نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 ( نسخه رز) به روزرسانی در تاریخ 1396/07/06 (با قابلیت ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم آموزش نرم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.8) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال

آموزش حسابداری دولتی-مراحل انجام هزينه و تشخيص و وصول درآمدها

آموزش حسابدرای دولتی-مراحل هزینه

مراحل انجام هزینه(خرج)
به منظور اعمال كنترلهای كافی بر مصرف اعتبارات مصوب دستگاههای دولتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح برنامه ها و فعالیتها و تحقق اهداف مصوب بودجه سالانه كه دولت و دستگاههای اجرایی در مورد آنها مسؤلیت پاسخگویی دارند مراحل انجام خرج در قوانین و مقررات مالی و محاسباتی كشورها به بالاترین مقام اجرائی دستگاه مصرف كننده اعتبار (وزیر یا رئیس موسسه) و مسؤلیت انجام برخی از مراحل خرج كه جنبه نظارت و كنترل دارد به یك مقام كنترل كننده (كنترولر) كه در ایران از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی منصوب می شود تفویض می گرددکه این تفکیک مسئولیت واختیارات به مقامات جداگانه موجب ارتقاء درشفافیت مسئولیت پاسخگویی هریک ازمقامات مسئول درقبال مصرف اعتبارات خواهدبودکه از ضرورتهای نظام کنترل ونظارت برمخارج دولتی بوده وجمع اختیارات ومسئولیت کلیه مراحل خرج دریک مقام واحد به دلیل آنکه سیستم کنترل ونظارت رامخدوش می نماید،مجازنمی باشد.
تعریف مراحل خرج
به مراحلی اطلاق می گردد كه به ترتیب و برطبق مقررات و با تائید و نظارت مقامات مسؤل یك دستگاه دولتی باید طی شود تا كالایی تحویل و یا خدمتی انجام گیرد و یا به طور كلی دینی بر ذمه دولت ایجاد شود. مراحل خرج یاانجام هزینه،شامل فعالیتهاوعملیات معقولی است که بایدبرای خریدکالاوخدمات موردنیازاجرای برنامه های بودجه مصوب سالانه،صورت گیردکه درماده 52 قانون محاسبات عمومی کشور تعیین ودرماده53 همان قانون حدودمسئولیت واختیار آنها مشخص گردیده است ودر دستگاههای دولتی ایران به ترتیب شامل تشخیص، تامین اعتبار، تعهد، تسجیل، صدور حواله، نظارت مالی و پرداخت می باشد.
مرحله تشخیص :
تشخیص یعنی تعیین یا انتخاب كالا و یا خدماتی كه برای تحقق اهداف موسسه دولتی مورد نیاز می باشد. اختیار و مسؤلیت تعیین و انتخاب كالا یا خدمت به عهده وزیر وزارت خانه یا رئیس موسسه دولتی و یا كسانی كه از طرف آنها مجاز به انجام این قبیل امور هستند می باشد. در این مرحله واحد تداركات و یاكار پردازی درخواست خرید كالا یا انجام خدمت را تنظیم و به رئیس دستگاه دولتی تسلیم می كند و پس از اینكه رئیس دستگاه دولتی ضروری بودن خرید كالا یا خدمت پیشنهادی را تشخیص می دهد به مرحله بعد ارسال می گردد. به عبارتی در این مرحله، اجازه خرید كالا یا خدمت از سوی مقام مجاز دستگاه اجرایی صادر می شود و چون در این مرحله اقدامی برای استفاده از منابع مالی انجام نمی شود لذا هیچگونه رویداد مالی و یا بودجه ای در دفاتر حسابداری حسابهای ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 21 مهر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری دولتی-خزانه داری

آموزش حسابداری دولتی-خزانه داری

خزانه داری كل، سازمانی است كه هماهنگی امور مالی كشور و تعیین خط مشی سیاست های مالی دولت را به عهده دارد.

در اصل 53 قانون اساسی مقرر گردیده كه كلیه دریافت های دولت در حساب خزانه داری كل متمركز و همه پرداخت ها در حدود اعتبارات مصوب و به موجب قانون انجام گیرد.
نظام حسابداری دولتی به نحوی طراحی می شود كه ضمن نگهداری حساب دریافت و پرداخت و موجودی وجه نقد (كه به عملیات خزانه داری مرسوم است) اطلاعات مالی مربوط به وصول درآمدها و سایر دریافت ها و انجام هزینه ها و سایر پرداخت های دستگاه های دولتی را جمع آوری، پردازش و تلفیق نموده و صورت های مالی مورد نیاز كه وضعیت مالی و درآمد و هزینه دولت را منعكس نماید از آن قابل استخراج باشد.
4- حساب مستقل وجوه شركت های دولتی
انواع تنخواه گردان در خزانه:
1- وجوهی كه خزانه تحت عنوان تنخواه گردان از بانك مركزی دریافت می دارد.
در دفتر روزنامه حساب مستقل وجوه عمومی به شكل زیر ثبت می شود:
بانك تمركز وجوه عمومی ***
تنخواه گردان خزانه ***
1)انعكاس درآمد پیش بینی شده
برای انعكاس درآمد پیش بینی شده هر سال مالی مبلغی كه به حساب درآمد ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 20 مهر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

آموزش حسابداری دولتی-حسابداری بودجه ای

آموزش حسابداری دولتی-حسابداری بودجه ای
آموزش حسابداری دولتی-حسابداری بودجه ای

مقدمه
تعریف بودجه:
بودجه کل کشور برنامه مالی است که برای یک سال مالی تهیه و حاوی پیش بینی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار و برآورد هزینه ها برای انجام عملیاتی که منجر به نیل به سیاست ها و هدف های قانونی می شود. و از سه قسمت تشكیل می شود:
• بودجه عمومی دولت
• بودجه شركت های دولتی و بانك ها شامل پیش بینی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار.
• بودجه موسساتی كه تحت عنوانی غیر از عناوین فوق در بودجه كل كشور منظور می شود.

از تجزیه و تحلیل تعریف بودجه نكات مهم زیر قابل استخراج است
 بودجه برنامه مالی دولت است.
 برای یك سال مالی تهیه می شود.
 حاوی پیش بینی درآمدهای عمومی و اختصاصی و سایر منابع تأمین اعتبار (وام و وجوه حاصل از فروش اوراق قرضه دولتی) برای تأمین مالی هزینه های انجام برنامه می باشد.
 حاوی پیش بینی هزینه های برنامه های دولت است.
 حاوی عملیاتی است كه برای رسیدن به اهداف قانونی بایستی انجام شود.
 حاوی هدف ها و سیاست های دولت است كه از طریق بودجه بایستی ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 17 مهر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نظر شورای عالی مالیاتی درباره مالیات بر اجاره چندین واحد توسط یک موجر

بسمه تعالی

مالیات بر اجاره 

صورت‌جلسه مورخ 3/5/1396 شورای عالی مالیاتی

در اجرای بند 3 ماده 255 قانون مالیات­های مستقیم

نامه شماره 36190/م مورخ 17/04/1396 معاون محترم مالیات­های مستقیم منضم به نامه شماره 5516/230/د مورخ 28/2/1394 معاونت مذکور در خصوص ابهامات مطرح شده در اجرای بند 3 ماده 255 ق.م.م حسب دستور رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای عالی مالیاتی مطرح گردید.

شرح ابهام:

ابهام اول - نحوه تعیین مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی دارای درآمد اجاره در دو ملک جداگانه که مستاجرین آن متفاوت می­باشند.

نظرات:

1- از آنجا که در صدر ماده 53 قانون مزبور، از عبارت کل مال­الاجاره نسبت به مورد (واحد) اجاره، مورد اجاره استفاده شده است، مالیات بر درآمد هر واحد می­بایست به طور جداگانه محاسبه گردد.

2- در محاسبه مالیات بر درآمد اجاره، می­بایست کل اجاره­های یک فرد به عنوان یک مؤدی مبنای محاسبه مالیات بر درآمد اجاره واقع گردد.

ابهام دوم - محاسبه جریمه دیرکرد موضوع ماده 190 قانون مالیات­های مستقیم در خصوص مالیات بر درآمد نقل و انتقال ملک موضوع مواد 59، 63 و 74 قانون مذکور برای اشخاص حقیقی.

نظرات:

1- با عنایت به حکم ماده 80 قانون در خصوص پرداخت مالیات در مواعد مشخص، عدم پرداخت مالیات در سررسید مقرر مشمول جریمه موضوع ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 16 مهر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری صنعتی به زبان ساده

آموزش حسابداری صنعتی

فهرست فصول آموزش حسابداری صنعتی
•فصل 1-كليات ومفاهيم حسابداري بهاي تمام شده
•فصل 2- روشهاي طبقه بندي مفاهيم بهاي تمام شده
•فصل 3- بهاي تمام شده در مؤسسات خدماتي
•فصل 4- بهاي تمام شده كالا در مؤسسات بازرگاني
•فصل 5- بهاي تمام شده كالا در موسسات توليدي(نظام ادواري)
•فصل 6- حسابداري مواد وبهاي تمام شده آن
•فصل 7- گردآوري اقلام بهاي تمام شده دستمزد(نيروي كار)
•فصل 8- گردآوري اقلام بهاي تمام شده سربار
•فصل 9-نظام دائمي بهاي تمام شده-هزينه يابي سفارش كار
•فصل 10-نظام دائمي بهاي تمام شده –هزينه يابي مرحله اي
•فصل 11-سيستم هزينه يابي مرحله اي –كار در جريان ساخت
•فصل 12-سيستم هزينه يابي مرحله اي –روش ميانگين درتعيين بهاي تمام شده
•فصل 13-سيتم هزينه يابي مرحله اي –روش اولين صادره از اولين وارده
•فصل 14- بهاي تمام شده استاندارد

•فصل اول
•کلیات و مفاهیم حسابداری بهای تمام شده

•هدف كلی فصل: آشنایی با مفاهیم حسابداری بهای تمام شده و کاربردهای آن در مدیریت حسابداری بهای تمام شده یا حسابداری صنعتی

• حوزه ای از حسابداری است که با اندازه گیری، ثبت و

•گزارش اطلاعات مربوط به اقلام بهای تمام شده ...

•حسابداری مالی وحسابداری بهای تمام شده:

•استفاده کنندگان اصلی اطلاعات بهای تمام شده، مدیران هستند.
•اطلاعات مورد نیاز استفاده کنندگان خارجی اطلاعات حسابداری بر مبنای اصول پذیرفته شده ی حسابداری تهیه می شود . مدیران در برقراری نظام اطلاعاتی بهای تمام شده نسبت به حسابداری مالی محدودیت کمتری دارند.
•به طور خلاصه، حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده در نوع استفاده کنندگان، محدودیت ها، مبانی ارزش گذاری، زمان تهیه گزارشات و دامنه شمول گزارش دهی با یکدیگر اختلاف دارند.
•در مواردی که از اطلاعات حاصل از حسابداری بهای تمام شده در حسابداری مالی استفاده می شود، ملزم به استفاده از بهای تمام شده تاریخی است.
•در گزارشهای حسابداری بهای تمام شده، علاوه بر اطلاعات ریالی، اطلاعاتی در مورد ساعات کار کارکنان، مقدار تولید واحدهای مختلف یا ساعات فعالیت بخش های مختلف شرکت نیز ارائه می شود.  بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 13 مهر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری دولتی-بخش دوم

آموزش حسابداری دولتی-بخش دوم

ادبیات حسابداری دولتی:
وظیفه‎ای است که دراجرای آن اشخاص ، دلایل و توضیحات قانع کننده‎ای برای ادای مسئولیتهائی که به عهده آنها محول گردیده است‎،‎فراهم نموده و‎گزارشهای لازم را ارائه می نمایند .
فرهنگ لغات:
الزام شخص به توضیح و تشریح ، همراه با ارائه دلائل منطقی در مورد اعمالی که انجام داده است .

•Accountability
خط‎ مشی و نظارت بر امورمالی کشور توسط اصول 51 تا 55 قانون اساسی ترسیم می شود که به شرح زیر می باشند :
اصل 51 : هیچ نوع مالیاتی وضع نمی شود مگر به موجب قانون .
اصل 52 : بودجه‎ سالانه کل کشور به ترتیبی که در قانون مقرر می شود از طرف دولت تهیه و برای رسیدگی و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می گردد .
اصل 53 : کلیه دریافتهای دولت در حسابهای خزانه‎داری کل متمرکز می شود و همه‎ی پرداختها در حدود اعتبارات مصوب و به موجب قانون انجام می گیرد .
اصل 54 : دیوان محاسبات مستقیماً زیر‎نظر مجلس شورای اسلامی اداره می شود ، استقلال دیوان محاسبات را به عنوان حسابرس مستقل حکومت تامین نموده است .
اصل 55 : دیوان محاسبات کشور مکلف است که کلیه حسابهای وزارتخانه ها ، موسسات و شرکتهای دولتی را رسیدگی کند که هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب تجاوز ننموده است و و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده است .
* اهداف
* مفاهیم
* گزارشگری مالی دولتی
* اصول بنیادی حسابداری
•چارچوب نظری باید بر مبنای ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 13 مهر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری دولتی- بخش اول

آموزش حسابداری دولتی

خصوصیات سازمانهای دولتی
برخی واژه های کلیدی در حسابداری دولتی:
دستگاه اجرائی به سازمانی اطلاق می شود که تمام یا قسمتی از برنامه های مصوب منظور در بودجه سالانه دولت را اجرا نمایند. به بیان دیگر دستگاه اجرائی به موسسات و شرکتهائی گفته می شود که به نحوی از بودجه سالانه استفاده میکنند و در مقابل وظایفی بر عهده دارند.

وزارتخانه طبق ماده 2 قانون محاسبات عمومی کشور واحد سازمانی مشخصی است که به موجب قانون به این نام شناخته شده مانند وزارت آموزش و پرورش

موسسه دولتی واحد سازمانی مشخصی است كه به موجب قانون تشكیل شده و زیر نظر یكی از قوای 3 گانه اداره می شود و عنوان وزارتخانه ندارد.
شركت دولتی

مطابق ماده 4 قانون محاسبات عمومی کشور شركت دولتی واحد سازمانی مشخصی است که با اجازه قانون به صورت شرکت ایجاد شود و یا به حکم قانون یا دادگاه صالح ملی شده یا مصادره شده و به عنوان شرکت دولتی شناخته شده باشد و بیش از 50% سرمایه آن متعلق به دولت باشد. بطور کلی هر شرکت تجاری که از طریق سرمایه گذاری شرکتهای دولتی ایجاد شود مادام که بیش از 50% سهام آن متعلق به دولت باشد شرکت دولتی است . مانند شرکت فولاد ایران

انواع سازمانهای دولتی )فعالیتهای دولت )
فعالیتهای از نوع دولتی (غیربازرگانی)
در تشكیل سازمانهای دولتی غیر انتفاعی (غیر بازرگانی) انگیزه تحصیل درآمد مورد توجه قرار نمی گیرد بلكه الزامهای قانونی و ضرورتهای اجتماعی(برنامه های اقتصادی سیاسی فرهنگی اجتماعی دولت ) از انگیزه های مهم تاسیس این قبیل سازمانها به شمار می رودلذا هزینه های این سازمانها هیچ ارتباطی به درآمد آنها ندارند مانند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
سازمانهای دولتی غیر انتفاعی به دو دسته تقسیم می شود:
الف_ وزارتخانه ها
ب _ موسسات دولتی
خصوصیات فعالیتهای غیر بازرگانی دولت

1_هدف دولت از انجام این فعالیتها كسب سود نبوده بلكه این فعالیتها كه از اعمال حاكمیت دولت ناشی می شود بر پایه ضرورتهای اجتماعی اقتصادی سیاسی و فرهنگی انجام می گیرد.
2_رابطه مبادله ای بین این نوع فعالیتها و منابعی كه دولت برای تامین هزینه انجام آنها از مردم اخذ میكند وجود ندارد.
3_معیار اندازه گیری سود نیست (یكی از معیارها مطابقت با بودجه است)
4_سازمانهای دولتی مجری این نوع فعالیتها به دو دسته وزارتخانه ها و موسسات دولتی تقسیم می شوند.
فعالیتهای از نوع بازرگانی (غیردولتی)
دولت در راستای تحقق اهداف و انجام مسولیتهای قانونی خود و در مواردی كه قانون اجازه می دهد بهای كالا و خدماتی را كه به مردم ارائه می دهد از آنان دریافت می نماید .باتوجه به تعریف شركت ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 12 مهر 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
کانال کاناز اسپید در آپارات
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی
پلیس فتا