دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 ( نسخه رز) به روزرسانی در تاریخ 1396/08/01 (با قابلیت ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم آموزش نرم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.9) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم. 
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحسابهای مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با حقوق صاحبان سهام (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات.
آموزش مالیات بر حقوق
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. GAAP که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق حقوق و دستمزد.
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگر آموزش حسابداری را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

نحوه ارائه اوراق مشارکت در ترازنامه

حسابداری اوراق مشارکت 

اوراق مشارکت و نحوه ارائه آن در ترازنامه 

 اوراق مشارکت در اصطلاح علم اقتصاد، از اوراق بهادار است که توسط دولت، شهرداری، شرکت‌های دولتی و خصوصی، برای تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی در کشور، منتشر می‌گردد. تهیهٔ دستورالعمل اجرایی و مقررات ناظر بر انتشار اوراق مشارکت بر عهدهٔ بانک مرکزی است. طبق دستورالعمل بانک مرکزی، اوراق مشارکت اوراق بهاداری هستند که با مجوز بانک مرکزی برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز، طرح‌های سودآور تولیدی و خدماتی(به استثنای امور بازرگانی) در چارچوب عقد مشارکت مدنی، توسط سازمان جاری منتشر می‌شود. در هر ورقهٔ مشارکت، میزان سهم دارندهٔ آن مشخص شده‌است. تفاوت اوراق مشارکت و اوراق قرضه این است که در اوراق مشارکت وجوه دریافتی حتماً باید در طرح‌های مشخص تولیدی، عمرانی، یا خدمات به کار گرفته شود، اما در اوراق قرضه برای وام گیرنده محدودیت خاصی ایجاد نمی‌گردد.انتشار اوراق مشارکت از جمله سیاستهای انقباضی پولی است.که گاهی ممکن است نتیجه معکوس داشته و باعث افزایش نقدینگی شود(استرداد اوراق به بانکها بعد از مدت کوتاهی توسط خریداران). از لحاظ حسابداری، چنانچه مبلغ اسمی اوراق مشارکت صادره از لحاظ استانداردهای عمومی حسابداری با اهمیت باشد باید به طور جداگانه حسب مورد در شمار بدهیهای جاری یا بلندمدت در ترازنامه ارائه شود. مادام که تاریخ سررسید اوراق مشارکت صادره بیش از یک سال تاریخ ترازنامه است جزء بدهیهای بلندمدت طبقه بندی و زمانی که کمتر از یک سال به سررسید اوراق باقیمانده است در شمار بدهیهای جاری محسوب می شود. در مورد ارائه جداگانه یا تجمیع اوراق مشارکت با سایر بدهیها، دو نکته را باید در نظر داشت: اول اینکه مبلغ اوراق مشارکت صادره چه درصدی از کل بدهیهای ناشر را تشکیل می دهد. اگر این درصد ناچیز باشد ارائه جداگانه توجیهی ندارد. دوم اینکه اثر ارائه جداگانه اوراق مشارکت در ترازنامه به ویژه از لحاظ تضامینی که ناشر به بانک عامل می دهد ، می تواند بر تصمیمات استفاده کنندگان از صورتهای مالی تاثیر جدی بگذارد یا خیر؟
زمان ارسال: 27 آبان 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

پرداخت های غیرقانونی به هیئت مدیره و مدیرعامل

پرداخت های غیرقانونی به هیئت مدیره و مدیرعامل

پرداخت های غیرقانونی به هیئت مدیره و مدیرعامل 

اگرچه در مورد پرداخت های غیرقانونی کاری از دست حسابداران بر نمی آید اما آگاهی از قانون و اینکه چه امور غیرقانونی در شرکت در جریان است، اهمیت به سزایی دارد.

با وجود صراحت قانون تجارت، در مورد ممنوعیت استفاده شخصی از اموال یا اعتبارات شرکت توسط رییس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و تعیین مجازات جزایی به متخلفین(ماده 258) باز هم به قول سعدی: چنانچه افتد و دانی! در برخی از شرکت ها پرداخت های غیرقانونی زیر در اثر ضعف بازرسی مرسوم است:

پرداخت هزینه مسافرت و فوق العاده ماموریت خارج از کشور مدیران به همراه خانواده! حداقل دو بار در سال! و به بهانه شرکت در نمایشگاه های اروپایی و آمریکایی و ... به منظور انجام مطالعات جهت نوسازی و تجهیز و توسعه شرکت در آینده!(حضور افراد خانواده الزامی است!) پرداخت عیدی، یا بابت مناسبت های تاریخی دیگر و یا پاداش های چپ اندر راستی! به عناوین دهن پر کن مانند جبران قسمت ناچیزی از خدمات گرانقدر جناب و ... .

پرداخت های نقدی و غیرنقدی کلان به عنوان جایزه! مانند یک دستگاه اتومبیل که البته گاه با قرعه کشی(!) نصیب نور چشمی های مورد نظر می شود!

پرداخت اجاره یا رهن منزل مدیران! و هزینه های موبایل و بنزین و اب و برق شخصی مدیران! پرداخت هزینه های تعمیر اساسی اتومبیل مدیران که در مسیر شرکت(در حین انجام وظیفه!) آسیب دیده است. و تهیه کادوهای البته نا قابل چند میلیونی! برای امر خیر مدیران یا اعضای خانواده آنها و ... .

 

باید توجه کرد که پاداش و حق حضور در جلسات با شرایط مذکور بعد از تصویب مجمع عمومی قابل پرداخت است، متاسفانه اغلب با توجیهات غلط که "بالاخره خودمان تصویب خواهیم کرد" و یا " سالهاست که حق حضور جلسات xxx ریال است و حتما امسال نیز کمتر از آن نخواهد بود!" اعضای هیئت مدیره در طی سال مالی مبالغی را به طور علی الحساب دریافت می کنند! که به هیچ وجه توجیه قانونی ندارد.
**همه این موارد از مصادیق استفاده غیر قانونی از اموال و اعتبارات شرکت با سوء نیت از اختیارات و بر خلاف منافع شرکت است.(ماده 258)

 

زمان ارسال: 27 آبان 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

شرایط لازم برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده

شرط لازم برای تحقق مالیات بر ارزش افزوده بر کالا و خدمات
 
شرایط لازم برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده 
مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید اجناس و خدمات می‌پردازد و دریافت کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند. از آنجا که خود فروشنده نیز ضمن خرید اولیه چنین مالیاتی را پرداخته ولی مصرف کننده محسوب نمی‌شود، اینست که او حق دارد کل «مالیات‌های ارزش افزوده» پرداختی خود را از کل «مالیات بر ارزش افزوده»های دریافتی کسر کرده و مابه تفاوت را به دولت بپردازد.
مالیات بر ارزش افزوده به تمامی خدمات و کالاهایی تعلق می‌گیرد که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می‌شوند، مگر آنکه در قانون برای آن شرایط ویژه، از جمله تخفیف‌هایی در نظر گرفته باشند. اقلام صادراتی از این مالیات معاف هستند. در بسیاری کشورها داروها، خدمات پزشکی، خدمات عام‌المنفعه، مواد غذایی، کالاهای رسانه‌ای چاپی غیر تبلیغاتی (یا با تبلیغات نسبتا کم) و برخی خدمات دولتی و جرائم نقدی شامل استثناء می‌شوند.

طبق ماده 11 قانون مالیات بر ارزش افزوده 3 شرط برای تحقق مالیات بر ارزش افزوده لازم است.
1- صدور صورتحساب فروش کالا و خدمات
2- تحقق معامله(فروش و یا ارائه خدمات)
3- تاریخ تحویل کالا

به عنوان مثال در فروش اقساطی کالا ، چنانچه کالا در پایان اقساط تحویل گردد، مالیات بر ارزش افزوده تا زمان تحویل کالا نباید اخذ شود و اخذ آن غیرقانونی است چون بنابر ماده 11 نه کالا تحویل شده و نه معامله قطعی شده چون مشتری می تواند معامله را فسخ کند.. ولی اگر کالایی اقساطی فروخته شود و کالا در شروع اقساط (در واقع در ابتدای معامله) تحویل گردد مالیات بر ارزش افزوده بر کل بهای کالا تعلق می گیرد. و در همان زمان تحویل کالا دریافت می شود.

البته حسابداران گرامی باید به این نکته توجه کنند که موسسه و یا شرکت و یا شخص حقیقی باید مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده باشد تا بتواند مالیات از خریداران اخذ نماید.

منبع: ویکی پدیا

زمان ارسال: 26 آبان 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش فرمول آلتمن در حسابداری با اکسل

آموزش فرمول آلتمن در حسابداری با اکسل 
سایت کاناز اسپید برای این ساعت آموزش فرمول آلتمن(که به نام مقیاس Z هم شناخته می شود) در حسابداری و نحوه محاسبه آن در اکسل را آماده کرده است. در این فیلم من با بیانی ساده و روان توضیح دادم که چگونه می توانید ورشکستگی یک شرکت را پیش بینی کنید. فرمول آلتمن توسط فردی به همین نام ارائه شد. او از 4 متغیر برای پیش بینی احتمال ورشکستگی شرکت استفاده کرده است. به یاد داشته باشید این فرمول به خصوص برای زمانی که قصد خرید سهام شرکت و یا سرمایه گذاری در آن را دارید مفید است. مثلا در بورس برای خرید سهام می تواند حائز اهمیت باشد. برای کار با این فرمول می توانید به سایت بورس سری بزنید و صورتهای مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس را دانلود و با استفاده از فرمول آلتمن احتمال ورشکستگی آنها را بررسی نمایید. البته فرمول آلتمن یکی از فرمول های مهم جهت بررسی خرید سهام است. و این نکته را به یاد داشته باشید طبق بررسی های منابع معتبر خارجی این فرمول تا 85 درصد دقت پیش بینی دارد.
در زیر مقادبر این فرمول در تصویر نشان داده شده است.

آموزش فرمول آلتمن در حسابداری با اکسل

 

البته من فیلم آموزش محاسبه فرمول آلتمن در اکسل را تهیه کردم که می توانید مشاهده کنید و یا از لینک آن دانلود نمایید. برای مشاهده فیلم به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

زمان ارسال: 26 آبان 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

دلیل وجود حسابداری دو طرفه

دلیل وجود حسابداری دو طرفه

موسسه واحدی دو جانبه است که دارایی ها را در یک سمت انباشته-با قرض گرفتن پول، تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در موسسه، خرید دارایی ها به صورت اعتباری(نسیه) و تحصیل سود. سود(درآمد خالص) اساسا افزایش دارایی هاست، نه از طریق افزایش بدهی ها و نه از طریق جذب سرمایه اضافی از صاحبان سرمایه، بلکه از طریق خالص درآمد فروش پس از کسر هزینه ها(بهای تمام شده و هزینه های دوره). همانگونه که استاد حسابداری ما می گفت" دارایی از آسمان بر آدم نمی بارد". منظورش این بود که دارایی ها منابعی دارند و این منابع انواع مطالبات موسسه هستند. او از دانشجویان سوال کرد: آیا موسسه نباید مسیر منابع دارایی ها را بر طبق نوع مطالبه ای که هر منبع در برابر دارایی ها دارد، دنبال کند؟ البته همگی گفتیم بله. سپس استاد حسابداری ما گفت این دقیقا دلیل وجود و ماهیت اصلی حسابداری دوطرفه(دوجانبه) است.

خلاصه اینکه حسابداری دو طرفه یعنی حسابداری دو جانبه. هم دارایی های موسسه و هم منابع و مطالبات مربوط به دارایی ها به حساب گرفته می شود. فرض کنید موسسه ای کل دارایی را 10 میلیون ریال گزارش کند. معنایش این است که کل منابع و مطالبات مربوط به دارایی هایش نیز در همان مبلغ کل 10 میلیون ریال گزارش شده است. هر منبع دارایی مطالبه متفاوتی دارد. برخی بدهی ها،سود ایجاد می کنند و برخی نمی کنند. برخی بدهی ها باید سریعا بازپرداخت شوند و برخی دیگر وام های مربوط به موسسات هستند که ممکن است در عرض 5 تا 10 سال هم پرداخت نشوند. حقوق صاحبان سرمایه اصولا از طریق اموال سرمایه گذاری شده صاحبان سرمایه و به میزان اندک از طریق سود انباشته(سود تقسیم نشده میان صاحبان سرمایه) تامین می شود. یا شاید تلفیق از منابع حقوق صاحبان سرمایه دقیقا برعکس باشد.
بر خلاف بدهی ها، حقوق صاحبان سرمایه تاریخ سررسید معینی ندارند که قرار باشد پولی در تاریخ معینی به صاحبان سرمایه برگردانده شود. زمانی که مبالغ ثبت شده حقوق صاحبان سرمایه را در ترازنامه مشاهده می کنید، فکر نکنید این مبالغ از موسسه خارج شده است. حقوق صاحبان سرمایه به طور نامحدود به موسسه چسبیده است.

 

زمان ارسال: 22 آبان 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

چگونه تیم حسابداری را رهبری کنیم؟

چگونه تیم حسابداری را رهبری کنیم؟

مدیران کارآمد تجاری، پرسنل خود را پشتیبانی و تربیت می کنند و به سخنانشان گوش فرا می دهند.

تیم حسابداری نقش حیاتی در درون سازمان ایفا می کند. بدون رهبری مناسب، خطر بالاتری وجود که صورتهای مالی حاوی خطا باشند. کنترل کنندگان، مدیران حسابداری و سرپرستان باید با هم کار کنند تا پرسنل را در تحقق اهداف عملیاتی رهبری کنند. حسابداران ناظر ترکیب مناسبی از دانش فنی، مهارت های مدیریتی و توانایی ارتباطی را بکار می گیرند.

دوره های مربیگری
اگر حسابداران برای آماده سازی نوشته های مجله خود و یا مغایرت حساب تلاش می کنند، رهبران باید در مورد روش های آماده کردن خودشان به آنها آموزش دهند. کمک به بهبود پرسنل ممکن است یک بحث فنی و یا یک فکر بکر لازم داشته باشد تا راه های بهتر به دست آوردن اسناد اصلی کشف شود. رهبران بایستی علت ریشه ای خطاها را بیابند و با کارکنان خود برای پیدا کردن راه حل کار کنند. مربیگری موثر و ارتباط دو طرفه می تواند به افزایش بهره وری و یا بهبود طرح فرایند منجر شود.

وساطت در درگیری
اختلافات میان فردی بخشی از روابط بیشتر گروه ها در یک محیط سازمانی است. این اختلافات فقط تا حد خاصی می تواند سالم باشد. اگر جر و بحث و دشمنی باقی بماند، مدیران باید گام پیش نهند و واسطه بحث بین گروههای مخالف شوند. تیم های حسابداری اغلب تحت فشار و ضیق وقت هستند که باعث می شود به آسانی عصبی و ناراحت شوند و به نزاع با یکدیگر بپردازند. رهبرانی که قادر به میانجیگری بحث هستند می توانند تیم های خود را تقویت و بازده آنها را بالا برند.

رای دادن
هنگامی که یک تیم حسابداری با تصمیم گیری های مهم مواجه می شود، رای گیری به انتخاب کارمند فروش کمک می کند. اگر چه همه خوشحال نخواهند شد اما رای گیری یک فرایند عادلانه است که اکثر مردم می توانند با آن کنار بیایند. رهبرانی که می توانند حمایت پرسنل خود را به دست آورند به احتمال زیاد بر چالش های تطبیقی که حجم کار و یا تغییر گروه های حسابداری تحمیل می کند غلبه می کنند. رای گیری اجازه می دهد همه نظر خود را در مورد مسائل به اشتراک بگذارند که باعث می شود کارکنان احساس کنند در فرایند تصمیم گیری سهیم هستند.

اخبار ساخت تیم
برای اعضای تیم خوب است که هر از گاهی برای رویداد تیم سازی از اتاق خود بیرون بیایند. ناهار گروهی و یا رویدادهای خاص به کاهش تنش ها کمک می کند و تقسیم شادی ها با هم یک راه موثر برای ساخت روابط میان‌فردی است. اعضای تیم که با هم همراه می شوند دریافت بیشتر مایل خواهند بود در نوشتن مجله، تصحیح خطاها و دیگر وظایف حسابداری به یکدیگر کمک کنند. رهبرانی که قادر به ایجاد روحیه تیمی هستند می توانند کارکنان خود را به یک واحد منسجم تبدیل کنند.
زمان ارسال: 19 آبان 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

فناوری مراقبتی یا تروتکنولوژی(Terotechnology) چیست

 فناوری مراقبتی(Terotechnology) چیست

واژه ترو(Tero) یک کلمه یونانی و به معنی مراقبت است. تروتکنولوژی(Terotechnology) به معنای فناوری مراقبتی است که به مطالعه هزینه های مرتبط با دارایی می پردازد. این فناوری به منظور کاهش هزینه های دارایی در طول عمر دارایی به کار می رود. تروتکنولوژی با استفاده از ابزارهایی مانند ارزش فعلی خالص، نرخ بازده داخلی و جریان نقدی تنزیل شده سعی می کند هزینه های مرتبط با دارایی را کاهش دهد. هزینه های دارایی شامل مهندسی، تعمیر و نگهداری، دستمزد مرتبط با دارایی و حتی هزینه های از بین بردن دارایی باشد.

مثلا یک شرکت نفتی می خواهد یک سکوی نفتی احداث کند. خوب این تکنولوژی می تواند کمک ارزنده ای به کاهش هزینه های احداث این سکوی نفتی نماید.
لازم به ذکر است علم فناوری مراقبتی(تروتکنولوژی) یک علم کاملا دقیق نیست اما می تواند کمک زیادی به کاهش هزینه های دارایی نماید.
زمان ارسال: 14 آبان 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0