آموزش حسابداری بازرگانی خارجی(اعتبارات اسنادی) یا واردات یکی از موارد مهم و ...
سمینار آموزشی حسابداری واردات و نکات مالیاتی آن 90،000 تومان مخاطبان : مدیران ...
کتاب حقوق و دستمزد به زبان ساده در 353 نکته نویسنده: سید مصطفی هاشمی(عضو انجمن ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
آموزش حسابداری مالیات بر ارزش افزوده توسط سایت کاناز اسپید تهیه شده است. قانون ...
فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات بر‌حقوق با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا ...
کتاب حسابداری تسعیر ارز به زبان ساده و آموزش آن با نرم افزارهای حسابداری به ...
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار‌تبدیل‌اکسل‌به‌VCF کاناز(انتقال و ذخیره ...
سایت کاناز فیلم‌آموزش نحوه ارسال معاملات فصلی(آموزش معاملات فصلی) موضوع ماده ...
افزونه(Add-In) تبدیل تاریخ کاناز برای اکسل یکی دیگر از سری نرم افزارهای کاربردی ...
دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس) به همراه فیلم آموزش ...
نرم‌افزار حقوق و دستمزد ﮐﺎﻧﺎﺯ نرم افزاری جامع و کامل می باشد که در عین سادگی، ...
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز را ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت  نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال ...
نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان ابزاری قدرتمند برای استخراج آدرس ایمیل ...

گروه تلگرامی آکادمی مالیاتی

نکات صوتی مالی و مالیاتی

نکته صوتی مالیاتی 27
نکته صوتی مالیاتی 28
نکته صوتی مالیاتی 29
نکته صوتی مالیاتی 30
نکته صوتی مالیاتی 31
نکته صوتی مالیاتی 32
نکته صوتی مالیاتی 33
نکته صوتی مالیاتی 34
نکته صوتی مالیاتی 35
نکته صوتی مالیاتی 36
نکته صوتی مالیاتی 37
نکته صوتی مالیاتی 38
نکته صوتی مالیاتی 39
نکته صوتی مالیاتی 40
نکته صوتی مالیاتی 41
نکته صوتی مالیاتی 42
نکته صوتی مالیاتی 43
نکته صوتی مالیاتی 44
نکته صوتی مالیاتی 45
نکته صوتی مالیاتی 46
نکته صوتی مالیاتی 47
نکته صوتی مالیاتی 48
نکته صوتی مالیاتی 49
نکته صوتی مالیاتی 50
نکات صوتی حسابداری و مالیاتی

آموزش حسابرسی 2

آموزش حسابرسی 2

*- جدایی مالکیت از مدیریت

به چهار عامل عمومی صاحبان سهام ، هیئت مدیره ، حسابرس مستقل ( یا بازرس ) و مدیر عامل ارکان اصلی هر شرکت سهامی نیز اطلاق می گردد.

*- حسابرسی داخلی :
1-1 اهداف حسابرسی داخلی عبارت است از :
الف ) اطمینان از ا ینکه در تدوین نظامهای مالی و اجرایی کنترلهای
مناسب و مورد نیاز در نظر گرفته شده است.
ب) حصول اطمینان از اینکه کنترلهای در نظر گرفته شده به خوبی در عمل اجرا می شود.
ج ) اطمینان از اینکه عملیات شرکت در اسرع وقت و به صورت صحیح در دفاتر ثبت می گردد و اصولاً مدارک مالی قابلیت آشکار برای تهیه گزارشات مالی را دارا می باشد.

زمینه های همکاری حسابرس داخلی؛ حسابرس مستقل
حسابرس مستقل می تواند به اتکاء تجربیات خود حسابرس داخلی را در مورد نحوه انجام عملیات راهنمایی کند.
حسابرس داخلی با توجه به رسیدگی مستمر خود می تواند حسابرس مستقل را در جریان امور شرکت قرار دهد.


حسابرس مستقل می تواند ... بقیه در ادامه مطلب

زمان‌ارسال: 25 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

آموزش خلاصه اصول حسابرسی 1

آموزش حسابرسی 2

1- خلاصه آموزش حسابرسی 1
2- پیشرفت صنعت وتجارت وایجاد قوانین واعمال نظر دولت در صنایع وشركتها موجب شده كه آنهاحسابهاو صورتهای را به تایید حسابرسان برسانند.

3-حسابرسی عبارت است از رسیدگی به اسناد ومدارك یك موسسه یا واحد تجاری جهت تهیه گزارشی كه حسابرس راجع به روش حسابداری وصحت صورتهای مالی اظهارنظركند.

4-موضوع حسابداری تهیه وتنظیم سند حسابداری است .حسابدارفعالیتها را روزانه ثبت میكند ونسبت به صحت آنها تردید ندارد اما حسابرس گزارش تهیه واظهارنظر میكند

5-داشتن اطلاعات جامعی از اصول حسابداری-روشها استانداردهای مقبول حسابداری وحسابرسی –اطلاعات عمومی –اشنایی با قوانین ومقررات مالی –شهامت درابراز عقیده از ویژگیهای حسابرس است.

6-انواع حسابرسی مستقل عبارت است از :
از نظر دلیل ارجاع كار 2-ماهیت رسیدگی 3-زمان انجام رسیدگی 4-شیوه انجام كار

7- انواع حسابرسی از نظر دلیل ارجاع كار :
الف-حسابرسی الزامی
ب-حسابرسی ... بقیه در ادامه مطلب

زمان‌ارسال: 25 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد یکی از نرم افزارهای کاربردی و پرکاربرد شرکت ها و موسسات و سازمان ها می باشد. نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد جهت مدیریت اطلاعات حقوق و دستمزد پرسنل مورد استفاده قرار می گیرد. و همانطور که همه می دانیم حقوق و دستمزد بخش مهمی از هزینه های هر موسسه و سازمانی را در بر میگیرد به خصوص در شرکت های صنعتی که هزینه حقوق و دستمزد بخشی از بهای تمام شده تولیدات محسوب می شود.

حقوق و دستمزد معمولا شامل بخش های زیر است:

1- اطلاعات هویتی پرسنل

2- حقوق و دستمزد ماهانه پرسنل.

3- ذخیره و ثبت کارکرد پرسنل جهت محاسبات بعدی حقوق و دستمزد.

4- محاسبات مالیات بر حقوق و دستمزد

5- محاسبه 30% بیمه(شامل بیمه سهم کارفرما و بیمه سهم کارگر)

6- ثبت حقوق و دستمزد مزایایی مانند حق مسکن، بن و خواروبار، حق اولاد و مزایای دیگر که بستگی به نوع سازمان و هزینه های آن دارد.

در سازمان ها و شرکت های بزرگ هزینه حقوق و دستمزد سهم زیادی از هزینه های سازمان را به خود اختصاص می دهد.

همانطور که در بالا اشاره شد هر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد باید بتواند محاسبات بیمه پرسنل، مالیات بر حقوق پرسنل و محاسبات حقوق و دستمزد ماهانه و یا هفتگی هر پرسنل را با توجه به ورودی های شرکت محاسبه کند. همچنین نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد باید بتواند اطلاعات ورود و خروج پرسنل که اصطلاحا به آن حضور و غیاب گفته می شود را از دستگاههای حضور و غیاب دریافت و در محاسبت حقوق و دستمزد ماهانه منظور کند. و یا بتواند از خروجی اکسل این دستگاه ها استفاده و وارد نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کند.

همچنین هر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد باید قارد باشد اطلاعات قرارداد کار هر پرسنل را تنظیم و چاپ کند.

یکی دیگر از قسمت های مهم هر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد بخش گزارشات آن می باشد. هر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد باید حداقل بتواند گزارش کارکرد پرسنل و دیسکت بان را تهیه کند. البته تهیه گزارشات خروجی حقوق ودستمزد بستگی به قدرت نرم افزار و نیاز مشتریان دارد.

سایت کاناز اسپید با طراحی نرم افزار حقوق ودستمزد کاناز سعی کرده نیاز کارفرمایان و شرکت ها را مرتفع کند و با طراحی کاربر پسند نرم افزار سعی کرده گامی در جهت سهولت استفاده کاربران بردارد.

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کاناز دارای خصوصیات بارزی می باسد و علاوه بر امکانات فوق امکانات منحصر به فرد دیگری نیز دارد که صفحه مربوط به نرم افزار توضیحات کاملی داده شده است. از جمله این امکانات ارسال فیش حقوقی پرسنل از طریق تلگرام به پرسنل است که می تواند علاوه بر سهولت ارسال فیش حقوقی در حفظ محیط زیست نیز موثر باشد.

از جمله امکانات دیگر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کاناز تولید بارکد QR Code است که می تواند برای هر پرسنل تولید نماید تا به عنوان شناسه ای جهت بایگانی استفاده شود.

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد

در نسخه جدید نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد سعی شده بهینه سازی های گسترده ای انجام شود که این بهینه سازی ها در هسته نرم افزار و منوهای نرم افزار انجام شده است.

امید است این نرم افزار مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

جهت مشاهده امکانات کامل نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کاناز و خرید آنلاین به لینک زیر مراجعه کنید.

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کاناز

زمان‌ارسال: 25 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 1

آموزش حسابداری دولتی-مراحل انجام هزينه و تشخيص و وصول درآمدها

آموزش حسابدرای دولتی-مراحل هزینه

مراحل انجام هزینه(خرج)
به منظور اعمال كنترلهای كافی بر مصرف اعتبارات مصوب دستگاههای دولتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح برنامه ها و فعالیتها و تحقق اهداف مصوب بودجه سالانه كه دولت و دستگاههای اجرایی در مورد آنها مسؤلیت پاسخگویی دارند مراحل انجام خرج در قوانین و مقررات مالی و محاسباتی كشورها به بالاترین مقام اجرائی دستگاه مصرف كننده اعتبار (وزیر یا رئیس موسسه) و مسؤلیت انجام برخی از مراحل خرج كه جنبه نظارت و كنترل دارد به یك مقام كنترل كننده (كنترولر) كه در ایران از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی منصوب می شود تفویض می گرددکه این تفکیک مسئولیت واختیارات به مقامات جداگانه موجب ارتقاء درشفافیت مسئولیت پاسخگویی هریک ازمقامات مسئول درقبال مصرف اعتبارات خواهدبودکه از ضرورتهای نظام کنترل ونظارت برمخارج دولتی بوده وجمع اختیارات ومسئولیت کلیه مراحل خرج دریک مقام واحد به دلیل آنکه سیستم کنترل ونظارت رامخدوش می نماید،مجازنمی باشد.
تعریف مراحل خرج
به مراحلی اطلاق می گردد كه به ترتیب و برطبق مقررات و با تائید و نظارت مقامات مسؤل یك دستگاه دولتی باید طی شود تا كالایی تحویل و یا خدمتی انجام گیرد و یا به طور كلی دینی بر ذمه دولت ایجاد شود. مراحل خرج یاانجام هزینه،شامل فعالیتهاوعملیات معقولی است که بایدبرای خریدکالاوخدمات موردنیازاجرای برنامه های بودجه مصوب سالانه،صورت گیردکه درماده 52 قانون محاسبات عمومی کشور تعیین ودرماده53 همان قانون حدودمسئولیت واختیار آنها مشخص گردیده است ودر دستگاههای دولتی ایران به ترتیب شامل تشخیص، تامین اعتبار، تعهد، تسجیل، صدور حواله، نظارت مالی و پرداخت می باشد.
مرحله تشخیص :
تشخیص یعنی تعیین یا انتخاب كالا و یا خدماتی كه برای تحقق اهداف موسسه دولتی مورد نیاز می باشد. اختیار و مسؤلیت تعیین و انتخاب كالا یا خدمت به عهده وزیر وزارت خانه یا رئیس موسسه دولتی و یا كسانی كه از طرف آنها مجاز به انجام این قبیل امور هستند می باشد. در این مرحله واحد تداركات و یاكار پردازی درخواست خرید كالا یا انجام خدمت را تنظیم و به رئیس دستگاه دولتی تسلیم می كند و پس از اینكه رئیس دستگاه دولتی ضروری بودن خرید كالا یا خدمت پیشنهادی را تشخیص می دهد به مرحله بعد ارسال می گردد. به عبارتی در این مرحله، اجازه خرید كالا یا خدمت از سوی مقام مجاز دستگاه اجرایی صادر می شود و چون در این مرحله اقدامی برای استفاده از منابع مالی انجام نمی شود لذا هیچگونه رویداد مالی و یا بودجه ای در دفاتر حسابداری حسابهای ... بقیه در ادامه مطلب

زمان‌ارسال: 21 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری دولتی-خزانه داری

آموزش حسابداری دولتی-خزانه داری

خزانه داری كل، سازمانی است كه هماهنگی امور مالی كشور و تعیین خط مشی سیاست های مالی دولت را به عهده دارد.

در اصل 53 قانون اساسی مقرر گردیده كه كلیه دریافت های دولت در حساب خزانه داری كل متمركز و همه پرداخت ها در حدود اعتبارات مصوب و به موجب قانون انجام گیرد.
نظام حسابداری دولتی به نحوی طراحی می شود كه ضمن نگهداری حساب دریافت و پرداخت و موجودی وجه نقد (كه به عملیات خزانه داری مرسوم است) اطلاعات مالی مربوط به وصول درآمدها و سایر دریافت ها و انجام هزینه ها و سایر پرداخت های دستگاه های دولتی را جمع آوری، پردازش و تلفیق نموده و صورت های مالی مورد نیاز كه وضعیت مالی و درآمد و هزینه دولت را منعكس نماید از آن قابل استخراج باشد.
4- حساب مستقل وجوه شركت های دولتی
انواع تنخواه گردان در خزانه:
1- وجوهی كه خزانه تحت عنوان تنخواه گردان از بانك مركزی دریافت می دارد.
در دفتر روزنامه حساب مستقل وجوه عمومی به شكل زیر ثبت می شود:
بانك تمركز وجوه عمومی ***
تنخواه گردان خزانه ***
1)انعكاس درآمد پیش بینی شده
برای انعكاس درآمد پیش بینی شده هر سال مالی مبلغی كه به حساب درآمد ... بقیه در ادامه مطلب

زمان‌ارسال: 20 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 1

نظر شورای عالی مالیاتی درباره مالیات بر اجاره چندین واحد توسط یک موجر

بسمه تعالی

مالیات بر اجاره 

صورت‌جلسه مورخ 3/5/1396 شورای عالی مالیاتی

در اجرای بند 3 ماده 255 قانون مالیات­های مستقیم

نامه شماره 36190/م مورخ 17/04/1396 معاون محترم مالیات­های مستقیم منضم به نامه شماره 5516/230/د مورخ 28/2/1394 معاونت مذکور در خصوص ابهامات مطرح شده در اجرای بند 3 ماده 255 ق.م.م حسب دستور رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای عالی مالیاتی مطرح گردید.

شرح ابهام:

ابهام اول - نحوه تعیین مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی دارای درآمد اجاره در دو ملک جداگانه که مستاجرین آن متفاوت می­باشند.

نظرات:

1- از آنجا که در صدر ماده 53 قانون مزبور، از عبارت کل مال­الاجاره نسبت به مورد (واحد) اجاره، مورد اجاره استفاده شده است، مالیات بر درآمد هر واحد می­بایست به طور جداگانه محاسبه گردد.

2- در محاسبه مالیات بر درآمد اجاره، می­بایست کل اجاره­های یک فرد به عنوان یک مؤدی مبنای محاسبه مالیات بر درآمد اجاره واقع گردد.

ابهام دوم - محاسبه جریمه دیرکرد موضوع ماده 190 قانون مالیات­های مستقیم در خصوص مالیات بر درآمد نقل و انتقال ملک موضوع مواد 59، 63 و 74 قانون مذکور برای اشخاص حقیقی.

نظرات:

1- با عنایت به حکم ماده 80 قانون در خصوص پرداخت مالیات در مواعد مشخص، عدم پرداخت مالیات در سررسید مقرر مشمول جریمه موضوع ... بقیه در ادامه مطلب

زمان‌ارسال: 16 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری صنعتی به زبان ساده

آموزش حسابداری صنعتی

فهرست فصول آموزش حسابداری صنعتی
•فصل 1-كليات ومفاهيم حسابداري بهاي تمام شده
•فصل 2- روشهاي طبقه بندي مفاهيم بهاي تمام شده
•فصل 3- بهاي تمام شده در مؤسسات خدماتي
•فصل 4- بهاي تمام شده كالا در مؤسسات بازرگاني
•فصل 5- بهاي تمام شده كالا در موسسات توليدي(نظام ادواري)
•فصل 6- حسابداري مواد وبهاي تمام شده آن
•فصل 7- گردآوري اقلام بهاي تمام شده دستمزد(نيروي كار)
•فصل 8- گردآوري اقلام بهاي تمام شده سربار
•فصل 9-نظام دائمي بهاي تمام شده-هزينه يابي سفارش كار
•فصل 10-نظام دائمي بهاي تمام شده –هزينه يابي مرحله اي
•فصل 11-سيستم هزينه يابي مرحله اي –كار در جريان ساخت
•فصل 12-سيستم هزينه يابي مرحله اي –روش ميانگين درتعيين بهاي تمام شده
•فصل 13-سيتم هزينه يابي مرحله اي –روش اولين صادره از اولين وارده
•فصل 14- بهاي تمام شده استاندارد

•فصل اول
•کلیات و مفاهیم حسابداری بهای تمام شده

•هدف كلی فصل: آشنایی با مفاهیم حسابداری بهای تمام شده و کاربردهای آن در مدیریت حسابداری بهای تمام شده یا حسابداری صنعتی

• حوزه ای از حسابداری است که با اندازه گیری، ثبت و

•گزارش اطلاعات مربوط به اقلام بهای تمام شده ...

•حسابداری مالی وحسابداری بهای تمام شده:

•استفاده کنندگان اصلی اطلاعات بهای تمام شده، مدیران هستند.
•اطلاعات مورد نیاز استفاده کنندگان خارجی اطلاعات حسابداری بر مبنای اصول پذیرفته شده ی حسابداری تهیه می شود . مدیران در برقراری نظام اطلاعاتی بهای تمام شده نسبت به حسابداری مالی محدودیت کمتری دارند.
•به طور خلاصه، حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده در نوع استفاده کنندگان، محدودیت ها، مبانی ارزش گذاری، زمان تهیه گزارشات و دامنه شمول گزارش دهی با یکدیگر اختلاف دارند.
•در مواردی که از اطلاعات حاصل از حسابداری بهای تمام شده در حسابداری مالی استفاده می شود، ملزم به استفاده از بهای تمام شده تاریخی است.
•در گزارشهای حسابداری بهای تمام شده، علاوه بر اطلاعات ریالی، اطلاعاتی در مورد ساعات کار کارکنان، مقدار تولید واحدهای مختلف یا ساعات فعالیت بخش های مختلف شرکت نیز ارائه می شود.  بقیه در ادامه مطلب

زمان‌ارسال: 13 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

محصولات متنوع و کاربردی حسابداری

تماس با سید مصطفی هاشمی

رزومه کاری اینجانب

1398discount.gif

ارتباط از طریق واتساپ

کاناز اسپید

فیلم‌های آموزشی ما در آپارات

کانال کاناز اسپید در آپارات

دیکشنری 20 هزار واژه‌ای حسابداری

دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی

آمار کاربران سایت