دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 (نسخه رز) دارای مجوز شامد به شماره ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 11) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش حسابداری و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم.
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار آموزش حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من تدریس آموزش حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری و آموزش حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحساب های مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی آموزش حسابداری که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق .
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگرآن را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران

نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران


سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران را تهیه کرده است. این نرم افزار برای  اولین بار است که منتشر شده و هدف از ارائه این نرم افزار بسیار کاربردی کمک به حسابداران جهت اعتبارسنجی داده های دریافتی بوده است.
شاید برای شما به عنوان حسابدار یا مدیرمالی بسیار پیش آمده که کد اقتصادی یا شناسه ملی و یا کد ملی خریدار و یا فروشنده ای را جهت صدور فاکتور دریافت کردید اما بعدا موقع وارد کردن اطلاعات در سامانه معاملات فصلی موسوم به سامانه 169 مکرر، سیستم به شما خطای نادرست بودن این کدها را نشان داده است. البته این اشتباه زمانی رخ می دهد که خریدار عمدا و یا سهوا کد را اشتباه گزارش می کند و شما هم بعد از صدور فاکتور تازه متوجه اشتباه بودن کد داده شده می شوید. اما با این نرم افزار می توانید قبل از صدور فاکتور از صحت کدهای ارائه شده توسط خریدار اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به صدور فاکتور و ثبت در سامانه 169 مکرر نمایید.
امکانات نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران به شرح زیر است:
1- اعتبارسنجی کد اقتصادی مالیاتی شرکت ها
2- اعتبارسنجی شماره پرونده مالیاتی
3- اعتبارسنجی کد اتباع خارجی(مثلا در مواقعی که خریدار شخص خارجی مقیم ایران باشد)
4- اعتبارسنجی کد ملی
5- اعتبارسنجی کد شبای بانکی(هم شبای بانکی ایران و هم سایر کشورها)
6- اعتبارسنجی شناسه ملی شرکت ها و اشخاص حقوقی
 
نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران رایگان بوده و می توانید از لینک زیر دانلود کنید. این نرم افزار قطعا یک جعبه ابزار کاربردی است که هر حسابدار و مدیر مالی به آن نیاز پیدا می کند.
 
 
رمز فایل: kanazspid.ir

توجه: این نرم افزار در ویندوزهای 7، 8 و 10 اجرا می شود.

زمان ارسال: 24 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

پیامدهای حسابداری ادغام مبتنی بر ارزش منصفانه

پیامدهای حسابداری ادغام مبتنی بر ارزش منصفانه

 

روش های اتحاد منافع و خرید: ارزیابی نسبی
ویژگی های بارز «اتحاد منافع» پیش از این ذکر شدند. در اصل، در اتحاد منافع، پس از ادغام هر دو شرکت  دارایی ها و دیون باید تلفیق شوند. هزینه های این ادغام در صورت سود و زیان تلفیقی (16 APB، FASB) وارد می شوند. در روش «خرید»، اولین گام شناسایی شرکت تصاحب شده و تصاحب کننده به صورت نهاد های جداگانه است. FASB بر این واقعیت تاکید می کند که شرکت تصاحب کننده باید مبلغ خرید را به صورت پول نقد پرداخت کند یا دارایی هایی را که به طور معمول در ادغام و تصاحب شرکت های بزرگتر استفاده می شوند به ازای خرید بدهد (FASB، 1992). روش خرید یک فرآیند دو مرحله ای است که در آن تصاحب کننده باید هزینه ی پرداختی به مالک شرکت تصاحب-شده بابت تصاحب شرکت را در دفاترش ثبت کند. یک اینکه، دارایی ها و دیون شرکت تصاحب شده بر اساس ارزش بازارشان در دفاتر تصاحب کننده ثبت می شوند. دو اینکه، هرگونه اختلاف مثبت یا منفی بین ارزش بازار دارایی ها (دارایی ها-دیون) و مابه ازای پرداخت شده به صورت سرقفلی یا سرقفلی منفی ثبت می شود. 
پس از ثبت، سرقفلی طی عمر تخمینی اش نسبت به سود خاص شرکت تلفیق شده به صورت برابر مستهلک می شود. استهلاک این سرقفلی تصاحب شده  تا 40 سال امکان پذیر است (FASB، 1992). این سرقفلی تصاحب شده ارزش واقعی شرکت تصاحب شده است اگر دارایی ها و دیون تصاحب شده به دقت بر اساس ارزش بازار (مطابق با دغدغه ی همیشگی) ارزیابی شوند؛ یعنی «سرقفلی» برای شرکت تصاحب کننده، نشانگر ارزش مازاد شرکت تصاحب شده به صورت یک نهاد کلی بیش از ارزش بازارِ دارایی ها و دیون تشکیل دهنده   است. همچنین سرقفلی می تواند میزان تمایل تصاحب کننده به پرداختِ مزایای اقتصادی (صرفه جویی به نسبت مقیاس) یا غیراقتصادی (کارآیی مدیریتی ترکیب-شده) مورد انتظار از این ادغام را نشان دهد (بریلی و میرز، 1996). 

روش تصاحب: R 141 SFAS
بر اساس استاندارد 141 SFAS، شرکت های آمریکایی برای حسابداری ترکیب واحدهای تجاری باید از روش حسابداری «خرید» استفاده کنند. روش خرید بر این فرض استوار است که یک شرکت از تمام منابعش (مالی و غیرمالی) برای تصاحب شرکت دیگر استفاده می کند به طوری که هزینه ی واقعی ادغام یا ... بقیه در ادامه مطلب

 

زمان ارسال: 22 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تفاوت بین فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی

تفاوت بین فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی

 

تمایز مفهومی بین فرار مالیاتی و اجتناب از پرداخت مالیات به قانونی یا غیرقانونی بودن رفتار مؤدیان مربوط می شود . فرار مالیاتی، یک نوع تخلف از قانون است. وقتی که یک مؤدی مالیاتی از ارائه گزارش درست در مورد درآمدهای حاصل از کار یا سرمایه خود که مشمول پرداخت مالیات می شود ، امتناع می کند ، یک نوع عمل غیر رسمی انجام می دهد که او را از چشم مقامات دولتی و مالیاتی کشور دور نگه می دارد. اما در اجتناب از مالیات، فرد نگران نیست که عمل او افشا شود . اجتناب از مالیات ، از خلاهای قانونی در قانون مالیات ها نشات می گیرد. در اینجا فرد به منظور کاهش قابلیت پرداخت مالیات، خود دنبال راه های گریز می گردد . مثلاً درآمدهای نیروی کار را در قالب درآمد سرمایه نشان می دهد که از نرخ پایین تری برای مالیات برخوردارند. در اجتناب از مالیات ، مؤدی مالیاتی دلیلی ندارد نگران احتمال افشا شدن باشد، چرا که او الزاماً تمامی مبادلات خود را با جزئیات آن البته به شکل غیر واقعی، یاددا شت و ثبت می کند. 
در واقع ، عوامل اقتصادی با استفاده از روزنه های قانون مالیات و بازبینی در تصمیمات اقتصادی خود تلاش می کنند تا بدهی مالیاتی خود را کاهش دهند. از آنجا که اجتناب از پرداخت مالیات فعالیتی به ظاهر قانونی است، از این رو بیشتر از فرار مالیاتی در معرض دید است. 
به عبارت دیگر ، اجتناب از مالیات ، یک نوع ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 14 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

حسابداری هزینه چیست

حسابداری هزینه چیست 
 
حسابداری هزینه ، پروسه ردگیری ، ثبت و تجزیه و تحلیل هزینه های اخنصاص یافته به محصولات یا خدمات یک شرکت است.در حسابداری مدرن ،هزینه ها بر اساس اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) اندازه گیری میشوند. (GAAP) رویدادهای تاریخی را ثبت میکند و یک ارزش پولی را برای آنها در نظر میگیرد. هزینه ها بر مبنای ارز رایج اندازه گیری میشود. حسابداری هزینه را میتوان به صورت نوعی حسابداری مدیریتی که زنجیره منابع (مجموعه ای از رویدادهای مرتبط با تولید محصول) را به مقادیر مالی تبدیل میکند ،تعریف کرد. مدیران از حسابداری هزینه برای پشتیبانی از تصمیم گیری در مورد کاهش هزینه های شرکت و افزایش سوددهی استفاده میکنند.
حداقل چهار روش وجود دارد:
•حسابداری هزینه یابی استاندارد
•هزینه یابی بر مبنای فعالیت
•حسابداری ظرفیت
•هزینه یابی نهایی

پیدایش:
از حسابداری هزینه برای مدتهای طولانی برای کمک به مدیران در شناخت هزینه های اجرایی یک شرکت استفاده می شده است.حسابداری نوین هزینه در طی سالهای انقلاب صنعتی ایجاد شد ، زمانی که پیچیدگیهای اجرایی یک  شرکت بزرگ باعث توسعه سیستمهای ثبت و ردگیری هزینه ها برای کمک به مالکان شرکت و مدیران در تصمیم گیری شد. 
در اوایل عصر صنعتی شدن ،بیشتر هزینه های انجام شده توسط یک شرکت ، از طرف حسابداران جدید "هزینه های متغیر"نامیده میشدند ، زیرا آنها مستقیماً با مقدار تولید تغییر میکردند. پول به کارگران ، مواد اولیه و برق و غیره پرداخت میشد که مستقیماً در تولید ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 14 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نگاهی جامع بر آموزش حسابداری دولتی

نگاهی جامع بر آموزش حسابداری دولتی

 

۱. مقدمه
ویراستاران این نسخه خاص از من خواستند که براساس فعالیت طولانی آکادمیک خود به عنوان معلم، محقق، نویسنده کتاب و عضو فعال در فرآیند سیاست گذاری حسابداری دولتی، ۱ چشم انداز تاریخی از آموزش حسابداری دولتی ارائه می دهد. در راستای توصیه آنها، من تاثیرات اولیه بر شغلم که مرا به سمت متخصص شدن در حسابداری دولتی سوق داد، روندهای غالبی که در آموزش حسابداری دولتی مشاهده کرده ام، فشارهای عمده ای که برای همگام بودن با تغییرات سریع در راهنمایی های کاربردی بر نویسندگان و مدرسان هست، سیاست های عمده ارائه شده توسط مدرسان حسابداری دولتی و چشم انداز آینده را مورد بحث قرار می دهد.

۲.تاثیرات اولیه بر شغل من
وقتی به کسی نظر فراگیر نامساعد عموم مردم را درباره دولتی شدن همه چیز بگوییم، آن شخص ممکن است فکر کند که چرا ۱ فرد دانشگاهی حسابداری دولتی را به عنوان رشته منتخب خود برمی گزیند. درمورد من، فاکتورهای زیادی به عنوان عوامل تاثیرگذار بر تصمیم حرفه ای اولیه من برای تخصص در حسابداری دولتی به ذهن می رسد، تصمیمی که هیچگاه از اتخاذ آن پشیمان نشدم. من بلافاصله بعد از بازنشستگی از نیروی هوایی آمریکا در سال ۱۹۷۷، وارد دوره دکترای دانشگاه میسوری کلمبیا شدم. بدون شک تجربه نظامی و حضور بیش از بیست سال من ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 23 اردیبهشت 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

صاحبان مشاغل در قانون جدید مالیات های مستقیم

صاحبان مشاغل در قانون جدید مالیات های مستقیم

قانون اصلاحی مالیات های مستقیم در تاریخ 1394/04/31 به تصویب مجلس رسید و در تاریخ 1394/05/07 به تصویب شورای نگهبان رسید. در این قانون اصلاحی تغییرات شگرفی صورت گرفته و از جمله تغییر طبقه بندی مشاغل است. در قانون قبلی و در ماده 95 مشاغل به 3 گروه الف، ب و ج تقسیم می شدند و عنوان هریک از شغل ها در آن قید شده بود. اما در ماده 95 قانون جدید طبقه بندی مشاغل به عهده سازمان مالیات قرار داده شده و در تاریخ 1394/12/04 سازمان امور مالیاتی مشاغل و همچنین آیین نامه جدید تحریر دفاتر را ابلاغ کرد.
در آیین نامه ابلاغی مشاغل و تحریر دفاتر ، مشاغل از لحاظ حجم فعالیت به 3 گروه تقسیم شده اند که به شرح زیر است:
 
گروه اول    
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که
تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ سی میلیارد ریال و بیشتر باشد.
گروه دوم  مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ ده میلیارد و تا سی میلیارد ریال باشد.
 گروه سوم مودیانی که در گروه‌های اول و دوم قرار نمی‌گیرند جزء گروه سوم محسوب می‌شوند.

توجه: برای مودیانی که صرفا به ارائه خدمات می پردازند، 50% مبالغ فوق ملاک عمل خواهد بود. مانند پزشکان، پیراپزشکان، مراکز درمانی، مهندسین، وکلا و مانند آن.
 

ب) نوع فعالیت:

اشخاص زیر فارغ از حجم فعالیت از لحاظ انجام تکالیف موضوع این آيین‌نامه جزء مودیان گروه اول محسوب می‌شوند.

1- دارندگان کارت بازرگانی( واردکنندگان و صادرکنندگان)

2- صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره‌برداران معادن دارای جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه ذیربط

3- صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر

4- صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی

5- صاحبان مشاغل صرافی

6- فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط
نکات آیین نامه فوق:
1- طبق ایین نامه مصوب، مشاغل گروه دوم و سوم نیازی به تهیه دفاتر ندارند و فقط باید صورت خلاصه درآمد و هزینه و اظهارنامه و به همراه اسناد و مدارک حسابداری و درآمدها و هزینه های مربوطه ارائه نمانید.
2- مشاغل گروه اول باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نموده و طبق استانداردهای حسابداری باید اقدام نمایند.
3- با توجه به مفاد این آیین نامه تمامی اشخاص حقوقی( مانند شرکت ها و سازمان ها) باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نمایند.
4- دقت کنید منظور از درآمد مشمول مالیات بعنی سود تعیین شده پس از کسر هزینه ها است و به معنی کل درآمد نیست.
5- آیین نامه تحریر دفاتر تغییرات قابل توجهی کرده و می توانید از لینک زیر بخشنامه اصلی را دانلود نمایید.
 
زمان ارسال: 25 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری حرفه ای

آموزش حسابداری حرفه ای

الزامات ورود به دوره های آموزش حسابداری

*به طور کلی چنانچه افرادی که به یک حرفه وارد می شوند از استانداردهای لازم جهت ورود به حرفه برخوردار نباشند، کیفیت حرفه حفظ نمی شود و ارتقا نمی یابد. به همین دلیل کلیه نهادهای حرفه ای موظفند افرادی را که این استانداردها را در بالاترین سطح احراز می کنند، جذب نمایند. در نتیجه کیفیت حرفه رابطه مستقیمی با سطح توانایی متقایان جذب شده خواهد داشت. تعیین الزامات ورود به حرفه اولین گام در این فرایند می باشد. هرچه سطح الزامات ورودی بالاتر باشد، الزامات آموزش حرفه ای و تجارب عملی در دوره زمانی کوتاهتری کسب خواهد شد.
*الزامات ورود برای افرادی که قصد دارند با سپری نمودن دوره آموزش حسابداری به عویت نهادهای حرفه ای درایند، باید حداقل با الزامات پذیرش در برنامه آموزشی یک دانشگاه معتبر یا معادل آن برابر باشد.
* داوطلبان ورود به دوره های آموزش حسابداری باید از سطح مناسبی از آموزش و دانش قبلی برخوردار باشند تا بتوانند در کسب دانش، مهارت های حرفه ای، ارزش های حرفه ای، اخلاق و نگرش های حرفه ای مورد نیاز برای یک حسابدار حرفه ای به موفقیت های لازم دست یابند.
* داوطلبان در آغاز دوره سطوح مختلفی از دانش، مهارت ها، اخلاق، ارزش ها و نگرش های حرفه ای را دارا می باشند. میزان توانایی آنان در موارد مذکور تعیین کننده نقطه شروع دوره ها برای هریک از آنها است. هرچه سطح الزامات ورودی پایین تر باشد دوره مورد نظر مفاد آموزش بیشتری را در بر خواهد داشت.
* نقطه شروع دوره آموزش حسابداری می تواند متفاوت باشد. بسیاری از دوره های آموزش حسابداری پس از اخذ مدرک کارشناسی و برخی نیز بلافاصله پس از دوره متوسطه یا در مقاطعی از دوره آموزش عالی، که از لحاظ سطح، پایین تر از دوره کارشناسی  است، آغاز می شود. بسیاری از این دوره ها توسط نهادهای حرفه ای و نه دانشگاه ها برگزار می شود. پذیرش در برخی از دوره ها نیازمند برخورداری از سوابق کاری مرتبط، شرایط سنی، آموزش ضمن خدمت و سایر انواع آموزش می باشد.
* صرف نظر از نوع آموزش، الزامات وروردی در نظر گرفته شده باید با برنامه کلی دوره آموزش حسابداری مورد نظر نهادهای حرفه ای هماهنگ باشد. بیان این نکته مهم است که داوطلبان، دوره های آموزشی را از هر نوع و هر سطحی که شروع کرده باشند، باید در هنگام اتمام دوره به سطح شایسته و قابل مقایسه ای از صلاحیت حرفه ای نایل شده باشند. سطح الزامات ورودی باید در حدی باشد که از موفقیت افراد در دوره آموزش حسابداری اطمینان معقولی حاصل شود.
* ارزیابی انجام شده جهت معادل سازی مدارک متقاضیان با استاندارد ورود به یک دوره دانشگاهی، باید با منابع مرجع مربوط و اطلاعات در دسترس نهادهای حرفه ای عضو فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد.
* دوره های دانشگاهی حسابداری ممکن است مورد تایید نهادهای قانون گذار باشد.
محتوای دوره های آموزش حسابداری
*آموزش حسابداری ممکن است در یک محیط دانشگاهی یا از طریق برنامه آموزش صلاحیت های حرفه ای صورت پذیرد که در هر صورت سطح دوره مورد نظر باید معادل سطح دوره های آموزش حسابداری مرتبط با کسب مدرک دانشگاهی باشد. داوطلبان ملزم به کسب دانش و مهارت های حرفه ای، ارزش ها، اخلاق و نگرش های حرفه ای می باشند و باید توان بهره گیری همزمان از این موارد را داشته باشند.
* می توان از محتوای علمی دوره های آموزش حسابداری به منظور گسترش مهارت های حرفه ای بهره گرفت. از آنجایی که دانش کنونی حسابداری ممکن است در آینده منسوخ گردد، سطحی نگری در یادگیری دانشی وسیع و گسترده در بلند مدت به نفع حسابداران حرفه ای و حرفه حسابداری نخواهد بود. مهارت های ذهنی مورد نیاز شامل شناخت، به کارگیری، تحلیل و ارزیابی می باشد. در طی یک دوره کاری، مهارت ها، ارزش ها و اخلاق حرفه ای نسبت به موضوع کسب دانش به منظور ارتقای سطح صلاحیت از اهیمت بیشتری برخوردار است.
* آموزش حسابداری باید به عنوان بخشی از دوره های آموزشی پیش از اعطای گواهی صلاحیت در نظر گرفته شود. محتوا و مدت زمان دوره های آموزش حسابداری باید جهت کسب دانش حرفه ای مورد نیاز کافی باشد.
*مدت زمان دوره های آموزشی دانش حسابداری پیش از اعطای گواهی صلاحیت باید حداقل دو سال تمام وقت(یا معادل پاره وقت آن) باشد.
محتوای دوره های آموزش حسابداری باید عناوین زیر را در بر گیرد:
حسابداری، امور مالی و سایر علوم مرتبط
دانش سازمانی و بازرگانی
دانش و قابلیت های فن آوری اطلاعات

دورس حسابداری، مدیریت مالی و سایر علوم مرتبط باید در بر گیرنده مباحث زیر باشد:
* حسابداری و گزارش گری مالی
* حسابداری مدیریت و کنترل
* مالیات
* قانون تجارت
* حسابرسی و خدمات اطمینان بخش
* امور مالی و مدیریت مالی
* ارزش ها و اخلاق حرفه ای
الزامات کسب تجربه عملی در حسابداری
پیش از آنکه حسابداران به عنوان یک فرد حرفه ای فعالیت خود را آغاز کنند لازم است که علاوه بر فراگیری دانش از طریق نمودن دوره های آموزش حسابداری به صورت حرفه ای، تجربه عملی نیز داشته باشند. با توجه به تنوع شرایط محیطی نهادهای حرفه ای در سراسر جهان، الزامات کسب تجربه عملی در نهادهای حرفه ای می تواند متفاوت باشد.
توازن بین تجربه عملی و تحیلات دانشگاهی یا تحصیل جهت کسب مدارج حرفه ای، ممکن است با توجه به نوع گواهی صلاحیت حرفه ای متفاوت باشد. نهادهای حرفه ای موظفند الزامات کسب تجربه عملی را با توجه به نیازها، مقررات و الزامات قانونی و همچنین انتظارات جامعه از یک حسابدار حرفه ای تنظیم نمایند.
به طور کلی یک ترکیب منحصر به فرد و جهانی از آموزش حسابداری و تجربه عملی برای ارائه در دوره های کسب صلاحیت به عنوان حسابدار حرفه ای وجود ندارد. زمانی که الزامات آموزشی،گستره کاربردهای عملی حسابداری و امور تجاری را در بر می گیرد، بخشی از آموزش به الزامات کسب تجربه عملی اختصاص می یابد.
دوره کسب تجربه عملی حسابداران حرفه ای باید در دوره های آموزش حسابداری پیش از کسب گواهی صلاحیت گنجانده شود. طول دوره و محتوای آن باید به گونه ای باشد که داوطلبان بتوانند دانش، مهارتها و ارزش ها، اخلاق و نگرش های حرفه ای کسب شده را در کار و رشد مستمر حرفه ای خود به کار گیرند.
طول دوره کسب تجربه عملی حداقل باید سه سال باشد. این دوره برای دارندگان مدرک کارشناسی حسابداری نباید کمتر از دو سال باشد.
هدف نهایی آن است که از طریق ترکیب مناسبی از آموزش عمومی، آموزش حرفه ای و تجربه عملی، حسابداران حرفه ای شایسته ای تربیت شوند.

مثال هایی از فعالیت های آموزشی حسابداری
1- مشارکت در دوره ها، همایش ها و سمینار ها
2- طرح های آموزشی خودآموز یا آموزش های سازمان یافته در  محل کار به منظور به کارگیری نرم افزارها، سیستم ها، رویه ها یا فنون جدید.
3- مقالات حرفه ای یا علمی منتشر شده.
4- مشارکت و همکاری با کمیته های فنی
5- تدوین یک دوره آموزشی
6- تحصیلات رسمی در ارتباط با مسئولیت های حرفه ای
7- شرکت در سمینارهای آموزش حسابداری
8- نگارش مقالات حرفه ای
9- انجام تحقیقات در زمینه حسابداری
10- شرکت مجدد در آزمون حسابداری
 یک فعالیت آموزشی جداگانه و تکراری همچون آموزش حسابداری مقدماتی برای افراد گوناگون، جزیی از فعالیت های مرتبط با دوره آموزش مداوم حسابداری جهت ارتقای سطح صلاحیت های اعضا به حساب نمی آید.
زمان ارسال: 9 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
تخفیف شب یلدا کاناز اسپید
مجوز نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال کاناز اسپید در آپارات
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
پلیس فتا