محصولات کاناز
آموزش حسابداری مالیات بر ارزش افزوده توسط سایت کاناز اسپید تهیه شده است. قانون ...
صفر تا صد حسابداری صادرات و رفع تعهد ارزی به زبان ساده و روان و کاملا کاربردی ...
آموزش حسابداری بازرگانی خارجی(اعتبارات اسنادی) یا واردات یکی از موارد مهم و ...
سایت کاناز فیلم‌آموزش نحوه ارسال معاملات فصلی(آموزش معاملات فصلی) موضوع ماده ...
این کتاب توانست ظرف 4 ماه به چاپ پنجم برسد و این یعنی نشان دهنده کاربردی و به ...
نسخه جدید 1399 صفر تا صد مالیات بر حقوق همانطور که می دانید سازمان امور مالیاتی ...
این بار با یک محصول جدید و کاملا متفاوت در خدمت شما هستم. آموزش حسابداری ...
نرم‌افزار حقوق و دستمزد ﮐﺎﻧﺎﺯ نرم افزاری جامع و کامل می باشد که در عین سادگی، ...
بدون شک نرم افزار نوسا یکی از قویترین و راحت ترین (user friendly) نرم افزارهای ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
سلام. من سید مصطفی هاشمی برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با ...
کتاب حقوق و دستمزد به زبان ساده در 353 نکته این کتاب چکیده و خلاصه نکات بسیاری ...

کتاب آموزش دادرسی مالیاتی باآموزش لایحه نویسی

پیج اینستاگرام کاناز اسپید

محصولات متنوع و کاربردی حسابداری

فیلم‌های ناب مالی، مالیاتی و حسابداری در اینستاگرام ما

صفحه آموزش حسابداری در اینستاگرام

دیکشنری 20 هزار واژه‌ای حسابداری

دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی

فیلم‌های آموزشی ما در آپارات

کانال کاناز اسپید در آپارات

آموزش حسابداری

در این موضوع به مباحث مختلف و پرکاربرد حسابداری اعم از حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری پیمانکاری، حسابداری خدماتی، حسابداری آژانس های هواپیمایی و سایر مباحث مرتبط با حسابداری پرداخته شده است. چراکه حسابداری یکی از گسترده ترین علوم بشر است.

صاحبان مشاغل در قانون جدید مالیات های مستقیم

قانون اصلاحی مالیات های مستقیم در تاریخ 1394/04/31 به تصویب مجلس رسید و در تاریخ 1394/05/07 به تصویب شورای نگهبان رسید. در این قانون اصلاحی تغییرات شگرفی صورت گرفته و از جمله تغییر طبقه بندی مشاغل است. در قانون قبلی و در ماده 95 مشاغل به 3 گروه الف، ب و ج تقسیم می شدند و عنوان هریک از شغل ها در آن قید شده بود. اما در ماده 95 قانون جدید طبقه بندی مشاغل به عهده سازمان مالیات قرار داده شده و در تاریخ 1394/12/04 سازمان امور مالیاتی مشاغل و همچنین آیین نامه جدید تحریر دفاتر را ابلاغ کرد.
در آیین نامه ابلاغی مشاغل و تحریر دفاتر ، مشاغل از لحاظ حجم فعالیت به 3 گروه تقسیم شده اند که به شرح زیر است:
 
گروه اول    
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که
تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ سی میلیارد ریال و بیشتر باشد.
گروه دوم  مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ ده میلیارد و تا سی میلیارد ریال باشد.
 گروه سوم مودیانی که در گروه‌های اول و دوم قرار نمی‌گیرند جزء گروه سوم محسوب می‌شوند.

توجه: برای مودیانی که صرفا به ارائه خدمات می پردازند، 50% مبالغ فوق ملاک عمل خواهد بود. مانند پزشکان، پیراپزشکان، مراکز درمانی، مهندسین، وکلا و مانند آن.
 

ب) نوع فعالیت:

اشخاص زیر فارغ از حجم فعالیت از لحاظ انجام تکالیف موضوع این آيین‌نامه جزء مودیان گروه اول محسوب می‌شوند.

1- دارندگان کارت بازرگانی( واردکنندگان و صادرکنندگان)

2- صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره‌برداران معادن دارای جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه ذیربط

3- صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر

4- صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی

5- صاحبان مشاغل صرافی

6- فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط
نکات آیین نامه فوق:
1- طبق ایین نامه مصوب، مشاغل گروه دوم و سوم نیازی به تهیه دفاتر ندارند و فقط باید صورت خلاصه درآمد و هزینه و اظهارنامه و به همراه اسناد و مدارک حسابداری و درآمدها و هزینه های مربوطه ارائه نمانید.
2- مشاغل گروه اول باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نموده و طبق استانداردهای حسابداری باید اقدام نمایند.
3- با توجه به مفاد این آیین نامه تمامی اشخاص حقوقی( مانند شرکت ها و سازمان ها) باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نمایند.
4- دقت کنید منظور از درآمد مشمول مالیات بعنی سود تعیین شده پس از کسر هزینه ها است و به معنی کل درآمد نیست.
5- آیین نامه تحریر دفاتر تغییرات قابل توجهی کرده و می توانید از لینک زیر بخشنامه اصلی را دانلود نمایید.
 
زمان‌ارسال: 25 اسفند 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0


سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN) را طراحی و آماده کرده است.

شابک (ISBN)، سرنام (سرواژهٔ) عبارت شمارهٔ استاندارد بین‌المللی کتاب∗ شمارهٔ استاندارد شناسایی بین‌المللی است که به کتاب‌های منتشرشده منسوب می‌شود. این استاندارد در سال ۱۹۶۶ در کشور انگلیس توسط صنف کتابداران پایه‌گذاری شد.
این شناسه از سال ۱۹۶۰ تا پایان سال ۲۰۰۷ ده‌رقمی بوده‌است، و از آغاز این سال، برای افزایش دامنهٔ اختصاص شناسه، سیزده‌رقمی شده‌است.∗
اگر دقت کرده باشید تمامی کتابهایی که در ایران و سایر کشورها چاپ می شوند دارای شماره شابک یا همان ISBN می باشند و خیلی اوقات می توانید از روی شابک کتاب مورد نظر را پیدا کنید.
شابک را در زبان‌هایی که از خط لاتین استفاده می‌کنند با سرواژهٔ "ISBN" نشان می‌دهند.
برای تشخیص اینکه شابک مورد نظر صحیح است یا خیر از روش های محاسباتی استفاده می شود که به اختصار در زیر توضیح داده می شود.
لازم به ذکر است همیشه رقم آخر شماره شابک رقم کنترل است.

شابک 10 رقمی
شابک 2-40615-306-0 را در نظر بگیرید. این شابک 10 رقمی است و برای تشخیص صحت آن باید به ترتیب از عدد 0 تا 2 را در اعداد 10 تا 1 ضرب و سپس حاصل را با هم جمع کنیم. مانند تصویر زیر:

 

سپس نتیجه را (در اینجا 132) بر عدد 11 تقسیم می کنیم. اگر باقیمانده صفر شد یعنی شماره شابک صحیح است و در غیر اینصورت اشتباه می باشد.
در ماشین حساب های مهندسی برای به دست آوردن باقیمانده باید از دکمه mod استفاده کنید.
 
شابک 13 رقمی
شابک 0-077-105-600-978 را در نظر بگیرید. این شابک 13 رقمی است و برای تشخیص صحت آن باید همه اعداد را از سمت چپ به راست به صورت یک در میان در اعداد 1 یا 3 ضرب کنیم و سپس حاصل را با هم جمع کنیم. مانند تصویر زیر:

 

سپس حاصل را (در اینجا 90) بر عدد 10 تقسیم می کنیم. اگر باقیمانده صفر شود یعنی شابک ما صحیح و در غیر اینصورت اشتباه است.
 
سایت کاناز اسپید برای راحتی محاسبه کاربران و جلوگیری از اشتباه نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک را طراحی کرده است که می توانید با وارد کردن شابک مورد نظر از صحت آن اطلاع یابید.
این فرمول و نرم افزار برای تمامی شابک های سراسر جهان قابل استفاده است چراکه تولید شابک چه در ایران و چه در سایر کشورها از یک الگوریتم بین المللی پیروی می کند.
نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک رایگان است و می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.
 
زمان‌ارسال: 7 اسفند 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

1 مقدمه

فرض استاندارد در مدل‌های موجودی احتمالاتی این است که به حالت پایدار رسیده‌ایم. بنابراین سیاست بهینه تنها مستقیماً تحت این فرض کاربرد دارد. اما هنگامی که فروش قلم جدیدی را شروع می‌کنیم معمولاً مشکل راه‌اندازی نیز پیش می‌آید. ممکن است شرکت رسماً اعلام کند که در تاریخی معین فروش قلم جدیدی را شروع می‌کند. بنابراین هیچ تقاضایی پیش از آن تاریخ وجود ندارد.
در این مقاله چنین وضعیتی را بررسی می‌کنیم. تقاضای احتمالاتی به شکل فرآیند مرکب پواسون در زمانی خاص به نام زمان صفر شروع می‌شود. غیر از این تمامی فرض‌ها استاندارد هستند. هزینه‌های نگهداری و پس‌افت برای واحد و زمان واحد وجود دارد. هیچ هزینه راه‌اندازی یا سفارش‌ وجود ندارد از این رو هیچ منفعتی برای سفارش دادن در دسته‌ها وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است.
قبل از این مسائل راه‌اندازی مرتبط در خصوص کنترل موجودی در چند مقاله بررسی شده است. یکی از وضعیت‌ها در که در چند مقاله بررسی شده است هنگامی پیش می‌آید که تقاضا تا زمان تحویل دسته نتواند برآورده شود، هیچ ذخیره اولیه‌ای وجود نداشته و نرخ تولید محدود باشد. بنابراین بهینه  آن است که از کمیت‌های کوچکتر دسته اولیه استفاده شود تا بتوان تقاضا را زودتر برآورده کرد. مدل‌هایی که به این جنبه می‌پردازند از جمله عبارتند از آکساتر (1988)، دینگ  و گروبستروم  (1991) و گروبستروم و دینگ (1993). آکساتر (در دست چاپ) وضعیت مرتبطی را بررسی کرده است که در آن پیش‌بینی‌ها در حال بهبود هستند. او در مقاله‌اش ثابت می‌کند که این امر نیز بر کمیت‌های دسته اولیه تأثیر می‌گذارد. تاثیرات یادگیری و فراموشی نیز  از دلایل دیگر استفاده از کمیت‌های دسته اولیه هستند که سبب تغییر نرخ تولید می‌شوند. برای مثال به المغربی  (1990) و کلاستورین  و معین‌زاده  (1989) مراجعه کنید.    
این مقاله به صورت زیر تنظیم شده است. بخش 2 به توصیف مشروح مسئله مورد نظر می‌پردازد. سیاست بهینه در بخش 3 تعیین می‌شود. در نهایت چند نتیجه‌گیری در بخش 4 ارائه می‌گردد.

2 فرمول‌بندی مسئله
در این مقاله وضعیتی را بررسی می‌کنیم که در آن یک انبار با تقاضای گسسته مرکب پواسون مشتری مواجه است. تقاضا‌هایی که مستقیماً برآورده نشوند پس‌افت می‌شوند. هزینه‌های استاندارد نگهداری و پس‌افت را در نظر می‌گیریم. هیچ هزینه‌ سفارش‌دهی وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است. همچنین وضعیت مرور را دائم فرض می‌کنیم.
در فرضیات مورد بررسی به خوبی معلوم می‌شود که سیاست کنترل بهینه در حالت پایدار، سیاست (S-1, S)  یا به صورت معادل سیاست S است یعنی هنگامی که موقعیت موجودی (انبار در دست کار، به اضافه سفارش‌های معوقه و منهای پس‌افت‌ها) به زیر سطح بهینه سطح سفارش تای  S کاهش یابد. سفارش به گونه‌ای راه‌اندازی می‌شود که موقعیت موجودی را به S برگرداند. این سیاست‌ها در عمل متداول هستند. این امر به‌ویژه برای قطعات یدکی نسبتاً گران با تقاضای پایین برقرار است.
البته سیستم را در حالت پایدار در نظر نمی‌گیریم. طبق فرض، فرآیند تقاضا در زمان صفر شروع می‌شود. پیش از این زمان هیچ تقاضایی وجود ندارد. البته می‌توانیم در هر زمانی پیش یا پس از زمان صفر اقدام به سفارش کنیم و مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت و برای تمامی سفارش‌ها یکسان است.
ابتدا نشانه‌های پایه زیر را معرفی می‌کنیم:

L مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی 
S موقعیت موجودی سفارش تا
D(t)  تقاضای احتمالاتی طی زمان t
λ شدت رسید مشتری ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 6 اسفند 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی کاناز (نسخه 1)

به همراه فیلم آموزش نرم افزار
 
نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی 
نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز (نسخه 1) محصولی جدید از سایت کاناز اسپید می باشد و برای اولین بار است که این نرم افزار طراحی شده است.
تمام مراحل طراحی و تولید نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز توسط کارشناسان سایت کاناز اسپید صورت گرفته است.
همانطور که می دانید یکی از مشکالاتی که حسابداران در پایان هرفصل با آن مواجه می باشند مغایرت لیست و جمع معاملات ارسال شده در سامانه معاملات‌فصلی سازمان مالیاتی کشور و لیست ثبت شده در سیستم حسابداری موسسه است و این مشکل زمانی حادتر می شود که تعداد فاکتورها زیاد باشد و این موقع است که حسابدار باید تک تک فاکتورها را با اقلام ارسالی سامانه معاملات‌فصلی چک کند تا مغایرت را پیدا کند و اگر این کار به پایان فصل موکول شود که دیگر می توان گفت امیدی نیست. اما ما با طراحی نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز سعی کردیم مشکل بسیاری از حسابداران را برطرف کنیم.
برای استفاده از این نرم افزار کافیست یک فایل اکسل یا اکسس از سیستم حسابداری و یک فایل اکسل یا اکسس از سامانه معاملات‌فصلی تهیه کنید و بقیه کار را به نرم افزار بسپارید تا مغایرت ها را تشخیص و نمایش دهد.
نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز جهت مغایرت گیری معاملات‌فصلی از الگوریتم های هوشمند بهره برده و مغایرت ها را با دقت بسیار بالا(در حدود 95%) تشخیص می دهد. در واقع این نرم افزار مغایرت ها را با توضیحات کامل و همراه با مشخصات دو سیستم و ردیف مورد نظر نمایش می دهد و تنها کاری که حسابدار باید انجام دهد مراجعه به ردیف نشان داده شده در لیست مغایرت و رفع آن است.
از خصوصیات نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- سهولت در استفاده و نصب آسان.
2- قابل استفاده در ویندوزهای 7 و 8.1 (البته کاربرانی که از ویندوز XP استفاده می کنند باید برای استفاده نرم افزار دات نت 3.5 را برروی سیستم خود نصب نمایند و سپس نرم افزار مغایرت گیری را نصب کنند)
3- قابلیت تشریح مغایرت ها و امکان چاپ مغایرت ها.
4- نمایش مغایرت به بیان ساده به حسابدار.
فیلم آموزش نحوه استفاده از نرم افزار تهیه شده و همراه نرم افزار ارائه می شود. 
 
***توجه: این نرم افزار همراه فیلم آموزش معاملات‌فصلی مالیات ارائه می شود.
زمان‌ارسال: 29 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0
 

حسابداری مسئولیت اجتماعی

 

مفهوم حسابداری مسئولیت اجتماعی در اوایل دهه 60 میلادی توسط نویسندگانی مثل آندرسون ، موبلی ، و لین اوس مطرح شد . آندرسون را باید بعنوان پدر حسابداری مسئولیت اجتماعی نامید. در آمریکا این مفهوم در اوایل دهه 70 م توسط انجمن حسابداری امریکا به منظور بررسی موانع و مشکلات مربوط به اندازه گیری در حسابداری مسئولیت اجتماعی آغاز شد و با وجود گذشت 40 سال هنوز این مفهوم از جدیدترین مباحث حسابداری است . در خصوص تدوین استانداردهای حسابداری مسئولیت اجتماعی به دلیل فشار سازمانهای هوادار محیط زیست و حقوق بشر در کشورهای صنعتی ، فدراسیون بین المللی حسابداری (IFAC) توجه خود را معطوف به این موضوع معطوف کرد و مجموعه ای بیانیه ها را در رابطه با تدوین استانداردهای این مفهوم صادر نمود . در ایران اولین در پاییز سال 1372 در فصلنامه بررسی های حسابداری دانشگاه تهران مقاله ای با عنوان تئوری حسابداری اجتماعی مطرح شد و تاکنون مقالا زیادی در این خصوص ارائه شده است.
گزارشهای ارائه شده توسط سیستم حسابداری مالی، عملکرد واحد تجاری را از جنبه های خاص مورد ارزیابی قرار می دهند و سود آوری و توان مالی واحد تجاری را شاخص موفقیت یا عدم موفقیت می دانند و بیشترین توجه را معطوف منافع گروههایی می کنند که مهمترین آنها عبارت‌اند از: 
- سرمایه گذاری بالفعل و بالقوه؛ 
- مدیران واحد تجاری؛ 
- اعتبار دهندگان بالفعل و بالقوه؛ 
- سازمانهای دولتی؛ 
- کارکنان واحد تجاری؛ 
- مشتریان؛ 
- فروشندگان. 
به دلیل عدم توجه به منافع سایر گروههای اجتماع و همچنین اثرات زیست محیطی ناشی از فعالیتهای واحد تجاری، در اوایل دهه شصت میلادی مفهوم جدیدی به نام حسابداری مسئولیتهای اجتماعی (SRA=SOCIAL RESPONSIBILITY ACCOUNTING) در مباحث نظری حسابداری مطرح شد و نویسندگانی از اروپا، کانادا و استرالیا از قبیل آندرسن، موبلی و لین اوس در نوشته های خود به آن اشاراتی داشته اند و از میان آنان آندرسن را باید به عنوان پدر این شاخه از دانش حسابداری دانست. 
اما در کشور آمریکا مفهوم حسابداری مسئولیتهای اجتماعی با یک دهه تاخیر در اوایل دهه هفتاد، توسط انجمن حسابداری آمریکا (A. A. A) با تشکیل کمیته ای به منظور بررسی موانع و مشکلات مربوط به فرایند اندازه‌گیری و گزارشگری در حسابداری مسئولیتهای اجتماعی آغاز شد و با وجود گذشت بیش از چهار دهه، این مفهوم هنوز هم از جدیدترین مباحث حسابداری است که در مراحل اولیه رشد به سر می برد و از نظر اجرا و به کارگیری پیشرفت چندانی نداشته است؛ به گونه ای که تاکنون غالب مقالات منتشر شده، جنبه توصیفی داشته و بیشتر با تکیه بر توصیف مفاهیم، توجه کمتری را به مشکلات اجرا و ارائه راهکارهای مناسب جهت عملی کردن آن داشته اند. 
شاید عامل اصلی این حرکت، ناشی از محدودیتها و مشکلات مربوط به اندازه‌گیری و گزارشگری آثار خارجی واحد تجاری باشد. منظور از آثار خارجی‌، آن گروه از فعالیتها و نتایج عملیات واحد تجاری است که فراتر از منافع گروههای پیش گفته باشد و آثاری همچون هزینه‌های اجتماعی، منافع اجتماعی و بازده اجتماعی را شامل می شود. 
سر انجام به دلیل فشار سازمانهای هوادار محیط زیست و حقوق بشر در کشورهای صنعتی برای مبارزه با آلودگی محیط زیست بویژه آلودگیهای ناشی از آزمایشهای هسته‌ای‌، فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) توجه خود را معطوف موضوع حسابداری .... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 23 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

آیا استانداردهای حسابداری مسئول بحران مالی جهانی هستند

مردان خاکستری در اتاق‌های کم نور نشسته‌ و در حال مطالعه عمیق در کنار صرف قهوه و کشیدن سیگار برای تدوین استانداردهای حسابداری می‌باشند که تا حدودی موضوع ضابطه‌مند نمودن فرآیندهای مالی را به منظور استفاده ذینفعان سامان ببخشند تا عملاً ذینفعان براساس اطلاعات مربوطه تصمیمات مقتضی بعمل آورند. بر همین اساس حال این پرسش مطرح است که آیا آنها مسئول جریان ایجاد بحران مالی جهانی به شمار می‌روند؟ انتقاد سطحی مطروحه به گروه تدوین‌کنندگان استانداردها عمدتاً در ارتباط با تبیین طرح استاندارد حسابداری، روش‌های اجرایی مربوط به استفاده از ارزش‌های منصفانه تحت عنوان حسابداری ارزش‌های منصفانه در ارتباط با نهادهای مالی و ابزارهای مالی مربوط می‌باشد. علاوه بر این استانداردهای حسابداری ناشی از بحران مالی عمدتاً بر حسابداری کاربردی متمرکز شده‌اند. این در حالی است که آنهایی که هیچگونه تصمیم‌گیری نسبت به فرآیندهای کسب و کار نداشته‌اند به عنوان نهادهای استانداردگذاران حسابداری مطرح گردیده‌اند که این ویژگی در عالم اقتصاد به عنوان"اردک لنگ" مطرح می‌باشد به تعبیری دیگر گروهی که شناختی از فرآیندهای کسب و کار ندارند اقدام به تدوین استانداردهای حسابداری می‌نمایند که در عمل خروجی این رویه نتیجه یک بعدی و غیراثربخش را به همراه خواهد داشت. این بحران در حال تبدیل شدن به یک بحران بزرگ‌تر در سطح جهان می‌باشد.
در این بحث ما به دنبال ارائه درک مناسب‌تری نسبت به اینکه چه چیزی عامل ایجاد بحران مالی شده است و واکنش هیأت استانداردهای بین‌المللی حسابداری (IASB) به این موضوع چه بوده می‌باشیم. در اواخر سال 2007 زمانی که بحران مالی ظهور پیدا کرد در مرحله اول حسابداران و مدیران مالی قبل از هر گروه دیگری اقدام به شناسایی درآمد در دفاتر مالی در مرحله اول با افزایش ارزش‌های منصفانه دارایی‌های نمونه و با زوال این درآمدها در اثر کاهش ارزش‌های منصفانه به علت بکارگیری روش حسابداری ارزش‌گذاری منصفانه مطابق با استاندارد حسابداری ارزش‌های منصفانه ضرر و زیان‌های زیادی را مرتکب شدند. آنها به عنوان عامل ایجاد بحران شناسایی شدند چرا که مدیران دستگاه‌ها از سنوات قبل اقدام به انعکاس پاداش سالیانه و حقوق و مزایای آنها مشتق از میزان سود و زیان حاصله شرکت‌ها در پایان هر سال بوده و با عنایت به شناسایی سودهای مناسب آن‌ها عملاً پاداش قابل توجهی دریافت می‌نمودند که این خود انگیزه‌ای در بکارگیری مدل ارزش‌گذاری منصفانه در حساب‌های مالی آن شرکت‌ها بوده است. بدین ترتیب برداشت صاحب‌نظران این بود که علت ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 23 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

مجوزهای سایت از وزارتخانه

مجوز سایت از وزارت ارشاد

نکات صوتی مالی و مالیاتی

پادکست 72- مشوق تبصره 2 ماده 38 ق.م.ا.ا
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 073
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 074
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 075
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 076
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 077
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 077
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 078
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 079
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 080
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 081
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 082
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 083
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 084
نکات صوتی حسابداری و مالیاتی
تماس با سید مصطفی هاشمی

رزومه کاری اینجانب

کاناز اسپید

ارتباط از طریق واتساپ

کاناز اسپید