دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 (نسخه رز) دارای مجوز شامد به شماره ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 11) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش حسابداری و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم.
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار آموزش حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من تدریس آموزش حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری و آموزش حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحساب های مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی آموزش حسابداری که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق .
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگرآن را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

دستورالعمل تنخواه گردان

« دستورالعمل تنخواه گردان پرداخت » 
 
دستورالعمل تنخواه گردان
سایت کاناز اسپید برای علاقه مندان به آموزش حسابداری و عوامل حسابداری دستورالعمل تنخواه گردان را در اختیار قرار می دهد.
 
مقدمه:
در اجرای آیین نامه مالی و بمنظور شفاف كردن ونظام بخشیدن به نحوه عملكرد و اعمال نظارت مالی بر تنخواه گردانها و همچنین
ایجاد تسهیل در پرداخت هزینه ها ،دستورالعمل زیر تهیه گردیده و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا می باشد.
فصل اول : تعاریف و اصطلاحات مرتبط با تنخواه گردان پرداخت:
ماده 1 ‐ تنخواه گردان پرداخت:
عبارت است از وجه معینی كه از محل وجوه شركت بر اساس اعتبارات ابلاغی از طرف مدیرامور مالی یا نماینده وی با تایید
مدیرعامل یا مقامات مجاز از طرف وی برای انجام برخی هزینه ها در اختیار واحدها یا كارپردازان (ماموران خرید) شركت یا
مأمورانی كه مجاز به دریافت تنخواه گردان می باشد قرار می گیرد تا بتدریج كه هزینه های مربوطه انجام پذیرد اسناد هزینه را
بصورت هفتگی تحویل و مجدداً وجه دریافت دارند .
ماده 2 ‐ تنخواه دار
به واحدها یا ماموران خرید (كارپردازان) مستقر در پروژها كه مجاز به دریافت تنخواه گردان می باشند ، اطلاق می شود. واحدهای
مجاز با پیشنهاد مدیر امور مالی و تایید مدیرعامل یا قائم مقام وی در شركت تعیین می گردند.
فصل دوم: تقسیم بندی تنخواه داران
ماده 3: شرایط اشخاصتنخواه دار:
1‐از بین مستخدمین رسمی شركت باشد .
2‐دارای حداقل مدرك تحصیلی دیپلم متوسطه باشد.
3‐دارای صلاحیت و توانایی لازم برای انجام وظایف مربوطه باشد.
4‐حداقل 2 سال تجربه كار مفید در زمینه كارپردازی داشته باشد.
ماده 4 ‐وظایف تنخواه داران:
1‐اخذ اعتبار لازم جهت انجام هزینه مورد نظر.
2‐انجام هزینه پس از صدور دستور از سوی مقام مجاز تشخیص و حواله.
3‐اخذ مستندات مؤید انجام هزینه از قبیل فاكتور خرید، استعلام بها، قبض انبار و...
4‐گواهی انجام كار یا رسید تحویل كالا از واحد درخواست كننده.
5‐تهیه و تنظیم سند هزینه و تخصیص و تعیین مركز هزینه مربوط.
6‐ تحویل اسناد هزینه به امور مالی بصورت هفتگی.
7‐پیگیری لازم جهت دریافت یا ترمیم تنخواه.
8‐ثبت تنخواه دریافتی و اسناد و هزینه در دفتر تنخواه با رعایت ترتیب وقوع عملیات دریافت و پرداخت مطابق روش مندرج در
این دستورالعمل.
9‐واریز وجوه تنخواه مصرف نشده در پایان سال مالی به حساب جاری تعیین شده از سوی امورمالی.
10 ‐ تنظیم صورتجلسه تسویه تنخواه گردان با امور مالی.
11 ‐ تهیه صورت مغایرت بانكی برای حساب تنخواه گردان در پایان هر ماه ، پیگیری و رفع اقلام باز احتمالی و ارسال یك نسخه از
صورت مغایرت در پایان هر ماه به امور مالی.
12 ‐ الزام پرداخت هزینه ها صرفاً به وسیله چك در واحدهای مجاز تنخواه دار . (در صورت لزوم مسئولین می توانند همانند سایر
اشخاص تنخواه دار با رعایت ضوابط این دستورالعمل از امورمالی تنخواه نقدی دریافت نمایند).
13 ‐ خودداری از واریز وجوه غیرمرتبط با تنخواه به حساب بانكی تنخواه گردان.
14 ‐ خودداری از پرداخت وجوه غیر مرتبط با تنخواه از حساب بانكی تنخواه گردان( وام.مساعده.علی الحساب.)
ماده 5 ‐ دفتر تنخواه گردان
تنخواه دار مكلف است عملیات دریافت و واریز تنخو اه گردان ، اصلاحات احتمالی مورد نیاز و همچنین تسویه مانده تنخواه گردان
را با توجه به ترتیب تاریخ وقوع در دفتر تنخواه گردان بشرح ذیل ثبت و ضبط نماید:
1 ‐دریافت تنخواه گردان:
در زمان دریافت وجوه بایستی مشخصات چك و سند امور مالی را در دفاتر نوشته و نسبت به ثبت مبلغ دریافتی در ستون دریافت
دفتر اقدام شود.
2 ‐پرداخت هزینه:
تنخواه دار پس از پرداخت هزینه و جمع آوری اصل مستندات نسبت به تنظیم سند هزینه اقدام نموده و سپس با تخصیص یك شماره بطور سریال به سند هزینه خود و درج تاریخ نسبت به ثبت جمع مبلغ سند هزینه مزبور در ستون پرداخت دفتر اقدام نماید.
شماره سند هزینه میبایست پنج رقمی و دو رقم اول به شماره پروژه تخصیص یابد.
توضیح اینكه عملیات فوق همواره بایستی مورد كنترل قرار گرفته و در صورتی كه برخی اسناد مورد قبول امور مالی قرارنگیرد و واخواهی شود ، تنخواه دار باید نسبت به ثبت اصلاحی سند مزبور به میزان مبلغ اسناد واخواهی شده در ستون دریافت دفتر تنخواه گردان اقدام نماید . قابل ذكر است در ستون شرح و روبروی سند اصلاحی باید مشخص شود كه مبلغ واخواهی مربوط به كدام سند هزینه بوده است.
ماده 6 ‐ تحویل و تحول تنخواه داران
در زمانیكه هر یك از تنخواه داران از ادامه همكاری منصرف شوند و یا بنا به دلایلی افراد دیگری جا یگزین شوند تنخواه دار بایستی اقدامات ذیل را انجام دهد:
1 ‐تنظیم سند هزینه مانده فاكتورها و مستندات و ارائه آن به امور مالی.
2 ‐واریز مانده وجه نقد نزد تنخواه دار به حساب بانكی مشخص شده از سوی امور مالی.
3 ‐ارائه دفتر تنخواه به واحد مالی جهت بررسی و تنظیم صورتجلسه تسویه تنخواه دار.
4 ‐پس از بررسی دفتر تنخواه گردان توسط امور مالی ، ذیل آخرین عملیات ثبت شده در دفتر خط كشیده شود و پایان عملیات تنخواه دارقبلی مشخص گردد.
5 ‐تنخواه دار جدید موظف است از صفحه بعد و با همان شماره سریال سند هزینه ، ثبت عملیات دریافت و پرداخت را انجام دهد.
قابل ذكر است تعهد دریافت مبالغ تنخواه گردان از هر تنخواه دار به تنخواه دار دیگر قابل انتقال نمی باشد.
ماده 7 ‐ تسویه تنخواه گردان در پایان سال:
عملیات سال بعد بلافاصله از صفحه بعد آغاز و شماره سریال اسناد سال جدید مجدداً از شماره 1 شروع میگردد.
فصل سوم : نحوه تخصیصو پرداخت تنخواه گردان
ماده 8 ‐نحوه پرداخت تنخواه به تنخواه داران:
پرداخت به تنخواه داران به دو روش بشرح ذیل انجام می شود:
1‐تنخواه واحدهای تنخواه دار توسط امور مالی و از طریق واریز به حساب بانكی مفتوح شده از سوی امور مالی پرداخت می شود و یا توسط امور مالی به وسیله چك و در وجه اشخاص مذكور با اخذ رسید دریافت چك پرداخت می شود.
تبصره 1 :تنخواه كارپردازان توسط امور مالی بوسیله چك و در وجه كارپرداز با اخذ رسید دریافت چك پرداخت میگردد.
ماده 9 : میزان و سقف مبلغ تنخواه گردان:
تنخواه گردان دارای سقف معینی است و پرداخت كنندگان تنخواه گردان موظف به رعایت سقف تعیین شده می باشند با توجه به تنوع هزینه هایی كه از محل تنخواه گردان انجام میگیرد و تفاوت بین اشخاص تنخواه دار و واحدهای مجاز به دریافت
تنخواه سقف تنخواه گردان هر یك به شرح ذیل تعیین می گردد:
1 ‐سقف تنخواه گردان پرداختی به اشخاص تنخواه دار:
در ابتدای هر سال براساس اعتبارات ابلاغی از سوی دفتر مركزی ، سقف تنخواه گردان اشخاص مجاز به دریافت تنخواه تعیین میگردد.
تبصره: تغییر در سقف تنخواه كارپردازان با دستور و تائید مدیر عامل و یا نماینده وی از سوی مدیر امور مالی اعلام می شود.
2 ‐سقف تنخواه گردان پرداختی به واحدهای تنخواه دار:
تنخواه گردان هزینه های پرسنلی : سقف تنخواه گردان واحد پرداخت كننده حقوق و دستمزد كاركنان در واحد های اجرایی حداكثر به میزان جمع هزینه حقوق و مزایای ماهیانه بر اساس اعتبار تخصیص یافته می باشد.
ماده 10 ‐ تضمین تنخواه:
كارپردازان و اشخاص تنخواه دار مكلف به سپردن اجاره اداری به امور مالی ذیربط مبنی بر كسر بدهی تنخواه از مطالبات خود میباشند.
ماده 11 – پرداخت از محل تنخواه گردان:
1‐امور مالی مكلف است تنخواه مورد نیاز تنخواه داران را برای انجام هزینه به تنخواه داران و با رعایت مقررات این دستورالعمل پرداخت نمایند.
2‐در مواردیكه برای انجام برخی پرداختها تنخواه گردان در اختیار عامل نبوده و یا كافی نباشد وجه اضافی مورد نیاز براساس مدارك مربوط در اختیار او گذارده خواهد شد.
3‐كارپردازان فقط مجاز به انجام هزینه از محل تنخواه در اختیار خود هستند و پرداخت هرگونه علی الحساب و پیش پرداخت توسط ایشان ممنوع می باشد.
-4 تنخواه داران مكلفند علی الحسابها و پیش پرداختهای خرید ر ا با رعایت مستقیماً و از طریق چك به فروشندگان كالا یا خدمات پرداخت نمایند.
-5 تنخواه داران ملكفند تنها در صورت وجود نقدینگی كافی نسبت به خرید كالا یا خدمات اقدام نمایند و ایجاد تعهد و خرید نسیه از محل تنخواه ممنوع می باشد.
6‐واحدهای تنخواه دار مكلفند كلیه قوانین و مقررات و ضوابط مربوط به انجام معاملات را دقیقاً رعایت نمایند.
-7 صدور چك بلامحل توسط افراد مجاز به دریافت تنخواه ممنوع است.
8‐ پرداخت هر گونه وام یا مساعده توسط افراد مزبور ممنوع است.
ماده 12 – ترتیب تنظیم مدارك خرید كالا یا خدمت:
1‐اصل درخواست واحد متقاضی.
2‐دستور مقام مجاز تشخیص دهنده در انجام معاملات مبنی بر موافقت با خرید كالا یا خدمت مورد نظر و ترجیحا با قید برآورد هزینه.
3‐استعلام بهای تهیه شده در صورت انجام خریدهای درحد معاملات متوسط.
4‐صورت مقایسه قیمتهای استعلام شده
5‐اصل فاكتور با صورتحساب فروشنده.
فاكتورهای دریافتی می بایست بدون قلم خوردگی و مشخصاً نام آدرس و شماره تلفن و شماره اقتصادی و شماره ملی فروشنده بر روی آن درج شده باشد و عبارت نقدا دریافت شد یا بصورت نسیه فروخته شد توسط فروشنده با امضا ومهر بر روی فاكتور درج شده باشد.
6 ‐رسید دریافت چك در خریدهایی كه پرداخت به صورت چك انجام شود .
7 ‐قبض رسید انبار، صورتمجلس تحویل كالا به واحد متقاضی یا گواهی انجام كار توسط واحد متقاضی حسب مورد.
8 ‐روكش سند هزینه مطابق فرم نمونه.
9‐صورت خلاصه فاكتورهای سند در صورت تعدد فاكتورها.
فصل چهارم : انجام هزینه ها از محل تنخواه گردان
به منظور یكنواختی در پرداخت هزینه ها توسط تنخواه داران رعایت موارد زیر از سوی تنخواه داران الزامی است.
1 ‐پرداخت از محل تنخواه گردان:
وجوه پرداخت شده از محل تنخواه گردان برای انجام برخی از هزینه، با تایید مدیرعامل یا مقام مجاز از طرف وی انجام می شود.
2 ‐سقف مجاز هزینه از محل تنخواه گردان:
پرداخت هزینه ها از محل تنخواه گردان صرفاً در سطح معاملات جزئی (سقف معاملات جزئی در آیین نامه معاملات شركت تعیین می گردد و به منظور رعایت آن سالانه از طریق امور مالی ابلاغ خواهد شد ) ویا در مواردی كه در اعتبارات ابلاغی پیش بینی شده است مجاز می باشد.
تبصره : خرید یك نوع كالا به دفعات از محل تنخواه گردان بدون دستور و اعلام مركز هزینه و علت تجدید هزینه مجاز نمی باشد.
فصل پنجم : تسویه تنخواه گردان
تنخواه داران مكلفند هزینه های انجام شده از محل تنخواه گردان دریافتی خود را در دفتر تنخواه گردان ثبت و بشرح زیر به امور
مالی ذیربط اعلام نمایند.
1 ‐دوره تسویه اسناد هزینه از محل تنخواه:
هر هفته یك بار اسناد و مدارك هزینه توسط تنخواه دار جمع آوری و پس از تهیه سند هزینه جهت تسویه به امور مالی واحد ذیربط ارائه می شود( درصورتی كه از رقم سقف تنخواه در كمتر از یك هفته ، بیش از 70 %مبلغ كل هزینه شده باشد ،تنخواه دار مكلف است نسبت به احیای تنخواه ، اقدام نماید)
2 ‐كنترلهای مالی بر هزینه ها از محل تنخواه:
امور مالی اسناد و مدارك منظم به سند هزینه را بشرح ذیل كنترل می نماید.
-2-1 اقلام هزینه با تأیید مقام مجاز صورت گرفته باشد.
-2-2 سند هزینه دارای اسناد ومدارك مثبته كه مؤید انجام هزینه است باشد.
-2 آیین نامه معاملات جزئی در خریدهای انجام شده رعایت شده باشد . ‐ 3
-2-4 سقف مبلغ تنخواه رعایت شده باشد.
-2-5 تاریخ اقلام هزینه از 15 روز تجاوز نكرده باشد .
-2-6 كسور قانونی حسب مورد رعایت شده باشد.
-2-7 اقلام هزینه با نیازمندیها مطابقت داشته باشد .
-2-8 مستندات مربوط به دریافت كننده سرویس و یا استفاده كننده هزینه موجود باشد .
-2-9 تخصیص صحیح عوامل هزینه و مراكز هزینه با مدارك هزینه به درستی انجام شده باشد.
3 ‐تأیید قطعی اسناد هزینه از محل تنخواه:
اقلام هزینه پس از تأیید عوامل قطعیت خواهد داشت . در مواردیكه اقلام هزینه بنا به دلایلی به تأیید اشخاص مذكور نرسیده
باشد، تا تعیین تكلیف نهایی (حداكثر 5 روز از تاریخ ارائه ) اسناد واخواهی تلقی شده و از ریز سند هزینه كسر خواهد شد . به ترتیب فوق تنخواه دار مكلف است ظرف مدت مذكور نسبت به رفع واخواهی اسناد هزینه قطعی نشده اقدام نماید.
تبصره 1- امضاء تنخواه گردان ،مدیر پروژه ،مدیر عامل ،در ذیل صورت هزینه (به عنوان تایید وصحت هزینه )قبل از ارائه به امور مالی الزامی است .
20 خرداد 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی 0
ارسال نظر
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
تخفیف شب یلدا کاناز اسپید
مجوز نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال کاناز اسپید در آپارات
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
پلیس فتا