فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه ...

نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.6) با قابلیت پشتیبانی ...

آموزش حسابداری ثبت اشانتیون

آموزش حسابداری ثبت اشانتیون

 در این مبحث به آموزش حسابداری ثبت اشانتیون(کالای اهدایی) می پردازم. در بسیاری از شرکت ها برای جلب مشتری معمولا برروی فروش های خود تعدادی کالا نیز به صورت رایگان(اشانتیون) به مشتریان ارائه می شود. ثبت حسابداری اشانتیون دریافتی کار پیچیده ای نیست و در زیر آن را توضیح می دهم.

فرض کنید شرکت آلفا تعداد 100 عدد بخاری به مبلغ هریک 2,000,000ریال را به شرکت بتا می فروشد. از این 1000 عدد 5 عدد بخاری به صورت اشانتیون به شرکت بتا ارائه می شود. بنابراین و بر اساس اصول و استانداردهای حسابداری شرکت الفا باید در فاکتور فروش خود این 5 عدد بخاری را به عنوان تخفیفات فروش ثبت کند. اما ثبت حسابداری آن برای شرکت بتا به صورت زیر است:
خرید100*2000000=200,000,000
تخفیفات خرید5*2000000=10000000
وجوه نقد/بانک190,000,000
در مثال فوق ما 5 عدد بخاری دریافتی را به عنوان تخفیفات خرید ثبت کردیم.
البته می توانید ثبت تخفیفات خرید را حذف و به صورت زیر عمل کنید.
خرید95*2000000=190,000,000
وجوه نقد/بانک190,000,000
در واقع ما در این ثبت مبلغ خاص خرید(بعد از کسر تخفیف) را ثبت کردیم.
نکته: دقت کنید فروشنده باید و حتما مقدار تخفیف را در فاکتور فروش خود قید کند. همچنین باید کل تعداد کالا(در اینجا 100 عدد) را نیز در ستون تعداد کالا درج کند تا مقدار ثبت شده در ستون تخفیفات هماهنگ با تعداد کل فروش باشد.
اکنون فرض کنید شرکت بتا قصد فروش 50 عدد بخاری را به مبلغ هریک 2200000 ریال به شرکت سیگما دارد که از این 50 عدد  5 عدد بخاری به صورت اشانتیون است و ثبت فروش آن به شرح زیر است:

وجوه نقد/بانک/حساب های دریافتنی45*2200000=99,000,000
تخفیفات فروش5*2200000=11,000,000
فروش50*2,200,000=110,000,000

دقت کنید ما تخفیف را با همان قیمت فروش محاسبه کردیم چراکه این مبلغ تخفیف در دل مبلغ فروش کلی است و بعدا در محاسبات سود و زیان با هم تهاتر می شوند.
ممکن است فکر کنید چون 5 عدد قبلا رایگان دریافت کردیم الان نیز باید تخفیف را به بهای تمام شده محاسبه کنیم که این یک اشتباه بزرگ است چراکه اگر تخفیف را به بهای تمام شده ثبت کنید خریدار باید مبلغ بیشتری را بیش از مبلغ واقعی پرداخت کند: به ثبت حسابداری زیر توجه کنید:
وجوه نقد/بانک/حساب های دریافتنی100,000,000
تخفیفات فروش5*2000000=10000000
فروش50*2200000=110,000,000

****دقت کردید!!! در ثبت حسابداری فوق مشتری به جای مبلغ واقعی 99000000 ریال باید 100,000,000 ریال بپردازد چون که ما تخفیفات فروش را به بهای تمام شده ثبت کردیم(همانطور که گفتم این یک اشتباه بزرگ است).
زمان ارسال: 29 آبان 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

کمک هزینه مسکن(حق مسکن) 40000 تومان شد

 

 جلسه هیئت دولت صبح امروز(1395/06/26) به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس­ جمهور و با دستور ویژه بررسی اقدامات دولت در جهت کاهش آلودگی هوا و تصمیم ­گیری درباره پیشنهادهای ارایه شده از سوی کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهرها برگزار شد. به نقل از سایت هیئت دولت این جلسه فقط به آلودگی هوا ختم نشد و مصوبات دیگری نیز داشت.بنابراین انتظار یکساله کارگران برای افزایش حق مسکن به سرآمد و هیئت دولت با مصوبه خود موجب خوشحالی قشر کارگری شد. با مصوبه هیئت دولت حق مسکن کارگران از 200000 ریال(20000 تومان) به 400000 ریال(40000 تومان) افزایش یافت. این افزایش از اول مهرماه 1395 قابل اجرا است. بنابراین حسابداران و مدیران مالی باید در لیست حقوق و دستمزد پرداختی حق مسکن را به رقم 400000 ریال درج نمایند. همچنین در لیست های ارسالی به سامانه مالیات بر حقوق سازمان امور مالیاتی کشور و سامانه تامین اجتماعی نیز باید رقم 400000 ریال را درج و ارسال کنند. البته اگر لیست بیمه و مالیات مهرماه را ارسال کردید می توانید مابه التفاوت آن را در لیست بیمه و مالیات بر حقوق آبان ماه ارسال کنید تا حق کارمندان و کارگران مجموعه تضییع نشود.

 

منبع: سایت رسمی هیئت دولت

زمان ارسال: 26 آبان 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آشنایی با سامانه نظارت ارزی(سنا)

آشنایی با سامانه نظارت ارزی(سنا)

بانک مرکزیجمهوری اسلامی به موجب مقررات جدید همه صرافیها را ملزم به ارائه اطلاعات نرخ های خرید و فروش ارز در سامانه نظارت ارزی(سنا) کرد. همه صرافی های مجاز باید نرخ خرید و فروش ارزهای خود را در ساعات مشخص شده و به طور آنلاین در سایت سنا ثبت کنند و این پایگاه میانگین وزنی نرخ خرید و فروش همه اسعار مورد معامله را محاسبه و نمایش می دهد. سامانه نظارت ارزی(سنا) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی راه اندازی و مدیریت می شود و یک از مزیت های عمده این سایت دقت بسیار بالا در محاسبه نرخ ارز است. چراکه این سایت تمام نرخ های صرافی ها را جمع آوری کرده و پس از محاسبه میانگین موزون، نرخ ارز را نمایش میدهد و بنابراین از صحت بالایی برخوردار است و می توان جهت خرید و فروش ارز به آن استناد نمود. این سایت نرخ های ارز را در هر روز نمایش می دهد و از ساعت 8 تا 14(در روزهای شنبه تا چهارشنبه) و در روز پنجشنبه از ساعت 8 تا 12 نرخ ها را بر اساس هر ساعت نمایش می دهد.

هم اکنون در کشور حدود 329 صرافی دارای مجوز از بانک مرکزی مشغول فعالیت می باشند که به این صرافی های مجاز اصطلاحا شبکه صرافی های مجاز(شصم) گفته می شود.
نشانی پایگاه نظارت ارزی(سنا) http://www.sanarate.ir است.
زمان ارسال: 21 آبان 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

چرا مشتریان شما، دیر پرداخت می کنند

چرا مشتریان شما، پول شما را دیر پرداخت می کنند؟
در حسابداری و تجارت، بخش مهم موفقیت، مدیریت گردش وجوه است. برند سازی عالی و خدمات مشتریان شگفت انگیز در سطح جهانی، عامل موفقیت شما نخواهد بود.  قبلاً درباره تنظیم صورتحساب گفته بودیم که چگونه شفاف و مختصر باشد، به گونه‌ای که دریافتی‌هایتان به موقع انجام گیرد و درباره جمع آوری صورتحساب‌های تسویه نشده‌ای که فرستاده شده، اما هنوز تأخیر نخورده است، صحبت کرده بودیم.
امروز می‌خواهیم اول در مورد این صحبت کنیم که چرا مشتریانتان دیرتر پرداخت می‌کنند.
آیا پرداخت‌های الکترونیکی را قبول دارید؟
بیایید آن را بپذیرید: دیگر کسی از چک بانکی استفاده نمی‌کند. روش‌های بسیاری برای پذیرش آسان پرداخت‌های الکترونیکی وجود دارد، معمولاً برای پرداخت‌های بسیار کوچک، که باعث می‌شود پرداخت مشتریان به شما ساده‌تر شود.
به صورت ایده آل، شما می‌توانید صورتحساب الکترونیکی را به همراه لینک «برای پرداخت اینجا کلیک کنید» که در مکان مشهودی قرار گرفته باشد، ارسال کنید و مشتریان را به پرداخت آنی تشویق نمایید.
آیا مدت زمان پرداخت صورتحساب طولانی است؟
زمان پرداخت صورتحساب شما در زمان دریافت، تسویه 15روزه، تسویه 30 روزه، یا تسویه 90 روزه است؟ مدت زمانی که شما انتخاب می‌کنید، اولویت‌های متفاوتی را ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 8 آبان 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تسویه 30 روزه در مقابل تسویه 90 روزه (بهترین راه برای دریافت پول کسب و کارتان)

تسویه 30 روزه در مقابل تسویه 90 روزه (بهترین راه برای دریافت پول کسب و کارتان)

 بازاریابی خلاقانه

اصولاً هیچ کس به این خاطر کسب و کاری را شروع نمی‌کند که پیش خودش فکر کرده باشد که «من یک تاجر بزرگ هستم» یا «من نمی‌توانم منتظر مشاجره با مشتریان درباره تفاوت‌های بغرنج بین تسویه 30 روزه (Net 30) و 90 روزه (Net 90) بمانم.» بلکه شما به یک کسب و کار وارد می‌شوید چون همه عکس‌های شما را دوست دارند، یا شما یک نویسنده خارق‌العاده هستید، یا به این خاطر که عاشق آشپزی هستید و محله شما به عرضه سیار غذا نیاز دارد. این عالی است! کسب و کارهای کوچک روشی خارق‌العاده برای افراد هستند تا اشتیاقشان را ابراز کنند. اما برای اجرای موفق یک کسب و کار، شما باید چگونگی مدیریت آن کسب و کار را بلد باشید. شما خوش شانس هستید چون ما این جا هستیم تا به شما کمک کنیم.
اگر هر کدام از مقالات دیگر ما را درباره گردش وجوه خوانده باشید، با مفاهیم تسویه 30 روزه، تسویه 60 روزه و تسویه 90 روزه آشنا شده‌اید. امروز، می‌خواهیم درباره این مدت‌های پرداخت صورتحساب بیشتر صحبت کنیم و آن چه لازم است برای کسب و کارتان انجام دهید تا گردش مالی داشته و موفق باشید.
«تسویه کامل» به چه معنی است؟
جواب ساده است. در اصطلاح پرداخت صورتحساب، «تسویه کامل» به پرداخت مبلغ صورتحسابتان اطلاق می‌شود.
این عددها چه هستند؟
تعداد روزهای پس از تاریخ درج شده در صورتحساب برای پرداخت بدهی. 30 روز، 60 روز، 90 روز و غیره.
خب، بهترین رویه برای کسب و کار شما چیست؟
به نظر می‌رسد باید چیز ساده‌ای باشد. برای رسیدن به بهترین گردش وجوه، شما باید هنگامی که کار انجام شد، بلافاصله پولتان را دریافت کنید. درسته؟ اغلب ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 8 آبان 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

حسابداری مدیریتی و تصمیم گیری در صنعت انرژی

 

 

.مقدمه - حسابداری مدیریتی چیست؟

انجمن ملی حسابداران در ایالات متحده برای اولین بار تعریف خود را در سال 1981 با سندی تحت عنوان تعریف حسابداری مدیریتی صادر کرد: حسابداری مدیریتی شامل فرآیند شناسایی، اندازه گیری، جمع آوری، تجزیه و تحلیل، تهیه کردن، تفسیرکردن و ارتباط اطلاعات مالی مورد استفاده توسط مدیربرای برنامه ریزی، ارزیابی، و کنترل سازمان و اطمینان حاصل شدن از استفاده مناسب منابع مسولیت پذیری مدیر. حسابداری مدیریتی همچنین شامل تهیه گزارشهای مالی برای گروه های غیر مدیریتی از قبیل سهامداران، بستانکاران، سازمان های نظارتی و مقامات مالیاتی میباشد." بنابراین، حسابداری مدیریتی در رابطه با ارائه اطلاعات به مدیران است. افراد درون یک سامان هستند که مسـول کنترل این عملیات میباشند. در مقابل، حسابداری مالی مربوط به ارائه اطلاعات به سهامداران، بستانکاران، و کسانی که در خارج هستند، و یا افرادی که در دیگر سازمانها هستند، میباشد. با این حال، حسابداری مالی و حسابداری مدیریتی در حال ارائه اطلاعات مهم برای شغل، در مدیریت کسب و کار، اما نیازمند به مدیریت اطلاعات حسابداری مداوم ازسوی مدیر کنترل و مدیر اجرایی میباشد؛ که این نیاز به برنامه ریزی دارد.

شناسایی جایگزین و سپس انتخاب بهترین جایگزین برای پیشبرد هدف های سازمان اولین گام برنامه ریزی است.علاوه بر برنامه ریزی برای آینده، مدیران باید فعالیت های روزمره ی خود را کنترل و برای حفظ نظم سازمان به آرامی عمل کنند.این توانایی نیازمند ایجاد انگیزه به طور موثر در هماهنگی مردم است. در عملکرد کنترل، مدیران سعی می کنید اطمینان حاصل شود که این طرح دنبال می شود. انتقادات و پیشنهادات، ارسال سیگنالهای معاملات در راه صحیح بوده و کلید کنترل موثر است. سازمان های پیشرفته این بازخورد را تضمین گزارش دقیقی از انواع مختلف ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 26 مهر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

پیش نویس استاندارد رویه های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات(تجدید نظر شده 1395)

پیش نویس استاندارد حسابداري 34 
رویه‌های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات

 

پیش نویس استاندارد حسابداري 34 (رویه‌های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات) در تاریخ 1395/06/23 توسط سازمان حسابرسی منتشر شده است و در تاریخ 1395/09/30 نظر سنجی خواهد شد و پس از تصویب لازم الاجرا خواهد بود.

هدف
1 . هدف این استاندارد، تجویز معیارهای انتخاب و تغییر رویه‌های حسابداری، و نیز نحوه عمل حسابداری و افشای تغییر در رویه‌های حسابداری، تغییر در برآورد‌های حسابداری و اصلاح اشتباهات است. هدف این استاندارد، بهبود مربوط بودن و قابلیت اتكای صورتهای مالی واحد تجاری، و قابلیت مقایسه‌ صورتهای مالی در طول زمان و با صورتهای مالی سایر واحد‌های تجاری است. 
2 . الزامات افشای رویه‌های حسابداری، به استثنای الزامات مربوط به تغییر در رویه‌های حسابداری، در استاندارد حسابداری ١ ارائه صورتهای مالی تعیین شده است. 
دامنه كاربرد
3 . این استاندارد باید برای انتخاب و بكارگیری رویه‌های حسابداری و نحوه عمل حسابداری تغییر در رویه‌های حسابداری، تغییر در برآورد‌های حسابداری و اصلاح اشتباهات دوره‌های گذشته، بكار گرفته شود.
4 . آثار مالیاتی اصلاح اشتباهات دوره‌های گذشته و تعدیلات ناشی از تسری تغییر در رویه‌های حسابداری به دوره‌های گذشته، طبق استاندارد حسابداری 35 مالیات بر درآمد، به حساب منظور و افشا می‌شود. 
تعاریف
5 . اصطلاحات زیر، در این استاندارد با معانی مشخص زیر بکار رفته است:
رویه‌های حسابداری عبارت از اصول، مبانی، میثاقها، قواعد و روشهای مشخصی است که توسط واحد تجاری در تهیه و ارائه صورتهای مالی بکار گرفته می‌شود.
تغییر در برآورد‌ حسابداری تعدیل مبلغ دفتری دارایی یا بدهی، یا مبلغ استفاده ادواری از دارایی است، كه ناشی از ارزیابی وضعیت فعلی، و منافع و تعهدات آتی مورد انتظار مربوط به داراییها و بدهیها می‌باشد. تغییر در برآورد‌های حسابداری، ناشی از اطلاعات جدید یا پیشرفتهای جدید است و در نتیجه اصلاح اشتباه محسوب نمی‌شود. 
بااهمیت موارد عدم ارائه یا ارائه نادرست اقلام در صورتی بااهمیت است که بتواند به تنهایی یا در مجموع، بر تصمیمات اقتصادی استفاده‌کنندگان که بر اساس صورتهای مالی اتخاذ می‌شود، تأثیر بگذارد. اهمیت به اندازه و ماهیت عدم ارائه یا ارائه نادرست بستگی دارد که با توجه به شرایط محیطی در مورد آن قضاوت می‌شود. اندازه یا ماهیت یک قلم، یا ترکیب هر دو، می‌تواند عامل تعیین‌کننده باشد.
اشتباهات دوره‌های‌ گذشته عدم ارائه و ارائه نادرست در صورتهای مالی یك یا چند دوره گذشته واحد تجاری، به دلیل ناتوانی در استفاده، یا استفاده نادرست از اطلاعات قابل اتکایی است كه:
الف. در زمان تأیید صورتهای مالی برای انتشار در آن دوره‌ها، در دسترس بوده است؛ و
ب.  بطور معقول، انتظار می‌رود برای تهیه و ارائه آن صورتهای مالی کسب و در نظر گرفته شده باشد.
چنین اشتباهاتی شامل آثار اشتباهات ریاضی، اشتباه در بكارگیری رویه‌های حسابداری، نادیده گرفتن یا تفسیر نادرست واقعیتها، و تقلب است. 
بكارگیری با تسری به گذشته بکارگیری رویه حسابداری جدید برای معاملات، سایر رویداد‌ها و شرایط است، به‌گونه‌ای که گویی آن رویه همواره بکار گرفته شده است.
تجدید ارائه با تسری به گذشته، اصلاح شناخت، اندازه‌گیری و افشای مبالغ عناصر صورتهای مالی است، به‌گونه‌ای که گویی اشتباه دوره گذشته هرگز اتفاق نیفتاده است. 
غیر‌عملی بکارگیری یک الزام در صورتی غیرعملی است که واحد تجاری پس از هرگونه تلاش معقول، نتواند آن را ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 25 مهر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0