آموزش حسابداری بازرگانی خارجی(اعتبارات اسنادی) یکی از موارد مهم و پیچیده در رشته حسابداری ...
کتاب حسابداری تسعیر ارز به زبان ساده و آموزش آن با نرم افزارهای حسابداری به آموزش حسابداری ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات بر‌حقوق با نرم افزار( با   نسخه جدید نرم افزار سازمان ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار‌تبدیل‌اکسل‌به‌VCF کاناز(انتقال و ذخیره شماره های ...
سایت کاناز فیلم‌آموزش نحوه ارسال معاملات فصلی(آموزش معاملات فصلی) موضوع ماده 169 قانون مالیات ...
افزونه(Add-In) تبدیل تاریخ کاناز برای اکسل یکی دیگر از سری نرم افزارهای کاربردی سایت کاناز ...
نرم افزار متااستاک جهت انجام تحلیل تکنیکال بورس و همچنین سهام استفاده می شود. می توان گفت نرم ...
نرم‌افزار حقوق و دستمزد ﮐﺎﻧﺎﺯ نرم افزاری جامع و کامل می باشد که در عین سادگی، کارایی آن بالاست ...
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز را تهیه و آماده ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت  نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز) نسخه ...
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کرده ...
نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان ابزاری قدرتمند برای استخراج آدرس ایمیل ها و شماره ...
تماس با سید مصطفی هاشمی

صاحبان مشاغل در قانون جدید مالیات های مستقیم

صاحبان مشاغل در قانون جدید مالیات های مستقیم

قانون اصلاحی مالیات های مستقیم در تاریخ 1394/04/31 به تصویب مجلس رسید و در تاریخ 1394/05/07 به تصویب شورای نگهبان رسید. در این قانون اصلاحی تغییرات شگرفی صورت گرفته و از جمله تغییر طبقه بندی مشاغل است. در قانون قبلی و در ماده 95 مشاغل به 3 گروه الف، ب و ج تقسیم می شدند و عنوان هریک از شغل ها در آن قید شده بود. اما در ماده 95 قانون جدید طبقه بندی مشاغل به عهده سازمان مالیات قرار داده شده و در تاریخ 1394/12/04 سازمان امور مالیاتی مشاغل و همچنین آیین نامه جدید تحریر دفاتر را ابلاغ کرد.
در آیین نامه ابلاغی مشاغل و تحریر دفاتر ، مشاغل از لحاظ حجم فعالیت به 3 گروه تقسیم شده اند که به شرح زیر است:
 
گروه اول    
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که
تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ سی میلیارد ریال و بیشتر باشد.
گروه دوم  مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ ده میلیارد و تا سی میلیارد ریال باشد.
 گروه سوم مودیانی که در گروه‌های اول و دوم قرار نمی‌گیرند جزء گروه سوم محسوب می‌شوند.

توجه: برای مودیانی که صرفا به ارائه خدمات می پردازند، 50% مبالغ فوق ملاک عمل خواهد بود. مانند پزشکان، پیراپزشکان، مراکز درمانی، مهندسین، وکلا و مانند آن.
 

ب) نوع فعالیت:

اشخاص زیر فارغ از حجم فعالیت از لحاظ انجام تکالیف موضوع این آيین‌نامه جزء مودیان گروه اول محسوب می‌شوند.

1- دارندگان کارت بازرگانی( واردکنندگان و صادرکنندگان)

2- صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره‌برداران معادن دارای جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه ذیربط

3- صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر

4- صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی

5- صاحبان مشاغل صرافی

6- فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط
نکات آیین نامه فوق:
1- طبق ایین نامه مصوب، مشاغل گروه دوم و سوم نیازی به تهیه دفاتر ندارند و فقط باید صورت خلاصه درآمد و هزینه و اظهارنامه و به همراه اسناد و مدارک حسابداری و درآمدها و هزینه های مربوطه ارائه نمانید.
2- مشاغل گروه اول باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نموده و طبق استانداردهای حسابداری باید اقدام نمایند.
3- با توجه به مفاد این آیین نامه تمامی اشخاص حقوقی( مانند شرکت ها و سازمان ها) باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نمایند.
4- دقت کنید منظور از درآمد مشمول مالیات بعنی سود تعیین شده پس از کسر هزینه ها است و به معنی کل درآمد نیست.
5- آیین نامه تحریر دفاتر تغییرات قابل توجهی کرده و می توانید از لینک زیر بخشنامه اصلی را دانلود نمایید.
 
زمان‌ارسال: 25 اسفند 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

عدد دان(DUNS Number) چیست

عدد دان(DUNS Number) چیست

 

سیستم شماره گذاری جهانی داده (Data Universal Numbering System)، به اختصار DUNS یا D-U-N-S، یک سیستم اختصاصی است که توسط دان و برادستریت (D&B) توسعه داده و مرتب شده است که یک شناسه عددی منحصر به فرد است، و برای یک نهاد کسب‌وکار منفرد به یک "شماره DUNS" مراجعه می شود. این سیستم در سال 1963 برای حمایت از گزارش اعتبار D&B معرفی شد. این سیستم ، یک استاندارد رایج در سراسر جهان است. کاربران DUNS شامل کمیسیون اروپا، سازمان ملل و دولت ایالات متحده است. بیش از 50 اتحادیه صنعتی و تجاری جهانی، DUNS را شناسایی کرده اند، توصیه می کنند و نیاز دارند. پایگاه داده DUNS شامل بیش از 220 میلیون مورد ثبتی برای کسب‌وکارها در سراسر جهان است. 
جزئیات
اعداد DUNS، اعدادی نه رقمی هستند، که توسط D&B صادر می شوند، و به هر موقعیت کسب‌وکار در پایگاه داده D&B اختصاص یافته است. عملکردی منحصر به فرد، جداگانه و متمایز به منظور شناسایی آن ها دارد. اعداد DUNS تصادفی هستند و رقم ها مفهوم آشکاری ندارند. تقریباً تا دسامبر 2006، اعداد DUNS به صورت 10 رقمی توسط وزارت دفاع به منظور حمایت از تشخیص خطا بررسی می شدند. ادامه پیدا نکردن بررسی ارقام، موجودی در دسترس اعداد DUNS را تا 800 میلیون افزایش داد. هیچ هزینه ای برای گرفتن شماره DUNS گرفته نمی شود. (از 4/8/2014 وب‌سایت نشان می دهد که یک هزینه 500 دلاری وجود دارد و 24 تا 48 ساعت ایجاد شماره طول می-کشد. زمانی که شماره DUNS به صورت آنلاین گرفته شود، معمولاً زمان انتظار 30 روز کاری است، اما واگذاری شماره می تواند برای کسب‌وکارهای بریتانیایی که شماره ثبت شرکت خود را تهیه می کنند، به صورت فوری انجام شود. هنگامی که "کسب‌وکار کوچک شروع‌کننده" از دان و برادستریت خریداری شد زمان انتظار به صورت قابل قبولی به 5 روز کاری یا کمتر کاهش یافت.)
برخلاف شماره شناسایی کارفرمای ملی، یک شماره DUNS ممکن است برای هر کسب‌وکاری در سطح جهان صادر شود. بعضی از سازمان های دولتی ایالات متحده نیاز دارند که یک فروشنده یک شماره DUNS به خوبی شماره شناسایی کارفرمای ایالات متحده (EIN) داشته باشند. سایر سازمان ها، مانند برخی دفاتر سازمان ملل متحد و سازمان های دولتی استرالیا نیاز دارند که بعضی کسب‌وکارها شماره DUNSداشته باشند. در حال حاضر شماره های DUNS برای افراد نیز در دسترس است؛ قبلا، شماره های DUNS تنها برای شرکت ها یا سایر سازمان ها قابل دسترسی بود.
دفتر مدیریت و بودجه ایالات متحده (OMB)، که یک سازمان در فدرال ایالات متحده است، در 27 ژوئن 2003 اعلام کرد به شماره ثبت فدرال (68FR 38402) که برای همه کمک های کاربردی برای جایزه های جدید و تجدید شده که در یا بعد از 1 اکتبر 2003 ثبت شده اند، نیاز است. شماره DUNS یک مکمل برای سایر شناسه های دیگر است، مانند EIN، و نیاز است که درخواست به صورت الکترونیکی یا روی کاغذ انجام شود.
یک شماره DUNS گاهی اوقات به منظور راحتی در خواند دارای خط تیره است، مانند "15-048-3782". در استفاده مدرن خط تیره حذف می شود و عدد را مانند فرم مقابل نشان می دهد "15.483782". خط تیره بخشی از تعریف رسمی D&B از شماره DUNS نیست.
سیستم های شماره گذاری کسب‌وکار فراوانی، مستقل از DUNS وجود دارند-برای مثال، سیستم شبکه عرضه-کنندگان بین المللی. به هر حال تعداد کمی سیستم وجود دارد، اگر وجود داشته باشد، که به تعداد DUNS کسب‌وکارهای بین المللی را ثبت کرده باشد. 
شماره DUNS جایگزین سیستم دیگر کدگذاری که به عنوان ASASS (سیستم پشتیبانی مدیریت مهندسی معماری قرارداد) شد. شماره ACASS در 5 اکتبر 2005 زمانی که یک پلتفرم مدرن جایگزین این سیستم شد، لغو شد. سیستم ACASS در حال حاضر به جای شماره سابق ACASS از شماره DUSN استفاده می کند.
زمان‌ارسال: 8 اسفند 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN)

نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN)


سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN) را طراحی و آماده کرده است.

شابک (ISBN)، سرنام (سرواژهٔ) عبارت شمارهٔ استاندارد بین‌المللی کتاب∗ شمارهٔ استاندارد شناسایی بین‌المللی است که به کتاب‌های منتشرشده منسوب می‌شود. این استاندارد در سال ۱۹۶۶ در کشور انگلیس توسط صنف کتابداران پایه‌گذاری شد.
این شناسه از سال ۱۹۶۰ تا پایان سال ۲۰۰۷ ده‌رقمی بوده‌است، و از آغاز این سال، برای افزایش دامنهٔ اختصاص شناسه، سیزده‌رقمی شده‌است.∗
اگر دقت کرده باشید تمامی کتابهایی که در ایران و سایر کشورها چاپ می شوند دارای شماره شابک یا همان ISBN می باشند و خیلی اوقات می توانید از روی شابک کتاب مورد نظر را پیدا کنید.
شابک را در زبان‌هایی که از خط لاتین استفاده می‌کنند با سرواژهٔ "ISBN" نشان می‌دهند.
برای تشخیص اینکه شابک مورد نظر صحیح است یا خیر از روش های محاسباتی استفاده می شود که به اختصار در زیر توضیح داده می شود.
لازم به ذکر است همیشه رقم آخر شماره شابک رقم کنترل است.

شابک 10 رقمی
شابک 2-40615-306-0 را در نظر بگیرید. این شابک 10 رقمی است و برای تشخیص صحت آن باید به ترتیب از عدد 0 تا 2 را در اعداد 10 تا 1 ضرب و سپس حاصل را با هم جمع کنیم. مانند تصویر زیر:

نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN)

 

سپس نتیجه را (در اینجا 132) بر عدد 11 تقسیم می کنیم. اگر باقیمانده صفر شد یعنی شماره شابک صحیح است و در غیر اینصورت اشتباه می باشد.
در ماشین حساب های مهندسی برای به دست آوردن باقیمانده باید از دکمه mod استفاده کنید.
 
شابک 13 رقمی
شابک 0-077-105-600-978 را در نظر بگیرید. این شابک 13 رقمی است و برای تشخیص صحت آن باید همه اعداد را از سمت چپ به راست به صورت یک در میان در اعداد 1 یا 3 ضرب کنیم و سپس حاصل را با هم جمع کنیم. مانند تصویر زیر:

نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN)

 

سپس حاصل را (در اینجا 90) بر عدد 10 تقسیم می کنیم. اگر باقیمانده صفر شود یعنی شابک ما صحیح و در غیر اینصورت اشتباه است.
 
سایت کاناز اسپید برای راحتی محاسبه کاربران و جلوگیری از اشتباه نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک را طراحی کرده است که می توانید با وارد کردن شابک مورد نظر از صحت آن اطلاع یابید.
این فرمول و نرم افزار برای تمامی شابک های سراسر جهان قابل استفاده است چراکه تولید شابک چه در ایران و چه در سایر کشورها از یک الگوریتم بین المللی پیروی می کند.
نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک رایگان است و می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.
 
زمان‌ارسال: 7 اسفند 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

راه‌اندازی سیستم کنترل موجودی با شروع تقاضا در زمان معین

راه‌اندازی سیستم کنترل موجودی با شروع تقاضا در زمان معین

1 مقدمه

فرض استاندارد در مدل‌های موجودی احتمالاتی این است که به حالت پایدار رسیده‌ایم. بنابراین سیاست بهینه تنها مستقیماً تحت این فرض کاربرد دارد. اما هنگامی که فروش قلم جدیدی را شروع می‌کنیم معمولاً مشکل راه‌اندازی نیز پیش می‌آید. ممکن است شرکت رسماً اعلام کند که در تاریخی معین فروش قلم جدیدی را شروع می‌کند. بنابراین هیچ تقاضایی پیش از آن تاریخ وجود ندارد.
در این مقاله چنین وضعیتی را بررسی می‌کنیم. تقاضای احتمالاتی به شکل فرآیند مرکب پواسون در زمانی خاص به نام زمان صفر شروع می‌شود. غیر از این تمامی فرض‌ها استاندارد هستند. هزینه‌های نگهداری و پس‌افت برای واحد و زمان واحد وجود دارد. هیچ هزینه راه‌اندازی یا سفارش‌ وجود ندارد از این رو هیچ منفعتی برای سفارش دادن در دسته‌ها وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است.
قبل از این مسائل راه‌اندازی مرتبط در خصوص کنترل موجودی در چند مقاله بررسی شده است. یکی از وضعیت‌ها در که در چند مقاله بررسی شده است هنگامی پیش می‌آید که تقاضا تا زمان تحویل دسته نتواند برآورده شود، هیچ ذخیره اولیه‌ای وجود نداشته و نرخ تولید محدود باشد. بنابراین بهینه  آن است که از کمیت‌های کوچکتر دسته اولیه استفاده شود تا بتوان تقاضا را زودتر برآورده کرد. مدل‌هایی که به این جنبه می‌پردازند از جمله عبارتند از آکساتر (1988)، دینگ  و گروبستروم  (1991) و گروبستروم و دینگ (1993). آکساتر (در دست چاپ) وضعیت مرتبطی را بررسی کرده است که در آن پیش‌بینی‌ها در حال بهبود هستند. او در مقاله‌اش ثابت می‌کند که این امر نیز بر کمیت‌های دسته اولیه تأثیر می‌گذارد. تاثیرات یادگیری و فراموشی نیز  از دلایل دیگر استفاده از کمیت‌های دسته اولیه هستند که سبب تغییر نرخ تولید می‌شوند. برای مثال به المغربی  (1990) و کلاستورین  و معین‌زاده  (1989) مراجعه کنید.    
این مقاله به صورت زیر تنظیم شده است. بخش 2 به توصیف مشروح مسئله مورد نظر می‌پردازد. سیاست بهینه در بخش 3 تعیین می‌شود. در نهایت چند نتیجه‌گیری در بخش 4 ارائه می‌گردد.

2 فرمول‌بندی مسئله
در این مقاله وضعیتی را بررسی می‌کنیم که در آن یک انبار با تقاضای گسسته مرکب پواسون مشتری مواجه است. تقاضا‌هایی که مستقیماً برآورده نشوند پس‌افت می‌شوند. هزینه‌های استاندارد نگهداری و پس‌افت را در نظر می‌گیریم. هیچ هزینه‌ سفارش‌دهی وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است. همچنین وضعیت مرور را دائم فرض می‌کنیم.
در فرضیات مورد بررسی به خوبی معلوم می‌شود که سیاست کنترل بهینه در حالت پایدار، سیاست (S-1, S)  یا به صورت معادل سیاست S است یعنی هنگامی که موقعیت موجودی (انبار در دست کار، به اضافه سفارش‌های معوقه و منهای پس‌افت‌ها) به زیر سطح بهینه سطح سفارش تای  S کاهش یابد. سفارش به گونه‌ای راه‌اندازی می‌شود که موقعیت موجودی را به S برگرداند. این سیاست‌ها در عمل متداول هستند. این امر به‌ویژه برای قطعات یدکی نسبتاً گران با تقاضای پایین برقرار است.
البته سیستم را در حالت پایدار در نظر نمی‌گیریم. طبق فرض، فرآیند تقاضا در زمان صفر شروع می‌شود. پیش از این زمان هیچ تقاضایی وجود ندارد. البته می‌توانیم در هر زمانی پیش یا پس از زمان صفر اقدام به سفارش کنیم و مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت و برای تمامی سفارش‌ها یکسان است.
ابتدا نشانه‌های پایه زیر را معرفی می‌کنیم:

L مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی 
S موقعیت موجودی سفارش تا
D(t)  تقاضای احتمالاتی طی زمان t
λ شدت رسید مشتری ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 6 اسفند 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

مجوز سایت از وزارت ارشاد

logo-samandehi

محصولات متنوع و کاربردی حسابداری

هر روز یک نکته قانونی در اینستاگرام کاناز اسپید

صفحه آموزش حسابداری در اینستاگرام

ارتباط از طریق واتساپ

کاناز اسپید

فیلم‌های آموزشی ما در آپارات

کانال کاناز اسپید در آپارات

دیکشنری 20 هزار واژه‌ای حسابداری

دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی

آمار کاربران سایت