نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 ( نسخه رز) به روزرسانی در تاریخ 1396/07/28 (با قابلیت ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم آموزش نرم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.8) با قابلیت پشتیبانی کامل ...

مدیریت مالی و حسابداری

مدیریت مالی و حسابداری

 مدیریت مالی و حسابداری و تفاوت های این دو تخصص 

اغلب سوالی که مطرح می شود این است که تفاوت مدیریت مالی و حسابداری  چیست؟ تفاوت در دیدگاه این دو تخصص است. حسابداری دیدگاهی تاریخی دارد و هدف اصلی آن ثبت وقایع گذشته است در حالیکه مدیریت مالی دیدگاه اینده نگر دارد یعنی اساس مدیریت مالی تاکید بر تصمیم گیری و ایجاد ارزش بر اینده تمرکز دارد. بنابراین مدیریت مالی با استفاده از اطلاعات تاریخی حسابداری، بر تصمیم گیری های آینده تمرکز دارد.

مدیریت مالی مدیریت اثربخش و کارا پول (وجوه/منابع مالی) به منظور دست یابی به اهداف سازمان را مدیریت مالی گویند. مدیریت مالی دربرگیرنده چگونگی افزایش سرمایه (تامین مالی)، و نحوه تخصیص آن است (به عنوان مثال بودجه بندی سرمایه‌ای). این امر تنها مختص بودجه بندی منابع بلند مدت نیست؛ بلکه منابع کوتاه مدت مانند دارایی‌های جاری را نیز در بر می‌گیرد. همچنین با سیاست توزیع سود سهامداران نیز مرتبط است. تعریف مدیریت مالی: مدیریت مالی مدیریت منابع و مصارف به صورت کارا و اثربخش است. هدف مدیریت مالی: هدف مدیریت مالی افزایش ارزش شرکت و در نتیجه افزایش ثروت سهامداران می‌باشد.
مدیریت مالی سوالاتی مثل اکنون کجا هستیم؟ و به کجا خواهیم رفت؟ را مطرح می کند.
نقش کلیدی مدیریت مالی
مدیر مالی در شرکت نقشی محوری و اساسی بازی می کند. وظایف مدیر مالی را در سازمان می توان به موارد زیر خلاصه کرد:
1- بودجه بندی
2- تامین مالی در بازارهای مالی(مانند چگونگی دریافت وام و سایر ابزارهای مالی)
3- ارزیابی پروژه های سرمایه ای
4- بازاریابی و تعیین راهبردهای قیمت گذاری

تخصص مدیریت مالی به سرعت در دنیای امروز در حال گسترش است و به همین دلیل شرکت ها به شدت در جستجوی مدیران مالی با تخصص روز می باشند. نقش اساسی مدیران مالی در شرکت ها، امروزه در ارتقای سازمانی مدیران شرکت های بزرگ دنیا نیز آشکار است.
وظایف مدیر مالی
وظایف اصلی مدیریت مالی تصمیم گیری در مورد سه مطلب مهم است:
1- تصمیم در زمینه سرمایه گذاری
2- تصمیم درباره تامین مالی
3- تصمیم در مورد تقسیم سود سهام
هریک از تصمیم ها باید در رابطه با هدف شرکت باشد و ترکیب مطلوب هر سه، ارزش شرکت را  برای سهامداران حداکثر خواهد کرد.
در تصمیم گیری بهینه، مدیر مالی از ابزار تجزیه و تحلیل به خصوص در جهت برنامه ریزی و کنترل فعالیت های شرکت استفاده می کند. تجزیه و تحلیل های مالی از پیش شرط ها و زمینه بایسته برای تصمیم گیری های منطقی است.

 

منبع: مدیریت مالی

زمان ارسال: 19 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

اهمیت ارتباط موثر در حسابداری

اهمیت ارتباط موثر در حسابداری 

ارتباط مؤثر در کسب و کار مرتبط با کارکنان و ارباب رجویانی مانند فروشندگان و مشتریان، مهم است. از آنجا که حسابداری، بخش ذاتی هر کسب و کاری است، مهارت های ارتباطی خوب در این حیطه، حیاتی است. امور مالی و حسابداری مهم مانند آماده سازی و گزارش بودجه، پرداخت صورتحساب، حقوق و ثبت درآمد باید طوری به مدیریت و دیگران ارائه شود که مفید و معنی دار باشد.
مدیریت
مهمترین کاربرد داده های حسابی، برقراری ارتباط بین اطلاعات معنادار است که به مدیریت اجازه می دهد تصمیمات درست را اتخاذ کند. برای مؤثر بودن، اطلاعات حسابی باید قابل درک باشد؛ نه اینکه تنها در قالب لیستی از اعداد بدون مفهوم واقعی باشد. بسیاری از کسب و کارها از الگوهایی برای گزارشات داخلی جهت برقراری ارتباط بین اطلاعات استفاده می کنند تا برای مدیریت، آشنا باشد و به سادگی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، ممکن است دپارتمان ها حساب درآمد و خرج را هر ماه گزارش کنند و با استفاده از همان فرمت، فهم و تجزیه و تحلیل را تسهیل ببخشند.
یکی دیگر از کاربران مهم اطلاعات حسابی، سرمایه گذاران هستند که می خواهند بدانند چگونه یک کسب و کار از لحاظ ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 19 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

10 ویژگی سرپرست حسابداری

10 ویژگی سرپرست حسابداری

 

سرپرست حسابداری به مدیریت مالی مؤثر کمک می‌کنند.
سرپرست حسابداری با برنامه ریزی و نظارت بر کار تیم حسابداری و ارزیابی عملکرد آنها، این تیم را هدایت می‌کنند. هم چنین آنها عملیات پیچیده‌تر حسابداری و تهیه گزارش‌های مالی را انجام داده و برای فراهم کردن اطلاعات مالی به روز شده با مدیران جلسه می‌گذارند. سرپرستان حسابداری نقش مهمی در مدیریت مالی یک شرکت داشته، و اطمینان حاصل می‌کنند که شرکت سوابق حسابداری صحیحی نگهداری کرده و مطابق با مقررات مالی عمل می‌کند.

کار تیمی
سرپرست حسابداری باید روحیه تیمی داشته باشند. آنان برخورد نزدیکی با اعضای هیئت مدیره شرکت داشته، و اطلاعات مالی‌ای که مرتبط با نیازهای عملیاتی مدیران است برایشان فراهم می‌کنند. آنها هم چنین با رؤسای واحدهای مختلف کار کرده، و اطمینان حاصل می‌کنند که هر واحد طبق بودجه توافق شده عمل می‌کند.

مدیریت
سرپرست حسابداری به مهارت‌های مدیریتی قوی نیاز دارند تا بتوانند بهترین نتایج را از تیم حسابدار خود بگیرند. آنا باید قادر به هماهنگ کردن کار تیم کارمندان حسابداری و دیگر حسابداران تازه کار بوده و مهارت‌ها و منابع را در برخورد مؤثر با نیازمندی‌های حسابداری شرکت توسعه دهند.

شایستگی‌های فنی
سرپرست حسابداری باید با شرایط و سطح تجربه که از الزامات شغلشان است، شایستگی فنی نشان دهند. برخی از سمت‌ها نیازمند مدرکی در زمینه حسابداری و یا با موضوع مرتبط مانند مدیریت مالی یا مدیریت کسب و کار هستند.

ارتباطات
مهارت‌های ارتباطی مناسب برای یک سرپرست حسابداری ضروری است. آنان باید قادر به ارائه اطلاعات مالی پیچیده به صورتی باشند که برای غیر متخصصان قابل فهم باشد. آنان باید قادر باشند تا اطلاعات را به صورت شفاهی و در قالب ارائه گزارش و گزارشات کتبی منتقل کنند.

دقت
توانایی کار با دقت بالا بسیار حیاتی است. تیم حسابداری مسئول مدیریت موفق درآمدها و هزینه‌های یک شرکت هستند. شکست در نگهداری سوابق صحیح، ریسک عملکرد ضعیف مالی را افزایش می‌دهد. عدم دقت هم چنین می‌تواند در صورتی که استانداردهای حسابداری مطابق مقررات صنایع نباشد، منجر به جریمه شرکت شود.

تجزیه و تحلیل
سرپرست حسابداری نیازمند مهارت‌های تجزیه و تحلیل عالی هستند. آنان باید قادر به تفسیر داده‌های مالی بوده و توصیه‌هایی مبنی بر یافته‌های خود انجام دهند. تیم مدیریت تصمیمات مهم عملیاتی و سرمایه گذاری را بر پایه گزارشات و توصیه‌های تیم مالی می‌گیرد.

کنترل
سرپرست حسابداری به حس کنترل خوب نیاز دارند. آنان باید قادر باشند که به سرعت مشکلات بالقوه در جریان نقدی و یا سرریز بودجه که ممکن است وضعیت مالی شرکت را به خطر بیندازد، شناسایی کنند.

کفایت
سرپرست حسابداری باید قادر باشند تا به طور سریع و کارآمد کار کرده، و از سیستم‌های حسابداری کامپیوتری برای خودکار کردن کارهای روتین استفاده کنند. آنان باید در استفاده از نرم افزار حسابداری و توسعه فرآیندها در راستای نیازهای عملیاتی و گزارش شرکت زبده باشند.

فشار کاری
توانایی کار تحت فشار کاری مهم است، به خصوص در دوره‌هایی که به گزارش‌های سه ماهه یا سالانه منتهی می‌شوند، و زمانی که گزارش‌ها باید تا مهلت خاصی به پایان برسند. سرپرستان حسابداری و تیم آنان هم چنین زمانی که شرکت‌ها برنامه‌های سرمایه گذاری جدید و یا دیگر تغییرات اساسی کسب و کار را انجام می‌دهند، تحت فشار قرار می‌گیرند.

صداقت
سرپرست حسابداری باید بالاترین استاندارد صداقت را از خود نشان دهند. رسوایی‌های حسابداری عظیم در شرکت‌هایی مانند Enron به این معناست که استانداردهای حسابداری شرکت در مرکز توجه هستند. سرپرستان نباید از فاش کردن هر گونه اختلاف و یا بی‌نظمی مالی که ممکن است یکپارچگی شرکت را به خطر بیندازد بترسند.
زمان ارسال: 17 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نکات و تکنیک های مهم در مصاحبه حسابداری

 

کارجویان حسابداری حتما بخوانند

 

 

 

نکات و تکنیک های مهم در مصاحبه حسابداری

 

 

 

در زیر نکات و سوالات مهمی پیرامون مصاحبه حسابداری بیان شده است که پیشنهاد می کنم حتما و با دقت بخوانید چراکه با خواندن این مطلب تکنیک های مهمی در زمینه مصاحبه و روش پاسخگویی به سوالات مصاحبه کننده کسب خواهید کرد.

 

چگونه به سوالات مصاحبه دشوار حسابدار پاسخ دهیم؟

کار یک حسابدار در سراسر جهان محبوب است. اما چگونه در مصاحبه موفقیت باشیم ؟ چه سوالاتی مورد انتظار است؟ چگونه یک احساس خوب در مصاحبه خود داشته باشیم؟ و چه تصمیماتی برنده در پایان جلسه مصاحبه می گیرد؟

چه سوالاتی در مصاحبه حسابداری انتظار می رود؟

اگر ما در مورد شرکت خوب با بخش منابع انسانی کیفیت صحبت کنیم، پایه فرایندهای مصاحبه همیشه در تمرینات عملی و سوالات فنی تشکیل شده است. سلول های مغز شما با برخی از وظایف ساده اما مشکل، وظایف حسابداری به چالش کشیده می شود. آنها می توانند از شما بخواهند کار با نرم افزار حسابداری را بیشتر انجام دهید. این در واقع بهترین راه برای ارزیابی تجربه و مهارت واقعی شما است. مصاحبه کننده ها به راحتی می توانند تشخیص دهند که آیا شما کارتان را درک کرده اید، و یا آیا شما فقط می توانید در مورد حسابداری صحبت کنید. بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 16 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

هدف حسابداری مخارج بازنشستگی

هدف حسابداری مخارج بازنشستگی این است که کارفرما باید مخارج مورد انتظار فراهم کردن مزایای بازنشستگی را بر یک مبنای منطقی و منظم در طول دوره ای شناسایی کند که شرکت از منافع خدمات کارکنان بهره می برد. در طرح مزایای بازنشستگی با کمک معین، هزینه ای که از سود کسر می شود معادل مبلغ کمک پرداختنی به طرح توسط شرکت است. در طرح مزایای بازنشستگی با مزایای معین، مخارج پرداختی توسط شرکت است. در طرح مزایای بازنشستگی با مزایای معین مخارج پرداختی توسط شرکت به ارزش اکچوئری وجوه و الزامات طرح بستگی دارد. مفروضات مورد استفاده اکچوئری و روش به کار رفته باید سازگار باشند و باید به بهترین برآورد مخارج فراهم کردن مزایای بازنشستگی تعهد شده طبق طرح منجر شود. این مخارج باید به عنوان درصد بالایی از لیست حقوق مشمول مزایای بازنشستگی با توجه به مفروضات اکچوئری باشد. دستیابی به هدف حسابداری در طرح مزایای بازنشستگی با مزایای معین دشوارتر است زیرا بازده کمک های سرمایه گذاری شده در بلند مدت قابل اتکا نیست و اغلب امکان بروز مازاد یا کسری وجود دارد. می توان این مازادها و کسری ها را از طریق ارزیابی های اکچوئری از وجوه پیش بینی کرد، اما این ارزیابی ها تنها به اندازه مفروضاتی قابل اتکا هستند که بر اساس آن ها به دست آمده اند. همچنین، مبلغ مورد نیاز از وجوه جهت فراهم کردن مزایای بازنشستگی نیز بسته به عمر مورد انتظار مستمری بگیران و نرخ های آتی حقوق قابل اتکا نیست. با طرح مزایای بازنشستگی با کمک معین، مبلغ مزایای بازنشستگی قابل پرداخت محدود به میزانی است که صندوق قادر به تامین آن است.
زمان ارسال: 15 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

ماتریس مهارت‌های حسابرس چیست

ماتریس مهارت‌های حسابرس چیست 

ماتریس مهارت‌های حسابرس، مجموعه مهارت‌های کاربردی تمامی حسابرسان به کار گرفته شده در یک کسب و کار را شناسایی می‌کند. این اطلاعات برای اختصاص دادن حسابرسان به ممیزی‌هایی که مهارت‌های خاص آنان را لازم دارند، استفاده می‌شود. 

پیشینه، مهارت و تجربه حسابرسان می‌تواند متفاوت باشد. برخی از آنان ممکن است دانش دقیقی از سیستم‌های نرم افزار حسابداری خاص داشته باشند، در حالی که سایرین می‌توانند به طور خاص در شمارش فیزیکی صورت دارایی ماهر بوده، و برخی تجربه طولانی در صنایع خاص داشته باشند. این اطلاعات همیشه وقتی حسابرسان درگیر یک ممیزی می‌شوند در نظر گرفته نمی‌شود، که باعث عدم استفاده صحیح از منابع با ارزش ممیزی می‌شود. هم چنین ممکن است که ممیزی‌ها به طور کامل انجام نشوند زیرا موردی با انتساب نیروی انسانی بهتر موجود باشد.
برای حل این مسأله، هماهنگ کننده نیروی انسانی حسابرس باید یک ماتریس مهارت حسابرس ایجاد کرده و از آن استفاده کند. این ماتریس می‌تواند به اندازه جمع آوری رزومه حسابرسان که بعد از پایان هر ممیزی به روز می‌شود ساده باشد. سیستم قابل استفاده‌تر این است که مهارت‌ها و تجربیات حسابرس در یک پایگاه داده که بتوان با کلمات کلیدی در آن جستجو کرد، بارگذاری شود. انجام این کار، مجهز کردن یک ممیزی با پرسنلی که مناسب‌ترین مهارت‌ها و تجربیات را دارند ساده‌تر می‌کند، بدون این که نیاز باشد به طور دستی در میان تعداد زیادی رزومه جستجو شود. لازم است که به طور مستمر پایگاه داده مهارت‌ها به روز شود تا آخرین آموزش‌ها و تغییر تجربیات حسابرسان را منعکس کند، بنابراین باید نیرویی به این کار اختصاص داده شود. به روزرسانی‌های پایگاه داده باید با تکمیل یک ممیزی و با هر نوع کلاس آموزشی انجام شود. هم چنین به روزرسانی‌ها باید در هر زمان که یک حسابرس جدید در شرکت استخدام می‌شود انجام شود.
زمان ارسال: 14 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

معایب حسابداری بهای تمام شده تاریخی

معایب حسابداری بهای تمام شده تاریخی 

حسابداری بهای تمام شده تاریخی، بر اساس ثبت های معاملات صورت می گیرد. معالماتی مانند خریدها و فروش ها به مبلغ پولی ثبت می شود که کالاها و خدمات با آن دست به دست می شود. پس از ثبت مبلغ در دفاتر واحد تجاری، ارزش آن ثابت باقی می ماند. به دلیل ثابت بودن این ارزش ها است که گفته می شود حسابداری بهای تمام شده، عینی است و تا حدی این مساله درست است. به طور کلی حسابداری فرایندی است که در آن داده های خام معاملات تبدیل به اطلاعاتی مفید می شود و معمولا شامل تعدیلات مبتنی بر قضاوت مانند ذخایر نیز هست.
به هر حال ادعا می شود که حسابداری بهای تمام شده تاریخی عینی است، اگرچه معایب زیادی به ویژه در زمان تغییر قیمت ها دارد. برخی از این معایب به شرح زیر است:
1- ممکن است در زمان تغییر قیمت ها، نتایج گزارش شده در صورت سود و زیان تحریف شوند، زیرا درآمدها به ارزش های جاری با هزینه هایی مطابقت داده می شوند که پیش از آن رخ داده اند.
2- احتمال دارد بهای تمام شده کالای فروش رفته در زمان تورم کمتر بیان شود.
3- ارزیابی دارایی ها در ترازنامه به ارزش بهای تمام شده منهای استهلاک انباشته است. خالص ارزش های دفتری حاصل ممکن است ربطی به ارزش جاری دارایی نداشته باشد.
4- سه مورد پیش گفته منجر به برآوردهای اشتباهی از بازده سرمایه به کار رفته می شود. معمولا در زمان افزایش قیمت ها، بر اساس ارزش جاری، سود بیشتر و دارایی ها... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 14 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال کاناز اسپید در آپارات
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی
ساخت آنلاین کد QR
پلیس فتا