نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.5) با قابلیت تبدیل ...

فیلم آموزش حسابداری کاربردی و عملی

سید مصطفی هاشمی موسس و مدیر سایت کاناز اسپید

سایت کاناز اسپید با به کارگیری تجربیات چند ساله بنده در زمینه آموزش حسابداری، اقدام به ارائه آموزش حسابداری کاربردی و کاملا عملی نموده است. این آموزش ها به صورت فیلم های کاربردی در زمینه حسابداری و آموزش حسابداری مالیات می باشد که سعی شده به صورت نکته ای و متناسب با سیستم روز مالیاتی و بیمه تهیه شود. 
فیلم آموزش حسابداری کاناز اسپید بر اساس تجربه چندین ساله بنده در زمینه حسابداری و مالیاتی شرکت ها بوده و سعی کردم نکات و موارد کاملا عملی و نکات قانونی را با بیانی ساده و روان شرح دهم. هدف من این بوده که دانشجو با صرف وقت کم، تجربه خوبی در زمینه حسابداری پیدا کند. من در این فیلم ها به طور کاملا کاربردی آموزش دادم تا حسابداران و کارآموزان حسابداری با صرف هزینه کم مطالب مفید و تجربیات مهمی را آموزش ببینند.
لازم به ذکر است این فیلم های آموزش حسابداری بلافاصله پس از پرداخت قابل دانلود خواهند بود.

فیلم آموزش ارسال لست مالیات بر حقوق فیلم آموزش تهیه و ارسال مالیات بر حقوق(سری 1395) - کاملا کاربردی و عملی- با نرم افزار و سامانه آنلاین

قیمت: 23000 تومان
همانطور که می دانید سازمان امور مالیاتی از ابتدای سال 1395 نرم افزار مالیات بر حقوق را تغییر زیادی داده است. و در این فیلم به چگونگی تهیه و ارسال لیست مالیات بر حقوق با نرم افزار جدید سازمان امور مالیاتی( نسخه 1395) پرداخته شده است. همچنین نحوه ارسال فایل ها و ثبت آن در سایت سازمان امور مالیاتی شرح داده شده است. این فیلم به زبان ساده و روان توضیح داده شده استمدت زمان این فیلم 4 ساعت است و شامل سرفصل های زیر است: 1- نحوه نصب و به روزرسانی نرم افزار مالیات بر حقوق 2- چگونگی تعریف و ثبت مشخصات کارفرما 3- نحوه ثبت و معرفی حقوق بگیران در نرم افزار 4- نحوه ثبت حقوق و مزایا(لیست حقوق) و محاسبه درآمد مشمول مالیات بر حقوق و توضیحات مفصل راجع به آموزش حسابداری مالیات بر حقوق در این نرم افزار ... ادامه مطلب و دانلود

 فیلم آموزش معاملات فصلی موضوع ماده 169(با نرم افزار و سامانه آنلاین)- کاملا کاربردی و عملی همراه با نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی

قیمت: 20000 تومان
همانطور که می دانید از ابتدای سال 1391 همه شرکت ها و اشخاص حقیقی بند الف و ب ملزم به ارائه صورت معاملات فصلی خود از طریق آفلاین یا آنلاین می باشند. فیلم آموزش تهیه و ارسال معاملات فصلی مالیات به صورت کاملا کاربردی و عملی تهیه شده و مدت آن 1 ساعت و 10 دقیقه می باشد و شامل سرفصل های زیر می باشد: 1- نحوه ثبت معاملات خرید، فروش،و قراداهای پیمانکاری در نرم افزار آفلاین(غیر برخط) سازمان امور مالیاتی کشور. 2- نحوه ارسال اطلاعات معاملات ثبت شده در نرم افزار آفلاین به سازمان امور مالیاتی در دو حالت برای افرادی که نام کاربری و رمز عبور دارند و افرادی که نام کاربری و رمز عبور ندارند. ادامه مطلب و دانلود

 فیلم بیمه تامین اجتماعیفیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی(با نرم افزار و سامانه آنلاین)

قیمت: 18000 تومان
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین به صورت کاملا کاربردی و عملی نموده است. مدت زمان این فیلم 1 ساعت و 15 دقیقه است و شامل سرفصل های زیر است: 1- نحوه دانلود و نصب نرم افزار و نکات مربوط به نصب نرم افزار 2- نحوه ثبت اطلاعات شرکت و کارگاه در نرم افزار 3- توضیح کوتاهی در مورد کد کارگاه و مشخصات آن 4- نحوه ثبت اطلاعات پرسنل در نرم افزار 5- نحوه ثبت اطلاعات لیست بیمه ماهیانه و نکات آن و همچنین نحوه تهیه لیست بیمه برای ماههای 30 روز، 31 روز و 29 روز 6- نحوه ثبت ریز کارکرد پرسنل در نرم افزار و ... ادامه مطلب و دانلود

 نرم افزار حقوق و دستمزد کانازنرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

قیمت: 17000 تومان
 
ﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﮐﺎﻧﺎﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍی مفید و کاربردی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و بر پایه تکنولوژی دات نت مایکروسافت برنامه نویسی شده ﻭ ﺟﻬﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ و محاسبه ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﺷﺮﮐﺖ ها ﻭ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﻁﺮﺍﺣﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ***نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز، نسخه کامل است و هیچگونه محدودیت زمانی و یا تعداد کارکردی ندارد.***
برخی از امکانات نرم افزار حقوق و دستمزد رایگان کاناز به شرح زیر است:
1- افزوده شدن امکان تهیه دیسکت حقوق بانک های تجارت و ملت(از آقای واعظیان کارشناس بانک ملت شاهرود به خاطر راهنمایی در تهیه دیسکت بانک ملت سپاسگزارم)
2-امکان تهیه دیسکت حقوق بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سپه و بانک ملی ایران(از خانم خواجه وندی کارشناس بانک سپه و آقای بهشتی کارشناس بانک ملی به خاطر ... ادامه مطلب و دانلود
زمان ارسال: 27 آذر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 3

نقد و بررسی تقبل زیان انباشته توسط سهامداران و یا از محل جاری شرکاء

نقد و بررسی تقبل زیان انباشته توسط سهامداران و یا از محل جاری شرکاء

در این مطلب به تقبل زیان انباشته توسط سهامداران و یا از محل جاری شرکاء و ابطال رای شورای عالی مالیاتی توسط دیوان عدالت اداری توسط اساتید مالیاتی پرداخته شده است. جهت مشاهده متن کامل رای دیوان به این لینک مراجعه کنید.

 

نظر اول:

در این یکی دو روز اخیر رای دیوان عدالت اداری در خصوص عدم تعلق مالیات به زیان انباشته منتقل شده به حساب سهامداران (تقبل زیان توسط سهامداران!!!!)در محافل حسابداری در حال گسترش است. ظاهرا این کار چنان شایع شده که تبدیل به رویه گردیده و کار به وزارت دارائی و دیوان عدالت کشیده است.!! طبق قانون تجارت در شرکتهای سهامی حذف زیان انباشته یا از طریق سود سالهای بعد و یا از طریق تعدیل سرمایه امکان پذیر است و مجوز قانونی برای جابجائی زیان از طریق حساب جاری سهامداران یا هر حساب دیگری وجود ندارد. هرگونه تعدیل سرمایه نیز نیازمند گزارش توجیهی هیئت مدیره ، گزارش بازرس قانونی و مصوبه مجمع عمومی فوق العاده است. طبق قانون تجارت سود قابل تقسیم است ولیکن زیان قابل تقسیم نیست و زیان از سود سالهای بعد قابل کسر است.(به تعریف سود قابل تقسیم در قانون تجارت مراجعه شود) بنابراین مجامع اختیار تقسیم سود دارند نه تقسیم زیان و انتقال زیان به حساب سهامداران تحت عنوان فداکارانه تقبل زیان توسط سهامداران!!! فاقد محمل قانونی است. قابل پرسش است که چرا سهامداران عزیز علاقه مند تقبل زیان انباشته هستند ولی علاقمند تقبل بدهی بانکی یا تقبل مالیات عملکرد نیستند؟!! علت روشن است ، انتقال زیان انباشته به حساب سهامداران برای تحریف بنیادی صورتهای مالی و dress کردن آن صورت میگیرد، این عمل یک تحریف عادی همانند تحریف یک سرفصل در ترازنامه نیست بلکه تحریف محتوی کلی صورتهای مالی است چرا که وجود زیان انباشته می تواند نشانه وجود مشکلات و گرفتاریهای زیادی در شرکت باشد همانند " وجود سوء جریان ، بی کفایتی مدیران، عدم کارائی عملیات ، عدم بهره برداری مناسب از منابع ، عدم دسترسی به منابع مالی کافی و ......." که با حذف زیان انباشته تمام این نشانه تا حد زیادی حداقل از چشم خواننده معمولی صورتهای ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: دیروز, 18:57 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

پرسش و پاسخ مالیاتی درباره مالیات رهن و اجاره

پرسش و پاسخ مالیاتی درباره سهام

سوال:

اجاره نامه ای رهن کامل است.آیا حوزه رسیدگی کننده عملکرد ۹۵ موجرمی تواند با استناد به ماده 54 ق. م. م و اینکه چون مبلغ رهن کامل قرارداد اجاره از 80% املاک مشابه کمتر است، نسبت به مطالبه مالیات بر درآمد اجاره اقدام نماید؟ مقایسه رهن کامل با ارزش اجاری چگونه خواهد بود؟

پاسخ اول:

چون مبلغ کرایه پرداختی صفر و یا هر عدد جزئی، از 80درصد ارزش جدول املاک مشابه کمتر است، مبلغ اجاره بر اساس ارزش جدول املاک مشابه محاسبه خواهد شد. 

پاسخ دوم

با توجه به مفاد تبصره 1 ماده 54 قانون مالیاتهای مستقیم فقط در صورتیکه مستاجر جزو اشخاص موضوع تبصره 9 ماده 53 باشد درآمد مشمول مالیات فقط بر اساس اجاره پرداختی محاسبه میگردد و چنانچه رهن کامل باشد قاعدتا درآمد مشمول مالیات اجاری موضوعیت پیدا نمیکند . ولی چنانچه مستاجر غیر از اشخاص مزبور باشد درآمد بر اساس املاک مشابه محاسبه میگردد.

پاسخ سوم

درتبصره 9 ماده 53 در خصوص کسر مالیات تکلیفی از اجاره پرداختی به موجر ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 28 تیر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

پرسش و پاسخ مالیاتی درباره سهام

پرسش و پاسخ مالیاتی درباره سهام

سوال:

باتوجه به اینکه سازمان خصوصی سازی کشور  در راستای خصوصی سازی بنگاه های تولیدی وتجاری اقدام به فروش و واگذاری سهام دولت در بنگاه های قابل واگذاری بصورت نقد واقساط می نماید ایا این نقل وانتقال مشمول مالیات ارزش افزوده ومالیات بر درامد میباشد؟
اگرشخص حقیقی یا حقوقی بنگاه تولیدی یا تجاری خریداری شده را طبق مبایعه نامه ای به شخص دیگری واگذار نماید ایا این انتقال مشمول مالیات میباشد. ؟
با توجه به اینکه سهام واگذارشده به خریدار تا پایان تسویه اقساط در وثیقه سازمان مذکور میباشد ایا خریدار میتواند سرمایه گذاری خودرا در ترازنامه شرکت خریداری شده ثبت نماید؟
ایا سازمان مذکور تکلیفی برای ارسال این معاملات ( ماده 169 )به سازمان مالیاتی دارد ؟
طبق ماده 2 ق.م.م سازمان های دولتی معاف میباشند

پاسخ اول:

 از توجه به فهوای حاکم بر سوال مطروحه آنچه مشهود است اینکه چون واگذاری از سوی سازمان خصوصی سازی در چارچوب سیاستهای ابلاغی وقانون واگذاری سیاستهای اصل 44   صورت میپذیرد انجه محل رجوع است قانون موصوف است و در خصوص قسمت اول باید شرایط واگذاری را ملحوط نظر قرار داد لذا اگر در سرخط پیشین شمول مالیات پیش بینی نشده باشد موضوع منتفی است.در خصوص انتقال توسط خریدار نیز اذن و تنفیذ مرتهن ملاک عمل است چنانچه مرتهن بیع نامه و انتقال مورد رهن توسط راهن را بصورت کتبی تنفیذ نماید برابر مقررات موضوعه مشمول مالیات خواهد بود.

پاسخ دوم:

سهام سرکتها درعداداموال غیرمنقول است وانتقال آن مشمول مالیات برارزش افزوده نیست.

پاسخ سوم:

با عنایت به ماده 143 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم الحاقی 1388/9/25 از هر نقل و انتقال سهام و حق تقدم سهام شرکتها اعم از ایرانی و خارجی چه در بورس و چه در بازارهای خارج از بورس صرفا مالیات مقطوعی به میزان نیم درصد ارزش فروش سهام یا حق تقدم انها وصول خواهد شد و از این بابت وجه دیگری به عنوان مالیات بر درامد نقل و انتقال سهام و حق تقدم سهام و مالیات بر ارزش افزوده خرید و فروش مطالبه نخواهد شد.

از آنجاييكه سهام كالا نيست لذا خريد و فروش آن مسمول مقررات قانون ماليات بر ارزش افزوده نمى باشد. بايد توجه داشت خدمات كارگزارى خريد و فروش سهام بعنوان خدمت مشمول مقررات قانون مذكور مى باشد.

زمان ارسال: 22 تیر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تفویض اختیار تعیین ارزش اجاری املاک مشابه

مخاطبان اصلی/ ذینفعان: - اداره کل امور مالیاتی شرق، غرب، جنوب و شمال استان تهران
- اداره کل امور مالیاتی استان ...
موضوع: تفویض اختیار تعیین ارزش اجاری املاک مشابه (موضوع مقررات ماده 54 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/04/31)،

به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور به انضمام نسخه ای از الگوی ضوابط ارزش اجاری املاک
در اجرای مقررات مادۀ 54 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/04/31، مسئولیت تعیین ارزش اجاری املاک مشابه در مرکز استان و شهرهای تابعه به آن اداره کل تفویض می گردد. از این‌رو به جهت صیانت از حقوق مؤدیان محترم مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و رعایت منویات قانون گذار توجه ادارات امور مالیاتی را به نکات ذیل جلب و مقرر می دارد؛
1- ادارات امور مالیاتی موظفند ضمن رعایت الگوی ضوابط اجرایی ارزش اجاری املاک پیوست این دستورالعمل، با کسب نظر از اتحادیه مشاورین املاک و اطلاعات بانک های مربوط به املاک در کشور نظیر سامانه هوشمند املاک و مستغلات (کد رهگیری) و گزارشات فصلی مرکز آمار ایران و سایر منابع اطلاعاتی نسبت به بررسی، احصاء و استخراج دقیق ارزش اجاری املاک به تفکیک نوع کاربری آن ها مطابق با نقشه های بلوک بندی ارزش معاملاتی املاک خود اقدام نمایند. همچنین نظر به تشابه ساختاری در حوزه های جغرافیایی همجوار و عوامل مؤثر بر ارزش اجاری املاک، ضروری است ادارات کل امور مالیاتی قبل از ابلاغ جدول اجاره املاک مشابه با تشکیل کارگروه های تخصصی املاک در اداره کل، نسبت به بررسی تصمیمات ادارات تابعه از حیث رعایت قوانین و مقررات و میزان ارزش های اجاری تعیین شده (بر اساس معیارهایی از قبیل سطح توسعه یافتگی، استقرار در شهرک های صنعتی، مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و فاصله از مرکز استان) نظارت نموده و سپس با هماهنگی لازم اقدام به ابلاغ جداول مزبور نمایند.
شایان ذکر است الگوی ضوابط اجرایی ارزش اجاری املاک پیوست در راستای شفاف سازی، ساده سازی و یکسان نمودن ضوابط محاسبه مالیات بر درآمد اجاره املاک در کشور و نیز برنامه-های در دست اجرا در سازمان امور مالیاتی کشور طراحی و ارسال می گردد. بنابراین ادارات امور مالیاتی می توانند متناسب با شرایط و موقعیت جغرافیایی و وضعیت اقتصادی مناطق تحت پوشش، نصاب ها و نرخ های مندرج در الگوی مذکور را تعدیل نمایند.
2- با عنایت به نص صریح مقررات ماده 54 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم، ادارات امور مالیاتی مکلفند در تشخیص و رسیدگی به مالیات بر درآمد اجاره املاک در مواردی که قرارداد (اعم از رسمی یا عادی) وجود ندارد یا از ارائه آن خودداری گردد و یا مبلغ مندرج در آن کمتر از هشتاد درصد (80 %) ارقام مندرج در جدول املاک مشابه باشد و همچنین در مورد واحدهای مسکونی خالی (موضوع مقررات ماده 54 مکرر قانون مذکور)، میزان اجاره بها را بر اساس جدول اجاره املاک مشابه تعیین نمایند. بدیهی است تعیین اجاره بها بر اساس جدول اجاره املاک مشابه مانع از اجرای مقررات تبصره 2 ماده 54 قانون یادشده نخواهد بود و چنانچه بر اساس اسناد و مدارک مثبته معلوم شود اجاره ملک بیش از مبلغی است که مأخذ تشخیص درآمد مشمول مالیات قرار گرفته است، مابه التفاوت طبق مقررات قانون مالیات های مستقیم قابل مطالبه خواهد بود.
3- مستفاد از حکم مقررات تبصره یک ماده 54 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم در مواردی که مستأجر جزء مشمولین موضوع مقررات تبصره 9 ماده 53 قانون مالیات های مستقیم باشد، تعیین اجاره بها بر اساس جدول اجاره املاک مشابه موضوعیت نداشته و در این خصوص اجاره پرداختی مستأجر ملاک تعیین درآمد مشمول مالیات اجاره خواهد بود.
4- در خصوص قراردادهای رهن تصرف و «رهن و اجاره» (مشروط بر اینکه مبلغ اجاره پرداختی در قرارداد اخیرالذکر کمتر از هشتاد درصد (80 %) ارقام مندرج در جدول املاک مشابه باشد)، تعیین ارزش اجاری با رعایت مقررات صدر ماده 54 قانون بر اساس جدول املاک مشابه خواهد بود.
5- ادارات کل امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند تا ارزش اجاری هر سال حداکثر تا پایان تیرماه سال بعد تعیین و ابلاغ گردد. همچنین مبنای محاسبه ارزش اجاری املاکی که تا قبل از تعیین و ابلاغ ارزش اجاری جدید به طور قطعی واگذار می شود، آخرین ارزش اجاری ابلاغی خواهد بود.
6- ادارات کل امور مالیاتی استان ها موظفند پس از نهایی نمودن جدول اجاره املاک مشابه نسبت به ارسال نسخه ای از ضوابط و جدول مربوط به مرکز استان و شهرستان های تابعه از طریق پست الکترونیکی به نشانی arzesh.amlak@tax.gov.ir به دفتر پژوهش و برنامه ریزی اقدام نمایند.
مدیران کل امور مالیاتی، مسئول نظارت بر حسن اجرای مفاد این دستورالعمل می باشند.


سید کامل تقوی نژاد


تاریخ اجرا: از عملکرد سال 1395 و به بعد
مدت اجرا: تا ابلاغ دستورالعمل جدید
بخشنامه ها و دستورالعمل های منسوخ (شماره و تاریخ):
لطفاً هرگونه ابهام و توضیح را از طریق شماره تلفن 29-36603928 دفتر پژوهش و برنامه ریزی مطرح و پیگیری نمایید.

 

الگوی ضوابط اجرایی ارزش اجاری املاک موضوع ماده 54 قانون مالیات­های مستقیم

 

دانلود متن کامل بخشنامه

زمان ارسال: 13 تیر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آشنایی با قانون و مقررات مالیات بر درآمد املاک اجاری

مالیات بر درآمد املاک اجاری

 

آشنایی با قانون و مقررات مالیات بر درآمد املاک اجاری

بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، در موارد زیر مالیات بر درآمد اجاره املاک به مؤدیان تعلق می‌گیرد:
• درآمد شخص حقیقی یا حقوقی، ناشی از واگذاری حقوق خود نسبت به املاک واقع در ایران پس از کسر معافیت های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات بر درآمد املاک می‌باشد. درآمد مشمول مالیات املاک عبارتست از کل مال الاجاره، اعم از نقدی و غیرنقدی، پس از کسر (25 %) بابت هزینه‌ها و استهلاکات و تعهدات مالک نسبت به مورد اجاره.
• بر اساس اصلاحیه مصوب 31/4/1394 قانون مالیات‌های مستقیم، از ابتدای سال 1395، واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به عنوان واحد خالی شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیاتی معادل نسبتی از مالیات بر اجاره می‌باشد.
• از نظر مالیات بر درآمد اجاره املاک، هر واحد آپارتمان یک مستغل محسوب می شود.
وظایف مؤدیان
1- تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده 80 و 57 ق.م.م (حسب مورد)
اظهارنامه اجاره املاک مؤدیان هر سال باید به صورت الکترونیکی در سامانه عملیات الکترونیکی مؤدیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی بخش اظهارنامه الکترونیکی تا پایان تیرماه سال بعد ثبت شود. به این منظور مؤدیان می توانند با مراجعه به بخش اظهارنامه الکترونیکی سامانه عملیات الکترونیکی مؤدیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به دریافت نرم‌افزار الکترونیکی ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی و راهنمایی مربوط، اقدام نمایند. سازمان امور مالیاتی از طریق شماره تلفن 1526 (بدون پیش شماره) پاسخگوی سؤالات مؤدیان در خصوص مراحل ثبت اظهارنامه های الکترونیکی می‌باشد.
2- ارائه مدارک جهت تشکیل پرونده
• تصویر و اصل سند مالکیت و بنچاق
• تصویر و اصل صفحه اول شناسنامه مالک و مستأجر
• تصویر و اصل اجاره نامه رسمی یا عادی
• تصویر برابر اصل اسناد رهنی (برای ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 9 تیر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.2 ( نسخه رز)

به روزرسانی در تاریخ 1396/04/09
(با قابلیت فرمول نویسی و ارسال فیش حقوقی از طریق تلگرام)
قابل استفاده برای سال های مالی مختلف
نرم افزار حقوق و دستمزد رایگان کاناز
ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﮐﺎﻧﺎﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍی کاربردی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و بر پایه تکنولوژی دات نت مایکروسافت (.NET) برنامه نویسی شده و به طور کامل از زبان فارس پشتیبانی می کند. شرکت ها و بنگاهه ای اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند از این نرم افزار ارستفاده کنند و مبانی این نرم افزار بر اساس قانون کار، بیمه و مالیات طراحی شده است.
بعد از چند ماه بررسی نظرات کاربران و مطالعات پیرامون تغییرات مورد نیاز کاربران، نسخه 11.2 نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز با طیف وسیعی از بهینه سازی و قابلیت های منحصر به فرد برروی سایت قرار گرفت.
***نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز، نسخه کامل است و هیچگونه محدودیت زمانی و یا کارکردی ندارد و می توانید از لینک پایین صفحه دانلود کنید.***

برخی از امکانات منحصر به فرد نرم افزار حقوق و دستمزد رایگان کانازنسخه 11.2 (نسخه رز) به شرح زیر است:
1- امکان ارسال فیش حقوقی پرسنل از طریق تلگرام(جهت صرفه جویی در کاغذ و کمک به محیط زیست)
2- امکان ارسال پیام و استیکر به پرسنل از طریق تلگرام
3- امکان فرمول نویسی
4- امکان طراحی فیش حقوقی
5- امکان طراحی قرارداد کار به صورت کاملا باز و دلخواه
6- امکان طراحی خلاصه گزارش حقوق و دستمزد پرسنل
7- افزوده شدن دیسکت بانک ملی سامانه بام
8- امکان تعیین ضریب ماده 85 قانون مالیات های مستقیم برای هر سال با توجه به قانون بودجه.
9- امکان تعیین حداقل و حداکثر عیدی برای هر سال.
10- امکان تعیین معافیت مالیاتی برای هر سال با توجه به قانون بودجه.
11- امکان تعیین نوع معافیت مالیاتی برای هر پرسنل
12- امکان ذخیره اسکن مدارک پرسنل
13- امکان محاسبه عیدی،مرخصی و سنوات هر پرسنل در پایان سال بر اساس کارکرد سالانه
14- امکان نمایش پیغام اصلاح جدید و دریافت فایل اصلاحی به صورت خودکار و آنلاین.
15- امکان تولید بارکد(QR Code) برای هر پرسنل
16- و دهها قابلیت مفید دیگر.
ﻧﮑﺘﻪ:ﺍﯾﻦ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ ﺩﺭ ﻭﯾﻨﺪﻭﺯ ﻫﺎی 7 (سرویس پک 1)8.1 (32 بیتی و 64 بیتی)و 10 (32 بیتی و 64 بیتی)ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺟﺮﺍ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.
 حجم کلی این نرم افزار 282 مگابایت است و پیشنهاد می شود جهت دانلود از نرم افزار IDM استفاده نمایید.
خلاصه ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ حقوق و دستمزد رایگان ﮐﺎﻧﺎﺯ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﯾﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ:
* امکان ارسال فیش حقوقی پرسنل از طریق تلگرام و همچنین ارسال پیام و استیکر به پرسنل از طریق تلگرام
* امکان دریافت خودکار فیش حقوقی توسط کاربران با وارد کردن کد دستوری از طریق تلگرام
* امکان فرمول نویسی
*امکان تعریف مشخصات هویتی و احکام حقوق و دستمزد پرسنل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺣﻘﻮﻕ ﭘﺎﻳﻪ ﺑﻪ صورت ساعتی و روزانه
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺰﺍﻳﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺣﻖ ﻣﺴﻜﻦ، حق اولاد، بن و خواروبار و ...  و احکام حقوق و دستمزد
*ﺍﻣﻜﺎﻥ تعریف ﺣﻖ ماموریت و درصد مربوط
* امکان ذخیره اسکن مدارک پرسنل
*امکان ویرایش اطلاعات پرسنل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻛﺎﺭ ﻁﺒﻖ نمونه قرارداد کار وزارت کار و قابلیت تنظیم و طراحی دلخواه قرارداد کار.
*ﺍﻣﻜﺎﻥ تعریف وام پرداختی ﺑﻪ ﭘﺮﺳﻨﻞ
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺛﺒﺖ، ویرایش و حذف ﺍﻁﻼﻋﺎﺕ ﺣﺴﺎﺏ بانکی پرسنل و ارسال لیست حساب های بانکی به اکسل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺛﺒﺖ ﺍﻁﻼﻋﺎﺕ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﭘﺮﺳﻨﻞ
*ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺷﺎﺕ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﺷﺎﻣﻞ:
  a.ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺳﺎﻝ
  b.ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺎﻩ
  c.ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺳﺎﻝ ﻭ ﻣﺎﻩ ﻭ ﺍﻁﻼﻉ ﺍﺯ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ پرداختی
*ﺫﺧﻴﺮﻩ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ اکسل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﭼﺎپ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻫﺎ
*امکان چاپ فیش حقوقی و امکان چاپ فیش های حقوقی به صورت پشت سر هم
*ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ وام های پرداختی به پرسنل
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﺴﻮﺭﺍﺕ ﻭ ﻧﺮﺥ ﻣﺮﺑﻮﻁﻪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻧﺮﺥ ﻣﺰﺍﻳﺎ ﻭ ﻣﺰﺍﻳﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺑﻴﻤﻪ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ
*ﺍﻣﻜﺎﻥ تهیه فایل پشتیبان و بازیابی آن.
*ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺣﻘﻮﻕ (برای شرکت هایی ﻛﻪ ﺍﺯ ﻁﺮﻳﻖ ﺣﺴﺎﺏ بانکی پرداخت می کنند)
* دارای برنامه قدرتمند و معروف تبدیل تاریخ 4000 ساله
* دارای بخش کامل و حرفه ای جهت ثبت ساعات حضور و غیاب پرسنل به صورت کامل و دقیق
* امکان ثبت، ویرایش و حذف مرخصی پرسنل
* ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻧﺮﺥ ﻣﺰﺍﻳﺎ ﻭ ﻣﺰﺍﻳﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﺑﻴﻤﻪ و مالیات ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻳﺎ ﺧﻴﺮ و افزوده شدن اضافه کار به این بخش
* امکان تعیین مالیات استفاده از مسکن و اتومبیل طبق قانون مالیات مستقیم و استفاده از محاسبه آن در تعیین کسورات مالیات بر حقوق
* امکان محاسبه نوبت کاری، شب کاری
* بهینه سازی محاسبه اضافه کار، شب کاری، نوبت کاری و ماموریت
*امکان محاسبه و به کارگیری ماده 80 قانون تامین اجتماعی برای هر پرسنل
* امکان محاسبه و اعمال معافیت دو هفتم مالیات بر حقوق برای هر پرسنل
*- امکان تهیه دیسکت حقوق بانک های تجارت و ملت
*امکان تعیین تعلق یا عدم تعلق بیمه برای هر پرسنل(مثلا بازنشسته ها)
*امکان تعریف مرکز هزینه و معرفی هر پرسنل در مرکز هزینه دلخواه و ارائه گزارش حقوق و دستمزد هر مرکز هزینه
* امکان تهیه دیسکت حقوق بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سپه و بانک ملی ایران(به همراه فیلم آموزشی)
* امکان ورود اطلاعات ورود و خروج پرسنل از اکسل
* افزوده شدن ابزار جهت اعتبارسنجی کد ملی، اعتبارسنجی شناسه ملی اشخاص حقوقی و اعتبارسنجی کد شبای بانکی جهت تعیین و پیگیری صحت اطلاعات وارد شده.
* امکان تعیین نوع همکاری اصلی و غیراصلی مطابق با قانون مالیات های مستقیم
*امکان تعیین و ثبت بیمه تکمیلی
*امکان محاسبه کسر کار و اعمال فرمول جهت محاسبه کسر کار(که برای جلوگیری از مخدوش شدن کارکرد به کار می رود)
*- امکان فراخوانی داده های نرم افزار در اکسل جهت بارگذاری در حضور و غیاب با افزونه اکسل کاناز41- افزوده شدن بخش مساعده پرسنل
* امکان محاسبه عیدی برای پرسنل مشخص در پایان ماه
* امکان محاسبه مزایا بر اساس میزان کارکرد
* امکان تعریف روزهای تعطیل سال
* امکان محاسبه تعطیل کاری
* امکان تعریف شیفت های کاری به تعداد نامحدود و امکان تعیین ساعات هر شیفت
* امکان تعریف و ثبت پرسنل تا 6000 نفر
* امکان تعیین شغل برای هر پرسنل
* امکان درج توضیحات در فیش حقوقی برای هر کارمند جهت اطلاع رسانی و رویت پرسنل و همچنین ذخیره آن در پایگاه داده جهت استفاده های بعدی.
* امکان محاسبه عیدی،مرخصی و سنوات هر پرسنل در پایان سال بر اساس کارکرد سالانه.
*در پایان از آقایان اونق از استان گلستان، پوردهقان از استان آذربایجان شرقی، آقای سید محمد حسینی از تهران و آقایان مصطفی سبحانی و کیامرثیان به خاطر پیشنهادات سازنده سپاسگزارم.
*از آقای واعظیان کارشناس بانک ملت شاهرود به خاطر راهنمایی در تهیه دیسکت بانک ملت سپاسگزارم. همچنین از خانم خواجه وندی کارشناس بانک سپه و آقای بهشتی کارشناس بانک ملی به خاطر همکاری در تهیه دیسکت حقوق بانک های سپه و ملی سپاسگزارم.
لازم به ذکر است دریافت مبلغ 17000 تومان بابت هزینه هاست و هزینه های جزیی برنامه نویسی است.
 
رمز فایل:kanazspid.ir
 
قیمت: 17000 تومان ( 170000 ریال) 
 

 

زمان ارسال: 8 تیر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 65

پرسش و پاسخ مالیاتی درباره ارث

پرسش و پاسخ مالیاتی درباره ارث

در این مطلبا ز سایت کاناز اسپید نظر چند تن از کارشناسان امور مالیاتی را درباره یک سوال مربطو به ارث بررسی می کنیم.

سوال:

خانه پدری پس از فوت پدر توسط دادگاه به فروش می رسد و وجوه آن در حساب دادگستری در بانک سپرده می گردد .هرکدام از وراث بجز مادر سهم خود را با پرداخت مالیات بر ارث از دادگستری دریافت می دارند . مادر در دی ماه ۹۵ فوت می کند ،وراث مادر برای اخذ مفاصا به واحد مالیاتی مراجعه می کنند ، واحد مالیاتی وجوه مادر در حساب سپرده دادگستری را مشمول بند ۳ماده ۱۷ یعنی ۱۰٪ می داند ولی وراث معتقدند که اولا: این وجوه به هرحال در حساب سپرده بانکی بوده و هدف مقنن که سپرده بانکی را ۳٪ مشمول مالیات دانسته محقق است. ثانیا : در سپرده بانکی سود هم نصیب وراث می گردد اما در سپرده دادگستری سود به وراث تعلق نمی گیرد بلکه نصیب خود آن قوه می شود!!. عدالت مالیاتی حکم می کند که این سپرده ها هم مشمول بند ۱ ماده ۱۷ یعنی ۳٪ باشد اما واحد مالیاتی آن را مشمول ۱۰٪ موضوع بند ۳همان ماده می داند . به نظر شما کدام نظر به قانون و عدالت مالیاتی نزدیک تر است؟

پاسخ اول:

به استناد ماده ۱۲ آئین نامه اجرائی ماده ۳۴ ق.م.م سپرده‏ ها و سودهاي متعلق متوفي نزد بانك ‏ها و اشخاص موضوع تبصره ماده (۱۴۵) قانون، به نرخ بند (۱) ماده (۱۷) قانون و سپرده‏ ها و سودهاي متعلق متوفي نزد ساير اشخاص به نرخ مذكور در بند (۳) ماده (۱۷) قانون تحت عنوان ساير اموال و دارايي مشمول ماليات است.
لذا باعنایت به اینکه مبلغ نزد دادگستری سپرده شده است و دادگستری نیز از مشمولین تبصره ماده ۱۴۵ نمی باشد لذا به استناد ماده فوق الاشاره مشمول بند انتهایی ماده ۱۲ آئین نامه موصوف می باشد.
تبصره ماده ۱۴۵ - در مواردی که در قانون مالیات‌های مستقیم به بانکها اشاره می‌شود، امتیازات، تسهیلات، ترجیحات و تکالیف ذکر شده شامل موسسات‌ اعتباری غیر بانکی که به موجب قانون یا با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده‌اند یا می‌شوند، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، صنایع دریایی و بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز خواهد شد.

پاسخ دوم:

اولا به تمام سپرده های بانکی سود تعلق نمی گیره . ثانیا سپرده بانکی که نزد دادگستری در بانک هست به اسم متوفی نیست و به نام دادگستری است و تنها از همان طریق دستور برداشت خواهد گرفت در نتیجه از مصادیق بند 3 ماده 17 بوده و به نرخ 10 درصد مشمول مالیات خواهد بود .

زمان ارسال: 3 تیر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

شمول استخر و تلویزیون اینترنتی در نظام ارزش افزوده

شمول استخر و تلویزیون اینترنتی در نظام ارزش افزوده

در این مطلب از سایت کاناز اسپید نظر چند کارشناس ارشد مالیاتی درباره شمول استخر با مجوز از تربیت بدنی و تلویزیون اینترنتی در نظام ارزش افزوده را بررسی می کنیم.

سوال:

آیا فعالیت استخر که بصورت شخص حقیقی اداره میشود و دارای مجوز از تربیت بدنی میباشد و همچنین فعالیت کانال تلویزیونی اینترنتی که بصورت شخص حقوقی اداره میشود و دارای معافیت بند ل ماده 139ق.م.م میباشد؛مشمول مالیات بر ارزش افزوده میشود یا خیر؟

پاسخ اول:

به نظر با استناد به ماده ۳ آیین نامه شماره ۳۳۲۱۹ در تاریخ ۱۳۸۱/۰۱/۱۰  که در آن مجوز از سازمان تربیت بدنی معیار پرداخت ویا عدم پرداخت می باشد و با توجه به قسمت اول سوال که در آن داشتن مجوز از تربیت بدنی قید شده است می شود چنین استنباط کرد که  معاف از مالیات است.

پاسخ دوم:

در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده مربوط به فعالیت استخر نیز باید گفت
مالیات بر ارزش افزوده به تمامی خدمات و کالاهایی تعلق می‌گیرد که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می‌شوند، مگر آنکه در قانون برای آن شرایط ویژه، از جمله تخفیف‌هایی در نظر گرفته باشند به استناد ماده 12 این قانون، برخی خدمات از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف است که عملکرد باشگاه ها و استخر ها در زمره این معافیت ها نیست. لذا مشمول مالیات بر ارزش افزوده هست .

پاسخ سوم:
با توجه به اینکه استخر شخص حقیقی می باشد با توجه به ۷ مرحله مشمولین ارزش افزوده با بررسی حجم فعالیتش می توان تشخیص داد که مشمول کدام مرحله می باشد .

در مورد فعالیت کانال تلویزیونی چون در ماده ۱۲ معافیتها به این فعالیت اشاره ای نشده است لذا مشمول مالیات بر ارزش افزوده می باشد .

پاسخ چهارم:

سئوال بیشتر جهتش این بود که در هر دو مورد استخر و تلویزیون اینترنتی از خریداران خدمات ارائه شده میتوان 9درصد ارزش افزوده گرفت؟آیا شخصی که از خدمات استخر استفاده میکنه باید علاوه بر مبلغ بلیط استخر 9درصد بلیط رو هم پرداخت کنه؟تلویزیونها و کانالهای اینترنتی داخلی هم آیا مشمول 9درصد هستند؟صورتحسابی که هرکدام از دو شغل وفعالیت فوق صادر میکنند باید مطابق ماده169 باشند؟

پاسخ پنجم:

براساس فراخوانهای سازمان مکانهای تفریحی وورزشی مشمول مرحله چهارم هستند.

پاسخ ششم:

درموردقسمت دوم سوال هم هرگونه خدمات ویافروش کالاکه خارج ازماده۱۲قانون مالیات برارزش افزوده باشدمشمول می باشدودرسوال مربوطه چون شخص حقوقی است بایستی براساس حجم فروش یاخدمات ارایه شده بایدبررسی گرددکه مشمول کدوم مرحله می باشد

زمان ارسال: 29 خرداد 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0