فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه ...

نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.6) با قابلیت تبدیل ...

مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و حسابرسی آن

 

 

صرف نظر از اندازه سازمان و خدماتی که سازمان فراهم می‌کند، حسابرسان داخلی باید از علائمی که نشان‌دهنده وجود مشکلات سیستماتیک در رویکرد مدیریت پروژه در بخش فن‌آوری اطلاعات شناخت کافی و آگاهی کاملی داشته باشند زیرا که در صورت وجود برخی از علایم یا تمام موارد زیر عملاً نشانه‌ای از وجود مشکل در این بستر باشد:

 

الف) کاربران بخش‌های کسب و کار (تجاری) از کیفیت و بهنگام بودن اطلاعات اخذ شده از پروژه فناوری اطلاعات اظهار نارضایتی می‌کنند و ...
ب) کاربران با بیان الزامات و انتظارات خود که می‌بایست در نرم‌افزارها و سیستم و شبکه سازمان مستقر می‌بود به وضوح بخش فناوری اطلاعات را مقصر می‌دانند همچنین سازمان دارای تجربه‌های مکرر در انتخاب نرم‌افزارها و شبکه انتقال داده‌ها از منابع و ارائه دهندگان خدمات می‌باشد و به تبع آن هزینه‌های خود درخصوص اجرای این پروژه‌های حساس بصورت هنگفت افزایش داده است.
ج) سؤال دیگر مربوط به حساسیت پروژه و دریافت پاسخ‌های متفاوت از بخش فناوری اطلاعات و مدیران ارشد می‌باشد بطوریکه سازمان فرصت‌های موجود در جهت تقویت کسب و کار خود را از دست داده است، زیرا که سیستم‌های فناوری اطلاعات موجود و یا برنامه‌های کاربردی و اجرایی فعلی برای رسیدن سازمان به اهداف محوله کافی نیست.
د) وجود سطح پایین آگاهی در مدیریت ممکن است منجر به عدم اتخاذ یکی از بهترین شیوه‌های پیشرو در بکارگیری و اجرای فن‌آوری اطلاعات خواهد شد در حالی که راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات وجود دارد لذا با توجه به مراتب فوق بهترین شیوه برای کمک به سازمان، در جهت اجرای مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات که در ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 10 تیر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مالیات بر دخانیات در ایالات متحده آمریکا

 

 

در این مطلب پیرامون نرخ مالیات بر دخانیات(سیگار)  ورتبه بندی آن در ایالات متحده آمریکا صحبت خواهد شد. مالیات بر سیگار در ایالات مختلف آمریکا با هم متفاوت است. در زیر توضیحات مالیات بر سیگار در آمریکا شرح بیان شده است.
 
میانگین نرخ مالیات سیگار در سراسر ایالات آمریکا 1.61 دلار در هر بسته (20 نخ) است.
میانگین نرخ مالیات سیگار در ایالات اصلی تنباکو 48.5 سنت در هر بسته است.
میانگین نرخ مالیات سیگار در سایر ایالات 1.76 دلار در هر بسته است.
 
در زیر جدول کل ایالات آمریکا با مقدار نرخ مالیات بر سیگار در هر ایالت و همچنین رتبه ایالت در بین سایر ایالات مشخص شده است. این جدول تا اول آوریل 2016( برابر با 13 فروردین 1395) توسط دولت فدرال آمریکا به روزرسانی شده است.
برای مشاهده جدول و توضیحات آن به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
زمان ارسال: 6 تیر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

افزایش بهره وری مدیریتی شرکت های تابعه با تغییر سیستم حسابداری

1-مقدمه 

شرکت سرمایه گذاری دارای ساختار سازمانی ترکیبی است و طبق قانون روند پذیرش تصمیمات مدیریتی زمان زیادی طول می کشد که در بسیاری از موارد بر بهره وری اقتصادی تاثیر منفی می گذارد. طبق قانون فدرال روسیه «درمورد گزارشگری مالی تلفیقی» (2010) شرکت های مرتبط باید علاوه بر گزارشگری مالی فردی گزارشگری مالی تلفیقی ارائه دهند. موضوع این است که شرکت های مرتبط اغلب روش های مختلف حسابداری را به کار می گیرند. طبقه بندی مجدد اطلاعات و ارائه گزارشگری مالی شرکت ها در یک پایگاه تلاش های بیشتری را در بر می گیرد. از این رو بهره وری مدیریتی کاهش می یابد. بهره وری شرکت های مختلف سرمایه گذاری مشخص نیست. موضوع این پژوهش یافتن شاخص هایی برای ارزیابی بهره وری شرکت های تابعه و ارزیابی بهره وری مدیریتی شرکت سرمایه گذاری است. 
تصمیمات مدیریتی مبتنی بر اطلاعاتی هستند که عمدتا در سیستم مدیریتی و یا حسابداری ایجاد می شود. هدف این پژوهش اثبات سیستم حسابداری براساس اصول سازمانی و تمرکز گرایی اجرایی در شرکت سرمایه گذاری و تعریف نحوه تاثیر آن بر شاخص های بهره وری مدیریتی است. 
معیارهای اقتصادی و بهره وری مدیریتی که اغلب اوقات در شرکت های بزرگ روسیه به کار می رود در ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 3 تیر 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

معرفی پست های سازمانی در سازمان امور مالیاتی کشور

معرفی پست های سازمانی در سازمان امور مالیاتی کشور

کلیه کارکنانی که عهده دار انجام وظایف موضوع ماده 219 قانون مشتمل بر شناسایی، تشخیص، مطالبه و وصول مالیات های موضوع قانون می باشند، ماموران مالیاتی نامیده می شوند.
1- عناوین شغلی ماموران مالیاتی عبارت است از کاردان مالیاتی، کارشناس مالیاتی، کارشناس ارشد مالیاتی، رییس گروه مالیاتی و رییس امور مالیاتی.
2- کاردان مالیاتی از بین کارمندان سازمان دارای مدرک تحصیلی دیپلم یا فوق دیپلم انتخاب می شود و حداقل یکی از وظایف اصلی سامان را عهده دار بوده و تحت نظر کارشناس ارشد مالیاتی انجام وظیفه می کند.
3- کارشناس مالیاتی، از بین کارمندان با تحصیلات کارشناسی یا بالاتر یا حداقل 3 سال سابقه خدمت در شغل کاردان مالیاتی انتخاب می شود و حداقل یکی از وظایف اصلی سامان را بر عهده دارد و تحت نظر کارشناس ارشد مالیاتی انجام وظیفه می کند.
4- کارشناس ارشد مالیاتی، از بین کارمندان سازمان با تحصیلات کارشناسی یا بالاتر با حداقل 3 سال سابقه خدمت در شغل کارشناس مالیاتی انتخاب می شود و سرپرستی واحد مالیاتی را عهده دار بوده و مسئولیت تهیه گزارشات و عملکرد افراد تحت سرپرستی به عهده وی می باشد و تحت نظر رییس گروه مالیاتی انجام وظیفه می کند.
5- رییس گروه مالیاتی، از بین کارمندان سازمان با تحصیلات کارشناسی یا بالاتر با حداقل 3 سال سابقه خدمت در شغل کارشناس ارشد مالیاتی انتخاب می شود و سرپرستی واحدهای مالیاتی را بر عهده دارد و تحت نظر رییس امور مالیاتی انجام وظیفه می کند.
6- رییس امور مالیاتی، از بین کارمندان سازمان با تحصیلات لیسانس یا بالاتر با حداقل 3 سال سابقه خدمت در شغل رییس گروه مالیاتی انتخاب می شود و مسئولیت نظارت بر گروه های مالیاتی و نظارت بر حسن اجرای مقررات را بر عهده دارد.
7- تطبیق و انتخاب ماموران مالیاتی شاغل به عناوین شغلی مطروحه به ترتیب زیر می باشد:
الف: کمک ممیز مالیاتی با مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی(فوق دیپلم) به عنوان کاردان مالیاتی
ب: کمک ممیز مالیاتی با مدرک تحصیلی لیسانس به عنوان کارشناس مالیاتی
ج: ممیز مالیاتی به عنوان کارشناس ارشد مالیاتی( که به عنوان کارشناس حسابداری نیز مطرح است)
د: سرممیز مالیاتی به عنوان رییس گروه مالیاتی( که به عنوان سرپرست حسابداری نیز مطرح است)
ذ: ممیز کل مالیاتی به عنوان رییس امور مالیاتی( که به عنوان مدیر حسابرسی نیز مطرح است)
زمان ارسال: 30 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

روند همگرایی هیئت استاندارهای حسابداری بین المللی و هیئت استاندارهای حسابداری مالی و نیاز به آموزش حسابداری

روند همگرایی هیئت استاندارهای حسابداری بین المللی و هیئت استاندارهای حسابداری مالی و نیاز به آموزش حسابداری

1-مقدمه 

روند همگرایی بین اعضای هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری(IASB) وهیئت استانداردهای حسابداری مالی(FASB) تکمیل چندین پروژه بزرگ در سال 2011 را هدف قرار میدهد، و به منزله یکی از بلند پروازانه ترین و گسترده ترین تلاشها درطول تاریخ است.نتایج آن به سختی می تواند غلو شود.به این ترتیب،طرح همگرایی بسیار بحث انگیزاست. با این حال، برنامه های تنظیم کننده، شرکت های حسابداری، پزشکان و دانشگاهیان، که در بحثهای جاری در مورد طبیعت بهینه استاندارد (قوانین در مقابل اصول) شرکت می کنند، استانداردهای مناسب تنظیم فرآیندها و تغییرات لازم برای دانشجویان  برنامه های درسی حسابداری را هم تراز کرده است.
از دیدگاه ایالات متحده،افزایش جهانی شدن اقتصادش مسلما علاقه به استانداردهای بین المللی را تحریک می کند.آخرین نظر سنجی از اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی(BEA) گزارش می دهد که شرکت های چند ملیتی غیربانکی ایالات متحده عملیات بین المللی خود را در سال 2007 برای چهارمین سال متوالی افزایش داده اند، همانطور که با ارزش افزوده، هزینه های سرمایه و اشتغال ارزیابی شد(به بیرفوتو ماتالونی ، 2009 مراجعه کنید). اگر نه همه ی این کشورها اما در بسیاری،IFRS استانداردی  برای گزارش است. علاوه بر این،IFRS امروزه در خاک آمریکا در حال انجام است، شرکت های بین المللی دیگر لازم نیست ازIFRS بهGAAP ایالات متحده تطبیق کنند تا درایالات متحده تحت این شرایط پویا ثبت شوند،این مقاله مفاهیم آن از روند همگرایی برای آموزش حسابداری استادانه را به دقت شرح خواهد داد.برای این کار،یک بررسی متمرکز ازوقایع اخیر مفید خواهد بود.
بررسی های اخیرانجام شده توسطKPMGو انجمن حسابداری آمریکا(AAA) موقعیت های متنوع محققان حسابداری آمریکا را ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 29 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تفکرها در مورد استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش حسابداری

تفکرها در مورد استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش حسابداری

1.مقدمه

در دنیا و به ویژه در کلمبیا، شکل های متفاوتی از تعامل ارتباطی بین افرادی که دارای تبادلات اقتصادی گوناگون برگرفته از هر دوران و هر زمینۀ توسعۀ حسابداری هستند، وجود دارد. در نتیجه، انسان ها ابزارهایی برای تعیین دانش مرتبط با مدرنیته در زمینۀ حسابداری طرح کرده اند: متغیرهای دینامیک، قوانین، منابع، تکنیک ها، و تکنولوژی ها. این امور بر روش های تفکر و اجرای آموزش حسابداری در جهان تاثیر گذاشته است. در کشوری مانند کلمبیا، پژوهش  و نیز دانش ایجاد بهترین آموزش های حسابداری در بستر دانشگاه ها وجود دارد.
در حال حاضر، رشتۀ حسابداری به بهترین روش های تدریس در بسترهای آموزشی متفاوت، و در فرایندها و اقدامات حرفه ای متفاوت نیاز دارد. بدین تریتب می تواند از دیدگاه ها و رویکردی های روش شناسی بهتری مانند محافظه کاری اجتماعی و تحصیلی، و عمل گرایی معرفت شناختی حسابداری بهره ببرد. این رشته می تواند توسط مدرسان حسابداری به کار رود تا آموزگاران بهتری شوند و با استفاده از اشکال غیر سنتی آموزش، تدریس تاثیرگذاری داشته باشند.
 در جامعۀ فعلی و بر اساس دانش و اطلاعات اقتصاد، آموزش حسابداری و فرایندهای تدریس آن، تاکید تکنولوژیک کلیدی بر اطلاعات و اقتصاد تعلیمی مبتنی بر رهنمودهای تکنولوژیکی و فعال دارد. این دیدگاه ها براساس جنبه های کلیدی اطلاعات اقتصاد است که در شبکه ها و به عنوان یک اقتصاد جهانی ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 26 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران

نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران


سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران را تهیه کرده است. این نرم افزار برای  اولین بار است که منتشر شده و هدف از ارائه این نرم افزار بسیار کاربردی کمک به حسابداران جهت اعتبارسنجی داده های دریافتی بوده است.
شاید برای شما به عنوان حسابدار یا مدیرمالی بسیار پیش آمده که کد اقتصادی یا شناسه ملی و یا کد ملی خریدار و یا فروشنده ای را جهت صدور فاکتور دریافت کردید اما بعدا موقع وارد کردن اطلاعات در سامانه معاملات فصلی موسوم به سامانه 169 مکرر، سیستم به شما خطای نادرست بودن این کدها را نشان داده است. البته این اشتباه زمانی رخ می دهد که خریدار عمدا و یا سهوا کد را اشتباه گزارش می کند و شما هم بعد از صدور فاکتور تازه متوجه اشتباه بودن کد داده شده می شوید. اما با این نرم افزار می توانید قبل از صدور فاکتور از صحت کدهای ارائه شده توسط خریدار اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به صدور فاکتور و ثبت در سامانه 169 مکرر نمایید.
امکانات نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران به شرح زیر است:
1- اعتبارسنجی کد اقتصادی مالیاتی شرکت ها
2- اعتبارسنجی شماره پرونده مالیاتی
3- اعتبارسنجی کد اتباع خارجی(مثلا در مواقعی که خریدار شخص خارجی مقیم ایران باشد)
4- اعتبارسنجی کد ملی
5- اعتبارسنجی کد شبای بانکی(هم شبای بانکی ایران و هم سایر کشورها)
6- اعتبارسنجی شناسه ملی شرکت ها و اشخاص حقوقی
 
نرم افزار اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران رایگان بوده و می توانید از لینک زیر دانلود کنید. این نرم افزار قطعا یک جعبه ابزار کاربردی است که هر حسابدار و مدیر مالی به آن نیاز پیدا می کند.
 
 
رمز فایل: kanazspid.ir

توجه: این نرم افزار در ویندوزهای 7، 8 و 10 اجرا می شود.

زمان ارسال: 24 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

پیامدهای حسابداری ادغام مبتنی بر ارزش منصفانه

پیامدهای حسابداری ادغام مبتنی بر ارزش منصفانه

 

روش های اتحاد منافع و خرید: ارزیابی نسبی
ویژگی های بارز «اتحاد منافع» پیش از این ذکر شدند. در اصل، در اتحاد منافع، پس از ادغام هر دو شرکت  دارایی ها و دیون باید تلفیق شوند. هزینه های این ادغام در صورت سود و زیان تلفیقی (16 APB، FASB) وارد می شوند. در روش «خرید»، اولین گام شناسایی شرکت تصاحب شده و تصاحب کننده به صورت نهاد های جداگانه است. FASB بر این واقعیت تاکید می کند که شرکت تصاحب کننده باید مبلغ خرید را به صورت پول نقد پرداخت کند یا دارایی هایی را که به طور معمول در ادغام و تصاحب شرکت های بزرگتر استفاده می شوند به ازای خرید بدهد (FASB، 1992). روش خرید یک فرآیند دو مرحله ای است که در آن تصاحب کننده باید هزینه ی پرداختی به مالک شرکت تصاحب-شده بابت تصاحب شرکت را در دفاترش ثبت کند. یک اینکه، دارایی ها و دیون شرکت تصاحب شده بر اساس ارزش بازارشان در دفاتر تصاحب کننده ثبت می شوند. دو اینکه، هرگونه اختلاف مثبت یا منفی بین ارزش بازار دارایی ها (دارایی ها-دیون) و مابه ازای پرداخت شده به صورت سرقفلی یا سرقفلی منفی ثبت می شود. 
پس از ثبت، سرقفلی طی عمر تخمینی اش نسبت به سود خاص شرکت تلفیق شده به صورت برابر مستهلک می شود. استهلاک این سرقفلی تصاحب شده  تا 40 سال امکان پذیر است (FASB، 1992). این سرقفلی تصاحب شده ارزش واقعی شرکت تصاحب شده است اگر دارایی ها و دیون تصاحب شده به دقت بر اساس ارزش بازار (مطابق با دغدغه ی همیشگی) ارزیابی شوند؛ یعنی «سرقفلی» برای شرکت تصاحب کننده، نشانگر ارزش مازاد شرکت تصاحب شده به صورت یک نهاد کلی بیش از ارزش بازارِ دارایی ها و دیون تشکیل دهنده   است. همچنین سرقفلی می تواند میزان تمایل تصاحب کننده به پرداختِ مزایای اقتصادی (صرفه جویی به نسبت مقیاس) یا غیراقتصادی (کارآیی مدیریتی ترکیب-شده) مورد انتظار از این ادغام را نشان دهد (بریلی و میرز، 1996). 

روش تصاحب: R 141 SFAS
بر اساس استاندارد 141 SFAS، شرکت های آمریکایی برای حسابداری ترکیب واحدهای تجاری باید از روش حسابداری «خرید» استفاده کنند. روش خرید بر این فرض استوار است که یک شرکت از تمام منابعش (مالی و غیرمالی) برای تصاحب شرکت دیگر استفاده می کند به طوری که هزینه ی واقعی ادغام یا ... بقیه در ادامه مطلب

 

زمان ارسال: 22 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تفاوت بین فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی

تفاوت بین فرار مالیاتی و اجتناب مالیاتی

 

تمایز مفهومی بین فرار مالیاتی و اجتناب از پرداخت مالیات به قانونی یا غیرقانونی بودن رفتار مؤدیان مربوط می شود . فرار مالیاتی، یک نوع تخلف از قانون است. وقتی که یک مؤدی مالیاتی از ارائه گزارش درست در مورد درآمدهای حاصل از کار یا سرمایه خود که مشمول پرداخت مالیات می شود ، امتناع می کند ، یک نوع عمل غیر رسمی انجام می دهد که او را از چشم مقامات دولتی و مالیاتی کشور دور نگه می دارد. اما در اجتناب از مالیات، فرد نگران نیست که عمل او افشا شود . اجتناب از مالیات ، از خلاهای قانونی در قانون مالیات ها نشات می گیرد. در اینجا فرد به منظور کاهش قابلیت پرداخت مالیات، خود دنبال راه های گریز می گردد . مثلاً درآمدهای نیروی کار را در قالب درآمد سرمایه نشان می دهد که از نرخ پایین تری برای مالیات برخوردارند. در اجتناب از مالیات ، مؤدی مالیاتی دلیلی ندارد نگران احتمال افشا شدن باشد، چرا که او الزاماً تمامی مبادلات خود را با جزئیات آن البته به شکل غیر واقعی، یاددا شت و ثبت می کند. 
در واقع ، عوامل اقتصادی با استفاده از روزنه های قانون مالیات و بازبینی در تصمیمات اقتصادی خود تلاش می کنند تا بدهی مالیاتی خود را کاهش دهند. از آنجا که اجتناب از پرداخت مالیات فعالیتی به ظاهر قانونی است، از این رو بیشتر از فرار مالیاتی در معرض دید است. 
به عبارت دیگر ، اجتناب از مالیات ، یک نوع ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 14 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0