دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 ( نسخه رز) به روزرسانی در تاریخ 1396/08/01 (با قابلیت ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم آموزش نرم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.9) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم. 
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحسابهای مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با حقوق صاحبان سهام (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات.
آموزش مالیات بر حقوق
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. GAAP که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق حقوق و دستمزد.
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگر آموزش حسابداری را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

نگاهی جامع بر آموزش حسابداری دولتی

نگاهی جامع بر آموزش حسابداری دولتی

 

۱. مقدمه
ویراستاران این نسخه خاص از من خواستند که براساس فعالیت طولانی آکادمیک خود به عنوان معلم، محقق، نویسنده کتاب و عضو فعال در فرآیند سیاست گذاری حسابداری دولتی، ۱ چشم انداز تاریخی از آموزش حسابداری دولتی ارائه دهد. در راستای توصیه آنها، من تاثیرات اولیه بر شغلم که مرا به سمت متخصص شدن در حسابداری دولتی سوق داد، روندهای غالبی که در آموزش حسابداری دولتی مشاهده کرده ام، فشارهای عمده ای که برای همگام بودن با تغییرات سریع در راهنمایی های کاربردی بر نویسندگان و مدرسان هست، سیاست های عمده ارائه شده توسط مدرسان حسابداری دولتی و چشم انداز آینده را مورد بحث قرار می دهد.

۲.تاثیرات اولیه بر شغل من
وقتی به کسی نظر فراگیر نامساعد عموم مردم را درباره دولتی شدن همه چیز بگوییم، آن شخص ممکن است فکر کند که چرا ۱ فرد دانشگاهی حسابداری دولتی را به عنوان رشته منتخب خود برمی گزیند. درمورد من، فاکتورهای زیادی به عنوان عوامل تاثیرگذار بر تصمیم حرفه ای اولیه من برای تخصص در حسابداری دولتی به ذهن می رسد، تصمیمی که هیچگاه از اتخاذ آن پشیمان نشدم. من بلافاصله بعد از بازنشستگی از نیروی هوایی آمریکا در سال ۱۹۷۷، وارد دوره دکترای دانشگاه میسوری کلمبیا شدم. بدون شک تجربه نظامی و حضور بیش از بیستسال من در دولت فدرال زمینه را برای ورود من به بخش دولتی مهیا کرد.
طی ۳۰ و پنجسال گذشته حسابداری دولتی تغییرات قابل توجهی را متحمل شده است. در حقیقت، من در دوره ای درگیر حسابداری دولتی شدم که مسلما آشفته ترین دوران در تاریخ آن بود- در عواقب بعدی بحران-های مالی همه گیر، از جمله نمونه آن در نیویورک در سال ۱۹۷۵ و بعد از آن در کلیولند، شیکاگو، بوستون و شهرهای دیگر. فشار وارده از سمت بسیاری از گروه ها، از جمله دولت فدرال، بازار بدهی های شهرداری، موسسات عمده حسابداری، بنیاد حسابداری مالی و موسسه آمریکایی حسابداران عمومی تصدیق شده، به مباحثات سیاسی قابل توجه و متعاقبا به مسیر پیشرفتی برای حسابداری دولتی و گزارشات مالی منجر شد. این پیشرفت ها علاقه من را در حسابداری دولتی بیشتر کرد. در آن زمان استدلال من این بود که فضایی با این آشفتگی می تواند فضایی باشد که در آن دانشگاهیان بتوانند تفاوتی ایجاد کنند. 
عامل مهم دیگر فرصت منحصر به فرد من برای راهنمایی گرفتن از ۲ تن از اساتید عالی حسابداری دولتی دانشگاه میسوری بود. پروفسور والتر جانسون حسابداری دولتی را به عنوان ۱ دوره لازم در برنامه آموزشی حسابداری معین کرد و به خاطر کارش در حسابداری دولتی در جامعه بسیار محترم شمرده می شد. در آن زمان برنامه های حسابداری معدودی شامل ۱ دوره لازم حسابداری دولتی می شدند. در اوایل برنامه ام دوره پروفسور والت را گرفتم و علی رغم گیج کنندگی موضوع، کاملا از آن لذت بردم. ظاهرا در دوره او به اندازه کافی خوب عمل کردم که مرا به عنوان دستیار پژوهش در پروژه ای که توسط فدرال تامین مالی می شد و برای ارائه کمک-های فنی به شهرستان های میسوری در جهت ارتقای مدیریت مالی و بالا بردن ظرفیت های پردازش داده آن را سرپرستی می کرد استخدام کرد. به عنوان بخشی از این پروژه، با یکی از مقامات رسمی مهم بخش بون، میسوری، یعنی همان بخشی که دانشگاه میسوری در آن قرار دارد، مصاحبه کردم و نمودار جریان کار عملیات مالی این بخش را ترسیم کردم. در طول این پروژه، من با فعالیت های مالی بخش به خصوص حوزه هایی مثل مالیات بر دارایی، جریان های درآمد، بودجه بندی و کنترل بودجه، حسابداری و عملیات خزانه داری در سطح ایالتی آشنا شدم. در حالی که پروژه در حال انجام بود، والت به دانشکده دانشگاه فلوریدای مرکزی، یعنی جایی که باقی حرفه برجسته خود را در آن گذراند، پیوست. بعد از درگذشت او من مدیر ۳ ماه آخر پروژه شدم و گزارش نهایی را برای آژانس اعطا کننده تسهیلات فدرال تدوین کردم.
دانشگاه میسوری خوش اقبال بود که توانست پروفسور توماس هوارد را برای جانشینی پروفسور جانسون استخدام کند. تحقیق دکترای تام در دانشگاه ایالت آریزونا بر بازار اوراق قرضه شهرداری، یعنی حوزه ای که در آن علاقه ی زیادی کسب کرده بودم متمرکز بود. من و او زمان زیادی را به بحث راجع به بازار اوراق قرضه شهرداری گذراندیم و هر ۲ از تحقیق دکترای پروفسور وندا والاک در همین زمینه که متعاقبا در مجله "تحقیقات حسابداری" منتشر شد الهام گرفتیم. تحقیق وندا و تشویق و راهنمایی تام به من انگیزه داد که پایان نامه ی خود را با نام "تاثیر حسابداری بر میزان ریسک اوراق قرضه شهرداری"  در حالی کامل کنم که از آن مقاله ای با مشارکت تام در یکی از شماره های سال ۱۹۸۴ مجله "تحقیقات حسابداری" منتشر شد. برای حمایت پایان نامه ام روی داده های منحصر بفردی که شخصا از کپی ریز فیش های گزارشات پس از فروش و پیشنهادات رسمی برای نسخه های جدید اوراق قرضه عمومی استخراج کرده بودم سرمایه گذاری سنگینی کردم. این پایگاه داده شامل نسخه های اوراق قرضه و داده های مالی و اجتماعی-اقتصادی برای برای ۱ نمونه ملی از صدها صادرکننده اوراق قرضه شهرداری می شود. نگهداری این پایگاه داده برنامه موفقی در زمینه ی پژوهش اوراق قرضه شهرداری ایجاد کرد که در بیشتر حرفه من هم از جنبه پژوهش و هم از چشم انداز آموزش به خوبی به کارم آمد.
در اواخر دوره ی دکترا، پیشنهاد ماندن در دانشگاه میسوری به عنوان عضو دانشکده را پذیرفتم. در حوالی همان زمان، نیاز شدیدی ایجاد شد برای اینکه کسی به آموزش مسائل مالیاتی بپردازد. تام سخاوتمندانه قبول کرد که برای تدریس در این حوزه آمادگی پیدا کند، اما به تدریس ۱ دوره حسابداری دولتی در ۱ موقعیت خاص ادامه داد. در آن زمان تدریس حسابداری دولتی مسئولیت اصلی من شد، به خصوص از زمانی که به عنوان ۱  دانشجوی دکترا حسابداری دولتی را تدریس کردم. در سرتاسر کارم در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و ۱ سمینار پژوهش حسابداری دولتی در مقطع دکترا تدریس کردم. 
اندکی پس از تصدی و ارتقا یافتن به درجه استاد تمام، به عنوان همکار علمی در هیئت استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) خدمت کردم و در سال ۱۹۹۰ گزارش ۱ تحقیق GASB با عنوان "گزارشات مالی دولت محلی و ایالتی: بررسی اولویت ها در بین قالب های پیشنهادی".  حدودا در همان زمان بود که پروفسور لئون هی در دانشگاه ارکانساس، نویسنده قدیمی کتابی راهنما در حسابداری دولتی، از من دعوت کرد که برای همکاری در تالیف نسخه ۹ کتابش به او بپیوندم. من بارها از کتاب لئون استفاده کرده بودم و به خوبی با آن آشنا بودم. از زمان همکاری در تالیف کتاب در ۸ نسخه همکاری کرده ام که هر کدام تغییر شاخصی را هم در محتوا و هم در فن تعلیم منعکس می کنند. برخی از این تغییرات در بخش های بعدی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

۳.روند آموزش حسابداری دولتی
۳. ۱.تقاضا برای دوره های حسابداری دولتی و روند ثبت نام
در طی دهه ی ۱۹۷۰ و قبل از آن حسابداری و حسابرسی دولتی به طور دقیقی روی آزمون یکپارچه CPA سنجیده نشده بود. علاوه بر آن، فارغ التحصیلان حسابداری نسبتا کمی طالب کار در دولت محلی و ایالتی بودند یا در آنها استخدام می شدند. درنتیجه دانشگاه های زیادی منابع کمیاب را به حسابداری دولتی اختصاص نمی-دادند. تعدادی استثنای قابل توجه وجود داشتند، مثلا دانشگاه میسوری و سایر دانشگاه هایی که نویسندگان کتاب های حسابداری دولتی یا افراد دیگری با پیشینه ی دولتی اعضای دانشکده بودند. بیشتر معمول بود که حسابداری دولتی دوره ای انتخابی بود که شاید یکبار در سال تدریس می شد. یا معمول تر این بود که ۱ یا ۲ جلسه کلاس حسابداری دولتی به عنوان بخشی از دوره های حسابداری پیشرفته برگزار می شد یا اینکه هیچگونه پوشش حسابداری دولتی در برنامه دانشجویان لیسانس گنجانده نمی شد. 
تقاضا برای آموزش حسابداری دولتی به دلیل عواملی مثل افزایش میزان پیچیدگی و حجم استانداردهای حسابداری و حسابرسی دولتی، تاکید بیشتر بر این مباحث در آزمون CPA، کمبود کیفیت قابل توجه در حسابرسی دولتی، و قبل از بحران اقتصادی جاری، تقاضای فزاینده برای حسابداری دولتی و ممیزان و خبرگان مالی در دولت در طی سال ها افزایش یافته است. در حالی که من نمی توانم بر تحقیقاتی که روند ثبت نام های اخیر در دوره های حسابداری دولتی یا میزان ارائه ی دروس استناد کنم، لیست های خرید کتاب ما نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دانشگاه در آمریکا هستند که حداقل ۱ دوره ی انتخابی در حسابداری دولتی و/یا غیر انتفاعی را ارائه می دهند. برخی از این دوره ها بخشی از ۱ برنامه آموزشی سیاست عمومی و یا اداری عمومی هستند، اما بیشتر آنها بخشی از برنامه آموزشی رشته حسابداری هستند.
۳. ۲.روند ادامه دار کمبود مدرسان حسابداری دولتی واجد شرایط
اگرچه دانشجویان بیشتری برای گذراندن دوره های حسابداری دولتی اقدام کرده اند، تعداد دانشکده های واجد شرایط در این حوزه همچنان کافی نیست، که این ۹ تنها نشان دهنده نایاب بودن منابع، بلکه نشان دهنده عدم وجود کارمندان دانشگاهی علاقه مند در این حوزه است(شیفل و اسمیت، ۲۰۰۶). در نتیجه، امروزه بسیاری از دوره های حسابداری دولتی توسط استادیارانی از دولت محلی یا جامعه حسابداری تدریس می شوند، یا توسط کارمندان دانشکده که به صورت آزمایشی برای تدریس دوره انتخاب شده اند. این شرایط محتوای خاص و چالش های آموزشی به نویسندگان تحمیل می کند، چراکه استادیاران ممکن است بیشتر تکیه  بر کتاب ها و وسایل حمایت کننده داشته باشند تا اینکه ابزار و روش های آموزش نوآورانه خود را ارتقا دهند. 
۳. ۳. اثر تکنولوژی
همزمان با تمام حوزه های آموزش عالی، تکنولوژی روش های آموزش و اجرای دوره های حسابداری را تغییر داده است. در مقایسه با شکل معمول دهه ی ۱۹۷۰ هنگامی که تکنولوژی کلاس های درس معمولا از ۱ تخته سیاه و ۱ پروژکتور تشکیل می شد، اگر نگوییم همه، بسیاری از مدرسان از تکنولوژی پیشرو برای تاثیرگذاری و جذابیت بیشتر کلاس های خود استفاده می کنند. در حرفه ی من، معلمان با چالشی فزاینده برای جذاب تر کردن کلاس-هایشان برای نسل دانشجویانی با شخصیت های فردی متغیر روبرو شده اند، نسلی که به اصطلاح X،Y و Z نامیده می شوند. هر نسل از این دانشجویان در تعامل با تکنولوژی های در حال پیشرفت بزرگ شده اند. دانشجویان کنونی در سراسر دنیا با رسانه جمعی و موبایل های متصل به شبکه با هم در ارتباطند و به طور کلی کمتر به رویکردهای سنتی تدریس معلم محور توجه می کنند.
حرفه آموزش عالی، که شامل آموزش حسابداری و به خصوص حسابداری دولتی می شود، با تکنولوژی مدیریت کلاس مثل تخته سیاه(شامل نرم افزارهای موبایل)، تکنولوژی کلاس پیشرو مثل پروژکتورهای کامپیوتری، تخته-های هوشمند، کامپیوترهای متصل به اینترنت و استفاده از رسانه جمعی به نیازهای مدرسان و دانشجویان پاسخ داده است. ناشران به تقاضاها برای تکنولوژی، با ۱ پکیج گسترده پشتیبان کامپیوتری مربوط به بیشتر کتاب ها برای مدرسان و دانشجویان پاسخ داده است. به عنوان مثال کتاب ما ۱ پکیج اینترنتی با ۳ برنامه تجمعی کامپیوتری،کنفراتس های همراه با پاورپوینت که در دسترس دانشجویان و اساتید است، آزمون های تعاملی آنلاین برای دانشجویان، راه حل هایی در فصول پایانی ابزارهای کمک درسی، و ۱ بانک تست کامپیوتری برای اساتید ارائه می دهد. دانشجویان به همراه بیشتر کتاب ها می توانند ۱ نسخه ی الکترونیکی (کتاب الکترونیکی) یا ۱ نسخه چاپی خریداری کنند. همچنین نسخه های سفارشی کتاب که فقط شامل فصل هایی هستند که ۱ استاد می-خواهد به آن مراجعه کند در دسترس است. 

۴. همپای تغییرات حرکت کردن: چالشی برای مدرسان حسابداری دولتی
نویسندگان و مدرسان حسابداری دولتی همپای پیشرفت ماندن در این زمینه را ۱ چالش عمده می دانند. به دلیل انتشار فراوان استانداردهای گزارش گیری و حسابداری جدید و همچنین استانداردهای حسابرسی، به روز نگهداشتن محتوای کتاب ها و ابزار آموزشی حسابداری دولتی ۱ چالش است. در ادامه تعدادی از تغییرات عمده که کتب رقابتی ما در طی سال ها با آنها کنار آمده اند ذکر شده اند.
۴. ۱. بیانیه ی انجمن ملی حسابداری دولتی
پس از بحران مالی ای که در بالا به آن اشاره شد، چندین تن از محققان گروه های تاثیرگذار (مثل کوپر و لیبراند/دانشگاه میشیگان، ۱۹۷۶; دیویدسون، گرین، هلراشتاین، مادانسکی و ویل، ۱۹۷۷; ارنست و وینی، ۱۹۷۹) از نابسندگی راهنمایی در حسابداری دولتی و گزارشات مالی و عدم موافقت گسترده با GAAP انتقاد کردند. در پاسخ به این انتقاد و قانون گذاری فدرال برای سامان دادن به حسابداری دولتی و محلی و گزارشات مالی که مورد تهدید بود، انجمن ملی حسابداری دولتی بیانیه ی ۱ اصول "گزارش گیری مالی و حسابداری دولتی" را در سال ۱۹۷۹ منتشر کرد. بیانیه ی شماره ۱ راهنمایی هایی که قبلا توسط انجمن ملی حسابداری، حسابرسی و گزارش گیری مالی در سال ۱۹۶۸ ارائه شده بود را مجددا بیان کرد و راهنمایی های موجود در راهنمای حسابرسی صنعتی AICPA در سال ۱۹۷۴ که شامل حسابرسان ایالت و واحدهای دولتی محلی می-شد را ترکیب کرد. 
به طور خلاصه بیانیه ی ۱: ۱. مجموعه ای از ۱۲ اصول پایه ای گزارش گیری و حسابداری دولتی را  به صورت مفصل بیان کرد، ۲. ۱ گزارش جامع سالانه ی مالی را پایه گذاری کرد که تمامی گروه های مالی و حسابداری  را شامل می شد. این بیانیه پیشرفت هایی را در صورت های مالی با هدف های کلی ایجاد کرد، که مهم ترین آن برای اولین بار بود که مورد نیاز قرار می گرفت، یعنی صورت های عملکرد مالی برای انواع صندوق ها و صورتی شبیه به صورت درآمدی که توسط نهادهای تجاری ارائه شده بود برای همه ی صندوق های شخصی و سپرده های مشابه. به علاوه، به حکمی ترکیبی برای تغییر در موقعیت های مالی تمام صندوق های شخصی، و ضرورتا حکمی برای منابع و استفاده های سرمایه در گردش نیاز داشت. این اعلامیه ی رسمی تاثیر عمده ای بر تقریبا تمامی جنبه های حسابداری دولت محلی و ایالتی، گزارشات مالی و آموزش حسابداری دولتی داشت.
۴. ۲. تشکیل هیئت استانداردهای حسابداری دولتی در سال ۱۹۸۴
ایجاد هیئت استانداردهای حسابداری دولتی چندین سال مشاجره و مذاکره FAF، هیئت استانداردهای حسابداری مالی، دولت فدرال، AICPA و چندین سازمان دولتی محلی و ایالتی را به دنبال داشت. ساختار و دادرسی هیئت استانداردهای حسابداری دولتی و این حقیقت که این هیئت اولین بدنه ی مستقل تنظیم استاندارد برای گزارش گیری و حسابداری دولتی است، موضوعات اصلی برای کتاب ها هستند و باید توسط دانشجویان مورد بحث قرار گیرند. 
۴. ۳. تاثیر راهنمایی های GASB
از ژوئن ۲۰۱۳ هیئت استانداردهای حسابداری دولتی(GASB) ۷۰ بیانیه برای استانداردهای حسابداری دولتی، ۵ بیانیه برای مفاهیم حسابداری دولتی، ۶ تفسیر، و تعدادی ابلاغیه ی رسمی فنی منتشر کرده است. بیانیه ی شناره ۱ هیئت استانداردهای حسابداری دولتی به صورت رسمی تمامی اعلامیه های موثر NCGA و راهنماهای حسابرسی صنعتی AICPA را در آن زمان به عنوان "تغییر یافته، جبران شده، تکمیل شده، لغو شده و یا جایگزین شده با ۱ اعلامیه رسمی بعدی GASB" پذیرفت. بسیاری از ۷۰ بیانیه ی GASB با مباحث خاص و یا مسائل عملی ای که کمتر در کتاب های حسابداری دولتی مورد بحث قرار می گیرند مقابله می-کند، اما تعدادی از آنها تاثیرات شاخصی بر آموزش و تمرین حسابداری دولتی داشته اند. این بیانیه ها به صورت خلاصه در زیر بیان شده اند.
۴. ۳. ۱. دوره ی قبل از بیانیه ی GASB شماره ۳۴ (۱۹۸۴ تا ۱۹۹۹)
درمیان ۳۳ بیانیه ی ۱ GASB، یعنی تعداد کمی که محتوای دوره ها و کتاب ها را تحت تاثیر قرار دادند، آنهایی هستند که: ۱. ارزیابی نوع خاص صندوق طولانی مدت را حذف کرد و روش جدیدی برای اینکه عملیات ارزیابی خاص چگونه باید گزارش شود ارائه کرد، ۲. بیانیه ی قبلی تغییر در موقعیت مالی تمام صندوق های شخصی را با بیانیه ی جریان های نقدی و راهنمایی های ارائه شده برای اینکه چگونه بیانیه ی جریان های نقدی باید ارائه شود جایگزین کرد، ۳. ۱ گزارشگر دولتی تعریف کرد و برای چگونگی گزارش دادن درباره مولفه های اولیه دولت راهنمایی هایی ارائه داد.، ۴. درباره گزارشات مالی برنامه های انتفاعی بازنشستگان و کارمندان راهنمایی ارائه داد، و ۵. برای عملیات غیر تبادلی راهنمای گزارش دهی و طبقه بندی ارائه داد. 
۴. ۳. ۲. ۱ تغییر انقلابی در گزارش گیری و حسابداری دولتی _بیانیه ی شماره ۳۴ هیئت استاندارد
در ژوئن ۱۹۹۹، GASB بیانیه ی شماره ۳۴، بیانیه های مالی پایه ای و تحلیل و بحث مدیریتی برای دولت های محلی و ایالتی را منتشر کرد. این بیانیه ۱ مدل کاملا جدید گزارش دهی را تجویز کرد. این مدل جدید در این حوزه انقلابی بود و برای دولت مشکلات اجرایی عمده ای را ایجاد کرد، همینطور برای نویسندگان کتاب ها و اساتید. به طور خلاصه، بیانیه ی شماره ۳۴، بیانیه های مالی صندوق گونه ی قبلی را با ۱ تحلیل و بحث مدیریتی، بیانیه های پایه ای مالی و اطلاعات پشتیبان مورد نیاز جایگزین کرد. اعلامیه ی رسمی به ۲ مجموعه از بیانیه های اساسی مالی نیاز دارد، ۱ مجموعه از بیانیه های مالی دولتی که مشابه گزارش دهی واحدهای تجاری با مبنای تعهدی به دست می آیند، و ۱ مجموعه از بیانیه های مالی صندوق محور با ستون های جداگانه گزارش "فقط صندوق عمومی" و "سایر  صندوق ها" که معیارهای عمده ی ذکر شده در استانداردها را داراست. مجموع صندوق های غیر اصلی در ۱ ستون با هم ترکیب می شوند. 
تغییرات ایجاد شده توسط بیانیه ی شماره ۳۴ GASB به قدری گسترده بود که نیاز داشتند تقریبا تمام بخشی از کتاب ما که حسابداری دولتی محلی و ایالتی را پوشش می داد، یعنی حدود ۲/۳ کتاب را دوباره بنویسند. سازگاری با واژگان، اصول، و قالب و محتوای جدید بیانیه ها برای نویسندگان کتاب ها و اساتید به طور مشابهی چالش عمده بود. مسئله پیچیده تر یک فاز سه ساله برای اجرای استانداردها بود. با توجه به اینکه می-دانستیم برخی از دولت ها هنوز از شیوه های قدیمی استفاده می کردند، درحالی که سایرین شیوه های جدید را اجرا می کردند، این موضوع برای اینکه چه زمانی پوشش کتاب را به استانداردهای جدید تغییر دهیم ایجاد سردرگمی می کرد. نویسندگان همکارم و من تصمیم گرفتیم یک ویرایش جدید از کتابمان را که بیانیه ی 34 GASB را پوشش می داد یک سال زودتر از جدول زمانبندی معمول انتشارمان منتشر کنیم. 
نویسندگان کتاب  همچنین با یک تصمیم مفهومی سخت روبرو شدند مبنی بر اینکه چگونه نیازمندی های توام گزارش گیری برای فعالیت های دولتی که توسط بیانیه ی 34 GASB ارائه می شد را با هم ترکیب کنند. تا قبل از بیانیه ی 34 GASB این فعالیت ها فقط در قالب بودجه گزارش می شدند و فقط منابع مشابه سرمایه در گردش که بر مبنای تعهدی اصلاح شده اندازه گیری می شدند گزارش می شدند. بیانیه ی 34 GASB برای فعالیت های دولتی نه تنها به توضیحات بودجه ای (که با بودجه عمده گزارش می شود تا با نوع بودجه)، بلکه به ستون فعالیت های دولتی در توضیحات دولتی که دارایی ها و بدهی ها را با استفاده از تمرکز بر جریان اندازه گیری منابع اقتصادی و مبنای تعهدی حسابداری گزارش می دهد نیاز دارد. این بدین معنی است که فعالیت های یکسان اساسا به دو طریق مختلف گزارش داده می شوند: 1. مشابه روشی که یک واحد تجاری فعالیت ها را گزارش می دهد و 2. مشابه روش سنتی تقریبا نقدی که این فعالیت ها قبلا گزارش می شدند.
در عمل، دولت ها در سیستم های کامپیوتری دفاتر کل بودجه محور خود سرمایه گذاری می کنند و طراحی سیستمی برای گزارش گیری عملیات یکسان به دو روش متفاوت برای دو مجموعه متفاوت از بیانات مالی هزینه-بر می شود. بنابراین، بیش از 10 سال بعد، تقریبا تمام دولت ها شروع می کنند به استفاده کردن از یک سیستم حسابداری بودجه ای و سپس از یک تحلیل طبقه بندی صفحه گسترده غیر بر خط برای تبدیل اطلاعات بر مبنای تعهدی اصلاح شده به مبنای تعهدی استفاده می کنند تا موقعیت های مالی دولتی را اقادامات مقدماتی را انجام دهند. رویکرد حسابداری دوگانه ای که ما توسعه دادیم به این هدف دست پیدا کرده است و به خوبی توسط اساتید و دانشجویان مورد قبول قرار گرفته است. همچنین مجموعه تمرینات کامپیوتری ما رویکرد دوگانه را برای تقویت یادگیری دانشجو به کار می برد. برای اینکه دانشجویان را برای آنچه که در عمل خواهند دید آماده کنیم، یک مثال و یک تمرین انتهای فصل با رویکرد طبقه بندی مجدد صفحه گسترده ارائه می کنیم.
4. 3. 3. دوره ی بعد از  بیانیه ی شماره 34 GASB (1999 تا 2013)
استانداردهایی که بعد از بیانیه ی شماره 34 GASB منتشر شدند تاثیرات بیشتری بر کتب حسابداری دولتی و محتوای دوره گذاشته اند. این استانداردها شامل اجرایی کردن بیانیه ی شماره 34 GASB دانشگاه های عمومی، تجدید نظر کردن در افشای یادداشت ها و بخش آماری یک گزارش جامع سالانه مالی، راهنمایی درباره سایر مزایای بعد از استخدام(مثل مزایای بهداشتی و سلامتی بازنشستگی)، و دستورالعمل های تجدید نظر شده برای گزارش دهی درباره برنامه های مزایای بازنشستگی تعریف شده و گزارش دهی کارفرما درباره این برنامه ها است. 
بیانیه ی شماره 54 GASB "گزارشات موجودی صندوق و تعریف بودجه دولتی" تغییرات شاخصی در شیوه طبقه بندی موجودی صندوق ایجاد کرده است، و شیوه ی ارائه گزارشات موجودی صندوق دولتی را تغییر داده است. بیانیه ی مفاهیم شماره 4 GASB، "عناصر صورت های مالی" و دو استاندارد بعد از آن(بیانیه ی شماره 63 GASB "گزارشات مالی جریان های ورودی و خروجی منابع و موقعیت اصلی" و بیانیه ی شماره 65 GASB "مواردی که قبلا به عنوان دارایی و بدهی گزارش می شدند") دو عنصر جدید از صورت های مالی دولتی معرفی کردند، جریان های ورودی و خروجی منابع را تسلیم کردند و بخش دارایی های خالص دولتی، صندوق های شخصی و سپرده های صندوق ها را با بخش موقعیت خالص جایگزین کردند.
به دلیل اینکه برخی موارد که قبلا به عنوان دارایی گزارش می شدند الان به عنوان جریان های تسلیم شده ی ورودی منابع گزارش می شوند و آنهایی که قبلا به عنوان بدهی گزارش می شدند الان به عنوان جریان های خروجی تسلیم شده ی منابع گزارش می شوند، GASB دستورالعملی برای شناسایی موارد خاصی که تحت تاثیر قرار می گیرند ارائه کرده است. تغییرات اینچنینی، برای اطمینان از اینکه دانشجویان قوانین و واژگان را به درستی یاد می گیرند، نیازمند توجه بیشتر نویسندگان و اساتید به جزئیات است. 
5. مدرسان حسابداری دولتی که به صورت شاخصی بر سیاست های حسابداری و حسابرسی تاثیر گذاشته اند
شاید بیشتر از حسابداری شرکت ها، مدرسان حسابداری دولتی به شکل دهی سیاست های گزارش دهی و حسابداری دولتی و همچنین حسابرسی دولتی کمک کرده اند. پروفسور رابرت فریمن، میشل گرانوف، و بعدها لئون هی، که همگی نویسندگان کتاب ها را هدایت می کردند، در طی دهه ی 1970 عضو NCGA بودند. فریمن و هی در زمان پروژه بازنگری NCGA که به اعلان بیانیه ی شماره 1 NCGA منتج شد، که در بخش قبلی راجع به آن بحث شد، منتج شد. فریمن در انجمن مشورتی استانداردهای حسابداری دولتی، یعنی هیئتی که به GASB مشورت می دهد، و بعدا به عنوان عضو و رئیس GASB خدمت کرد. گرانوف هم علاوه بر خدمت در NCGA، در حال حاضر هم عضو هیئت مشورتی استانداردهای حسابداری فدرال و هم عضو GASB است، و در GASAC و انجمن مشورتی ممیزان کل آمریکا درباره استانداردهای حسابرسی دولتی خدمت کرده است. هی همچنین در GASAC خدمت کرده است. ویلیام هولدر رئیس کل مدرسه حسابداری لونتال در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، به عنوان عضو GASB و در جایگاه رهبری AICPA خدمت کرد. علاوه بر اساتیدی که به آنها اشاره کردیم، چندین تن دیگر از جمله پروفسور جان انگسترامف رابرت اسمیتی اسمیت، سوزان کانوری، ژاکلین رک (عضو کنونی) و خودم در GASAC خدمت کرده ایم. سه نفر آخر عضو تیم نویسندگان کتاب حسابداری دولتی هستند یا قبلا بوده اند. من و پروفسور رودا ایسرمن در انجمن مشورتی حسابرسی دولتی و من و انگستروم (و شاید مدرسان حسابداری دیگر) در کمیته ی حسابداری و حسابرسی دولتی AICPA خدمت کرده ایم. من و مرحوم پروفسور گیل کرین حدود 20 گروه متمرکز برای GASB به همراه گروه های اجتماعی اوراق قرضه شهرداری و دیگران را رهبری کردیم، که بیشتر این رهبری توسط کرین انجام شد. اطلاعات به دست آمده از این گروه های متمرکز در بررسی های بعدی GASB روی بیانیه ی شماره 34 GASB مدل گزارش گیری تاثیرگذار بود. اگر نگوییم همه، بیشتر این اساتید همچنین در گروه کارهای گوناگونی در GASB، AICPA، و سایر هیئت های تنظیم استاندارد خدمت کرده اند. 
دلیل اینکه من به این مشارکت های مهم گذشته و کنونی در سیاست گذاری ها اشاره کردم این بود که سایر مدرسان حسابداری دولتی به خصوص کسانی که به تازگی وارد این حوزه شده اند را به یافتن راهی برای شرکت در فرآیند سیاست گذاری تشویق کنم. بسیاری از اساتیدی که در بالا نام آنها برده شده روابط اولیه خود را با کارمندان یا اعضای هیئت GASB یا FASAB از طریق برنامه های انجمن حسابداری دولتی(AAA) و غیر انتفاعی(GNP) آمریکا ایجاد کرده اند. عضویت و مشارکت در بخش غیرانتفاعی و کنفرانس های سالانه سازمان-های حرفه ای حسابداری دولتی فرصت هایی عالی برای رابطه برقرار کردن با مدرسان و سیاست گذاران و متخصصان عملی حسابداری دولتی در سطح آمریکا و جهان ایجاد می کند. 

6. چه چیز پیش روی دانشگاهیان حسابداری دولتی است؟
دیدن تغییرات اساسی در استانداردهای گزارشات و حسابداری دولتی در سه دهه ی آینده به اندازه ی تغییرات ایجاد شده در سه دهه ی گذشته بسیار غافلگیر کننده است. همان طور که در این مقاله بحث کردم، 30 یا 35 سال گذشته در شیوه ی تنظیم استانداردهای حسابداری انقلابی بوده است، به خصوص با توجه به حجم وسیع تغییراتی که به وجود آمده است. به دلیل اینکه شفافیت بالایی در زمینه ی مالی به صورت مرتبط به دست آمده است، تلاش های آینده ی GASB، همان طور که در این برنامه منعکس شده است، به نظر می رسد که بر ایجاد نسخه های عملی، پالایش بیشتر چهارچوب مفهومی آن، گزارش اطلاعات مربوط به آینده، و رسیدگی به مسائل فنی مثل گزارش مالی الکترونیکی از طریق رسانه های گوناگون ازجمله رسانه اجتماعی و دسترسی کاربران به داده های مالی پایه ای دولت متمرکز می شود. 
6. 1. تحقیقات در زمینه ی حسابداری دولتی
تحقیقات منتشر شده در زمینه ی حسابداری دولتی نسبت به تحقیقات در سایر زمینه های حسابداری عقب مانده است، بخشی از آن به دلیل حمایت کم مقاله های باکیفیت و بخشی دیگر به دلیل تمایل ناشران مجله ها به منفی نشان دادن تحقیقات حسابداری دولتی است. عواملی چون عدم وجود پایگاه های داده کامپیوتری و کمبود اعضای دانشگاهی تمام وقت در حوزه حسابداری دولتی ایجاد یک برنامه تحقیقاتی بهره ور و باکیفیت را مشکل ساخته است. به جز کمبود دانشکده های حسابداری دولتی، عوامل دیگر در حال توسعه چشم انداز تحقیق در این زمینه هستند.  در بین این عوامل یک مجله تحقیقاتی که به وسیله بخش AAA-GNP پشتیبانی می-شود، یعنی مجله حسابداری غیرانتفاعی و دولتی، وجود دارد که یک مخرج اضافه برای تحقیقات غیرانتفاعی و دولتی و در دسترس بودن پایگاه داده های جدید ایجاد می کند. اینها شامل پایگاه داده هایی مثل پایگاه داد مربوط به هیئت قانون گذاری امنیتی شهرداری یعنی اکسس بازار الکترونیکی شهرداری می شود (http://www.emma.msrb.org). سیستم تحقیقاتی حسابداری دولتی GASB (GARS)(که برای دانشکده و دانشجویان با کلمه عبوری که از انجمن حسابداری آمریکا دریافت می کنند قابل دسترسی است) و پایگاه داده موسسه تهاتری فدرال حسابرسان برای هر حسابرس (http://harvester.census.gov/sac). سرانجام بسیاری از دولت ها به خصوص آنهایی که جمعیت بیش از 25000نفر دارند، بودجه ها و گزارشات جامع سالانه ی مالی خود را بر روی وب سایتشان قرار می دهند. 
6. 2. آموزش حسابداری دولتی
کمیسیون Pathway مشترک AAA و AICPA درباره گزارش آموزش عالی حسابداری در جولای 2012 منتشر شد. با توجه به اهداف بند چهارم گزارش، آموزش حسابداری دولتی در جایگاه مناسبی برای ارتقای قطعی این اهداف قرار گرفته است. دانشگاه ها و دانشکده ها شدیدا بر استادیاران انجمن برای آموزش حسابداری دولتی تکیه دارند، و تجربه به من می گوید که استادان تمام وقت حسابداری دولتی تمایل دارند که بیشتر درگیر انجمن متخصصان شوند. در نتیجه آموزش حسابداری دولتی باید برای دستیابی به توصیه های Pathway کمک کند تا: 1. دانشکده های متخصص محور را هرچه تمام تر با جنبه های قابل توجه آموزش حسابداری توام کنند، 2. تحقیقات دانشگاهی را بیشتر بر مسائل مربوط متمرکز کنند، و 3. ارزش تبادلات استاد و آموزگار عملی را بالا ببرند. در حالی که موسسات برای تعریف مجدد بدنه دانش که اساس برنامه های آموزشی آینده را تشکیل می دهند فعالیت می کنند، حسابداری دولتی و غیر انتفاعی باید باید مکانی را به این جریان اختصاص دهد و به دنبال نقش های مهم تری در بین حوزه های دیگر تخصصی سازی حسابداری باشد.
23 اردیبهشت 1395 نویسنده: سید مصطفی هاشمی 0