فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه ...

نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.6) با قابلیت تبدیل ...

شرح ماده 10 بخشنامه جدید استهلاک به زبان ساده

شرح ماده 10 بخشنامه جدید استهلاک به زبان ساده

 همانطور که مستحضرید بخشنامه جدید استهلاک در تاریخ 1395/11/04 از سوی سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد. با توجه به تغییر روش نرخ ها و روش استهلاک شرح برخی نکات مهم ضروری به نظر می رسد. یک حسابدار از خود می پرسد ارزش دفتری باقیمانده را با عمر مفید ابلاغی جدید چگونه محاسبه کنم؟ مثلا در قانون قبلی عمر مفید وسیله ای 10 سال بوده و الان به 6 سال تغییر پیدا کرده تکلیف باقیمانده ارزش دفتری چگونه است؟
من در این مطلب نحوه محاسبه را طبق ماده 10 بخشنامه جدید استهلاک شرح می دهم.

 

متن ماده 10 بخشنامه جدید استهلاک به شرح زیر است:
در خصوص آن دسته از دارایی های استهلاک پذیر که مدت و یا نرخ استهلاک آنها نسبت به جدول استهلاکات قبل تغییر یافته باشد، به شرح زیر عمل خواهد شد:
در روش مستقیم:
مانده ارزش دفتری دارایی ظرفمدت باقیمانده عمر مفید(عمر مفید دارایی طبق جدول جدید منهای مدت مستهلک شده دارایی) مستهلک خواهد شد و در صورتی که باقی مانده عمر مفید معادل یا کمتر از یکسال باشد، کل مانده ارزش دفتری در سال اول اجرای این جدول قابل استهلاک خواهد بود.
در روش نزولی:
مانده مستهلک نشده دارایی، طبق نرخ جدید مندرج در جداول پیوست قابل استهلاک خواهد بود.

خوب حالا من شرح ماده 10 فوق را همراه با مثال کاملا کاربردی بیان می کنم ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 25 بهمن 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 3

نحوه قبول خسارت دارایی توسط مالیات

نحوه قبول خسارت دارایی توسط مالیات

شاید مشاهده کردید و یا برای شما اتفاق افتاده است که دارایی های شرکت بر اثر حوادث طبیعی (سیل و زلزله) و یا انسانی (سرقت و یا آتش سوزی) دچار خسارت شده باشد. در اینگونه وارد تکالیف شرکت به لحاظ قانونی و اصول حسابداری چگونه خواهد بود؟
ابتدا از لحاظ اصول حسابداری زیان وارده باید در دفاتر ثبت شود و اما از لحاظ مالیات به طرق زیر اقدام می کنیم:
مطابق آیین نامه بند 9 ماده 148 قانون مالیات های مستقیم برای اینکه اداره مالیات زیان وارده را قبول کند شرایط باید احراز شود:
1- اعلام کتبی موضوع خسارت توسط مودی (اعم از شخص حقیقی یا حقوقی) حداکثر ظرف مدت 3 ماه از تاریخ ایجاد خسارت به فعالیت و دارایی موسسه، همراه با اسناد و مدارکی که در اختیار دارد به اداره امور مالیاتی ذیربط.
2- احراز خسارت وارده از سوی اداره امور مالیاتی ذیربط پس از بررسی اسناد و مدارک ارائه شده توسط مودی و اطلاعات مکتسبه با توجه به مستندات زیر:
1-2- گواهی یا تاییدیه خسارت وارده از سوی مراجع ذیصلاح که متولی تشخیص خسارت می باشند و یا هرگونه سند معتبر دیگری که خسارت وارده را تایید نماید.
2-2- صورتجلسه یا صورتجلساتی که در خصوص ایجاد خسارت توسط مودی یا سایر مراجع ذیربط در این زمینه تنظیم گردیده است.
2-3- قراردادهای بیمه مربوط.
3- خسارت وارده طبق قانون و مقررات یا قرادادهای موجود که جبران آن به عهده دیگری نبوده و یا در هر صورت از طریق دیگر جبران نشده باشد.
4- ارائه تعهد کتبی مودی مبنی بر اینکه این خسارت از طرف هیچ مرجعی جبران نشده است.

از مفاد آیین نامه فوق موارد زیر استنباط می شود:
1- اعلام کتبی خسارت باید ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 15 بهمن 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تمدید مهلت ارسال معاملات فصلی پاییز 1395

تمدید مهلت ارسال معاملات فصلی پاییز 1395

طبق بخشنامه 200/95/86 سازمان امور مالیاتی کشور، مهلت ارسال صورت معاملات فصلی پاییز 1395 تا پایان فروردین 1396 تمدید شد. همانطور که حسابداران عزیز مطلع هستند طبق آیین نامه تبصره 3 ماده 169 مکرر، تغییراتی در ارسال معاملات فصلی از ابتدای پاییز 1395 صورت گرفت. و از ابتدای دی ماه 1395 برای انجام تغییرات سازمان دسترسی مودیان را برای ثبت معاملات فصلی پاییز بسته بود که این امر موجب نگرانی و از طرفی موجب تاخیر ارسال معاملات شده بود. ار دیروز یعنی تاریخ 1395/11/12 سازمان سایت را باز کرد اما ظاهرا تغییرات مورد نظر آیین نامه تبصره 3 ماده 169 اعمال نشده بود و هم اکنون نیز گزینه های سایت معاملات فصلی مانند گذشته است و تغییری صورت نگرفته است (بر خلاف آنچه که سازمان قصد انجام آن را داشت).

طبق این بخشنامه نحوه ارسال معاملات کلیه فصول 1395 مطابق رویه های قبل می باشد یعنی می توانید فروش ها و خرید های تا سقف 20000000 ریال را تجمیعی ثبت کنید.

یعنی حسابداران عزیز توجه کنند نیازی نیست طبق آیین نامه جدید تبصره 3 ماده 169 اقدام کنند و می توانند مانند آیین نامه قبلی اقدام نمایند.

زمان ارسال: 14 بهمن 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مراحل دادرسی مالیاتی(اعتراض مالیاتی) به زبان ساده

مراحل دادرسی مالیاتی(اعتراض مالیاتی) به زبان ساده

 در این مطلب قصد دارم مراحل اعتراض به برگ تشخیص (دادرسی مالیاتی) را به زبان ساده شرح می دهم. دادرسی مالیاتی به زبان انگلیسی Tax Trial یا Tax judgment می باشد.

اگر مودی به برگ تشخیص صادره معترض باشد، اعتراض وی به صورت های زیر بررسی می گردد:
1- ابتدا اعتراض به رییس امور مالیاتی (ممیز کل)ارجاع می شود. اگر ممیز کل تشخیص دهد که اعتراض مودی قابل رسیدگی است در پشت برگ تشخیص نظر خود را منعکس می کند و برگ قطعی صادر می شود.
2- اگر ممیز کل مدارک و دلایل را کافی نداند پرونده به دبیرخانه هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی ارجاع می شود.
3- اگر هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی رای خود را صادر کند و مودی نسبت به رای صادره معترض باشد، پرونده به هیات حل اختلاف تجدیدنظر مالیاتی ارجاع می شود. مهلت ارائه اعتراض مودی نسبت به رای هیات بدوی 20 روز از تاریخ ابلاغ است.
4- اگر هیات تجدیدنظر ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 14 بهمن 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مفهوم ماده 12 بخشنامه استهلاک به زبان ساده

مفهوم ماده 12 بخشنامه استهلاک به زبان ساده

همانطور که می دانید ضوابط و جداول استهلاک موضوع ماده 149 قانون مالیات های مستقیم در تاریخ 1395/11/04 طی بخشنامه شماره 200/16199 توسط سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد. این بخشنامه برای اجرا از ابتدای 1395 صادر شده است و اشخاص حقیقی موضوع ماده 95 و اشخاص حقوقی ملزم به رعایت آن می باشند. ضوابط و جداول جدید در مقایسه با قانون قبلی یعنی مواد 150 و 151 تغییرات گسترده ای داشته است. یکی از این تغییرات ماده 12 این بخشنامه می باشد. در ماده 12 آمده:

*چنانچه بهای تمام شده یک دارایی ﺗﺤﺼﯿﻞ ﯾﺎ اﯾﺠﺎد ﺷﺪه ﮐﻤﺘﺮ از 10 درﺻﺪ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب ﻣﻌﺎﻣﻼت ﮐﻮﭼﮏ ﻣﻮﺿﻮع ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﮔﺰاری ﻣﻨﺎﻗﺼﺎت در آن ﺳﺎل ﺑﺎﺷﺪ، در ﺳﺎل تحصیل ﯾﺎ ایجاد ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻬﻼک ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد.

 

در ماده فوق با 4 مفهوم سروکار داریم:

1- بهای تمام شده دارایی غیرجاری(ثابت)

2- حد نصاب معاملات کوچک

3- سال تحصیل

4- نحوه استهلاک

 

اکنون مطالب فوق را با یک مثال ساده بیان می کنم.

فرض کنید شما ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 14 بهمن 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 2

ابلاغ بخشنامه استهلاک موضوع ماده 149 قانون مالیات های مستقیم

ابلاغ بخشنامه استهلاک موضوع ماده 149 قانون مالیات های مستقیم

سازمان امور مالیاتی کشور بالاخره مقررات و ضوابط مربوط به هزینه استهلاک دارایی های استهلاک پذیر را در تاریخ 1395/11/04 ابلاغ کرد. این بخشنامه مربوط به ماده 149 قانون مالیات های مستقیم مصوب 1395/04/31 در خصوص نحوه محاسبه هزینه استهلاک دارایی های مشهود غیرجاری می باشد. همانطور که می دانید طبق قانون مالیات های مستقیم مصوب 1395/04/31 مواد 150 و 151 حذف شد و به جای آن تبصره ماده 149 اضافه شد که سازمان مالیات را موظف کرده که ضوابط و دستورالعمل استهلاک را منتشر کند.
با ابلاغ این بخشنامه حسابداران باید استهلاک دارایی های خود را برای سال 1395 طبق این بخشنامه محاسبه و در دفاتر خود ثبت کنند. لازم به ذکر است محاسبه استهلاک و ثبت هزینه استهلاک در دفاتر در پایان سال انجام می شود.

پیوست این بخشنامه شامل ضوابط اجرایی(21 ماده و 4 تبصره) و جداول دارایی های استهلاک پذیر(شامل 25 گروه و 13 صفحه) است. این بخشنامه برای تمامی اشخاص حقوقی و مشاغل موضوع ماده 95 لازم الاجرا می باشد.

هم اکنون می توانید ضوابط اجرایی و جداول دارایی های استهلاک پذیر را از لینک زیر دانلود کنید.

 

دانلود بخشنامه ضوابط و جداول استهلاک موضوع ماده 149 قانون مالیات های مستقیم-مصوب 1395

 

 

فیلم آموزش تهیه و ارسال مالیات بر حقوق با نرم افزار و سامانه آنلاین

زمان ارسال: 6 بهمن 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار اعتبارسنجی شماره کارت بانکی و IMEI گوشی کاناز

نرم افزار اعتبارسنجی شماره کارت بانکی و IMEI گوشی کاناز

سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار اعتبارسنجی شماره کارت بانکی و IMEI گوشی کاناز را تهیه و آماده کرده است. این نرم افزار بر اساس الگوریتم لان(Luhn algorithm) طراحی شده است. الگوریتم لان الگوریتمی است که جهت رمزنگاری شماره کارت بانکی، کد منحصر به فرد IMEI گوشی، شماره ملی شهروندان آمریکایی، شماره بیمه در کانادا و شماره ملی شهروندان یونانی استفاده می شود و توسط Hans Peter Luhn ابداع شد. بنابراین هدف ما از طراحی این نرم افزار کمک به تشخیص صحت کدهای IMEI گوشی و اعتبارسنجی و بررسی صحت شماره کارت بانکی است. این الگوریتم جهانی است و در زمینه های دیگری نیز استفاده می شود. کار با این نرم افزار ساده بوده و می توانید بدون نیاز به نصب از آن استفاده کنید.

یکی از کاربردهای مفید آن برای حسابداران و واحدهای مالی است چراکه می توانند شماره کارت بانکی طرف حساب خود را با این نرم افزار چک کنند تا از صحت آن اطمینان یابند. البته این قابلیت ها در نسخه جدید افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران نیز اضافه شده است و علاوه بر این نرم افزار می توانید از افزونه فوق نیز جهت اعتبارسنجی استفاده کنید.

توجه کنید این نرم افزار علاوه بر بررسی کد IMEI گوشی(تشخیص صحت IMEI) می تواند شماره ملی شهروندان آمریکایی و همچنین صحت و اعتبارسنجی شماره کارت بانکی(از جمله شماره کارت بانکی ایران) را بررسی و اعتبارسنجی نماید.

لازم به ذکر است این نرم افزار در ویندوزهای 7، 8.1 و 10 قابل استفاده است.

نرم افزار اعتبارسنجی شماره کارت بانکی و IMEI گوشی کاناز رایگان بوده و هم اکنون می توانید از لینک زیر دانلود کنید.

 

دانلود نرم افزار اعتبارسنجی شماره کارت بانکی و IMEI گوشی کاناز

 

رمز فایل:kanazspid.ir

زمان ارسال: 4 بهمن 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران

افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران

برای نمایش بزرگتر تصویر برروی آن کلیک کنید.

به روزرسانی: 1395/10/24 

سایت کاناز اسپید برای این ساعت افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران(کاناز) را تهیه و آماده کرده است. همانطور که از نام این افزونه پیداست این افزونه برای اعتبارسنجی شناسه های مورد استفاده و متداول در سیستم حسابداری و مالیاتی است. این افزونه به راحتی در اکسل نصب می شود و همین خصوصیت و سازگاری با اکسل بسیار به حسابداران کمک می کند تا در کارپوشه و فایل اکسل خود اعتبارسنجی را همراه با دیگر داده های مورد نیاز خود انجام دهند بدون اینکه نیاز باشه تا از نرم افزار جانبی استفاده کنند.

امکانات این افزونه به شرح زیر است:
1- اعتبارسنجی و تشخیص صحت کد اقتصادی مالیاتی
2- اعتبارسنجی و تشخیص صحت شناسه ملی اشخاص حقوقی
3- اعتبارسنجی و تشخیص صحت شماره پرونده مالیاتی
4- اعتبارسنجی و تشخیص صحت کد اتباع خارجی
5- اعتبارسنجی و تشخیص صحت کد شبای بانکی
6- اعتبارسنجی و تشخیص صحت کد ملی
7-اعتبارسنجی شماره کارت های بانکی
8- اعتبارسنجی و تشخیص صحت کد IMEI گوشی
توجه مهم: برای اعتبارسنجی ارقام بیش از 12 رقم ابتدا قبل از تایپ کردن فرمت سلول مورد نظر را به Text تغییر دهید و سپس عدد مورد نظر را وارد کنید. مانند شماره کارت بانکی
 
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران رایگان است و هم اکنون می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.(حجم فایل 49 مگابایت است)
همچنین فیلم آموزش استفاده از این افزونه را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.
 
 
رمز فایل:kanazspid.ir
زمان ارسال: 4 بهمن 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 2

5 نکته در مورد آموزش حسابداری

5 نکته در مورد آموزش حسابداری

دریافت مدرک حسابداری مطمئنا بهترین راه برای آغاز مسیر شغلی در این حوزه است. اما نکته حائز اهمیت دیگر این است که بهترین بهره را از زمان خود در دانشگاه ببرید. به حداکثر رساندن میزان آموخته‌های شما، به سادگی و با برنامه‌ریزی کردن و اتخاذ تصمیمات صحیح میسر است. احتمالا می‌دانید که انتخاب برنامه آموزش حسابداری از یک مرکز معتبر بسیار اهمیت دارد. اما پس از اینکه در کالج مورد نظر خودتان پذیرش شدید چه اتفاقی می‌افتد؟
در اینجا پنج گام آموزش حسابداری خوب معرفی می‌شود که می‌توانند راهنمای شما در مسیر شما باشند و به شما کمک کنند تا آموزش حسابداری ‌تان به بهترین نحو پیش برود.


پنج گام برای تقویت آموزش حسابداری شما
1. مهارت‌های کامپیوتری خود را تقویت کنید.
امروزه برای اینکه یک حسابدار خوب باشید، باید در زمینه رایانه حسابی زبر و زرنگ باشید. مهارت‌های فناوری خود را در سریعتر زمان ممکن تقویت کنید. حسابداران از نرم‌افزارهای حسابداری برای انجام همه کارها، از پردازش اطلاعات مالی گرفته تا تحلیل بودجه استفاده می‌کنند.
2. در کنار آموزش حسابداری، تجربه هم کسب کنید.
دریافت یک کارآموزی یا کار کردن در زمینه یک پروژه برای یک شرکت یا یک دوست خانوادگی می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای باشد که شما را با دنیای حسابداری حرفه‌ای آشنا کند، فرصتی برای آشنایی با شبکه حسابداری باشد و به کسانی که ممکن است علاقه مند به استخدام شما باشند نشان دهد که شما می‌توانید از آموزش حسابداری و آنچه که یادگرفته اید در محل کار به خوبی استفاده کنید.
3. با تمرکز کردن بر یک حوزه، متفاوت باشید
حسابداری به چند حوزه اصلی تقسیم می‌شود از جمله حسابداری عمومی، حسابداری مدیریتی،حسابداری قضایی (کارشناس رسمی دادگستری)، حسابداری حکومتی و ممیزی داخلی (حسابرسی داخلی) و یا حتی حسابرس مستقل. در حین آموزش حسابداری، سعی کنید حوزه اصلی که ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 30 دی 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1