ماتریس مهارتهای حسابرس چیست
موضوع: آموزش حسابرسی / آموزش حسابداری
ماتریس مهارتهای حسابرس، مجموعه مهارتهای کاربردی تمامی حسابرسان به کار گرفته شده در یک کسب و کار را شناسایی میکند. این اطلاعات برای اختصاص دادن حسابرسان به ممیزیهایی که مهارتهای خاص آنان را لازم دارند، استفاده میشود.
پیشینه، مهارت و تجربه حسابرسان میتواند متفاوت باشد. برخی از آنان ممکن است دانش دقیقی از سیستمهای نرم افزار حسابداری خاص داشته باشند، در حالی که سایرین میتوانند به طور خاص در شمارش فیزیکی صورت دارایی ماهر بوده، و برخی تجربه طولانی در صنایع خاص داشته باشند. این اطلاعات همیشه وقتی حسابرسان درگیر یک ممیزی میشوند در نظر گرفته نمیشود، که باعث عدم استفاده صحیح از منابع با ارزش ممیزی میشود. هم چنین ممکن است که ممیزیها به طور کامل انجام نشوند زیرا موردی با انتساب نیروی انسانی بهتر موجود باشد.
برای حل این مسأله، هماهنگ کننده نیروی انسانی حسابرس باید یک ماتریس مهارت حسابرس ایجاد کرده و از آن استفاده کند. این ماتریس میتواند به اندازه جمع آوری رزومه حسابرسان که بعد از پایان هر ممیزی به روز میشود ساده باشد. سیستم قابل استفادهتر این است که مهارتها و تجربیات حسابرس در یک پایگاه داده که بتوان با کلمات کلیدی در آن جستجو کرد، بارگذاری شود. انجام این کار، مجهز کردن یک ممیزی با پرسنلی که مناسبترین مهارتها و تجربیات را دارند سادهتر میکند، بدون این که نیاز باشد به طور دستی در میان تعداد زیادی رزومه جستجو شود. لازم است که به طور مستمر پایگاه داده مهارتها به روز شود تا آخرین آموزشها و تغییر تجربیات حسابرسان را منعکس کند، بنابراین باید نیرویی به این کار اختصاص داده شود. به روزرسانیهای پایگاه داده باید با تکمیل یک ممیزی و با هر نوع کلاس آموزشی انجام شود. هم چنین به روزرسانیها باید در هر زمان که یک حسابرس جدید در شرکت استخدام میشود انجام شود.
زمانارسال: 20 مرداد 1397
نویسنده: سیدمصطفیهاشمی
نظرات: 0