کتاب حسابداری تسعیر ارز به زبان ساده و آموزش آن با نرم افزارهای حسابداری

سلام من سید مصطفی هاشمی هستم، مدیر و موسس سایت کاناز اسپید. این بار یک آموزش کاربردی و متفاوت ...

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد(مقدماتی)

فیلم آموزش‌حسابداری‌حقوق‌و‌دستمزد با اکسل(مقدماتی)  به زبان ساده و ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات بر‌حقوق با نرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات بر‌حقوق با نرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

فیلم آموزش‌ حسابداری‌ حقوق‌ و‌ دستمزد با اکسل و نرم‌افزار‌ حسابداری(پیشرفته)

فیلم آموزش‌حسابداری‌حقوق‌و‌دستمزد با اکسل و نرم ...

نرم‌افزار تبدیل‌شماره‌موبایل‌به‌VCF کاناز

نرم افزار‌تبدیل‌اکسل‌به‌VCF کاناز (تبدیل اکسل‌به‌VCF) (نسخه 14) ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و  ارسال‌معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(نسخه ...

افزونه‌تبدیل‌تاریخ کاناز برای اکسل

  افزونه(Add-In) تبدیل تاریخ کاناز برای اکسل یکی دیگر از سری نرم افزارهای کاربردی سایت ...

دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 12.8 (نسخه آنتوریوم)   به روزرسانی در تاریخ ...

فیلم آموزش‌تهیه و ارسال‌لیست‌بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست‌بیمه با نرم‌افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05   ...

محصولات متنوع و کاربردی حسابداری

دیکشنری 20 هزار واژه‌ای حسابداری

دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی

آمار کاربران سایت

مصوبه دستورالعمل درخواست صدور مجوز استفاده از فاينانس

 

مصوبه دستورالعمل درخواست صدور مجوز استفاده از فاينانس

شورای اقتصاد در اجرای ماده20 قانون برنامه پنج‌ساله ششم و قانون بودجه سنواتی، این دستورالعمل را تصویب وبه همراه فرم، ابلاغ کرد. در ادامه متن اصلی دستورالعمل و همچنین بخشنامه اصلی را می توانید مشاهده کنید.

کلیه دستگاه های اجرایی

شورای اقتصاد در جلسه مورخ 1396/06/13 در اجرای مفاد ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و قانون بودجه سنواتی، دستورالعمل چگونگی صدور مجوز تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) توسط «شورای اقتصاد» موضوع مصوبه شماره 145018 مورخ 1394/07/05 را پس از بررسی اصلاح و به شرح ذیل تصویب و جایگزین مصوبه قبلی کرد.

دستورالعمل درخواست صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)

به منظور ایجاد هماهنگی در تنظیم گزارش دستگاه های اجرایی متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح های پیشنهادی و همچنین یکنواختی در ارائه اطلاعات و مدارک مورد نیاز و تسهیل در امر بررسی، جمع بندی و تهیه گزارش نهایی برای طرح درخواست در شورای اقتصاد، ضروریست دستگاه های اجرایی پیشنهاددهنده، فرم «درخواست صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی» را با توجه به موارد ذیل تکمیل و به همراه کلیه مدارک و مستندات مورد نیاز برای تهیه گزارش «پیشنهاد به شورای اقتصاد» با امضاء بالاترین مقام دستگاه اجرایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند:

ماده 1: تعاریف

  • دستگاه اجرایی: دستگاه های اجرایی شامل وزارتخانه ها، شرکت های دولتی و دستگاه های اجرایی که از ماده (62) قانون محاسبات عمومی استفاده می کنند.
  • تأمین مالی پروژه ها: بانک یا مؤسسه تجاری تسهیلات مالی (طرحی) را به منظور عملیات معینی به کشور و یا شرکت مشخصی پرداخت کرده و کنترلی روی هزینه کردن آن ندارد و لذا تعهدی نیز برای به ثمر نشستن طرح نداشته و در سررسیدهای تعیین شده ای اصل و فرع آن را از طرف قرارداد و بانک تضمین کننده قرارداد دریافت می کند.

ماده 2: کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) صرفاً طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی را به دبیرخانه شورای اقتصاد (سازمان برنامه و بودجه کشور) ارسال نمایند. بازپرداخت اصل تسهیلات و هزینه های تبعی مشتمل بر سود و کارمزد و هزینه تعهد، مدیریت و بیمه از محل عواید طرح های مذکور الزامی است و مجموع هزینه های اجرای کامل آنها از سقف های تعیین شده نباید تجاوز کند.

تبصره: طرح های فاقد توجیه مالی در صورتی که در قوانین بودجه سنواتی، استفاده آنها از تسهیلات مالی خارجی به تصویب رسیده باشد، می توانند پس از طی مراحل این دستورالعمل از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) استفاده کنند.

ماده 3: دستگاه های اجرایی مکلفند در ارائه پیشنهاد تصویب طرح در شورای اقتصاد سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی را رعایت نمایند.

ماده 4: کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند در هنگام ارسال درخواست استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به دبیرخانه شورای اقتصاد (سازمان برنامه و بودجه کشور) مراتب کفایت درآمدهای طرح پیشنهادی در قبال هزینه های سرمایه گذاری طرح را در قالب کاربرگ شماره (1) با امضای بالاترین مقام آن دستگاه، رسماً اعلام و تعهد نمایند.

ماده 5: هنگام ارائه درخواست استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به دبیرخانه شورای اقتصاد ارائه موافقت اولیه یکی از بانک های عامل برای عاملیت طرح ضروری است.

ماده 6: دستگاه های اجرایی متقاضی می بایست طرح هایی را برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای تصویب به شورای اقتصاد پیشنهاد نمایند که قادر به تأمین مبلغ پیش پرداخت برابر ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باشند.

ماده 7: رعایت شرایط و ملاحظات زیست محیطی و ارائه مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای طرح های پیشنهادی از سوی دستگاه های اجرایی هنگام ارائه درخواست به دبیرخانه شورای اقتصاد (سازمان برنامه و بودجه کشور) الزامی است.

ماده 8: در اجرای ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات مصوب 1391/05/01 مجلس شورای اسلامی، میزان استفاده طرح ها و پروژه های بخش دولتی از ساخت داخل با پیشنهاد دستگاه اجرایی ذیربط به تصویب شورای اقتصاد می رسد.

تبصره 1: رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات در اجرای طرح ها از سوی دستگاه های اجرایی متقاضی الزامی است.

تبصره 2: طرح ها و پروژه های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی که در شورای اقتصاد مطرح می شوند، اولویت با درخواست هایی است که دارای ارزآوری بیشتر باشند.

ماده 9: ارائه تأییدیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای مفاد ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و همچنین مؤسسه و کشور تأمین کننده تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) از سوی دستگاه های اجرایی هنگام ارسال درخواست به دبیرخانه شورای اقتصاد (سازمان برنامه و بودجه کشور) الزامی است.

تبصره 1: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف اند حداکثر ظرف مدت یک ماه پاسخ به استعلام دستگاه های اجرایی را در خصوص مفاد این ماده ارائه نمایند.

تبصره 2: مواردی که نیازمند تضمین سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران می باشد، باید به تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی برسد. و قبل از طرح موضوع در شورای اقتصاد به دبیرخانه شورا ارسال گردد.

ماده 10: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است با درخواست دستگاه اجرایی ذیربط، نسبت به تبدیل ارز مندرج در کلیه مصوبات شورای اقتصاد به سایر ارزهای مورد عمل خود با رعایت برابری آنها (نرخ تسعیر روز صدور گواهی مسدودی) اقدام نماید.

ماده 11: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ترتیبی اتخاذ نماید تا سود، کارمزد و سایر هزینه های جانبی طرح ها و پروژه ها در چارچوب مقررات بین المللی به حداقل ممکن کاهش یابد.

ماده 12: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد طرح های استفاده کننده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) مصوب شورای اقتصاد را به دبیرخانه شورای اقتصاد ارائه نماید.

ماده 13: راهکارهای تسریع در فرآیند استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)

  • فرآیند بررسی درخواست های دستگاه های اجرایی و قراردادهای مربوط به طرح های متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تا مرحله گشایش اعتبار اسنادی آنها، به نحوی که حداکثر در مدت دو (2) ماه فرآیند مذکور انجام شود توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد بازنگری قرار گرفته، و پس از تأیید کمیسیون شورای اقتصاد به اطلاع کلیه دستگاه های اجرایی برسد. همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است بررسی های خود در طرح ها را در حد اعمال سیاست ها و مقررات ارزی کشور محدود نماید.
  • سازمان برنامه و بودجه کشور فرآیند بررسی درخواست های دستگاه های اجرایی در خصوص استفاده از تسهیلات مالی خارجی (در صورت کامل بودن مدارک و مستندات مربوط) را به نحوی مورد بازنگری قرار دهد که حداکثر ظرف مدت چهل و پنج (45) روز پس از وصول توسط سازمان مذکور، موضوع قابل طرح در کمیسیون شورای اقتصاد باشد. فرآیند مذکور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و پس از تأیید کمیسیون شورای اقتصاد به اطلاع کلیه دستگاه های اجرایی خواهد رسید.

ماده 14: رعایت دستورالعمل تکمیل فرم های پیشنهادی (پیوست) برای تصویب طرح های متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) از سوی دستگاه های اجرایی الزامی است.

تبصره: سازمان برنامه و بودجه کشور می تواند در صورت لزوم نسبت به اصلاح فرم های پیوست مصوبه اقدام نماید.

محمدباقر نوبخت

 

کاربرگ شماره (1)

فرم پذیرش مسئولیت انطباق اجرای طرح با ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران

در اجرای ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران متعهد می گردم طرح ....................................... دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی بوده و سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رعایت شده و مسئولیت آن را پذیرفته و متعهد می شوم که هزینه های اجرایی کامل طرح از سقف های تعیین شده در طرح تجاوز ننموده و قانون حداکثر استفاده از توان فنی، مهندسی و اجرایی ساخت داخل رعایت شده و میزان ساخت داخل ................ درصد می باشد.

همچنین در اجرای این طرح شرایط زیست محیطی رعایت شده و جدول دریافت و بازپرداخت تسهیلات به شرح ذیل می باشد.

امضاء وزیر

 

 

دستورالعمل تکمیل فرم درخواست صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)

به منظور ایجاد هماهنگی در تنظیم گزارش دستگاه های اجرایی متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی به ویژه تسهیلات موضوع ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تبصره (3) قانون بودجه سال 1396 کل کشور برای اجرای طرح های پیشنهادی و همچنین یکنواختی در ارائه اطلاعات و مدارک مورد نیاز و تسهیل در امر بررسی، جمع بندی و تهیه گزارش نهایی برای طرح درخواست مذکور در شورای اقتصاد، ضروریست دستگاه های اجرایی متقاضی تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)، فرم «درخواست صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی» را با توجه به موارد ذیل تکمیل و به همراه کلیه مدارک و اسناد مورد نیاز برای تهیه گزارش (پیشنهاد به شورای اقتصاد) با امضاء بالاترین مقام دستگاه اجرایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند:

الف) موضوع

عنوان طرح: ذکر خلاصه ای از موضوع طرح یا پروژه

دستگاه درخواست کننده: منظور عنوان و شماره طبقه بندی دستگاه اجرایی پیشنهاددهنده موضوع برای طرح در شورای اقتصاد است. در قسمت سایر، نیز عنوان دیگر دستگاه های اجرایی به غیر از وزارتخانه و شرکت دولتی (سازمان) که در بند 11 از ماده یک قانون برنامه و بودجه آمده درج می شود و همچنین در ادامه آن شماره و تاریخ نامه دستگاه درخواست کننده قید گردد.

عنوان درخواست کننده: با توجه به دستگاه اجرایی علامت گذاری می گردد. به عنوان مثال اگر وزارتخانه ای درخواست کننده طرح موضوع در شورای اقتصاد است، قسمت وزیر علامت گذاری می شود.

نام استفاده کننده: در مورد طرح های دولتی نام وزارتخانه و یا سازمانی که متقاضی اجرای طرح است درج می شود و برای طرح های غیردولتی نام متقاضی غیردولتی در قسمت سایر درج می گردد.

ب) سابقه و توجیه پیشنهاد

1- محل قانونی تسهیلات مورد استفاده: عبارت از محل تأمین تسهیلات مورد نیاز طرح است و با توجه به اینکه از کدام محل تأمین اعتبار ارزی انجام می گیرد بایستی علامت گذاری شود.

2- چنانچه از تسهیلات قوانین بودجه سنوات گذشته استفاده می شود، لازم است متناسب با نوع تسهیلات محل تأمین تسهیلات سال های گذشته نیز مورد استناد قرار گیرد.

3- مشخصات عمومی طرح

خلاصه دلایل توجیهی: ضرورت ها و مزیت های اجرای طرح و همچنین زیان های احتمالی ناشی از عدم اجرای طرح اعلام گردد.

زیربناهای مورد نیاز طرح: به تفکیک شامل زیربناهای موجود در زمان پیشنهاد طرح و همچنین مواردی که باید همزمان با اجرای طرح ایجاد شود درج می گردد.

4- مشخصات اقتصادی طرح

مجموع هزینه های سرمایه گذاری: شامل سرمایه های ثابت و در گردش است. در صورت کسر مقدار ارز مورد نیاز که نوع آن در ردیف مربوطه علامت گذاری می شود و در مخرج کسر کل مبلغ ریالی مورد نیاز برای اجرای طرح شامل ارزش ریالی (زمین، ساختمان، تأسیسات، تجهیزات و ماشین آلات داخلی و...) به اضافه معادل ریالی ارز مورد نیاز مندرج در صورت کسر که به شرح زیر محاسبه می شود، درج شود.

در تعیین و محاسبه میزان سرمایه گذاری ارزی اعم از ثابت و در گردش، بایستی مجموع ارز مورد نیاز شامل پیش پرداخت، میان پرداخت و تسهیلات دریافتی، نیز منظور گردد.

هزینه های تولید: اجزاء بهای تمام شده، با تغییر آنها در مقابل تغییر حجم فعالیت ارتباط دارد و بر همین پایه به دو نوع هزینه های ثابت و متغیر تقسیم شده است.

هزینه های ثابت: عبارت از اقلامی است که با تغییر سطح فعالیت (نظیر تولید و فروش)، تغییر نمی کند. مانند هزینه استهلاک ساختمان، کارگاه، ماشین آلات، هزینه انشعاب آب و برق، مالیات و عوارض بر دارایی ها، بیمه و...

هزینه های متغیر: عبارت از اقلامی است که با تغییر در سطح فعالیت (تولید و فروش) تغییر می یابد. مانند هزینه های متغیر مستقیم تولیدی (مواد و دستمزد)، هزینه های متغیر غیرمستقیم تولیدی (ملزومات کارخانه)، مواد غیرمستقیم، مزایای رفاهی متناسب با دستمزد و... و هزینه های متغیر توزیع و فروش.

قیمت تمام شده واحد محصول: با استفاده از میانگین وزنی قیمت تمام شده محصول در سال های مختلف با توجه به درصد بهره برداری از ظرفیت، بدون احتساب نرخ تورم محاسبه شود.

نرخ بازده داخلی - مدت بازگشت سرمایه - درصد از ظرفیت تولید در نقطه سر به سر نرخ بازده داخلی: نرخ بازدهی است که سرمایه گذاری اولیه را با ارزش فعلی خالص جریانات نقدی ورودی آتی معادل می نماید. بنابراین:

 

خالص جریانات نقدی ورودی آتی = سرمایه گذاری اولیه

سرمایه در گردش + هزینه های راه اندازی + بهای خرید ماشین آلات و تجهیزات = سرمایه گذاری اولیه

(مالیات + هزینه های نقدی عملیاتی) - درآمدهای حاصل از فروش = خالص جریانات نقدی ورودی آتی

سرمایه گذاری

با استفاده از ارزش فعلی به دست آمده و عمر مفید سرمایه گذاری (طول دوره تولید) نرخ بازده داخلی طرح مورد نظر را می توان از جداول ضمیمه (ارزش فعلی اقساط مساوی یک ریال ) استخراج نمود.

سرمایه گذاری

 

میزان اشتغال مستقیم: تعداد شغلی که در زمان بهره برداری از طرح، ایجاد می گردد.

میزان اشتغال غیرمستقیم: عبارت از تعداد شغلی است که پس از بهره برداری از طرح در ارتباط با فعالیت های مرتبط پایین دستی و بالادستی آن ایجاد می شود.

سرانه سرمایه گذاری برای هر شغل (مستقیم): حاصل تقسیم سرمایه ثابت (مجموع ارزی و ریالی) بر میزان اشتغال مستقیم پس از بهره برداری طرح است.

درصد استفاده از توانایی ها و امکانات داخلی: نسبت ارزش مجموع تجهیزات، ماشین آلات ساخت داخل، زمین و ساختمان و خدمات مرتبط به مجموع سرمایه گذاری طرح می باشد.

5- مشخصات فنی طرح

مطالعات فنی اصلی - مراحل ترتیبی طراحی فنی و ساخت - طراحی محصول - طراحی فرآیندها و عملیات - مفاهیم - ظرفیت تولید - تکنولوژی تولید - طرح استقرار - انبار - حمل و نقل - مکان طرح - نوع محصول / محصولات - درصد بهره برداری - میزان تولید - میزان استهلاک - سایر مشخصات فنی.

6- شاخص های مالی طرح

درآمد سالانه طرح: درآمد سالانه طرح در زمان بهره برداری به صورت تفکیک شده و نوع محصول تولیدی در جدول درج گردد.

در هر ستون از جدول زمان بندی دریافت تسهیلات، مبالغ مورد نظر شامل: پیش پرداخت، میان پرداخت و اصل تسهیلات با توجه به مقاطع دریافت آنها در ستون های مربوطه درج شده و مجموع تسهیلات دریافتی در ستون آخر جدول لحاظ گردد.

زمان بندی بازپرداخت تسهیلات (بیع متقابل)

زمان بندی بازپرداخت تسهیلات (فاینانس): در صورت تعهد پیش پرداخت و میان پرداخت (15 درصد تسهیلات) لازم است نحوه بازپرداخت آن نیز مشخص و در سطر های اول و دوم جدول مربوط درج گردد.

7- محل بازپرداخت تسهیلات دریافتی

8- محل تأمین منابع ریالی طرح

9- تاریخ و شماره تأییدیه سازمان حفاظت محیط زیست

10- تاریخ و شماره موافقت نامه (در صورت استفاده از بودجه عمومی)

11- تاریخ و شماره مجوز سرمایه گذاری (برای شرکت های دولتی در صورت استفاده از منابع داخلی)

12- توضیحات ضروری

13- نظر سازمان برنامه و بودجه کشور

گزارش کارشناسی تکمیلی که توسط امور بخشی ذیربط در سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می شود.

ج) اسناد و مدارک مورد نیاز

نامه درخواست بالاترین مقام دستگاه اجرایی (وزیر / رئیس) - تأییدیه مراجع ذیصلاح طبق مفاد دستورالعمل چگونگی صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) - مصوبه مجمع عمومی و شورای اقتصاد (در خصوص موافقت با سرمایه گذاری برای شرکت های دولتی) - گزارش توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح یا پروژه - گزارش ارزیابی اقتصادی، مالی و امکان سنجی طرح ها و پروژه ها (نرم افزار کامفار(Comfar)) - سایر مدارک مورد نیاز برای ارائه به شورای اقتصاد.

 

دانلود بخشنامه اصلی مصوبه دستورالعمل درخواست صدور مجوز استفاده از فاينانس

2 آبان 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی 0
ارسال نظر

مجوز سایت از وزارت ارشاد

logo-samandehi
تماس با سید مصطفی هاشمی

کتاب حسابداری تسعیر ارز به زبان ساده

ضمانت 7 روز آموزش حسابداری

ارتباط از طریق واتساپ

کاناز اسپید

فیلم‌های آموزشی ما در آپارات

کانال کاناز اسپید در آپارات