انواع استراتژی های تولید
موضوع: آموزش حسابداری
انواع استراتژی های تولید

.2مونتاژ برای سفارش (Assemble-to-Order)
.3تولید برای سفارش (Make-or Engineer-to-Order)
.1تولید برای انبار (Make-to-Stock)
§در این استراتژی همواره سفارشات مشتریان از موجودی نهائی داخل انبار که قبلا تولید گردیده فراهم می شود.
§مشتریان بدون هیچ گونه انتظار (Delay) سفارشات خود را دریافت می نمایند.
§همواره باید انبار نهائی موجودی کافی از محصول داشته باشد.
§محصولات در انبار نهائی باید دارای بالاترین کیفیت ممکن باشند.
§قیمت مناسب-کیفیت بالا 2 فاکتور اصلی برای تولید با این استراتژی می باشند.
موارد به کار گیری این استرتژی :
.1ثبات بازار
.2ثبات مشتریان
.3تثبیت قیمت کالای نهائی و یا پیش بینی افزایش آن
.2مونتاژ برای سفارش (Assemble-to-Order)
§همواره در انبار ها موجودی کافی از قطعات-مواد اولیه-و سائر تجهیزات جهت تولید کالای نهائی وجود دارد.
§برای هر سفارش تنها به مونتاژ کردن زیر قطعات پرداخته می شود.
موارد استفاده :
.1محصول نهائی دارای تنوع زیاد می باشد اما زیر قطعات و مواد اولیه محصولات مشترک است.
.2معمولا در بازارهائی که رقابت زیاد است از این متد استفاده می شود.
.3مشتریان در این روش معمولا قدرت انتخاب چند گزینه و Customize محصول نهائی را دارند.
.3تولید برای سفارش (Make-or Engineer-to-Order)
§در این روش برای هر سفارش تولید صورت می گیرد.
§ تنوع محصولات بسیار زیاد است.
§محصولات بر اساس خاص مشتری یا بازار تولید می شوند.
§مشتریان ی بایست زمان نسبتا طولانی را برای آماده شدن سفارش خود صرف کنند.
§دانستن زمان های Lead Time برای قطعات –مواد اولیه و سائر تجهیزات تولیدی مورد نیاز محصول امری الزامی است.
انواع استراتژی های تولید .1تولید برای انبار (Make-to-Stock) .2مونتاژ برای سفارش (Assemble-to-Order) .3تولید برای سفارش (Make-or Engineer-to-Order) .1تولید برای انبار (Make-to-Stock) §در این استراتژی همواره سفارشات مشتریان از موجودی نهائی داخل انبار که قبلا تولید گردیده فراهم می شود. §مشتریان بدون ...

کاناز اسپید

نظرات