آموزش حسابداری بازرگانی خارجی(اعتبارات اسنادی) یکی از موارد مهم و پیچیده در رشته حسابداری ...
کتاب حسابداری تسعیر ارز به زبان ساده و آموزش آن با نرم افزارهای حسابداری به آموزش حسابداری ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات بر‌حقوق با نرم افزار( با   نسخه جدید نرم افزار سازمان ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار‌تبدیل‌اکسل‌به‌VCF کاناز(انتقال و ذخیره شماره های ...
سایت کاناز فیلم‌آموزش نحوه ارسال معاملات فصلی(آموزش معاملات فصلی) موضوع ماده 169 قانون مالیات ...
افزونه(Add-In) تبدیل تاریخ کاناز برای اکسل یکی دیگر از سری نرم افزارهای کاربردی سایت کاناز ...
نرم افزار متااستاک جهت انجام تحلیل تکنیکال بورس و همچنین سهام استفاده می شود. می توان گفت نرم ...
نرم‌افزار حقوق و دستمزد ﮐﺎﻧﺎﺯ نرم افزاری جامع و کامل می باشد که در عین سادگی، کارایی آن بالاست ...
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز را تهیه و آماده ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت  نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز) نسخه ...
سایت کاناز اسپید اقدام به تهیه نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کرده ...
نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان ابزاری قدرتمند برای استخراج آدرس ایمیل ها و شماره ...
تماس با سید مصطفی هاشمی

بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن

بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن 

بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن

چکیده 

در دنیای تجارت امروز، رقابت با گسترش روزافزونی همراه است. این حقیقت باعث می شود رضایت مشتری و تولید محصول با در نظر گرفتن خواسته های او از مهمترین استراتژیهای یک سازمان به ویژه سازمان تولیدی باشد. تکنیکهای پیشرفته مدیریت هزینه در شرکتهای تولیدی، این امکان را به تولید کننده می دهد تا بتواند با وجود رقابت همه جانبه، به حیات و دوام خود ادامه دهد. از مهمترین این تکنیک ها، سیستم هزینه یابی هدف است. این سیستم تاکید خاصی بر مهندسی ارزش، طراحی محصول و رضایت مشتری دارد و هدف آن تعیین بهای تمام شده محصولات قبل از تولید است.
تا کنون تحقیقات بسیاری در رابطه با کاربرد این روش در ایران انجام شده است. بیشتر این تحقیقات با این نتیجه و مضمون منتشر گردیده است که: بکارگیری این روش به دلایلی همچون عدم توجه به مهندسی ارزش و مشتری مداری، عدم وجود رقابت و دیگر موانع دشوار است.
تحقیق حاضر به بررسی کاربرد این سیستم در 10 شرکت تولید بتن آماده اهواز طی سالهای 1389 لغایت 1392 انجام یافته است. روش گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه ای است. نتیجه بررسی نشان می دهد این شرکت ها در این راه موفق بوده و  می توان با الگوبرداری از این     شرکت های هر چند کوچک اما موفق، مقدمات بکارگیری این سیستم را در صنایع ایران فراهم نمود.
کلید واژه: سود هدف، مدیریت هزینه،  محصول بتن، مهندسی ارزش،  هزینه یابی هدف.

1- مقدمه
هزینه یابی هدف  یک تکنیک مدیریت هزینه  است، که به طور عمده تمرکز خود را بر مدیریت هزینه محصولات آتی واحد تولیدی معطوف می کند . در هزینه یابی هدف نگرش این است که چون پس از طراحی محصول ، بخش عمده ای از هزینه های آن تعهد می شود، لذا کاهش هزینه ها فقط با طراحی مجدد محصول امکان پذیر است  . تا کنون  تعاریف گوناگونی از سیستم هزینه یابی هدف صورت گرفته است:
هزینه یابی هدف هزینه کل مورد انتظار یک محصول است که از پیش بینی قیمت فروش و سود انتظاری همان محصول به دست می آید.
هزینه یابی هدف « یک ابزار مدیریت هزینه برای کاهش مازاد بهای تمام شده یک محصول بر چرخه عمر آن به کمک تولید مهندسی طرح  تحقیق و توسعه .
با توجه به تعاریف فوق و نظر به مبحث جاری می توان تعریف زیر را بیان کرد:
هزینه یابی هدف، سیستمی است هدفمند، جهت تعیین بهای تمام شده محصولی خاص، با ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 9 مهر 1395 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

ابلاغ دستورالعمل جدید کارت اعتباری مرابحه

احتراما پیرو بخشنامه شماره 95/168811 مورخ 1395/05/28 موضوع ابلاغ سقف اعتبار کارت های اعتباری بدین وسیله به استحضار می رساند کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران "اصلاحیه دستورالعمل کارت اعتباری" را که پیش از این تحت عنوان "دستورالعمل کارت اعتباری مرابحه" به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده بود، بر اساس بازخوردهای دریافتی از بانک ها، موسسات اعتباری، کارشناسان و صاحب نظران حوزه بانکی، فن آوری و اعتباری به شرح پیوست مورد تصویب قرار داده است. هدف از این بازنگری تسهیل استفاده از کارت های اعتباری توسط متقاضیان تسهیلات از شبکه بانکی کشور و نیز رفع برخی ابهامات و انطباق هرچه بیشتر آن با شرایط و مقتضیات روز کشور و البته اهداف و برنامه های دولت محترم در زمینه تحریک تقاضا و افزایش رفاه خانوارهابوده است. در همین راستا اهم تغییرات اعمال شده در دستورالعمل جدید عبارتند از:
1- ایجاد امکان بازپرداخت تسهیلات دریاغفتی با کارت اعتباری مرابحه به صورت نسیه اقساطی با اقساط حداقل 12 تا حداکثر 36 ماهه. علاوه بر نسیه دفعی
2- الزام به تخفیف حداقل 90 درصد سود مستتر در قسط/اقساط زود پرداخت( متناسب با مدت باقیمانده تا سررسید قسط/اقساط پرداخت شده) در صورت بازپرداخت تمام یا بخشی از تسهیلات کارت اعتباری توسط مشتری پیش از سررسید
3- عدم دریافت سود از مشتری در صورت توافق موسسه اعتباری و پذیرنده کارت، مبنی بر پرداخت مطالبات پذیرنده از سوی موسسه اعتباری(ناشی از استفاده مشتری از کارت اعتباری) در پایان دوره تنفس، مشروط به این که مشتری بدهی خود را تا پایان دوره تنفس پرداخت نماید.
4- ایجاد امکان واریز وجه به کارت اعتباری از سوی مشتری، به منظور افزایش مبلغ قابل پرداخت در خریدهای با مبالغ بیش از سقف های تعیی نشده با استفاده از کارت اعتباری
همانطور که در بخشنامه فوق الذکر نیز اشاره گردید، با توجه به ظرفیت بالای عقد مرابحه و کارت های اعتباری مبتنی بر این عقد که اعطای تسهیلات برای تامین طیف وسیعی از کالاها و خدمات مورد نیاز آحاد جامعه را شامل می شود، مقرر است این کارت ها به تدریج جایگزین تسهیلات متنوع خرد فعلی شبکه بانکی کشور در زمینه های مختلف شود تا از این راه، ضمن تامین نیازهای مالی اقشار مختلف جامعه در زمینه های گوناگون کالایی و خدماتی، فرایندهای زمان بر و پر هزینه اعطای تسهیلات بانکی کوتاه و انحرافات موجود در مصرف تسهیلات با موضوع قرارداد به حداقل رسانده شود. همچنین به منظور برخورداری طبقات مختلف جامعه از کارت های اعتباری و اجرای صحیح دستورالعمل ابلاغی، چنین مقرر شده که هریک از بانک ها و موسسات اعتباری صراف مجاز به اعطای یک کارت اعتباری به متقاضیان بوده، لیکن دریافت کارت های متعدد از چند بانک یا موسسه اعتباری، منوط به رعایت سقف پانصد میلیون ریال( موضوع ماده 12 دستورالعمل) برای هر مشتری بلامانع است.
با عنایت به مراتب فوق ، ضمن ارسال یک نسخه ازدستورالعمل جدید کارت اعتباری، خواهشمند است دستور فرمایند به منظور اتخاذ تدابیر و مقدمات لازم ، مراتب به قید تسریع به تمامی واحد های ذی ربط آن بانک/ موسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت دقیق و موثر به عمل آید، به نحوی که حداکثر تا تاریخ 1395/07/01 عرضه کارت های بانکی مرابحه در سطح بانکی کشور در چارچوب دستورالعمل موصوف امکان پذیر باشد. در خاتمه لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا نسخه ای از بخشنامه ابلاغی به واحدهای ذیربط به مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری این بانک ارسال گردد.
مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولوشیی
عبدالمهدی ارجمند نژاد - حمیدرضا غنی آبادی
زمان‌ارسال: 28 شهریور 1395 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

شواهدی تجربی از مدیریت سود و IFRS در شرکت های چینی عضو بورس

 

چندین دهه است که حاکمیت شرکتی به یکی از موضوعات پژوهش تبدیل شده است. در اینجا تعدادی از مطالعات مربوط به حاکمیت شرکتی را بررسی می کنیم. 
لی و سامسل (2009) نشان می دهند که اقتصادها از نظر تأکید بر قواعد رسمی در مقابل روابط غیررسمی متفاوت هستند. در اقتصاد کشورهای انگلیسی زبان، مکانیزم اصلی حاکمیت بازار سهام است (سابروال و اسمیت، 2008). در چین، مکانیزم اصلی حاکمیت دولت و شبکه های غیررسمی است (شن و چن، 2009). جاج (2010) مرور کاملی از حاکمیت شرکتی را در سراسر دنیا ارائه کرده است.
لی (2010) جابجایی های انجام شده از سوی سهامداران کنترل کننده را در شرکت های دولتی چین بررسی کرد. جابجایی به معنای انتقال دارایی  شرکت های دولتی به نفع سهامداران کنترل کننده است. لی (2010) نتیجه گیری می کند که جابجایی دشوار است و مالکیت خصوصی شدت آن را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. ظاهراً پژوهش لی (2010) نتیجه گیری شن و چن (2009) را تأیید می کند یعنی مکانیزم اصلی حاکمیت در چین دولت و شبکه های غیررسمی است. مطالعات اخیر درباره مالکیت و حاکمیت شرکتی عبارتند از پژوهش های سویوشی، گوتو و اومی (2010) درباره بنگاه های ژاپنی. آن ها نتیجه گیری کردند که سهامداری پایدار یکی از ابعاد مهم حاکمیت شرکتی سنتی در ژاپن است، هرچند سهامداری پایدار فقط زمانی عملکرد عملیاتی را افزایش می دهد که نسبت سهام در اختیار سهامداران پایدار بیش از 61.21% باشد. 
اما لوز، ناندا و ویسوکی (2003) دریافتند که در اقتصادهای دارای بازار سهام برزگ، مالکیت پراکنده، حقوق بالای سرمایه گذار، و اعمال قدرتمند قانون ظاهراً مدیریت سود کمتر انجام می شود. این نتیجه گیری با پژوهش لی (2010)، شن و چن (2009) و سویوشی، گوتو و اومی (2010) تناقض دارد. این مطالعات دریافتند که سهامداری بزرگ و دولتی یکی از مکانیزم های مهم حاکمیت است. نتیجه گیری لوز و همکاران (2003) بر اساس داده های 31 کشور از تاریخ 1990 تا 1999 انجام شده است. این کشورها عبارتند از کشورهای آسیایی نظیر ژاپن، فیلیپین، اندونزی، کره، و نیز آمریکا، بریتانیا، بلژیک و غیره. چین در این مجموعه داده ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 16 مرداد 1395 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

مسائل موجود بین رابطه‌ی نظریه و عمل در حسابداری مدیریت

مسائل موجود بین رابطه‌ی نظریه و عمل در حسابداری مدیریت

1. مقدمه

فراخوان مقاله‌ها برای چنین مسئله‌ی خاصی تنها منجر به دادن پاسخ بسیار محدودی شده است. احتمالاً چنین پاسخی دید جامعه‌ی دانشگاهی را منعکس می‌کند، این مسئله که چگونه پژوهش‌ها و تحولات در نظریه‌های حسابداری مدیریت با عمل رابطه دارند چندآن‌هم مهم نیست. به‌احتمال فشارها و شرایط حال حاضر به‌خوبی اهمیت مسائل عملی را برای دانشگاه‌ها کم‌ارزش جلوه داده است. در این مقاله‌ی کوتاه بعضی از دلایلی را که چرا چنین اتفاقی افتاده است ارائه می‌کنیم، و استدلال می‌کنیم که آیا پژوهش‌های حسابداری مدیریت به هدف حفظ تمایز آن با دیگر علوم اجتماعی و رشته‌های است که به آن مربوط می‌شود. نیاز به توجه به حفظ هسته فنی عمل وجود دارد. 
2. پژوهش‌های حسابداری مدیریت معاصر
طی دهه‌های اخیر تحولات تازه‌ای درزمینه پژوهش‌های حسابداری مدیریت و نظریه‌ی نهفته در پس آن وجود داشته است. این تحولات به خاطر کمی حجم کار نبوده است. همچنین در این حوزه شاهد وسیع‌تر شدن دامنه موضوع پژوهش و اصول نظری بکار گرفته‌شده توسط محققان بوده‌ایم. باوجود چنین تحولاتی توجه کمی از طرف کسانی که درزمینه ی حسابداری مدیریت فعالیت دارند دیده می‌شود. تنها استثناء قابل‌توجهی که در این کار دیده می‌شود از طرف هاروارد و توسط دانشگاه‌های آر.کپلان و آر.کوپر بر سر موضوعاتی چون هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت و کارت امتیازدهی متوازن بوده است. این اقدام شکل شناسایی، توسعه و ارتقاء راه‌حل‌های عملی را که از ابتدا در مطالعه‌ی موردی عمل حال حاضر آشکارشده‌اند، به خود می‌گیرد. درنتیجه شاید بتوان آن را در اواخر پیشرفت فرآیند R و D مشاهده کرد. درواقع این کار بر اساس بازگرداندن اعمال موجود است. اقدام دانشگاه‌هاروارد نشان می‌دهد که متخصص با اشتیاق نوع خاصی از پژوهش را استفاده می‌کند. درواقع سنجش‌ها نشان می‌دهند که این کار به‌طور قابل‌توجهی حسابداری مدیریت را تغییر داده است؛ برای مثال Innes و همکارانش.
طی سال‌های اخیر حسابداری مدیریت عملی خلاقانه و درنتیجه پتانسیل موجود برای پژوهش‌ها به‌منظور ایفای نقشی مکمل در رشد این رشته در سطح عمل بوده است، حداقل با ارزیابی اعمال جدیدی که معرفی‌شده‌اند. در این نقش استقلال موقعیت دانشگاهی برای محققان سود خواهد داشت. بااین‌حال پرواضح است که جامعه پژوهش‌های گسترده‌تر توجه اندکی به اعمال تأثیرگذار یا درنظرگرفتن متخصصان به‌عنوان مخاطبان محصولات خود دارد. در مقاله‌ی ون هلدن بخش عمومی کشور هلند به‌عنوان‌مثال ذکرشده، که پیرو همین مسئله است. بیشتر پژوهش‌ها درزمینه ی حسابداری توسعه، حسابداری عملی... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 9 مرداد 1395 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

مجوز سایت از وزارت ارشاد

logo-samandehi

محصولات متنوع و کاربردی حسابداری

هر روز یک نکته قانونی در اینستاگرام کاناز اسپید

صفحه آموزش حسابداری در اینستاگرام

ارتباط از طریق واتساپ

کاناز اسپید

فیلم‌های آموزشی ما در آپارات

کانال کاناز اسپید در آپارات

دیکشنری 20 هزار واژه‌ای حسابداری

دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی

آمار کاربران سایت