نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.4) با قابلیت تبدیل ...

فیلم آموزش حسابداری کاربردی و عملی

سید مصطفی هاشمی موسس و مدیر سایت کاناز اسپید

سایت کاناز اسپید با به کارگیری تجربیات چند ساله بنده در زمینه آموزش حسابداری، اقدام به ارائه آموزش حسابداری کاربردی و کاملا عملی نموده است. این آموزش ها به صورت فیلم های کاربردی در زمینه حسابداری و آموزش حسابداری مالیات می باشد که سعی شده به صورت نکته ای و متناسب با سیستم روز مالیاتی و بیمه تهیه شود. 
فیلم آموزش حسابداری کاناز اسپید بر اساس تجربه چندین ساله بنده در زمینه حسابداری و مالیاتی شرکت ها بوده و سعی کردم نکات و موارد کاملا عملی و نکات قانونی را با بیانی ساده و روان شرح دهم. هدف من این بوده که دانشجو با صرف وقت کم، تجربه خوبی در زمینه حسابداری پیدا کند. من در این فیلم ها به طور کاملا کاربردی آموزش دادم تا حسابداران و کارآموزان حسابداری با صرف هزینه کم مطالب مفید و تجربیات مهمی را آموزش ببینند.
لازم به ذکر است این فیلم های آموزش حسابداری بلافاصله پس از پرداخت قابل دانلود خواهند بود.

فیلم آموزش ارسال لست مالیات بر حقوق فیلم آموزش تهیه و ارسال مالیات بر حقوق(سری 1395) - کاملا کاربردی و عملی- با نرم افزار و سامانه آنلاین

قیمت: 23000 تومان
همانطور که می دانید سازمان امور مالیاتی از ابتدای سال 1395 نرم افزار مالیات بر حقوق را تغییر زیادی داده است. و در این فیلم به چگونگی تهیه و ارسال لیست مالیات بر حقوق با نرم افزار جدید سازمان امور مالیاتی( نسخه 1395) پرداخته شده است. همچنین نحوه ارسال فایل ها و ثبت آن در سایت سازمان امور مالیاتی شرح داده شده است. این فیلم به زبان ساده و روان توضیح داده شده استمدت زمان این فیلم 4 ساعت است و شامل سرفصل های زیر است: 1- نحوه نصب و به روزرسانی نرم افزار مالیات بر حقوق 2- چگونگی تعریف و ثبت مشخصات کارفرما 3- نحوه ثبت و معرفی حقوق بگیران در نرم افزار 4- نحوه ثبت حقوق و مزایا(لیست حقوق) و محاسبه درآمد مشمول مالیات بر حقوق و توضیحات مفصل راجع به آموزش حسابداری مالیات بر حقوق در این نرم افزار ... ادامه مطلب و دانلود

 فیلم آموزش معاملات فصلی موضوع ماده 169(با نرم افزار و سامانه آنلاین)- کاملا کاربردی و عملی همراه با نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی

قیمت: 20000 تومان
همانطور که می دانید از ابتدای سال 1391 همه شرکت ها و اشخاص حقیقی بند الف و ب ملزم به ارائه صورت معاملات فصلی خود از طریق آفلاین یا آنلاین می باشند. فیلم آموزش تهیه و ارسال معاملات فصلی مالیات به صورت کاملا کاربردی و عملی تهیه شده و مدت آن 1 ساعت و 10 دقیقه می باشد و شامل سرفصل های زیر می باشد: 1- نحوه ثبت معاملات خرید، فروش،و قراداهای پیمانکاری در نرم افزار آفلاین(غیر برخط) سازمان امور مالیاتی کشور. 2- نحوه ارسال اطلاعات معاملات ثبت شده در نرم افزار آفلاین به سازمان امور مالیاتی در دو حالت برای افرادی که نام کاربری و رمز عبور دارند و افرادی که نام کاربری و رمز عبور ندارند. ادامه مطلب و دانلود

 فیلم بیمه تامین اجتماعیفیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی(با نرم افزار و سامانه آنلاین)

قیمت: 18000 تومان
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین به صورت کاملا کاربردی و عملی نموده است. مدت زمان این فیلم 1 ساعت و 15 دقیقه است و شامل سرفصل های زیر است: 1- نحوه دانلود و نصب نرم افزار و نکات مربوط به نصب نرم افزار 2- نحوه ثبت اطلاعات شرکت و کارگاه در نرم افزار 3- توضیح کوتاهی در مورد کد کارگاه و مشخصات آن 4- نحوه ثبت اطلاعات پرسنل در نرم افزار 5- نحوه ثبت اطلاعات لیست بیمه ماهیانه و نکات آن و همچنین نحوه تهیه لیست بیمه برای ماههای 30 روز، 31 روز و 29 روز 6- نحوه ثبت ریز کارکرد پرسنل در نرم افزار و ... ادامه مطلب و دانلود

 نرم افزار حقوق و دستمزد کانازنرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

قیمت: 17000 تومان
 
ﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﮐﺎﻧﺎﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍی مفید و کاربردی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و بر پایه تکنولوژی دات نت مایکروسافت برنامه نویسی شده ﻭ ﺟﻬﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ و محاسبه ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﺷﺮﮐﺖ ها ﻭ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﻁﺮﺍﺣﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ***نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز، نسخه کامل است و هیچگونه محدودیت زمانی و یا تعداد کارکردی ندارد.***
برخی از امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد رایگان کاناز به شرح زیر است:
1- افزوده شدن امکان تهیه دیسکت حقوق بانک های تجارت و ملت(از آقای واعظیان کارشناس بانک ملت شاهرود به خاطر راهنمایی در تهیه دیسکت بانک ملت سپاسگزارم)
2-امکان تهیه دیسکت حقوق بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سپه و بانک ملی ایران(از خانم خواجه وندی کارشناس بانک سپه و آقای بهشتی کارشناس بانک ملی به خاطر ... ادامه مطلب و دانلود
زمان ارسال: 27 آذر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 3

فایل اکسل صورت و درآمد هزینه مودیان گروه دوم و سوم

فایل اکسل صورت و درآمد هزینه مودیان گروه دوم و سوم 

سایت کاناز اسپید برای این ساعت فایل اکسل صورت و درآمد هزینه مودیان گروه دوم و سوم را تهیه کرده است. همانطور که می دانید با اجرایی شدن قانون جدید مالیات های مستقیم از ابتدای 1395 مشاغل به 3 گروه تقسیم بندی شدند.

1- مشاغل گروه اول

2- مشاغل گروه دوم

3- مشاغل گروه سوم

که مشاغل گروه اول ملزم به ارائه دفاتر روزنامه و کل هستند و می بایست طبق استانداردهای حسابداری دفاتر روزنامه و کل تحریر کنند اما مشاغل گروه دوم و سوم نیازی به پلمپ دفاتر ندارند و فقط کافیست صورت درآمد و هزینه سالانه خود را به اداره مالیاتی ارائه کنند.

اگر شما هم جزو مشاغل هستید جهت اطلاع از گروه خود می توانید به آدرس زیر در سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه و با وارد کردن اطلاعات درخواستی ، سیستم گروه شما را مشخص می کند.

 

http://e1.tax.gov.ir/pages/action/GroupSelector

 

نکته مهم: در اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی حتما و باید گروه خود را صحیح درج نمایید.

در این مطلب ما جهت راحتی مودیان مشاغل گروه دوم و سوم فایل اکسل صورت درآمد و هزینه را طبق بخشنامه سازمان امور مالیاتی و ابلاغیه این سازمان تهیه کرده ایم تا نیازی به طراحی این گروه از مودیان نباشد و فقط ارقام را در این جداول وارد نمایند.

این فایل اکسل را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.

 

دانلود فایل اکسل صورت و درآمد هزینه مودیان گروه دوم و سوم

زمان ارسال: 1 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

7 جمله احمقانه که نباید به مشتریان حسابداری خود بگویید

7 جمله احمقانه که نباید به مشتریان حسابداری خود بگویید

 

حسابداران به طور کلی از خطرات جانبی اجتناب می ورزند. ایندیانا جونز یک باستان شناس بود نه یک حسابدار. شما قبل از صحبت کردن می اندیشید. با این وجود ما برخی اوقات به صورت تصادفی چیزهایی را به مشتریان می گوییم و آرزو می کنیم کاش این جملات را نمی گفتیم. در اینجا چند مثال را بیان می کنم:

1. فقط زندگی خود را با امضا انتقال دهید. کسب و کار شما بر مبنای کمک کردن به مشتریان برای هدایت و بهینه سازی فرایند مالیاتی و کار تحت رهنمودهای دولت است. آنها شما را بخاطر تخصصتان استخدام می کنند. هنگامی که مشتریان امضا می کنند آنها تصدیق می کنند که هر چیزی که بالای امضایشان آمده درست است. آنها به شما اعتماد می کنند. حتی به حالت شوخی نیز کاری نکنید که آنها احساس دیگری پیدا کنند. بیان بهتر: "آیا هرچه را که تاکنون توضیح داده ام درک کرده اید؟ پس از این ما فقط یاید این فرم را پر کنیم و شما می توانید به کارهای خود بپردازید".
2. هیچکس مجانی کار نمی کند. "میلیاردهای خود را به آمریکا بازگردانید" شعار غالبا شنیده شده تبلیغات تلویزیونی بلوک H&R است. شما با ارائه دهندگان کم هزینه رقابت می کنید. مشتریان حسابداری ممکن است درباره مبلغ چکی که برای شما می نویسند بپرسند بویژه هنگامی که یک چک بزرگتر برای دولت می نویسند. بیان بهتر: "هیچکس نمی خواهد برای دولت چک بنویسد مگر اینکه مجبور باشد. آنها فکر می کنند پولی را که به سختی برای بدست آوردنش تلاش کرده اند از دست می دهند. شغل خودتان را در نظر بگیرید. به شما دستمزد و برخی اوقات انعام پرداخت می شود. اگر شرکت سال بدی داشته باشد و پول از دست بدهد شما کماکان سزاوار دریافت دستمزد هستید چرا که شما به خوبی سال قبل کار کرده اید. در کسب و کار من هم موضوع همین گونه است".
3. شما درک نخواهید کرد. شما در حیطه پیچیده ای کار می کنید. IRC در سال 2013 ، ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 20 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

7 کار مهم برای افزایش امنیت مالی

7 کار مهم برای افزایش امنیت مالی

برای کمتر کردن و نامحسوس کردن ضریب خطاها در امور مالی و چرخه حسابداری یک فروشگاه و یا شرکت نسبتاً بزرگ، بهتر است این 7 مورد را انجام دهید:
1- به منظور اثبات صحت ثبت رویدادها و وقایع مالی ، توصیه می گردد برای صدور اسناد حسابداری ، به مدارک و مستندات کافی به موقع و مربوط اتکا گردد و ضمن درج شرح کافی برای هر سند، ضمائم نیز به مهر (ثبت شد) ممهور گردد و کلیه ضمائم به صورت اصل نگهداری شده و صدور اسناد حسابداری بدون تأخیر انجام گردد. بدین ترتیب از عدم یا تکرار در ثبت وقایع مالی و همچنین پرداخت‌های مجدد اسناد هزینه و احتمال بروز مشکل مالیاتی و برگشت هزینه‌ها جلوگیری می‌گردد.
2- جهت اعمال کنترل های داخلی مناسب لازم است ضمن تعیین سقف تنخواه‌گردان‌ها با توجه به سطح مخارج انجام شده از سوی مدیریت نسبت به اخذ تضمین کافی برابر سقف مزبور و اعمال کنترل‌های لازم صورت خالصه مخارج انجام شده توسط مسئولین ذیربط تأیید گردد.
3- لازم است وجوه نقد نزد تنخواه‌گردان در پایان هر سال به حساب‌های بانکی شرکت واریز گردد و مقاطع زمانی مختلف موجودی نزد تنخواه‌گردان توسط افرادی مستقل، مورد شمارش قرار گیرد.
4- با توجه به نحوه حسابداری (روش تعهدی) لازم است در هنگام پرداخت و ایجاد تعهد و بدون توجه به قرارداد منعقد شده نسبت به ثبت اسناد حسابداری به طور صحیح اقدام گردد.
5- به منظور جلوگیری از مشکل مالیاتی ناشی از به روز نبودن دفاتر قانونی لازم است ثبت دفاتر مذکور طبق قوانین مالیاتی بدون تأخیر صورت گیرد . ضمناً در دفتر روزنامه فقط ثبت سرفصل حساب و رقم مربوطه کافی است و چنانچه شرکت از سیستم مکانیزه استفاده نماید می‌توان ثبت اسناد حسابداری در دفاتر به یک سند در ماه تقلیل یابد که موجب جلوگیری از صرف وقت و هزینه و اشتباهات احتمالی می‌گردد.
6- لازم است جهت اثبات هزینه‌های انجام شده مدارک و مستندات مربوط به اسناد حسابداری ضمیمه گردد.
7- به منظور ایجاد کنترل مؤثر بر چرخه عملیات دریافت و پرداخت وجوه نقد، نحوه چگونگی استخدام کارکنان، تعیین ضوابط مشخص برای پرداخت وام ، مساعده و سایر مزایای کارکنان چگونگی تشخیص و اعمال روش یکنواخت برای تعیین قیمت فروش، اعطای اعتبار و تخفیف مشتریان ، تشخیص و ایجاد تمایز بین هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای، اعمال روش یکنواخت برای نحوه خرید مواد اولیه، مواد کمکی و قطعات و انتخاب فروشندگان لازم است دستورالعمل یا آیین‌نامه‌های مربوط تهیه و پس از تصویب هیأت مدیره به اجرا گذاشته شود تا بدین ترتیب ضمن جلوگیری از اشتباهات و سوء جریانات سهوی یا عمدی احتمالی ثبت و ضبط و نگهداری سوابق وقایع و رویدادهای مالی مبتنی بر اعمال روش‌های مشخص و یکنواخت انجام گیرد و کنترل‌های داخلی قابلیت اتکای لازم را داشته باشد.

زمان ارسال: 17 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

7 کار کلیدی برای جذب مشتریان حسابداری

همه این کارها را انجام داده اید: در جامعه خود مشارکت کنید، با دیگر شاغلین شبکه تشکیل دهید، به هیئت مدیره سازمان های غیرانتفاعی بپیوندید و در انجمن های کسب و کار به سخنرانی بپردازید. در این میان شما سه چیز درباره هرکسی که می بینید یاد می گیرید: آنها چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند و کجا کار می کنند. این فوق العاده است: شما خودتان را برای کانال های کلیدی مشتریان جدید در صدر قرار داده اید. گام بعدی یادگیری هفت منبع اصلی برای مشتریان جدید است.
1. کسب و کار با افرادی که ملاقات می کنید.

آن ها مالیات خود را ثبت کرده اند، تبلیغات "آمریکا میلیارد خودت را پس بگیر" بلوک H & R را دیده اند و می دانند که نیازمند داشتن یک حسابدار حرفه ای در کنار خود هستند. ممکن است از حسابدار خود راضی نباشند. شاید حسابدار رسمی آنها در حال بازنشستگی یا انتقال به شهر دیگری باشد. منطق می گوید: اکثر افراد، افراد حرفه ای خوب را پیدا می کنند و در بلند مدت با آنها کار می کنند. موقعیت ها ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 14 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تصویب بازرسی از دفاتر شرکت های خصوصی صرفا در آخرین سال مالی

تصویب بازرسی از دفاتر شرکت های خصوصی صرفا در آخرین سال مالی

 

جناب آقای زدا
معاون محترم فنی و درآمد
جناب آقای دکتر مهرانی
مدیرعامل محترم مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی
با سلام
احتراماً؛ بند (1) یک هزار و هفتصد و پنجاه و پنجمین(1755) جلسه هیأت مدیره مورخ 1396/02/06 به شرح ذیل جهت استحضار ابلاغ می گردد:
1- پیشنهاد شماره 1017/96/1000 مورخ 1396/02/04 مدیرعامل سازمان مبنی بر انجام بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت های خصوصی به استثنای موارد زیر صرفاً در آخرین سال مالی به شرح ذیل:
1-1- در مواردی که موضوع ادعای سابقه و یا دستمزد اشخاص مطرح باشد.
2-1- درخواست های مستند به آراء مراجع قضایی و شبه قضایی، شرکت های در حال تصفیه که از سوی واحدهای اجرایی ارائه می گردد.
3-1- در صورتی که مستنداتی به سازمان واصل گردد که بیانگر عدم اجرای قانون از جمله ماده (38) و تبصره الحاقی آن و عدم اعلام واقعی دستمزد بیمه شدگان باشد، بازرسی با تشخیص و دستور مدیرعامل قابل انجام خواهد بود.
و نامه شماره 22/96/1103 مورخ 6/2/1396 نایب رئیس هیأت مدیره مطرح و پس از استماع نظرات اعضاء، مراتب پیشنهادی مشروط به رعایت مفاد مندرج در نامه مدیرعامل سازمان مورد موافقت قرار گرفت. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم به عمل آورند.


دکتر میراکبری
مشاور و مدیرکل دفتر مدیرعامل


رونوشت:
- جناب آقای افخمی معاون محترم اقتصادی و برنامه ریزی جهت استحضار و دستور اقدام لازم.

زمان ارسال: 11 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

درخواست تامین اجتماعی برای دسترسی به اطلاعات سازمان امور مالیاتی

نامه رییس سازمان تامین اجتماعی درباره فراهم نمودن دسترسی این سازمان به اطلاعات مودیان مالیاتی

درخواست تامین اجتماعی برای دسترسی به اطلاعات سازمان امور مالیاتی

 

جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور و فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی
با اهداء سلام
احتراماً؛ با عنایت به نام گذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، در اجرای فرامین مقام معظم رهبری، تأکیدات ریاست محترم جمهوری و رهنمود حضرت عالی در جلسه مورخ 1395/12/23 ستاد اقتصاد مقاومتی، این سازمان به منظور همراهی بیشتر با صاحبان صنایع و شرکت های خصوصی دستورات لازم را در جهت انجام بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت های بخش خصوصی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال صرفاً در آخرین سال مالی مورد عمل صادر نمود تا از انجام بازرسی در سنوات گذشته خودداری گردد. مزید استحضار اینکه آراء و تصمیمات مراجع قضایی و شبه قضایی و درخواست کتبی ادعای سابقه اشخاص طبق ماده 148 قانون کار و سایر مقررات مربوطه و مستندات کتبی مبنی بر عدم رعایت ماده 38 قانون تأمین اجتماعی طبق تشخیص مدیرعامل و شرکت های در حال تصفیه و انحلال از شمول این تصمیم مستثنی خواهند بود. همچنین با عنایت به نامه شماره 13790/95/1000 مورخ 1395/12/26 به حضرت عالی (تصویر پیوست)، به منظور تسریع در امور کارفرمایان و کارآفرینان محترم و ایجاد پنجره واحد خدمت و یکسان سازی اطلاعات دستمزدی و بهبود رتبه ایران در فضای کسب و کار، خواهشمند است دستور فرمایید امکان دسترسی به اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده 3 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (که مقدمات آن توسط هر دو دستگاه فراهم شده است) برای این سازمان فراهم گردد تا بدون نیاز به بازرسی مجدد مبنای اقدام عمل این سازمان نیز قرار گیرد.


و من ا... التوفیق
دکتر سید تقی نوربخش
مدیرعامل


رونوشت:
1- جناب آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت استحضار.
2- جناب آقای دکتر طیب نیا وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی جهت استحضار.
3- جناب آقای مهندس نعمت زاده وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جهت استحضار.
4- جناب آقای مهندس شافعی رئیس محترم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران جهت استحضار.

زمان ارسال: 11 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1396

 

حوزه معاونت فنی و درآمد
بخشنامه
موضوع: دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1396


اداره کل تأمین اجتماعی استان
به پیوست تصویر بخشنامه شماره 253994 مورخ 1395/12/28 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع تصویب نامه جلسه مورخ 1395/12/25 شورای عالی کار در خصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال 1396 و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار ارسال و به تبع آن میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق بیمه در سال 1396 به شرح ذیل اعلام و واحدهای اجرایی مکلفند ضمن اطلاع رسانی لازم به کارفرمایان مشمول قانون تأمین اجتماعی، مراتب را به هنگام دریافت لیست و حق بیمه ماهیانه رعایت نمایند:
1- حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون تأمین اجتماعی (به استثناء رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری و فعالیت های دارای دستمزد مقطوع) در سال 1396 مبلغ 309977 ریال اعلام می گردد.
2- سایر سطوح دستمزدی بر اساس آخرین دستمزد روزانه سال 1395، معادل 12 درصد به علاوه رقم ثابت روزانه 6768 ریال به شرح ذیل افزایش می یابد.
مزد روزانه شغل در سال

 

1396= (6768*1.12*آخرین مزد روزانه شغل در سال 1395)


3- با توجه به اینکه طبق بند 3 تصویب نامه شورای عالی کار مقرر گردیده از سوی کارفرمایان به کلیه کارگران اعم از دائم و موقت ماهیانه مبلغ 1100000 ریال کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه ای پرداخت نمایند، لذا کارفرمایان ذیربط می بایست طبق بند 5 ماده 2 قانون تأمین اجتماعی و آیین نامه اجرایی ماده 39 قانون با رعایت بخشنامه های 5 و 1/5 جدید درآمد به هنگام تنظیم صورت مزد و مزایا نسبت به درج مبلغ یادشده به همراه سایر اقلام مشمول کسر حق بیمه در ستون های مربوطه و کسر حق بیمه متعلقه و پرداخت آن به شعبه ذیربط اقدام نمایند.
توجه: ضمناً در مورد کسر حق بیمه از مبلغ 17000 ریال پایه سنواتی (موضوع بند 3 تصویب نامه مورخ 1395/12/25 شورای عالی کار) بابت بیمه شدگانی که دارای حداقل یکسال سابقه در کارگاه می باشند متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
4- به هنگام محاسبه حق بیمه آن دسته از بیمه شدگان که در آخرین گزارش بازرسی انجام شده مربوط به قبل از 1/1/1396، دستمزد آنان بیش از حداقل دستمزد روزانه (270722 ریال) درج گردیده است، چنانچه در سال 1396 کارفرما از ارسال لیست و حق بیمه بیمه شدگان مذکور خودداری و یا در لیست های ارسالی ترک کار آن ها را اعلام ننماید، می بایست دستمزد آن ها به شرح بندهای 2 و 3 تعیین و سپس مبنای محاسبه حق بیمه ماه هایی که لیست آن ارسال نشده است قرار گیرد.
5- حداقل مبنای پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد نیز در سال 1396 معادل 309977 ریال خواهد بود.
همچنین مبنای پرداخت حق بیمه بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد که مبنای پرداخت حق بیمه آنان در سال 1395 از رقم روزانه 270.722 ریال بیشتر می باشد، همانند سایر سطوح دستمزدی معادل 12 درصد به علاوه رقم ثابت 6.768 ریال مطابق روش ذیل در سال جاری افزایش می یابد.


1396=(6768*1.12*آخرین مبنای پرداخت حق بیمه روزانه در سال 1395)


6- کلیه پرداخت های آن دسته از مقرری بگیران بیمه بیکاری که تاریخ وقوع بیکاری آنان از تاریخ 1396/01/01 به بعد می باشد با رعایت حداقل دستمزد سال 1396 خواهد بود. همچنین پرداخت های آن دسته از مقرری بگیران سنوات قبل که در سال 1396 ادامه می یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد سال 1396 می باشد تا مبلغ حداقل دستمزد سال 1396 ترمیم می گردد.
7- دستمزد مقطوع روزانه رانندگان مشمول قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری (ضریب 1/3) معادل 403000 ریال، بابت رانندگان مینی بوس و سواری (ضریب 1/1) معادل 341000 ریال، سایر رانندگان و رانندگان تاکسی، وانت بار و مینی بوس درون شهری معادل 309977 ریال تعیین می گردد.
8- با توجه به بخشنامه شماره 4/7 مشترک فنی و درآمد، حق بیمه کارگران ساختمانی بر اساس سطح مهارت اعلام شده در کارت مهارت فنی آنان و بر اساس دستمزد مقطوع روزانه شغل مربوطه با اعمال ضرایب 1/2، 1/3 و 1/4 برابر حداقل دستمزد سال 1396 به ترتیب برای کارگران درجه سه (372000 ریال)، درجه دو (403000 ریال) و درجه یک (434000 ریال) محاسبه و وصول می گردد.
9- با عنایت به مصوبات شورای عالی تأمین اجتماعی و هیأت امناء محترم سازمان تأمین اجتماعی، حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق بیمه در سال جاری 7 برابر حداقل دستمزد روزانه معادل 2169840 ریال تعیین و رعایت موضوع حسب مورد در ماه های 31، 30 و 29 روزه الزامی می باشد.
مسئول حسن اجرای مفاد این بخشنامه، مدیران کل، معاونین، روساء و کارشناسان ارشد استانی و مسئولین واحدهای اجرایی و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین خواهند بود.


و من ا... التوفیق
دکتر سید تقی نوربخش

مدیرعامل

 

دانلود بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1396

زمان ارسال: 9 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.1 ( نسخه رز)

به روزرسانی در تاریخ 1396/03/17
(با قابلیت فرمول نویسی و ارسال فیش حقوقی از طریق تلگرام)
قابل استفاده برای سال های مالی مختلف
نرم افزار حقوق و دستمزد رایگان کاناز
ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﮐﺎﻧﺎﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍی کاربردی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و بر پایه تکنولوژی دات نت مایکروسافت (.NET) برنامه نویسی شده و به طور کامل از زبان فارس پشتیبانی می کند. شرکت ها و بنگاهه ای اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند از این نرم افزار ارستفاده کنند و مبانی این نرم افزار بر اساس قانون کار، بیمه و مالیات طراحی شده است.
بعد از چند ماه بررسی نظرات کاربران و مطالعات پیرامون تغییرات مورد نیاز کاربران، نسخه 11.1 نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز با طیف وسیعی از بهینه سازی و قابلیت های منحصر به فرد برروی سایت قرار گرفت.
***نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز، نسخه کامل است و هیچگونه محدودیت زمانی و یا کارکردی ندارد و می توانید از لینک پایین صفحه دانلود کنید.***

برخی از امکانات منحصر به فرد نرم افزار حقوق و دستمزد رایگان کانازنسخه 11.1 (نسخه رز) به شرح زیر است:
1- امکان ارسال فیش حقوقی پرسنل از طریق تلگرام(جهت صرفه جویی در کاغذ و کمک به محیط زیست)
2- امکان ارسال پیام و استیکر به پرسنل از طریق تلگرام
3- امکان فرمول نویسی
4- امکان طراحی فیش حقوقی
5- امکان طراحی قرارداد کار به صورت کاملا باز و دلخواه
6- امکان طراحی خلاصه گزارش حقوق و دستمزد پرسنل
7- افزوده شدن دیسکت بانک ملی سامانه بام
8- امکان تعیین ضریب ماده 85 قانون مالیات های مستقیم برای هر سال با توجه به قانون بودجه.
9- امکان تعیین حداقل و حداکثر عیدی برای هر سال.
10- امکان تعیین معافیت مالیاتی برای هر سال با توجه به قانون بودجه.
11- امکان تعیین نوع معافیت مالیاتی برای هر پرسنل
12- امکان ذخیره اسکن مدارک پرسنل
13- امکان محاسبه عیدی،مرخصی و سنوات هر پرسنل در پایان سال بر اساس کارکرد سالانه
14- امکان نمایش پیغام اصلاح جدید و دریافت فایل اصلاحی به صورت خودکار و آنلاین.
15- امکان تولید بارکد(QR Code) برای هر پرسنل
16- و دهها قابلیت مفید دیگر.
ﻧﮑﺘﻪ:ﺍﯾﻦ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺩﺭ ﻭﯾﻨﺪﻭﺯ ﻫﺎی 7 (سرویس پک 1)8.1 (32 بیتی و 64 بیتی)و 10 (32 بیتی و 64 بیتی)ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺟﺮﺍ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.
 حجم کلی این نرم افزار 282 مگابایت است و پیشنهاد می شود جهت دانلود از نرم افزار IDM استفاده نمایید.
خلاصه ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ حقوق و دستمزد رایگان ﮐﺎﻧﺎﺯ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﯾﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ:
* امکان ارسال فیش حقوقی پرسنل از طریق تلگرام و همچنین ارسال پیام و استیکر به پرسنل از طریق تلگرام
* امکان دریافت خودکار فیش حقوقی توسط کاربران با وارد کردن کد دستوری از طریق تلگرام
* امکان فرمول نویسی
*امکان تعریف مشخصات هویتی و احکام حقوق و دستمزد پرسنل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺣﻘﻮﻕ ﭘﺎﻳﻪ ﺑﻪ صورت ساعتی و روزانه
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺰﺍﻳﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺣﻖ ﻣﺴﻜﻦ، حق اولاد، بن و خواروبار و ...  و احکام حقوق و دستمزد
*ﺍﻣﻜﺎﻥ تعریف ﺣﻖ ماموریت و درصد مربوط
* امکان ذخیره اسکن مدارک پرسنل
*امکان ویرایش اطلاعات پرسنل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻛﺎﺭ ﻁﺒﻖ نمونه قرارداد کار وزارت کار و قابلیت تنظیم و طراحی دلخواه قرارداد کار.
*ﺍﻣﻜﺎﻥ تعریف وام پرداختی ﺑﻪ ﭘﺮﺳﻨﻞ
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺛﺒﺖ، ویرایش و حذف ﺍﻁﻼﻋﺎﺕ ﺣﺴﺎﺏ بانکی پرسنل و ارسال لیست حساب های بانکی به اکسل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺛﺒﺖ ﺍﻁﻼﻋﺎﺕ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﭘﺮﺳﻨﻞ
*ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺷﺎﺕ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﺷﺎﻣﻞ:
  a.ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺳﺎﻝ
  b.ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺎﻩ
  c.ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺳﺎﻝ ﻭ ﻣﺎﻩ ﻭ ﺍﻁﻼﻉ ﺍﺯ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ پرداختی
*ﺫﺧﻴﺮﻩ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ اکسل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﭼﺎپ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻫﺎ
*امکان چاپ فیش حقوقی و امکان چاپ فیش های حقوقی به صورت پشت سر هم
*ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ وام های پرداختی به پرسنل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﺴﻮﺭﺍﺕ ﻭ ﻧﺮﺥ ﻣﺮﺑﻮﻁﻪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻧﺮﺥ ﻣﺰﺍﻳﺎ ﻭ ﻣﺰﺍﻳﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺑﻴﻤﻪ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ
*ﺍﻣﻜﺎﻥ تهیه فایل پشتیبان و بازیابی آن.
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺣﻘﻮﻕ (برای شرکت هایی ﻛﻪ ﺍﺯ ﻁﺮﻳﻖ ﺣﺴﺎﺏ بانکی پرداخت می کنند)
* دارای برنامه قدرتمند و معروف تبدیل تاریخ 4000 ساله
* دارای بخش کامل و حرفه ای جهت ثبت ساعات حضور و غیاب پرسنل به صورت کامل و دقیق
* امکان ثبت، ویرایش و حذف مرخصی پرسنل
* ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻧﺮﺥ ﻣﺰﺍﻳﺎ ﻭ ﻣﺰﺍﻳﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺑﻴﻤﻪ و مالیات ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ و افزوده شدن اضافه کار به این بخش
* امکان تعیین مالیات استفاده از مسکن و اتومبیل طبق قانون مالیات مستقیم و استفاده از محاسبه آن در تعیین کسورات مالیات بر حقوق
* امکان محاسبه نوبت کاری، شب کاری
* بهینه سازی محاسبه اضافه کار، شب کاری، نوبت کاری و ماموریت
*امکان محاسبه و به کارگیری ماده 80 قانون تامین اجتماعی برای هر پرسنل
* امکان محاسبه و اعمال معافیت دو هفتم مالیات بر حقوق برای هر پرسنل
*- امکان تهیه دیسکت حقوق بانک های تجارت و ملت
*امکان تعیین تعلق یا عدم تعلق بیمه برای هر پرسنل(مثلا بازنشسته ها)
*امکان تعریف مرکز هزینه و معرفی هر پرسنل در مرکز هزینه دلخواه و ارائه گزارش حقوق و دستمزد هر مرکز هزینه
* امکان تهیه دیسکت حقوق بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سپه و بانک ملی ایران(به همراه فیلم آموزشی)
* امکان ورود اطلاعات ورود و خروج پرسنل از اکسل
* افزوده شدن ابزار جهت اعتبارسنجی کد ملی، اعتبارسنجی شناسه ملی اشخاص حقوقی و اعتبارسنجی کد شبای بانکی جهت تعیین و پیگیری صحت اطلاعات وارد شده.
* امکان تعیین نوع همکاری اصلی و غیراصلی مطابق با قانون مالیات های مستقیم
*امکان تعیین و ثبت بیمه تکمیلی
*امکان محاسبه کسر کار و اعمال فرمول جهت محاسبه کسر کار(که برای جلوگیری از مخدوش شدن کارکرد به کار می رود)
*- امکان فراخوانی داده های نرم افزار در اکسل جهت بارگذاری در حضور و غیاب با افزونه اکسل کاناز41- افزوده شدن بخش مساعده پرسنل
* امکان محاسبه عیدی برای پرسنل مشخص در پایان ماه
* امکان محاسبه مزایا بر اساس میزان کارکرد
* امکان تعریف روزهای تعطیل سال
* امکان محاسبه تعطیل کاری
* امکان تعریف شیفت های کاری به تعداد نامحدود و امکان تعیین ساعات هر شیفت
* امکان تعریف و ثبت پرسنل تا 6000 نفر
* امکان تعیین شغل برای هر پرسنل
* امکان درج توضیحات در فیش حقوقی برای هر کارمند جهت اطلاع رسانی و رویت پرسنل و همچنین ذخیره آن در پایگاه داده جهت استفاده های بعدی.
* امکان محاسبه عیدی،مرخصی و سنوات هر پرسنل در پایان سال بر اساس کارکرد سالانه.
*در پایان از آقایان اونق از استان گلستان، پوردهقان از استان آذربایجان شرقی، آقای سید محمد حسینی از تهران و آقایان مصطفی سبحانی و کیامرثیان به خاطر پیشنهادات سازنده سپاسگزارم.
*از آقای واعظیان کارشناس بانک ملت شاهرود به خاطر راهنمایی در تهیه دیسکت بانک ملت سپاسگزارم. همچنین از خانم خواجه وندی کارشناس بانک سپه و آقای بهشتی کارشناس بانک ملی به خاطر همکاری در تهیه دیسکت حقوق بانک های سپه و ملی سپاسگزارم.
لازم به ذکر است دریافت مبلغ 17000 تومان بابت هزینه هاست و هزینه های جزیی برنامه نویسی است.
 
رمز فایل:kanazspid.ir
 
قیمت: 17000 تومان ( 170000 ریال) 
 
زمان ارسال: 1 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 54