دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 ( نسخه رز) به روزرسانی در تاریخ 1396/08/01 (با قابلیت ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم آموزش نرم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.9) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم. 
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحسابهای مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با حقوق صاحبان سهام (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات.
آموزش مالیات بر حقوق
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. GAAP که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق حقوق و دستمزد.
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگر آموزش حسابداری را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

راه‌اندازی سیستم کنترل موجودی با شروع تقاضا در زمان معین

راه‌اندازی سیستم کنترل موجودی با شروع تقاضا در زمان معین

1 مقدمه

فرض استاندارد در مدل‌های موجودی احتمالاتی این است که به حالت پایدار رسیده‌ایم. بنابراین سیاست بهینه تنها مستقیماً تحت این فرض کاربرد دارد. اما هنگامی که فروش قلم جدیدی را شروع می‌کنیم معمولاً مشکل راه‌اندازی نیز پیش می‌آید. ممکن است شرکت رسماً اعلام کند که در تاریخی معین فروش قلم جدیدی را شروع می‌کند. بنابراین هیچ تقاضایی پیش از آن تاریخ وجود ندارد.
در این مقاله چنین وضعیتی را بررسی می‌کنیم. تقاضای احتمالاتی به شکل فرآیند مرکب پواسون در زمانی خاص به نام زمان صفر شروع می‌شود. غیر از این تمامی فرض‌ها استاندارد هستند. هزینه‌های نگهداری و پس‌افت برای واحد و زمان واحد وجود دارد. هیچ هزینه راه‌اندازی یا سفارش‌ وجود ندارد از این رو هیچ منفعتی برای سفارش دادن در دسته‌ها وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است.
قبل از این مسائل راه‌اندازی مرتبط در خصوص کنترل موجودی در چند مقاله بررسی شده است. یکی از وضعیت‌ها در که در چند مقاله بررسی شده است هنگامی پیش می‌آید که تقاضا تا زمان تحویل دسته نتواند برآورده شود، هیچ ذخیره اولیه‌ای وجود نداشته و نرخ تولید محدود باشد. بنابراین بهینه  آن است که از کمیت‌های کوچکتر دسته اولیه استفاده شود تا بتوان تقاضا را زودتر برآورده کرد. مدل‌هایی که به این جنبه می‌پردازند از جمله عبارتند از آکساتر (1988)، دینگ  و گروبستروم  (1991) و گروبستروم و دینگ (1993). آکساتر (در دست چاپ) وضعیت مرتبطی را بررسی کرده است که در آن پیش‌بینی‌ها در حال بهبود هستند. او در مقاله‌اش ثابت می‌کند که این امر نیز بر کمیت‌های دسته اولیه تأثیر می‌گذارد. تاثیرات یادگیری و فراموشی نیز  از دلایل دیگر استفاده از کمیت‌های دسته اولیه هستند که سبب تغییر نرخ تولید می‌شوند. برای مثال به المغربی  (1990) و کلاستورین  و معین‌زاده  (1989) مراجعه کنید.    
این مقاله به صورت زیر تنظیم شده است. بخش 2 به توصیف مشروح مسئله مورد نظر می‌پردازد. سیاست بهینه در بخش 3 تعیین می‌شود. در نهایت چند نتیجه‌گیری در بخش 4 ارائه می‌گردد.

2 فرمول‌بندی مسئله
در این مقاله وضعیتی را بررسی می‌کنیم که در آن یک انبار با تقاضای گسسته مرکب پواسون مشتری مواجه است. تقاضا‌هایی که مستقیماً برآورده نشوند پس‌افت می‌شوند. هزینه‌های استاندارد نگهداری و پس‌افت را در نظر می‌گیریم. هیچ هزینه‌ سفارش‌دهی وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است. همچنین وضعیت مرور را دائم فرض می‌کنیم.
در فرضیات مورد بررسی به خوبی معلوم می‌شود که سیاست کنترل بهینه در حالت پایدار، سیاست (S-1, S)  یا به صورت معادل سیاست S است یعنی هنگامی که موقعیت موجودی (انبار در دست کار، به اضافه سفارش‌های معوقه و منهای پس‌افت‌ها) به زیر سطح بهینه سطح سفارش تای  S کاهش یابد. سفارش به گونه‌ای راه‌اندازی می‌شود که موقعیت موجودی را به S برگرداند. این سیاست‌ها در عمل متداول هستند. این امر به‌ویژه برای قطعات یدکی نسبتاً گران با تقاضای پایین برقرار است.
البته سیستم را در حالت پایدار در نظر نمی‌گیریم. طبق فرض، فرآیند تقاضا در زمان صفر شروع می‌شود. پیش از این زمان هیچ تقاضایی وجود ندارد. البته می‌توانیم در هر زمانی پیش یا پس از زمان صفر اقدام به سفارش کنیم و مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت و برای تمامی سفارش‌ها یکسان است.
ابتدا نشانه‌های پایه زیر را معرفی می‌کنیم:

L مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی 
S موقعیت موجودی سفارش تا
D(t)  تقاضای احتمالاتی طی زمان t
λ شدت رسید مشتری ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 6 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی

نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی کاناز (نسخه 1)

به همراه فیلم آموزش نرم افزار
 
نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی 
نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز (نسخه 1) محصولی جدید از سایت کاناز اسپید می باشد و برای اولین بار است که این نرم افزار طراحی شده است.
تمام مراحل طراحی و تولید نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز توسط کارشناسان سایت کاناز اسپید صورت گرفته است.
همانطور که می دانید یکی از مشکالاتی که حسابداران در پایان هرفصل با آن مواجه می باشند مغایرت لیست و جمع معاملات ارسال شده در سامانه معاملات فصلی سازمان مالیاتی کشور و لیست ثبت شده در سیستم حسابداری موسسه است و این مشکل زمانی حادتر می شود که تعداد فاکتورها زیاد باشد و این موقع است که حسابدار باید تک تک فاکتورها را با اقلام ارسالی سامانه معاملات فصلی چک کند تا مغایرت را پیدا کند و اگر این کار به پایان فصل موکول شود که دیگر می توان گفت امیدی نیست. اما ما با طراحی نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز سعی کردیم مشکل بسیاری از حسابداران را برطرف کنیم.
برای استفاده از این نرم افزار کافیست یک فایل اکسل یا اکسس از سیستم حسابداری و یک فایل اکسل یا اکسس از سامانه معاملات فصلی تهیه کنید و بقیه کار را به نرم افزار بسپارید تا مغایرت ها را تشخیص و نمایش دهد.
نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز جهت مغایرت گیری معاملات فصلی از الگوریتم های هوشمند بهره برده و مغایرت ها را با دقت بسیار بالا(در حدود 95%) تشخیص می دهد. در واقع این نرم افزار مغایرت ها را با توضیحات کامل و همراه با مشخصات دو سیستم و ردیف مورد نظر نمایش می دهد و تنها کاری که حسابدار باید انجام دهد مراجعه به ردیف نشان داده شده در لیست مغایرت و رفع آن است.
از خصوصیات نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- سهولت در استفاده و نصب آسان.
2- قابل استفاده در ویندوزهای 7 و 8.1 (البته کاربرانی که از ویندوز XP استفاده می کنند باید برای استفاده نرم افزار دات نت 3.5 را برروی سیستم خود نصب نمایند و سپس نرم افزار مغایرت گیری را نصب کنند)
3- قابلیت تشریح مغایرت ها و امکان چاپ مغایرت ها.
4- نمایش مغایرت به بیان ساده به حسابدار.
فیلم آموزش نحوه استفاده از نرم افزار تهیه شده و همراه نرم افزار ارائه می شود. 
 
***توجه: این نرم افزار همراه فیلم آموزش معاملات فصلی مالیات ارائه می شود.
زمان ارسال: 29 بهمن 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

CAPM : تئوری، محاسن و معایب

CAPM : تئوری، محاسن و معایب 

یک مدل برای قیمت گذاری دارایی سرمایه: مرتبط با صلاحیت آکوا در مقاله اف9
بخش اف از راهنمای مطالعه مقاله F9 شامل منابع متعددی برای قیمت گذاری دارایی سرمایه مدل (CAPM)می باشد.  این مقاله در یک سری سه تایی آخرین مقاله تلقی می گردد، و به تئوری، محاسن، و معایب  CAPM می پردازد.  مقاله اول، که در شماره ژانویه 2008 دانشجویان حسابداری منتشر شده و به معرفی CAPM و اجزای آن پرداخته، نشان داد که چگونه این مدل می تواند جهت برآورد هزینه حقوق صاحبان سهام و معرفی فرمول بتا دارایی مورد استفاده قرار گیرد. مقاله دوم، منتشر شده در شماره آوریل 2008 ، به استفاده از CAPM در محاسبه نرخ تنزل یک پروژه خاص جهت استفاده در ارزیابی سرمایه گذاری می پردازد.
فرمول CAPM
رابطه خطی بین بازده مورد نیاز در یک سرمایه گذاری (چه در بازار اوراق بهادار و یا در عملیات تجاری) و ریسک سیستماتیک مربوط به آن توسط فرمول CAPM تبیین می گردد، که در جدول فرمولهای مقاله اف 9 چنین بیان شده:
 
E (RI = بازگشت در دارایی مالی مورد نیاز I
RF = نرخ بازده بدون ریسک
βi = مقدار بتا برای دارایی مالی I
E (RM) = بازده متوسط در بازار سرمایه
CAPM یک منطقه مهم در حوزه مدیریت مالی است.  در واقع، زمانی که از سوی ویلیام شارپ در 1986 در خصوص اشتقاقات   CAPM منتشر گردید، این چنین پیشنهاد شد که امور مالی تنها به یک قاعده و نظم تکامل یافته و علمی تبدیل شده است. 
مفروضات CAPM
CAPM اغلب به علت غیر واقعی بودنش مورد انتقاد قرار می گیرد و این به دلیل پیش فرضی است که مبنای آن می باشد، بنابراین مهم است که از این پیش فرض ها و دلایل آگاهی یافته و بدانیم چرا آنها مورد انتقاد قرار می گیرند.
پیش فرض ها به قرار زیر می باشند:
سرمایه گذاران حائز خصوصیات متنوعی هستند
این فرض بدان معنی است که سرمایه گذاران تنها نیاز به بازگشت ریسک سیستماتیک  برای اوراق بهادار خود هستند، چرا که خطرات غیر سیستماتیک را می توان حذف و یا نادیده گرفت.
افق معامله تک دوره ای
CAPM یک دوره استاندارد سازی شده را به منظور مقایسه بازده اوراق بهادار متفاوت، در نظر می گیرد. به عنوان نمونه، بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 29 بهمن 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

حسابداری مسئولیت اجتماعی

 

حسابداری مسئولیت اجتماعی

 

مفهوم حسابداری مسئولیت اجتماعی در اوایل دهه 60 میلادی توسط نویسندگانی مثل آندرسون ، موبلی ، و لین اوس مطرح شد . آندرسون را باید بعنوان پدر حسابداری مسئولیت اجتماعی نامید. در آمریکا این مفهوم در اوایل دهه 70 م توسط انجمن حسابداری امریکا به منظور بررسی موانع و مشکلات مربوط به اندازه گیری در حسابداری مسئولیت اجتماعی آغاز شد و با وجود گذشت 40 سال هنوز این مفهوم از جدیدترین مباحث حسابداری است . در خصوص تدوین استانداردهای حسابداری مسئولیت اجتماعی به دلیل فشار سازمانهای هوادار محیط زیست و حقوق بشر در کشورهای صنعتی ، فدراسیون بین المللی حسابداری (IFAC) توجه خود را معطوف به این موضوع معطوف کرد و مجموعه ای بیانیه ها را در رابطه با تدوین استانداردهای این مفهوم صادر نمود . در ایران اولین در پاییز سال 1372 در فصلنامه بررسی های حسابداری دانشگاه تهران مقاله ای با عنوان تئوری حسابداری اجتماعی مطرح شد و تاکنون مقالا زیادی در این خصوص ارائه شده است.
گزارشهای ارائه شده توسط سیستم حسابداری مالی، عملکرد واحد تجاری را از جنبه های خاص مورد ارزیابی قرار می دهند و سود آوری و توان مالی واحد تجاری را شاخص موفقیت یا عدم موفقیت می دانند و بیشترین توجه را معطوف منافع گروههایی می کنند که مهمترین آنها عبارت‌اند از: 
- سرمایه گذاری بالفعل و بالقوه؛ 
- مدیران واحد تجاری؛ 
- اعتبار دهندگان بالفعل و بالقوه؛ 
- سازمانهای دولتی؛ 
- کارکنان واحد تجاری؛ 
- مشتریان؛ 
- فروشندگان. 
به دلیل عدم توجه به منافع سایر گروههای اجتماع و همچنین اثرات زیست محیطی ناشی از فعالیتهای واحد تجاری، در اوایل دهه شصت میلادی مفهوم جدیدی به نام حسابداری مسئولیتهای اجتماعی (SRA=SOCIAL RESPONSIBILITY ACCOUNTING) در مباحث نظری حسابداری مطرح شد و نویسندگانی از اروپا، کانادا و استرالیا از قبیل آندرسن، موبلی و لین اوس در نوشته های خود به آن اشاراتی داشته اند و از میان آنان آندرسن را باید به عنوان پدر این شاخه از دانش حسابداری دانست. 
اما در کشور آمریکا مفهوم حسابداری مسئولیتهای اجتماعی با یک دهه تاخیر در اوایل دهه هفتاد، توسط انجمن حسابداری آمریکا (A. A. A) با تشکیل کمیته ای به منظور بررسی موانع و مشکلات مربوط به فرایند اندازه‌گیری و گزارشگری در حسابداری مسئولیتهای اجتماعی آغاز شد و با وجود گذشت بیش از چهار دهه، این مفهوم هنوز هم از جدیدترین مباحث حسابداری است که در مراحل اولیه رشد به سر می برد و از نظر اجرا و به کارگیری پیشرفت چندانی نداشته است؛ به گونه ای که تاکنون غالب مقالات منتشر شده، جنبه توصیفی داشته و بیشتر با تکیه بر توصیف مفاهیم، توجه کمتری را به مشکلات اجرا و ارائه راهکارهای مناسب جهت عملی کردن آن داشته اند. 
شاید عامل اصلی این حرکت، ناشی از محدودیتها و مشکلات مربوط به اندازه‌گیری و گزارشگری آثار خارجی واحد تجاری باشد. منظور از آثار خارجی‌، آن گروه از فعالیتها و نتایج عملیات واحد تجاری است که فراتر از منافع گروههای پیش گفته باشد و آثاری همچون هزینه‌های اجتماعی، منافع اجتماعی و بازده اجتماعی را شامل می شود. 
سر انجام به دلیل فشار سازمانهای هوادار محیط زیست و حقوق بشر در کشورهای صنعتی برای مبارزه با آلودگی محیط زیست بویژه آلودگیهای ناشی از آزمایشهای هسته‌ای‌، فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) توجه خود را معطوف موضوع حسابداری .... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 23 بهمن 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آیا استانداردهای حسابداری مسئول بحران مالی جهانی هستند

آیا استانداردهای حسابداری مسئول بحران مالی جهانی هستند

مردان خاکستری در اتاق‌های کم نور نشسته‌ و در حال مطالعه عمیق در کنار صرف قهوه و کشیدن سیگار برای تدوین استانداردهای حسابداری می‌باشند که تا حدودی موضوع ضابطه‌مند نمودن فرآیندهای مالی را به منظور استفاده ذینفعان سامان ببخشند تا عملاً ذینفعان براساس اطلاعات مربوطه تصمیمات مقتضی بعمل آورند. بر همین اساس حال این پرسش مطرح است که آیا آنها مسئول جریان ایجاد بحران مالی جهانی به شمار می‌روند؟ انتقاد سطحی مطروحه به گروه تدوین‌کنندگان استانداردها عمدتاً در ارتباط با تبیین طرح استاندارد حسابداری، روش‌های اجرایی مربوط به استفاده از ارزش‌های منصفانه تحت عنوان حسابداری ارزش‌های منصفانه در ارتباط با نهادهای مالی و ابزارهای مالی مربوط می‌باشد. علاوه بر این استانداردهای حسابداری ناشی از بحران مالی عمدتاً بر حسابداری کاربردی متمرکز شده‌اند. این در حالی است که آنهایی که هیچگونه تصمیم‌گیری نسبت به فرآیندهای کسب و کار نداشته‌اند به عنوان نهادهای استانداردگذاران حسابداری مطرح گردیده‌اند که این ویژگی در عالم اقتصاد به عنوان"اردک لنگ" مطرح می‌باشد به تعبیری دیگر گروهی که شناختی از فرآیندهای کسب و کار ندارند اقدام به تدوین استانداردهای حسابداری می‌نمایند که در عمل خروجی این رویه نتیجه یک بعدی و غیراثربخش را به همراه خواهد داشت. این بحران در حال تبدیل شدن به یک بحران بزرگ‌تر در سطح جهان می‌باشد.
در این بحث ما به دنبال ارائه درک مناسب‌تری نسبت به اینکه چه چیزی عامل ایجاد بحران مالی شده است و واکنش هیأت استانداردهای بین‌المللی حسابداری (IASB) به این موضوع چه بوده می‌باشیم. در اواخر سال 2007 زمانی که بحران مالی ظهور پیدا کرد در مرحله اول حسابداران و مدیران مالی قبل از هر گروه دیگری اقدام به شناسایی درآمد در دفاتر مالی در مرحله اول با افزایش ارزش‌های منصفانه دارایی‌های نمونه و با زوال این درآمدها در اثر کاهش ارزش‌های منصفانه به علت بکارگیری روش حسابداری ارزش‌گذاری منصفانه مطابق با استاندارد حسابداری ارزش‌های منصفانه ضرر و زیان‌های زیادی را مرتکب شدند. آنها به عنوان عامل ایجاد بحران شناسایی شدند چرا که مدیران دستگاه‌ها از سنوات قبل اقدام به انعکاس پاداش سالیانه و حقوق و مزایای آنها مشتق از میزان سود و زیان حاصله شرکت‌ها در پایان هر سال بوده و با عنایت به شناسایی سودهای مناسب آن‌ها عملاً پاداش قابل توجهی دریافت می‌نمودند که این خود انگیزه‌ای در بکارگیری مدل ارزش‌گذاری منصفانه در حساب‌های مالی آن شرکت‌ها بوده است. بدین ترتیب برداشت صاحب‌نظران این بود که علت ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 23 بهمن 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری

 

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری را بررسی می کنیم:

1- روال کار مشخص شود.
2- افراد مورد نیاز به نحو مناسب انتخاب شوند.
3- از هزینه کردن غیر ضروری برای خرید سیستم جلوگیری شود.
4- پوزیشن بی مورد در واحد نداشته باشیم.
5- آموزش را جدی بگیریم.
6- کنترل ها را قوی کنیم.
7- تصمیمات منطقی داشته باشیم.
8- سرمایه گذاری بلند مدت در این بخش داشته باشیم.
9- ایجاد انگیزه کنیم.
10- شیب کاهش هزینه ها را ملایم کنیم.

1- روال کار مشخص شود.
برای واحد مالی حتما کتابچه ای تهیه شود تا بر اساس آن کارها انجام شود. چه اشکالی دارد برای این واحد دستورالعملی جامع فراهم گردد؟ مطمئن باشید این دستورالعمل حداکثر ظرف 6 ماه تهیه خواهد شد ولی سال ها از آن استفاده می شود.
2- افراد مورد نیاز به نحو مناسب انتخاب شوند.
بسیار دیده شده افرادی که در این بخش انتخاب می شوند که شرایطی به جز انجام کار حسابداری دارند. لطفا ظاهر و نسبت ها و پارتی ها و توافق و سفارش را در کار فراموش کنید. اینجا واحد مالی است. کارفرما کار می خواهد و نتیجه. این جا روابط عمومی و فروش نیست. فقط قدرت انجام کار و خصوصیات یک حسابدار برای این واحد مهم است و ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 13 بهمن 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

حسابرسی بر مبنای خطر

حسابرسی بر مبنای خطر

 

یك روش جدید حسابرسی كه توسط توماس بایر گردآوری شده است . 
حریفان در بازی شطرنج هر كسی زمین بازی (كه در این مورد ، كار تجاری ) از نقطه نظر خاص خودش می بیند .
در حسابرسی بر مبنای خطر ، حسابرسان در همان طرف میز كه مشتری می ایستد ، آن ها نیز می ایستند . اكنون مشتری یك نفر را با خود دارد چون دید آن ها به كار تجاری یكسان است . 
محدودیت های روش قدیمی :
اكنون بیایید با هم موارد مخصوص مربوط به ساختار كار تجاری را بدست آوریم . در حسابرسی قدیمی ، حسابرسان واقعاً تمام تصمیمات حسابرسی شان را بر مبنای جنبه مادی اتخاذ می كردند ، كه آن در صد (یا كسری از درصد ) كار پیمانكار می باشد . كنترل های داخلی كه توسط پیمانكار صورت می گرفت برای اهداف حسابرسی كه بیمار سودمند بودند به طور گسترده مورد ارزیابی قرار نمی گرفتند ، چون توجه فقط بر روی تغییر ارقام و اعدادی بود كه در صورت حساب های مالی گزارش می شدند . و در پایان حسابرسی چیزی را كه قبلا پیمانكار می دانست تغییر می داد كه آن این بود كه شركت بر روی بعضی شغل سرمایه گذاری كند و همچنین بعضی از شغل ها را رها كند . پس پیمانكار یك صورت حساب و جریان كاری بدست می آورد كه خودش را دوباره سال بعد تكرار می كرد . 
در بعضی موقعیت ها این تنها روشی است كه حسابرسان می توانند بر عهده بگیرند به خاطر كنترل ضعیف محیط كه در شركت ارائه می شود به طور كلی زمانی كه كنترلهای ضعیف داخلی وجود دارد . به این خاطر است كه مدیریت تصمیم هوشیارانه ای اتخاذ كرده كه كنترلهای داخلی به اندازه عوامل دیگر كار تجاری مهم نیستند . به هر حال كنترل ضعیف محیط به خودی خود ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 6 بهمن 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0