شرایط ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی
در این مطلب از سایت کاناز اسپید به چگونگی درخواست ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از جمله برگ تشخیص اشاره می کنم.
ﺑﺎ اﺳﺘﻨﺎد ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻬﺎى ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ و ﺳﺎﻳﺮ ﻗﻮاﻧﻴﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﻪ ﻛﺸﻮر، ﻃﺮح اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻰ اوراق ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ در دﺳﺘﻮر ﻛﺎر ﺳﺎزﻣﺎن اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. اﻳﻦ ﻃﺮح | در اﻣـﻮر |
ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ ﺷﻬﺮ و اﺳﺘﺎن ﺗﻬﺮان ﺑﻪ اﺟﺮا درآﻣﺪه اﺳﺖ. ﺷﻤﺎ ﻣـﺆدى ﻣﺤﺘﺮم ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ ﻛﻪ در ﻣﺤﺪوده ﺷﻬﺮ و اﺳﺘﺎن ﺗﻬﺮان ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ دارﻳﺪ، ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﻦ راﻫﻨﻤﺎ، از | ﺧـﺪﻣـﺎت |
اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻰ ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪ ﺷﻮﻳﺪ. |
|

چگونه درخواست ابلاغ الکترونیکی بدهیم؟
اﺳﺘﻔﺎده از ﺧﺪﻣﺎت اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اوراق ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ ﻣﻨﻮط ﺑﻪ اراﺋﻪ ”درﺧﻮاﺳﺖ اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ“ از ﺳﻮى ﻣﺆدﻳﺎن اﺳﺖ. ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻨﻈﻮر ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺟﺎﻣﻊ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻰ ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ (ﺑﻪ آدرس (register.tax.gov.ir ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻴﺪ. ﭘﺲ از ورود ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺬﻛﻮر، دﺳﺘﺮﺳﻰ ﺑﻪ ﻓﺮم درﺧﻮاﺳﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺧﺪﻣﺎت اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻰ ﺑﺮاى ﺷﻤﺎ ﻣﻘﺪور ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ.
ﭘﺲ از ﻛﻠﻴﻚ ﺑﺮ روى ﻟﻴﻨﻚ درﺧﻮاﺳﺖ اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ، ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﻓﺮم درﺧﻮاﺳﺖ را ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ. ﭘﺲ از ﺗﺄﻳﻴﺪ اﻳﻦ ﻓﺮم، ﺧﺪﻣﺎت اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﺑﺮاى ﺷﻤﺎ ﻓﻌﺎل ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

ﻧﻜﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﺻﺮﻓﺎً: ﻣﺆدﻳﺎن داراى ﭘﺮوﻧﺪه ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ ﻋﻤﻠﻜﺮد (اﻋﻢ از اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻴﻘﻰ و ﺣﻘﻮﻗﻰ) ﻛﻪ وﺿﻌﻴﺖ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم آﻧﻬﺎ در ﻣﺮﺣﻠﻪ (٤٤) ﺑﺎﺷﺪ و ﺷﻤﺎره ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﻣﺮﺗـﺒـﻂ ﺑـﺎ ﻛﺪﻣﻠﻰ ﺧﻮد را ﻧﻴﺰ ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻛﺮده ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻗﺎدر ﺑﻪ اراﺋﻪ درﺧﻮاﺳﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺧﺪﻣﺎت اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻰ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد.
در ﺻﻮرﺗﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ از اﻳﻦ، ﺷﻤﺎره ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﺧﻮد را ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻧﻨﻤﻮده اﻳﺪ، ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ، ﺷﻤﺎره ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﺧﻮد را در اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وارد ﻛـﻨـﻴـﺪ. ﺳﭙﺲ، ﺟﻬﺖ اﺧﺬ ﺗﺄﻳﻴﺪﻳﺔ ﺷﻤﺎره ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﻣﺘﺼﻞ ﺑﻪ ﻛﺪ ﻣﻠﻰ ، ﻟﻴﻨﻚ ﻓﻌﺎﻟﺴﺎزى از ﻃﺮﻳﻖ ﭘﻴﺎﻣﻚ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺷﻤﺎره ارﺳﺎل ﻣﻰ ﺷﻮد. در ﺻﻮرت اﺗﺼﺎل ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺷﺒـﻜـﻪ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ، ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﻛﻠﻴﻚ ﺑﺮ روى اﻳﻦ ﻟﻴﻨﻚ و ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻓﻴﻠﺪﻫﺎى درﺧﻮاﺳﺘﻰ، ﺷﻤﺎره ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﺧﻮد را ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ.
اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻰ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺷﻮد؟
ﭘﺲ از ﻓﻌﺎل ﺷﺪن ﺧﺪﻣﺖ اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ، ﺗﻤﺎﻣﻰ اوراق ﻗﻄﻌﻰ و ﺗﺸﺨﻴﺺ (در آﻳﻨﺪه ﻧﺰدﻳﻚ، ﺗﻤﺎﻣﻰ اوراق ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ) ﻛﻪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎى ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺮاى ﭘﺮوﻧﺪه ﻫـﺎى ﻋﻤﻠﻜـﺮد ﺷـﻤﺎ ﺻﺎدر ﻣﻰ ﺷﻮد ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮدﻛﺎر ﺑﺮ روى ﺣﺴﺎب ﻛﺎرﺑﺮى ﺷﻤﺎ ﺑﺎرﮔﺬارى ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. اﻳﻦ ﺣﺴﺎب ﻛﺎرﺑﺮى در آدرس register.tax.gov.ir ﻗﺮار داﺷﺘﻪ و ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻴﺪ از ﻃﺮﻳﻖ ﻧﺎم ﻛﺎرﺑﺮى و رﻣﺰ ﻋﺒﻮر ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺧﻮد ﺑﻪ آن وارد ﺷﺪه و اوراق اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ را ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ.
ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺎ ﺑﺎرﮔﺬارى اوراق ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ در ﺣﺴﺎب ﻛﺎرﺑﺮى، ﭘﻴﺎﻣﻚ اﻃﻼع رﺳﺎﻧﻰ از ﻃﺮﻳﻖ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮاه ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ارﺳﺎل ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺑﺮاى ﻣﺸﺎﻫﺪه اﻳﻦ اوراق ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻛﺎرﺑﺮى ﺧﻮد ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ. ﭘﺲ از ورود ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻛﺎرﺑﺮى ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﻛﻠﻴﻚ ﺑﺮ روى دﻛﻤﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻫﺮﻳﻚ از اوراق ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ، اﻃﻼﻋﺎت ﻛﺎﻣﻞ آن ﺑﺮﮔـﻪ را ﻣـﺸﺎﻫﺪه ﻧﻤﺎﻳﻴـﺪ. ﭘـﺲ از ﻣـﺸﺎﻫﺪه اﻃﻼﻋﺎت ﻫﺮ ﺑﺮﮔﻪ، وﺿﻌﻴﺖ آن از اﺑﻼغ ﻧﺸﺪه ﺑﻪ اﺑﻼغ ﺷﺪه ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.
ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻇﺮف دو ﻫﻔﺘﻪ از ﺗﺎرﻳﺦ ﺑﺎرﮔﺬارى اوراق ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﺑﻼغ، اوراق ﻣﺬﻛﻮر را ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ، ﺗﺎرﻳﺦ ﻣﺸﺎﻫﺪه اوراق ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﺎرﻳﺦ اﺑﻼغ واﻗﻌﻰ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒـﺖ و اﻳـﻦ ﺗﺎرﻳﺦ ﻣﻼك ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﻮاﻋﺪ ﻗﺎﻧﻮﻧﻰ دﻳﮕﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. اﺑﻼغ اﻧﺠﺎم ﺷﺪه ﺗﻤﺎﻣﻰ ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎى اﺑﻼغ واﻗﻌﻰ را در ﺑﺮﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.
ﻧﻜﺘﻪﺻﺮﻓﺎً: در ﻣﺮﺣﻠﻪ اﺟﺮاى آزﻣﺎﻳﺸﻰ، در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﻣﺸﺎﻫﺪه اوراق ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ ﺑﺎرﮔﺬارى ﺷﺪه در ﺣﺴﺎب ﻛﺎرﺑﺮى، اﻳﻦ اوراق از ﻃﺮﻳﻖ ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﻓﻴﺰﻳﻜﻰ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ اﺑﻼغ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

ﻣﺆدﻳﺎن ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻨﺪ از ﻣﺴﻴﺮﻫﺎى زﻳﺮ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﻣﺮاﺟﻌﻪ و درﺧﻮاﺳﺖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺧﺪﻣﺎت اﺑﻼغ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ را اراﺋﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ:
١- ﺑﻪ وﺑﮕﺎه ﺳﺎزﻣﺎن اﻣﻮر ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ ﻛﺸﻮر ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﻰ www.intamedia.ir ﻣﺮاﺟﻌﻪ و در ﺻﻔﺤﻪ اول آن وارد ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻋﻤﻠﻴﺎت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﺷﺪه و ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم وارد ﺷﻮﻳﺪ.
٢- ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ از ﻃﺮﻳﻖ ﻧﺸﺎﻧﻰ register.tax.gov.ir ﺑﻪ ﭘﺮﺗﺎل ﺧﺪﻣﺎت ﺟﺎﻣﻊ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻰ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺮاﺟﻌﻪ و ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم وارد ﺷﻮﻳﺪ.
٣- ﺑﻪ زودى اﻣﻜﺎن دﺳﺘﺮﺳﻰ ﺑﻪ اوراق ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ از ﻃﺮﻳﻖ ﻧﺮم اﻓﺰار ”ﻣﺎﻟﻴﺎت ﻣﻦ“ ﺑﺮ روى ﮔﻮﺷﻰ ﻫﺎى ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﻫﻤﺮاه ﻧﻴﺰ ﻓﺮاﻫﻢ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

