دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 (نسخه رز) دارای مجوز شامد به شماره ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 11) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش حسابداری و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم.
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار آموزش حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من تدریس آموزش حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری و آموزش حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحساب های مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی آموزش حسابداری که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق .
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگرآن را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

مصوبه دستورالعمل درخواست صدور مجوز استفاده از فاينانس

 

مصوبه دستورالعمل درخواست صدور مجوز استفاده از فاينانس

شورای اقتصاد در اجرای ماده20 قانون برنامه پنج‌ساله ششم و قانون بودجه سنواتی، این دستورالعمل را تصویب وبه همراه فرم، ابلاغ کرد. در ادامه متن اصلی دستورالعمل و همچنین بخشنامه اصلی را می توانید مشاهده کنید.

کلیه دستگاه های اجرایی

شورای اقتصاد در جلسه مورخ 1396/06/13 در اجرای مفاد ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و قانون بودجه سنواتی، دستورالعمل چگونگی صدور مجوز تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) توسط «شورای اقتصاد» موضوع مصوبه شماره 145018 مورخ 1394/07/05 را پس از بررسی اصلاح و به شرح ذیل تصویب و جایگزین مصوبه قبلی کرد.

دستورالعمل درخواست صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)

به منظور ایجاد هماهنگی در تنظیم گزارش دستگاه های اجرایی متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای طرح های پیشنهادی و همچنین یکنواختی در ارائه اطلاعات و مدارک مورد نیاز و تسهیل در امر بررسی، جمع بندی و تهیه گزارش نهایی برای طرح درخواست در شورای اقتصاد، ضروریست دستگاه های اجرایی پیشنهاددهنده، فرم «درخواست صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی» را با توجه به موارد ذیل تکمیل و به همراه کلیه مدارک و مستندات مورد نیاز برای تهیه گزارش «پیشنهاد به شورای اقتصاد» با امضاء بالاترین مقام دستگاه اجرایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند:

ماده 1: تعاریف

  • دستگاه اجرایی: دستگاه های اجرایی شامل وزارتخانه ها، شرکت های دولتی و دستگاه های اجرایی که از ماده (62) قانون محاسبات عمومی استفاده می کنند.
  • تأمین مالی پروژه ها: بانک یا مؤسسه تجاری تسهیلات مالی (طرحی) را به منظور عملیات معینی به کشور و یا شرکت مشخصی پرداخت کرده و کنترلی روی هزینه کردن آن ندارد و لذا تعهدی نیز برای به ثمر نشستن طرح نداشته و در سررسیدهای تعیین شده ای اصل و فرع آن را از طرف قرارداد و بانک تضمین کننده قرارداد دریافت می کند.

ماده 2: کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) صرفاً طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی را به دبیرخانه شورای اقتصاد (سازمان برنامه و بودجه کشور) ارسال نمایند. بازپرداخت اصل تسهیلات و هزینه های تبعی مشتمل بر سود و کارمزد و هزینه تعهد، مدیریت و بیمه از محل عواید طرح های مذکور الزامی است و مجموع هزینه های اجرای کامل آنها از سقف های تعیین شده نباید تجاوز کند.

تبصره: طرح های فاقد توجیه مالی در صورتی که در قوانین بودجه سنواتی، استفاده آنها از تسهیلات مالی خارجی به تصویب رسیده باشد، می توانند پس از طی مراحل این دستورالعمل از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) استفاده کنند.

ماده 3: دستگاه های اجرایی مکلفند در ارائه پیشنهاد تصویب طرح در شورای اقتصاد سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی را رعایت نمایند.

ماده 4: کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند در هنگام ارسال درخواست استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به دبیرخانه شورای اقتصاد (سازمان برنامه و بودجه کشور) مراتب کفایت درآمدهای طرح پیشنهادی در قبال هزینه های سرمایه گذاری طرح را در قالب کاربرگ شماره (1) با امضای بالاترین مقام آن دستگاه، رسماً اعلام و تعهد نمایند.

ماده 5: هنگام ارائه درخواست استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به دبیرخانه شورای اقتصاد ارائه موافقت اولیه یکی از بانک های عامل برای عاملیت طرح ضروری است.

ماده 6: دستگاه های اجرایی متقاضی می بایست طرح هایی را برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای تصویب به شورای اقتصاد پیشنهاد نمایند که قادر به تأمین مبلغ پیش پرداخت برابر ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باشند.

ماده 7: رعایت شرایط و ملاحظات زیست محیطی و ارائه مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای طرح های پیشنهادی از سوی دستگاه های اجرایی هنگام ارائه درخواست به دبیرخانه شورای اقتصاد (سازمان برنامه و بودجه کشور) الزامی است.

ماده 8: در اجرای ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات مصوب 1391/05/01 مجلس شورای اسلامی، میزان استفاده طرح ها و پروژه های بخش دولتی از ساخت داخل با پیشنهاد دستگاه اجرایی ذیربط به تصویب شورای اقتصاد می رسد.

تبصره 1: رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات در اجرای طرح ها از سوی دستگاه های اجرایی متقاضی الزامی است.

تبصره 2: طرح ها و پروژه های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی که در شورای اقتصاد مطرح می شوند، اولویت با درخواست هایی است که دارای ارزآوری بیشتر باشند.

ماده 9: ارائه تأییدیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای مفاد ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و همچنین مؤسسه و کشور تأمین کننده تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) از سوی دستگاه های اجرایی هنگام ارسال درخواست به دبیرخانه شورای اقتصاد (سازمان برنامه و بودجه کشور) الزامی است.

تبصره 1: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف اند حداکثر ظرف مدت یک ماه پاسخ به استعلام دستگاه های اجرایی را در خصوص مفاد این ماده ارائه نمایند.

تبصره 2: مواردی که نیازمند تضمین سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران می باشد، باید به تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی برسد. و قبل از طرح موضوع در شورای اقتصاد به دبیرخانه شورا ارسال گردد.

ماده 10: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است با درخواست دستگاه اجرایی ذیربط، نسبت به تبدیل ارز مندرج در کلیه مصوبات شورای اقتصاد به سایر ارزهای مورد عمل خود با رعایت برابری آنها (نرخ تسعیر روز صدور گواهی مسدودی) اقدام نماید.

ماده 11: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ترتیبی اتخاذ نماید تا سود، کارمزد و سایر هزینه های جانبی طرح ها و پروژه ها در چارچوب مقررات بین المللی به حداقل ممکن کاهش یابد.

ماده 12: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد طرح های استفاده کننده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) مصوب شورای اقتصاد را به دبیرخانه شورای اقتصاد ارائه نماید.

ماده 13: راهکارهای تسریع در فرآیند استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)

  • فرآیند بررسی درخواست های دستگاه های اجرایی و قراردادهای مربوط به طرح های متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تا مرحله گشایش اعتبار اسنادی آنها، به نحوی که حداکثر در مدت دو (2) ماه فرآیند مذکور انجام شود توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد بازنگری قرار گرفته، و پس از تأیید کمیسیون شورای اقتصاد به اطلاع کلیه دستگاه های اجرایی برسد. همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است بررسی های خود در طرح ها را در حد اعمال سیاست ها و مقررات ارزی کشور محدود نماید.
  • سازمان برنامه و بودجه کشور فرآیند بررسی درخواست های دستگاه های اجرایی در خصوص استفاده از تسهیلات مالی خارجی (در صورت کامل بودن مدارک و مستندات مربوط) را به نحوی مورد بازنگری قرار دهد که حداکثر ظرف مدت چهل و پنج (45) روز پس از وصول توسط سازمان مذکور، موضوع قابل طرح در کمیسیون شورای اقتصاد باشد. فرآیند مذکور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و پس از تأیید کمیسیون شورای اقتصاد به اطلاع کلیه دستگاه های اجرایی خواهد رسید.

ماده 14: رعایت دستورالعمل تکمیل فرم های پیشنهادی (پیوست) برای تصویب طرح های متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) از سوی دستگاه های اجرایی الزامی است.

تبصره: سازمان برنامه و بودجه کشور می تواند در صورت لزوم نسبت به اصلاح فرم های پیوست مصوبه اقدام نماید.

محمدباقر نوبخت

 

کاربرگ شماره (1)

فرم پذیرش مسئولیت انطباق اجرای طرح با ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران

در اجرای ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران متعهد می گردم طرح ....................................... دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی بوده و سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رعایت شده و مسئولیت آن را پذیرفته و متعهد می شوم که هزینه های اجرایی کامل طرح از سقف های تعیین شده در طرح تجاوز ننموده و قانون حداکثر استفاده از توان فنی، مهندسی و اجرایی ساخت داخل رعایت شده و میزان ساخت داخل ................ درصد می باشد.

همچنین در اجرای این طرح شرایط زیست محیطی رعایت شده و جدول دریافت و بازپرداخت تسهیلات به شرح ذیل می باشد.

امضاء وزیر

 

 

دستورالعمل تکمیل فرم درخواست صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)

به منظور ایجاد هماهنگی در تنظیم گزارش دستگاه های اجرایی متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی به ویژه تسهیلات موضوع ماده (20) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تبصره (3) قانون بودجه سال 1396 کل کشور برای اجرای طرح های پیشنهادی و همچنین یکنواختی در ارائه اطلاعات و مدارک مورد نیاز و تسهیل در امر بررسی، جمع بندی و تهیه گزارش نهایی برای طرح درخواست مذکور در شورای اقتصاد، ضروریست دستگاه های اجرایی متقاضی تسهیلات مالی خارجی (فاینانس)، فرم «درخواست صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی» را با توجه به موارد ذیل تکمیل و به همراه کلیه مدارک و اسناد مورد نیاز برای تهیه گزارش (پیشنهاد به شورای اقتصاد) با امضاء بالاترین مقام دستگاه اجرایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند:

الف) موضوع

عنوان طرح: ذکر خلاصه ای از موضوع طرح یا پروژه

دستگاه درخواست کننده: منظور عنوان و شماره طبقه بندی دستگاه اجرایی پیشنهاددهنده موضوع برای طرح در شورای اقتصاد است. در قسمت سایر، نیز عنوان دیگر دستگاه های اجرایی به غیر از وزارتخانه و شرکت دولتی (سازمان) که در بند 11 از ماده یک قانون برنامه و بودجه آمده درج می شود و همچنین در ادامه آن شماره و تاریخ نامه دستگاه درخواست کننده قید گردد.

عنوان درخواست کننده: با توجه به دستگاه اجرایی علامت گذاری می گردد. به عنوان مثال اگر وزارتخانه ای درخواست کننده طرح موضوع در شورای اقتصاد است، قسمت وزیر علامت گذاری می شود.

نام استفاده کننده: در مورد طرح های دولتی نام وزارتخانه و یا سازمانی که متقاضی اجرای طرح است درج می شود و برای طرح های غیردولتی نام متقاضی غیردولتی در قسمت سایر درج می گردد.

ب) سابقه و توجیه پیشنهاد

1- محل قانونی تسهیلات مورد استفاده: عبارت از محل تأمین تسهیلات مورد نیاز طرح است و با توجه به اینکه از کدام محل تأمین اعتبار ارزی انجام می گیرد بایستی علامت گذاری شود.

2- چنانچه از تسهیلات قوانین بودجه سنوات گذشته استفاده می شود، لازم است متناسب با نوع تسهیلات محل تأمین تسهیلات سال های گذشته نیز مورد استناد قرار گیرد.

3- مشخصات عمومی طرح

خلاصه دلایل توجیهی: ضرورت ها و مزیت های اجرای طرح و همچنین زیان های احتمالی ناشی از عدم اجرای طرح اعلام گردد.

زیربناهای مورد نیاز طرح: به تفکیک شامل زیربناهای موجود در زمان پیشنهاد طرح و همچنین مواردی که باید همزمان با اجرای طرح ایجاد شود درج می گردد.

4- مشخصات اقتصادی طرح

مجموع هزینه های سرمایه گذاری: شامل سرمایه های ثابت و در گردش است. در صورت کسر مقدار ارز مورد نیاز که نوع آن در ردیف مربوطه علامت گذاری می شود و در مخرج کسر کل مبلغ ریالی مورد نیاز برای اجرای طرح شامل ارزش ریالی (زمین، ساختمان، تأسیسات، تجهیزات و ماشین آلات داخلی و...) به اضافه معادل ریالی ارز مورد نیاز مندرج در صورت کسر که به شرح زیر محاسبه می شود، درج شود.

در تعیین و محاسبه میزان سرمایه گذاری ارزی اعم از ثابت و در گردش، بایستی مجموع ارز مورد نیاز شامل پیش پرداخت، میان پرداخت و تسهیلات دریافتی، نیز منظور گردد.

هزینه های تولید: اجزاء بهای تمام شده، با تغییر آنها در مقابل تغییر حجم فعالیت ارتباط دارد و بر همین پایه به دو نوع هزینه های ثابت و متغیر تقسیم شده است.

هزینه های ثابت: عبارت از اقلامی است که با تغییر سطح فعالیت (نظیر تولید و فروش)، تغییر نمی کند. مانند هزینه استهلاک ساختمان، کارگاه، ماشین آلات، هزینه انشعاب آب و برق، مالیات و عوارض بر دارایی ها، بیمه و...

هزینه های متغیر: عبارت از اقلامی است که با تغییر در سطح فعالیت (تولید و فروش) تغییر می یابد. مانند هزینه های متغیر مستقیم تولیدی (مواد و دستمزد)، هزینه های متغیر غیرمستقیم تولیدی (ملزومات کارخانه)، مواد غیرمستقیم، مزایای رفاهی متناسب با دستمزد و... و هزینه های متغیر توزیع و فروش.

قیمت تمام شده واحد محصول: با استفاده از میانگین وزنی قیمت تمام شده محصول در سال های مختلف با توجه به درصد بهره برداری از ظرفیت، بدون احتساب نرخ تورم محاسبه شود.

نرخ بازده داخلی - مدت بازگشت سرمایه - درصد از ظرفیت تولید در نقطه سر به سر نرخ بازده داخلی: نرخ بازدهی است که سرمایه گذاری اولیه را با ارزش فعلی خالص جریانات نقدی ورودی آتی معادل می نماید. بنابراین:

 

خالص جریانات نقدی ورودی آتی = سرمایه گذاری اولیه

سرمایه در گردش + هزینه های راه اندازی + بهای خرید ماشین آلات و تجهیزات = سرمایه گذاری اولیه

(مالیات + هزینه های نقدی عملیاتی) - درآمدهای حاصل از فروش = خالص جریانات نقدی ورودی آتی

سرمایه گذاری

با استفاده از ارزش فعلی به دست آمده و عمر مفید سرمایه گذاری (طول دوره تولید) نرخ بازده داخلی طرح مورد نظر را می توان از جداول ضمیمه (ارزش فعلی اقساط مساوی یک ریال ) استخراج نمود.

سرمایه گذاری

 

میزان اشتغال مستقیم: تعداد شغلی که در زمان بهره برداری از طرح، ایجاد می گردد.

میزان اشتغال غیرمستقیم: عبارت از تعداد شغلی است که پس از بهره برداری از طرح در ارتباط با فعالیت های مرتبط پایین دستی و بالادستی آن ایجاد می شود.

سرانه سرمایه گذاری برای هر شغل (مستقیم): حاصل تقسیم سرمایه ثابت (مجموع ارزی و ریالی) بر میزان اشتغال مستقیم پس از بهره برداری طرح است.

درصد استفاده از توانایی ها و امکانات داخلی: نسبت ارزش مجموع تجهیزات، ماشین آلات ساخت داخل، زمین و ساختمان و خدمات مرتبط به مجموع سرمایه گذاری طرح می باشد.

5- مشخصات فنی طرح

مطالعات فنی اصلی - مراحل ترتیبی طراحی فنی و ساخت - طراحی محصول - طراحی فرآیندها و عملیات - مفاهیم - ظرفیت تولید - تکنولوژی تولید - طرح استقرار - انبار - حمل و نقل - مکان طرح - نوع محصول / محصولات - درصد بهره برداری - میزان تولید - میزان استهلاک - سایر مشخصات فنی.

6- شاخص های مالی طرح

درآمد سالانه طرح: درآمد سالانه طرح در زمان بهره برداری به صورت تفکیک شده و نوع محصول تولیدی در جدول درج گردد.

در هر ستون از جدول زمان بندی دریافت تسهیلات، مبالغ مورد نظر شامل: پیش پرداخت، میان پرداخت و اصل تسهیلات با توجه به مقاطع دریافت آنها در ستون های مربوطه درج شده و مجموع تسهیلات دریافتی در ستون آخر جدول لحاظ گردد.

زمان بندی بازپرداخت تسهیلات (بیع متقابل)

زمان بندی بازپرداخت تسهیلات (فاینانس): در صورت تعهد پیش پرداخت و میان پرداخت (15 درصد تسهیلات) لازم است نحوه بازپرداخت آن نیز مشخص و در سطر های اول و دوم جدول مربوط درج گردد.

7- محل بازپرداخت تسهیلات دریافتی

8- محل تأمین منابع ریالی طرح

9- تاریخ و شماره تأییدیه سازمان حفاظت محیط زیست

10- تاریخ و شماره موافقت نامه (در صورت استفاده از بودجه عمومی)

11- تاریخ و شماره مجوز سرمایه گذاری (برای شرکت های دولتی در صورت استفاده از منابع داخلی)

12- توضیحات ضروری

13- نظر سازمان برنامه و بودجه کشور

گزارش کارشناسی تکمیلی که توسط امور بخشی ذیربط در سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می شود.

ج) اسناد و مدارک مورد نیاز

نامه درخواست بالاترین مقام دستگاه اجرایی (وزیر / رئیس) - تأییدیه مراجع ذیصلاح طبق مفاد دستورالعمل چگونگی صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) - مصوبه مجمع عمومی و شورای اقتصاد (در خصوص موافقت با سرمایه گذاری برای شرکت های دولتی) - گزارش توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح یا پروژه - گزارش ارزیابی اقتصادی، مالی و امکان سنجی طرح ها و پروژه ها (نرم افزار کامفار(Comfar)) - سایر مدارک مورد نیاز برای ارائه به شورای اقتصاد.

 

دانلود بخشنامه اصلی مصوبه دستورالعمل درخواست صدور مجوز استفاده از فاينانس

2 آبان 1396 نویسنده: سید مصطفی هاشمی 0
ارسال نظر
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
تخفیف شب یلدا کاناز اسپید
مجوز نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال کاناز اسپید در آپارات
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
پلیس فتا