فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه ...

نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.6) با قابلیت تبدیل ...

احکام مالیاتی بودجه 96

احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1396 کل کشور

احکام مالیاتی بودجه 96

تبصره 1-
د- وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد (5%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع (L.P.G) و سوخت هواپیما تأمین کند و پس از واریز به حساب خزانه‌داری کل کشور تا سقف پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال به مصرف برساند.
این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات با نرخ صفر می‌باشد.
تبصره 5-
هـ- در سال 1396 دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید تا سه سال به صورت بی‌نام و یا بانام، صادر کند و به منظور تسویه بدهی مسجل خود بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مابه‌التفاوت قیمت تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت فروش در بورس به قیمت اسمی تا سقف نود و پنج هزار میلیارد (95.000.000.000.000) ریال به طلبکاران واگذار کند. اسناد مزبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف می‌باشد و به عنوان ابزار مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود. اسناد خزانه اسلامی از قابلیت داد و ستد در بازار ثانویه برخوردار است و سازمان بورس و اوراق بهادار باید ترتیبات انجام معامله ثانویه آن‌ها را در بازار بورس یا فرابورس فراهم کند. خرید و فروش این اوراق توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.
ز- به منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور، به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000) ریال اسناد خزانه اسلامی منتشر و اسناد مزبور را صرف تخصیص‌های اولویت‌دار ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور موضوع این قانون کند و پرداخت این اسناد را قبل از پایان سال، از محل اعتبارات دستگاه مزبور تسویه نماید. این اسناد از مالیات معاف بوده و در ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 7 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

روش‌های سیستم مالیاتی و توصیه‌های استانداردهای حسابداری درباره‌ حساب جاری شرکا

این مطلب درباره رویکرد سیستم مالیاتی و استانداردهای حسابداری درباره حساب جاری شرکا است و از ماهنامه حسابدار شماره 294 نشریه انجمن حسابداران خبره ایران بازنشر شده است. این مقاله نوشته آقای بلال شمسی اسفنجانی می باشد.

جاری شرکا

حساب جاری شرکا یکی از حساب‌های دایمی است که به لحاظ ماهیت مانده‌ی آن (بدهکار یا بستانکار)، در گروه دارایی یا بدهی‌های جاری طبقه‌بندی می‌شود. این احتمال وجود دارد که برخی شرکت‌ها مانده‌ی حساب بستانکار جاری شرکای خود را با حساب زیان انباشته تهاتر کنند. در مورد این نحوه‌ی عمل شرکت‌ها، تصمیمات متفاوتی در حوزه‌های مالیاتی اتخاذ می‌شد. سرانجام به منظور یکسان‌سازی نحوه‌ی برخورد مالیاتی و وحدت رویه، رأی هیئت عمومی شورای عالی مالیاتی در مورخ 03/06/1393 به شرح ذیل صادر شد:

«با توجه به تفکیک شخصیت شرکت و صاحبان سهام و در نظر گرفتن این که افزایش حقوق صاحبان سهام (به جز از محل آورده‌ها) به عنوان درآمد تلقی می‌شود، لذا تقبل زیان توسط سهام‌داران شرکت و تهاتر آن از محل حساب جاری شرکا درآمد محسوب و می‌بایستی  در صورت سود و زیان به عنوان درآمد شناسایی گردد. از این رو مطالبه‌ی مالیات از این بابت با رعایت مواد 105، 128 و بند 12 ماده 148 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحات بعدی آن وفق مقررات قانونی خواهد بود.»

با این مقدمه، بخشنامه‌ی شورای عالی مالیاتی در ابعاد مختلف بررسی می‌شود.

بند 12 ماده‌ی 148 قانون مالیات‌های مستقیم

به استناد بند 12 ماده 148 قانون مالیات‌های مستقیم، زیان اشخاص حقیقی و حقوقی که از طریق رسیدگی به دفاتر آن‌ها و با توجه به مقررات احراز شود، از درآمد سال ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 6 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

گواهی مالیات بر ارزش افزوده و بهانه ای جدید برای دیرپرداخت کردن بدهی

گواهی مالیات بر ارزش افزوده و بهانه ای جدید برای دیرپرداخت کردن بدهی

همانطور که می دانیم نظام مالیات بر ارزش افزوده از مهرماه 1387 با تصویب مجلس اجرایی شد و تا کنون همه اشخاص حقوقی ملزم به ثبت نام در این نظام شده اند. یکی از مدارک و اسنادی که سازمان امور مالیاتی برای مودیان ثبت نام شده در نظام ارزش افزوده صادر می کند گواهی ثبت نام ارزش افزوده یا به عبارتی گواهی اعتبار مالیاتی می باشد. این گواهی با وجه به اعتبار و کارکرد مودیان با اعتبار 3 ماه، 6 ماه و 1 سال صادر می شود و مودیان باید پس از پایان اعتبار دوباره نسبت به تمدید آن اقدام کنند. از طرفی بحث شرکت های کد فروش(صوری) در دو سه سال اخیر داغ شده و اهمیت این گواهی ها چندبرابر شده به طوریکه اگر شرکتی دارای این گواهی باشد قطعا جزو شرکت های کد فروش نیست. البته نداشتن این گواهی نیز دلیل بر عدم اعتبارنیست.
اما نکته اینجاست که داشتن یا نداشتن این گواهی اخیرا بهانه ای شده تا بعضی از شرکت ها پس از خرید کالا یا خدمات درخواست رویت این گواهی را دارند و اگر شرکت فروشنده این گواهی را نداشته باشد پول را پرداخت نمی کنند.
سوال مهم اینجاست اگر به این شرکت شک داشتید(دارید) پس چرا کالا یا خدمات خود را خریداری کردید؟ ثانیا اگر می خواهید مطمئن شوید شرکت در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده و الکی از شما ارزش افزوده نمی گیرد خوب خیلی راحت می توانید ... بقیه در ادامه مطلب

 

زمان ارسال: 5 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری موجودی مواد و کالا

آموزش حسابداری موجودی مواد و کالا

در این جلسه از آموزش حسابداری مقدماتی ، راجع به حسابداری موجودی کالا که یک نوع دارایی جاری است صحبت می کنم.

موجودی کالا : در رابطه با کالاهایی می باشد که موسسات به منظور فروش و یا تولید خریداری می کنند ، نه به قصد استفاده شخصی و جز دارایی های جاری محسوب می شود چون که قرار است طی یک دوره مالی به فروش رفته و تبدیل به وجه نقد یا دارایی دیگر شود.
اما روش های حسابداری موجودی کالا
1) آموزش روش ادواری
در این روش از حساب موجودی کالا استفاده نمی شود ، بلکه حساب خرید در زمان خرید کالا بدهکار و فروش کالا بستانکار می شود . ببنابراین طبق این روش مانده کالای انبار در طی دوره مشخص نمی باشد و مانده گیری کالا در پایان دوره مالی از طریق شمارش فیزیکی کالا ها مشخص می شود و مبلغ آن(مانده موجودی کالا) در ترازنامه تحت سرفصل موجودی مواد و کالا گزارش می گردد.

آموزش حسابداری موجودی مواد و کالا


2) آموزش روش دائمی
در این روش از حساب خرید استفاده نمی شود ، بلکه موجودی کالا در زمان خرید ... بقیه در ادامه مطلب

 

زمان ارسال: 4 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار بررسی دایرکتوری کاناز

نرم افزار بررسی دایرکتوری کاناز

سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار بررسی و جستجوی دایرکتوری(پوشه) را تهیه کرده است. همانطور که از نام این نرم افزار پیداست جهت نمایش فایل های یک پوشه و پوشه های دورن یک دایرکتوری به کار می رود. در واقع برای لیست فایل های یک پوشه به کار می رود. گاهی اوقات کاربران نیاز دارند تا لیستی از نام فایل های داخل یک پوشه را داشته باشند و برای همچین کاری  با مشکل و سختی مواجه می شوند. مثلا با استفاده از دستورات ویندوز لیست فایل ها داده می شود اما نمی توان به درستی ویرایش کرد یا در اکسل ذخیره کرد. اما کاربران با نرم افزار بررسی دایرکتوری کاناز می توانند به راحتی لیست تمام فایل های درون پوشه ها را مشاهده و در صورت تمایل در فایل اکسل ذخیره کنند.

ویژگی های نرم افزار بررسی دایرکتوری کاناز

1- قابلیت اجرا بدون نیاز به نصب

2- قابل اجرا در ویندوزهای 7، 8،8.1 و 10

3- سهولت و کاربری آسان

4- قابلیت نمایش فایل های درون پوشه و پوشه های داخل آن

5- قابلیت نمایش نام فایل به همراه مسیر یا بدون آن.

6- قابلیت ذخیره نتایج در فایل اکسل

7- قابلیت چاپ لیست

 

این نرم افزار رایگان است و می توانید از لینک زیر دانلود کنید.

 

دانلود نرم افزار بررسی دایرکتوری کاناز

 

رمز فایل:kanazspid.ir

زمان ارسال: 3 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد

 در این مبحث از سایت کاناز اسپید نحوه آموزش حسابداری حقوق و دستمزد را به صورت خلاصه و با بیان ساده توضیح می دهم.
ابتدا لازم به یادآوری است از لحاظ قوانین مالیاتی و اصول حسابداری ثبت های حسابداری حقوق و دستمزد باید در پایان هر ماه و یا اگر در بین ماه پرداخت می شود در همان روز پرداخت ثبت شود. دقت کنید اگر پرداخت حقوق و دستمزد به ماه بعد موکول شود حتما باید ثبت حسابداری حقوق و دستمزد در پایان ماه ثبت شود و بعدا که پرداخت شد در ماه بعد ثبت پرداخت آن انجام می شود. چون طبق اصول حسابداری هزینه باید به محض تحمل ثبت شود حتی اگر پرداخت نشود. چون همانطور که می دانیم حقوق هزینه ای است که بالاخره باید پرداخت شود چه سرماه باشد یا 6 ماه بعد.

ثبت حسابداری حقوق و دستمزد به شرح زیر است:
هزینه حقوق و دستمزد***
حساب های پرداختنی-بیمه سهم کارگر ***
بانک/چک/حسابهای پرداختنی/جاری شرکا***


مثلا اگر حقوق یک پرسنل ماهی 12000000 ریال باشد ثبت آن به صورت زیر است:
هزینه حقوق و دستمزد 12000000
حساب های پرداختنی- بیمه سهم کارگر 840,000
بانک/وجوه نقد/حساب های پرداختنی-حقوق پرداختنی 11,160,000

 

سپس ثبت حقوق و دستمزد مربوط به بیمه سهم کارفرما ....  بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 1 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان مالیاتی) و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی)

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

 به همراه مثالهای عملی آموزش حسابداری مالیات بر حقوق با نرم افزار مالیات
به زبان ساده و روان توسط سید مصطفی هاشمی
مدت زمان فیلم: 4 ساعت
حجم فیلم: 377 مگابایت
قیمت: 23000 تومان
 
به همراه تغییرات سال 1396
فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین   پرداخت با کارت بانکی
 همانطور که می دانید سازمان امور مالیاتی از ابتدای سال 1395 نرم افزار مالیات بر حقوق را تغییر زیادی داده است و در این فیلم به چگونگی تهیه و ارسال لیست مالیات بر حقوق با نرم افزار جدید سازمان امور مالیاتی( نسخه 1395) پرداخته شده است. همچنین نحوه ارسال فایل ها و چگونگی ثبت آن در سایت سازمان امور مالیاتی شرح داده شده است.
این فیلم به زبان ساده و روان تهیه شده و مدت زمان فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین 4 ساعت می باشد.
این فیلم شامل سرفصل های زیر است:
1- نحوه نصب و به روزرسانی نرم افزار مالیات بر حقوق
2- چگونگی تعریف و ثبت مشخصات کارفرما
3- نحوه ثبت و معرفی حقوق بگیران در نرم افزار
4- نحوه ثبت حقوق و مزایا(لیست حقوق) و محاسبه درآمد مشمول مالیات بر حقوق
5- تشریح نکات مهم حسابداری مالیاتی و قانونی محاسبات مالیات بر حقوق و اعمال معافیت دو هفتم
6- نحوه ایجاد فایلهای مالیات بر حقوق و نکات مربوط به آن (دیسکت مالیات بر حقوق)
7- نحوه ورود به سامانه آنلاین مالیات بر حقوق
8- نحوه ارسال و ثبت فایلهای ایجاد شده توسط نرم افزار در سامانه آنلاین مالیات بر حقوق
9- شرح نکات مهم و کلیدی و قانونی در سامانه آنلاین مالیات بر حقوق
10- چگونگی ویرایش حقوق کارکنان در سامانه آنلاین
11- نکته مربوط به ثبت ترک کار و بازنشستگی و توضیح نکات مهم و خطرآفرین در این مورد.
12- نحوه صدور قبض مالیات بر حقوق در سامانه آنلاین و پرداخت آن به صورت آنلاین
13- نکته مربوط به استعلام اشتغال حقوق بگیر در سایر شرکت ها از طریق سامانه آنلاین مالیات بر حقوق
14- توضیح مفصلی درباره نوع همکاری اصلی و غیراصلی و شرح نکات قانونی و اثرات آن بر پرسنل و نحوه استفاده از آن در سامانه مالیات بر حقوق
15- به همراه جزوه ای شامل نکات و قوانین مالیات بر حقوق و ارائه دو مثال کاربردی و همراه با نرم افزار ارسال لیست مالیات بر حقوق
17- آموزش حسابداری مالیاتی(حقوق)
18- نحوه تهیه بکاپ از اطلاعات نرم افزار و بازیابی آن در سیستم دیگر
19- شرح و توضیح بخش تبصره ماده 86 در سامانه آنلاین مالیات بر حقوق
20- نحوه ثبت عیدی و سنوات و شرح و توضیح نکات قانونی آن
21- و شرح دهها نکته دیگر 
22- به همراه توضیح قوانین مالیاتی حقوق و دستمزد سال 1396
****جهت دانلود کامل فیلم آموزش، از نرم افزار مدیریت دانلود مانند Internet Download Manager استفاده کنید.******
 
فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین   پرداخت با کارت بانکی
قیمت: 23000 تومان 
توجه: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین لینک های دانلود فعال خواهند شد.
تماس در مواقع ضروری و بروز مشکل: 09364816910- سید مصطفی هاشمی


بخشی از فیلم آموزش مالیات بر حقوق

زمان ارسال: 1 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 6

اظهارنظر مالیاتی درباره رد دفاتر

اظهارنظر مالیاتی درباره رد دفاتر

در این مطلب از سایت کاناز اسپید سوالی درباره عدم ثبت و رد دفاتر مطرح شده است و اظهارنظر یکی از روسای گروه مالیاتی شمال تهران درباره این سوال در زیر آمده است.

سوال: اگر مودی دفاتر و اسناد را به طور کامل ارائه کند و دفاتر و اسناد از لحاظ ظاهری هیچ مشکلی نداشته باشند لیکن برخی از هزینه ها مانند هزینه آب و برق و ... در دفاتر ثبت نشده باشد، آیا اداره امور مالیاتی می تواند دفاتر را رد کند و مالیات را به طور علی الراس محاسبه کند یا خیر؟

 

blush پاسخ:

عدم ثبت هزینه های جاری مانندآب،برق،گاز،تلفن و سایر هزینه های جاری از مصادیق عدم ثبت رویداد مالی تلقی شده و موجب مردودی دفاتر قانونی می شود لیكن صرف مردودی دفاتر قانونی موجب تعیین درآمد مشمول مالیات از طریق علی الراس نخواهد بود و در اینگونه موارد (مردودی دفاتر)در صورت تعیین درآمد مشمول مالیات از طریق علی الراس واحد مالیاتی می بایست گزارش توجیهی در خصوص عدم تعیین درآمد مشمول مالیات از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی پیوست گزارش خود نماید.طبق تبصره ذیل ماده ٩٧قانون م م ،در صورتیكه تعیین درآمد واقعی مودی از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی وجود داشته باشد واحد مالیاتی مكلف است(مكلف است نه مجاز)تعیین درآمد مشمول مالیات را از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی انجام دهد.لذا با عنایت به توضیحات داده شده ،چون عدم ثبت هزینه های جاری ماهیت درآمدی نداشته (فاقد بار مالیاتی ست)می توان بدون إرجاع پرونده به هیات بند٣طبق تبصره ذیل ماده ٩٧قانون م م از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی عمل نمود.

در حسابرسی مالیاتی ،عدم ثبت رویداد مالی و عدم شناسایی(یاشناسایی كمتر از واقع)دو مقوله متفاوت است .در بحث عدم ثبت رویداد مالی،یك رویداد مالی اتفاق افتاده ولی در دفاتر ثبت نگردیده است (مثل عدم ثبت هزینه برق)لیكن در بحث عدم شناسایی(یا شناسایی كمتر از واقع)رویداد مالی یا اتفاق نیفتاده(مورد عدم شناسایی تسعیر ارز یا ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان)و یا رویداد مالی اتفاق افتاده و ثبت شده لیكن كمتر شناسایی شده است(مثل عدم استفاده از روش درصد پیشرفت كار در پیمانكاری)حال باید توجه داشت كه عدم ثبت رویداد مالی از موارد ردی دفاتر بوده لیكن عدم شناسایی (یا شناسایی كمتر از واقع)از موارد ردی دفاتر نمی باشد و در اینگونه موارد (عدم شناسایی)واحد مالیاتی می تواند با استفاده از اسناد و مدارك كافی نسبت به شناسایی درآمد شناسایی نشده( و یا كمتر شناسایی شده)اقدام و در تعیین درآمد مشمول مالیات لحاظ نماید.

زمان ارسال: 1 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

آموزش حسابداری بستن حساب ها

با نزدیک شدن به پایان سال یکی از کارهای مهم همه حسابداران و شرکت ها بستن حساب ها می باشد. در این مطلب از سایت کاناز اسپید قصد دارم آموزش حسابداری بستن حساب ها با با بیان و روشی ساده توضیح بدهم.
در ابتدا شما باید حساب های موقت را ببندید. حساب های موقت چیست؟ حساب های موقت همان حساب های سود و زیان است یعنی اقلامی که در گزارش سود و زیان نمایش داده می شود حساب موقت هستند. مانند فروش، هزینه ها، بهای تمام شده و ... .
برای بستن حساب های سود و زیانی یک گزارش در سطح تفصیل از سود وزیان تهیه کنید. مانند تصویر زیر:

 

پس از تهیه سود و زیان تمام حساب هایی که دارای گردش بدهکار است مانند هزینه ها، بهای تمام شده و ... را باید در قسمت بستانکار سند حسابداری ثبت کنید. یعنی یک سند حسابداری به تاریخ 29 اسفند (برای سال های کبیسه 30 اسفند) ایجاد کرده و تمام حساب هایی که در گزارش سود وزیان دارای گردش بدهکار می باشد را در قسمت بستانکار ثبت کنید و معادل همه این مبالغ از سرفصل سود وزیان استفاده کرده و در قسمت بدهکار ثبت کنید. مثلا اگر مجموع تمام حساب های دارای گردش بدهکار 10000000 ریال باشد باید حساب سود و زیان را معادل 10000000 ریال در قسمت بستانکار سند حسابداری ثبت کنید.
و سپس همه حساب هایی که دارای گردش بستانکار است مانند فروش و درآمد را در قسمت بدهکار سند حسابداری ثبت کنید و معادل همه این مبالغ حساب سود و زیان را در قسمت بدهکار ثبت کنید و اکنون می توانید سند را ثبت کنید.

پس از ثبت سند حسابداری اکنون حساب های موقت بسته شده(اصطلاحا صفر شده) و اگر گزارشی از سود وزیان تهیه کنید باید هیچ حسابی نشان ندهد.(چون همه حساب ها بر خلاف ماهیت ثبت شده و مانده آنها صفر شده).

اکنون باید حساب های دایم را ببندیم. به حساب های دایم حساب های ترازنامه ای نیز می گویند به عبارتی تمام حساب هایی که در ترازنامه نمایش داده می شود حساب دایم گفته می شود.حالا یک گزارش از تراز آزمایشی تفصیلی تهیه کنید و یک سند حسابداری ایجاد و تمام حساب های تراز آزمایشی را بر خلاف مانده ثبت کنید. یعنی اگر حسابی دارای مانده بدهکار است در قسمت بستانکار سند حسابداری و اگر مانده بستانکار دارد در قسمت بدهکار سند حسابداری ثبت کنید. با این کار نیز تمام حسابهای دایم یا به عبارتی حساب های ترازنامه ای نیز صفر می شود(یعنی بسته می شود) و به این صورت شما حساب ها را با موفقیت بسته اید.

آموزش حسابداری بستن حساب ها

دقت کنید اگر سود خالص دارید یعنی شرکت شما سودده است باید بعد از بستن حساب های موقت یک سند حسابداری ایجاد کرده و ذخیره مالیات بر درآمد را محاسبه کنید. به صورت زیر:
سود خالص(معادل 0.25 مالیات بردرآمد)****
ذخیره مالیات بر درآمد(معادل 0.25 مالیات)****

سپس بعد از ذخیره و محاسبه مالیات بردرآمد اقدام به بستن حساب های دایم کنید.

 

یعنی با روش بالا شما طی دو سند حسابداری حساب های موقت و دایم را بسته اید و دقت کنید دقیقا همان حساب های سند دایم که در پایان سال بسته اید در سند افتتاحیه دوره مالی بعد وارد و ثبت کنید.

زمان ارسال: 1 فروردین 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0