دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 (نسخه رز) دارای مجوز شامد به شماره ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 11) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش حسابداری و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم.
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار آموزش حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من تدریس آموزش حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری و آموزش حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحساب های مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی آموزش حسابداری که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق .
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگرآن را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

پرسش و پاسخ درباره مالیات طرح و توسعه دانشگاه تهران

پرسش و پاسخ درباره مالیات طرح و توسعه دانشگاه تهران

سوال:

شخصي در سال ٩٥ و در قالب طرح موسوم به "طرح توسعه ي دانشگاه تهران "اقدام به واگذاري (فروش) يك واحد آپارتمان اداري به دانشگاه تهران نموده است.ماليات حق واگذاري به موجب قانون بودجه ي سال ٩٥ بر اساس ارزش معاملاتي ملك (معادل ٣ برابر ارزش معاملاتي) محاسبه و مطالبه گرديده است.فروشنده ادعاي معافيت از پرداخت ماليات بموجب ماده ي ٧٠ ق م م را نموده است . لطفا" نظر خود را با در خصوص  تعلق يا عدم تعلق معافيت؟

پاسخ اول:

ماده 70 قانون مالیاتهای مستقیم

هرگونه مال یا وجوهیکه از طرف وزارت‌خانه‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی یا شهرداری‌ها بابت عین یا حقوق راجع به املاک و اراضی برای ایجاد و یا توسعه مناطق نظامی یا مرافق عامه از قبیل توسعه یا احداث جاده. راه‌آهن. خیابان. معابر. لوله‌کشی آب و نفت و گاز. حفر نهر و نظایر آنها به مالک یا صاحب حق تعلق می‌گیرد یا به حساب وی به ودیعه گذاشته می‌شود از مالیات نقل و انتقال موضوع این فصل معاف خواهد بود.

املاکی که طبق قوانین مربوطه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده یا می‌رسد در صورت انتقال به سازمان میراث فرهنگی کشور نسبت به کل مالیات نقل و انتقال قطعی متعلق و در سایر موارد که مالکیت در دست اشخاص باقی می‌ماند نسبت به 50 درصد مالیات مربوط به درآمد موضوع فصل مالیات بر درآمد املاک از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد شد. و همچنین هرگونه وجه یا مالی که از طرف اشخاص مذکور بابت تملک املاک یا حقوق واقع در محدوده طرح‌های نوسازی. بهسازی و بازسازی محلات قدیمی و بافت‌های فرسوده شهرها به مالکین یا صاحبان حق تعلق می‌گیرد از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف است.

پاسخ دوم:

به نظر بنده در ماده ۷۰ . الزام و اجبار به فروش ، مد نظر مقنن بوده است و مرافق عامه مهم هست. در سوال فوق به نظر می رسد اجبار و الزام فروشنده وجود ندارد و دانشگاه و فروشنده به اختیار اقدام به خرید و فروش می نماید .
از طرفی مرافق عامه (یعنی امکن عمومی مانند جاده، راه آهن و ...) هم نیست. بنابراین معاف نیست.

پاسخ سوم:

وقتی در غالب طرح توسعه دانشگاه تهران مطرح میگردد یعنی این طرح دارای الزامات قانونی است و دارای مصوبات قانونی می باشد پس انتقال ملک الزامی می باشد و معافیت ماده ۷۰ می تواند در آن جاری باشد.

پاسخ چهارم:

كليه ي آپارتمانهاي واقع در طرح الزاما" ميبايست به دانشگاه واگذار گردند و در اين ميان ٢ موضوع مطرح ميباشد:

نخست: اينكه آيا "دانشگاه تهران" در رديف عبارت " وزارتخانه ها،و موسسات و شركتهاي دولتي يا شهرداريها" كه در ماده ي ٧٠ عنوان گرديده قرار ميگيرد يا خير؟( به اين نكته توجه شود كه در ماده ي ٧٠ بر خلاف ماده ي ٢ كه از "دستگاههايي كه بودجه ي آنها بوسيله ي دولت تامين ميشود" به صورت جداگانه نام مي برد "نامي برده نشده و صرفا" از "وزارتخانه.ها و موسسات و شركتهاي دولتي يا شهرداريها" نام برده و موضوع دوم اينكه: آيا اصولا" توسعه ي دانشگاه تهران در تعريف مصاديق "مرافق عامه" قرار مي گيرد يا خير؟؟

پاسخ پنجم:

ا سلام به نظر بنده توسعه دانشگاه تهران از مصادیق مرافق عامه محسوب نمیگردد، چون الزاماً استفاده ونفع عمومی در آن وجود ندارد.

پاسخ ششم:

دانشگاه تهران وابسته به وزارت علوم و تحقیقات میباشد و از بودجه عمومی استفاده میکند وجزو دستگاه های وابسته به دولت میباشد، ولی بحث ماده 70قانون مالیاتهای مستقیم به نظر بنده در مورد دانشگاه تهران و مشابه آن مصداق ندارد، مرافق عامه از قبیل توسعه راهها، شبکه های آب و برق و..میباشد که استفاده عمومی دارد ولی استفاده از دانشگاه تهران مختص افراد خاصی با شرایط... میباشد و شرایط ورود به آن بسیار خاص بوده و قشر محدودی را دربر می‌گیرد.

پاسخ هفتم:

هرچند به نظر بنده توسعه دانشگاه تهران از مصادیق ماده ۷۰نمیباشد ولی اگر با استعلام از دفتر فنی وحسابرسی مالیاتی و یا دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی اعلام فرمودند توسعه دانشگاه تهران از مصادیق ماده 70است اعمال معافیت موردی ندارد، بنده برای نمونه خاطرم هست که برای ایجاد پست برق یک شرکت مجبور شد که قسمتی از زمین خود را به وزارت نیرو انتقال دهد که مشخص شد مرافق عامه بوده واز مالیات نقل و انتقال معاف گردید. حتی این مورد در نامه دفترخانه نیز عنوان شده بود، ولی به هر حال برای اطمینان خاطر استعلام از مراجع ذیصلاح ضروری است، بخصوص از دفتر فنی و یا دفتر حقوقی.

پاسخ هشتم:

" املاک و اراضی برای ایجاد و یا توسعه مناطق نظامی یا مرافق عامه از قبیل توسعه یا احداث جاده. راه‌آهن. خیابان. معابر. لوله‌کشی آب و نفت و گاز. حفر نهر و نظایر آنها "

در موارد ذکر شده در ماده 70 ق.م.م معمولا قبل از انتقال ملک یک مصوبه و نامه ای وجود دارد و قبلا به مالک اطلاع داده می شود که ملک شما در مسیر ... قرار گرفته است و مالک دیگر مجاز نخواهد بود مثلا با اخذ پروانه ملک خود را تجدید بنا نماید، لذا ناچار به انتقال ملک به ذینفع مصوبه می گردد و معمولا پس انتقال، ملک تغییر کاربری می دهد. مثلا مغازه ،خانه و آپارتمان و ... تخریب شده به خیابان و مسیر خط لوله و ... تبدیل می گردد و موقع استعلام دفتراسناد رسمی، نامه ارگان مربوطه هم ارائه می گردد.
در مثال مذکور اگر چنین مصوبه و نامه ای وجود ندارد به نظرم مشمول ماده 70 ق.م.م نبوده و معاف نخواهد بود. همانطور که اگر صاحب مغازه ای، مغازه خود را به شهرداری یا دانشگاه بفروشد و خریدار از همان مغازه، پس از خرید استفاده تجاری نماید ،فروشنده نمی تواند تقاضای برخورداری از معافیت ماده 70 ق.م.م نماید، چون در صورت عدم وجود مصوبه قبلی شهرداری یا دانشگاه می توانست مغازه دیگری را بخرد و یا اصلا از خرید مغازه منصرف شود.

پاسخ نهم:

بنظر من وقتی دستگاهی از بودجه عمومی استفاده می کند ،جزء دستگاه های دولتی بشمار می رود.مخصوصا که دانشگاه تهران طبق مصوبات مجلس تاسیس گردیده است.بنابراین موسساتی که توسط قانون تاسیس گردیده است واز بودجه دولتی ارتزاق می کند نیازی به نامبردن نمی باشد.لذا چنانچه ملک موصوف،بخاطر طرح توسعه دانشگاه انتقال یابد وداخل طرح توسعه باشد از مصادیق ماده 70 ق م م می باشد لذا می تواند از مرایای معافیت قانونی برخوردار گردد.

30 شهریور 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی 0
ارسال نظر
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
تخفیف شب یلدا کاناز اسپید
مجوز نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال کاناز اسپید در آپارات
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
پلیس فتا