محصولات کاناز
نویسنده: ایمان ثابتی بلندی اندازه کتاب: وزیری نوع چاپ: سیاه و سفید نوبت چاپ: ...
آموزش حسابداری مالیات بر ارزش افزوده توسط سایت کاناز اسپید تهیه شده است. قانون ...
صفر تا صد حسابداری صادرات و رفع تعهد ارزی به زبان ساده و روان و کاملا کاربردی ...
آموزش حسابداری بازرگانی خارجی(اعتبارات اسنادی) یا واردات یکی از موارد مهم و ...
سایت کاناز فیلم‌آموزش نحوه ارسال معاملات فصلی(آموزش معاملات فصلی) موضوع ماده ...
این کتاب توانست ظرف 4 ماه به چاپ پنجم برسد و این یعنی نشان دهنده کاربردی و به ...
نسخه جدید 1399 صفر تا صد مالیات بر حقوق همانطور که می دانید سازمان امور مالیاتی ...
این بار با یک محصول جدید و کاملا متفاوت در خدمت شما هستم. آموزش حسابداری ...
نرم‌افزار حقوق و دستمزد ﮐﺎﻧﺎﺯ نرم افزاری جامع و کامل می باشد که در عین سادگی، ...
بدون شک نرم افزار نوسا یکی از قویترین و راحت ترین (user friendly) نرم افزارهای ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
سلام. من سید مصطفی هاشمی برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با ...

کتاب آموزش دادرسی مالیاتی باآموزش لایحه نویسی

پیج اینستاگرام کاناز اسپید

محصولات متنوع و کاربردی حسابداری

فیلم‌های ناب مالی، مالیاتی و حسابداری در اینستاگرام ما

صفحه آموزش حسابداری در اینستاگرام

دیکشنری 20 هزار واژه‌ای حسابداری

دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی

فیلم‌های آموزشی ما در آپارات

کانال کاناز اسپید در آپارات

1 مقدمه

فرض استاندارد در مدل‌های موجودی احتمالاتی این است که به حالت پایدار رسیده‌ایم. بنابراین سیاست بهینه تنها مستقیماً تحت این فرض کاربرد دارد. اما هنگامی که فروش قلم جدیدی را شروع می‌کنیم معمولاً مشکل راه‌اندازی نیز پیش می‌آید. ممکن است شرکت رسماً اعلام کند که در تاریخی معین فروش قلم جدیدی را شروع می‌کند. بنابراین هیچ تقاضایی پیش از آن تاریخ وجود ندارد.
در این مقاله چنین وضعیتی را بررسی می‌کنیم. تقاضای احتمالاتی به شکل فرآیند مرکب پواسون در زمانی خاص به نام زمان صفر شروع می‌شود. غیر از این تمامی فرض‌ها استاندارد هستند. هزینه‌های نگهداری و پس‌افت برای واحد و زمان واحد وجود دارد. هیچ هزینه راه‌اندازی یا سفارش‌ وجود ندارد از این رو هیچ منفعتی برای سفارش دادن در دسته‌ها وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است.
قبل از این مسائل راه‌اندازی مرتبط در خصوص کنترل موجودی در چند مقاله بررسی شده است. یکی از وضعیت‌ها در که در چند مقاله بررسی شده است هنگامی پیش می‌آید که تقاضا تا زمان تحویل دسته نتواند برآورده شود، هیچ ذخیره اولیه‌ای وجود نداشته و نرخ تولید محدود باشد. بنابراین بهینه  آن است که از کمیت‌های کوچکتر دسته اولیه استفاده شود تا بتوان تقاضا را زودتر برآورده کرد. مدل‌هایی که به این جنبه می‌پردازند از جمله عبارتند از آکساتر (1988)، دینگ  و گروبستروم  (1991) و گروبستروم و دینگ (1993). آکساتر (در دست چاپ) وضعیت مرتبطی را بررسی کرده است که در آن پیش‌بینی‌ها در حال بهبود هستند. او در مقاله‌اش ثابت می‌کند که این امر نیز بر کمیت‌های دسته اولیه تأثیر می‌گذارد. تاثیرات یادگیری و فراموشی نیز  از دلایل دیگر استفاده از کمیت‌های دسته اولیه هستند که سبب تغییر نرخ تولید می‌شوند. برای مثال به المغربی  (1990) و کلاستورین  و معین‌زاده  (1989) مراجعه کنید.    
این مقاله به صورت زیر تنظیم شده است. بخش 2 به توصیف مشروح مسئله مورد نظر می‌پردازد. سیاست بهینه در بخش 3 تعیین می‌شود. در نهایت چند نتیجه‌گیری در بخش 4 ارائه می‌گردد.

2 فرمول‌بندی مسئله
در این مقاله وضعیتی را بررسی می‌کنیم که در آن یک انبار با تقاضای گسسته مرکب پواسون مشتری مواجه است. تقاضا‌هایی که مستقیماً برآورده نشوند پس‌افت می‌شوند. هزینه‌های استاندارد نگهداری و پس‌افت را در نظر می‌گیریم. هیچ هزینه‌ سفارش‌دهی وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است. همچنین وضعیت مرور را دائم فرض می‌کنیم.
در فرضیات مورد بررسی به خوبی معلوم می‌شود که سیاست کنترل بهینه در حالت پایدار، سیاست (S-1, S)  یا به صورت معادل سیاست S است یعنی هنگامی که موقعیت موجودی (انبار در دست کار، به اضافه سفارش‌های معوقه و منهای پس‌افت‌ها) به زیر سطح بهینه سطح سفارش تای  S کاهش یابد. سفارش به گونه‌ای راه‌اندازی می‌شود که موقعیت موجودی را به S برگرداند. این سیاست‌ها در عمل متداول هستند. این امر به‌ویژه برای قطعات یدکی نسبتاً گران با تقاضای پایین برقرار است.
البته سیستم را در حالت پایدار در نظر نمی‌گیریم. طبق فرض، فرآیند تقاضا در زمان صفر شروع می‌شود. پیش از این زمان هیچ تقاضایی وجود ندارد. البته می‌توانیم در هر زمانی پیش یا پس از زمان صفر اقدام به سفارش کنیم و مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت و برای تمامی سفارش‌ها یکسان است.
ابتدا نشانه‌های پایه زیر را معرفی می‌کنیم:

L مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی 
S موقعیت موجودی سفارش تا
D(t)  تقاضای احتمالاتی طی زمان t
λ شدت رسید مشتری ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 6 اسفند 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی کاناز (نسخه 1)

به همراه فیلم آموزش نرم افزار
 
نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی 
نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز (نسخه 1) محصولی جدید از سایت کاناز اسپید می باشد و برای اولین بار است که این نرم افزار طراحی شده است.
تمام مراحل طراحی و تولید نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز توسط کارشناسان سایت کاناز اسپید صورت گرفته است.
همانطور که می دانید یکی از مشکالاتی که حسابداران در پایان هرفصل با آن مواجه می باشند مغایرت لیست و جمع معاملات ارسال شده در سامانه معاملات‌فصلی سازمان مالیاتی کشور و لیست ثبت شده در سیستم حسابداری موسسه است و این مشکل زمانی حادتر می شود که تعداد فاکتورها زیاد باشد و این موقع است که حسابدار باید تک تک فاکتورها را با اقلام ارسالی سامانه معاملات‌فصلی چک کند تا مغایرت را پیدا کند و اگر این کار به پایان فصل موکول شود که دیگر می توان گفت امیدی نیست. اما ما با طراحی نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز سعی کردیم مشکل بسیاری از حسابداران را برطرف کنیم.
برای استفاده از این نرم افزار کافیست یک فایل اکسل یا اکسس از سیستم حسابداری و یک فایل اکسل یا اکسس از سامانه معاملات‌فصلی تهیه کنید و بقیه کار را به نرم افزار بسپارید تا مغایرت ها را تشخیص و نمایش دهد.
نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز جهت مغایرت گیری معاملات‌فصلی از الگوریتم های هوشمند بهره برده و مغایرت ها را با دقت بسیار بالا(در حدود 95%) تشخیص می دهد. در واقع این نرم افزار مغایرت ها را با توضیحات کامل و همراه با مشخصات دو سیستم و ردیف مورد نظر نمایش می دهد و تنها کاری که حسابدار باید انجام دهد مراجعه به ردیف نشان داده شده در لیست مغایرت و رفع آن است.
از خصوصیات نرم افزار مغایرت گیری معاملات‌فصلی مالیات کاناز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- سهولت در استفاده و نصب آسان.
2- قابل استفاده در ویندوزهای 7 و 8.1 (البته کاربرانی که از ویندوز XP استفاده می کنند باید برای استفاده نرم افزار دات نت 3.5 را برروی سیستم خود نصب نمایند و سپس نرم افزار مغایرت گیری را نصب کنند)
3- قابلیت تشریح مغایرت ها و امکان چاپ مغایرت ها.
4- نمایش مغایرت به بیان ساده به حسابدار.
فیلم آموزش نحوه استفاده از نرم افزار تهیه شده و همراه نرم افزار ارائه می شود. 
 
***توجه: این نرم افزار همراه فیلم آموزش معاملات‌فصلی مالیات ارائه می شود.
زمان‌ارسال: 29 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0
 

حسابداری مسئولیت اجتماعی

 

مفهوم حسابداری مسئولیت اجتماعی در اوایل دهه 60 میلادی توسط نویسندگانی مثل آندرسون ، موبلی ، و لین اوس مطرح شد . آندرسون را باید بعنوان پدر حسابداری مسئولیت اجتماعی نامید. در آمریکا این مفهوم در اوایل دهه 70 م توسط انجمن حسابداری امریکا به منظور بررسی موانع و مشکلات مربوط به اندازه گیری در حسابداری مسئولیت اجتماعی آغاز شد و با وجود گذشت 40 سال هنوز این مفهوم از جدیدترین مباحث حسابداری است . در خصوص تدوین استانداردهای حسابداری مسئولیت اجتماعی به دلیل فشار سازمانهای هوادار محیط زیست و حقوق بشر در کشورهای صنعتی ، فدراسیون بین المللی حسابداری (IFAC) توجه خود را معطوف به این موضوع معطوف کرد و مجموعه ای بیانیه ها را در رابطه با تدوین استانداردهای این مفهوم صادر نمود . در ایران اولین در پاییز سال 1372 در فصلنامه بررسی های حسابداری دانشگاه تهران مقاله ای با عنوان تئوری حسابداری اجتماعی مطرح شد و تاکنون مقالا زیادی در این خصوص ارائه شده است.
گزارشهای ارائه شده توسط سیستم حسابداری مالی، عملکرد واحد تجاری را از جنبه های خاص مورد ارزیابی قرار می دهند و سود آوری و توان مالی واحد تجاری را شاخص موفقیت یا عدم موفقیت می دانند و بیشترین توجه را معطوف منافع گروههایی می کنند که مهمترین آنها عبارت‌اند از: 
- سرمایه گذاری بالفعل و بالقوه؛ 
- مدیران واحد تجاری؛ 
- اعتبار دهندگان بالفعل و بالقوه؛ 
- سازمانهای دولتی؛ 
- کارکنان واحد تجاری؛ 
- مشتریان؛ 
- فروشندگان. 
به دلیل عدم توجه به منافع سایر گروههای اجتماع و همچنین اثرات زیست محیطی ناشی از فعالیتهای واحد تجاری، در اوایل دهه شصت میلادی مفهوم جدیدی به نام حسابداری مسئولیتهای اجتماعی (SRA=SOCIAL RESPONSIBILITY ACCOUNTING) در مباحث نظری حسابداری مطرح شد و نویسندگانی از اروپا، کانادا و استرالیا از قبیل آندرسن، موبلی و لین اوس در نوشته های خود به آن اشاراتی داشته اند و از میان آنان آندرسن را باید به عنوان پدر این شاخه از دانش حسابداری دانست. 
اما در کشور آمریکا مفهوم حسابداری مسئولیتهای اجتماعی با یک دهه تاخیر در اوایل دهه هفتاد، توسط انجمن حسابداری آمریکا (A. A. A) با تشکیل کمیته ای به منظور بررسی موانع و مشکلات مربوط به فرایند اندازه‌گیری و گزارشگری در حسابداری مسئولیتهای اجتماعی آغاز شد و با وجود گذشت بیش از چهار دهه، این مفهوم هنوز هم از جدیدترین مباحث حسابداری است که در مراحل اولیه رشد به سر می برد و از نظر اجرا و به کارگیری پیشرفت چندانی نداشته است؛ به گونه ای که تاکنون غالب مقالات منتشر شده، جنبه توصیفی داشته و بیشتر با تکیه بر توصیف مفاهیم، توجه کمتری را به مشکلات اجرا و ارائه راهکارهای مناسب جهت عملی کردن آن داشته اند. 
شاید عامل اصلی این حرکت، ناشی از محدودیتها و مشکلات مربوط به اندازه‌گیری و گزارشگری آثار خارجی واحد تجاری باشد. منظور از آثار خارجی‌، آن گروه از فعالیتها و نتایج عملیات واحد تجاری است که فراتر از منافع گروههای پیش گفته باشد و آثاری همچون هزینه‌های اجتماعی، منافع اجتماعی و بازده اجتماعی را شامل می شود. 
سر انجام به دلیل فشار سازمانهای هوادار محیط زیست و حقوق بشر در کشورهای صنعتی برای مبارزه با آلودگی محیط زیست بویژه آلودگیهای ناشی از آزمایشهای هسته‌ای‌، فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) توجه خود را معطوف موضوع حسابداری .... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 23 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

آیا استانداردهای حسابداری مسئول بحران مالی جهانی هستند

مردان خاکستری در اتاق‌های کم نور نشسته‌ و در حال مطالعه عمیق در کنار صرف قهوه و کشیدن سیگار برای تدوین استانداردهای حسابداری می‌باشند که تا حدودی موضوع ضابطه‌مند نمودن فرآیندهای مالی را به منظور استفاده ذینفعان سامان ببخشند تا عملاً ذینفعان براساس اطلاعات مربوطه تصمیمات مقتضی بعمل آورند. بر همین اساس حال این پرسش مطرح است که آیا آنها مسئول جریان ایجاد بحران مالی جهانی به شمار می‌روند؟ انتقاد سطحی مطروحه به گروه تدوین‌کنندگان استانداردها عمدتاً در ارتباط با تبیین طرح استاندارد حسابداری، روش‌های اجرایی مربوط به استفاده از ارزش‌های منصفانه تحت عنوان حسابداری ارزش‌های منصفانه در ارتباط با نهادهای مالی و ابزارهای مالی مربوط می‌باشد. علاوه بر این استانداردهای حسابداری ناشی از بحران مالی عمدتاً بر حسابداری کاربردی متمرکز شده‌اند. این در حالی است که آنهایی که هیچگونه تصمیم‌گیری نسبت به فرآیندهای کسب و کار نداشته‌اند به عنوان نهادهای استانداردگذاران حسابداری مطرح گردیده‌اند که این ویژگی در عالم اقتصاد به عنوان"اردک لنگ" مطرح می‌باشد به تعبیری دیگر گروهی که شناختی از فرآیندهای کسب و کار ندارند اقدام به تدوین استانداردهای حسابداری می‌نمایند که در عمل خروجی این رویه نتیجه یک بعدی و غیراثربخش را به همراه خواهد داشت. این بحران در حال تبدیل شدن به یک بحران بزرگ‌تر در سطح جهان می‌باشد.
در این بحث ما به دنبال ارائه درک مناسب‌تری نسبت به اینکه چه چیزی عامل ایجاد بحران مالی شده است و واکنش هیأت استانداردهای بین‌المللی حسابداری (IASB) به این موضوع چه بوده می‌باشیم. در اواخر سال 2007 زمانی که بحران مالی ظهور پیدا کرد در مرحله اول حسابداران و مدیران مالی قبل از هر گروه دیگری اقدام به شناسایی درآمد در دفاتر مالی در مرحله اول با افزایش ارزش‌های منصفانه دارایی‌های نمونه و با زوال این درآمدها در اثر کاهش ارزش‌های منصفانه به علت بکارگیری روش حسابداری ارزش‌گذاری منصفانه مطابق با استاندارد حسابداری ارزش‌های منصفانه ضرر و زیان‌های زیادی را مرتکب شدند. آنها به عنوان عامل ایجاد بحران شناسایی شدند چرا که مدیران دستگاه‌ها از سنوات قبل اقدام به انعکاس پاداش سالیانه و حقوق و مزایای آنها مشتق از میزان سود و زیان حاصله شرکت‌ها در پایان هر سال بوده و با عنایت به شناسایی سودهای مناسب آن‌ها عملاً پاداش قابل توجهی دریافت می‌نمودند که این خود انگیزه‌ای در بکارگیری مدل ارزش‌گذاری منصفانه در حساب‌های مالی آن شرکت‌ها بوده است. بدین ترتیب برداشت صاحب‌نظران این بود که علت ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 23 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری

 

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری را بررسی می کنیم:

1- روال کار مشخص شود.
2- افراد مورد نیاز به نحو مناسب انتخاب شوند.
3- از هزینه کردن غیر ضروری برای خرید سیستم جلوگیری شود.
4- پوزیشن بی مورد در واحد نداشته باشیم.
5- آموزش را جدی بگیریم.
6- کنترل ها را قوی کنیم.
7- تصمیمات منطقی داشته باشیم.
8- سرمایه گذاری بلند مدت در این بخش داشته باشیم.
9- ایجاد انگیزه کنیم.
10- شیب کاهش هزینه ها را ملایم کنیم.

1- روال کار مشخص شود.
برای واحد مالی حتما کتابچه ای تهیه شود تا بر اساس آن کارها انجام شود. چه اشکالی دارد برای این واحد دستورالعملی جامع فراهم گردد؟ مطمئن باشید این دستورالعمل حداکثر ظرف 6 ماه تهیه خواهد شد ولی سال ها از آن استفاده می شود.
2- افراد مورد نیاز به نحو مناسب انتخاب شوند.
بسیار دیده شده افرادی که در این بخش انتخاب می شوند که شرایطی به جز انجام کار حسابداری دارند. لطفا ظاهر و نسبت ها و پارتی ها و توافق و سفارش را در کار فراموش کنید. اینجا واحد مالی است. کارفرما کار می خواهد و نتیجه. این جا روابط عمومی و فروش نیست. فقط قدرت انجام کار و خصوصیات یک حسابدار برای این واحد مهم است و ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 13 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

حسابرسی بر مبنای خطر

 

یك روش جدید حسابرسی كه توسط توماس بایر گردآوری شده است . 
حریفان در بازی شطرنج هر كسی زمین بازی (كه در این مورد ، كار تجاری ) از نقطه نظر خاص خودش می بیند .
در حسابرسی بر مبنای خطر ، حسابرسان در همان طرف میز كه مشتری می ایستد ، آن ها نیز می ایستند . اكنون مشتری یك نفر را با خود دارد چون دید آن ها به كار تجاری یكسان است . 
محدودیت های روش قدیمی :
اكنون بیایید با هم موارد مخصوص مربوط به ساختار كار تجاری را بدست آوریم . در حسابرسی قدیمی ، حسابرسان واقعاً تمام تصمیمات حسابرسی شان را بر مبنای جنبه مادی اتخاذ می كردند ، كه آن در صد (یا كسری از درصد ) كار پیمانكار می باشد . كنترل های داخلی كه توسط پیمانكار صورت می گرفت برای اهداف حسابرسی كه بیمار سودمند بودند به طور گسترده مورد ارزیابی قرار نمی گرفتند ، چون توجه فقط بر روی تغییر ارقام و اعدادی بود كه در صورت حساب های مالی گزارش می شدند . و در پایان حسابرسی چیزی را كه قبلا پیمانكار می دانست تغییر می داد كه آن این بود كه شركت بر روی بعضی شغل سرمایه گذاری كند و همچنین بعضی از شغل ها را رها كند . پس پیمانكار یك صورت حساب و جریان كاری بدست می آورد كه خودش را دوباره سال بعد تكرار می كرد . 
در بعضی موقعیت ها این تنها روشی است كه حسابرسان می توانند بر عهده بگیرند به خاطر كنترل ضعیف محیط كه در شركت ارائه می شود به طور كلی زمانی كه كنترلهای ضعیف داخلی وجود دارد . به این خاطر است كه مدیریت تصمیم هوشیارانه ای اتخاذ كرده كه كنترلهای داخلی به اندازه عوامل دیگر كار تجاری مهم نیستند . به هر حال كنترل ضعیف محیط به خودی خود ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 6 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

مجوزهای سایت از وزارتخانه

مجوز سایت از وزارت ارشاد

نکات صوتی مالی و مالیاتی

پادکست 72- مشوق تبصره 2 ماده 38 ق.م.ا.ا
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 073
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 074
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 075
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 076
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 077
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 077
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 078
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 079
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 080
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 081
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 082
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 083
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 084
نکات صوتی حسابداری و مالیاتی
تماس با سید مصطفی هاشمی

رزومه کاری اینجانب

کاناز اسپید

ارتباط از طریق واتساپ

کاناز اسپید