نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.4) با قابلیت تبدیل ...

پرسش و پاسخ مالیاتی درباره ارث

پرسش و پاسخ مالیاتی درباره ارث

در این مطلبا ز سایت کاناز اسپید نظر چند تن از کارشناسان امور مالیاتی را درباره یک سوال مربطو به ارث بررسی می کنیم.

سوال:

خانه پدری پس از فوت پدر توسط دادگاه به فروش می رسد و وجوه آن در حساب دادگستری در بانک سپرده می گردد .هرکدام از وراث بجز مادر سهم خود را با پرداخت مالیات بر ارث از دادگستری دریافت می دارند . مادر در دی ماه ۹۵ فوت می کند ،وراث مادر برای اخذ مفاصا به واحد مالیاتی مراجعه می کنند ، واحد مالیاتی وجوه مادر در حساب سپرده دادگستری را مشمول بند ۳ماده ۱۷ یعنی ۱۰٪ می داند ولی وراث معتقدند که اولا: این وجوه به هرحال در حساب سپرده بانکی بوده و هدف مقنن که سپرده بانکی را ۳٪ مشمول مالیات دانسته محقق است. ثانیا : در سپرده بانکی سود هم نصیب وراث می گردد اما در سپرده دادگستری سود به وراث تعلق نمی گیرد بلکه نصیب خود آن قوه می شود!!. عدالت مالیاتی حکم می کند که این سپرده ها هم مشمول بند ۱ ماده ۱۷ یعنی ۳٪ باشد اما واحد مالیاتی آن را مشمول ۱۰٪ موضوع بند ۳همان ماده می داند . به نظر شما کدام نظر به قانون و عدالت مالیاتی نزدیک تر است؟

پاسخ اول:

به استناد ماده ۱۲ آئین نامه اجرائی ماده ۳۴ ق.م.م سپرده‏ ها و سودهاي متعلق متوفي نزد بانك ‏ها و اشخاص موضوع تبصره ماده (۱۴۵) قانون، به نرخ بند (۱) ماده (۱۷) قانون و سپرده‏ ها و سودهاي متعلق متوفي نزد ساير اشخاص به نرخ مذكور در بند (۳) ماده (۱۷) قانون تحت عنوان ساير اموال و دارايي مشمول ماليات است.
لذا باعنایت به اینکه مبلغ نزد دادگستری سپرده شده است و دادگستری نیز از مشمولین تبصره ماده ۱۴۵ نمی باشد لذا به استناد ماده فوق الاشاره مشمول بند انتهایی ماده ۱۲ آئین نامه موصوف می باشد.
تبصره ماده ۱۴۵ - در مواردی که در قانون مالیات‌های مستقیم به بانکها اشاره می‌شود، امتیازات، تسهیلات، ترجیحات و تکالیف ذکر شده شامل موسسات‌ اعتباری غیر بانکی که به موجب قانون یا با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده‌اند یا می‌شوند، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، صنایع دریایی و بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز خواهد شد.

پاسخ دوم:

اولا به تمام سپرده های بانکی سود تعلق نمی گیره . ثانیا سپرده بانکی که نزد دادگستری در بانک هست به اسم متوفی نیست و به نام دادگستری است و تنها از همان طریق دستور برداشت خواهد گرفت در نتیجه از مصادیق بند 3 ماده 17 بوده و به نرخ 10 درصد مشمول مالیات خواهد بود .

زمان ارسال: دیروز, 14:12 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

شمول استخر و تلویزیون اینترنتی در نظام ارزش افزوده

شمول استخر و تلویزیون اینترنتی در نظام ارزش افزوده

در این مطلب از سایت کاناز اسپید نظر چند کارشناس ارشد مالیاتی درباره شمول استخر با مجوز از تربیت بدنی و تلویزیون اینترنتی در نظام ارزش افزوده را بررسی می کنیم.

سوال:

آیا فعالیت استخر که بصورت شخص حقیقی اداره میشود و دارای مجوز از تربیت بدنی میباشد و همچنین فعالیت کانال تلویزیونی اینترنتی که بصورت شخص حقوقی اداره میشود و دارای معافیت بند ل ماده 139ق.م.م میباشد؛مشمول مالیات بر ارزش افزوده میشود یا خیر؟

پاسخ اول:

به نظر با استناد به ماده ۳ آیین نامه شماره ۳۳۲۱۹ در تاریخ ۱۳۸۱/۰۱/۱۰  که در آن مجوز از سازمان تربیت بدنی معیار پرداخت ویا عدم پرداخت می باشد و با توجه به قسمت اول سوال که در آن داشتن مجوز از تربیت بدنی قید شده است می شود چنین استنباط کرد که  معاف از مالیات است.

پاسخ دوم:

در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده مربوط به فعالیت استخر نیز باید گفت
مالیات بر ارزش افزوده به تمامی خدمات و کالاهایی تعلق می‌گیرد که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می‌شوند، مگر آنکه در قانون برای آن شرایط ویژه، از جمله تخفیف‌هایی در نظر گرفته باشند به استناد ماده 12 این قانون، برخی خدمات از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف است که عملکرد باشگاه ها و استخر ها در زمره این معافیت ها نیست. لذا مشمول مالیات بر ارزش افزوده هست .

پاسخ سوم:
با توجه به اینکه استخر شخص حقیقی می باشد با توجه به ۷ مرحله مشمولین ارزش افزوده با بررسی حجم فعالیتش می توان تشخیص داد که مشمول کدام مرحله می باشد .

در مورد فعالیت کانال تلویزیونی چون در ماده ۱۲ معافیتها به این فعالیت اشاره ای نشده است لذا مشمول مالیات بر ارزش افزوده می باشد .

پاسخ چهارم:

سئوال بیشتر جهتش این بود که در هر دو مورد استخر و تلویزیون اینترنتی از خریداران خدمات ارائه شده میتوان 9درصد ارزش افزوده گرفت؟آیا شخصی که از خدمات استخر استفاده میکنه باید علاوه بر مبلغ بلیط استخر 9درصد بلیط رو هم پرداخت کنه؟تلویزیونها و کانالهای اینترنتی داخلی هم آیا مشمول 9درصد هستند؟صورتحسابی که هرکدام از دو شغل وفعالیت فوق صادر میکنند باید مطابق ماده169 باشند؟

پاسخ پنجم:

براساس فراخوانهای سازمان مکانهای تفریحی وورزشی مشمول مرحله چهارم هستند.

پاسخ ششم:

درموردقسمت دوم سوال هم هرگونه خدمات ویافروش کالاکه خارج ازماده۱۲قانون مالیات برارزش افزوده باشدمشمول می باشدودرسوال مربوطه چون شخص حقوقی است بایستی براساس حجم فروش یاخدمات ارایه شده بایدبررسی گرددکه مشمول کدوم مرحله می باشد

زمان ارسال: 29 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

بخشنامه صدور برگ قطعی صاحبان مشاغل گروه دوم و سوم ابلاغ شد.

بخشنامه صدور برگ قطعی صاحبان مشاغل گروه دوم و سوم ابلاغ شد.

ماده 29 اصلاحی آیین نامه اجرایی موضوع ماده 219
مخاطبین/ ذینفعان: امور مالیاتی شهر و استان تهران
ادارات کل امور مالیاتی
موضوع: صدور برگ مالیات قطعی صاحبان مشاغل گروه های دوم و سوم موضوع ماده 2 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 قانون مالیات های مستقیم وفق تبصره الحاقی ماده 29 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیات های مستقیم
با توجه به سیاست های سازمان امور مالیاتی کشور در جهت اجرای مطلوب تر عدالت مالیاتی از طریق تعامل با مؤدیان محترم، استفاده بهینه از منابع در جهت کاهش زمان حسابرسی پرونده های مالیاتی و هزینه های وصول مالیات، توسعه و ترویج فرهنگ خوداظهاری در جامعه و به جهت پاسخگویی به اعتماد مؤدیان محترم مالیاتی، مقرر می گردد:
1- ادارات امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند، تا در خصوص صاحبان مشاغل گروه های دوم و سوم موضوع ماده 2 آیین نامه اجرایی ماده 95 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 1394/04/31، چنانچه اظهارنامه تسلیمی عملکرد سال 1395 این مؤدیان از لحاظ درآمد مشمول مالیات ابرازی و مالیات متعلقه، منطبق با سوابق مالیاتی تسلیم شده باشد و نیز اسناد و مدارک مثبته ای دال بر تعلق مالیات بیش از مبلغ اظهار شده، واصل نگردیده باشد، با رعایت مقررات تبصره الحاقی ماده 29 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیات های مستقیم برگ مالیات قطعی عملکرد سال 1395 این گونه مؤدیان حداکثر تا پایان مهرماه سال 1396 صادر گردد.
2- هرگاه اسناد و مدارک مثبته ای به دست آید که مشخص شود مالیات متعلقه مؤدی بیش از مالیات قطعی شده در اجرای تبصره فوق الذکر باشد، مالیات مابه التفاوت و جرائم متعلقه مطالبه می گردد.
3- ادارات امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند که اوراق قطعی صادره، ظرف مدت حداکثر سی (30) روز از تاریخ صدور، به مؤدیان مالیاتی ابلاغ گردد.
4- مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات می بایست با هماهنگی معاونت مالیات های مستقیم، فهرست اولیه واجدین شرایط این شرایط این دستورالعمل را تا پانزدهم مردادماه 1396 به ادارات کل امور مالیاتی نماید. 23-17/3


سید کامل تقوی نژاد


تاریخ اجرا: مطابق دستورالعمل
مدت اجرا: مطابق دستورالعمل
مرجع ناظر: دادستانی انتظامی مالیاتی
نحوه ابلاغ: فیزیکی/سیستمی
بخشنامه ها و دستورالعمل های منسوخ (شماره و تاریخ):
لطفاً هرگونه ابهام و توضیح را از طریق شماره 29903532 با دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی مطرح و پیگیری نمایید.

 

دانلود متن اصلی بخشنامه

زمان ارسال: 27 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

نحوه حذف قبض مالیات در سامانه جامع مالیاتی

در این مطلب از سایت کاناز اسپید به چگونگی حذف قبض صادره در سامانه جامع مالیاتی اشاره می کنم. گاهی اوقات برخی مودیان اظهارنامه ای را با قبض اشتباه ارسال می کنند و چون اظهارنامه مالیاتی اصلاحی ارسال می کنند هنوز قبض مالیاتی صادره از اظهارنامه مالیاتی قبلی در سیستم وجود دارد و ممکن است باعث مشکلاتی در آینده شود. بنابراین لازم است که در چنین مواقعی قبض صادره حذف شود.

برای حذف قبض صادره باید مراحل زیر را انجام دهید.

1- ابتدا وارد سایت tax.gov.ir شوید و برروی گزینه پرداخت الکترونیکی مالیات کلیک کنید. مانند تصویر زیر(برای نمایش بزرگتر تصاویر برروی آنها کلیک کنید)

نحوه حذف قبض مالیات در سامانه جامع مالیاتی

2- سپس در صفحه باز شده برروی سامانه پرداخت الکترونیک کلیک کنید مانند تصویر زیر:

نحوه حذف قبض مالیات در سامانه جامع مالیاتی

3- سپس در صفحه باز شده نام کاربری و رمز عبور کد اقتصادی را وارد کرده تا به پنل خود وارد شوید. مانند تصویر زیر:

نحوه حذف قبض مالیات در سامانه جامع مالیاتی

4- اکنون در صفحهای که بارگذاری شده برروی دکمه نمایش قبوض قبلی کلیک کنید تا لیست قبوض صادره را مشاهده کنید. مانند تصویر زیر

نحوه حذف قبض مالیات در سامانه جامع مالیاتی

5- اکنون برای حذف قبض مورد نظر خود کافیست برروی دکمه ضربدر کنار قبض مورد نظر کلیک کنید و پس از تایید قبض مورد نظر از سیستم مالیاتی حذف خواهد شد. مانند تصویر زیر

نحوه حذف قبض مالیات در سامانه جامع مالیاتی

 

دقت کنید قبوضی که پرداخت شده باشند نمی توانید آنها را از سیستم مالیاتی حذف کنید و فقط قبوضی که پرداخت نشده باشند می توانید حذف کنید.

زمان ارسال: 24 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تعیین مالیات مقطوع سال 1395 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره ماده 100

تعیین مالیات مقطوع سال 1395 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره ماده 100

مخاطبین/ ذینفعان: امور مالیاتی شهر و استان تهران

ادارات کل امور مالیاتی

موضوع: تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره ماده 100 اصلاحی مصوب 1394/04/31 قانون مالیات های مستقیم

بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/04/31 مالیات عملکرد سال 1395 صاحبان وسایط نقلیه مسافری، باری، ماشین آلات راهسازی و صنعتی، مطابق جداول پیوست با رعایت گروه بندی استان ها به شرح زیر تعیین می گردد:

1- استان های کشور با توجه به امکانات و شاخص های مؤثر و به لحاظ وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیز شرایط جوی به گروه های زیر تقسیم می گردند:

گروه (1): شهر تهران.

گروه (2): استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، فارس، قزوین، گیلان، هرمزگان، مازندران، سایر شهرهای استان تهران (غیر از شهر تهران).

گروه (3): استان های آذربایجان غربی، کرمان، گلستان، سمنان، زنجان، قم، همدان، مرکزی، یزد، بوشهر و خوزستان.

گروه (4): استان های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی.

گروه (5): استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کردستان، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و اردبیل.

2- مالیات صاحبان وسایط نقلیه عمومی تا ظرفیت 7 تن موضوع جداول 3 الی 7 پیوست، با اعمال ضرایب جدول زیر تعیین می گردد.

        گروه بندی استان ها

شهرها/ شهرستان ها

استان گروه (1)

استان های گروه (2)

استان های گروه (3)

استان های گروه (4)

استان های گروه (5)

مراکز استان

100 %

95 %

90 %

85 %

80 %

شهرها/ شهرستان های طبقه (الف)

95 %

90 %

85 %

80 %

75 %

شهرها/ شهرستان های طبقه (ب)

90 %

85 %

80 %

75 %

70 %

 3- در خصوص مالکین تاکسی یا وانت که دارای دو خودرو یا بیشتر باشند، با توجه به اینکه درآمد مشمول مالیات خودروی اول کمتر از ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 24 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نحوه شمول کارگزاران گمرکی(حق العمل کاران) در طرح مالیات بر ارزش افزوده

 پاسخ دفتر فنی و اعتراضات سازمان امور مالیاتی در زمینه نحوه شمول کارگزاران گمرکی  (حق العمل کاران) در طرح مالیات بر ارزش افزوده.

بخشنامه مورخ 1395/02/09

نحوه شمول کارگزاران گمرکی(حق العمل کاران) در طرح مالیات بر ارزش افزوده

 

جناب آقای سلامی

رئیس محترم هیئت مدیره اتحادیه حق ­العمل­کاران گمرکی ایران

با سلام و احترام

بازگشت به نامه شماره 1640/ص/95 مورخ 1395/12/23 به آگاهی می­رساند:

به موجب قانون مالیات بر ارزش افزوده، عرضه کالاها و ارائه خدمات در ایران و همچنین واردات آن­ها به استثنای موارد معاف مصرح در ماده 12 این قانون با رعایت ترتیبات پیش­بینی شده و دستورالعمل­های صادره، مشمول مالیات و عوارض می­باشد. در این چارچوب فعالیت حق­العمل­کاری از مصادیق ارائه خدمات محسوب و مشمول مالیات و عوارض می ­باشد. بر این اساس مادامی که به موجب اسناد و مدارک مثبته احراز گردد که فعالان اقتصادی با استفاده از خدمات حق­ العمل­کاران اقدام به فعالیت (واردات یا عرضه کالا) می­نمایند، مالیات و عوارض پرداختی توسط حق­ العمل­کار جهت واردات کالای متعلق به آمر به عنوان مالیات و عوارض پرداختی توسط آمر منظور خواهد گردید. همچنین در مواردی که حق­ العمل­کار به نیابت از آمر اقدام به عرضه کالا می ­نماید و آمر نیز در زمره مؤدیان مشمول ثبت­نام در این نظام باشد، حق­العمل­کار مکلف به صدور صورتحساب و مطالبه و وصول مالیات و عوارض به نیابت از آمر خواهد بود. بدیهی است حق­العمل­کاران مشمول ثبت­نام در این نظام مالیاتی در کلیه موارد (از جمله ارائه خدمات مرتبط با کالاهای معاف) مکلف به صدور صورتحساب و رعایت مقررات قانونی در قبال خدمات ارائه شده توسط خود نیز خواهند بود.

بنا به اختیارات حاصله از مفاد ماده (18) قانون مالیات بر ارزش افزوده مقررات این قانون به صورت مرحله­ ای به مورد اجراء درآمده است که وفق مفاد اطلاعیه­ های صادره، آن دسته از فعالان اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی چنانچه واجد شرایط ثبت ­نام در مراحل اعلام شده باشند، مکلف به رعایت مقررات موضوع فصل چهارم این قانون خواهند بود.

با عنایت به مراتب فوق و از آنجایی که فعالیت­ های حق ­العمل­کاری از مصادیق جزء (7) بند (ب) ماده (96) قانون مالیات­های مستقیم با اصلاحات مصوب 1380/11/27 می­باشد که در اطلاعیه مرحله چهارم نظام مالیاتی صدرالاشاره فراخوان نشده­اند، لذا حق ­العمل­کاران با شخصیت حقیقی در صورتی که صرفاً به فعالیت حق ­العمل­کاری اشتغال داشته باشند و واجد شرایط ثبت­ نام فراخوان­های مراحل اول، دوم و سوم نباشند، در حال حاضر به موجب اطلاعیه مرحله چهارم الزامی به ثبت­نام و انجام تکالیف مقرر در قانون مزبور را نخواهند داشت.

در پایان خاطرنشان می­گردد در صورت هرگونه ابهام در انطباق فعالیت با مراحل اعلام شده و در اجرای دستورالعمل شماره 5101 مورخ 1390/04/13 ادارات امور مالیاتی آماده پاسخگویی به استعلام­های به عمل آمده می­باشند.

 

جعفر ابراهیم بیگی

مدیرکل دفتر فنی و اعتراضات مؤدیان

 

دانلود متن اصلی بخشنامه

زمان ارسال: 17 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش ارسال اظهارنامه مالیاتی مشاغل با درخواست تبصره 100 ق.م.م

آموزش ارسال اظهارنامه مالیاتی مشاغل با درخواست تبصره 100 ق.م.م

همانطور که می دانید در قانون جدید مالیات های مستقیم به ماده 100 ق.م.م تبصره ای اضافه شد که در آن سازمان امور مالیاتی می تواند مشاغلی که درآمد و فروش سالانه آنها کمتر از 10 برابر معافیت ماده 84 ق.م.م باشد از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند.

در همین راستا امسال(1396) سازمان امور مالیاتی بخشنامه ای صادر کرد(متن کامل بخشنامه را می توانید از اینجا مشاهده کنید) که مشاغلی که مجموع درآمد و فروش آنها در سال 1395 کمتر از 1560000000 ریال(10 برابر معافیت ماده 84 ق.م.م) باشد، مالیات عملکرد 1395 آنها 8% نسبت به مالیات قطعی شده سال 1394 افزایش می یابد و بنابراین با ارائه اظهارنامه موضوع تبصره ماده 100 ، مالیات عملکرد 1395 آنها قطعی خواهد شد.

نکته بسیار مهم: تنها مودیان گروه سوم می توانند از تبصره ماده 100 ق.م.م استفاده کنند.

 

در این مطلب من نحوه ارسال اظهارنامه این دسته از مشاغل را به صورت تصویری آموزش می دهم.

ابتدا بعد از دانلود نرم افزار اظهارنامه و نصب آن، برروی گزینه اظهارنامه جدید کلیک کنید و در صفحه ظاهر شده اطلاعات درخواستی را تکمیل کنید. مانند تصویر زیر:(دقت کنید برای نمایش بزرگتر تصاویر برروی آنها کلیک کنید)

آموزش ارسال اظهارنامه مالیاتی مشاغل با درخواست تبصره 100 ق.م.م

 سپس بعد از کلیک برروی دکمه تایید اگر مالیات عملکرد 1394 شما قطعی شده باشد وارد صفحه ای مانند صفحه زیر می شوید:

آموزش ارسال اظهارنامه مالیاتی مشاغل با درخواست تبصره 100 ق.م.م

در این صفحه همانطور که مشاهده می کنید مالیات قطعی عملکرد 1395 به صورت خودکار محاسبه شده(یعنی همان 8% افزایش نسبت به 1394) و در کادر مربوطه نمایش داده می شود.

توجه: اگر کلاسه پرونده خالی است برروی دکمه ذره بین مانند تصویر فوق کلیک کرده تا تمام واحدهای مالیاتی و پرونده های مربوط به مودی نمایش داده شود سپس از کادر مربوط پرونده مورد نظر را انتخاب کنید.

اکنون این صفحه را بسته و بعد از بستن صفحه لیست اظهارنامه ها نمایش داده می شود. کافیست اظهارنماه مورد نظر را انتخاب و برروی دکمه ارسال اطلاعات کلیک کرده تا اظهارنامه شما ارسال شود.

 

قابل توجه مودیان مالیاتی شراکتی
به اطلاع مودیان مالیاتی صاحب فعالیت شغلی شراکتی که متقاضی بهره مندی از تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۵ موضوع مفاد دستورالعمل مورخ ۹/ ۳/ ۱۳۹۶ سازمان امور مالیاتی می باشند می رساند :

نسخه ۹.۰.۰.۳ اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی ، بخش اظهارنامه مالیاتی بارگزاری شده و با ایجاد این نسخه ، صاحبان مشاغلی که به صورت شراکتی فعالیت داشته و تمایل به تعیین مالیات مقطوع سال ۱۳۹۵ خود دارند می توانند از هم اکنون نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی موردنظر اقدام نمایند .

توضیح : در این خصوص وقتی پرونده مالیاتی انتخاب گردد جمع رقم مالیات سال 1394 شرکا در کادر مربوط به مالیات قطعی سال 1394 نمایش داده می شود و به همین صورت مالیات مقطوع با اعمال ۸% افزایش به صورت مجموع محاسبه و در کادر مربوط به مالیات قطعی سال 1395 نمایش داده می شود .

ضمناً یک صفحه به صفحات فرم الکترونیکی ( قبلاً ۲ صفحه و اکنون با توجه به شراکتی بودن ۳ صفحه ) اضافه شده است که اطلاعات شرکا به تفکیک با ذکر درصد شراکت نمایش داده شده است .

اگر قبلا اظهارنامه ارسال کرده باشم چگونه می توانم از تبصره ماده 100 ق.م.م استفاده کنم؟

به راحتی می توانید مجددا گزینه اظهارنامه جدید را کلیک کنید و این بار گزینه اظهارنامه اصلاحی(جایگزین) را انتخاب کنید و کافیست بعد از انتخاب گزینه فوق الذکر تمام مراحل بالا که در آموزش گفته شده، انجام دهید تا اظهارنامه شما مطابق با تبصره ماده 100 ارسال شود. دقت کنید طبق قانون مالیات های مستقیم آخرین اظهارنامه ملاک عمل خواهد بود.

در نسخه جدید نرم افزار مودیانی که در سال 1394 معاف بودند می توانند از تبصره ماده 100 استفاده کنند به شرطی که مالیات 1394 آنها قطعی شده باشد.

زمان ارسال: 13 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 101

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی درخصوص تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1395 مشاغل

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی درخصوص تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1395 مشاغل

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1395 برخی از مشاغل در اجرای تبصره ماده100 اصلاحی ق.م.م

تبصره ماده 100
مخاطبان/ ذینفعان: امور مالیاتی شهر و استان تهران
ادارات کل امور مالیاتی
موضوع: تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1395 برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده 100 اصلاحی مصوب 1394/04/31
بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده 100 اصلاحی مصوب 1394/04/31 قانون مالیات های مستقیم و به منظور تکریم مؤدیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال 1395 برخی از صاحبان مشاغل که در گروه سوم ماده 2 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 قانون فوق موضوع بخشنامه شماره 118/94/200 مورخ 1394/12/09 قرار می-گیرند، به شرح ذیل تعیین می گردد:
الف - مشمولین تبصره ماده 100:
1- کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده 2 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آن ها در سال 1395 حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده 184 این قانون باشد.
ب - نحوه تعیین مالیات و پرداخت آن:
2- میزان مالیات عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل فوق با افزایش هشت درصد (8 %) نسبت به ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 11 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

پرسش و پاسخ مالیاتی

پرسش و پاسخ مالیاتی

سوال:
آیا مبادلات کالا و خدمات بین دو شرکت که هر کدام جداگانه در یکی از مناطق ویژه اقتصادی مقیم باشند مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده می گردند؟
پاسخ:
با توجه به روح قانون و مقررات و باستناد بخشنامه های صادره در این خصوص به شماره های 54409-1388/5/26 و 200/93/29- 1393/3/29 (ابلاغ دادنامه شماره 619/612-1392/9/4 هیات عمومی دیوان عدالت اداری ) و 200/94/6-1394/1/26 ، به نظر می رسد مبادله کالاها و خدمات بین فعالان اقتصادی مقیم در هر یک از مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده نباشد و این معافیت به نظر، قابل تسری به آن دسته از فعالان اقتصادی که به صورت جداگانه در هر کدام از این مناطق مقیم باشند نیز ، خواهد بود .
البته این عدم شمولیت مستلزم دریافت مجوز فعالیت از مرجع ذیصلاح صدور مجوز مربوطه یعنی سازمان مسئول مناطق آزادو ویژه حسب مورد و از تاریخ صدورمجوز فعالیت آنان خواهد بود ، ضمناً شرط معافیت دارا بودن :
اشتغال به کارتولید و خدمات
انجام تولید کالا و خدمات در محدوده مناطق ویژه اقتصادی
انجام فعالیت ، خواهد بود .
و چون انجام فعالیت در خارج از مناطق یادشده صورت نمی گیرد ، اگر چه مناطق آزاد که محل فعالیت فعالان اقتصادی جدا از هم باشد ، به نظر مشمول معافیت مالیات و عوارض ارزش افزوده مورد نظر مقنن و مراجع ذیصلاح صادرکننده بخشنامه ها و مقررات مربوطه خواهد بود .

 

زمان ارسال: 11 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0