فیلم آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم افزار حسابداری

فیلم آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم افزار حسابداری(کاملا کاربردی و عملی)   ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل اکسل به VCF) (نسخه 13) با قابلیت پشتیبانی کامل از ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق با آخرین ...

دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 12.5 (نسخه آنتوریوم)   به روزرسانی در تاریخ ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05   ...
دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی
کانال کاناز اسپید در آپارات

مالیات اسنپ و تپسی چگونه محاسبه می شود

مالیات اسنپ و تپسی

در این مطلب از سایت کاناز اسپید پرسش و پاسخ درباره مالیات بر ارزش افزوده شرکت اسنپ و شرکت های مشابه مانند تپسی مطرح می شود و پاسخ کارشناسان مالیاتی را جویا می شویم.

 

سوال

آیا شرکتی مثل اسنپ که در قبال خدمات به راننده و مسافر کارمزد میگیره این کارمزد مشمول ارزش افزودست؟

 

پاسخ اول:

پاسخ منفی است. مطابق بند ۱۲ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده.

پاسخ دوم:

خدمات حمل و نقل عمومی مسافری درون و برون‌شهری ، جاده‌ای ، ریلی ، هوایی و دریایی؛ معاف هست ولي احتمالا ديدگاهي باشه مبني بر اينكه خدمت به راننده و مسافر ميده و درامد خدمت را از راننده ميگيره و احتمالا خدمت حمل و نقل عمومي مسافري محسوب نشود.

پاسخ سوم:

اسنپ مثل آژانس هواپیمایی مثل شرکت مشاوره املاکی مثل ... یک شرکت کمیسیون بگیر هست و جز هیچ یک از موارد ماده ۱۲ نیست.

پاسخ چهارم:

به نظر اینجانب اسنپ در واقع بستری نرم افزاری است که رابطی است بین رانندگان و مسافران. و چون بابت حمل و نقل مسافر وجهی دریافت نمی کند و صرفا کارمزدی از رانندگان ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 19 آبان 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

ابلاغ الگوی جدید ضوابط تعیین ارزش معاملاتی املاک 1396

ابلاغ الگوی جدید ضوابط تعیین ارزش معاملاتی املاک

ابلاغ الگوی جدید ضوابط تعیین ارزش معاملاتی املاک طی بخشنامه ای از سوی رییس کل سازمان امور مالیاتی در تاریخ 1396/07/13 ابلاغ شد. متن کامل بخشنامه به شرح زیر است:

 

مخاطبین اصلی / ذینفعان: - اداره کل امور مالیاتی استان .....

- اداره کل امور مالیاتی شرق، غرب، جنوب و شمال استان تهران (به استثنای ادارات کل امور مالیاتی شهر تهران)

موضوع: ابلاغ الگوی جدید ضوابط تعیین ارزش معاملاتی املاک

پیرو بخشنامه شماره 111/94/220 مورخ 1394/11/21 که با هدف یکسان سازی محاسبات مربوط به مالیات نقل و انتقال املاک در کشور صورت پذیرفت، به منظور هم افزایی و تطابق حداکثری مصوبات کمیسیون های تقویم املاک در کشور با نرم افزار یکپارچه محاسبه مالیات نقل و انتقال املاک و امکان پیاده سازی کامل ضوابط اجرایی ارزش معاملاتی با نرم افزار مذکور، به پیوست الگوی جدید ضوابط تعیین ارزش معاملاتی املاک برای بهره برداری ابلاغ می گردد. از این رو برای صیانت و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مؤدیان محترم مالیاتی وفق مقررات قانونی مربوط، توجه ادارات کل امور مالیاتی استان ها و واحدهای تابعه آنان را به نکات ذیل جلب و مقرر می دارد؛

1- اداراتی که دوره یکساله اجرای ارزش معاملاتی املاک آنان به اتمام رسیده است، ترتیبی اتخاذ نمایند که حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری نسبت به برگزاری و تشکیل کمیسیون های تقویم املاک و تصویب ارزش های معاملاتی املاک سال 1396 مطابق مقررات ماده 64 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/04/31 با رعایت مفاد الگوی مذکور به ویژه با توجه به تغییرات به وجود آمده در بخش اول ضوابط اجرایی (ارزش معاملاتی عرصه املاک)، نسبت به اصلاح و درج میانگین ارزش معاملاتی عرصه املاک با کاربری های مسکونی، تجاری و اداری در نقشه های بلوک بندی املاک (مطابق نمونه پیوست) اقدام نمایند.

2- ادارات امور مالیاتی سراسر کشور موظف اند ضمن استخراج دقیق قیمت های روز املاک در محدوده های تحت پوشش تصمیمات کمیسیون مربوط، دقت لازم را مبذول و در این رابطه از ظرفیت های دستگاه های اجرایی و مراجع ذیربط و نیز سایر اعضای کمیسیون تقویم املاک استفاده نمایند. همچنین به منظور پرهیز از هرگونه تبعیض میان مؤدیان مالیاتی ناشی از اختلاف قیمت املاک واقع در بلوک بندی های مناطق تحت پوشش، ارزش های معاملاتی بلوک های مربوط در سال 1396 را معادل چهار ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 18 آبان 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

دستورالعمل حسابداری اعتبارات اسنادی مصوب بانک مرکزی

دستورالعمل حسابداری اعتبارات اسنادی بانک مرکزی

در این مطلب از سایت کاناز اسپید دستورالعمل حسابداری اعتبارات اسنادی مورخ 1395/02/14 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را قرار دادم. این دستورالعمل توسط بانک مرکزی تدوین و جهت حسابداری و ثبت های اعتبارات اسنادی به بانک ها ابلاغ شده است.

مقدمه:

کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری با هدف ایجاد وحدت رویه، شناسایی و ثبت دقیق رویدادهای مالی مربوط به اعتبار اسنادی داخلی در موسسات اعتباری و نیز ارتقا شفافیت صورت های مالی آن ها به استناد ماده 86 آیین نامه نحوه تاسیس و اداره موسسات اعتباری غیردولتی بند 2 از پانصد و سی و یکمین جلسه مورخ 1363/04/03 شورای محترم پول و اعتبار و نیز با توجه به مفاد دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی - ریالی مصوب یکهزار و دویست و یازدهمین جلسه مورخ 1394/09/17 شورای پول و اعتبار و ضوابط ناظر بر تعرفه های بانکی اعتبار اسنادی داخلی-ریالی مصوب بیست و سومین جلسه مورخ 1394/12/02 کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری "دستورالعمل حسابداری اعتبار اسنادی داخلی-ریالی " را که از این پس به اختصار دستورالعمل نامیده می شود به شرح زیر تصویب نمود. تعاریف عبارات و اصطلاحات مندرج در دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی-ریالی در این دستورالعمل نیز نافذ می باشد.

جهت دانلود متن کامل دستورالعمل که در قالب فایل PDF می باشد و توسط بانک مرکزی تهیه شده است از لینک زیر اقدام کنید. ... دانلود در ادامه مطلب

زمان ارسال: 15 آبان 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

بخشنامه بررسی تطبیق و استفاده از اطلاعات استخراج شده از سامانه اطلاعات مالیاتی

بخشنامه بررسی تطبیق و استفاده از اطلاعات استخراج شده از سامانه اطلاعات مالیاتی

این بخشنامه در تاریخ 1396/07/22 از طرف رییس سازمان امور مالیاتی صادر شده و حسابداران و مدیران مالی حتما مطالعه کنند.

 

پیرو دستورالعمل شماره 537/93/200 مورخ 1393/03/28 موضوع نحوه برخورد و اقدام در خصوص اطلاعیه های واصله از سامانه استخراج اطلاعات مالیاتی، علی رغم تأکیدهای مکرر بر اجرای مفاد دستورالعمل صدرالذکر طی بخشنامه ها و دستورالعمل های متعدد از جمله بخشنامه شماره 26699/230/د مورخ 1395/07/07، شماره 26648/230/د مورخ 1395/07/06، شماره 521/95/230 مورخ 1395/11/24 و شماره 12520/230/د مورخ 1394/04/14، بعضاً مشاهده می شود ترتیبات مقرر از سوی ادارات کل امور مالیاتی و مراجع حل اختلاف مالیاتی نادیده گرفته می شود، لذا مجدداً تأکید می شود که اطلاعیه های استخراج شده از سامانه صدرالذکر بیانگر همه واقعیت های مرتبط با پرونده مالیاتی مؤدیان نبوده و صرفاً قرینه ای برای رسیدگی مالیاتی و تشخیص نزدیک به واقعیت درآمدهای مکتسبه مؤدی می باشد. بنابراین مقرر می دارد ادارات امور مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده های مالیاتی مؤدیان و همچنین مراجع حل اختلاف مالیاتی به منظور احتراز از شمولیت در مفاد بند (1) ماده (270) قانون مالیات های مستقیم، مراتب ذیل را در تعامل با اطلاعات مالیاتی استخراج شده از سامانه ذیربط مدنظر قرار داده و رعایت نمایند:

1- ادارات امور مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده مالیاتی مکلفند در زمان ابلاغ دعوت نامه موضوع ماده (229) قانون مالیات های مستقیم به مؤدیان ذیربط، نسبت به ارائه اطلاعات مالیاتی استخراج شده از سامانه های مالیاتی از جمله فهرست اطلاعیه های خرید، فروش، واردات، صادرات و قرارداد حسب مورد مؤدیان مالیاتی اقدام نمایند.

2- در هر مرحله از رسیدگی های مالیاتی که مؤدیان محترم به اطلاعات استخراج شده از سامانه های اطلاعات مالیاتی اعتراض داشته باشند، مسئول مربوط در همان مرحله مکلف به راهنمایی دقیق مؤدی بوده و می بایست حداکثر همکاری لازم را برای رفع مغایرت با افراد ذینفع به عمل آورد و در صورت لزوم کسب اطلاعات تکمیلی و اخذ مدارک و مستندات لازم از اشخاص ثالث، نسبت به انجام مکاتبات با رعایت سلسله مراتب اداری اقدام و از احاله کردن موضوع رفع مغایرت به مؤدیان مالیاتی ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 13 آبان 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

سیستم های حسابداری آب

سیستم های حسابداری آب

چکیده

اهمیت حیاتی آب بر کسی پوشیده نیست، گرم شدن کره زمین، رخ دادن خشک سالی های شدید، گسترش دوره های کم آبی، گسترش آلاینده های زیست محیطی آلوده کننده منابع آب و نتیجه مستقیم این شرایط یعنی کمبود آب با کیفیت مناسب، لزوم توجه به این موهبت را دو چندان نموده است. حسابداری آب، علم نوینی است که برای سازماندهی اطلاعات آب مطرح شده و برای مطالعه رابطه بین اقتصاد و محیط زیست، چارچوبی مفهومی ایجاد می نماید. این علم در پاسخ به نیاز مبرم موجود برای تهیه اطلاعات شفاف و با هدف مدیریت کارای آب ایجاد شده است. برای ثبت و گزارشگری آب روش های متعددی در سطح بین المللی به وجود آمده است؛ همه این سیستم ها عنوان حسابداری آب را دارند؛ سیستم هایی که خاستگاه و اهداف متفاوتی دارند. مقاله حاضر ضمن معرفی و مقایسه سیستم های ایجاد شده برای حسابداری آب، به بررسی امکان حرکت به سمت یکپارچه سازی جهانی سیستم های حسابداری آب می پردازد.

واژه های کلیدی: حسابداری آب، حسابداری آب با اهداف عمومی، سیستم حسابداری محیط زیستی - اقتصادی برای آب، حسابداری رد پای آب، سیستم موسسه بین المللی مدیریت آب برای حسابداری آب WMI (WA).

طبقه بندی موضوعی: M40، M49.

مقدمه

در طی دهه های اخیر مدیران با افزایش تقاضا برای شفافیت و پاسخگویی و جوابگویی در رابطه با مدیریت منابع طبیعی مواجه بوده اند. به عنوان پیامد این وضعیت، روش های سیستماتیک ثبت و گزارشگری داده های مختلف مرتبط با این منابع نیازمند ایجاد تغییراتی شده و گزارشگری این داده ها هم به شیوه ای مربوط، قابل اتکا و قابل درك و قابل مقایسه هم مورد توجه قرار گرفته است. این شرایط به طور ویژه ای در رابطه با ثبت و گزارشگری آب صحت دارد.

یکی از مبرم ترین موضوعات جهانی قرن 21 برای اطمینان از پایداری اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی کمبود آب با کیفیت مناسب است. از طریق انجام اصلاحات در رویه های موجود و شیوه های مدیریتی با هدف مدیریت کارای آب، اهمیت حیاتی اطلاعات با کیفیت مرتبط با آب برای آگاه سازی تصمیم گیرندگان، افزایش یافته است (باینز و همکاران، 2009). علی رغم محدود بودن تعداد تکنیک های طبیعی موجود برای توسعه سیستم حسابداری آب، به دلیل زیاد بودن تعداد افراد حرفه ای درگیر در مدیریت آب، ارزیابی اثرات اقتصادی آن، جنبه های محیط زیستی و اجتماعی مرتبط با آب و گزارشگری آب، ایجاد روش های متعدد ثبت و گزارشگری آب در سطح بین المللی تعجب برانگیز نیست. همه این سیستم ها عنوان حسابداری آب را دارند؛ سیستم هایی که منشأ و ... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 12 آبان 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0