دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 (نسخه رز) دارای مجوز شامد به شماره ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 11) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش حسابداری و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم.
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار آموزش حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من تدریس آموزش حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری و آموزش حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحساب های مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی آموزش حسابداری که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق .
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگرآن را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

مسائل موجود بین رابطه‌ی نظریه و عمل در حسابداری مدیریت

مسائل موجود بین رابطه‌ی نظریه و عمل در حسابداری مدیریت

1. مقدمه

فراخوان مقاله‌ها برای چنین مسئله‌ی خاصی تنها منجر به دادن پاسخ بسیار محدودی شده است. احتمالاً چنین پاسخی دید جامعه‌ی دانشگاهی را منعکس می‌کند، این مسئله که چگونه پژوهش‌ها و تحولات در نظریه‌های حسابداری مدیریت با عمل رابطه دارند چندآن‌هم مهم نیست. به‌احتمال فشارها و شرایط حال حاضر به‌خوبی اهمیت مسائل عملی را برای دانشگاه‌ها کم‌ارزش جلوه داده است. در این مقاله‌ی کوتاه بعضی از دلایلی را که چرا چنین اتفاقی افتاده است ارائه می‌کنیم، و استدلال می‌کنیم که آیا پژوهش‌های حسابداری مدیریت به هدف حفظ تمایز آن با دیگر علوم اجتماعی و رشته‌های است که به آن مربوط می‌شود. نیاز به توجه به حفظ هسته فنی عمل وجود دارد. 
2. پژوهش‌های حسابداری مدیریت معاصر
طی دهه‌های اخیر تحولات تازه‌ای درزمینه پژوهش‌های حسابداری مدیریت و نظریه‌ی نهفته در پس آن وجود داشته است. این تحولات به خاطر کمی حجم کار نبوده است. همچنین در این حوزه شاهد وسیع‌تر شدن دامنه موضوع پژوهش و اصول نظری بکار گرفته‌شده توسط محققان بوده‌ایم. باوجود چنین تحولاتی توجه کمی از طرف کسانی که درزمینه ی حسابداری مدیریت فعالیت دارند دیده می‌شود. تنها استثناء قابل‌توجهی که در این کار دیده می‌شود از طرف هاروارد و توسط دانشگاه‌های آر.کپلان و آر.کوپر بر سر موضوعاتی چون هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت و کارت امتیازدهی متوازن بوده است. این اقدام شکل شناسایی، توسعه و ارتقاء راه‌حل‌های عملی را که از ابتدا در مطالعه‌ی موردی عمل حال حاضر آشکارشده‌اند، به خود می‌گیرد. درنتیجه شاید بتوان آن را در اواخر پیشرفت فرآیند R و D مشاهده کرد. درواقع این کار بر اساس بازگرداندن اعمال موجود است. اقدام دانشگاه‌هاروارد نشان می‌دهد که متخصص با اشتیاق نوع خاصی از پژوهش را استفاده می‌کند. درواقع سنجش‌ها نشان می‌دهند که این کار به‌طور قابل‌توجهی حسابداری مدیریت را تغییر داده است؛ برای مثال Innes و همکارانش.
طی سال‌های اخیر حسابداری مدیریت عملی خلاقانه و درنتیجه پتانسیل موجود برای پژوهش‌ها به‌منظور ایفای نقشی مکمل در رشد این رشته در سطح عمل بوده است، حداقل با ارزیابی اعمال جدیدی که معرفی‌شده‌اند. در این نقش استقلال موقعیت دانشگاهی برای محققان سود خواهد داشت. بااین‌حال پرواضح است که جامعه پژوهش‌های گسترده‌تر توجه اندکی به اعمال تأثیرگذار یا درنظرگرفتن متخصصان به‌عنوان مخاطبان محصولات خود دارد. در مقاله‌ی ون هلدن بخش عمومی کشور هلند به‌عنوان‌مثال ذکرشده، که پیرو همین مسئله است. بیشتر پژوهش‌ها درزمینه ی حسابداری توسعه، حسابداری عملی... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 9 مرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

معرفی و آموزش استانداردهای بین‌المللی حسابداری در گرجستان

معرفی و آموزش استانداردهای بین‌المللی حسابداری در گرجستان

1. مقدمه

اجرا و تحقق استانداردهای فنی و حرفه‌ای مختلف در زمینه‌های گوناگون اقتصادی برای بهبود و کمک به عملکرد معقول هر نظام اقتصادی مهم است. نظام اقتصادی جهان به تدریج در حال یکپارچه‌شدن است و کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه در پی تجربیات قبلی‌شان تلاش می‌کنند قوانین تجاری و حسابداری را ایجاد کنند که روابط اقتصادی را تسهیل نموده و مقایسه نتایج را کم‌و‌بیش ممکن سازد. 
نقش کمیته‌ها و کمیسیون‌های بین‌المللی به‌خصوص برای اقتصادهای ناپایدار با ارزش است. فرآیند گذار از اقتصاد برنامه‌ریزی‌شده به اقتصاد مبتنی‌بر‌بازار برای بسیاری از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی از جمله گرجستان کاملا رنج‌ آور و طولانی بود. بودجه دولتی در شروع دوره گذار ناکارا بود و نشان داده شد که به اشتراک‌گذاری تجربه بین‌المللی بااهمیت و مفید است. به‌خصوص وقتی برنامه‌های استراتژیک کشور پیشروی با استانداردهای بین‌المللی حسابداری را ترسیم نمود، منابع انسانی و مالی برای معرفی نظام‌های تاییدشده در سایر کشورها بیشتر از قبل به‌کار گرفته‌شد. 
پارلمان گرجستان در پنجم فوریه سال 1999 قانونی برای نظارت بر حسابداری و دفترداری (اجرایی‌شده از 11 فوریه 1999) تصویب کرد و با این اقدام، کشور گرجستان در معرفی استانداردهای بین‌المللی حسابداری به کشوری پیشگام در بین کشورهای اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد. استانداردهای بین‌المللی آموزش حسابداری، ثبت موفقیت‌آمیز عملیات‌های اقتصادی را در قالب اقتصاد مبتنی‌بر‌بازار ممکن کرده و با سیستم حسابداری قبلی گرجستان مبتنی بر اقتصاد دستوری-اداری (تا دهه 1990) متفاوت است. 
معرفی استانداردهای بین المللی بهترین راه حل است. می توان استانداردها را پس از بررسی دقیق استانداردهای مورد استفاده دز سایر کشورها اتخاذ نمود. 
2. توضیحات
در فرآیند پژوهش از روش‌های تحلیل، ترکیب و مقایسه استفاده شده‌است. داده سازمان‌های رسمی و غیردولتی و بین‌المللی جهت اهداف مطالعه پردازش شده‌است که برای نمونه می‌توان به اقدامات قانونی، مقالات علمی، گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی و... اشاره نمود. 
3. نتایج
کشور گرجستان با پذیرش بسته کامل استانداردهای بین‌المللی حسابداری، گام مهمی به سمت یکپارچه‌شدن و کاهش موانع غیرضروری برداشته‌است. شرکت‌های بزرگ باید به اصول حسابداری مطابق استادنداردهای بین‌المللی حسابداری (IFRS) عمل کنند. با توجه به این که تحلیل‌گران، شرکت‌ها را از نظر درآمدشان بر حسب دلار مقایسه می‌کنند، سرمایه‌گذاران درآمد را معیاری از ارزش خالص می‌پندارند. شرکت‌های با درآمد بالاتر منتفع خواهند شد. بنابراین شرکت‌هایی که از استانداردهای IFRS برای گزارش‌دهی مالی استفاده می‌کنند نسبت به شرکت‌های چندملیتی آمریکایی که US GAAP را به کار می‌برند، مزیت متمایزی خواهند داشت. در رابطه با کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط، سیستم حسابداری باید ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 5 مرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

ترازنامه به عنوان مدل اطلاعات

ترازنامه به عنوان مدل اطلاعات

1.روش

امکان بکارگیری  ترازنامه بعنوان مدل اطلاعات که منعکس کننده ی وضعیت مالی یک سازمان است اساسا با حسابداری دوطرفه عوامل اقتصادی زندگی تعیین می شود.حسابداری دوطرفه(حسابداری دوبل) نه تنها تساوی کل داراییها و بدهیها در تراز نامه را تعیین می کند بلکه بین اقلام آن ارتباط برقرار می کند. این مساله با این واقعیت مشخص می شود که بروز(نمایه) هر تراکنش به طور همزمان بر روی دو حساب انجام می شود. درنتیجه زمان ثبت نام در این بایگانی، بین حسابها رابطه تابعی وجود دارد.
بنابراین از این فرض می توان نتیجه گرفت که برای مدلسازی اقتصادی-ریاضی وضعیت مالی یک سازمان امکان استفاده از داده های ترازنامه وجود دارد.
پژوهش رابطه و همبستگی بین پدیده ها و روندهای عینی موجود، نقش مهمی در اقتصاد ایفا می کند. ترتیب پیچیده همبستگی عوامل تعیین کننده اقتصادی را می توان بخوبی با روشهای ریاضی وبویژه با انجام تحلیل رگرسیون همبستگی ترازنامه بررسی نمود. 
تحلیل رگرسیون همبستگی، روابط متغیر عوامل تعیین کننده اقتصادی را در برمی گیرد که در نتیجه ی چندین عامل تجمعی موثر، ایجاد شده اند که بطور دقیق در فرمول ریاضی تعریف می شوند. این تحلیل همچنین بر عوامل تعریف شده تاثیر می گذارد و در روند اقتصادی مربوطه که هدف آن رسیدن به نتایج خاصی است مداخله می کند.
دانشمندان اهداف زیر را برای تحلیل رگرسیون همبستگی ترازنامه تعیین می کنند:
• تعیین عوامل اصلی موثر بر ویژگیهای نهایی و تخمین میزان تاثیر آنها.
• پیش بینی رگرسیون و ارزش(مقدار) در صورتی که مقدار عوامل ثابت باشد.
جالب ترین مسئله برای ما بررسی تاثیر متغیرهای مختلف بر عامل تعیین کننده "سود انباشته" است. براساس این مجموعه داده ها، می توان معادله رگرسیونی ایجاد نمود.

2.نتیجه
تحلیل تاثیر عوامل بر سود تراز یک سازمان ضروری است. تحلیل عامل سود، بهره علمی زیادی دارد و از منظر شناسایی اندوخته های نشانه گذاری سود و تدبیر اقدامات برای به حداکثررسانی این اندوخته ها اهمیت کاربردی دارد.
برای ایجاد مدل تحلیل سود انباشته، طبقه بندی عوامل ضروری است که داده های آن را می توان از ترازنامه بدست آورد. در اینجا انتخاب عوامل برای تحلیل رگرسیون همبستگی حائز اهمیت است که این نوع تحلیل باید بدرستی براساس ترازنامه ای انجام گیرد که همه عوامل ارتباط قوی بایکدیگر دارند.
به منظور حل مساله تعیین شده، چندین عامل را بدست آوردیم که تاثیر کیفی آنها را می توان با ایجاد مدل اقتصادی-ریاضی رگرسیون چندگانه برآورد نمود. تحلیل با کمک برنامه STATGRAPHICS PLUS انجام شد.

عواملی که تاثیرآنها بر سود تراز مورد تجزیه و تحلیل واقع شد عبارتند از دارایی، کارخانه و تجهیزات(XL)، سرمایه گذاری مالی بلندمدت(X2)، موجودی(X3)، مطالبات کوتاه مدت(X4)، قراردادهای پیمانکاری(x5)، حسابهای پرداختنی(x6). فهرست عوامل در جدول 1 آورده شده است.
انتخاب عوامل براساس تحلیل دینامیک ترازنامه پیشرفت JSC 2014-2008انجام شد. عوامل تعیین کننده ای انتخاب شدند که برتغییر سود تراز تاثیر گذار بودند.
با فرض احتمال استفاده از داده های ترازنامه برای اجرای تحلیل رگرسیون همبستگی، از جملات زیر آغاز کردیم:
• همه داده های تراز نامه به صورت ارقام ارائه می شوند.
• مقیاس کل داده های تحلیل شده بسیار بزرگ است( ما داده های ترازنامه پیشرفت JSC  را طی 24 دوره_ از 31 دسامبر 2008تا 31 اکتبر 2014 بدست آوریم)
• ثبات خاص فعالیتهای تجاری و روش حسابداری به کارگرفته شده، امکان فرض همگنی کل موارد مورد مطالعه را ایجاد می کند.
تحلیل عواملی که  بر سود تراز تاثیر دوچندان دارند، چندبعدی بودن عامل سود انباشته را ثابت نمود که  شرط لازم برای ایجاد مدل چندعاملی برای این(عامل) است.
برای تعیین تاثیر عوامل بر تغییر سود تراز، استفاده از رویکرد تحلیل رگرسیون-همبستگی مناسب است که امکان رسیدن به مجموعه کامل عوامل موثر بر سود تراز را فراهم می کند.
مدل چندعاملی عامل سود تراز که با کارگیری این روش ساخته شد تصویر روشنی از اندازه ومیزان تاثیر هریک از عوامل بررسی شده بر سود ارائه می دهد. این مدل همچنین اظهار داشت که براساس نوع تاثیر می توان بواسطه ی عوامل مثبت پشتیبانی کننده و عوامل منفی کاهنده، رشد سود تراز را طراحی نمود.
مدل رگرسیون چند عاملی عامل سود تراز در چندین مرحله ساخته می شود:
• انتخاب شکل رابطه بین عوامل و عامل تعیین کننده نهایی
• ایجاد و حل مجموعه ای از معادلات معمولی
• تخمین کیفیت مدل رگرسیون چندعاملی ساخته شده بوسیله معیارهای آماری.
به طور کلی مساله تحلیل رگرسیون –همبستگی به صورت تابع جستجو در می آید:
Y=f(x1,x2,…xn)
ساخت مدل عامل تعیین کننده ی سود تراز، امکان یافتن فرمول ریاضی برای برآورد تاثیر عوامل بر عامل سود در طی دوره فعلی و طراحی رشد سود تراز را بادرنظر گرفتن احتمالات فراهم می نماید  که این فرمول مشخصه رابطه بین عوامل استدلال و سود تراز است.
براساس تحلیل مشاهده کل معادله رگرسیون چندگانه زیر بدست آمد:
Y=…….(فرمول در متن اصلی)
بنابراین افزایش دارایی ثابت 1000rur منجر به افزایش سود تراز 0,263RUR یا 263RUR می شود. افزایش موجودی 1000RUR منجر به سود تراز 1,994RUR یا 1994RUR می شود. افزایش مطالبات کوتاه مدت 1000RUR باعث افزایش سود تراز 0.290RUR یا 290RUR  می شود. 
برای برآورد تاثیر نسبی عوامل بر سود، ضریب کشش(حساسیت) را باید با استفاده از فرمول زیر محاسبه نمود:
E=bix/y
 کهbi ضریب عامل x مربوطه(متناظر) است.
مقادیر ضریب کشش براساس عوامل تغییر سود تراز در جدول 2 بیان شده اند.

4.نتیجه گیری
نتایج بدست آمده از محاسبه ضرایب کشش ثابت می کند که رشد 1%دارایی ثابت  افزایش 0.43% سود تراز را بدنبال دارد. رشد 1% موجودی، 99% سودآوری دارد و افزایش 1% مطالبات کوتاه مدت منجر به رشد  0.17% سود می شود.
 بنابراین برای به حداکثر رساندن سود تراز یک سازمان، بدست آوردن دارایی ثابت، افزایش موجودی و مطالبات کوتاه مدت لازم است. در مراحل بعدی تحلیل و کنترل این عوامل باید به صورت مفصل تر مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

جدول 1: عوامل تاثیرگذار برعامل سودتراز
__________________________________
عامل             نام عامل
___________________________________
   X1            داراییهای ثابت(ملک،کارخانه و تجهیزات)، RUR000’s
   X2           سرمایه گذاری مالی طولانی مدت 
   X3           موجودی
   X4           مطالبات کوتاه مدت 
   X5           قراردادهای پیمانکاری
    X6          حسابهای پرداختنی


جدول 2. مقادیر ضریب کشش
___________________________
عامل                        ضریب کشش
__________________________
داراییهای ثابت          (مقادیر در صفحه اصلی)
موجودی
مطالبات کوتاه مدت
زمان ارسال: 27 تیر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و حسابرسی آن

 

 

صرف نظر از اندازه سازمان و خدماتی که سازمان فراهم می‌کند، حسابرسان داخلی باید از علائمی که نشان‌دهنده وجود مشکلات سیستماتیک در رویکرد مدیریت پروژه در بخش فن‌آوری اطلاعات شناخت کافی و آگاهی کاملی داشته باشند زیرا که در صورت وجود برخی از علایم یا تمام موارد زیر عملاً نشانه‌ای از وجود مشکل در این بستر باشد:

 

الف) کاربران بخش‌های کسب و کار (تجاری) از کیفیت و بهنگام بودن اطلاعات اخذ شده از پروژه فناوری اطلاعات اظهار نارضایتی می‌کنند و ...
ب) کاربران با بیان الزامات و انتظارات خود که می‌بایست در نرم‌افزارها و سیستم و شبکه سازمان مستقر می‌بود به وضوح بخش فناوری اطلاعات را مقصر می‌دانند همچنین سازمان دارای تجربه‌های مکرر در انتخاب نرم‌افزارها و شبکه انتقال داده‌ها از منابع و ارائه دهندگان خدمات می‌باشد و به تبع آن هزینه‌های خود درخصوص اجرای این پروژه‌های حساس بصورت هنگفت افزایش داده است.
ج) سؤال دیگر مربوط به حساسیت پروژه و دریافت پاسخ‌های متفاوت از بخش فناوری اطلاعات و مدیران ارشد می‌باشد بطوریکه سازمان فرصت‌های موجود در جهت تقویت کسب و کار خود را از دست داده است، زیرا که سیستم‌های فناوری اطلاعات موجود و یا برنامه‌های کاربردی و اجرایی فعلی برای رسیدن سازمان به اهداف محوله کافی نیست.
د) وجود سطح پایین آگاهی در مدیریت ممکن است منجر به عدم اتخاذ یکی از بهترین شیوه‌های پیشرو در بکارگیری و اجرای فن‌آوری اطلاعات خواهد شد در حالی که راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات وجود دارد لذا با توجه به مراتب فوق بهترین شیوه برای کمک به سازمان، در جهت اجرای مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات که در ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 10 تیر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مالیات بر دخانیات در ایالات متحده آمریکا

 

 

در این مطلب پیرامون نرخ مالیات بر دخانیات(سیگار)  ورتبه بندی آن در ایالات متحده آمریکا صحبت خواهد شد. مالیات بر سیگار در ایالات مختلف آمریکا با هم متفاوت است. در زیر توضیحات مالیات بر سیگار در آمریکا شرح بیان شده است.
 
میانگین نرخ مالیات سیگار در سراسر ایالات آمریکا 1.61 دلار در هر بسته (20 نخ) است.
میانگین نرخ مالیات سیگار در ایالات اصلی تنباکو 48.5 سنت در هر بسته است.
میانگین نرخ مالیات سیگار در سایر ایالات 1.76 دلار در هر بسته است.
 
در زیر جدول کل ایالات آمریکا با مقدار نرخ مالیات بر سیگار در هر ایالت و همچنین رتبه ایالت در بین سایر ایالات مشخص شده است. این جدول تا اول آوریل 2016( برابر با 13 فروردین 1395) توسط دولت فدرال آمریکا به روزرسانی شده است.
برای مشاهده جدول و توضیحات آن به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
زمان ارسال: 6 تیر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

افزایش بهره وری مدیریتی شرکت های تابعه با تغییر سیستم حسابداری

1-مقدمه 

شرکت سرمایه گذاری دارای ساختار سازمانی ترکیبی است و طبق قانون روند پذیرش تصمیمات مدیریتی زمان زیادی طول می کشد که در بسیاری از موارد بر بهره وری اقتصادی تاثیر منفی می گذارد. طبق قانون فدرال روسیه «درمورد گزارشگری مالی تلفیقی» (2010) شرکت های مرتبط باید علاوه بر گزارشگری مالی فردی گزارشگری مالی تلفیقی ارائه دهند. موضوع این است که شرکت های مرتبط اغلب روش های مختلف حسابداری را به کار می گیرند. طبقه بندی مجدد اطلاعات و ارائه گزارشگری مالی شرکت ها در یک پایگاه تلاش های بیشتری را در بر می گیرد. از این رو بهره وری مدیریتی کاهش می یابد. بهره وری شرکت های مختلف سرمایه گذاری مشخص نیست. موضوع این پژوهش یافتن شاخص هایی برای ارزیابی بهره وری شرکت های تابعه و ارزیابی بهره وری مدیریتی شرکت سرمایه گذاری است. 
تصمیمات مدیریتی مبتنی بر اطلاعاتی هستند که عمدتا در سیستم مدیریتی و یا حسابداری ایجاد می شود. هدف این پژوهش اثبات سیستم حسابداری براساس اصول سازمانی و تمرکز گرایی اجرایی در شرکت سرمایه گذاری و تعریف نحوه تاثیر آن بر شاخص های بهره وری مدیریتی است. 
معیارهای اقتصادی و بهره وری مدیریتی که اغلب اوقات در شرکت های بزرگ روسیه به کار می رود در ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 3 تیر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

معرفی پست های سازمانی در سازمان امور مالیاتی کشور

معرفی پست های سازمانی در سازمان امور مالیاتی کشور

کلیه کارکنانی که عهده دار انجام وظایف موضوع ماده 219 قانون مشتمل بر شناسایی، تشخیص، مطالبه و وصول مالیات های موضوع قانون می باشند، ماموران مالیاتی نامیده می شوند.
1- عناوین شغلی ماموران مالیاتی عبارت است از کاردان مالیاتی، کارشناس مالیاتی، کارشناس ارشد مالیاتی، رییس گروه مالیاتی و رییس امور مالیاتی.
2- کاردان مالیاتی از بین کارمندان سازمان دارای مدرک تحصیلی دیپلم یا فوق دیپلم انتخاب می شود و حداقل یکی از وظایف اصلی سامان را عهده دار بوده و تحت نظر کارشناس ارشد مالیاتی انجام وظیفه می کند.
3- کارشناس مالیاتی، از بین کارمندان با تحصیلات کارشناسی یا بالاتر یا حداقل 3 سال سابقه خدمت در شغل کاردان مالیاتی انتخاب می شود و حداقل یکی از وظایف اصلی سامان را بر عهده دارد و تحت نظر کارشناس ارشد مالیاتی انجام وظیفه می کند.
4- کارشناس ارشد مالیاتی، از بین کارمندان سازمان با تحصیلات کارشناسی یا بالاتر با حداقل 3 سال سابقه خدمت در شغل کارشناس مالیاتی انتخاب می شود و سرپرستی واحد مالیاتی را عهده دار بوده و مسئولیت تهیه گزارشات و عملکرد افراد تحت سرپرستی به عهده وی می باشد و تحت نظر رییس گروه مالیاتی انجام وظیفه می کند.
5- رییس گروه مالیاتی، از بین کارمندان سازمان با تحصیلات کارشناسی یا بالاتر با حداقل 3 سال سابقه خدمت در شغل کارشناس ارشد مالیاتی انتخاب می شود و سرپرستی واحدهای مالیاتی را بر عهده دارد و تحت نظر رییس امور مالیاتی انجام وظیفه می کند.
6- رییس امور مالیاتی، از بین کارمندان سازمان با تحصیلات لیسانس یا بالاتر با حداقل 3 سال سابقه خدمت در شغل رییس گروه مالیاتی انتخاب می شود و مسئولیت نظارت بر گروه های مالیاتی و نظارت بر حسن اجرای مقررات را بر عهده دارد.
7- تطبیق و انتخاب ماموران مالیاتی شاغل به عناوین شغلی مطروحه به ترتیب زیر می باشد:
الف: کمک ممیز مالیاتی با مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی(فوق دیپلم) به عنوان کاردان مالیاتی
ب: کمک ممیز مالیاتی با مدرک تحصیلی لیسانس به عنوان کارشناس مالیاتی
ج: ممیز مالیاتی به عنوان کارشناس ارشد مالیاتی( که به عنوان کارشناس حسابداری نیز مطرح است)
د: سرممیز مالیاتی به عنوان رییس گروه مالیاتی( که به عنوان سرپرست حسابداری نیز مطرح است)
ذ: ممیز کل مالیاتی به عنوان رییس امور مالیاتی( که به عنوان مدیر حسابرسی نیز مطرح است)
زمان ارسال: 30 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
تخفیف شب یلدا کاناز اسپید
مجوز نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال کاناز اسپید در آپارات
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
پلیس فتا