نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.4) با قابلیت تبدیل ...

نگاهی جامع بر آموزش حسابداری دولتی

نگاهی جامع بر آموزش حسابداری دولتی

 

۱. مقدمه
ویراستاران این نسخه خاص از من خواستند که براساس فعالیت طولانی آکادمیک خود به عنوان معلم، محقق، نویسنده کتاب و عضو فعال در فرآیند سیاست گذاری حسابداری دولتی، ۱ چشم انداز تاریخی از آموزش حسابداری دولتی ارائه می دهد. در راستای توصیه آنها، من تاثیرات اولیه بر شغلم که مرا به سمت متخصص شدن در حسابداری دولتی سوق داد، روندهای غالبی که در آموزش حسابداری دولتی مشاهده کرده ام، فشارهای عمده ای که برای همگام بودن با تغییرات سریع در راهنمایی های کاربردی بر نویسندگان و مدرسان هست، سیاست های عمده ارائه شده توسط مدرسان حسابداری دولتی و چشم انداز آینده را مورد بحث قرار می دهد.

۲.تاثیرات اولیه بر شغل من
وقتی به کسی نظر فراگیر نامساعد عموم مردم را درباره دولتی شدن همه چیز بگوییم، آن شخص ممکن است فکر کند که چرا ۱ فرد دانشگاهی حسابداری دولتی را به عنوان رشته منتخب خود برمی گزیند. درمورد من، فاکتورهای زیادی به عنوان عوامل تاثیرگذار بر تصمیم حرفه ای اولیه من برای تخصص در حسابداری دولتی به ذهن می رسد، تصمیمی که هیچگاه از اتخاذ آن پشیمان نشدم. من بلافاصله بعد از بازنشستگی از نیروی هوایی آمریکا در سال ۱۹۷۷، وارد دوره دکترای دانشگاه میسوری کلمبیا شدم. بدون شک تجربه نظامی و حضور بیش از بیست سال من ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 23 اردیبهشت 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

صاحبان مشاغل در قانون جدید مالیات های مستقیم

صاحبان مشاغل در قانون جدید مالیات های مستقیم

قانون اصلاحی مالیات های مستقیم در تاریخ 1394/04/31 به تصویب مجلس رسید و در تاریخ 1394/05/07 به تصویب شورای نگهبان رسید. در این قانون اصلاحی تغییرات شگرفی صورت گرفته و از جمله تغییر طبقه بندی مشاغل است. در قانون قبلی و در ماده 95 مشاغل به 3 گروه الف، ب و ج تقسیم می شدند و عنوان هریک از شغل ها در آن قید شده بود. اما در ماده 95 قانون جدید طبقه بندی مشاغل به عهده سازمان مالیات قرار داده شده و در تاریخ 1394/12/04 سازمان امور مالیاتی مشاغل و همچنین آیین نامه جدید تحریر دفاتر را ابلاغ کرد.
در آیین نامه ابلاغی مشاغل و تحریر دفاتر ، مشاغل از لحاظ حجم فعالیت به 3 گروه تقسیم شده اند که به شرح زیر است:
 
گروه اول    
مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که
تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ سی میلیارد ریال و بیشتر باشد.
گروه دوم  مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده(قبل از کسر معافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی(مجموع اصلی و متمم) عملکرد 91 و به بعد که تا تاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد، هرکدام بیشتر از مبلغ ده میلیارد و تا سی میلیارد ریال باشد.
 گروه سوم مودیانی که در گروه‌های اول و دوم قرار نمی‌گیرند جزء گروه سوم محسوب می‌شوند.

توجه: برای مودیانی که صرفا به ارائه خدمات می پردازند، 50% مبالغ فوق ملاک عمل خواهد بود. مانند پزشکان، پیراپزشکان، مراکز درمانی، مهندسین، وکلا و مانند آن.
 

ب) نوع فعالیت:

اشخاص زیر فارغ از حجم فعالیت از لحاظ انجام تکالیف موضوع این آيین‌نامه جزء مودیان گروه اول محسوب می‌شوند.

1- دارندگان کارت بازرگانی( واردکنندگان و صادرکنندگان)

2- صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بهره‌برداران معادن دارای جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه ذیربط

3- صاحبان هتل های سه ستاره و بالاتر

4- صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی

5- صاحبان مشاغل صرافی

6- فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه ذیربط
نکات آیین نامه فوق:
1- طبق ایین نامه مصوب، مشاغل گروه دوم و سوم نیازی به تهیه دفاتر ندارند و فقط باید صورت خلاصه درآمد و هزینه و اظهارنامه و به همراه اسناد و مدارک حسابداری و درآمدها و هزینه های مربوطه ارائه نمانید.
2- مشاغل گروه اول باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نموده و طبق استانداردهای حسابداری باید اقدام نمایند.
3- با توجه به مفاد این آیین نامه تمامی اشخاص حقوقی( مانند شرکت ها و سازمان ها) باید دفاتر روزنامه و کل را تهیه و پلمپ نمایند.
4- دقت کنید منظور از درآمد مشمول مالیات بعنی سود تعیین شده پس از کسر هزینه ها است و به معنی کل درآمد نیست.
5- آیین نامه تحریر دفاتر تغییرات قابل توجهی کرده و می توانید از لینک زیر بخشنامه اصلی را دانلود نمایید.
 
زمان ارسال: 25 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

 

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

 

به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05

 

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

 

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان ابزاری قدرتمند برای استخراج آدرس ایمیل ها و شماره همراه(شماره های موبایل)  از فایل های متنی و فایل های وب است. نرم افزار ژالان با سرعت و کاربری آسان تمام آدرس های ایمیل و شماره موبایل ذخیره شده در فایل ها را بازیابی کرده و یک فایل خروجی که تنها شامل آدرس های ایمیل و شماره همراه با فرمت صحیح است، به شما تحویل می دهد. استفاده از ژالان بسیار ساده است. این نرم افزار برای ساختن لیست ایمیل یا شماره همراه مشتریان یا مخاطبان با استفاده از فایل های ایمیل و شماره همراه شما بسیار کارآمد است.
به عنوان مثال می توانید صفحات سایت هایی چون ایستگاه، راهنمای همشهری و دیگر سایت های تبلیغاتی که دارای شماره موبایل و ایمیل می باشند را در قالب فایل وب( مانند HTML، MHT و غیره) و  یا TXT ذخیره کرده و آن ها را در نرم افزار بارگذاری کرده تا تمام ایمیل ها و شماره موبایل ها را استخراج کند. همچنین برای راحتی کار می توانید از نرم افزارهایی مانند وب زیپ و سایر نرم افزارها سایت ها را به طور کامل ذخیره کنید و سپس مسیر فایل های ذخیره شده را به نرم افزار بدهید تا کار جداسازی و استخراج ایمیل و شماره موبایل انجام شود.
امکانات نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)
1- سهولت کاربری در استفاده از نرم افزار
2- سرعت استخراج بالا
3- امکان انتخاب فایل و پوشه(برای مواردی که شما پوشه ای حاوی هزاران فایل ذخیره شده دارید)
4- امکان ذخیره همه ایمیل ها و شماره موبایل های استخراج شده در یک فایل متنی
5- امکان تعیین کاراکتر جداکننده (برای مواردی چون نرم افزارهای ارسال ایمیل)
6- امکان تعیین ذخیره ایمیل و شماره موبایل در هر خط یا به صورت پشت سر هم
7- قابلیت جداسازی ایمیل از متون طولانی
8- قابلیت جداسازی شماره موبایل از متن های مورد نظر
 
توجه: برای استفاده از نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2) در ویندوز XP باید نرم افزار NETFramework 3.5 برروی سیستم شما نصب شده باشد ولی در ویندوز 7 و 8.1 نیازی به نصب این نرم افزار نیست.
 
برای دانلود NETFramework 3.5  کافیست به سایت های دانلود مراجعه نمایید.

رمز فایل: kanazspid.ir

توجه: بعد از پرداخت آنلاین بلافاصله لینک دانلود نرم افزار فعال خواهد شد و می توانید نرم افزار را دانلود نمایید.

تماس و یا ارسال پیامک در صورت بروز مشکل در پرداخت، دانلود و یا نرم افزار  با شماره: 09364816910- سید مصطفی هاشمی

 
قیمت: 5000 تومان ( 50000 ریال)
 
نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)
زمان ارسال: 9 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری حرفه ای

آموزش حسابداری حرفه ای

الزامات ورود به دوره های آموزش حسابداری

*به طور کلی چنانچه افرادی که به یک حرفه وارد می شوند از استانداردهای لازم جهت ورود به حرفه برخوردار نباشند، کیفیت حرفه حفظ نمی شود و ارتقا نمی یابد. به همین دلیل کلیه نهادهای حرفه ای موظفند افرادی را که این استانداردها را در بالاترین سطح احراز می کنند، جذب نمایند. در نتیجه کیفیت حرفه رابطه مستقیمی با سطح توانایی متقایان جذب شده خواهد داشت. تعیین الزامات ورود به حرفه اولین گام در این فرایند می باشد. هرچه سطح الزامات ورودی بالاتر باشد، الزامات آموزش حرفه ای و تجارب عملی در دوره زمانی کوتاهتری کسب خواهد شد.
*الزامات ورود برای افرادی که قصد دارند با سپری نمودن دوره آموزش حسابداری به عویت نهادهای حرفه ای درایند، باید حداقل با الزامات پذیرش در برنامه آموزشی یک دانشگاه معتبر یا معادل آن برابر باشد.
* داوطلبان ورود به دوره های آموزش حسابداری باید از سطح مناسبی از آموزش و دانش قبلی برخوردار باشند تا بتوانند در کسب دانش، مهارت های حرفه ای، ارزش های حرفه ای، اخلاق و نگرش های حرفه ای مورد نیاز برای یک حسابدار حرفه ای به موفقیت های لازم دست یابند.
* داوطلبان در آغاز دوره سطوح مختلفی از دانش، مهارت ها، اخلاق، ارزش ها و نگرش های حرفه ای را دارا می باشند. میزان توانایی آنان در موارد مذکور تعیین کننده نقطه شروع دوره ها برای هریک از آنها است. هرچه سطح الزامات ورودی پایین تر باشد دوره مورد نظر مفاد آموزش بیشتری را در بر خواهد داشت.
* نقطه شروع دوره آموزش حسابداری می تواند متفاوت باشد. بسیاری از دوره های آموزش حسابداری پس از اخذ مدرک کارشناسی و برخی نیز بلافاصله پس از دوره متوسطه یا در مقاطعی از دوره آموزش عالی، که از لحاظ سطح، پایین تر از دوره کارشناسی  است، آغاز می شود. بسیاری از این دوره ها توسط نهادهای حرفه ای و نه دانشگاه ها برگزار می شود. پذیرش در برخی از دوره ها نیازمند برخورداری از سوابق کاری مرتبط، شرایط سنی، آموزش ضمن خدمت و سایر انواع آموزش می باشد.
* صرف نظر از نوع آموزش، الزامات وروردی در نظر گرفته شده باید با برنامه کلی دوره آموزش حسابداری مورد نظر نهادهای حرفه ای هماهنگ باشد. بیان این نکته مهم است که داوطلبان، دوره های آموزشی را از هر نوع و هر سطحی که شروع کرده باشند، باید در هنگام اتمام دوره به سطح شایسته و قابل مقایسه ای از صلاحیت حرفه ای نایل شده باشند. سطح الزامات ورودی باید در حدی باشد که از موفقیت افراد در دوره آموزش حسابداری اطمینان معقولی حاصل شود.
* ارزیابی انجام شده جهت معادل سازی مدارک متقاضیان با استاندارد ورود به یک دوره دانشگاهی، باید با منابع مرجع مربوط و اطلاعات در دسترس نهادهای حرفه ای عضو فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد.
* دوره های دانشگاهی حسابداری ممکن است مورد تایید نهادهای قانون گذار باشد.
محتوای دوره های آموزش حسابداری
*آموزش حسابداری ممکن است در یک محیط دانشگاهی یا از طریق برنامه آموزش صلاحیت های حرفه ای صورت پذیرد که در هر صورت سطح دوره مورد نظر باید معادل سطح دوره های آموزش حسابداری مرتبط با کسب مدرک دانشگاهی باشد. داوطلبان ملزم به کسب دانش و مهارت های حرفه ای، ارزش ها، اخلاق و نگرش های حرفه ای می باشند و باید توان بهره گیری همزمان از این موارد را داشته باشند.
* می توان از محتوای علمی دوره های آموزش حسابداری به منظور گسترش مهارت های حرفه ای بهره گرفت. از آنجایی که دانش کنونی حسابداری ممکن است در آینده منسوخ گردد، سطحی نگری در یادگیری دانشی وسیع و گسترده در بلند مدت به نفع حسابداران حرفه ای و حرفه حسابداری نخواهد بود. مهارت های ذهنی مورد نیاز شامل شناخت، به کارگیری، تحلیل و ارزیابی می باشد. در طی یک دوره کاری، مهارت ها، ارزش ها و اخلاق حرفه ای نسبت به موضوع کسب دانش به منظور ارتقای سطح صلاحیت از اهیمت بیشتری برخوردار است.
* آموزش حسابداری باید به عنوان بخشی از دوره های آموزشی پیش از اعطای گواهی صلاحیت در نظر گرفته شود. محتوا و مدت زمان دوره های آموزش حسابداری باید جهت کسب دانش حرفه ای مورد نیاز کافی باشد.
*مدت زمان دوره های آموزشی دانش حسابداری پیش از اعطای گواهی صلاحیت باید حداقل دو سال تمام وقت(یا معادل پاره وقت آن) باشد.
محتوای دوره های آموزش حسابداری باید عناوین زیر را در بر گیرد:
حسابداری، امور مالی و سایر علوم مرتبط
دانش سازمانی و بازرگانی
دانش و قابلیت های فن آوری اطلاعات

دورس حسابداری، مدیریت مالی و سایر علوم مرتبط باید در بر گیرنده مباحث زیر باشد:
* حسابداری و گزارش گری مالی
* حسابداری مدیریت و کنترل
* مالیات
* قانون تجارت
* حسابرسی و خدمات اطمینان بخش
* امور مالی و مدیریت مالی
* ارزش ها و اخلاق حرفه ای
الزامات کسب تجربه عملی در حسابداری
پیش از آنکه حسابداران به عنوان یک فرد حرفه ای فعالیت خود را آغاز کنند لازم است که علاوه بر فراگیری دانش از طریق نمودن دوره های آموزش حسابداری به صورت حرفه ای، تجربه عملی نیز داشته باشند. با توجه به تنوع شرایط محیطی نهادهای حرفه ای در سراسر جهان، الزامات کسب تجربه عملی در نهادهای حرفه ای می تواند متفاوت باشد.
توازن بین تجربه عملی و تحیلات دانشگاهی یا تحصیل جهت کسب مدارج حرفه ای، ممکن است با توجه به نوع گواهی صلاحیت حرفه ای متفاوت باشد. نهادهای حرفه ای موظفند الزامات کسب تجربه عملی را با توجه به نیازها، مقررات و الزامات قانونی و همچنین انتظارات جامعه از یک حسابدار حرفه ای تنظیم نمایند.
به طور کلی یک ترکیب منحصر به فرد و جهانی از آموزش حسابداری و تجربه عملی برای ارائه در دوره های کسب صلاحیت به عنوان حسابدار حرفه ای وجود ندارد. زمانی که الزامات آموزشی،گستره کاربردهای عملی حسابداری و امور تجاری را در بر می گیرد، بخشی از آموزش به الزامات کسب تجربه عملی اختصاص می یابد.
دوره کسب تجربه عملی حسابداران حرفه ای باید در دوره های آموزش حسابداری پیش از کسب گواهی صلاحیت گنجانده شود. طول دوره و محتوای آن باید به گونه ای باشد که داوطلبان بتوانند دانش، مهارتها و ارزش ها، اخلاق و نگرش های حرفه ای کسب شده را در کار و رشد مستمر حرفه ای خود به کار گیرند.
طول دوره کسب تجربه عملی حداقل باید سه سال باشد. این دوره برای دارندگان مدرک کارشناسی حسابداری نباید کمتر از دو سال باشد.
هدف نهایی آن است که از طریق ترکیب مناسبی از آموزش عمومی، آموزش حرفه ای و تجربه عملی، حسابداران حرفه ای شایسته ای تربیت شوند.

مثال هایی از فعالیت های آموزشی حسابداری
1- مشارکت در دوره ها، همایش ها و سمینار ها
2- طرح های آموزشی خودآموز یا آموزش های سازمان یافته در  محل کار به منظور به کارگیری نرم افزارها، سیستم ها، رویه ها یا فنون جدید.
3- مقالات حرفه ای یا علمی منتشر شده.
4- مشارکت و همکاری با کمیته های فنی
5- تدوین یک دوره آموزشی
6- تحصیلات رسمی در ارتباط با مسئولیت های حرفه ای
7- شرکت در سمینارهای آموزش حسابداری
8- نگارش مقالات حرفه ای
9- انجام تحقیقات در زمینه حسابداری
10- شرکت مجدد در آزمون حسابداری
 یک فعالیت آموزشی جداگانه و تکراری همچون آموزش حسابداری مقدماتی برای افراد گوناگون، جزیی از فعالیت های مرتبط با دوره آموزش مداوم حسابداری جهت ارتقای سطح صلاحیت های اعضا به حساب نمی آید.
زمان ارسال: 9 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

عدد دان(DUNS Number) چیست

عدد دان(DUNS Number) چیست

 

سیستم شماره گذاری جهانی داده (Data Universal Numbering System)، به اختصار DUNS یا D-U-N-S، یک سیستم اختصاصی است که توسط دان و برادستریت (D&B) توسعه داده و مرتب شده است که یک شناسه عددی منحصر به فرد است، و برای یک نهاد کسب‌وکار منفرد به یک "شماره DUNS" مراجعه می شود. این سیستم در سال 1963 برای حمایت از گزارش اعتبار D&B معرفی شد. این سیستم ، یک استاندارد رایج در سراسر جهان است. کاربران DUNS شامل کمیسیون اروپا، سازمان ملل و دولت ایالات متحده است. بیش از 50 اتحادیه صنعتی و تجاری جهانی، DUNS را شناسایی کرده اند، توصیه می کنند و نیاز دارند. پایگاه داده DUNS شامل بیش از 220 میلیون مورد ثبتی برای کسب‌وکارها در سراسر جهان است. 
جزئیات
اعداد DUNS، اعدادی نه رقمی هستند، که توسط D&B صادر می شوند، و به هر موقعیت کسب‌وکار در پایگاه داده D&B اختصاص یافته است. عملکردی منحصر به فرد، جداگانه و متمایز به منظور شناسایی آن ها دارد. اعداد DUNS تصادفی هستند و رقم ها مفهوم آشکاری ندارند. تقریباً تا دسامبر 2006، اعداد DUNS به صورت 10 رقمی توسط وزارت دفاع به منظور حمایت از تشخیص خطا بررسی می شدند. ادامه پیدا نکردن بررسی ارقام، موجودی در دسترس اعداد DUNS را تا 800 میلیون افزایش داد. هیچ هزینه ای برای گرفتن شماره DUNS گرفته نمی شود. (از 4/8/2014 وب‌سایت نشان می دهد که یک هزینه 500 دلاری وجود دارد و 24 تا 48 ساعت ایجاد شماره طول می-کشد. زمانی که شماره DUNS به صورت آنلاین گرفته شود، معمولاً زمان انتظار 30 روز کاری است، اما واگذاری شماره می تواند برای کسب‌وکارهای بریتانیایی که شماره ثبت شرکت خود را تهیه می کنند، به صورت فوری انجام شود. هنگامی که "کسب‌وکار کوچک شروع‌کننده" از دان و برادستریت خریداری شد زمان انتظار به صورت قابل قبولی به 5 روز کاری یا کمتر کاهش یافت.)
برخلاف شماره شناسایی کارفرمای ملی، یک شماره DUNS ممکن است برای هر کسب‌وکاری در سطح جهان صادر شود. بعضی از سازمان های دولتی ایالات متحده نیاز دارند که یک فروشنده یک شماره DUNS به خوبی شماره شناسایی کارفرمای ایالات متحده (EIN) داشته باشند. سایر سازمان ها، مانند برخی دفاتر سازمان ملل متحد و سازمان های دولتی استرالیا نیاز دارند که بعضی کسب‌وکارها شماره DUNSداشته باشند. در حال حاضر شماره های DUNS برای افراد نیز در دسترس است؛ قبلا، شماره های DUNS تنها برای شرکت ها یا سایر سازمان ها قابل دسترسی بود.
دفتر مدیریت و بودجه ایالات متحده (OMB)، که یک سازمان در فدرال ایالات متحده است، در 27 ژوئن 2003 اعلام کرد به شماره ثبت فدرال (68FR 38402) که برای همه کمک های کاربردی برای جایزه های جدید و تجدید شده که در یا بعد از 1 اکتبر 2003 ثبت شده اند، نیاز است. شماره DUNS یک مکمل برای سایر شناسه های دیگر است، مانند EIN، و نیاز است که درخواست به صورت الکترونیکی یا روی کاغذ انجام شود.
یک شماره DUNS گاهی اوقات به منظور راحتی در خواند دارای خط تیره است، مانند "15-048-3782". در استفاده مدرن خط تیره حذف می شود و عدد را مانند فرم مقابل نشان می دهد "15.483782". خط تیره بخشی از تعریف رسمی D&B از شماره DUNS نیست.
سیستم های شماره گذاری کسب‌وکار فراوانی، مستقل از DUNS وجود دارند-برای مثال، سیستم شبکه عرضه-کنندگان بین المللی. به هر حال تعداد کمی سیستم وجود دارد، اگر وجود داشته باشد، که به تعداد DUNS کسب‌وکارهای بین المللی را ثبت کرده باشد. 
شماره DUNS جایگزین سیستم دیگر کدگذاری که به عنوان ASASS (سیستم پشتیبانی مدیریت مهندسی معماری قرارداد) شد. شماره ACASS در 5 اکتبر 2005 زمانی که یک پلتفرم مدرن جایگزین این سیستم شد، لغو شد. سیستم ACASS در حال حاضر به جای شماره سابق ACASS از شماره DUSN استفاده می کند.
زمان ارسال: 8 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN)

نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN)


سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN) را طراحی و آماده کرده است.

شابک (ISBN)، سرنام (سرواژهٔ) عبارت شمارهٔ استاندارد بین‌المللی کتاب∗ شمارهٔ استاندارد شناسایی بین‌المللی است که به کتاب‌های منتشرشده منسوب می‌شود. این استاندارد در سال ۱۹۶۶ در کشور انگلیس توسط صنف کتابداران پایه‌گذاری شد.
این شناسه از سال ۱۹۶۰ تا پایان سال ۲۰۰۷ ده‌رقمی بوده‌است، و از آغاز این سال، برای افزایش دامنهٔ اختصاص شناسه، سیزده‌رقمی شده‌است.∗
اگر دقت کرده باشید تمامی کتابهایی که در ایران و سایر کشورها چاپ می شوند دارای شماره شابک یا همان ISBN می باشند و خیلی اوقات می توانید از روی شابک کتاب مورد نظر را پیدا کنید.
شابک را در زبان‌هایی که از خط لاتین استفاده می‌کنند با سرواژهٔ "ISBN" نشان می‌دهند.
برای تشخیص اینکه شابک مورد نظر صحیح است یا خیر از روش های محاسباتی استفاده می شود که به اختصار در زیر توضیح داده می شود.
لازم به ذکر است همیشه رقم آخر شماره شابک رقم کنترل است.

شابک 10 رقمی
شابک 2-40615-306-0 را در نظر بگیرید. این شابک 10 رقمی است و برای تشخیص صحت آن باید به ترتیب از عدد 0 تا 2 را در اعداد 10 تا 1 ضرب و سپس حاصل را با هم جمع کنیم. مانند تصویر زیر:

نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN)

 

سپس نتیجه را (در اینجا 132) بر عدد 11 تقسیم می کنیم. اگر باقیمانده صفر شد یعنی شماره شابک صحیح است و در غیر اینصورت اشتباه می باشد.
در ماشین حساب های مهندسی برای به دست آوردن باقیمانده باید از دکمه mod استفاده کنید.
 
شابک 13 رقمی
شابک 0-077-105-600-978 را در نظر بگیرید. این شابک 13 رقمی است و برای تشخیص صحت آن باید همه اعداد را از سمت چپ به راست به صورت یک در میان در اعداد 1 یا 3 ضرب کنیم و سپس حاصل را با هم جمع کنیم. مانند تصویر زیر:

نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک(ISBN)

 

سپس حاصل را (در اینجا 90) بر عدد 10 تقسیم می کنیم. اگر باقیمانده صفر شود یعنی شابک ما صحیح و در غیر اینصورت اشتباه است.
 
سایت کاناز اسپید برای راحتی محاسبه کاربران و جلوگیری از اشتباه نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک را طراحی کرده است که می توانید با وارد کردن شابک مورد نظر از صحت آن اطلاع یابید.
این فرمول و نرم افزار برای تمامی شابک های سراسر جهان قابل استفاده است چراکه تولید شابک چه در ایران و چه در سایر کشورها از یک الگوریتم بین المللی پیروی می کند.
نرم افزار اعتبارسنجی شماره شابک رایگان است و می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.
 
زمان ارسال: 7 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

راه‌اندازی سیستم کنترل موجودی با شروع تقاضا در زمان معین

راه‌اندازی سیستم کنترل موجودی با شروع تقاضا در زمان معین

1 مقدمه

فرض استاندارد در مدل‌های موجودی احتمالاتی این است که به حالت پایدار رسیده‌ایم. بنابراین سیاست بهینه تنها مستقیماً تحت این فرض کاربرد دارد. اما هنگامی که فروش قلم جدیدی را شروع می‌کنیم معمولاً مشکل راه‌اندازی نیز پیش می‌آید. ممکن است شرکت رسماً اعلام کند که در تاریخی معین فروش قلم جدیدی را شروع می‌کند. بنابراین هیچ تقاضایی پیش از آن تاریخ وجود ندارد.
در این مقاله چنین وضعیتی را بررسی می‌کنیم. تقاضای احتمالاتی به شکل فرآیند مرکب پواسون در زمانی خاص به نام زمان صفر شروع می‌شود. غیر از این تمامی فرض‌ها استاندارد هستند. هزینه‌های نگهداری و پس‌افت برای واحد و زمان واحد وجود دارد. هیچ هزینه راه‌اندازی یا سفارش‌ وجود ندارد از این رو هیچ منفعتی برای سفارش دادن در دسته‌ها وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است.
قبل از این مسائل راه‌اندازی مرتبط در خصوص کنترل موجودی در چند مقاله بررسی شده است. یکی از وضعیت‌ها در که در چند مقاله بررسی شده است هنگامی پیش می‌آید که تقاضا تا زمان تحویل دسته نتواند برآورده شود، هیچ ذخیره اولیه‌ای وجود نداشته و نرخ تولید محدود باشد. بنابراین بهینه  آن است که از کمیت‌های کوچکتر دسته اولیه استفاده شود تا بتوان تقاضا را زودتر برآورده کرد. مدل‌هایی که به این جنبه می‌پردازند از جمله عبارتند از آکساتر (1988)، دینگ  و گروبستروم  (1991) و گروبستروم و دینگ (1993). آکساتر (در دست چاپ) وضعیت مرتبطی را بررسی کرده است که در آن پیش‌بینی‌ها در حال بهبود هستند. او در مقاله‌اش ثابت می‌کند که این امر نیز بر کمیت‌های دسته اولیه تأثیر می‌گذارد. تاثیرات یادگیری و فراموشی نیز  از دلایل دیگر استفاده از کمیت‌های دسته اولیه هستند که سبب تغییر نرخ تولید می‌شوند. برای مثال به المغربی  (1990) و کلاستورین  و معین‌زاده  (1989) مراجعه کنید.    
این مقاله به صورت زیر تنظیم شده است. بخش 2 به توصیف مشروح مسئله مورد نظر می‌پردازد. سیاست بهینه در بخش 3 تعیین می‌شود. در نهایت چند نتیجه‌گیری در بخش 4 ارائه می‌گردد.

2 فرمول‌بندی مسئله
در این مقاله وضعیتی را بررسی می‌کنیم که در آن یک انبار با تقاضای گسسته مرکب پواسون مشتری مواجه است. تقاضا‌هایی که مستقیماً برآورده نشوند پس‌افت می‌شوند. هزینه‌های استاندارد نگهداری و پس‌افت را در نظر می‌گیریم. هیچ هزینه‌ سفارش‌دهی وجود ندارد. مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت است. همچنین وضعیت مرور را دائم فرض می‌کنیم.
در فرضیات مورد بررسی به خوبی معلوم می‌شود که سیاست کنترل بهینه در حالت پایدار، سیاست (S-1, S)  یا به صورت معادل سیاست S است یعنی هنگامی که موقعیت موجودی (انبار در دست کار، به اضافه سفارش‌های معوقه و منهای پس‌افت‌ها) به زیر سطح بهینه سطح سفارش تای  S کاهش یابد. سفارش به گونه‌ای راه‌اندازی می‌شود که موقعیت موجودی را به S برگرداند. این سیاست‌ها در عمل متداول هستند. این امر به‌ویژه برای قطعات یدکی نسبتاً گران با تقاضای پایین برقرار است.
البته سیستم را در حالت پایدار در نظر نمی‌گیریم. طبق فرض، فرآیند تقاضا در زمان صفر شروع می‌شود. پیش از این زمان هیچ تقاضایی وجود ندارد. البته می‌توانیم در هر زمانی پیش یا پس از زمان صفر اقدام به سفارش کنیم و مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی ثابت و برای تمامی سفارش‌ها یکسان است.
ابتدا نشانه‌های پایه زیر را معرفی می‌کنیم:

L مدت زمان تحویل برای تجدید موجودی 
S موقعیت موجودی سفارش تا
D(t)  تقاضای احتمالاتی طی زمان t
λ شدت رسید مشتری ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 6 اسفند 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی

نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی کاناز (نسخه 1)

به همراه فیلم آموزش نرم افزار
 
نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی 

نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز (نسخه 1) محصولی جدید از سایت کاناز اسپید می باشد و برای اولین بار است که این نرم افزار طراحی شده است.
تمام مراحل طراحی و تولید نرم افزار مغایر ت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز توسط کارشناسان سایت کاناز اسپید صورت گرفته است.
همانطور که می دانید یکی از مشکالاتی که حسابداران در پایان هرفصل با آن مواجه می باشند مغایرت لیست و جمع معاملات ارسال شده در سامانه معاملات فصلی سازمان مالیاتی کشور و لیست ثبت شده در سیستم حسابداری موسسه است و این مشکل زمانی حادتر می شود که تعداد فاکتورها زیاد باشد و این موقع است که حسابدار باید تک تک فاکتورها را با اقلام ارسالی سامانه معاملات فصلی چک کند تا مغایرت را پیدا کند و اگر این کار به پایان فصل موکول شود که دیگر می توان گفت امیدی نیست. اما ما با طراحی نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز سعی کردیم مشکل بسیاری از حسابداران را برطرف کنیم.
برای استفاده از این نرم افزار کافیست یک فایل اکسل یا اکسس از سیستم حسابداری و یک فایل اکسل یا اکسس از سامانه معاملات فصلی تهیه کنید و بقیه کار را به نرم افزار بسپارید تا مغایرت ها را تشخیص و نمایش دهد.
نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز جهت مغایرت گیری معاملات فصلی از الگوریتم های هوشمند بهره برده و مغایرت ها را با دقت بسیار بالا(در حدود 95%) تشخیص می دهد. در واقع این نرم افزار مغایرت ها را با توضیحات کامل و همراه با مشخصات دو سیستم و ردیف مورد نظر نمایش می دهد و تنها کاری که حسابدار باید انجام دهد مراجعه به ردیف نشان داده شده در لیست مغایرت و رفع آن است.

از خصوصیات نرم افزار مغایرت گیری معاملات فصلی مالیات کاناز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- سهولت در استفاده و نصب آسان.
2- قابل استفاده در ویندوزهای 7 و 8.1 (البته کاربرانی که از ویندوز XP استفاده می کنند باید برای استفاده نرم افزار دات نت 3.5 را برروی سیستم خود نصب نمایند و سپس نرم افزار مغایرت گیری را نصب کنند)
3- قابلیت تشریح مغایرت ها و امکان چاپ مغایرت ها.
4- نمایش مغایرت به بیان ساده به حسابدار.

فیلم آموزش نحوه استفاده از نرم افزار تهیه شده و همراه نرم افزار ارائه می شود. 
 
***توجه: این نرم افزار همراه فیلم آموزش معاملات فصلی مالیات ارائه می شود.

زمان ارسال: 29 بهمن 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

CAPM : تئوری، محاسن و معایب

CAPM : تئوری، محاسن و معایب 

یک مدل برای قیمت گذاری دارایی سرمایه: مرتبط با صلاحیت آکوا در مقاله اف9
بخش اف از راهنمای مطالعه مقاله F9 شامل منابع متعددی برای قیمت گذاری دارایی سرمایه مدل (CAPM)می باشد.  این مقاله در یک سری سه تایی آخرین مقاله تلقی می گردد، و به تئوری، محاسن، و معایب  CAPM می پردازد.  مقاله اول، که در شماره ژانویه 2008 دانشجویان حسابداری منتشر شده و به معرفی CAPM و اجزای آن پرداخته، نشان داد که چگونه این مدل می تواند جهت برآورد هزینه حقوق صاحبان سهام و معرفی فرمول بتا دارایی مورد استفاده قرار گیرد. مقاله دوم، منتشر شده در شماره آوریل 2008 ، به استفاده از CAPM در محاسبه نرخ تنزل یک پروژه خاص جهت استفاده در ارزیابی سرمایه گذاری می پردازد.
فرمول CAPM
رابطه خطی بین بازده مورد نیاز در یک سرمایه گذاری (چه در بازار اوراق بهادار و یا در عملیات تجاری) و ریسک سیستماتیک مربوط به آن توسط فرمول CAPM تبیین می گردد، که در جدول فرمولهای مقاله اف 9 چنین بیان شده:
 
E (RI = بازگشت در دارایی مالی مورد نیاز I
RF = نرخ بازده بدون ریسک
βi = مقدار بتا برای دارایی مالی I
E (RM) = بازده متوسط در بازار سرمایه
CAPM یک منطقه مهم در حوزه مدیریت مالی است.  در واقع، زمانی که از سوی ویلیام شارپ در 1986 در خصوص اشتقاقات   CAPM منتشر گردید، این چنین پیشنهاد شد که امور مالی تنها به یک قاعده و نظم تکامل یافته و علمی تبدیل شده است. 
مفروضات CAPM
CAPM اغلب به علت غیر واقعی بودنش مورد انتقاد قرار می گیرد و این به دلیل پیش فرضی است که مبنای آن می باشد، بنابراین مهم است که از این پیش فرض ها و دلایل آگاهی یافته و بدانیم چرا آنها مورد انتقاد قرار می گیرند.
پیش فرض ها به قرار زیر می باشند:
سرمایه گذاران حائز خصوصیات متنوعی هستند
این فرض بدان معنی است که سرمایه گذاران تنها نیاز به بازگشت ریسک سیستماتیک  برای اوراق بهادار خود هستند، چرا که خطرات غیر سیستماتیک را می توان حذف و یا نادیده گرفت.
افق معامله تک دوره ای
CAPM یک دوره استاندارد سازی شده را به منظور مقایسه بازده اوراق بهادار متفاوت، در نظر می گیرد. به عنوان نمونه، بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 29 بهمن 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0