فیلم آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم افزار حسابداری

فیلم آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم افزار حسابداری(کاملا کاربردی و عملی)   ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل اکسل به VCF) (نسخه 13) با قابلیت پشتیبانی کامل از ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق با آخرین ...

دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 12.1 (نسخه آنتوریوم)   به روزرسانی در تاریخ ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05   ...
دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی
کانال کاناز اسپید در آپارات

نحوه ارسال معاملات فصلی از ابتدای سال 1396-1397

نحوه ارسال معاملات فصلی از ابتدای سال 1396-1397

سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه ای نحوه ارسال معاملات فصلی را اعلام کرد. در این اطلاعیه چگونگی ارسال معاملات فصلی از ابتدای سال 1396 و 1397 طبق آیین نامه جدید تبصره 3 ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم عنوان شده است. ضوابط جدید ارسال معاملات فصلی مطابق با اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب تیرماه 1394 است.

این تغییرات شامل موارد زیر است:

*تغییر در اقلام گزارش خرید
*تغییر در اقلام گزارش فروش
*تغییر در اقلام گزارش پرداخت قرارداد
*ایجاد گزارش جدید دریافت قرارداد
*ایجاد گزارش جدید صادرات
*ایجاد گزارش جدید واردات
*ایجاد گزارش جدید حق العمل کاری
*ایجاد گزارش جدید حمل و نقل بار
*ایجاد گزارش جدید حمل و نقل مسافر
*ایجاد گزارش جدید بیمه
*ایجاد گزارش جدید قرارداد اجاره

 

لازم به ذکر است جزییات بسیاری به نرم افزار آفلاین و سامانه آنلاین از ابتدای سال 1396 و 1397 افزوده خواهد شد و تغییرات گسترده ای رخ خواهد داد. البته طبق اطلاعیه سازمان نحوه ارسال برای سال های 1395 و قبل از آن کماکان مانند گذشته خواهد بود.

جهت دریافت راهنمای منتشر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور به لینک زیر مراجعه کنید.

همچنین در تاریخ 12 بهمن 1397 نرم افزار معاملات فصلی و سامانه آنلاین گزارشات فصلی دچار تغییرات متنوعی شده که من در فیلم آموزش معاملات فصلی این تغییرات را شرح و آموزش دادم.

 

http://ttms11.tax.gov.ir/t26/t169.aspx

 

از ابتدای سال 1396 و 1397 حسابداران باید دقت و وقت بیشتری را جهت تکمیل و ارائه معاملات فصلی صرف کنند چرا که یک اشتباه کوچک و مغایرت می تواند منجر به رد دفاتر شود.

 

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(مطابق با آخرین تغییرات بخشنامه سازمان مالیاتی)

 

جهت خریدآنلاین و دانلود کلیک کنید.

 

نویسنده: سید مصطفی هاشمی 186
ارسال نظر
  1. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: هدی در 28 تیر 1397 13:21
    0
    پاسخ
    سلام می تونم در رابطه با شرکت و نوع مدارکی که برای گرید استفاده می کنید سوال بپرسم؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    مشکلی نیست. سوال بفرمایید.
    با تشکر


  2. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: وفایی در 28 تیر 1397 09:29
    0
    پاسخ
    سلام. وقت به خیر
    آیا برای ارسال معاملات فصلی ، روشی هست که به جای اینکه اطلاعات هر فرد را به صورت تک تک وارد کنیم ، کل اطلاعات در قالب یک فایل اکسل تنظیم شود و سپس در سایت ارسال گردد؟؟؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. در فیلم آموزش معاملات فصلی من تکنیک ارسال یکجای حجم زیاد اطلاعات را به طور کامل شرح دادم. چون برای اجرای این تکنیک نیاز به اعمال نکات و تغییرات کلیدی زیادی است لذا شرح ان در این مجال میسر نیست.
    با تشکر
  3. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سارا در 27 تیر 1397 11:42
    0
    پاسخ
    سلام وروز بخیر
    در قسمت مبلغ خرید گزارش فروش معاملات فصلی آیا مبلغ را به صورت ناخالص باید وارد کنیم یا خالص؟یعنی مثلا باید مبلغ را با تخفیفش ابتدا بزنیم و بعد در ردیف تخفیف مبلغ تخفیف را بزنیم و در نهایت به ما مبلغ خالص را بدهد و یا نه در همان ابتدا باید مبلغ خالص بدون تخفیف اینا رو بزنیم؟
    باسلام
    فرقی نداره
  4. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: علی نام آور در 25 تیر 1397 18:45
    0
    پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    دو تا سوال داشتم از خدمتتون:
    1- ملک شرکت را از شخص حقیقی اجاره کردی ایم.برای مبلغ ودیعه که به موجر پرداخته ایم گزینه ای در گزارش اجاره نیست.این مبلغ را در کجا باید ثبت کنبم؟
    2-در فاکتورهای خریدی  که برخی آیتمها دارای ارزش افزوده هستند وبرخی بدون ارزش افزوده، مقادیر را در اظهارنامه چگونه اعلام کنیم که جمع مقادیر فاکتورها در سامانه فصلی و vat با هم اختلاف نداشته باشند.
    با سپاس فراوان
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    این موارد در فیلم آموزش به تفصیل شرح داده شده است. علی ایحال برای ثبت ودیعه باید یک رکورد دیگر ثبت کنید (علاوه بر اجاره).
    2- کاملا مشخصه شما باید جمع کل ارزش افزوده و جمع خالص خرید را اعلام کنید و نه تک تک آیتم ها.
    با تشکر
  5. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: شکیب در 24 تیر 1397 13:36
    0
    پاسخ
    با سلام
    شرکت ما سال یک پروژه گاز داره که هزینه های زیادی بدون فاکتور رسمی انجام داده و قبل از بهره برداری هم هست
    در سامانه خرید و فروش فصلی چطور باید اعلام کنم؟
    ممنون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    میتنید به صورت تجمیعی(5%) ارسال کنید.
  6. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: وحید در 11 تیر 1397 18:41
    0
    پاسخ
    با سلام و تشکر از پاسخگویی شما
    آیا در سامانه گزارشات فصلی میتوان مجموع فاکتورهای یک شرکت را یکجا در یک رکورد ثبت کرد؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. می توانید.
  7. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: علی مالکی در 22 خرداد 1397 08:45
    0
    پاسخ
    با سلام میخواستم بپرسم برای مهندسینی که ما از مدرکشان برای گرید شرکت استفاده میکنیم چجوری قرارداد های آنها را در سامانه معاملات فصلی ارسال کنیم ممنون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    خیلی راحت به عنوان خرید و در قسمت خرید ثبت می کنید.
    با تشکر
  8. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: قربانی در 10 خرداد 1397 11:55
    0
    پاسخ
    با سلام و وقت بخیر .
    ما دوتا شرکت داریم که برای گواهی ارزش افزوده آنها از شما سوال داشتم.
    یکی از این شرکتا پس از ثبت نام در ارزش افزوده و ثبت نام نهایی یک گواهی ارزش افزوده با اعتبار یک ساله دریافت کرد . الان برای تمدید اون گواهی باید چه اقدامی انجام بدم ؟از طریق سایت درخواست تمدید گواهی دادم و شماره پیگیری گرفتم اما برای مراحل بعد باید چه اقدامی انجام بدم ؟
    و اما در مورد شرکت دوم ما ثبت نام ارزش افزوده انجام دادیم و ثبت نام نهایی هم شده اما گواهی ارزش ا فزوده نگرفتیم الان برای گرفتن گواهی ارزش افزوده باید چه اقدامی انجام بدم ؟
    پیشاپیش تشکر میکنم از راهنماییتون .
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    برای تمدید و پیگیری درخواست گواهینامه کافیست از گزینه درخواست گواهینامه در سایت ارزش افزوده اقدام و کد پیگیری داده شده را در قسمت پیگیری وارد و ببینید گواهی شما در چه مرحله است.
    برای ثبت گواهینامه جدید نیز کافیست از این قسمت یعنی درخواست گواهی اقدام کنید.
    با تشکر
  9. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: محمدرضا ابی زاده در 30 اردیبهشت 1397 17:28
    0
    پاسخ
    سلام میخواستم بپرسم شرکت هایی که کد فراگیر اتباع ندارن باید چیکار کرد
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    برای دریافت کد اتباع خارجی از آموزش زیر استفاده کنید:

    دریافت شناسه اتباع خارجی

    با تشکر
  10. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: وحید در 22 اردیبهشت 1397 12:51
    0
    پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    میخواستم بپرسم در قسمت قراردادها اصولا چه نوع قراردهایی باید در سامانه معاملات فصلی رد بشه؟ آیا قراردادهای خرید و فروش هم باید رد بشه و یا قراردادهای خرید خدمات؟ یا فقط قراردادهای پیمانکاری شامل صورت وضعیت باید ارائه بشه ؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    فقط قرارداهایی که دارای صورت وضعیت است یعنی پیمانکار مبادرت به صدور صورت وضعیت می کند در غیر اینصورت باید در قسمت خریسدو یا فروش ثبت شود.
  11. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: نصرآبادی در 17 اردیبهشت 1397 10:37
    0
    پاسخ
    سلام ما یک شرکت ارایه دهنده خدمات it هستیم و سالانه با مشتری قرارداد بسته و هر ماه اقدام به ارسال صورت وضعیت میکنیم باید در کدوم بخش سایت معاملات فصلی اطلاعات رو وارد کنم ممنون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    قبلا مشابه این سوال پاسخ داده شده است.
  12. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: ,وحید در 16 اردیبهشت 1397 16:51
    0
    پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    میخواستم بپرسم در قسمت قراردادها اصولا چه نوع قراردهایی باید در سامانه معاملات فصلی رد بشه؟ آیا قراردادهای خرید و فروش هم باید رد بشه و یا قراردادهای خرید خدمات؟ یا فقط قراردادهای پیمانکاری شامل صورت وضعیت باید ارائه بشه ؟
  13. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: علی در 15 اردیبهشت 1397 15:05
    0
    پاسخ
    سلام وقت بخیر
    لطفاً راهنمایی بفرمایید اطلاعات مربوط به پرداخت بابت قراردادها به طرف قرارداد را با حذف قسمت مربوطه در سامانه جدید چطور باید ثبت کنیم
    تشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    در قسمت اطلاعات پیمانکار یا کارفرما
  14. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: الهه فرهادی نسب در 15 اردیبهشت 1397 09:13
    0
    پاسخ
    با سلام
    قراردادی که با شرکت حسابرسی در سال 96 جهت عملکرد 95 داشتیم در چه قسمتی از سامانه باید ثبت شود - بخشی از قرارداد را پرداخت کردیم و مابقی بعد از دریافت گزارش پرداخت میشود
    ممنون از راهنماییتون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    در قسمت خرید. چون قراردادهای پیمانکاری فرمت و شرایط خاص خود را دارد و هر قراردادی را نمی توان در قسمت قرارداد سامانه ثبت کرد.
  15. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: zahra در 14 اردیبهشت 1397 20:44
    0
    پاسخ
    سلام وقت بخیر
    من بابت اجاره دفتر با مالک قرارداد دستی نوشتیم
    آیا در ارسال صورت معاملات فصلی باید جز قراردادها هم اعلام بشه؟
    و اینکه چقدر باید مالیات از مالک کم کنم؟اصلا برای سال 96 مالیات تکلیفی وجود داره یا خیر؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    خیر. باید در قسمت اجاره ثبت بشود. بله. بابت اجاره باید مالیات پرداخت بشه که نحوه محاسبه آن در کتب حسابداری مالیاتی وجود دارد.
  16. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سارا در 14 اردیبهشت 1397 01:21
    0
    پاسخ
    سلام وقت بخیر . من در سال 96 معاملات فصلی رد نکردم . آیا الان باید فصل به فصل  ثبت کنم یا میشه از  گزینه سالانه استفاده کرد؟
    ممنون از راهنماییتون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. میتونید از گزینه سالانه استفاده کنید.
  17. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سارا در 13 اردیبهشت 1397 23:56
    0
    پاسخ
    نقل قول: سارا
    با سلام و خسته نباشید . خواستم بدونم در مورد آژانس های هواپیمایی (اشخاص حقیقی) تور هایی که از آژانس همکار گرفته میشه و فقط یه درصد بصورت کارمزد به آژانس مذکور پرداخت میشه . باید در قسمت خرید ثبت کنیم ؟
    و سوال بعدی اینکه کلیه هزینه های اعم از حقوق و بیمه و اب و برق ... قسمت خرید باید ثبت کنیم ؟؟

    ممنونم
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. برای شما هزینه محسوب می شود و باید در قسمت خرید ثبت کنتید.
    اولا حقوق و بیمه و مانند ان چون در سامانه مالیات بر حقوق ارسال می شود نباید دوباره در سامانه معاملات فصلی ثبت شود و برای اب و برق نیز کافیست ان ها را به صورت 5% ثبت کنید.

    متشکرم از راهنماییتون . مرسی
  18. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سارا در 13 اردیبهشت 1397 22:53
    0
    پاسخ
    با سلام و خسته نباشید . خواستم بدونم در مورد آژانس های هواپیمایی (اشخاص حقیقی) تور هایی که از آژانس همکار گرفته میشه و فقط یه درصد بصورت کارمزد به آژانس مذکور پرداخت میشه . باید در قسمت خرید ثبت کنیم ؟
    و سوال بعدی اینکه کلیه هزینه های اعم از حقوق و بیمه و اب و برق ... قسمت خرید باید ثبت کنیم ؟؟

    ممنونم
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. برای شما هزینه محسوب می شود و باید در قسمت خرید ثبت کنتید.
    اولا حقوق و بیمه و مانند ان چون در سامانه مالیات بر حقوق ارسال می شود نباید دوباره در سامانه معاملات فصلی ثبت شود و برای اب و برق نیز کافیست ان ها را به صورت 5% ثبت کنید.

  19. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سیاوش حیدری در 13 اردیبهشت 1397 19:03
    0
    پاسخ
    با سلام و خسنه نباشد در گزارش صورت معاملات فصلی ، بیمه مسولیت مدنی و بیمه آتش سوزی شرکت را از کدوم گزینه باید رد بکنم ؟
    باتشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    اگر هزینه کردید از قسمت خرید اقدام کنید.
    با تشکر
  20. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: محمود شاه محمدی در 13 اردیبهشت 1397 17:05
    0
    پاسخ
    سلام در سامانه معاملات فصلی حتما باید شماره سند و فاکتور و همچنین تاریخ سند و فاکتور درج گردد؟وآیا میشود مثل گذشته فاکتورهای یک فصل یک خریدار را جمع نموده و ثبت کرد.باتشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    خیر شماره سند و فاکتور اجباری نیست. می توانید مانند گذشته فاکتورهای یک شخص را جمع و یکجا ثبت کنید.
    با تشکر
  21. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: علی در 13 اردیبهشت 1397 09:43
    0
    پاسخ
    با سلام نحوه تکمیل و ارسال قرارداد اجاره که هم رهن هست و هم اجاره به چه صورته و اینکه ماهیانه مبلغ اجاره باید در هر دوره گزارش شود یاخیر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    برای هر فصل اجاره ماهانه را در قسمت اجاره ارسال کنید. و مبلغ رهن را فقط یکبار در سال و یا دوره اجاره ثبت کنید.
    با تشکر
  22. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: علی در 12 اردیبهشت 1397 18:34
    0
    پاسخ
    سلام.مبلغ کالا یا خدمت در قسمت اطلاعات فروش و خرید مبلغ فاکتور با ارزش افزوده رو باید در این قسمت قرار دهیم یا مبلغ بدون ارزش افزوده؟؟
  23. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: محمد در 11 اردیبهشت 1397 12:49
    0
    پاسخ
    با سلام.جسارتا چون نمایندگی شرکت فروشنده اصلی نیست و نقش واسطه رو داره نباید کمیسیون فروش خودرو در قسمت حق العمل کاری بیاد؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    از همان قسمت فروش ثبت کنید. قسمت حق العملکاری برای افراد واسط در خرید و فروش کالا است.
    با تشکر
  24. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: موسوی در 11 اردیبهشت 1397 11:02
    0
    پاسخ
    سلام و درود : در اظهار نامه فصلی ، ثبت یک فاکتورخرید رسمی مثلا ۷۰ میلیونی عین مبلغ فاکتور بایستی ثبت شود؟ یا هزینه های مربوط به آن نیز اضافه شود (هزینه هایی چون حمل و بارگیری و باسکول و تخلیه وانبار و پیک و... نزدیک ۵% کل فاکتور را شامل میشود)    
     زنده باشید
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    میتونید اون هزینه ها را به عنوان 5% ثبت کنید.
    با تشکر
  25. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: علی در 10 اردیبهشت 1397 20:58
    0
    پاسخ
    با سلام خریدهای فروشگاهی داریم بین 5 تا 20 میلیون تومن که هیج اطلاعاتی بهمون ندادن اونارو تو معاملات فصلی چطور رد کنیم؟
    blush پاسخ
    با سلام و قت بخیر
    میتونید به عنوان خرید های 5% ارسال کنید.
    با تشکر
  26. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: کماسی در 10 اردیبهشت 1397 15:31
    0
    پاسخ
    سلام روزتون به خیر . برای ثبت فاکتورهایی که زیر مبلغ 11،000،000 ریال هستن اگر مجموعشون رو نزنم و جدا جدا بزنم مشکلی به وجود میاد ؟؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    خیر. هیچ مشکلی پیش نمیاد. فقط کار خودتون زیاد میشه.
    با تشکر
  27. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: محمد در 10 اردیبهشت 1397 14:14
    0
    پاسخ
    سلام کمیسیون فروش نمایندگی های خودرو در کدام قسمت ثبت می شود؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    کاملا مشخصه. کمیسیون درآمد محسوب می شود و باید در قسمت فروش ثبت شود.
    با تشکر
  28. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سروش جعفری نژاد در 10 اردیبهشت 1397 11:34
    0
    پاسخ
    با سلام و روز بخیر
    شرکتهای پیمانکاری اطلاعات صورت وضعیت های تائید شده را در نرم افزار صورت معاملات فصلی باید در قسمت اطلاعات کارفرما در پیمانهای بلند مدت بزنند یا فروش و یا هردو؟آیا دستور العمل و یا بخشنامه خاصی وجود داره ؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    باید در قسمت اطلاعات کارفرما ثبت کنند. بخشنامه ان در سایت معاملات فصلی سازمان امور مالیاتی است.
    با تشکر
  29. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: پدرام در 8 اردیبهشت 1397 14:27
    0
    پاسخ
    با سلام
    در نرم افزار جدید معاملات فصلی مورخ 5 اردیبهشت 97 ظاهرا قسمت بیمه حذف شده، در اینصورت نمایندگاه بیمه از کدوم قسمت باید صورت معاملات فصلی رو ارسال کنند؟ و اینکه آیا باید به صورت مجموع فروش باشه یا باید تک به تک اطلاعات هر خریدار بیمه رو وارد کرد؟
    اصلا آیا باید حق بیمه پرداختی مشتری رو نوشت یا کارمزد رو؟
    ممنون از شما
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    حذف گزینه بیمه مربوط به 5 اردیبهشت نیست و سال گذشته در بهمن ماه ایت تغییرات رخ داد. بخشنامه ان در سایت معاملات فصلی سازمان است.
    نمایندگان بیمه باید از قسمت فروش اقدام کنند.
    با تشکر
  30. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سارا فضل اللهی در 7 اردیبهشت 1397 10:42
    0
    پاسخ
    سلام و وقت به خیر. ببخشید من اولین بار هست که می خوام صورت معاملات فصلی رو تکمیل کنم.
    در مورد مالیات اجاره ای که از موجر کسر می کنیم، اگر به عنوان مثال سند کسر مالیات رو آذر ماه صادر کردیم، ولی پرداخت اون به اداره دارائی در دی ماه انجام شده، این رکورد باید در فصل پاییز ثبت شود یا زمستان؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    ملاک برای ثبت اجاره سررسید ماه است ونه زمان پرداخت. چراکه طبق اصول حسابداری هزینه یا درآمد به محض تحقق باید شناسایی شود.
    با تشکر
  31. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: جابر در 5 اردیبهشت 1397 23:11
    0
    پاسخ
    سلام و وقت بخیر
    من با شرکت x قرارداد دارم و اطلاعتم رو در قسمت اطلاعات کارفرما در پیمان بلند مدت وارد کردم (صورت معاملات فصلی)...
    اما هزینه های دفتر مثل اجاره دفتر و قبوض آب و برق و... رو نمیدونم توی کدوم قسمت وارد کنم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    با تشکر از سایت خوبتون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    مشخصه تو قسمت خرید.

  32. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: وحید در 5 اردیبهشت 1397 20:25
    0
    پاسخ
    سلام وقت بخیر
    ببخشید سوالی که داریم این هست که روش صحیح ارسال مالیات فصلی برای اتحادیه های صنفی به چه شکلی هست چون اتحادیه ها فقط یک سری هزینه های جاری دارن در واقع کالای خرید و فروش نمی کنند یک حالتی میشه گفت خدماتی هستند.
    ممنون میشم کامل راهنمایی کنید.
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    هزینه ها در قسمت خرید ثبت میشه و ارائه خدمات توسط اتحادیه در قسمت فروش.
  33. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سعید در 5 اردیبهشت 1397 13:01
    0
    پاسخ
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان گرامی
    مبلغ مالیات اجاره که از موجر کسر میکنیم کجا باید درنظر بگیریم؟
    من یک قرارداد مشاوره مالی با شخصی دارم و هر ماه مالیات از مبلغش کسر میکنم(ماده 86 م م ) این قرارداد کجا باید ثبت بکنم ؟؟

    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    مالیات مکسوره از اشخاص ماده 86 مشمول ثبت در معاملات فصلی نیست چون اسامی این اشخاص در قسمت مالیات بر حقوق ارسال می شود.
    در مورد مالیات اجاره نیز نیازی به ثبت در معاملات فصلی نیست.
  34. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: مهدی محمدی در 1 اردیبهشت 1397 10:57
    0
    پاسخ
    سلام خسته نباشید
    آیا هزینه بیمه پرداختی پرسنل را هم باید در صورت معاملات فصلی ارسال کرد؟
    اگر فقط معاملاتی که ارزش افزوده دارند را ارسال کنیم کفایت میکند یا نه؟
    آیا نیازی به ارسال قبوض گاز برق تلفن و آب می باشد؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    خیر حقوق و بیمه نیازی به درج در معاملات فصلی ندارد. چون در سامانه مالیات بر حقوق ارسال می شود.
    میتونید همه هزینه ها را تحت سرفصل 5% ارسال کنید.
  35. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: امين در 1 اردیبهشت 1397 08:40
    1
    پاسخ
    با سلام و احترام
    برخي از شركت ها با ما قرارداد يكساله جهت انجام خدمات مختلف دارند و هر ماه صورت وضعيت خود را جهت اين امور ارسال مي نمايند. باتوجه به اينكه طي يك فصل سه بار صورت وضعيت خود تهيه مي شود آيا امكان ارسال گزارش فصلي به صورت تجميع طي هر فصل وجود دارد.؟
    آيا گزارشات سال 96 را مي توان در سامانه آنلاين بدون در نظر گرفتن فصل و طي يك سال ارسال نمود؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. شما می توانید هر تعداد صورت وضعیت در هر فصل را یکجا ارسال کنید و مشکلی ندارد.
    برای سال 1396 نیز بهتر است در هر فصل مربوط به خود ثبت و ارسال کنید.
    با تشکر
  36. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: محمود در 29 فروردین 1397 10:06
    0
    پاسخ
    نقل قول: محمود
    با سلام
    من یک شرکت حقوقی دارم و در سال 95 یک قرارداد عمرانی با کارفرمای نیمه دولتی داشتم. که در موعد مقرر اضهارنامه مالیاتی رو ارائه کردم. و اضهارنامه های ارزش افزوده را هم ارسال کردم. ولی صورت معاملات فصلی رو اصلا ننوشتم. البته در هنگام بررسی مالیاتی با توجه نداشتن اسناد کافی و قابل استناد برای هزینه ها دفاترم رد شد(فقط دو صفحه اول دفاتر رو برای اینکه جریمه نداشتن دفاتر تعلق نگیره نوشتم) و لذا اداره دارایی میزان مالیات رو بصورت علی الراس محاسبه میکنه که در نوبت بررسی هست. سوال بنده اینه که با توجه به علی الراس شدن مالیات و عدم ارائه دفاتر بصورت کامل آیا لزومی داره که صورت معاملات فصلی 95 رو ارسال کنم. و اگر لازمه ارسال کنم با توجه به تکمیل نبودن مدارک و دفاتر چه چیزی رو باید به عنوان صورت معاملات بنویسم. باتشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. چه دفاتر رد بشه و یا قبول بشه باید صورت معاملات صلی ارسال بشه و در غیراینصورت 1% معاملاتی که ارسال نشده جریمه خواهید شد.
    با تشکر


    باسلام مجدد و تشکر از پاسخ سوال قبلی

    آیا هنوز هم فرصتی برای ارسال صورت معاملات فصلی سال 95 هست؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر مجدد
    مهلت ارسال گذشته اما پیشنهاد می کنم سال 95 را ارسال کنید چون ارسال ان بهتر از عدم ارسال است.

  37. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: محمود در 29 فروردین 1397 01:12
    0
    پاسخ
    با سلام
    من یک شرکت حقوقی دارم و در سال 95 یک قرارداد عمرانی با کارفرمای نیمه دولتی داشتم. که در موعد مقرر اضهارنامه مالیاتی رو ارائه کردم. و اضهارنامه های ارزش افزوده را هم ارسال کردم. ولی صورت معاملات فصلی رو اصلا ننوشتم. البته در هنگام بررسی مالیاتی با توجه نداشتن اسناد کافی و قابل استناد برای هزینه ها دفاترم رد شد(فقط دو صفحه اول دفاتر رو برای اینکه جریمه نداشتن دفاتر تعلق نگیره نوشتم) و لذا اداره دارایی میزان مالیات رو بصورت علی الراس محاسبه میکنه که در نوبت بررسی هست. سوال بنده اینه که با توجه به علی الراس شدن مالیات و عدم ارائه دفاتر بصورت کامل آیا لزومی داره که صورت معاملات فصلی 95 رو ارسال کنم. و اگر لازمه ارسال کنم با توجه به تکمیل نبودن مدارک و دفاتر چه چیزی رو باید به عنوان صورت معاملات بنویسم. باتشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. چه دفاتر رد بشه و یا قبول بشه باید صورت معاملات صلی ارسال بشه و در غیراینصورت 1% معاملاتی که ارسال نشده جریمه خواهید شد.
    با تشکر
  38. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: بهناز در 23 فروردین 1397 10:14
    0
    پاسخ

    باسلام.سال نو مبارک
    در ارسال معاملات فصلی آیا نیازی به ثبت هزینه بیمه هست؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. منتهی از گزینه 5% استفاده کنید.
  39. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: موسوی در 21 فروردین 1397 09:55
    0
    پاسخ
    سلام و سپاس از راهنمای ها و گره های که باز می کنین
    لطفا بفرمایبن منبع یا بخشی در سازمان عریض و طویل  دارایی است که آنلاین و سریع جواب سئولات  مودی را بدون مراجعه حضوری  بدهند( مثل شما )اما زودتر   
  40. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: موسوی در 20 فروردین 1397 19:37
    0
    پاسخ
    با سلام و درودی دوباره:  لطفا راهنمایی فرمایید که منظور از  (سایر عوارض ) که در قسمت آخر بعد از ردیف عوارض ارزش افزوده در   گزارش خرید فصلی  است چیست ؟؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    منوظر حقوق گمرکی یا عوارض شهرداری و ... است.
  41. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: کامران محقق در 20 فروردین 1397 16:12
    0
    پاسخ
    سلام و روز بخیر
    از بابت ارسال گزارش اجاره بهای دریافتی مشکلی ندارم و ارسال کرده ام. از بابت ودایع دریافتی و استرداد ودیعه و اینکه مثلا در یک قرارداد ما در سنوات قبل ودیعه ای دریافت کرده ایم و در حساب موجود است (افتتاحیه) اگر قرارداد تمدید شده باشد از بابت ودیعه ثبتی نزده ایم و بنابراین تراکنشی در سالجاری نداشته ایم. نحوه اقدام در مورد ودایع از دیدگاه مالک (موجر) چگونه است؟ با تشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    از لحاظ موجر نیز ودایع کافیست یکبار در سال ثبت شود یعنی اگر قرارداد دوباره تمدید شود ودایع یکبار ثبت می شود.
  42. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: موسوی در 19 فروردین 1397 14:38
    0
    پاسخ
    سلام و عرض ادب و احترام : قسمتی از یک فاکتور فروش مربوط به  پاییز سال۹۶ بعلت معیوب بودن مرجوع شده است. بایستی بهار ۹۷ امسال برگردانم . تکلیف چیست لطفا راهنمایی فرمایین
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    کافیست شما از گزینه برگشتی استفاده کنید.
  43. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: آرامی در 15 فروردین 1397 11:30
    0
    پاسخ
    با سلام در سال 96 قسمت امتناع از سیستمttms حذف شده حالا با فروشنده ای روبرو شدیم که کدملی خودش را ارائه نمیده چطور باید ثبت کنیم
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    می تونید به عنوان معاملات کمتر از 5% ثبت کنید.
    با تشکر
  44. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: اسماعیل در 13 فروردین 1397 21:24
    0
    پاسخ
    با سلام
    من دفتر مشاور املاک (بنگاه مسکن) در امر خرید وفروش و رهن اجاره دارم
    جهت درج کمیسون که از مشتری میگیریمیم باید در کدام قسمت معاملات فصلی ثبت بشود برایم توضیح بدید با تشکر واحترام فراوان از  جنابعالی
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    چون کمیسیون شما درآمد محسوب می شود باید در قسمت فروش ثبت کنید.
    با تشکر
  45. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سمیرا در 9 اسفند 1396 17:32
    0
    پاسخ
    سلام وقت بخیر
    من در گزارش فصلی پاییز وزمستان مواردی جا انداختم و نیاز به اصلاح هست
    با توجه به این که زمان گذشته میتونم مورد اضاف کنم 2 خرید از 2 شرکت مختلف و یک فروش جا افتاده
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. میتونید گزینه جدیدی ایجاد و ثبت کنید. البته طبق بخشنامه سازمان، مهلت ارسال گزارشات فصلی پاییز و زمستان 96 تا اردیبهشت 97 تمدید شده است.
    با تشکر
  46. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: صدیقه در 17 بهمن 1396 12:08
    0
    پاسخ
    نقل قول: صدیقه
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    اینجانب با شرکت x قراردای تحت عنوان قرارداد نصب داریم و بابت این قرارداد فاکتور نداریم صورت وضعیت داریم
    این صورت وضعیت تایید شده از طرف کارفرما در سامانه معاملات فصلی تحت چه سر قصلی باید گزارش شوند؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    تحت سرفصل اطلاعات کارفرما در پیمانهای بلند مدت باید ثبت کنید.
    با تشکر

    در سال های گذشته که فقط ثبت اطلاعات قرارداد بوده است و اطلاعات پیمانکار و کارفرما تفکیک نشده است ثبت درست گزارش صورت وضعیت در اطلاعات قرارداد است یا اطلاعات فروش؟
    ممنون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    سالهای گذشته روند کاملا فرق داشت. از ابتدای امسال(1396) باید در قسمت قرارداد ثبت شود.
    با تشکر
  47. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: صدیقه در 17 بهمن 1396 11:11
    0
    پاسخ
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    اینجانب با شرکت x قراردای تحت عنوان قرارداد نصب داریم و بابت این قرارداد فاکتور نداریم صورت وضعیت داریم
    این صورت وضعیت تایید شده از طرف کارفرما در سامانه معاملات فصلی تحت چه سر قصلی باید گزارش شوند؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    تحت سرفصل اطلاعات کارفرما در پیمانهای بلند مدت باید ثبت کنید.
    با تشکر
  48. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: فهيمه در 2 بهمن 1396 12:14
    0
    پاسخ
    با سلام من ميخام صورت معاملات فصلي بهار و تابستان و ارسال كنم به صورت افلاين
    خطاي ارتباط با سرور ميزنه.كسي همچين مشكلي داشته؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    این علت گاهی اوقات مربوط به بروز خطا در سامانه خود سازمان مالیات میشه و باید صبر کنید تا این خطا برطرف بشه.
  49. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: امير در 1 بهمن 1396 22:51
    0
    پاسخ
    سلام

    براي فصا پاييز 95 من از يك فروشند 10 تا ركورد خريد ثبت كردم
    من ميتوانم براي اصلاح كل خريد تو يك ركورد ثبت كنم
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. میتونید رکوردها را حذف و در قالب یک رکورد جدید ثبت کنید. اما دقت کنید که تاریخ ثبت رکورد جدید ملاک عمل سازمان خواهد بود وممکن است در اینده به خاطر دیر ارسال کردن جریمه شوبد.
    با تشکر
  50. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: ebrahimi در 26 دی 1396 08:55
    0
    پاسخ
    با سلام و وقت بخیر .
    بنده اظهار نامه ارزش افزوده پاییز رو رد کردم اما یک فاکتور جا موند - یعنی دیر به دستمون رسید - آیا میشه این فاکتور رو در دوره بعدی ثبت کرد و از ارزش افزودش استفاده کرد ؟
    همین مورد برای تابستون ماه پیش اومده - یک فاکتور داشتیم که شرکت صادر کننده  فاکتور اونرو در اظهار نامه بهار رد کرده و ما در تابستان ...
    این موارد رو باید چیکار کنیم ؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. برای ارزش افزوده مشکلی نیست. می توانید در دروه های بعدی ارسال کنید. اما برای معاملات فصلی تا فرصت هست سریعا در گزارش معاملات فصلی ارسال کنید.
    در مورد سوال دوم شما به وظیفه قانونی خود عمل کردید و فاکتور را در فصل خودش ارسال کردید. مشکل از سمت اشخاص دیگر است که برای شما از لحاظ مالیاتی هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
    با تشکر
  51. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: راستین در 20 دی 1396 14:25
    0
    پاسخ
    اشخاصی که ملزم به ثبت نام در نظام مالیاتی نیستند چه کسانی هستند؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    ماده 2 قانون مالیات.
  52. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: رسولی در 11 دی 1396 10:38
    0
    پاسخ
    نقل قول: مهمان مریم
    سلام وقت بخیر...من میخوام در معاملات فصلی سه ماهه پاییز سال 95 یک رکورد اضافه کنم...توی راهنماش نوشته که برای این کار باید یک گزارش جدید برای اون فصل ایجاد کنید بعد اطلاعات رو اضافه کنید..یعنی اون قبلیه باشه کاریش نداشته باشیم بعد یکی دیگه ایجاد کنیم و اطلاعاتمون رو اضافه کنیم؟یعنی در نهایت میشه دو تا گزارش برای سه ماهه پاییز؟ کسی اینکارو کرده تاحالا؟مشکلی پیش نمیاد؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    هیچ مشکلی پیش نمیاد. من خودم بارها این کار را انجام دادم. بینید شما باید اطلاعات را ارسال کنید حالا یک رکورد یا 100 رکورد. اصل این است که اطلاعات را به سامانه معاملات فصلی ارسال کنید.
    با تشکر

    با سلام
    با توجه به تاخیر ارسال شامل جریمه عدم ارسال به موقع میشوید
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. صحبت خانم مریم کاملا درست است ولی ارسال کردن گزارش هرچند دیر شده باشد بهتر از عدم ارسال است. در ثانی تا کنون سازمان امور مالیاتی بارها مهلت ارسال گزارشات را تمدید کرده است. ولی سعی کنید گزارشات را در آینده در مهلت قانونی ارسال کنید.
    با تشکر
  53. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: مهمان مریم در 30 آبان 1396 01:20
    0
    پاسخ
    سلام وقت بخیر...من میخوام در معاملات فصلی سه ماهه پاییز سال 95 یک رکورد اضافه کنم...توی راهنماش نوشته که برای این کار باید یک گزارش جدید برای اون فصل ایجاد کنید بعد اطلاعات رو اضافه کنید..یعنی اون قبلیه باشه کاریش نداشته باشیم بعد یکی دیگه ایجاد کنیم و اطلاعاتمون رو اضافه کنیم؟یعنی در نهایت میشه دو تا گزارش برای سه ماهه پاییز؟ کسی اینکارو کرده تاحالا؟مشکلی پیش نمیاد؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    هیچ مشکلی پیش نمیاد. من خودم بارها این کار را انجام دادم. بینید شما باید اطلاعات را ارسال کنید حالا یک رکورد یا 100 رکورد. اصل این است که اطلاعات را به سامانه معاملات فصلی ارسال کنید.
    با تشکر
  54. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: محمدی در 25 آبان 1396 10:46
    0
    پاسخ
    سلام. اگر فاکتور مربوط به بهار 95 باشد واشتباه ثبت شده باشد قابل ویرایش واصلاح هست یانه؟ با تشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. باید حذف و مجدد در فصل مربوطه ثبت کنید.
  55. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: حسني در 17 آبان 1396 08:24
    0
    پاسخ
    با سلام
    ما شركت حمل و نقل هستيم
    احترامن چند سوال داشتم
    شركت هاي حمل و نقل هر فصل حدود هزارتا بارنامه صادر مي كنند براي ثبت فروش معاملات فصلي تابستان بايد تك تك گيرنده و فرستنده را ثبت كنيم
    چه هزينه هاي شامل خريد ميشه اگر چند مثال بزنيد ممنون ميشم



  56. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: فرزاد در 16 آبان 1396 11:18
    0
    پاسخ
    با سلام و سپاس
    ما کالایی رو با کارت بازرگانی خودمون وارد کردیم با ارز آزاد اما و مقداری هم بیشتر از فاکتور ارسال کردیم که به عنوان کارمزد از حواله کسر شده اما گرک برای محاسبه حقوق و‌عوارض با نرخ ارز دولتی مالیات ارزش افزوده و حقوق گمرکی رو از ما دریافت کرده.
    ما تو گزارش فصلی کدوم نرخ رو باید درنظر بگیریم و اعلام کنیم.
    مرسی از راهنمایی هاتون.
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    با همان نرخی که ارز را خریداری کردید. گمرک نرخ خودشو ثبت می کند که به هیچ وجه قابل استناد نیست و فقط برای محاسبه حقوق گمرکی مورد استفاده قرار می گیرد. اصلا طبق اصول حسابداری بهای تمام شده شما با همان نرخی که ارز خریداری کردید تعیین و محاسبه می شود.
  57. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: میثم مختاری در 16 آبان 1396 08:17
    0
    پاسخ
    سلام خسته نباشین -موقع ارسال صورت معاملات اطلاعات شرکت دیگری رو تو لیست معاملات دیگری ثبت شده و سریعا این اطلاعات اصلاح و حذف شده است و صحیح آن در شرکت اصلی وارد و ارسال شده است.آیا برای شرکتی که اشتباها ارسال شده بود که حذف شده  مشکلی به وجود می آورد یا نه؟ ممنون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    خیر. همانطور که خودتان فرمودید اطلاعات اشتباه حذف شده و صحیح ان ثبت شده.
  58. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: محمودی - اکبر در 15 آبان 1396 21:55
    0
    پاسخ
    ضمن خسته نباشید مهلت ارسال گزارش معاملات فصلی تابستان تا چه تاریخیه؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    هنوز تاریخی از سوی سازمان اعلام نشده است.
  59. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: سودابه در 15 آبان 1396 18:37
    0
    پاسخ
    نقل قول: کارگاه خدماتی
    با سلام و احترام
    در ثبت تجمیعی تاریخ صورتحساب فصلی را چگونه وارد کنیم؟
    blush پاسخ
    با سلام
    در نسخه جدید اجباری به تکمیل تاریخ صورتحساب نیست.





    مگه بار شده تجمیعی ؟؟برای من که همچنان قفله
  60. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: محمودادهم در 15 آبان 1396 17:14
    0
    پاسخ
    باسلام.اینجانب چندماه پیش در حدود 8 ماه از کارخانه به طور مستقیم خرید داشتم و همیشه از دادن فاکتور رسمی به من امتناع میکردند. حال که تمام فاکتورهای این مدت خریدم را لازم دارم با مهروامضای کارخونه بجاش به من صورت حساب های غیر رسمی میدن. ایا با داشتن صورت حساب غیر رسمی میشود پیگیری کرد و چگونگی اینکه مالیات اصلا پرداخت شده یا نشده و این مالیات باید چه کسی پرداخت میکرد من خریدار تقریبا پخش کننده جزیی یا کارخونه؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    ببینید بحث پرداخت مالیات در سطح کلان نیست. هر مودی وظیفه خودش را دارد. به هرحال باید به نحوی مشخصات کارخانه را دریافت کنید. اگر خریداها زیاد نیست نهایتا 1% جریمه انها مبلغ چندانی نمی شود. ولی از این پس سعی کنید هر صورتحسابی که دریافت می کنید به صورت رسمی انجام دهید.
  61. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: بهمن در 15 آبان 1396 11:13
    0
    پاسخ
    با عرض سلام
    احتراما سوالی داشتم. برای ارسال صورت معاملات فصلی برای نمایندگی بیمه آیا باید نام و کد ملی افراد رو برای هر بیمه نامه در بخش مربوطه نوشت یا میتوان مثلا افرادی که در تابستان 96 بیمه عمر خریداری کردن رو همه پرداختی ها رو جمع کرد و بصورت کلی در سامانه ثبت کرد ؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. می توانید یکجا ارسال کنید.

  62. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: کارگاه خدماتی در 15 آبان 1396 10:09
    0
    پاسخ
    با سلام و احترام
    در ثبت تجمیعی تاریخ صورتحساب فصلی را چگونه وارد کنیم؟
    blush پاسخ
    با سلام
    در نسخه جدید اجباری به تکمیل تاریخ صورتحساب نیست.
  63. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: شیرین در 15 آبان 1396 09:40
    0
    پاسخ
    با سلام وممنون از پاسخ و راهنمایی شما در خصوص سوالات قبلی.
    من یه راهنمایی دیگه هم می خواستم :
    در خصوص ثبت گزارش اجاره ماهانه در معاملات فصلی، من طی تماسی که با اداره کل استان اصفهان بخش ماده 169 گرفتم گفتند بخش قسمت ثبت قرارداد اجاره ملک در سایت مخصوص کسانی است که فقط از طریق اجاره کسب درامد می کنند و برای شرکتها و واحدهایی که از طرق دیگه درامد دارند ،اگر ملک را اجاره کردند  باید در قسمت خرید، مشخصات موجر را بنویسند. ودر قسمت اجاره ملک چیزی ثبت نشه.
    میخواستم راهنمایی کنید در این خصوص
    با تشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    پاسخ ایشان اشتباه است. اگر دقت کنید در قسمت اجاره هم موجر است و هم مستاجر پس بنابراین اجاره پرداختی و اجاره دریافتی باید در این قسمت تکمیل شود.
  64. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: شرکت تولیدی در 15 آبان 1396 08:03
    0
    پاسخ
    با سلام
    1- آیا فاکتور های خرید که ارزش افزوده ندارند باید درگزارشات  فصلی ثبت شود؟
    2- روش ثبت کردن پیمانکاران. صورت وضعیت باید ثبت شود یا قرارداد پیمانکار؟
    باتشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    ببینید قبلا هم در پاسخ کاربران عرض کردم این هزینه های جزیی اولا مالیات دنبال این هزینه های جزیی نیست در ثانی اگر هم جریمه بشید یک درصد مبلاغی که ارسال نکردید جریمه می شوید که 80 درصد ان هم موقع رسیدگی بخشوده می شود.
    2- دریافت قراداد باید ثبت شود.
  65. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: ا در 15 آبان 1396 02:00
    1
    پاسخ
    با سلام و احترام
    از آنجایی  که شما عنوان کردید مبالغ جزیی مثل موادغذایی و تاکسی ارسال نشوند آیا اگر این مبالغ بیش از یک میلیون تومان(مجموع) فقط در بخش آژانس باشد باز هم شامل آن می باشد.
    در جایی خواندم که قسمت بیمه مربوط به شرکتها و موسسات بیمه است و در جای دیگر گفته شده مربوط به تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که بیمه هستند می شود کدومشون درست است.من فاکتوری دارم که مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و هیچ اطلاعاتی در مورد آن ندارم برای ثبت آن باید چکاری انجام دهم.

             پیشاپیش از لطفتان کمال تشکر را دارم.
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    ببینید قبلا هم در پاسخ کاربران عرض کردم این هزینه های جزیی اولا مالیات دنبال این هزینه های جزیی نیست در ثانی اگر هم جریمه بشید یک درصد مبلاغی که ارسال نکردید جریمه می شوید که 80 درصد ان هم موقع رسیدگی بخشوده می شود.
    قسمت بیمه مربوط به کارگزاری های بیمه می باشد و بقیه اشخاص باید فروش یا خرید را تکمیل کنند.
  66. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: میتراهخامنشی در 15 آبان 1396 00:55
    0
    پاسخ
    سلام ممنون از سایت مفیدتون یه سوال دارم درمورد گزارش معاملات فصلی .آیا پرداخت بیمه کارکنان سهم کارفرما نیز باید گزارش شود? لطفا با جزییات توضیح دهید ممنون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    خیر بیمه و حقوق و خرید و فروش سهام و حقوق گمرکی نیازی به ثبت در گزارش فصلی ندارند.
  67. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: همایون در 14 آبان 1396 22:40
    0
    پاسخ
     با سلام خدمت شما.لطفا نحوه ارسال معاملات فصلی صنف املاک رو بگین به چه صورت است.؟
    آیا کارمزد دریافتی رو باید در فروش و هزینه های انجام شده رو در خرید ثبت کنند و یا در قسمت اجاره؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    باید در قسمت حق العملکاری ثبت کنید.
  68. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: شیرین در 14 آبان 1396 21:39
    0
    پاسخ
    با سلام من دوتا سوال دارم
    1. در یک موسسه اموزشی که حقوقی می باشد و ارائه خدمات اموزش می دهد و 150 دانش اموز دارد  بنده قبلا درامدسه ماه را در قسمت فروش به صورت تجمیعی میزدم مثلا 100000000 تومان در سه ماه. چون وارد کردن تمامی اسامی به صورت تک تک غیرممکنه. ولی الان این گزینه فعال نیست باید چطور این درامد رو ثبت کنم؟ و اگر گزینه مصرف کننده نهایی را بزنم ایا میشه به صورت جمع کلی زد؟
    سوال 2. در قسمت قرارداد اجاره ، وقتی مکان موسسه از یک موجر حقیقی اجاره شده وارد کردن مشخصات موجر کافیه یا باید یبار دیگه مشخصات موسسه هم ثبت بشه؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    الان نیز می توانید جمع کل درامد را به عنوان مصرف کننده نهایی یکجا ثبت کنید. برای اجاره نیز فقط باید مشخصات موجر ار ثبت کنید.
  69. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: کامبیز در 14 آبان 1396 21:01
    0
    پاسخ
    با سلام شرکت ما از تابستان شروع به فعالیت کرده ولی اطلاعات تابستان اشتباها در فصل بهار گزارش شده و ثبت نهایی هم شده,
    برای اصلاح از فصل بهار به فصل تابستان باید چیکار کرد؟ مجددا عرض میکنم ثبت نهایی انجام شده
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    با تشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    می توانید اطلاعات بهار را حذف و دوباره در تابستان ثبت کنید. البته تا یکبار می توانید اطلاعات ثبت نهایی شده را حذف و یا ویرایش کنید.

  70. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: قیدی در 14 آبان 1396 16:37
    0
    پاسخ
    با تشکر از پاسخ جنابعالی، منظور از سوال بنده به صورت دقیق تر این بود که کرایه حمل خارجی را باید در قسمت خرید ثبت کنیم یا در قسمت واردات؟ با توجه به اینکه شرکت حمل و نقل (فورواردر) ایرانی نیست و در اروپا مسقر است و فعالیت میکند.

    با سپاس مجدد.


    نقل قول: قیدی
    با سلام و خسته نباشید.

    ما شرکت واردات هستیم. می خواستم از حضورتون بپرسم کرایه حمل خارجی را در صورت معاملات فصلی باید در کدوم قسمت وارد کنیم؟
    و اینکه کرایه حمل به شرکت حمل و نقل خارجی (فورواردر) در اروپا پرداخت شده که آنها از طریق ایران ایر محموله را ارسال میکنند. در اینصورت طرف معامله ما جهت ثبت در صورت معاملات فصلی چه کسی خواهد بود؟
    پیشاپیش از لطف حضرتعالی سپاسگزارم.
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    خوب شما باید شرکت خارجی را در قسمت خرید معالات فصلی ارسال کنید. و اگر به ایران ایر نیز هزینهه ای پرداخت می کنید نیز باید ثبت کنید.
  71. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: قیدی در 14 آبان 1396 12:01
    0
    پاسخ
    با سلام و خسته نباشید.

    ما شرکت واردات هستیم. می خواستم از حضورتون بپرسم کرایه حمل خارجی را در صورت معاملات فصلی باید در کدوم قسمت وارد کنیم؟
    و اینکه کرایه حمل به شرکت حمل و نقل خارجی (فورواردر) در اروپا پرداخت شده که آنها از طریق ایران ایر محموله را ارسال میکنند. در اینصورت طرف معامله ما جهت ثبت در صورت معاملات فصلی چه کسی خواهد بود؟
    پیشاپیش از لطف حضرتعالی سپاسگزارم.
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    خوب شما باید شرکت خارجی را در معالات فصلی ارسال کنید. و اگر به ایران ایر نیز هزینهه ای پرداخت می کنید نیز باید ثبت کنید.
  72. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: علی قلی در 14 آبان 1396 10:09
    0
    پاسخ
    سلام شرکتی که سرویسهای ایاب و ذهاب به ادارت و کارخانجات میده صورتحسابهای صادره را در قسمت فروش ثبت میکنه و هزینه ای که به رانندگان میده باید در قسمت خرید ثبت کنه درضمن در ماه 800-900 مورد پرداختی به راننده داره باید همه رو ثبت کنه ممنون
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. منتهی شما می توانید کل پرداختی های هر راننده در یک فصل را یکجا ثبت کنید.
    با تشکر
  73. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: حسین جلیلی در 13 آبان 1396 21:12
    1
    پاسخ
    باسلام و عرض وقت بخیر،
    استاد عذرخواهی میکنم،درمورد صورت معاملات فصلی و احکام حدید دیوان برای کانون سردفتران، ایا طبق قوانین موسساتی که صرفا ارائه دهنده خدمات به افراد خاصی هستن از ارائه صورت معاملات فصلی معافن یاخیر،؟
    باتشکر
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    تا جایی که می دانم طبق رای دیوان عدالت اداری دقاتر اسناد رسمی لزومی به ارسال معاملات فصلی ندارن.
    با تشکر
  74. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: بینام در 13 آبان 1396 16:35
    0
    پاسخ
    با سلام
    نحوه ثبت عوارض که مندرج در برگ سبز می باشد در صورت معاملات فصلی واردات به چه شکل هست.آیا کل هزینه هارو شامل میشه حتی حقوق ورودی بعلاوه نیم درصد عوارض هلال احمر؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    کلا هرگونه عوارضی که در برگه سبز درج شده باید در قسمت سایر عوارض ثبت شود.
    با تشکر
  75. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: معصومه در 13 آبان 1396 10:01
    1
    پاسخ
    نحوه وارد کردن اجاره در فرم ماده 169 چگونه است ؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    باید مبالغ رهن و اجاره ماهانه را در فرم مربوطه ثبت کنید.

  76. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: حسین اللهی در 10 آبان 1396 13:25
    0
    پاسخ
    سلام وقت به خیر
    جهت شرکتهای بیمه ای ثبت اطلاعات به صورت روزانه امکان پذیر نسیت زیرا بایدنوع بیمهنامه را انتخاب نمود با توجه به اینکه شما فرمودید به صورت کلی وارد کنیم چه پیشنهادی دارید ممنونم از وقتی که گذاشتین
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    بله. میتونید فاکتورهای یک شخص را جمع و یکجا ثبت کنید. ولی برای تک تک افراد باید رکورد جدید ثبت کنید. من در فیلم آموزشی تکنیک وارد کردن اطلاعات زیاد را توضیح دادم که چون مدت زمان طولانی دارد و به طور عملی شرح داده شده، قابل ارائه در این مطلب نیست.
    با تشکر
  77. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: کارمند در 9 آبان 1396 12:26
    0
    پاسخ
    سلام وقت بخیر
    شرکت ما یه شرکت تولیدی که مشتریان ثابت زیادی داره ولی برخی مشتریان از دادن کد ملی امتناع میکنن سابق در گزارش امتناع ثبت میشد الان من باید کدوم گزینه رو برای مشتریان ثبت کنم مصرف کننده نهایی ( مغازه دار هستند )
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    در پرسش های قبلی به این مورد پاسخ داده شده است.
  78. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: مجید در 9 آبان 1396 10:22
    0
    پاسخ
    سلام استاد من کارشناس درآمد ی شرکت خصوصی ام تعداد صورتحسابهایی که در طول 3 ماهه صادر میکنم بیشتر از 2000 تا میشه که خیلی از مشتری ها هم تکراری ان .من باید همه رو جدا جدا اطلاعات و شماره فاکتور بزنم یا اونایی که تکراری ان فقط جمع مبلغ فروش سه ماهه رو.لطفا راهنمایی کنید ممنونم
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    میتونید اونایی که تکراری هستن را جمع و یکجا ثبت کنید.
  79. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: کرار در 8 آبان 1396 19:52
    0
    پاسخ
    با سلام ...لطفا راهنمایی کنید برای نمایندگیهای بیمه باید فروش ثبت شود یا کارمزد ؟
    بعضیها میگن فروش و بعضی میگن کارمزد و عده ای هم میگن هر دو باید ثبت شود .و مطلب دیگه اینکه آیا اجاره بهای محل کار و خرید ملزومات اداری  باید به عنوان خرید ثبت شود ؟در صورتیکه کسی اشتباه کند مشمول جریمه خواهد شد ؟

    با سلام و تشکر
    مغازه ام را در اختیار همسرم قرار داده ام برای کسب و کار و قراردادی هم تنظیم شده است و کرایه ای دریافت نمیکنم آیا باید منهم معاملات فصلی ارسال کنم ؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    برای نمایندگی بیمه باید از قسمت بیمه اقدام کنید که در انجا باید کارمزد دریافتی خود را ثبت کنید.
    ببینید ملزومات کم هزینه نیازی نیست. یه نکته را بگم اگر معامله هم ارسال نشود نهایتا 1% درصد جریمه تعلق میگیرد که در صورت قبولی دفاتر 80% ان بخشوده می شود.
    در مورد سوال دوم چون کرایه دریافت نمی کنید نیازی به ارسال نیست.
    با تشکر

  80. نظرات وضعیت: 0 خبر 0 نظر
    نویسنده: علی در 8 آبان 1396 15:26
    0
    پاسخ
    با سلام
    اگر فاکتور های خرید از یک شخص،  یکی بالای حدانصاب5% باشد و دیگری زیر 5% حدانصاب ، حال آیا این دو را باید با هم جمع کنیم وارد کنیم ؟  یانه فاکتور زیر حدالنصاب را در قسمت تجمیعی وارد،  و فاکتور دیگر را با شماره ملی ثبت کنیم؟

    با سلام
    آیا هنوز برای 3ماه دوم96 نرم افزار آفلاین به روز نشده؟چون فرم خرید تجمیعی در آنلاین متفاوت است
    و اینکه در قسمت خرید تجمیعی نام فروشنده و آدرس را در فیلد اجباری میخواهد؛ یعنی نمیتوانیم مبالغ زیر 5%حدالنصاب را از کلیه فروشندگان باهم جمع و وارد کنیم،  آیا این درست است باید  تک تک وارد کنیم؟
    blush پاسخ
    با سلام و وقت بخیر
    میتونید انجام بدهید مشکلی نیست.
    فرم خرید یکیه. احتمالا نرم افزار افلاین شما نسخه قدیمی است.
    بله. میتونید فاکتورهای یک شخص را جمع و یکجا ثبت کنید. ولی برای تک تک افراد باید رکورد جدید ثبت کنید. من در فیلم آموزشی تکنیک وارد کردن اطلاعات زیاد را توضیح دادم که چون مدت زمان طولانی دارد و به طور عملی شرح داده شده، قابل ارائه در این مطلب نیست.
    با تشکر