فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.5 (نسخه رز) دارای مجوز شامد به شماره ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05   ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 13) با قابلیت پشتیبانی کامل ...

حسابداری و تغییر اقتصاد

حسابداری سنتی در طول دوران صنعتی به وجود آمد. در این نوع حسابداری، معاملات با افراد خارجی مانند خرید و فروش کالا و خدمات ثبت می شد و این معاملات خارجی بودند که قیمت و ارزش را ایجاد می کردند و به نوبه خود مبنای گزارشگری مالی را فراهم می کردند. اگرچه حسابداری سنتی در طول دوران صنعتی به سود شرکت ها بود اما محدودیت های آن در عصر اطلاعات بیشتر آشکار شد. هم اکنون دانش، کلید اصلی موفقیت است و شرکت هایی موفق هستند که سرمایه گذاری موثرتری در مدیریت و توسعه دانش کارکنان خود و بهبود روابط خود با مشتریان می کنند. اگرچه وضعیت و سرمایه گذاری در این دارایی عقلانی با روش های حسابداری سنتی نمایان نمی شود. حسابداری سنتی به ما این امکان را نمی دهد تا از افزایش یا کاهش پایه دانش شرکت یا قدرت وفاداری مشتریان اطلاعاتی را بع دست آوریم. بنابراین ارزیابی سلامت جاری شرکت یا ظرفیت آن جهت ادامه فعالیت و موفقیت در آینده دشوار است.
البته این بحث ها به تازگی مطرح نشده اند. افرادی که در اواسط دهه 1970 زندگی کرده اند ممکن است موضوعی به نام حسابداری دارایی انسانی را به خاطر بیاورند که در اوایل دهه 1970 مطرح شد و چندین سال بعد بدون ارزیابی بیشتر به فراموشی سپرده شد.
هدف حسابداری دارایی انسانی، افزایش آگاهی نسبت به ارزش منابع انسانی شرکت از طریق تلاش در جهت ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 11 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش عمومی حسابداری

کلیه دوره های حرفه ای آموزش حسابداری باید بخشی از آموزش های عمومی را نیز در بر بگیرد.

آموزش های عمومی گسترده تاثیر قابل ملاحظه ای در کسب مهارت های حرفه ای حسابداری دارند. محتوای دوره های آموزش عمومی حسابداری ممکن است از دوره ای به دوره دیگر و از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. آموزش عمومی حسابداری بر توسعه دانش غیر تخصصی، مهارت های ذهنی، فردی، تعاملی و ارتباطی و همچنین مهارت های مدیریتی و سازمانی تاکید دارد.
آموزش عمومی گسترده به ترویج یادگیری مستمر منجر شده و بستری مناسب برای انجام مطالعات حسابداری و حرفه ای فراهم می آورد. این آموزش ها نتایج زیر را به همراه دارد.
آموزش های عمومی حسابداری ممکن است به طرق گوناگون و در محیط های متفاوتی کسب شود. این آموزش ها می تواند در مراحل مختلفی از دوره های آموزشی همراه با دروس اختصاصی حسابداری شامل امور مالی و سایر علوم مرتبط، دانش سازمانی و تجاری و فن آوری اطلاعات ارائه گردد. همچنین آموزش عمومی حسابداری ممکن است در ضمن برنامه های آموزش حسابداری گنجانده شده باشد و از این طریق زمینه ای لازم برای تحصیل مهارت های کلیدی را فراهم نماید.
داوطلبان ممکن است پس از اخذ مدرک غیرحسابداری، دانش مورد نیاز حسابداری حرفه ای را از طریق مطالعه برای شرکت در ازمونهای نهادهای حرفه ای کسب نمایند. همچنین داوطلبان ممکن است مهارتهای کلیدی را از طریق تجارب کاری همراه با مطالعه جهت شرکت در ازمونها کسب کنند. چنین ترکیبی از دانش عمومی حسابداری، مهارت ها و به تبع آن ارتقای سطح شایستگی ها و قابلیت ها در زیمنه دانش فنی پایه، برای کسب صلاحیت حرفه ای ضروری است.

زمان ارسال: 7 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

طرح آموزشی حسابداری

یک طرح آموزش حسابداری به حسابداران کمک می کند ضمن آشنایی با نیازهای آموزشی و توسعه ای، شیوه های رفع این نیازها را نیز شناسایی کنند. حسابداران حرفه ای همواره به بازنگری سطح مهارت ها و توانمندیهای فعلی خود، به منظور دستیابی به هدفی معین ترغیب می شوند(نقشه ارتقای سطح صلاحیت می تواند حسابداران حرفه ای را در این حوزه یاری دهد). پس از شناسایی نیازهای توسعه ای، حسابدار حرفه ای از طریق فعالیت های آموزشی مربوط، در جهت ارتقای سطح مهارت ها و توانمندی های خود تلاش می کند. گاه ارتقای سطح مهارت ها و توانمندی های فردی نیازمند انجام بیش از یک فعالیت آموزشی است. برخی نهادهای حرفه ای به منظور ارزیابی صلاحیت و کمک به طرح آموزشی با هدف ارتقا و حفظ سطح توانمندی های افراد، از ابزارهای تعاملی استفاده می کنند.
مثال هایی از فعالیت های آموزشی حسابداری
1- مشارکت در دوره ها، همایش ها و سمینار ها
2- طرح های آموزشی خودآموز یا آموزش های سازمان یافته در  محل کار به منظور به کارگیری نرم افزارها، سیستم ها، رویه ها یا فنون جدید.
3- مقالات حرفه ای یا علمی منتشر شده.
4- مشارکت و همکاری با کمیته های فنی
5- تدوین یک دوره آموزشی
6- تحصیلات رسمی در ارتباط با مسئولیت های حرفه ای
7- شرکت در سمینارهای آموزش حسابداری
8- نگارش مقالات حرفه ای
9- انجام تحقیقات در زمینه حسابداری
10- شرکت مجدد در آزمون حسابداری
یک فعالیت آموزشی جداگانه و تکراری همچون آموزش حسابداری مقدماتی برای افراد گوناگون، جزیی از فعالیت های مرتبط با دوره آموزش مداوم حسابداری جهت ارتقای سطح صلاحیت های اعضا به حساب نمی آید.
زمان ارسال: 6 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مهارتهای حرفه ای مورد نیاز برای حسابداران

مهارتهای حرفه ای مورد نیاز برای حسابداران 

افرادی که قصد دارند حسابدار حرفه ای شوند باید  مهارتهای زیر را آموزش ببینند:

1- مهارتهای ذهنی
2- مهارتهای فنی و کاربردی
3- مهارتهای فردی
4- مهارتهای تعاملی و ارتباطی
5- مهارتهای سازمانی و مدیریتی

مهارتهای ذهنی اغلب در شش سطح طبقه بندی می شوند که به ترتیب شامل دانش، شناخت، به کارگیری، تجزیه و تحلیل، استنتاج(ترکیب چند حوزه مختلف دانش، پیش بینی و نتیجه گیری) و ارزیابی می باشد. داوطلبان باید در زمان کسب گواهی صلاحیت در بالاترین سطح از مهارتهای ذهنی باشند. مهارتهای ذهنی حسابدار حرفه ای را در حل مسائل، تصمیم گیری و قضاوت در موقعیت های پیچیده سازمانی یاری می نماید.این مهارتها اغلب از طریق آموزش های عمومی گسترده به دست می آید.

مهارتهای فنی حسابداری شامل موارد زیر است:
1- مهارتهای محاسباتی
2- استفاده از مدل های تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل ریسک
3- اندازه گیری
4- گزارش گری
5- رعایت مقررات و الزامات قانونی

مهارتهای فردی به نگرش حسابدار مربوط می شود.
مهارتهای تعاملی و ارتباطی حسابدار حرفه ای وی را در زمینه همکاری با سایر اعضا به منظور دستیابی به اهداف سازمان، دریافت و انتقال اطلاعات، انجام قضاوت های منطقی و اتخاذ تصمیمات اثربخش یاری می نماید.
مهارتهای سازمانی و مدیریتی برای حسابداران حرفه ای اهمیتی روزافزون یافته است. امروزه از حسابداران حرفه ای انتظار می رود که نقش فعالی در مدیریت جاری سازمان ها ایفا نمایند.

اهداف حرفه حسابداری

10 . از دیدگاه آیین رفتار حرفه ای، اهداف حرفه حسابداری عبارت از دستیابی به بهترین اصول و ضوابط حرفه ای، اجرای عملیات در بالاترین سطح ممکن، براساس اصول و ضوابط مذکور و به طور کلی تأمین منافع عمومی است. تحقق این اهداف مستلزم تأمین موارد زیر است :
الف ـ اعتبـار ـ جامعه به اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی قابل اتکا و معتبر نیاز دارد.
ب ـ حرفه‌ای بودن ـ افراد حرفه ای در زمینه حسابداری حرفه ای باید به سادگی توسط صاحبکاران، کارفرمایان و سایر اشخاص ذینفع، قابل تشخیص و شناسایی باشند.
پ ـ کیفیت خدمات ـ اطمینان از اینکه کلیه خدمات ارائه شده توسط حسابداران حرفه ای با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌شود.
ت ـ اطمینـان ـ استفاده کنندگان از خدمات حسابداران حرفه ای باید مطمئن شوند چارچوبی برای رفتار حرفه ای وجود دارد که ناظر بر ارائه آن خدمات می باشد.
منبع: سازمان حسابرسی

زمان ارسال: 5 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

الزامات کسب تجربه عملی در حسابداری

الزامات کسب تجربه عملی در حسابداری 
پیش از آنکه حسابداران به عنوان یک فرد حرفه ای فعالیت خود راآغاز کنند لازم است که علاوه بر فراگیری دانش از طریق نمودن دوره های آموزش حسابداری به صورت حرفه ای، تجربه عملی نیز داشته باشند. با توجه به تنوع شرایط محیطی نهادهای حرفه ای در سراسر جهان، الزامات کسب تجربه عملی در نهادهای حرفه ای می تواند متفاوت باشد.

توازن بین تجربه عملی و تحیلات دانشگاهی یا تحصیل جهت کسب مدارج حرفه ای، ممکن است با توجه به نوع گواهی صلاحیت حرفه ای متفاوت باشد. نهادهای حرفه ای موظفند الزامات کسب تجربه عملی را با توجه به نیازها، مقررات و الزامات قانونی و همچنین انتظارات جامعه از یک حسابدار حرفه ای تنظیم نمایند.
به طور کلی یک ترکیب منحصر به فرد و جهانی از آموزش حسابداری و تجربه عملی برای ارائه در دوره های کسب صلاحیت به عنوان حسابدار حرفه ای وجود ندارد. زمانی که الزامات آموزشی،گستره کاربردهای عملی حسابداری و امور تجاری را در بر می گیرد، بخشی از آموزش به الزامات کسب تجربه عملی اختصاص می یابد.
دوره کسب تجربه عملی حسابداران حرفه ای باید در دوره های آموزش حسابداری پیش از کسب گواهی صلاحیت گنجانده شود. طول دوره و محتوای آن باید به گونه ای باشد که داوطلبان بتوانند دانش، مهارتها و ارزش ها، اخلاق و نگرش های حرفه ای کسب شده را در کار و رشد مستمر حرفه ای خود به کار گیرند.
طول دوره کسب تجربه عملی حداقل باید سه سال باشد. این دوره برای دارندگان مدرک کارشناسی حسابداری نباید کمتر از دو سال باشد.
هدف نهایی آن است که از طریق ترکیب مناسبی از آموزش عمومی، آموزش حرفه ای و تجربه عملی، حسابداران حرفه ای شایسته ای تربیت شوند.

زمان ارسال: 3 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

محتوای دوره های آموزش حسابداری

بخشی از محتوای دوره های آموزش حسابداری طبق استاندارد بین المللی
1- آموزش حرفه ای حسابداری باید به عنوان بخشی از دوره های آموزشی پیش از اعطای گواهینامه صلاحیت در نر گرفته شود. محتوا و مدت زمان دوره های آموزشی باید جهت کسب دانش حرفه ای مورد نیاز کافی باشد.
2- مدت زمان دوره های آموزشی دانش حسابداری حرفه ای پیش از اعطای گواهی صلاحیت حرفه ای ، باید حداقل دو سال تمام وقت(یا معادل پاره وقت آن) باشد.
3- برای کسب چنین سطحی از دانش حسابداری، داوطلبان بای نسبت به اخذ یک مدرک دانشگاهی در رشته حسابداری یا یک گواهی حرفه ای اقدام نمایند.
4- محتوای دوره های آموزش حسابداری حرفه ای باید به عناوین زیر را در بر گیرد:
الف) حسابداری، امور مالی و سایر علوم مرتبط
ب) دانش سازمانی و بازرگانی
ج)دانش و قابلیت های فن آوری اطلاعات

دانش حرفه ای آموزش حسابداری در کنار سایر آموخته های غیرحرفه ای و مهارت های ذهنی، فردی، اجتماعی، ارتباطی، سازمانی و مدیریتی زمینه های توسعه آموزش جامع را فراهم می آورد.
زمان ارسال: 28 آبان 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0