نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 ( نسخه رز) به روزرسانی در تاریخ 1396/07/28 (با قابلیت ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم آموزش نرم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.8) با قابلیت پشتیبانی کامل ...

تفکرها در مورد استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش حسابداری

تفکرها در مورد استفاده از فن آوری اطلاعات در آموزش حسابداری

1.مقدمه

در دنیا و به ویژه در کلمبیا، شکل های متفاوتی از تعامل ارتباطی بین افرادی که دارای تبادلات اقتصادی گوناگون برگرفته از هر دوران و هر زمینۀ توسعۀ حسابداری هستند، وجود دارد. در نتیجه، انسان ها ابزارهایی برای تعیین دانش مرتبط با مدرنیته در زمینۀ حسابداری طرح کرده اند: متغیرهای دینامیک، قوانین، منابع، تکنیک ها، و تکنولوژی ها. این امور بر روش های تفکر و اجرای آموزش حسابداری در جهان تاثیر گذاشته است. در کشوری مانند کلمبیا، پژوهش  و نیز دانش ایجاد بهترین آموزش های حسابداری در بستر دانشگاه ها وجود دارد.
در حال حاضر، رشتۀ حسابداری به بهترین روش های تدریس در بسترهای آموزشی متفاوت، و در فرایندها و اقدامات حرفه ای متفاوت نیاز دارد. بدین تریتب می تواند از دیدگاه ها و رویکردی های روش شناسی بهتری مانند محافظه کاری اجتماعی و تحصیلی، و عمل گرایی معرفت شناختی حسابداری بهره ببرد. این رشته می تواند توسط مدرسان حسابداری به کار رود تا آموزگاران بهتری شوند و با استفاده از اشکال غیر سنتی آموزش، تدریس تاثیرگذاری داشته باشند.
 در جامعۀ فعلی و بر اساس دانش و اطلاعات اقتصاد، آموزش حسابداری و فرایندهای تدریس آن، تاکید تکنولوژیک کلیدی بر اطلاعات و اقتصاد تعلیمی مبتنی بر رهنمودهای تکنولوژیکی و فعال دارد. این دیدگاه ها براساس جنبه های کلیدی اطلاعات اقتصاد است که در شبکه ها و به عنوان یک اقتصاد جهانی عمل می کند (Castells, 2000). برای اطمینان حاصل کردن از این که حسابداری بخسی از جامعه و اقتصاد در جهان است، روش های بهتر و کارآمدتر آموزش و یادگیری در کنار صرفا حسابداری عمل گرا لازم هستند.
این جنبه ها به رشته های متفاوتی که به دنبال سازمان دهی آموزش آکادمیک از شکل کلی آن به دانش خاص هستند، تعلق دارند. حسابداران آینده این دانش را در خدمات اجتماعی برای حل مشکلات و ارائۀ سیستم های اطلاعات شرکت های عمومی و خصوصی به کار می برند. در کل، دانشجویان حسابداری در کلمبیا در مورد زمینه هایی مانند حسابداری، امور مالی، بودجه و هزینه  به صورت طولی-خطی بدون در نظر گرفتن کاربرد آن ها آموزش می بینند. زمانی که دانشجویان کاربرد این زمینه ها را می دانند، شفافیت شناختی بهتری از جنبه های مالی، سیاسی، و اقتصادی دارند. بدین ترتیب آن ها می توانند معمار سرنوشت خود باشند و روش  فعالی برای حل مشکلات مربوط به زمینه های مختلف در کشور خود ارائه کنند.
دانستن و به کار بردن شکل ها، متدها، و تکنیک های متفاوت به مدرسان حسابداری و دانشجویان آن ها برای داشتن یک فرایند معنا دار و روند آموزش-یادگیری کمک می کند. بدین ترتیب، هدف این مقاله بررسی این است که چگونه معلمان می توانند در تدریس حسابداری از طریق منابع تکنولوژیک مبتکرانه تر عمل کنند. بنابراین پرسشی که به این بحث جهت می دهد این است: شما چگونه فرمولاسیون های حسابداری را از طریق واسط آموزشی تکنولوژیکی همراه با اشیاء آموزشی مجازی و تحلیل حسابداری تدریس می کنید؟
یک روش تدریس با شیء آموزشی مجازی با واسطۀ مجازی فرمولاسیون های حسابداری و با هدف تعلیمی ارائۀ آموزش بهتر برای دانشجویان و یک ابزار مفهومی و کاربردی برای تفسیر و آنالیز حسابداری شرکت ها و جنبه های مالی پیشنهاد می شود. در این مورد، این روش دیدگاهی ارائه می کند که بین کاربرد و دقت ریاضی و بین تعادل و مسالۀ مالی ارائه شده است. معلم در فرایند آموزش اجتماعی، ادراکی، و آکادمیک باید روش هایی آموزش-یادگیری را تعیین کند که در آن ها تئوری و عمل با هم ترکیب می شوند و نیز حسابداری با سایر رشته ها درهم می آمیزد.

2.آموزش حسابداری از منظر نظری آموزش
تعلیم و تربیت به عنوان علم آموزش تاثیری اساسی بر فرایند آموزش عملی متغیرهای خاص و معیارهای حسابدرای مالی دارد. تعلیمی که در مورد آموزش حسابداری به کار می رود از جنبۀ معرفت شناسی درنظر گرفته می شود که براساس این دلیل تکنیکی اجتماعی بودن یک حسابدار متعهد در جامعه است، زیرا جنبه های عملی چگونگی به کار بردن روش ها، فرمول ها، و الگوریتم های ریاضی بهتر، و چگونگی دقیق تر بودن در تصمیم گیری های مالی، اقتصادی، و بازرگانی را مدنظر قرار می دهد.
آموزش حسابداری به عنوان فرایند تدریس و آموزش "حسابدار" درک می شود که انعکاس خود در فعالیت حسابداری در جامعه، اقتصاد، و بازرگانی است. آموزش می تواند به فرمولاسیون های این دانش و تاثیر آن بر تحلیل اجتماعی به عنوان جنبه های کلیدی در تکنیک فرایند مالی برای تمام انواع افراد در شرایط آموزشی بالاتر دست یابد.
در حال حاضر، آموزش حسابداری یک آموزش انتقال دهنده و غیر منسجم همراه با جنبه های تکنولوژیک است. بدین ترتیب، میانجی های آموزشی برای ارتقاء بخشی از این موقعیت با آنالیز بهتر فرایند تدریس و گزینه های مبتنی بر تکنولوژی و درک سیستمیک از فرایند مالی، با استفاده از تصویرسازی، نمودارها، و آنالیز آن ها پیشنهاد شده اند.
مدل آموزشی در جستجوی "دست یابی به آموزش از طریق انتقال اطلاعات است". در این مدل آموزش، دانشجو با تکرار، کپی برداری یا  تقلید فرا می گیرد، زیرا او به طور مکانیکی به عنوان یک گیرندۀ بدون خلاقیت یاد می گیرد. در نتیجه، لازم است که یک مکتب جدید بر اساس مدل آموزش عملی وجود داشته باشد، که بدین مفهوم است که یادگیری با "کشف" تحقق می یابد (De Zubir.a, 1997).

3.اهمیت ICT در برنامه های حسابداری آکادمیک
فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را می توان به عنوان مجموعه ای از اطلاعات، لوازم الکترونیک، و تکنولوژی های تله ماتیک، با استفاده از میکروالکترونیک مدرن، ارتباطات راه دور، و محاسبات برای تدوین تمام انواع دستگاه ها، تکنیک ها و فرایندهایی که بر زمینه های متفاوت زندگی بشر تاثیر می گذارند تعریف نمود. از این رو، ICT ها می توانند بر اساس ابزارهای محاسباتی و انفورماتیک باشند که اطلاعات را به منظور انتقال، به اشتراک گذاشتن، و اجتماعی نمودن دانش، پردازش، ذخیره، خلاصه، بازیابی، و فراهم می کنند.
در کسب و کارها، تصمصمات مالی و اقتصادی "یک ساختار انسانی و شکلی از فرهنگ هستند که با توانایی درک، پیش بینی، و کنترل پدیده هایی که انسان را احاطه کرده اند مشخص می شوند" (Mej.a, 2004).
پیشرفت تکنولوژی های جدید و تغییرات اجتماعی که در آموزش فعلی حسابداری رخ می دهد به ICT نیاز دارد تا از پیشرفت یادگیری دانشجو پشتیبانی کند. بنابراین لازم است تا ابزارهای بین رشته ای برانگیخته شوند که مدرسان و دانشجویان در زمینۀ حسابداری با به کارگیری ICT در کلاس درس و در فرایندهای آموزش حسابداری خود آن ها را درک کنند. بنابراین همان طور که IFAC (اتحادیۀ بین المللی حسابدران) توصیه می کند، از طریق IES 2، محتوای برنامه های آموزش حسابداری حرفه ای به این صورت است(IFA, 2008, pp. 39) :
اجزاء فناوری اطلاعات باید شامل موضوعات و صلاحیت های زیر باشد:
(a)دانش عمومی فناوری اطلاعات، (b) دانش کنترل فناوری اطلاعات؛ (c) صلاحیت های کنترل فناوری اطلاعات، (d) صلاحیت های کاربر در فناوری اطلاعات؛ و (e) یک یا ترکیبی از صلاحیت های متناظر برای نقش های مدیریتی، ارزیابی و طراحی سیستم های اطلاعاتی.
در سناریوی دینامیک آموزش حسابداری از منظر آموزش تحصیلات عالی، جنبه های دشواری در آموزش آن وجود دارند (Strajman, 2013). برای مثال: کمبود تخصص، آموزش ناکافی از سوی مدرسان، تغییرات ناخواسته در نقش فرد و مشکلات لوجستیک مربوط به تلفیق آن ها در کلاس درس برای استفادۀ بهتر و بیشتر از ابزارهای تکنولوژی  مربوط به فرایند آموزش-یادگیری.
این بدین معنا استکه آموزش حسابدای در کلمبیا با لحاظ نمودن ICT باید بخشی از سناریوهای آموزشی و تعلیمی باشد که در آن مدرسان متخصص در این زمینه ها مورد نیاز هستند. مضاف براین، این مساله نیاز به تلفیق رشته های متفاوت را به عنوان پشتیبانی (رایانه ها، ریاضیات، و طراحی گرافیک و سمعی-بصری، اقتصاد، ارتباطات، جامعه شناسی، روانشناسی، و غیره) و سیاست های آموزشی جدید که تعامل آموزش حسابداری با ICT را میسر می سازد، مطرح می کند.
ICT ها ابزار معتبری برای ارتقاء فرایند آموزشی جهت تغییر شیوه ای هستند که دانشجویان می آموزند و مدرسان تدریس می کنند. همچنین، این ابزار به اصلاح کاراکتر ابزاری که باید در جنبۀ آموزشی ثانویه باشد، کمک می کند. در زمینۀ به کارگیری این تکنولوژی ها، آموزگار نمی تواند آن ها را به عنوان یک "شیوه" در نظر بگیرد. او باید در مورد آن ها بداند و در مورد هدف به کارگیری آن ها کاملا شفاف باشد. به علاوه، فرایند آموزش-یادگیری حسابداری باید آموزش علمی اجتماعی که هدفش حل مسائل اجتماعی با اشیاء آموزشی مجازی (VLO) است را در شکل گیری خود حفظ کند. آن ها واسط های آموزشی هستند که به صورت دلخواه برای یک هدف آموزشی طراحی شده اند، یک ماهیت تکنولوژیک که در خدمت اعضاء فرایند برای توضیح یا نشان دادن یک مدل یا تکنیک در زمینه ای از دانش است.
 یک VLO دارای محتوا، فعالیت های آموزشی، عناصر زمینه ای و متا داده ها است. این متا داده ها توصیف گرهایی هستند که در اسناد برای ذخیرۀ آسان، شناسایی و بازیابی لحاظ شده اند، که آن  را از یک شیء محاسبه کننده متفاوت می سازد (Ramirez, 2013). محتوای آن، فعالیت های آموزشی آن، و عناصر بستر آن باید توسط مدرس به عنوان یک ساختار سازمان یافته برای هدایت گروهی از دانشجویان در مسیرهای متعدد برای رویارویی ایده-هایشان با حس علمی و انتقادی در راستای یک جامعۀ آموزش مجازی طرح شوند. دانشجو دارای تاثیر متقابل بر روی یکدگیر هستند و تمرینات متعددی در موقعیت های گوناگون انجام می دهند که درک و اجرای اهداف تعاملی را افزایش می دهد. آن ها معمولا اشیاء دانش هستند که با فرایند یادگیری- آموزش در روش شناسی فعال مرتبط هستند.
  به کارگیری VLO در حسابداری در حال حاضر بسیار مهم است. روند سیر آن از کاربردهای محاسباتی حسابداری و فرایند تکنیک به سوی متغیرهای گرافیک و مالی برای مدل های آن در تصمیم گیری و مسئولیت های مالی، قانونی، و حسابداری است. اما، رابطۀ بین آموزش حسابداری و اشیاء آموزش مجازی باید دوباره تعریف شود. این یک زمینۀ جدید بر مبنای متدولوژی و تحقیق بدون ساختار شفاف است. مضاف بر این برخی درگیری های معنایی بین افرادی که این زمینۀ تحقیق را مطالعه می کنند و کسانی که هنوز آن را مسئولیت رئیس ادارۀ آموزش فرض قرار می دهند، وجود دارد.
هدف کارکردن بر روی VLO ساختن و نشان دادن یک پیشنهاد منطقی تعامل بین آموزش حسابداری و اجرای تکنولوژیک یک واسط مجازی آموزش است، که توانایی نشان دادن طرحی که در پشت مسالۀ مالی بر مبنای دیدگاه تکنولوژیک وجود دارد که خود حاصل از یک منظر تجاری نسبت به فن تعلیم تصویر دینامیک و آنالیز عملکرد ریاضی است را افزایش می دهد.
در این مورد، ارائۀ یک روش جدید آموزش حسابداری کلید پردازش تعامل میان آموزش حسابداری و درک دانشجو است، که در فرایند آموزش-یادگیری یک واسط مجازی از فرمول های حسابداری با استفاده از یک ابزار تکنولوژیک تلفیق شده با حسابداری و  علم حساب است. این متد پیشنهادی به عنوان یک VLO ، تجسم فرمول های یکپارچه و جامع، گراف ها، و آنالیز از طریق یک فرایند پیچیده و کامل را برای تدریس متغیرهای مالی فراهم می-کند که دقت و هدفمندی تکنیکی و تکنولوژیکی بیشتری ارائه می کند. 
تدریس فرمولاسیون های حسابداری از طریق یک واسط  آموزشی مجازی نوع OVA یک گزینۀ مناسب برای تلفیق تکنولوژی فعلی با فرایند منطقی تدریس-یادگیری، و نیز آموزنده و جامع است و با یک حس ساخت فعال و پیشنهادی پیرامون منطق فرایند آموزش مالی، تمایل به مشاهدۀ امور دارد. با انگیزۀ درونی فرد می توان به این مساله دست یافت، که با دقت فرمول هایی که از طریق الگوریتم حاصل می شوند و توجه به دینامیک تصویر همراه با درک حس مسالۀ مالی نمود می یابد. 
در حال حاضر، عناصر مفهومی ادراک و بخش عملی انعکاسی مانند مفهوم برهم کنش شناختی بین تصویر دینامیک و درک روند حسابداری در نظر گرفته شده است. این موارد از منظر دیدگاه تعامل ساختاری آموزش و حسابداری برای توسعۀ واسط مجازی با یکدیگر مرتبط هستند. بنابراین برای رسم نمودارهای ریاضی، یک دیدگاه نظری بهتر از حساب انتگرال دیفرانسیل ریاضیات مالی و برخی متغیرها برای ارتقاء دقت فرمولاسیون و استنباط ریاضی پیشنهاد شده اند. درآخر، کاربرد هدفمند گرافیک دینامیک فرمولاسیون های حسابداری در سناریوها و نمونه-های متفاوت تحقق می یابد.
در این مورد، تعامل میان گرافیک و منطق استدلالی آشکار یک تابع مالی، برهم کنش سازندۀ یادگیری از پرسش-ها و مقاصد افرادی که با ابزار در تعامل هستند را ارتقا می دهد. این اقدام، برهم کنش میان تکنولوژی، تعلیم و ارتباطات حسابداری را تسهیل می کند، که در درک معنادار افراد از نزدیک شدن به ابزار به عنوان تابعی از یادگیری و برانگیختن فرایند واقعی که آن ها قصد تدریس آن را دارند، متقابلا تاثیر دارد.
میانجیگری مجازی فرایند تصمیم گیری را در یادگیری مجازی تسهیل می کند و به عنوان فرایند کاربرد آموزش عملی تکنولوژی رایانۀ VLO در فرایند آموزش-یادگیری درک می شود. در روش سنتی، آموزش مبتنی بر مساله اجرا می شود اما، بخش تعاملی قابل مشاهده نیست، و هیچ جزء دینامیکی که در آن تغییرات و جنبش های دینامیک ایجاد شوند و دانشجویان به مشاهده، آنالیز، و نتیجه گیری بپردازند وجود ندارد. اما در روش سنتی بخش هم کنشی می تواند یک روش آموزش مبتنی بر مساله را هدایت کند.

4.نتیجه گیری
در آموزش حسابداری مدرن، در کشورهایی مانند کلمبیا، لازم است تدابیری اندیشیده شود و متدهای آموزش-یادگیری بهتر و جدیدتری برای حسابداری تدوین شوند. در این مورد، روشی مانند واسط مجازی در آموزش و یادگیری فرمول-های حسابداری همراه با تکنولوژی ابزارهای نرم افزار آزاد پیشنهاد شده است. در حال حاضر، تحصیلات به تعلیم و تربیت نیاز دارد. لازم است تدریس در مورد هدفی که قصد دست یابی به آن را دارد ، شیوه ای که دانشجویان فرامی-گیرند و رشد می کنند، نوع تجربیاتی که مناسب و موثر هستند، و تکنیک ها و رویه هایی که برای انجام این فرایند موثر هستند، شفاف باشد.
گاهی اوقات دانشجویان به فرایند یادگیری علاقه ندارند زیرا آن  را یکنواخت و کسل کننده می بینند، انگیزه ای برای یادگیری و استراتژی های مناسبی ندارند و این دست موارد. به این دلیل است که مدل پیشنهادی که ICT  را به کار می برد مهم است، و نیز به این دلیل که بسیار نزدیک به نسل فعلی است. به علاوه، استفاده از نرم افزار، جنبش و تغییر را میسر می سازد و در کوتاه مدت دانشجویان به پاسخ سوالات خود می رسند.
26 خرداد 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی 0
نرم افزار حسابداری فراپیام
تماس با سید مصطفی هاشمی
فیلم آموزش مالیات بر حقوق
کانال کاناز اسپید در آپارات
سال 1396- سال اقتصاد مقاومتی-اشتغال
کانال تلگرام کاناز اسپید
افزونه اکسل اعتبارسنجی همه کاره برای حسابداران
نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز
فروشگاه محصولات آموزش حسابداری
دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی
ساخت آنلاین کد QR
پلیس فتا