شرایط پرداخت حقوق و دستمزد ایام مرخصی استعلاجی
موضوع: آموزش حسابداری
سلام به همه
خیلی از دوستان سوال می کنند مرخصی استعلاجی چیه و حقوق و دستمزد ایام مرخصی استعلاجی چگونه پرداخت می شود و بر عهده چه کسی است و خلاصه سوالات مشابه.
در این مطلب به 3 سوال مهم در این رابطه پاسخ می دهم.
سوال اول: شرایط دریافت مرخصی استعلاجی چیست؟
باید بگویم اگر کارگری دچار بیماری شود(ناشی از کار یا غیر از کار) می تواند با مراجعه به پزشک معتمد سازمان تامین اجتماعی یا ارایه گواهی پزشک معالج خود به سازمان تامین اجتماعی از مرخصی استعلاجی استفاده کند. در واقع اگر سازمان تامین اجتماعی بیماری و به تبع آن دوران بیماری را تایید کند کارگر می تواند از مرخصی استعلاجی استفاده کند.
سوال دوم: پرداخت حقوق در دوران مرخصی استعلاجی با کیست؟
همانطور که در قسمت قبلی گفتم اگر سازمان تامین اجتماعی مرخصی استعلاجی را تایید کند تمام حقوق و دستمزد مشمول بیمه را خود سازمان پرداخت می کند مگر مزایایی که معاف از بیمه هستند مانند حقو اولاد، عیدی و حق سنوات که در این حالت پرداخت مزایای معاف از بیمه مانند مزایای فوق که گفتم بر عهده کارفرما است.
سوال سوم: در لیست بیمه چگونه ارسال می شود؟
ببینید روزهای مرخصی استعلاجی نباید در لیست بیمه ارسال شود. مثلا اگر کارگر در یکماه 10 روز مرخصی استعلاجی برود کارفرما باید در لیست بیمه و لیست مالیات حقوق فقط 20 روز را جزو کارکرد ارسال کند چراکه خود سازمان تامین اجتماعی آن 10 روز را تایید کرده بنابراین بعدها جزو سابقه او در نظر می گیرد و به همین مشکلی برای بازنشستگی و سابقه فرد پیش نمی آید.
ولی دقت کنید در موارد مشابه فوق شما باید مزایای معاف و کامل در لیست بیمه و در قسمت مشمول و غیرمشمول وارد کنید مثلا حق اولاد و ...بازم اگر سوالی بود از طریق شماره تماس من که در سایت درج کردم و از طریق واتساپ ارسال کنید.
موفق باشید
سلام به همه خیلی از دوستان سوال می کنند مرخصی استعلاجی چیه و حقوق و دستمزد ایام مرخصی استعلاجی چگونه پرداخت می شود و بر عهده چه کسی است و خلاصه سوالات مشابه. در این مطلب به 3 سوال مهم در این رابطه پاسخ می دهم. سوال اول: شرایط دریافت مرخصی استعلاجی چیست؟ باید بگویم اگر کارگری دچار بیماری شود(ناشی از ...

کاناز اسپید

نظرات