فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه ...

نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.6) با قابلیت پشتیبانی ...

تفاوت بین فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی

تفاوت بین فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی

 

تمایز مفهومی بین فرار مالیاتی و اجتناب از پرداخت مالیات به قانونی یا غیرقانونی بودن رفتار مؤدیان مربوط می شود . فرار مالیاتی، یک نوع تخلف از قانون است. وقتی که یک مؤدی مالیاتی از ارائه گزارش درست در مورد درآمدهای حاصل از کار یا سرمایه خود که مشمول پرداخت مالیات می شود ، امتناع می کند ، یک نوع عمل غیر رسمی انجام می دهد که او را از چشم مقامات دولتی و مالیاتی کشور دور نگه می دارد. اما در اجتناب از مالیات، فرد نگران نیست که عمل او افشا شود . اجتناب از مالیات ، از خلاهای قانونی در قانون مالیات ها نشات می گیرد. در اینجا فرد به منظور کاهش قابلیت پرداخت مالیات، خود دنبال راه های گریز می گردد . مثلاً درآمدهای نیروی کار را در قالب درآمد سرمایه نشان می دهد که از نرخ پایین تری برای مالیات برخوردارند. در اجتناب از مالیات ، مؤدی مالیاتی دلیلی ندارد نگران احتمال افشا شدن باشد، چرا که او الزاماً تمامی مبادلات خود را با جزئیات آن البته به شکل غیر واقعی، یاددا شت و ثبت می کند. 
در واقع ، عوامل اقتصادی با استفاده از روزنه های قانون مالیات و بازبینی در تصمیمات اقتصادی خود تلاش می کنند تا بدهی مالیاتی خود را کاهش دهند. از آنجا که اجتناب از پرداخت مالیات فعالیتی به ظاهر قانونی است، از این رو بیشتر از فرار مالیاتی در معرض دید است. 
به عبارت دیگر ، اجتناب از مالیات ، یک نوع ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 14 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

حسابداری هزینه چیست

حسابداری هزینه چیست 
 
حسابداری هزینه ، پروسه ردگیری ، ثبت و تجزیه و تحلیل هزینه های اخنصاص یافته به محصولات یا خدمات یک شرکت است.در حسابداری مدرن ،هزینه ها بر اساس اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) اندازه گیری میشوند. (GAAP) رویدادهای تاریخی را ثبت میکند و یک ارزش پولی را برای آنها در نظر میگیرد. هزینه ها بر مبنای ارز رایج اندازه گیری میشود. حسابداری هزینه را میتوان به صورت نوعی حسابداری مدیریتی که زنجیره منابع (مجموعه ای از رویدادهای مرتبط با تولید محصول) را به مقادیر مالی تبدیل میکند ،تعریف کرد. مدیران از حسابداری هزینه برای پشتیبانی از تصمیم گیری در مورد کاهش هزینه های شرکت و افزایش سوددهی استفاده میکنند.
حداقل چهار روش وجود دارد:
•حسابداری هزینه یابی استاندارد
•هزینه یابی بر مبنای فعالیت
•حسابداری ظرفیت
•هزینه یابی نهایی

پیدایش:
از حسابداری هزینه برای مدتهای طولانی برای کمک به مدیران در شناخت هزینه های اجرایی یک شرکت استفاده می شده است.حسابداری نوین هزینه در طی سالهای انقلاب صنعتی ایجاد شد ، زمانی که پیچیدگیهای اجرایی یک  شرکت بزرگ باعث توسعه سیستمهای ثبت و ردگیری هزینه ها برای کمک به مالکان شرکت و مدیران در تصمیم گیری شد. 
در اوایل عصر صنعتی شدن ،بیشتر هزینه های انجام شده توسط یک شرکت ، از طرف حسابداران جدید "هزینه های متغیر"نامیده میشدند ، زیرا آنها مستقیماً با مقدار تولید تغییر میکردند. پول به کارگران ، مواد اولیه و برق و غیره پرداخت میشد که مستقیماً در تولید ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 14 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نگاهی جامع بر آموزش حسابداری دولتی

نگاهی جامع بر آموزش حسابداری دولتی

 

۱. مقدمه
ویراستاران این نسخه خاص از من خواستند که براساس فعالیت طولانی آکادمیک خود به عنوان معلم، محقق، نویسنده کتاب و عضو فعال در فرآیند سیاست گذاری حسابداری دولتی، ۱ چشم انداز تاریخی از آموزش حسابداری دولتی ارائه می دهد. در راستای توصیه آنها، من تاثیرات اولیه بر شغلم که مرا به سمت متخصص شدن در حسابداری دولتی سوق داد، روندهای غالبی که در آموزش حسابداری دولتی مشاهده کرده ام، فشارهای عمده ای که برای همگام بودن با تغییرات سریع در راهنمایی های کاربردی بر نویسندگان و مدرسان هست، سیاست های عمده ارائه شده توسط مدرسان حسابداری دولتی و چشم انداز آینده را مورد بحث قرار می دهد.

۲.تاثیرات اولیه بر شغل من
وقتی به کسی نظر فراگیر نامساعد عموم مردم را درباره دولتی شدن همه چیز بگوییم، آن شخص ممکن است فکر کند که چرا ۱ فرد دانشگاهی حسابداری دولتی را به عنوان رشته منتخب خود برمی گزیند. درمورد من، فاکتورهای زیادی به عنوان عوامل تاثیرگذار بر تصمیم حرفه ای اولیه من برای تخصص در حسابداری دولتی به ذهن می رسد، تصمیمی که هیچگاه از اتخاذ آن پشیمان نشدم. من بلافاصله بعد از بازنشستگی از نیروی هوایی آمریکا در سال ۱۹۷۷، وارد دوره دکترای دانشگاه میسوری کلمبیا شدم. بدون شک تجربه نظامی و حضور بیش از بیست سال من ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 23 اردیبهشت 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

صاحبان مشاغل در قانون جدید مالیات های مستقیم

صاحبان مشاغل در قانون جدید مالیات های مستقیم

قانون اصلاحی مالیات های مستقیم در تاریخ 1394/04/31 به تصویب مجلس رسید و در تاریخ 1394/05/07 به تصویب شورای نگهبان رسید. در این قانون اصلاحی تغییرات شگرفی صورت گرفته و از جمله تغییر طبقه بندی مشاغل است. در قانون قبلی و در ماده 95 مشاغل به 3 گروه الف، ب و ج تقسیم می شدند و عنوان هریک از شغل ها در آن قید شده بود. اما در ماده 95 قانون جدید طبقه بندی مشاغل به عهده سازمان مالیات قرار داده شده و در تاریخ 1394/12/04 سازمان امور مالیاتی مشاغل و همچنین آیین نامه جدید تحریر دفاتر را ابلاغ کرد.
در آیین نامه ابلاغی مشاغل و تحریر دفاتر ، مشاغل از لحاظ حجم فعالیت به 3 گروه تقسیم شده اند که به شرح زیر است:
 
گروه اول    
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که
تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ سی میلیارد ریال و بیشتر باشد.
گروه دوم  مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ ده میلیارد و تا سی میلیارد ریال باشد.
 گروه سوم مودیانی که در گروه‌های اول و دوم قرار نمی‌گیرند جزء گروه سوم محسوب می‌شوند.

توجه: برای مودیانی که صرفا به ارائه خدمات می پردازند، 50% مبالغ فوق ملاک عمل خواهد بود. مانند پزشکان، پیراپزشکان، مراکز درمانی، مهندسین، وکلا و مانند آن.
 

ب) نوع فعالیت:

اشخاص زیر فارغ از حجم فعالیت از لحاظ انجام تکالیف موضوع این آيین‌نامه جزء مودیان گروه اول محسوب می‌شوند.

1- دارندگان کارت بازرگانی( واردکنندگان و صادرکنندگان)

2- صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره‌برداران معادن دارای جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه ذیربط

3- صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر

4- صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی

5- صاحبان مشاغل صرافی

6- فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط
نکات آیین نامه فوق:
1- طبق ایین نامه مصوب، مشاغل گروه دوم و سوم نیازی به تهیه دفاتر ندارند و فقط باید صورت خلاصه درآمد و هزینه و اظهارنامه و به همراه اسناد و مدارک حسابداری و درآمدها و هزینه های مربوطه ارائه نمانید.
2- مشاغل گروه اول باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نموده و طبق استانداردهای حسابداری باید اقدام نمایند.
3- با توجه به مفاد این آیین نامه تمامی اشخاص حقوقی( مانند شرکت ها و سازمان ها) باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نمایند.
4- دقت کنید منظور از درآمد مشمول مالیات بعنی سود تعیین شده پس از کسر هزینه ها است و به معنی کل درآمد نیست.
5- آیین نامه تحریر دفاتر تغییرات قابل توجهی کرده و می توانید از لینک زیر بخشنامه اصلی را دانلود نمایید.
 
زمان ارسال: 25 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

 

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

 

به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05

 

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

 

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان ابزاری قدرتمند برای استخراج آدرس ایمیل ها و شماره همراه(شماره های موبایل)  از فایل های متنی و فایل های وب است. نرم افزار ژالان با سرعت و کاربری آسان تمام آدرس های ایمیل و شماره موبایل ذخیره شده در فایل ها را بازیابی کرده و یک فایل خروجی که تنها شامل آدرس های ایمیل و شماره همراه با فرمت صحیح است، به شما تحویل می دهد. استفاده از ژالان بسیار ساده است. این نرم افزار برای ساختن لیست ایمیل یا شماره همراه مشتریان یا مخاطبان با استفاده از فایل های ایمیل و شماره همراه شما بسیار کارآمد است.
به عنوان مثال می توانید صفحات سایت هایی چون ایستگاه، راهنمای همشهری و دیگر سایت های تبلیغاتی که دارای شماره موبایل و ایمیل می باشند را در قالب فایل وب( مانند HTML، MHT و غیره) و  یا TXT ذخیره کرده و آن ها را در نرم افزار بارگذاری کرده تا تمام ایمیل ها و شماره موبایل ها را استخراج کند. همچنین برای راحتی کار می توانید از نرم افزارهایی مانند وب زیپ و سایر نرم افزارها سایت ها را به طور کامل ذخیره کنید و سپس مسیر فایل های ذخیره شده را به نرم افزار بدهید تا کار جداسازی و استخراج ایمیل و شماره موبایل انجام شود.
امکانات نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)
1- سهولت کاربری در استفاده از نرم افزار
2- سرعت استخراج بالا
3- امکان انتخاب فایل و پوشه(برای مواردی که شما پوشه ای حاوی هزاران فایل ذخیره شده دارید)
4- امکان ذخیره همه ایمیل ها و شماره موبایل های استخراج شده در یک فایل متنی
5- امکان تعیین کاراکتر جداکننده (برای مواردی چون نرم افزارهای ارسال ایمیل)
6- امکان تعیین ذخیره ایمیل و شماره موبایل در هر خط یا به صورت پشت سر هم
7- قابلیت جداسازی ایمیل از متون طولانی
8- قابلیت جداسازی شماره موبایل از متن های مورد نظر
 
توجه: برای استفاده از نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2) در ویندوز XP باید نرم افزار NETFramework 3.5 برروی سیستم شما نصب شده باشد ولی در ویندوز 7 و 8.1 نیازی به نصب این نرم افزار نیست.
 
برای دانلود NETFramework 3.5  کافیست به سایت های دانلود مراجعه نمایید.

رمز فایل: kanazspid.ir

توجه: بعد از پرداخت آنلاین بلافاصله لینک دانلود نرم افزار فعال خواهد شد و می توانید نرم افزار را دانلود نمایید.

تماس و یا ارسال پیامک در صورت بروز مشکل در پرداخت، دانلود و یا نرم افزار  با شماره: 09364816910- سید مصطفی هاشمی

 
قیمت: 10000 تومان ( 100000 ریال)
 
نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)
زمان ارسال: 9 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری حرفه ای

آموزش حسابداری حرفه ای

الزامات ورود به دوره های آموزش حسابداری

*به طور کلی چنانچه افرادی که به یک حرفه وارد می شوند از استانداردهای لازم جهت ورود به حرفه برخوردار نباشند، کیفیت حرفه حفظ نمی شود و ارتقا نمی یابد. به همین دلیل کلیه نهادهای حرفه ای موظفند افرادی را که این استانداردها را در بالاترین سطح احراز می کنند، جذب نمایند. در نتیجه کیفیت حرفه رابطه مستقیمی با سطح توانایی متقایان جذب شده خواهد داشت. تعیین الزامات ورود به حرفه اولین گام در این فرایند می باشد. هرچه سطح الزامات ورودی بالاتر باشد، الزامات آموزش حرفه ای و تجارب عملی در دوره زمانی کوتاهتری کسب خواهد شد.
*الزامات ورود برای افرادی که قصد دارند با سپری نمودن دوره آموزش حسابداری به عویت نهادهای حرفه ای درایند، باید حداقل با الزامات پذیرش در برنامه آموزشی یک دانشگاه معتبر یا معادل آن برابر باشد.
* داوطلبان ورود به دوره های آموزش حسابداری باید از سطح مناسبی از آموزش و دانش قبلی برخوردار باشند تا بتوانند در کسب دانش، مهارت های حرفه ای، ارزش های حرفه ای، اخلاق و نگرش های حرفه ای مورد نیاز برای یک حسابدار حرفه ای به موفقیت های لازم دست یابند.
* داوطلبان در آغاز دوره سطوح مختلفی از دانش، مهارت ها، اخلاق، ارزش ها و نگرش های حرفه ای را دارا می باشند. میزان توانایی آنان در موارد مذکور تعیین کننده نقطه شروع دوره ها برای هریک از آنها است. هرچه سطح الزامات ورودی پایین تر باشد دوره مورد نظر مفاد آموزش بیشتری را در بر خواهد داشت.
* نقطه شروع دوره آموزش حسابداری می تواند متفاوت باشد. بسیاری از دوره های آموزش حسابداری پس از اخذ مدرک کارشناسی و برخی نیز بلافاصله پس از دوره متوسطه یا در مقاطعی از دوره آموزش عالی، که از لحاظ سطح، پایین تر از دوره کارشناسی  است، آغاز می شود. بسیاری از این دوره ها توسط نهادهای حرفه ای و نه دانشگاه ها برگزار می شود. پذیرش در برخی از دوره ها نیازمند برخورداری از سوابق کاری مرتبط، شرایط سنی، آموزش ضمن خدمت و سایر انواع آموزش می باشد.
* صرف نظر از نوع آموزش، الزامات وروردی در نظر گرفته شده باید با برنامه کلی دوره آموزش حسابداری مورد نظر نهادهای حرفه ای هماهنگ باشد. بیان این نکته مهم است که داوطلبان، دوره های آموزشی را از هر نوع و هر سطحی که شروع کرده باشند، باید در هنگام اتمام دوره به سطح شایسته و قابل مقایسه ای از صلاحیت حرفه ای نایل شده باشند. سطح الزامات ورودی باید در حدی باشد که از موفقیت افراد در دوره آموزش حسابداری اطمینان معقولی حاصل شود.
* ارزیابی انجام شده جهت معادل سازی مدارک متقاضیان با استاندارد ورود به یک دوره دانشگاهی، باید با منابع مرجع مربوط و اطلاعات در دسترس نهادهای حرفه ای عضو فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد.
* دوره های دانشگاهی حسابداری ممکن است مورد تایید نهادهای قانون گذار باشد.
محتوای دوره های آموزش حسابداری
*آموزش حسابداری ممکن است در یک محیط دانشگاهی یا از طریق برنامه آموزش صلاحیت های حرفه ای صورت پذیرد که در هر صورت سطح دوره مورد نظر باید معادل سطح دوره های آموزش حسابداری مرتبط با کسب مدرک دانشگاهی باشد. داوطلبان ملزم به کسب دانش و مهارت های حرفه ای، ارزش ها، اخلاق و نگرش های حرفه ای می باشند و باید توان بهره گیری همزمان از این موارد را داشته باشند.
* می توان از محتوای علمی دوره های آموزش حسابداری به منظور گسترش مهارت های حرفه ای بهره گرفت. از آنجایی که دانش کنونی حسابداری ممکن است در آینده منسوخ گردد، سطحی نگری در یادگیری دانشی وسیع و گسترده در بلند مدت به نفع حسابداران حرفه ای و حرفه حسابداری نخواهد بود. مهارت های ذهنی مورد نیاز شامل شناخت، به کارگیری، تحلیل و ارزیابی می باشد. در طی یک دوره کاری، مهارت ها، ارزش ها و اخلاق حرفه ای نسبت به موضوع کسب دانش به منظور ارتقای سطح صلاحیت از اهیمت بیشتری برخوردار است.
* آموزش حسابداری باید به عنوان بخشی از دوره های آموزشی پیش از اعطای گواهی صلاحیت در نظر گرفته شود. محتوا و مدت زمان دوره های آموزش حسابداری باید جهت کسب دانش حرفه ای مورد نیاز کافی باشد.
*مدت زمان دوره های آموزشی دانش حسابداری پیش از اعطای گواهی صلاحیت باید حداقل دو سال تمام وقت(یا معادل پاره وقت آن) باشد.
محتوای دوره های آموزش حسابداری باید عناوین زیر را در بر گیرد:
حسابداری، امور مالی و سایر علوم مرتبط
دانش سازمانی و بازرگانی
دانش و قابلیت های فن آوری اطلاعات

دورس حسابداری، مدیریت مالی و سایر علوم مرتبط باید در بر گیرنده مباحث زیر باشد:
* حسابداری و گزارش گری مالی
* حسابداری مدیریت و کنترل
* مالیات
* قانون تجارت
* حسابرسی و خدمات اطمینان بخش
* امور مالی و مدیریت مالی
* ارزش ها و اخلاق حرفه ای
الزامات کسب تجربه عملی در حسابداری
پیش از آنکه حسابداران به عنوان یک فرد حرفه ای فعالیت خود را آغاز کنند لازم است که علاوه بر فراگیری دانش از طریق نمودن دوره های آموزش حسابداری به صورت حرفه ای، تجربه عملی نیز داشته باشند. با توجه به تنوع شرایط محیطی نهادهای حرفه ای در سراسر جهان، الزامات کسب تجربه عملی در نهادهای حرفه ای می تواند متفاوت باشد.
توازن بین تجربه عملی و تحیلات دانشگاهی یا تحصیل جهت کسب مدارج حرفه ای، ممکن است با توجه به نوع گواهی صلاحیت حرفه ای متفاوت باشد. نهادهای حرفه ای موظفند الزامات کسب تجربه عملی را با توجه به نیازها، مقررات و الزامات قانونی و همچنین انتظارات جامعه از یک حسابدار حرفه ای تنظیم نمایند.
به طور کلی یک ترکیب منحصر به فرد و جهانی از آموزش حسابداری و تجربه عملی برای ارائه در دوره های کسب صلاحیت به عنوان حسابدار حرفه ای وجود ندارد. زمانی که الزامات آموزشی،گستره کاربردهای عملی حسابداری و امور تجاری را در بر می گیرد، بخشی از آموزش به الزامات کسب تجربه عملی اختصاص می یابد.
دوره کسب تجربه عملی حسابداران حرفه ای باید در دوره های آموزش حسابداری پیش از کسب گواهی صلاحیت گنجانده شود. طول دوره و محتوای آن باید به گونه ای باشد که داوطلبان بتوانند دانش، مهارتها و ارزش ها، اخلاق و نگرش های حرفه ای کسب شده را در کار و رشد مستمر حرفه ای خود به کار گیرند.
طول دوره کسب تجربه عملی حداقل باید سه سال باشد. این دوره برای دارندگان مدرک کارشناسی حسابداری نباید کمتر از دو سال باشد.
هدف نهایی آن است که از طریق ترکیب مناسبی از آموزش عمومی، آموزش حرفه ای و تجربه عملی، حسابداران حرفه ای شایسته ای تربیت شوند.

مثال هایی از فعالیت های آموزشی حسابداری
1- مشارکت در دوره ها، همایش ها و سمینار ها
2- طرح های آموزشی خودآموز یا آموزش های سازمان یافته در  محل کار به منظور به کارگیری نرم افزارها، سیستم ها، رویه ها یا فنون جدید.
3- مقالات حرفه ای یا علمی منتشر شده.
4- مشارکت و همکاری با کمیته های فنی
5- تدوین یک دوره آموزشی
6- تحصیلات رسمی در ارتباط با مسئولیت های حرفه ای
7- شرکت در سمینارهای آموزش حسابداری
8- نگارش مقالات حرفه ای
9- انجام تحقیقات در زمینه حسابداری
10- شرکت مجدد در آزمون حسابداری
 یک فعالیت آموزشی جداگانه و تکراری همچون آموزش حسابداری مقدماتی برای افراد گوناگون، جزیی از فعالیت های مرتبط با دوره آموزش مداوم حسابداری جهت ارتقای سطح صلاحیت های اعضا به حساب نمی آید.
زمان ارسال: 9 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

عدد دان(DUNS Number) چیست

عدد دان(DUNS Number) چیست

 

سیستم شماره گذاری جهانی داده (Data Universal Numbering System)، به اختصار DUNS یا D-U-N-S، یک سیستم اختصاصی است که توسط دان و برادستریت (D&B) توسعه داده و مرتب شده است که یک شناسه عددی منحصر به فرد است، و برای یک نهاد کسب‌وکار منفرد به یک "شماره DUNS" مراجعه می شود. این سیستم در سال 1963 برای حمایت از گزارش اعتبار D&B معرفی شد. این سیستم ، یک استاندارد رایج در سراسر جهان است. کاربران DUNS شامل کمیسیون اروپا، سازمان ملل و دولت ایالات متحده است. بیش از 50 اتحادیه صنعتی و تجاری جهانی، DUNS را شناسایی کرده اند، توصیه می کنند و نیاز دارند. پایگاه داده DUNS شامل بیش از 220 میلیون مورد ثبتی برای کسب‌وکارها در سراسر جهان است. 
جزئیات
اعداد DUNS، اعدادی نه رقمی هستند، که توسط D&B صادر می شوند، و به هر موقعیت کسب‌وکار در پایگاه داده D&B اختصاص یافته است. عملکردی منحصر به فرد، جداگانه و متمایز به منظور شناسایی آن ها دارد. اعداد DUNS تصادفی هستند و رقم ها مفهوم آشکاری ندارند. تقریباً تا دسامبر 2006، اعداد DUNS به صورت 10 رقمی توسط وزارت دفاع به منظور حمایت از تشخیص خطا بررسی می شدند. ادامه پیدا نکردن بررسی ارقام، موجودی در دسترس اعداد DUNS را تا 800 میلیون افزایش داد. هیچ هزینه ای برای گرفتن شماره DUNS گرفته نمی شود. (از 4/8/2014 وب‌سایت نشان می دهد که یک هزینه 500 دلاری وجود دارد و 24 تا 48 ساعت ایجاد شماره طول می-کشد. زمانی که شماره DUNS به صورت آنلاین گرفته شود، معمولاً زمان انتظار 30 روز کاری است، اما واگذاری شماره می تواند برای کسب‌وکارهای بریتانیایی که شماره ثبت شرکت خود را تهیه می کنند، به صورت فوری انجام شود. هنگامی که "کسب‌وکار کوچک شروع‌کننده" از دان و برادستریت خریداری شد زمان انتظار به صورت قابل قبولی به 5 روز کاری یا کمتر کاهش یافت.)
برخلاف شماره شناسایی کارفرمای ملی، یک شماره DUNS ممکن است برای هر کسب‌وکاری در سطح جهان صادر شود. بعضی از سازمان های دولتی ایالات متحده نیاز دارند که یک فروشنده یک شماره DUNS به خوبی شماره شناسایی کارفرمای ایالات متحده (EIN) داشته باشند. سایر سازمان ها، مانند برخی دفاتر سازمان ملل متحد و سازمان های دولتی استرالیا نیاز دارند که بعضی کسب‌وکارها شماره DUNSداشته باشند. در حال حاضر شماره های DUNS برای افراد نیز در دسترس است؛ قبلا، شماره های DUNS تنها برای شرکت ها یا سایر سازمان ها قابل دسترسی بود.
دفتر مدیریت و بودجه ایالات متحده (OMB)، که یک سازمان در فدرال ایالات متحده است، در 27 ژوئن 2003 اعلام کرد به شماره ثبت فدرال (68FR 38402) که برای همه کمک های کاربردی برای جایزه های جدید و تجدید شده که در یا بعد از 1 اکتبر 2003 ثبت شده اند، نیاز است. شماره DUNS یک مکمل برای سایر شناسه های دیگر است، مانند EIN، و نیاز است که درخواست به صورت الکترونیکی یا روی کاغذ انجام شود.
یک شماره DUNS گاهی اوقات به منظور راحتی در خواند دارای خط تیره است، مانند "15-048-3782". در استفاده مدرن خط تیره حذف می شود و عدد را مانند فرم مقابل نشان می دهد "15.483782". خط تیره بخشی از تعریف رسمی D&B از شماره DUNS نیست.
سیستم های شماره گذاری کسب‌وکار فراوانی، مستقل از DUNS وجود دارند-برای مثال، سیستم شبکه عرضه-کنندگان بین المللی. به هر حال تعداد کمی سیستم وجود دارد، اگر وجود داشته باشد، که به تعداد DUNS کسب‌وکارهای بین المللی را ثبت کرده باشد. 
شماره DUNS جایگزین سیستم دیگر کدگذاری که به عنوان ASASS (سیستم پشتیبانی مدیریت مهندسی معماری قرارداد) شد. شماره ACASS در 5 اکتبر 2005 زمانی که یک پلتفرم مدرن جایگزین این سیستم شد، لغو شد. سیستم ACASS در حال حاضر به جای شماره سابق ACASS از شماره DUSN استفاده می کند.
زمان ارسال: 8 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0