نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.4) با قابلیت تبدیل ...

7 کار مهم برای افزایش امنیت مالی

7 کار مهم برای افزایش امنیت مالی

برای کمتر کردن و نامحسوس کردن ضریب خطاها در امور مالی و چرخه حسابداری یک فروشگاه و یا شرکت نسبتاً بزرگ، بهتر است این 7 مورد را انجام دهید:
1- به منظور اثبات صحت ثبت رویدادها و وقایع مالی ، توصیه می گردد برای صدور اسناد حسابداری ، به مدارک و مستندات کافی به موقع و مربوط اتکا گردد و ضمن درج شرح کافی برای هر سند، ضمائم نیز به مهر (ثبت شد) ممهور گردد و کلیه ضمائم به صورت اصل نگهداری شده و صدور اسناد حسابداری بدون تأخیر انجام گردد. بدین ترتیب از عدم یا تکرار در ثبت وقایع مالی و همچنین پرداخت‌های مجدد اسناد هزینه و احتمال بروز مشکل مالیاتی و برگشت هزینه‌ها جلوگیری می‌گردد.
2- جهت اعمال کنترل های داخلی مناسب لازم است ضمن تعیین سقف تنخواه‌گردان‌ها با توجه به سطح مخارج انجام شده از سوی مدیریت نسبت به اخذ تضمین کافی برابر سقف مزبور و اعمال کنترل‌های لازم صورت خالصه مخارج انجام شده توسط مسئولین ذیربط تأیید گردد.
3- لازم است وجوه نقد نزد تنخواه‌گردان در پایان هر سال به حساب‌های بانکی شرکت واریز گردد و مقاطع زمانی مختلف موجودی نزد تنخواه‌گردان توسط افرادی مستقل، مورد شمارش قرار گیرد.
4- با توجه به نحوه حسابداری (روش تعهدی) لازم است در هنگام پرداخت و ایجاد تعهد و بدون توجه به قرارداد منعقد شده نسبت به ثبت اسناد حسابداری به طور صحیح اقدام گردد.
5- به منظور جلوگیری از مشکل مالیاتی ناشی از به روز نبودن دفاتر قانونی لازم است ثبت دفاتر مذکور طبق قوانین مالیاتی بدون تأخیر صورت گیرد . ضمناً در دفتر روزنامه فقط ثبت سرفصل حساب و رقم مربوطه کافی است و چنانچه شرکت از سیستم مکانیزه استفاده نماید می‌توان ثبت اسناد حسابداری در دفاتر به یک سند در ماه تقلیل یابد که موجب جلوگیری از صرف وقت و هزینه و اشتباهات احتمالی می‌گردد.
6- لازم است جهت اثبات هزینه‌های انجام شده مدارک و مستندات مربوط به اسناد حسابداری ضمیمه گردد.
7- به منظور ایجاد کنترل مؤثر بر چرخه عملیات دریافت و پرداخت وجوه نقد، نحوه چگونگی استخدام کارکنان، تعیین ضوابط مشخص برای پرداخت وام ، مساعده و سایر مزایای کارکنان چگونگی تشخیص و اعمال روش یکنواخت برای تعیین قیمت فروش، اعطای اعتبار و تخفیف مشتریان ، تشخیص و ایجاد تمایز بین هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای، اعمال روش یکنواخت برای نحوه خرید مواد اولیه، مواد کمکی و قطعات و انتخاب فروشندگان لازم است دستورالعمل یا آیین‌نامه‌های مربوط تهیه و پس از تصویب هیأت مدیره به اجرا گذاشته شود تا بدین ترتیب ضمن جلوگیری از اشتباهات و سوء جریانات سهوی یا عمدی احتمالی ثبت و ضبط و نگهداری سوابق وقایع و رویدادهای مالی مبتنی بر اعمال روش‌های مشخص و یکنواخت انجام گیرد و کنترل‌های داخلی قابلیت اتکای لازم را داشته باشد.

زمان ارسال: 17 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

7 کار کلیدی برای جذب مشتریان حسابداری

همه این کارها را انجام داده اید: در جامعه خود مشارکت کنید، با دیگر شاغلین شبکه تشکیل دهید، به هیئت مدیره سازمان های غیرانتفاعی بپیوندید و در انجمن های کسب و کار به سخنرانی بپردازید. در این میان شما سه چیز درباره هرکسی که می بینید یاد می گیرید: آنها چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند و کجا کار می کنند. این فوق العاده است: شما خودتان را برای کانال های کلیدی مشتریان جدید در صدر قرار داده اید. گام بعدی یادگیری هفت منبع اصلی برای مشتریان جدید است.
1. کسب و کار با افرادی که ملاقات می کنید.

آن ها مالیات خود را ثبت کرده اند، تبلیغات "آمریکا میلیارد خودت را پس بگیر" بلوک H & R را دیده اند و می دانند که نیازمند داشتن یک حسابدار حرفه ای در کنار خود هستند. ممکن است از حسابدار خود راضی نباشند. شاید حسابدار رسمی آنها در حال بازنشستگی یا انتقال به شهر دیگری باشد. منطق می گوید: اکثر افراد، افراد حرفه ای خوب را پیدا می کنند و در بلند مدت با آنها کار می کنند. موقعیت ها ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 14 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

رأی شورای عالی مالیاتی در خصوص ماده 201 ق.م.م و تعقیب کیفری فرار مالیاتی

رأی شورای عالی مالیاتی در خصوص ماده 201 ق.م.م و تعقیب کیفری فرار مالیاتی

نادر جنتی، معاون مالیات های مستقیم طی بخشنامه ای رأی اکثریت صورت جلسه شماره 17-201 مورخ 1395/12/16 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی در خصوص ماده 201 را ابلاغ کرد.
به گزارش سامان در این بخشنامه آمده است: به پیوست رأی اکثریت صورت جلسه شماره 17-201 مورخ 1395/12/16 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی در اجرای بند 3 ماده 255 قانون مالیات های مستقیم در خصوص «چگونگی اجرای مقررات موضوع ماده 201 ق.م.م (مصوب 1380/11/27)» جهت اجرا ابلاغ می گردد.
صورت جلسه مورخ 1395/08/09 شورای عالی مالیاتی در اجرای بند 2 ماده 255 قانون مالیات های مستقیم
جلسه شورای عالی مالیاتی در مورخ 1395/08/09 بنابر درخواست رئیس محترم شورای عالی مالیاتی در اجرای بند 2 ماده 255 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر ضرورت اتخاذ رویه واحد در خصوص اجرای مقررات قسمت اخیر ماده 201 قانون یاد شده، نسبت به موارد عدم تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان برای سه سال متوالی؛ با حضور اعضای محترم شورای عالی مالیاتی تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر مبادرت به صدور رأی به شرح آتی می نماید:
رأی شورای عالی مالیاتی
نظر اکثریت:
با عنایت به تسری عبارت قصد فرار از مالیات از روی علم و عمد موضوع صدر ماده 201 قانون مالیات های مستقیم قبل از اصلاحیه مورخ 31/04/94؛ به فعل «استناد به ترازنامه و حساب سود و زیان یا به دفاتر و اسناد و مدارکی که برای تشخیص مالیات ملاک عمل می باشد و بر خلاف حقیقت تهیه و تنظیم شده است»؛ و ترک فعل «عدم تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان برای سه سال متوالی»؛ لذا چنانچه هر یک از مؤدیان اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل که طبق مقررات مالیات های مستقیم مکلف به نگهداری دفاتر روزنامه و کل موضوع قانون تجارت می باشند و دارای فعالیت بوده و به قصد فرار از مالیات از روی علم و عمد برای سه سال متوالی از تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ترازنامه و حساب سود و زیان خودداری کنند، علاوه بر جریمه ها و مجازات های مقرر در این قانون؛ از کلیه معافیت ها و بخشودگی های قانونی در مدت مذکور نیز محروم خواهند شد، و از آنجایی که به موجب تبصره ماده مذکور، تعقیب و اقامه دعوی علیه مرتکبین تخلف موضوع این ماده نزد مراجع قضایی از طرف رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور می باشد، بنابراین در مواردی که ادارات امور مالیاتی در رسیدگی های خود به موارد مذکور برخورد نمایند، مراتب طی گزارش مستند و مستدل به اداره مربوطه اعلام، تا در صورت تأیید گزارش از طرف آن اداره کل، مراتب ضمن اجرای ماده 201 قانون مالیات های مستقیم توسط اداره امور مالیاتی ذی ربط، در اجرای مقررات تبصره ماده مذکور و همچنین ماده 233 قانون به سازمان امور مالیاتی اعلام گردد، تا نسبت به تعقیب و اقامه دعوی علیه مرتکبین تخلف اقدام شود.
بدیهی است در صورتی که نظر اداره کل امور مالیاتی مبنی بر قصد فرار از مالیات از روی علم و عمد نباشد، اجرای حکم ماده مذکور و تبصره آن موضوعیت نخواهد داشت.
نظر اقلیت:
تهیه دستورالعمل جامع برای مواد 274 و 201 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی 1394/04/31 در سال 1395 و به بعد پیشنهاد می گردد؛ و لذا منحصراً برای ماده 201 اصلاحی 1380/11/27 توصیه نمی شود.

زمان ارسال: 11 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تصویب بازرسی از دفاتر شرکت های خصوصی صرفا در آخرین سال مالی

تصویب بازرسی از دفاتر شرکت های خصوصی صرفا در آخرین سال مالی

 

جناب آقای زدا
معاون محترم فنی و درآمد
جناب آقای دکتر مهرانی
مدیرعامل محترم مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی
با سلام
احتراماً؛ بند (1) یک هزار و هفتصد و پنجاه و پنجمین(1755) جلسه هیأت مدیره مورخ 1396/02/06 به شرح ذیل جهت استحضار ابلاغ می گردد:
1- پیشنهاد شماره 1017/96/1000 مورخ 1396/02/04 مدیرعامل سازمان مبنی بر انجام بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت های خصوصی به استثنای موارد زیر صرفاً در آخرین سال مالی به شرح ذیل:
1-1- در مواردی که موضوع ادعای سابقه و یا دستمزد اشخاص مطرح باشد.
2-1- درخواست های مستند به آراء مراجع قضایی و شبه قضایی، شرکت های در حال تصفیه که از سوی واحدهای اجرایی ارائه می گردد.
3-1- در صورتی که مستنداتی به سازمان واصل گردد که بیانگر عدم اجرای قانون از جمله ماده (38) و تبصره الحاقی آن و عدم اعلام واقعی دستمزد بیمه شدگان باشد، بازرسی با تشخیص و دستور مدیرعامل قابل انجام خواهد بود.
و نامه شماره 22/96/1103 مورخ 6/2/1396 نایب رئیس هیأت مدیره مطرح و پس از استماع نظرات اعضاء، مراتب پیشنهادی مشروط به رعایت مفاد مندرج در نامه مدیرعامل سازمان مورد موافقت قرار گرفت. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم به عمل آورند.


دکتر میراکبری
مشاور و مدیرکل دفتر مدیرعامل


رونوشت:
- جناب آقای افخمی معاون محترم اقتصادی و برنامه ریزی جهت استحضار و دستور اقدام لازم.

زمان ارسال: 11 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

درخواست تامین اجتماعی برای دسترسی به اطلاعات سازمان امور مالیاتی

نامه رییس سازمان تامین اجتماعی درباره فراهم نمودن دسترسی این سازمان به اطلاعات مودیان مالیاتی

درخواست تامین اجتماعی برای دسترسی به اطلاعات سازمان امور مالیاتی

 

جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور و فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی
با اهداء سلام
احتراماً؛ با عنایت به نام گذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، در اجرای فرامین مقام معظم رهبری، تأکیدات ریاست محترم جمهوری و رهنمود حضرت عالی در جلسه مورخ 1395/12/23 ستاد اقتصاد مقاومتی، این سازمان به منظور همراهی بیشتر با صاحبان صنایع و شرکت های خصوصی دستورات لازم را در جهت انجام بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت های بخش خصوصی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال صرفاً در آخرین سال مالی مورد عمل صادر نمود تا از انجام بازرسی در سنوات گذشته خودداری گردد. مزید استحضار اینکه آراء و تصمیمات مراجع قضایی و شبه قضایی و درخواست کتبی ادعای سابقه اشخاص طبق ماده 148 قانون کار و سایر مقررات مربوطه و مستندات کتبی مبنی بر عدم رعایت ماده 38 قانون تأمین اجتماعی طبق تشخیص مدیرعامل و شرکت های در حال تصفیه و انحلال از شمول این تصمیم مستثنی خواهند بود. همچنین با عنایت به نامه شماره 13790/95/1000 مورخ 1395/12/26 به حضرت عالی (تصویر پیوست)، به منظور تسریع در امور کارفرمایان و کارآفرینان محترم و ایجاد پنجره واحد خدمت و یکسان سازی اطلاعات دستمزدی و بهبود رتبه ایران در فضای کسب و کار، خواهشمند است دستور فرمایید امکان دسترسی به اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده 3 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (که مقدمات آن توسط هر دو دستگاه فراهم شده است) برای این سازمان فراهم گردد تا بدون نیاز به بازرسی مجدد مبنای اقدام عمل این سازمان نیز قرار گیرد.


و من ا... التوفیق
دکتر سید تقی نوربخش
مدیرعامل


رونوشت:
1- جناب آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت استحضار.
2- جناب آقای دکتر طیب نیا وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی جهت استحضار.
3- جناب آقای مهندس نعمت زاده وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جهت استحضار.
4- جناب آقای مهندس شافعی رئیس محترم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران جهت استحضار.

زمان ارسال: 11 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

اصلاحیه آیین‌نامه پرداخت حق‌الزحمه اعضای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی

اصلاحیه آیین‌نامه پرداخت حق‌الزحمه اعضای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی

 

شماره: ۲۰۶۹۴ ­/۲۴۶۳۴۹
تاریخ: 1395/12/21 – 1395/12/18

اصلاحیه آیین نامه نحوه پرداخت حق الزحمه اعضای هیاتهای حل اختلاف مالیاتی­
موضوع تبصره ۲ ماده ۲۴۴ اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1380/11/27

الف – متن زیر جایگزین بند الف اصلاحیه می­شود :

حق الزحمه هریک ازاعضای بندهای ۲ و ۳ ماده ۲۴۴ ق.م.م ، بابت شرکت در جلسات هیأت های حل اختلاف مالیاتی موضوع تبصره ۲ ماده مذکور، برای هر پرونده در هر منبع، حسب مورد برای عملکرد سال یا دوره مالیاتی که منجر به صدور رأی اعم از تأیید،تعدیل و رفع تعرض گردد، از مأخذ مبلغ درآمد مشمول مالیات مورد اعتراض مندرج در برگ تشخیص،برگ مطالبه و رأی مرجع قبلی که منجر به صدور رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی مربوط شود به شرح زیر محاسبه،قابل تأمین و پرداخت خواهد بود:

۱. تا میزان پنجاه میلیون ( ۵۰۰۰۰۰۰۰ ) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود،مبلغ یکصد و پنجاه هزار ( ۱۵۰۰۰۰) ریال.

۲. از پنجاه میلیون و یک ( ۵۰۰۰۰۰۰۱) تا میزان یکصدو پنجاه میلیون ( ۱۵۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمدمشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ یکصد و هشتادهزار (۱۸۰۰۰۰)ریال .

۳. از یکصد و پنجاه میلیون و یک ( ۱۵۰۰۰۰۰۰۱) تا میزان سیصد میلیون ( ۳۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ دویست و چهل هزار (۲۴۰۰۰۰) ریال .

۴. از سیصد میلیون و یک (۳۰۰۰۰۰۰۰۱) تا میزان پانصد میلیون (۵۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ سیصد هزار ( ۳۰۰۰۰۰) ریال .

۵. از پانصد میلیون و یک ( ۵۰۰۰۰۰۰۰۱ ) تا میزان یک میلیارد ( ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ چهارصد و پنجاه هزار ( ۴۵۰۰۰۰ ) ریال .

۶. از یک میلیارد و یک ( ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ) تا میزان پنج میلیارد ( ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ شش صد هزار ( ۶۰۰۰۰۰) ریال .

۷. از پنج میلیارد و یک ( ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ) ریال درآمد مشمول مالیات به بالا که منجر به صدور رأی شود مبلغ نهصد هزار ( ۹۰۰۰۰۰) ریال .

– حق الزحمه اعضاء بندهای ۲ و ۳ بابت پرونده­هایی که منجر به صدور قرار کارشناسی می گردد،صرفا معادل یک سوم مبالغ فوق الذکر محاسبه خواهد شد.
– حداکثر مبلغ قابل پرداخت برای هرنماینده در هر ماه ۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال می باشد .

– در مورد منابع مربوط به مالیات بر ارزش افزوده،هر دو دوره مالیاتی معادل یک رأی قابل محاسبه می­باشد .

– تاریخ اجرای این اصلاحیه از ابتدای سال 1396می­ باشد .

 

علی طیب­ نیا
وزیر امور اقتصادی و دارایی

زمان ارسال: 9 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1396

 

حوزه معاونت فنی و درآمد
بخشنامه
موضوع: دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1396


اداره کل تأمین اجتماعی استان
به پیوست تصویر بخشنامه شماره 253994 مورخ 1395/12/28 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع تصویب نامه جلسه مورخ 1395/12/25 شورای عالی کار در خصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال 1396 و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار ارسال و به تبع آن میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق بیمه در سال 1396 به شرح ذیل اعلام و واحدهای اجرایی مکلفند ضمن اطلاع رسانی لازم به کارفرمایان مشمول قانون تأمین اجتماعی، مراتب را به هنگام دریافت لیست و حق بیمه ماهیانه رعایت نمایند:
1- حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق بیمه بیمه شدگان مشمول قانون تأمین اجتماعی (به استثناء رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری و فعالیت های دارای دستمزد مقطوع) در سال 1396 مبلغ 309977 ریال اعلام می گردد.
2- سایر سطوح دستمزدی بر اساس آخرین دستمزد روزانه سال 1395، معادل 12 درصد به علاوه رقم ثابت روزانه 6768 ریال به شرح ذیل افزایش می یابد.
مزد روزانه شغل در سال

 

1396= (6768*1.12*آخرین مزد روزانه شغل در سال 1395)


3- با توجه به اینکه طبق بند 3 تصویب نامه شورای عالی کار مقرر گردیده از سوی کارفرمایان به کلیه کارگران اعم از دائم و موقت ماهیانه مبلغ 1100000 ریال کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه ای پرداخت نمایند، لذا کارفرمایان ذیربط می بایست طبق بند 5 ماده 2 قانون تأمین اجتماعی و آیین نامه اجرایی ماده 39 قانون با رعایت بخشنامه های 5 و 1/5 جدید درآمد به هنگام تنظیم صورت مزد و مزایا نسبت به درج مبلغ یادشده به همراه سایر اقلام مشمول کسر حق بیمه در ستون های مربوطه و کسر حق بیمه متعلقه و پرداخت آن به شعبه ذیربط اقدام نمایند.
توجه: ضمناً در مورد کسر حق بیمه از مبلغ 17000 ریال پایه سنواتی (موضوع بند 3 تصویب نامه مورخ 1395/12/25 شورای عالی کار) بابت بیمه شدگانی که دارای حداقل یکسال سابقه در کارگاه می باشند متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
4- به هنگام محاسبه حق بیمه آن دسته از بیمه شدگان که در آخرین گزارش بازرسی انجام شده مربوط به قبل از 1/1/1396، دستمزد آنان بیش از حداقل دستمزد روزانه (270722 ریال) درج گردیده است، چنانچه در سال 1396 کارفرما از ارسال لیست و حق بیمه بیمه شدگان مذکور خودداری و یا در لیست های ارسالی ترک کار آن ها را اعلام ننماید، می بایست دستمزد آن ها به شرح بندهای 2 و 3 تعیین و سپس مبنای محاسبه حق بیمه ماه هایی که لیست آن ارسال نشده است قرار گیرد.
5- حداقل مبنای پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد نیز در سال 1396 معادل 309977 ریال خواهد بود.
همچنین مبنای پرداخت حق بیمه بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد که مبنای پرداخت حق بیمه آنان در سال 1395 از رقم روزانه 270.722 ریال بیشتر می باشد، همانند سایر سطوح دستمزدی معادل 12 درصد به علاوه رقم ثابت 6.768 ریال مطابق روش ذیل در سال جاری افزایش می یابد.


1396=(6768*1.12*آخرین مبنای پرداخت حق بیمه روزانه در سال 1395)


6- کلیه پرداخت های آن دسته از مقرری بگیران بیمه بیکاری که تاریخ وقوع بیکاری آنان از تاریخ 1396/01/01 به بعد می باشد با رعایت حداقل دستمزد سال 1396 خواهد بود. همچنین پرداخت های آن دسته از مقرری بگیران سنوات قبل که در سال 1396 ادامه می یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد سال 1396 می باشد تا مبلغ حداقل دستمزد سال 1396 ترمیم می گردد.
7- دستمزد مقطوع روزانه رانندگان مشمول قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری (ضریب 1/3) معادل 403000 ریال، بابت رانندگان مینی بوس و سواری (ضریب 1/1) معادل 341000 ریال، سایر رانندگان و رانندگان تاکسی، وانت بار و مینی بوس درون شهری معادل 309977 ریال تعیین می گردد.
8- با توجه به بخشنامه شماره 4/7 مشترک فنی و درآمد، حق بیمه کارگران ساختمانی بر اساس سطح مهارت اعلام شده در کارت مهارت فنی آنان و بر اساس دستمزد مقطوع روزانه شغل مربوطه با اعمال ضرایب 1/2، 1/3 و 1/4 برابر حداقل دستمزد سال 1396 به ترتیب برای کارگران درجه سه (372000 ریال)، درجه دو (403000 ریال) و درجه یک (434000 ریال) محاسبه و وصول می گردد.
9- با عنایت به مصوبات شورای عالی تأمین اجتماعی و هیأت امناء محترم سازمان تأمین اجتماعی، حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق بیمه در سال جاری 7 برابر حداقل دستمزد روزانه معادل 2169840 ریال تعیین و رعایت موضوع حسب مورد در ماه های 31، 30 و 29 روزه الزامی می باشد.
مسئول حسن اجرای مفاد این بخشنامه، مدیران کل، معاونین، روساء و کارشناسان ارشد استانی و مسئولین واحدهای اجرایی و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین خواهند بود.


و من ا... التوفیق
دکتر سید تقی نوربخش

مدیرعامل

 

دانلود بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1396

زمان ارسال: 9 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

چگونه به معاملات فصلی مالیاتی دیگران دست پیدا کنیم

چگونه به معاملات فصلی مالیاتی دیگران دست پیدا کنیم

اگر به عنوان حسابدار حرفه ای در بنگاه اقتصادی مشغول به کار هستید حتما با اطلاعیه معاملات فصلی مالیاتی برخورد داشته اید. این اطلاعیه مالیاتی به هنگام رسیدگی ممیز مالیاتی به مودی داده می شود تا مودی اسناد مرتبط را آماده و در اختیار ممیز مالیاتی قرار دهد. اما برای خیلی از شرکت ها اتفاق افتاده که شرکت هایی نام شرکت شما را در سامانه معاملات فصلی موضوع ماده 169 ق.م.م ارسال کرده اند که شما چنین معامله ای نداشته اید. مثلا شرکت الف نام شما را در سامانه معاملات فصلی خودش با مبلغ 6000000 ریال ارسال کرده اما ممکن است شما اصلا چنین معامله ای با شرکت فوق نداشته اید یا مبلغ اشتباه است مثلا مبلغ فروش یا خرید اصلی 7000000 ریال بوده است. در چنین مواقعی به علت وجود مغایرت ممیز پرونده شما را به هیئت مالیاتی موضوع بند 3 ارجاع می دهد.

اما اخیرا سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی اقدام به ایجاد قسمتی در سامانه معاملات فصلی با عنوان مشاهده گزارشات /اطلاعات ارسال شده برای شما  نموده است. مراحل کار با این قسمت به شرح زیر است:

1- ابتدا برروی گزینه فوق کلیک کنید. مانند تصویر زیر:

چگونه به معاملات فصلی مالیاتی دیگران دست پیدا کنیم

 

2- سپس در صفحه باز شده می توانید لیست فروش ها، خرید ها و قراردادهایی که اشخاص طرف حساب شما در سامانه خود ارسال کردند، مشاهده کنید. مثلا می توانید متوجه شوید چه شرکت هایی برای شما فروش و با چه مبلغی برای شما ارسال کردند. مانند تصویر زیر:

چگونه به معاملات فصلی مالیاتی دیگران دست پیدا کنیم

 

در حقیقت با افزوده شدن این قسمت به سامانه 169، شما می توانید بسیاری از مغایرت ها را پیدا و نسبت به رفع آن اقدام کنید و در نتیجه احتمال رد دفاتر شما به شدت کاهش یابد.

زمان ارسال: 4 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نظر دفتر فنی مالیات در خصوص پرونده های حق واگذاری محل

نظر دفتر فنی مالیات در خصوص پرونده های حق واگذاری محل

در زیر متن کامل بخشنامه نظر دفتر فنی وحسابرسی مالیاتی در خصوص پرونده های مالیاتی حق واگذاری محل و نحوه اجرای بند ز تبصره6 قانون بودجه 1396 در سال جاری و نحوه رسیدگی به پرونده هایی که فرایند رسیدگی آن در سال 95 صورت گرفته است و در تاریخ 1396/01/29 صادر شده، ارائه می شود.

 

مدیر کل محترم امور مالیاتی

با سلام

بازگشت به نامه شماره 209/112/ص مورخ 1396/01/28، در خصوص عدم اجرای مقررات بند (ز) تبصره 6 قانون بودجه سال 1395 کل کشور در سال 1396 راجع به محاسبه مالیات حق واگذاری محل (سرقفلی) به آگاهی می رساند:

با عنایت به ماده 34 قانون بودجه سال 1395 کل کشور که طی بخشنامه شماره 18/95/200 مورخ 16/3/1395 ابلاغ گردیده است "کلیه احکام مندرج در این قانون صرفاً مربوط به سال 1395 است. "بنابراین به دلیل اتمام دوره یکساله قانون یادشده و عدم تنفیذ حکم مقرر در بند (ز) تبصره 6 یادشده در قانون بودجه سال 1396 کل کشور از ابتدای عملکرد سال 1396 کلیه نقل و انتقالات املاک و حق واگذاری های محل (سرقفلی) وفق مقررات ماده 59 اصلاحی مصوب 1382/11/27 رسیدگی و محاسبه خواهد شد.

ضمناً با در نظر داشتن مفاد بخشنامه شماره 99/95/230 مورخ 1395/12/02 در خصوص ابلاغ نظر اکثریت اعضای شورای عالی مالیاتی موضوع صورت جلسه شماره 6-201 مورخ 1395/08/12 و وفق مفاد رأی شماره 2089/4/30 مورخ 1374/03/24 شورای عالی مالیاتی (تصویر پیوست) که تاریخ تحویل یا تصرف یا تنظیم سند رسمی هر کدام که مقدم باشد را تاریخ انتقال حق واگذاری محسوب نموده است؛ خاطرنشان می سازد که کلیه نقل و انتقالات املاک و حق واگذاری محل هایی (سرقفلی) که تاریخ تحویل یا تصرف یا تنظیم سند رسمی آن از 1395/01/01 لغایت 1395/12/30 بوده طبق مقررات بند (ز) تبصره 6 قانون بودجه سال 1395 رسیدگی، محاسبه و وصول خواهد شد و عدم رسیدگی و یا عدم قطعیت یا پرداخت مالیات پرونده هایی که وفق مقررات اخیرالذکر فرآیندهای رسیدگی و محاسبه مالیات را طی نموده، موجبی به توقف اجرای مقررات مورد بحث و برای رسیدگی و وصول مالیات متعلقه در سال 1396 نمی باشد.

 

محمد برزگری

سرپرست دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی

زمان ارسال: 4 اردیبهشت 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0