نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 ( نسخه رز) به روزرسانی در تاریخ 1396/07/28 (با قابلیت ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم آموزش نرم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.8) با قابلیت پشتیبانی کامل ...

آموزش ثبت رسید انبار در نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

در این مطلب از سایت کاناز آموزش نحوه ثبت رسید کالا به انبار در نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم ارائه می شود. در این آموزش حسابداری به طور کامل نحوه ثبت خرید کالا و ثبت ورود آن به انبار موسسه ارائه می شود.

برای ثبت خرید و ورود کالا در نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم مراحل زیر را انجام دهید.

1- ابتدا از منوی سمت راست برروی گزینه تامین کنندگان و انبار کلیک کرده و برروی گزینه رسید انبار جدید کلیک کنید. مانند شکل زیر:(برای مشاهده بزرگتر تصاویر برروی آنها کلیک کنید)

آموزش ثبت رسید انبار در نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

2- سپس در پنجره باز شده می توانید نوع خرید را انتخاب کنید. خریدهایی که می توانید انتخاب کنید عبارتند از : خرید داخلی-خرید وارداتی- تولید-سایر- موجودی اول دوره

اکنون ما به عنوان مثال خرید داخلی را انتخاب می کنیم و برروی دکمه مثبت در پایین صفحه کلیک می کنیم تا ردیف جدید جهت ثبت کالا ایجاد شود مانند شکل زیر:

آموزش ثبت رسید انبار در نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

3- حالا نوع تسویه(حساب معین را انتخاب می کنیم. اگر پول فروشنده را پرداخت کرده باشیم می توانیم از لیست حساب های معین گزینه هایی مانند بانک، جاری شرکا و ... را انتخاب کنیم و اگر هنوز پول فروشنده را پرداخت نرکده باشیم از گزینه حساب های پرداختنی استفاده می کنیم که بعدا می توانیم در سند حسابداری صادر شده تفصیلی ان را تغییر دهیم. مانند شکل زیر:

آموزش ثبت رسید انبار در نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

حالا برای ثبت رسید انبار برروی دکمه دایرهای(صدفی) در بالای پنجره کلیک می کنیم و برروی گزینه ذخیره کلیک می کنیم تا تغییرات ثبت شود. همچنین می توانید این رسید را چاپ کنید. دقت کنید بعد از ثبت سند حسابداری این رسید نیز به صورت خودکار صادر می شود.

مانند شکل زیر:

آموزش ثبت رسید انبار در نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

اکنون اگر برروی گزینه رسید انبار در سمت راست صفحه کلیک کنید، لیست رسیدهای انبار ثبت شده در نرم افزار حسابداری سپیدار را مشاهده می کنید. همچنین می توانید با کلیک راست برروی هر رسید آن را ویرایش کنید. منتهی قبل از ویرایش باید ابتدا سند حسابداری را حذف و سپس رسید انبار را ویرایش کنید.

زمان ارسال: 28 شهریور 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مشاهده خلاصه پرونده مالیاتی

مشاهده خلاصه پرونده مالیاتی

در این مطلب از سایت کاناز اسپید به آموزش مشاهده خلاصه پرونده مالیاتی اشخاص می پردازم. همانطور که می دانید یکی از سامانه های طرح جامع مالیاتی سامانه خلاصه پرونده مالیاتی می باشد. اشخاص حقیقی و حقوقی(شرکت ها) می توانند با همان نام کاربری و رمز عبور کد اقتصادی وارد این سامانه شوند و پرونده مالیاتی خود را مشاهده کنند.

جهت ورود به این سامانه ابتدا باید وارد سایت طرح جامع مالیاتی به آدرس tax.gov.ir شوید و برروی لینک خلاصه پرونده مالیاتی کلیک کنید مانند تصویر زیر:

مشاهده خلاصه پرونده مالیاتی

سپس در صفحه باز شده نام کاربری و کلمه عبور کد اقتصادی را وارد کنید. مانند تصویر زیر:

 

مشاهده خلاصه پرونده مالیاتی

هم اکنون می توانید برگ تشخیص های صادره توسط واحدهای امور مالیاتی را مشاهده و چاپ کنید.

زمان ارسال: 27 شهریور 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری اقلام ترازنامه

آموزش حسابداری اقلام ترازنامه

آموزش حسابداری طبقه بندی در ترازنامه

طبقه بندی و نحوه ی ارائه ی اقلام در ترازنامه در سطح جهانی یکسان نیست. در آلمان، یکی از مصادیق بارز کشورهای اروپایی، در ترازنامه، ابتدا دارایی های بلندمدت، سپس دارایی های جاری ارائه می شود. این در حالی است که در درون دارایی های بلندمدت نیز، به ترتیب دارایی های نامشهود، اموال، ماشین آلات و تجهیزات و دارایی های مالی ارائه می شوند.

از سوی دیگر، در بخش های حقوق صاحبان سرمایه و بدهی ها، ابتدا حقوق صاحبان سرمایه، سپس بدهی ها ارائه می شوند. در مقابل، در آمریکا، مصداق بارز کشورهای آنگلوساکسون، در ترازنامه ابتدا دارایی های جاری، سپس دارایی های بلندمدت ارائه می شود. این در حالی است که در درون دارایی های بلندمدت نیز به ترتیب دارایی های مالی، اموال، ماشین آلات و تجهیزات و دارایی های نامشهود ارائه می شوند. از سوی دیگر، در بخش بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه، ابتدا، بدهی ها، سپس حقوق صاحبان سرمایه ارائه می شوند. هر یک از این کشورها برای این گونه ارائه، توجیه خاص خود را دارند. در آلمان با تفکر اهمیت سودآور بودن دارایی ها، ابتدا دارایی های نامشهود، سپس سایر دارایی ها ارائه می شوند. در حالی که در آمریکا، با تفکر نقدینگی، ابتدا دارایی های جاری، سپس دارایی های بلندمدت ارائه می شوند. در آلمان، از آنجا که بانک ها، عمده ی تأمین کننده ی منابع مالی واحدهای تجاری می باشند، لذا، ابتدا حقوق صاحبان سرمایه، سپس بدهی ها ارائه می شوند. در مقابل، در آمریکا، از آنجا که عمده ی منابع مالی واحدهای تجاری از طریق بازارهای سرمایه تأمین می شود، لذا ابتدا بدهی ها، سپس، حقوق صاحبان سرمایه ارائه می شود. در خصوص توجیه نحوه ی ارائه ی دارایی های جاری نیز، این هر دو کشور متفاوت هستند. در آلمان خرید و فروش مواد اولیه، اعتباری انجام می شود. در مقابل، در آمریکا به طور نقد انجام می شود. نحوه ی ارائه ی ترازنامه در انگلستان نیز منحصر به فرد است. ارائه ی دارایی های بلندمدت آن مشابه آلمان است، اما بعد از آن، دارایی های جاری پس از کسر بدهی های جاری ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 27 شهریور 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

پنجره واحد سازمان مالیاتی و سازمان ثبت شرکت ها

پنجره واحد سازمان مالیاتی و سازمان ثبت شرکت ها

پنجره واحد سازمان مالیاتی و سازمان ثبت شرکت ها سامانه جدیدی است که توسط سازمان مالیاتی و اداره ثبت شرکتها راه اندازی شده است. این سامانه پیرو مصوبه مورخه 1396/03/01 هیات محترم وزیران مبنی بر ارتقاء جایگاه ایران در شاخص های سهولت انجام کسب و کار و مقررات زدائی و همچنین بمنظور تسهیل و تسریع در چگونگی ثبت درخواست متقاضیان محترم راه اندازی شده است.

برخی از اهداف این سامانه عبارت است:

1- استعلام اظهارنامه پلمب دفاتر تجاری

2- استعلام وضعیت بدهی مالیاتی

همچنین به مرور امکانات بیشتری به این سامانه افزوده می شود که از جمله بررسی صورتجلسات طبق ماده 186 قانون مالیات های مستقیم است.

ماده 186 قانون مالیات های مستقیم مورخ 1394/04/31 به شرح زیر است:

تبصره 3 : سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، اسامی مدیران موسسات و شرکتهایی که بدهی مالیاتی اعم از مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده دارند و همچنین اسامی هر یک از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره موسسات و شرکتها که به علت صدور اسناد (صورتحساب) مبتنی بر انجام معاملات غیر واقعی در نظام اقتصادی از جمله امور مالی و مالیاتی کشور محکومیت قطعی یافته اند را به همراه مشخصات آنان به اداره ثبت شرکتها اعلام کند.
اداره مذکور موظف است ثبت شرکت یا موسسه به نام این اشخاص و همچنین ثبت عضویت آنها در هیات مدیره آن شرکت و سایر شرکتها و موسسات را برای بدهکاران مالیاتی منوط به تعیین تکلیف و اخذ مفاصاحساب مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور کند.
در تخلف صدور اسناد (صورتحساب) مبتنی بر انجام معاملات غیرواقعی مندرج در این ماده نیز اداره ثبت شرکتها موظف است از انجام ثبت شرکت یا موسسه به نام اشخاص یاد شده و همچنین ثبت عضویت آنها در هیات مدیره آن شرکت و سایر شرکتها و موسسات به مدت سه سال خودداری کند.
تبصره 4 : سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است فهرست اشخاص حقوقی را که طی پنج سال فاقد فعالیت تلقی می شوند به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کند.
سازمان مذکور مکلف است از تاریخ اعلام سازمان امور مالیاتی کشور ثبت هرگونه تغییرات در مورد این اشخاص را منوط به اخذ مفاصا حساب مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور کند.

یکی از امکانات جالب و کاربردی این سامانه استعلام بدهی اشخاص حقوقی و مدیران آن می باشد. یعنی با استفاده از این سامانه می توانید ببینید ایا شرکت شما بدهی مالیاتی دارد یا خیر و این بدهی مربوط به کدام اداره کل است.

جهت ورود به این سامانه کافیست که از طریق سایت طرح جامع مالیاتی به آدرس Tax.gov.ir وارد لینک مربوطه شوید. مانند تصویر زیر:

پنجره واحد سازمان مالیاتی و سازمان ثبت شرکت ها

در واقع از پاییز 1396 به بعد هرگونه اطلاعات پلمپ دفاتر در پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری قابل مشاهده است. 

برای استفاده از پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری همانند سایر سامانه های سازمان امور مالیاتی کافیست از نام کاربری و رمز عبور کد اقتصادی استفاده کنید تا وارد سامانه مورد نظر شوید.

برای ورود به پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری از لینک زیر اقدام کنید.

پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

 

زمان ارسال: 25 شهریور 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نکات کلیدی بیمه(ویژه کارفرمایان و رابطین)

نکات کلیدی بیمه(ویژه کارفرمایان و رابطین)

در این مطلب از سایت کاناز اسپید به نکات مهم بیمه ای که برای حسابداران و مدیران شرکت ها مهم و شاید حیاتی باشد پرداخته شده است. امید است مورد توجه حسابداران و مدیران قرار گیرد.

حقوق کارفرمایان

در برابر تکالیفی که قانون برای کارفرمایان تعیین کرده حقوقی نیز برای آنان در نظر گرفته است که به نوعی جزء تکالیف سازمان تأمین اجتماعی محسوب می­شود.

برخی از این حقوق به شرح زیر است:

- کارفرمایان حق دارند از نتیجه بازرسی­های انجام شده توسط بازرسان سازمان از کارگاه خود (و یا نتیجه بازرسی­های انجام شده از دفاتر قانونی) باخبر شوند و در صورتی که لازم بدانند، توضیحاتی را (به نتیجه بازرسی کارگاهی) اضافه کنند و یا به آن اعتراض نمایند.

- از تاریخ تحویل لیست حقوق و دستمزد کارگران هر کارگاه به شعبه، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است هرگونه نقص و اختلاف یا مغایرت احتمالی را حداکثر ظرف 6 ماه به کارفرمای مربوطه اعلام نماید.

- کارفرمایان حق دارند به میزان بدهی برآوردی تعیین شده از سوی شعبه تأمین اجتماعی (حداکثر ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ) اعتراض کنند، سازمان مکلف است به این گونه اعتراض­ ها در فرصت مقرر در هیأت بدوی تشخیص مطالبات رسیدگی نماید.

- کارفرمایان حق دارند در صورتی که اصل حق بیمه مطرح شده در صورت‌جلسه هیأت بدوی تشخیص مطالبات بیشتر از 1.500.000 ریال ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 23 شهریور 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری صدور فاکتور در نرم افزار سپیدار

آموزش حسابداری صدور فاکتور در نرم افزار سپیدار

در این مطلب از سایت کاناز فیلم آموزش حسابداری نحوه صدور فاکتور فروش در نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم را آماده کردم. همانطور که مطلعید نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم محصول شرکت سپیدار زیر مجموعه شرکت همکاران سیستم است.

من در این فیلم آموزشی به مباحث زیر اشاره کردم.

1- نحوه تعریف و ثبت خرید کالا

2- نحوه تعریف طرف حساب جدید

3- نحوه ثبت فاکتور فروش

4- چاپ فاکتور فروش

5- ثبت سند خروج انبار جهت محاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته

هم اکنون می توانید این فیلم را در زیر مشاهده کرده و یا از لینک پایین صفحه دانلود کنید.

 

 

دانلود فیلم آموزش حسابداری صدور فاکتور در نرم افزار سپیدار

زمان ارسال: 20 شهریور 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

نحوه گشایش اعتبارات اسنادی(LC) و نکات آن به زبان ساده

نحوه گشایش اعتبارات اسنادی(LC) و نکات آن به زبان ساده

- نحوۀ گشایش اعتبار اسنادی
بانک پس از اطمینان از کامل بودن مدارک و وصول پیش پرداخت و سایر هزینه های بانکی یک شماره 8 رقمی به اعتبار اسنادی اختصاص و متن اعتبار اسنادی (L/C Text) را در فرمت سوئیفت (SWIFT) معمولاًبرای بانک ابلاغ کننده (ADVISTING BANK) ارسال و بانک مزبور پس از حصول اطمینان از اصالت اعتبار اسنادی نسبت به ابلاغ آن به ذی نفع اعتبار اسنادی اقدام می نماید.
سوئیفت نسبت به تلکس یا تلگراف یا پست برای ارسال پیام های بانکی از جمله اعتبار اسنادی مطمئن تر- ارزان تر و سریعتر می باشد لیکن از نقطه نظر اعتبار اسنادی از این مزیت مهم هم برخوردار است که کلاسه بندی (کُدبندی) شده می باشد و نکات اصلی هر فقره اعتبار اسنادی کد مخصوص مشترک جهانی را دارد به نمونه مندرج در آخر همین فصل مراجعه نمائید. برای مثال چنانچه بخواهیم به بینیم اعتبار اسنادی توسط بانک ابلاغ کننده باید تأیید بشود یا خیر به کد مربوطه کُد 49 مراجعه می نمائیم و دیگر نیازی نیست کل متن اعتبار اسنادی خوانده شود. همان طور که بیان شد این کُدبندی جهانی است و اختصاص به بانک های کشور ما ندارد بعلاوه در این سیستم هر شعبه بانکی دارای یک سوئیفت کُد است و هر پیامی کُد مخصوص خود را دارد که با مراجعه به نوع پیام (MT (MESSAGE TYPE مشخص می گردد مثلاً MT:700 اختصاص به گشایش اعتبار اسنادی دارد یا مثلاً MT:760 اختصاص به صدور ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 20 شهریور 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال کاناز اسپید در آپارات
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی
ساخت آنلاین کد QR
پلیس فتا