دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 (نسخه رز) دارای مجوز شامد به شماره ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 11) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش حسابداری و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم.
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار آموزش حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من تدریس آموزش حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری و آموزش حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحساب های مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی آموزش حسابداری که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق .
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگرآن را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

نظر دفتر فنی سازمان امور مالیاتی درباره رهن کامل

نظر دفتر فنی سازمان امور مالیاتی درباره رهن کامل

بازگشت به نامه شماره 2306/ص/1395 مورخ 1395/11/16، در خصوص نحوه اقدام آن شرکت در اجرای مقررات تبصره (9) ماده 53 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن، نسبت به مواردی که در قرارداد اجاره، مبلغی به صورت قرض الحسنه پرداخت و در پایان قرارداد به مستأجر بازگردانده می شود (همان مبلغی که در اصطلاح تحت عنوان "رهن" در قراردادهای اجاره به صورت "رهن کامل" یا "رهن و اجاره" به کار می رود)، به آگاهی می رساند:
با عنایت به مقررات تبصره (9) ماده 53 قانون یاد شده، که اشخاص موضوع این تبصره را مکلف به کسر مالیات بر اجاره از مال الاجاره پرداختی نموده است و نیز مفاد جزء (ج) بند (2) بخشنامه 13530 مورخ 1384/07/27که مقرر می دارد اشخاص موضوع تبصره (9) ماده 53 مذکور، در کسر مالیات های تکلیفی فقط باید مبلغ پرداختی خود بابت مال الاجاره را مأخذ قرار دهند ... همچنین اگر ملک، به صورت رهن تصرف (بدون دریافت مال الاجاره)-رهن کامل- واگذار شده باشد، کسر و پرداخت مالیات به تبع عدم پرداخت مال الاجاره منتفی می باشد، بنابراین اشخاص موضوع تبصره (9) ماده 53 قانون مالیات های مستقیم، تکلیفی در خصوص کسر مالیات بر اجاره نسبت به مبالغی که به صورت قرض الحسنه (ودیعه) به مالک پرداخت نموده اند (مبالغ رهن در قراردادهای واگذاری به اجاره اعم از رهن و اجاره با رهن کامل) ندارند.
شایان ذکر است پیرو اصلاحیه اخیر قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/04/31 این موضوع در تبصره (1) ماده 54 اصلاحی، تصریح گردیده است که موجب تبصره موصوف "در صورتی که مستأجر جزء مشمولین تبصره (9) ماده 53 این قانون باشد، اجاره پرداختی مستأجر ملاک تعیین درآمد مشمول مالیات اجاره خواهد بود".


غلامعلی طالبی رستمی
سرپرست دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی

 

زمان ارسال: 17 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

احکام مالیاتی بودجه 96

احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1396 کل کشور

احکام مالیاتی بودجه 96

تبصره 1-
د- وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد (5%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع (L.P.G) و سوخت هواپیما تأمین کند و پس از واریز به حساب خزانه‌داری کل کشور تا سقف پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال به مصرف برساند.
این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات با نرخ صفر می‌باشد.
تبصره 5-
هـ- در سال 1396 دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید تا سه سال به صورت بی‌نام و یا بانام، صادر کند و به منظور تسویه بدهی مسجل خود بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مابه‌التفاوت قیمت تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت فروش در بورس به قیمت اسمی تا سقف نود و پنج هزار میلیارد (95.000.000.000.000) ریال به طلبکاران واگذار کند. اسناد مزبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف می‌باشد و به عنوان ابزار مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود. اسناد خزانه اسلامی از قابلیت داد و ستد در بازار ثانویه برخوردار است و سازمان بورس و اوراق بهادار باید ترتیبات انجام معامله ثانویه آن‌ها را در بازار بورس یا فرابورس فراهم کند. خرید و فروش این اوراق توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.
ز- به منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور، به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000) ریال اسناد خزانه اسلامی منتشر و اسناد مزبور را صرف تخصیص‌های اولویت‌دار ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور موضوع این قانون کند و پرداخت این اسناد را قبل از پایان سال، از محل اعتبارات دستگاه مزبور تسویه نماید. این اسناد از مالیات معاف بوده و در ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 7 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

گواهی مالیات بر ارزش افزوده و بهانه ای جدید برای دیرپرداخت کردن بدهی

گواهی مالیات بر ارزش افزوده و بهانه ای جدید برای دیرپرداخت کردن بدهی

همانطور که می دانیم نظام مالیات بر ارزش افزوده از مهرماه 1387 با تصویب مجلس اجرایی شد و تا کنون همه اشخاص حقوقی ملزم به ثبت نام در این نظام شده اند. یکی از مدارک و اسنادی که سازمان امور مالیاتی برای مودیان ثبت نام شده در نظام ارزش افزوده صادر می کند گواهی ثبت نام ارزش افزوده یا به عبارتی گواهی اعتبار مالیاتی می باشد. این گواهی با وجه به اعتبار و کارکرد مودیان با اعتبار 3 ماه، 6 ماه و 1 سال صادر می شود و مودیان باید پس از پایان اعتبار دوباره نسبت به تمدید آن اقدام کنند. از طرفی بحث شرکت های کد فروش(صوری) در دو سه سال اخیر داغ شده و اهمیت این گواهی ها چندبرابر شده به طوریکه اگر شرکتی دارای این گواهی باشد قطعا جزو شرکت های کد فروش نیست. البته نداشتن این گواهی نیز دلیل بر عدم اعتبارنیست.
اما نکته اینجاست که داشتن یا نداشتن این گواهی اخیرا بهانه ای شده تا بعضی از شرکت ها پس از خرید کالا یا خدمات درخواست رویت این گواهی را دارند و اگر شرکت فروشنده این گواهی را نداشته باشد پول را پرداخت نمی کنند.
سوال مهم اینجاست اگر به این شرکت شک داشتید(دارید) پس چرا کالا یا خدمات خود را خریداری کردید؟ ثانیا اگر می خواهید مطمئن شوید شرکت در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده و الکی از شما ارزش افزوده نمی گیرد خوب خیلی راحت می توانید ... بقیه در ادامه مطلب

 

زمان ارسال: 5 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

اظهارنظر مالیاتی درباره رد دفاتر

اظهارنظر مالیاتی درباره رد دفاتر

در این مطلب از سایت کاناز اسپید سوالی درباره عدم ثبت و رد دفاتر مطرح شده است و اظهارنظر یکی از روسای گروه مالیاتی شمال تهران درباره این سوال در زیر آمده است.

سوال: اگر مودی دفاتر و اسناد را به طور کامل ارائه کند و دفاتر و اسناد از لحاظ ظاهری هیچ مشکلی نداشته باشند لیکن برخی از هزینه ها مانند هزینه آب و برق و ... در دفاتر ثبت نشده باشد، آیا اداره امور مالیاتی می تواند دفاتر را رد کند و مالیات را به طور علی الراس محاسبه کند یا خیر؟

 

blush پاسخ:

عدم ثبت هزینه های جاری مانندآب،برق،گاز،تلفن و سایر هزینه های جاری از مصادیق عدم ثبت رویداد مالی تلقی شده و موجب مردودی دفاتر قانونی می شود لیكن صرف مردودی دفاتر قانونی موجب تعیین درآمد مشمول مالیات از طریق علی الراس نخواهد بود و در اینگونه موارد (مردودی دفاتر)در صورت تعیین درآمد مشمول مالیات از طریق علی الراس واحد مالیاتی می بایست گزارش توجیهی در خصوص عدم تعیین درآمد مشمول مالیات از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی پیوست گزارش خود نماید.طبق تبصره ذیل ماده ٩٧قانون م م ،در صورتیكه تعیین درآمد واقعی مودی از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی وجود داشته باشد واحد مالیاتی مكلف است(مكلف است نه مجاز)تعیین درآمد مشمول مالیات را از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی انجام دهد.لذا با عنایت به توضیحات داده شده ،چون عدم ثبت هزینه های جاری ماهیت درآمدی نداشته (فاقد بار مالیاتی ست)می توان بدون إرجاع پرونده به هیات بند٣طبق تبصره ذیل ماده ٩٧قانون م م از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی عمل نمود.

در حسابرسی مالیاتی ،عدم ثبت رویداد مالی و عدم شناسایی(یاشناسایی كمتر از واقع)دو مقوله متفاوت است .در بحث عدم ثبت رویداد مالی،یك رویداد مالی اتفاق افتاده ولی در دفاتر ثبت نگردیده است (مثل عدم ثبت هزینه برق)لیكن در بحث عدم شناسایی(یا شناسایی كمتر از واقع)رویداد مالی یا اتفاق نیفتاده(مورد عدم شناسایی تسعیر ارز یا ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان)و یا رویداد مالی اتفاق افتاده و ثبت شده لیكن كمتر شناسایی شده است(مثل عدم استفاده از روش درصد پیشرفت كار در پیمانكاری)حال باید توجه داشت كه عدم ثبت رویداد مالی از موارد ردی دفاتر بوده لیكن عدم شناسایی (یا شناسایی كمتر از واقع)از موارد ردی دفاتر نمی باشد و در اینگونه موارد (عدم شناسایی)واحد مالیاتی می تواند با استفاده از اسناد و مدارك كافی نسبت به شناسایی درآمد شناسایی نشده( و یا كمتر شناسایی شده)اقدام و در تعیین درآمد مشمول مالیات لحاظ نماید.

زمان ارسال: 1 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

بررسی اعتبار مالیاتی یک شرکت

بررسی اعتبار مالیاتی یک شرکت

حتما برای هر حسابداری اتفاق افتاده که بخش تدارکات شرکت زمانی که می خواهد کالایی را خرید کند اول از حسابدار شرکت می خواهد که بررسی کند آیا شرکت مورد نظر معتبر است یا اینکه جزو شرکت های کد فروش(صوری) است. در این مطلب از سایت کاناز اسپید قصد دارم تا شما را با نحوه اعتبارسنجی شرکت از طریق سامانه آنلاین سازمان مالیات بر ارزش افزوده آشنا کنم.

نحوه اعتبارسنجی بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد.

ابتدا باید کد ملی مدیرعامل شرکت مورد نظر را به پیدا کنیم. جهت این کار دو راه وجود دارد: 1 یا از خود شرکت استعلام کنیم یا از طریق ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 1 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

اظهارنظر کارشناسی مجلس درباره لایحه ماده 86 ق.م.م

اظهارنظر کارشناسی مجلس درباره لایحه ماده 86 ق.م.م

مقدمه
دلایل و ضرورتهای اصلاح تبصره ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب تیرماه 1394 ( در گزارشی با عنوان آسیب شناسی قوانین مالیات بر درآمد حاصل از قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی به شماره مسلسل 14996 به استحضار نمایندگان محترم رسیده است. لذا در این گزارش تنها به بررسی لایحه ارائه شده و اصلاحاتی كه لازم است بر روی این لایحه انجام شود، پرداخته شده است. شایان ذكر است در پیوست گزارش به اختصار مروری بر بودجه فعالیتهای پژوهشی در لایحه بودجه سال 1396 كل كشور انجام گرفته است
اظهارنظر كارشناسی در خصوص لایحه ارائه شده
« در جدول ذیل اظهارنظر كارشناسی در خصوص تبصرههای 1 و 2 ماده 86 ( قانون مالیاتهای مستقیم) ارائه شده ازسوی دولت و نیز پیشنهاد نهایی )كه برآمده از سلسله جلسات كارشناسی با مسئولان و كارشناسان
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی كشور است ارائه شده است.

متن لایحه اظهارنظر كارشناسی پیشنهاد نهایی
پرداختهایی كه كارفرمایان به اشخاص حقیقی با عنوان حق المشاوره، حق حضور در جلسات،
حق التدریس و حق التحقیق پرداخت میكنند، بدون
رعایت معافیت موضوع ماده ) 84 ( این قانون مشمول
مالیات مقطوع به نرخ ده درصد ) 10% ( میباشد. كارفرمایان موظفند در موقع پرداخت یا تخصیص، مالیات متعلق را كسر و ظرف مدت تعیین شده در ماده ) 86 ( این قانون با اعلام مشخصات دریافتكنندگان مطابق فرم نمونه اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی كشور به اداره امور مالیاتی پرداخت كنند. در صورت تخلف، مسئول پرداخت مالیات و جریمه های متعلق خواهند بود.
. « مفاد تبصره 1 لایحه پیشنهادی دولت، »
میتواند منجر به فرار مالیاتی گسترده در مورد
مالیات بر حقوق شود. توضیح آنكه با توجه به
اینكه پرداختی به افراد با عناوین خاص مصرح
در این تبصره نظیر حق حضور در جلسات یا
حقالمشاوره، مشمول مالیات به نرخ 10 درصد
میباشد، كارفرمایان میتوانند حقوق بالای افراد
را كه بر اساس ماده ) 85 ( قانون مالیاتهای
مستقیم، مشمول مالیات با نرخ 20 درصد است
را به گونهای پرداخت نمایند كه بخشی از
پرداختی به آنها با عناوین فوقالذكر انجام گیرد
تا این قبیل افراد هیچگاه مشمول مالیات به نرخ
20 درصد نشوند.
2 . در این تبصره تنها برای سه عنوان خاص یعنی
حق حضور در جلسات، حقالتدریس و حقالمشاوره
سازوكار اخذ مالیات بهصورت تكلیفی و با نرخ 10
درصد دیده شده است. این در حالی است كه بهنظر
میرسد این كار از منطق قابل قبولی برخوردار
نیست. سؤالی كه مطرح است اینكه چه تفاوتی
میان پرداخت بابت این سه عنوان خاص با پرداخت
بابت سایر عناوین مانند خدمات فنی مهندسی، -
خدمات مالی، نویسندگی، ویراستاری، ترجمه،
تألیف، تصنیف، تدوین و ... وجود دارد.
3 . هدف اصلی از این تبصره آن است كه چنانچه
افراد از بیش از یك محل حقوق دریافت
مینمایند، تنها یكبار مشمول معافیت مالیات
حقوق موضوع ماده ) 84 ( شوند كه تبصره مذكور
نمیتواند این مهم را محقق سازد. زیرا در صورتی
كه یك نفر در دو محل توأمان مطابق قانون كار
فعالیت نماید، میتواند دو بار از معافیت موضوع
ماده ) 84 ( استفاده كند؛ چون در هر دو محل
پرداخت به وی مشمول كسورات بیمه بوده و
تابع تبصره ماده ) 86 ( نخواهد بود.
4 . تبعیض نرخ مالیات میان پرداخت به
غیركاركنان )موضوع این تبصره( با پرداخت به
كاركنان موضوع ماده ) 85 ( عادلانه بهنظر
نمیرسد كه این معضل در بخش پژوهش،
فلسفه وجودی این لایحه است.
در مورد پرداختهایی كه از طرف غیر از پرداخت كننده اصلی حقوق به عمل میآید، پرداختكنندگان این قبیل وجوه مكلفند هنگام هر پرداخت، مالیات متعلق را بدون رعایت معافیت
موضوع ماده ) 84 ( این قانون به نرخهای مقرر در ماده ) 85 ( این قانون محاسبه، كسر و حداكثر تا پایان ماه بعد با صورتی
حاوی نام و نشانی دریافتكنندگان و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت كنند.
قراردادهای پژوهشی با رعایت سایر احكام مقرر در « تبصره 1 مشمول مالیات مقطوع به نرخ پنج درصد » ( 5 % میشوند.)

دقیقاً معادل عربی واژه » تحقیق « . كلمه است و تفاوتی بین این دو وجود ندارد. » پژوهش «این در حالی است كه در لایحه دولت یكی در « تبصره 1 « و دیگری در تبصره » 2 آمده است. »

2 . با توجه به اینكه قراردادهای پژوهشی به صورت عام ذكر شده است و با عنایت به نرخ پایین تر مالیات این نوع قراردادها در مقایسه با سایر انواع قراردادها، این تبصره میتواند به یكی از راههای فرار مالیاتی تبدیل شود. به گونه ای كه میتوان سایر
قراردادهایی را كه اساساً جنبه پژوهشی ندارند، با این عنوان منعقد كرده و از نرخ پایین مالیاتی استفاده كرد. پس لازم است یا این تبصره محدود به دانشگاهها، مراكز و مؤسسات دارای مجوز از مراجع ذیربط به عنوان مسیرهای مورد تأیید و قابل
نظارت برای پژوهش در كشور گردد )كه این امر خود میتواند به تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه كمك نماید( و یا اگر قرار است، این تبصره همه كارفرمایان را دربرگیرد، لازم است، دستورالعملی برای تعیین چارچوب و ضوابط قراردادهای پژوهشی تدوین گردد.

پرداختهای دانشگاهها،مراكز و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری كه دارای مجوز از شورای
گسترش آموزش عالی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سایر مراجع قانونی ذیربط میباشند، به اشخاص حقیقی اعم از كاركنان و غ یركاركنان خود در قالب حق التحقیق، حق پژوهش و قراردادهای
پژوهشی و تحقیقاتی با رعایت سایر احكام مقرر در « تبصره 1 مشمول مالیات ،»مقطوع به نرخ پنج درصد ( 5 % میشوند.)
زمان ارسال: 1 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

امکان پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق اینترنت

امکان پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق اینترنت

بانک ملی ایران در تاریخ 24 آذرماه 1395 سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور را راه اندازی کرد. روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد در راستای دولت الکترونیک و سهولت در انجام امور مربوط به خروج مسافران اقدام به راه اندازی این سامانه کرده است. از این پس مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند می توانند با مراجعه به سایت بانک ملی ایران و از طریق منوی خدمات الکترونیک وارد سامانه پرداخت عوارض شده و با تکمیل اطلاعات هویتی و تعیین نوع خروج(زیارتی یا سیاحتی) اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور نمایند. با راه اندازی این سامانه به طور قابل ملاحظه ای در وقت و هزینه مسافران خارج از کشور خواهد شد. پرداخت عوارض خروج از کشور تنها برای مسافرانی الزامی است که قصد خروج از مرزهای هوایی دارند و برای مسافرینی که از طریق دریایی و یا زمینی قصد خروج دارند الزامی نیست. لازم به ذکر است پس از سپری شدن 30 دقیقه از پرداخت عوارض از طریق این سامانه، خروج از کشور امکانپذیر است.

کار با این سامانه بسیار راحت بوده و پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور مانند سایر پرداخت های اینترنتی قابل انجام است.

جهت ورود به این سامانه می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

 

سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور

 

زمان ارسال: 30 آذر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
تخفیف شب یلدا کاناز اسپید
مجوز نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال کاناز اسپید در آپارات
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
پلیس فتا