوم مدیریت و اجرای بودجه را به صورت زیر تعریف کرده است:
تخصیص فرعی , ایجاد ذخایر احتمالی ,ابطال, تسلیم , انتقال, تخصیص بودجه, کنترل خرید و فروش و تدارکات و توزیع وجوه توسط ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 4 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

مجوز سایت از وزارت ارشاد

logo-samandehi

رزومه کاری اینجانب

1398discount.gif

محصولات متنوع و کاربردی حسابداری

هر روز یک نکته قانونی در اینستاگرام کاناز اسپید

صفحه آموزش حسابداری در اینستاگرام

ارتباط از طریق واتساپ

کاناز اسپید

فیلم‌های آموزشی ما در آپارات

کانال کاناز اسپید در آپارات

دیکشنری 20 هزار واژه‌ای حسابداری

دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی

آمار کاربران سایت