نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.4) با قابلیت تبدیل ...

آموزش ROE در حسابداری با اکسل

سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم آموزش ROE در حسابداری با اکسل را آماده کرده است. ROE یا بازده حقوق صاحبان سهام یکی از شاخص های مهم در تعیین ریسک شرکت و همچنین ریسک سرمایه گذاری است. در واقع ROE به ما نشان می دهد که بازده موثر پولی که سرمایه گذاران در شرکت سرمایه گذاری کرده اند، چه مقدار بوده است. من در این فیلم با بیانی ساده نحوه محاسبه بازده حقوق صاحبان سهام(ROE) را توضیح دادم.
هم اکنون می توانید آموزش ROE در حسابداری با اکسل را مشاهده و یا از لینک زیر دانلود نمایید.
زمان ارسال: 19 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

3خدمتی که شرکت حسابداری و حسابرسی انجام می دهد

 

3خدمتی که شرکت حسابداری و حسابرسی انجام می دهد

 

اگرچه عبارت "حسابرسی" می تواند موجب بار سنگینی بر روی دوش صاحب کسب و کار گردد، اما در واقع یک فرآیند مفید و سودمند است که هر کسب و کاری در رویه ی معمول خود باید آن را بکار گیرد. بازرسی ها معمولا توسط یک شرکت حسابداری و حسابرسی مستقل انجام می شوند. شرکت های CPA وجود داشتند که بطور کامل همکار مانورهای مالی بودند، اما امروزه این شرکت ها مجموعه ای از خدمات مشاوره ای را برای مشتریان خود فراهم می کنند.

مالی
مشاوره ی مالی، یک مولفه ی مهم برای یک کسب و کار سالم است. مدیران و صاحبان کسب و کار باید این توانایی را داشته باشند که وضعیت مالی را بررسی کرده و تعیین کنند که آیا کسب و کار موجود به اهداف مالی خود دست یافته است یا خیر. بررسی که در شرکت انجام می گیرد وضعیت های مالی کنونی و پیشین را بررسی کرده تا نه تنها بررسی کنند که آیا در زمینه ی مالی وضعیت کنونی شرکت مناسب است، بلکه گزارش های پیشین به درستی تولید شده است. بررسی کنندگان رویه ی مدیریت پول، کنترل ها و سیاست های حسابداری موجودی کنونی و ارتباط با بستانکاران را بررسی خواهند کرد. در صورت لزوم، بررسی شرک می توان سیستم کنونی و داخلی حسابداری را به روز رسانی کند.

مدیریت ریسک 
مدیریت ریسک یک کلمه متداول در کسب و کار امروزی است. این عبارت در واقع پوششی برای احتمالاتی از جمله تقلب، مدیریت ضعیف، نقاط ضعف مالی و مسائل امنیتی موجود در سیستم تکنولوژی است. شرت های حسابرسی، سرویس های مشورتی را در تمامی این زمینه ها فراهم می آورند. یک حسابرسی، زمینه های مشکل ساز با مدیریت و صاحبان را به خصوص در کسب . کارهای کوچک را می یابد. یک مدیر یا صاحب می تواند در عملیات روزانه باشد که تصاویر بزرگتر را از دست می هد. با این حال، او ممکن است که با جزئیاتی که برای او در لفافه است، شکست بخورد. تحلیل سیستم حسابداری شرکت، روزنه های ممکن را برای تقلب کارمندان پیدا می کند. پس از شناسایی تمامی ریسک های موجود برای کسب و کار، شرکت حسابرس می-تواند برنامه هایی را برای  ایجاد سیستم های امنیتی طرح ریزی نماید.

استراتژی و عملیات
برای آنکه یک کسب و کار موفق باشد باید یک استراتژی روبه رشد در ترمیب با حداقل سازی هزینه ی عملیات و در عین حال افزایش منافع وجود داشته باشد. شرکت های بزرگ حسابرسی، کارمندان باتجربه را در زمینه های خاص صنعت به کار می گیرند. برای مثال، یک تیم ممکن است مختص به ساخت مشتری است. شرکت از متخصصان برای مشاوره با مشتریان در مواردی همچون فرایندهای ساده، سرمایه گذاری در خرید مواد خام یا استفاده از کارمندان کارا استفاده می کند. مشاوره برنامه ریزی استراتژیک به مدیریت ای بزرگ در اجرای اهداف برای رشد زمانبندی شده در کنار کیفیت بالا و کارایی قابل توجه کمک می کند.

نکات
یک رابطه ی موفق بین یک شرکت حسابرسی و مشتری بر پایه ی اعتمد در قابلیت هاست. اگر یک کسب و کار بخواهد شرکت حسابداری و حسابرسی را برای سرویس های مشورتی هر چه بیشتر به کار گیرد، بحث و گفتگو در مورد اهداف پروژه امری بسیار مهم برای هر دو طرف محسوب می شود. موسسه ی آمریکایی CPA خط مشی هایی برای شرکت های حسابرسی که سرویس های مشاوره ای فراهم می کنند، دارا می باشد. یک صاحب  کسب و کار باید خود را با این موارد آشنا کرده تا اهداف بر طبق روشی حرفه ای و بر اساس استانداردها بدست آید.
زمان ارسال: 17 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مفاهیم اولیه آموزش حسابداری مالی

مفاهیم اولیه آموزش حسابداری مالی 

حسابداری مالی، (Financial accounting) گونه‌ای از حسابداری است، که اطلاعات مالی را در قالب ترازنامه‌ها و صورت‌های سود و زیان برای استفاده داخلی سازمان، کارکنان شرکت، همچنین برای گزارش‌دهی به سهام‌داران، سازمان‌های دولتی و ناظران جمع‌آوری، تحلیل و ارائه می‌کنند.
حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود. زیرا از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را دربارهٔ واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذی‌نفع و ذی‌علاقه قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند. از منظری دیگر از حسابداری با نام سیستم اطلاعاتی حسابداری Accounting Information System یاد می‌شود که برای پردازش اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی موثر بر سازمان‌ها و واحدهای تجاری و گزارش اثرات این گونه رویدادها به تصمیم‌گیرندگان، طراحی شده است.
طبق «بیانیه اساسی تئوری حسابداری»: حسابداری عبارت است از فرایند شناسایی، اندازه‌گیری و گزارشگری اطلاعات اقتصادی برای تصمیم گیری‌های آگاهانه به وسیله استفاده کنندگان آن اطلاعات. بیانیه در تشریح این تعریف آورده است بر اساس دیدگاهی جامع، «اطلاعات حسابداری» را می‌توان «اطلاعات اقتصادی» تلقی کرد.
گاهی اوقات به اشتباه از مفهوم دفترداری برای تعریف حسابداری استفاده می‌شود. دفترداری عبارت است از: فن ثبت، طبقه‌بندی و خلاصه سازی مبادلات واحد تجاری. البته این عملیات در گذشته صرفاً در دفاتر حساب انجام می‌شد. اما امروزه ثبت‌های حسابداری با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود. حسابداری مفهوم وسیع تری از دفترداری را دربر می‌گیرد. در واقع دفترداری بخشی از وظایف حسابدار است. همه حسابداران از مجموعه قواعد یکسان تحت عنوان اصول پذیرفته شده حسابداری برای تهیه گزارش‌های حسابداری استفاده می‌کنند.
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم مفاهیم اولیه آموزش حسابداری مالی را آماده کرده است. این فیلم بیشتر برای افرادی مناسب است که تازه وارد عرصه حسابداری شده اند و در حال فراگیری آموزش حسابداری می باشند. هم اکنون می توانید این فیلم را مشاهده و یا از لینک زیر دانلود نمایید.
 
زمان ارسال: 15 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

بازنشستگان شاغل و مالیات بر حقوق

طبق مفاهیم قانون مالیات های مستقیم دو نوع همکاری وجود دارد. همکاری اصلی و غیراصلی. همکاری اصلی به موردی گفته می شود که فرد شاغل جزو کارکنان رسمی شرکت و یا سازمان محسوب می شود و بیمه پردازی وی از آن محل انجام می شود. اما غیراصلی به افراد شاغلی گفته می شود که در چند محل اشتغال دارند و یا مشمول کسورات بیمه و مالیات نیستند(مانند بازنشستگان). البته در مورد افرادی که هنوز به سن بازنشستگی نرسیده اند و چند جا مشغول به کار می باشند، طبق قانون مالیات فقط از یک محل می توانند مشمول معافیت پایه مالیات موضوع ماده 84 شوند. طبق ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم اینگونه افراد(غیراصلی) مشمول مالیات بر حقوق به نرخ 10% کل حقوق می باشند(البته در محل اشتغالی که غیراصلی محسوب می شوند) و همانطور که گفته شد حقوق آنها مشمول هیچگونه معافیتی نمی شود و کل حقوق دریافتی اعم از مزایای نقدی و غیرنقدی مشمول 10% مالیات است. لیست مالیات بر حقوق اینگونه شاغلین مانند بقیه کارکنان رسمی است و همانطور که در فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین توضیح دادم، ارسال می شود، فقط تنها تفاوت نرخ مالیات بر حقوق و عدم تعلق معافیت مالیاتی است که در بالا توضیح دادم.
در زیر ماده 86 قانون مالیات های مستقیم مصوب 31 تیرماه 1394 آمده است. لازم به ذکر است این ماده و سایر مواد قانون مصوب تیرماه1394 از ابتدای 1395 اجرا می شود.
 
در مورد بازنشستگان نیز بعد از کسر معافیت موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم درآمد مشمول مالیات محاسبه می شود(یعنی حقوق بازنشستگان نیز شامل معافیت ماده 84 می شود و مانند توضیحات بالا اعمال می شود البته اگر در چند محل اشتغال داشته باشند فقط از یک محل اشتغال معافیت شامل حال آنان می شود)

مادة 86 ـ پرداخت‌کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت يا تخصيص آن مکلف اند ماليات متعلق را طبق مقررات مادة (85) اين ‌قانون محاسبه و کسر و تا پایان ماه بعد ضمن تسليم  فهرستي ‌متضمن نام و نشاني دريافت‌کنندگان حقوق و ميزان آن به ادارة امور مالياتي محل پرداخت و در ماه‌هاي بعد فقط تغييرات را صورت‌ دهند.

تبصره ـ پرداخت هايي که از کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نمی باشند، با عنوان حق المشاوره، حق حضور در جلسات، حق التدریس، حق التحقیق و حق پژوهش پرداخت می کنند، بدون رعایت معافیت موضوع ماده 84 این قانون مشمول مالیات مقطوع به نرخ 10% می باشد. کارفرمایان مکلفند در موقع پرداخت یا تخصیص، مالیات متعلقه را کسر و ظرف مدت تعیین شده در ماده 86 این قانون با اعلام مشخصات دریافت کنندگان مطابق فرم نمونه اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند و در صورت تخلف مسوول پرداخت مالیات و جرایم متلق خواهند بود.

زمان ارسال: 11 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

اثرات دزدی روی معادله حسابداری

اثرات سرقت روی معادله حسابداری

یکی از قواعد اصلی دفترداری کاری این است که معادله حسابداری باید همیشه متعادل باشد : دارایی های شما باید همیشه با بدهی های شما به علاوه حق صاحب شرکت برابر باشد . وقتی تجارت شما قربانی سرقت می شود ، چه به وسیله دزدها و چه به وسیله کارکنان بس ملاحظه ، می تواند روی معادله اثر بگذارد ، ولی در نهایت تعادل باز می گردد . 
پول نقد و کالا
یک سارق فقط چیز های با ارزش را می خواهد ، و این بدان معنی است که سرقت دارایی شما را کاهش می دهد . آسان ترین دارایی برای سارق ها به منظور سرقت ، پول نقد و کالا است . به عنوان مثال اگر یک سارق کالایی به ارزش صد دلار از قفسه های شما بدزدد ، دارایی به شکل کالای شما را صد دلار کاهش می دهد . اگر یک فروشنده پنج اسکناس بیست دلاری را از دخل فروشگاه بردارد ، دارایی به شکل پول نقد شرکت به میزان صد دلار کاهش پیدا می کند . در این گونه موارد ، حتی امکان دارد که شما سرقت را شناسایی کنید چون معادله حسابداری از تعادل خارج می شود و صد دلار کسری دارایی خواهید داشت . اگر کار خود را در ثبت مخارج به درستی انجام دهید ، می توانید جلو تر بروید و منبع کسری را بیابید . 
هزینه سرقت 
وقتی شما سرقت را شناسایی کنید ، احتمالا به راهنمایی های دفتر داری توجه نمی کنید . ولی در نهایت دخل و خرج باید منطبق شوند . برای این منظور شما یک هزینه را گزارش می دهید ، مانند :" هدر رفتگی ناشی از سرقت " . یک هزینه سرقت به میزان صد دلار ، میزان خالص ورودی را به میزان صد دلار کاهش خواهد داد که در نتیجه حق صاحب شرکت را صد دلار کاهش می دهد تا باعث بازگشت معادله به تعادل شود.
دارایی های حیاتی 
برخی مواقع ، سارق ها دارایی های حیاتی را می دزدند -که به معنی چیزهایی است که در برگه تعادلتان به عنوان بخشی از املاک ، کارگاه ها و دارایی ها محاسبه می شوند . این موارد می تواند شامل ماشین ها و یا وسایل نقلیه شرکت باشد . در این موارد ، سرقت ، دارایی شما را به اندازه ارزش دارایی ربوده شده ، کاهش می دهد - هزینه ی گزارش شده وسیله منهای هر گونه افت بها در آن - برای متعادل کردن معادله ، شما باید یک هزینه سرقت معادل با ارزش حال حاضر دارایی ربوده شده را گزارش بدهید . 
کالاهای هزینه شده 
بیشتر تجارت ها ، وسایل مختلفی دارند که استفاده زیادی از آن ها نمی شود و به عنوان دارایی روی برگه تعادل قرار نمی گیرند . وسایل دفتری ، وسایل تمیزکاری و سایر مواد مصرف شدنی که در تجارت شما به کار می روند _ در برگه تعادل به عنوان دارایی محسوب نمی شوند . در عوض ، در زمان خریداری به عنوان هزینه گزارش می شوند . اگر یک کالای هزینه شده ،  ربوده شود ، اثر مستقیمی روی معادله تعادل بوجود نمی اید ، چون ارزش این کالا از آغاز در معادله تاثیری نداشته است . وقتی که یک جایگزین برای این کالای دزدیده شده می خرید ، آن بخش از  دارایی شما که به صورت پول نقد است ، به میزانی که برای خرید این کالا هزینه کردید کاهش می یابد ، و شما یک هزینه را به همین مقدار گزارش می دهید ، همانگونه که برای سایر خرید های عادی این کار را انجام می دهید . اگر مایل باشید می توانید این هزینه را به عنوان هزینه سرقت ثبت کنید و نه به عنوان هزینه عمومی ، ولی در اصل گزارش شما برای داد و ستد تاثیری نخواهد داشت . 
 مطالبه های بیمه ای
اگر شما یک مطالبه بیمه ای را به عنوان سرقت دارایی ثبت کنید ، حسابداری با کمی تفاوت انجام می شود . به جای گزارش یک هزینه سرقت برای کل ارزش دارایی سرقت شده ، شما یک دارایی جدید می سازید ، که با نام " مطالبه های قابل دریافت " شناخته می شود ، و برابر با مطالبه بیمه شما است . هر تفاوتی بین مطالبه و ارزشی که هدر رفته است - برای مثال یک بیمه قابل کسر - به عنوان هزینه سرقت گزارش خواهد شد . در چنین شرایطی ، معادله به تعادل باز خواهد گشت . وقتی که شما تسویه تان را از شرکت بیمه گرفتید ، مقدار تسویه شده را از مطالبه های بیمه ای کسر کنید و به حساب پول نقدتان اضافه کنید . همه چیز در تعادل باقی خواهد ماند.
زمان ارسال: 9 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

10 سوالی که سرمایه گذاران باید هنگام خواندن گزارش مالی بپرسند

در زیر به صورت فهرست وار 10 سوالی را که یک سرمایه گذار باید بپرسد را آورده ام. به مرور در مورد هرکدام از این سوال ها، متن کامل آن را در سایت منتشر می کنم.
 
1- آیا میزان فروش رشد داشته؟
اگر سود موسسه افزایش یابد ولی روند فروش همچنان نسبت به سال های گذشته ثابت باقی مانده باشد جای نکرانی است.

2- ایا نسبت های سود ثابت باقی می مانند؟
فروش های بالا به معنای سود بیشتر نیست.

3- آیا سود وزیان غیرعادی وجود داشته است؟
4-آیا سود هر سهم با سود مطابقت دارد؟
5- آیا افزایش سود سبب افزایش گردش وجوه نقد می شود؟
6- آیا افزایش در دارایی ها و بدهی ها مطابق با میزان رشد موسسه است؟
7- آیا نشانه ای از مضیقه مالی وجود دارد؟ آیا موسه قادر است بدهی هایش را بپردازد؟
8- آیا دارایی ها و بدهی هاهی غیرمعمول وجود دارند؟
9- چگونه می توان از دارایی ها استفاده مطلوب کرد؟
10- بازده هزینه سرمایه چقدر است؟

 

زمان ارسال: 6 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

حذف ماده 152 تا 154(قرائن مالیاتی) در قانون جدید مالیات های مستقیم

حذف ماده 152 تا 154(قرائن مالیاتی) در قانون جدید مالیات های مستقیم 

با تصویب قانون اصلاح مالیات های مستقیم در تیرماه 1394 مواد قانونی قابل توجهی حذف شد. همانطور که در مطالب پیشین در مورد حذف ماده 104(مالیات تکلیفی) و تغییر در مالیات بر حق سنوات صحبت کردم، در این مطلب به حذف مواد 152 تا 154 قانون مالیات های مستقیم اشاره می کنم. همانطور که می دانید در قانون قبلی ضریب تشخیص درآمد علی الراس از طریق خرید یا فروش سالانه تعیین می شد و سپس مالیات محاسبه می شد. اما با تصویب قانون جدید دیگر مبحثی به نام علی الراس نداریم و بنابراین مواد 152 تا 154 نیز حذف شد. چون با اجرایی شدن این قانون قرار است مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق رسیدگی های میدانی صورت گیرد.
لازم به ذکر است این قانون از ابتدای فروردین سال 1395 اجرایی می شود.
 
زمان ارسال: 6 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

چند راهنمایی حسابداری ساده برای سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها

چند راهنمایی حسابداری ساده برای سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها

 

1- سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها به اطلاعات مالی نیاز دارند.
کارکرد اصلی حسابداری، ارائه اطلاعات درباره کارایی سود، وضع مالی و نقدینگی است. مدیران و سرمایه گذاران باید ضمن داشتن آشنایی مقدماتی با اصطلاحات مالی(که گزارشگر این اطلاعات است) با حسابداران گاه به گاه ملاقات کنند.
2- اقدام بسیار مهمی که حسابداران انجام می دهند محاسبه سود است- درآمد حاصل از فروش منهای هزینه ها
محاسبه سود برای یک دوره تا اندازه زیاد به این بستگی دارد که چه شیوه ای برای ثبت فروش و هزینه ها انتخاب شده است.
3- استانداردها و مقررات قانونی برای محاسبه سود و نشان دادن اوضاع مالی و نقدینگی.
استانداردها و مقررات قانونی برای محاسبه سود و نشان دادن اوضاع مالی و نقدینگی وضع شده است که آن را اصول پذیرفته شده حسابداری یا به اختصار GAAP می نامند. مدیران مالی باید اطمینان یابند که گزارش های مالی آنها طبق این اصول تنظیم و تهیه شده باشد.
4- اصول پذیرفته شده حسابداری ازادی عمل مناسبی برای ثبت سود و وضع مالی را فراهم می کند.
در هر شرکت می توان روش هایی خست آمیز یا سخاوتمندانه برای محاسبه سود و ارزش گذاری دارایی ها و بدهی ها و سهم صاحبان سرمایه اتخاذ کرد. مدیران باید تاثیرات گزینش های حسابداری را بفهمند و سرمایه گذاران از آن مطلع باشند.
5- صورت سود و زیان، سود نهایی(سود ویژه) را گزارش می کند و نیز درآمد و هزینه هایی که به این رقم مهم منجر می شود.
ترازنامه میزان دارایی ها و بدهی ها را تا نیمه شب روز قبل از اتمام دوره سود بیان می کند. حتی حسابداران... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 5 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

حذف ماده 104(مالیات تکلیفی) در قانون جدید مالیات

 
 قانون مالیات های مستقیم
با تصویب قانون جدید مالیات های مستقیم در تیرماه 1394 و تایید آن در مردادماه 1394 توسط شورای نگهبان، تغییرات قابل توجه ای در قانون مالیات رخ داد. یکی از این تغییرات حذف ماده 104 بود. همانطور که همه حسابداران می دانند ماده 104 مربوط به کسر 3% مالیات تکلیفی از در یافت کننده وجوه بود و بنابراین با حذف این ماده در واقع دیگر لازم نیست مالیات تکلیفی 3% کسر و به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود.اگر به متن قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/04/31 نگاهی بیندازید خواهید دید در جلوی ماده 104 عبارت "حذف شده است" درج شده است که نشان از حذف مالیات تکلیفی این قانون می باشد. البته همانطور که می دانید چند نوع مالیات تکلیفی داریم مانند مالیات بر حقوق، مالیات وکلا و ... که یکی از این مالیات تکلیفی ها ماده 104 بود.از نقطه نظر آموزش حسابداری عملیات قابل توجهی لازم بود تا این نوع مالیات در سیستم حسابداری ثبت شود و حتی خیلی از مواقع شرکتها با مشکل ارائه مشخصات دریافت کننده وجوه داشتند. اما با حذف این ماده عملا کار حسابداران و شرکت ها راحت شد. لازم به ذکر است قانون جدید مالیات های مستقیم از اول فروردین 1395 اجرا می شود.
 
 
 
زمان ارسال: 5 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0