فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه ...

نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.6) با قابلیت پشتیبانی ...

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری

 

راهکارهای کاهش هزینه در واحد حسابداری را بررسی می کنیم:
1- روال کار مشخص شود.
2- افراد مورد نیاز به نحو مناسب انتخاب شوند.
3- از هزینه کردن غیر ضروری برای خرید سیستم جلوگیری شود.
4- پوزیشن بی مورد در واحد نداشته باشیم.
5- آموزش را جدی بگیریم.
6- کنترل ها را قوی کنیم.
7- تصمیمات منطقی داشته باشیم.
8- سرمایه گذاری بلند مدت در این بخش داشته باشیم.
9- ایجاد انگیزه کنیم.
10- شیب کاهش هزینه ها را ملایم کنیم.

1- روال کار مشخص شود.
برای واحد مالی حتما کتابچه ای تهیه شود تا بر اساس آن کارها انجام شود. چه اشکالی دارد برای این واحد دستورالعملی جامع فراهم گردد؟ مطمئن باشید این دستورالعمل حداکثر ظرف 6 ماه تهیه خواهد شد ولی سال ها از آن استفاده می شود.
2- افراد مورد نیاز به نحو مناسب انتخاب شوند.
بسیار دیده شده افرادی که در این بخش انتخاب می شوند که شرایطی به جز انجام کار حسابداری دارند. لطفا ظاهر و نسبت ها و پارتی ها و توافق و سفارش را در کار فراموش کنید. اینجا واحد مالی است. کارفرما کار می خواهد و نتیجه. این جا روابط عمومی و فروش نیست. فقط قدرت انجام کار و خصوصیات یک حسابدار برای این واحد مهم است و لا غیر.
3- از هزینه کردن غیر ضروری برای خرید سیستم جلوگیری شود.
می توان گفت که امکان داشتن 1200 گزارش در یک برنامه حسابداری نه تنها حسن نیست بلکه عیب هم هست. شما وقتی از ملک و ماشین و پول خودتان نمی توانید به دلیل کهولت و بیماری و مشغله استفاده کنید بهتر نبود اصلا این امکانات را نداشتید اما با حداقل های خود رضایت مندی را برای خود و خانواده فراهم می کردید؟ کافی است ما بدانیم چه می خواهیم آن وقت خواهید دید که هزینه خرید سیستم ها چه مقدار به واقعیت نزدیک می شد.
 
 
برای شرکتی که با روش دستی هم می توان حساب هایش را مشخص کرد نیازی به میلیون ها تومان پرداخت برای داشتن برنامه یکپارچه نیست.

4- پوزیشن(موقعیت) بی مورد در واحد نداشته باشیم.
کارمند حسابداری-کمک حسابدار- حسابدار-حسابدار ارشد-معاونت مالی- مدیر مالی- رییس حسابداری- سرپرست حسابداری و ووووو
این همه القاب؟! اولا با داشتن این همه لقب انتظار کارمند را بالا می بریم. دوم باعث جلوگیری از پیشرفت او می شویم که برای بالا بردن سطح علمی خود تلاش کند و سوم هزینه بی مورد به شرکت تحمیل می کنیم. پیشنهاد می شود اول بگذاریم در عمل افراد خود را نشان بدهند بعد تا می توانیم مدال به سینه ایشان بزنیم.
5- آموزش را جدی بگیریم.
حتما در هر مرحله ای خود را از آموزش بی نیاز ندانیم. برای همه در هر سطح کاری که هستیم، با آموزش می توان در وقت همکاران صرفه جویی کرد و کار را بهتر انجام داد و از هزینه های بی مورد اضافه کاری جلوگیری نمود.
6- کنترل ها را قوی کنیم.
به گونه ای کار را انجام دهیم تا در بود  ونبود مافوق کارها انجام شود و وقت فرد استخدامی برای کار گذاشته شود و از زمان حضور در شرکت برای کار مشخص استفاده شده و نه به شکل های مختلف اتلاف وقت نماییم.
7- تصمیمات منطقی داشته باشیم.
تمرین کنیم تا در این بخش با درایت تصمیم بگیریم و بگدار به آب نزنیم. هزینه هر تغییر در این بخش بسیار بالاست چه از نظر جایگزینی افراد و چه سیستم و غیره. باید قبل از انجام تغییر برآوردهای مناسب داشته باشیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.
8- سرمایه گذاری بلند مدت در این بخش داشته باشیم.
سعی کنیم افراد کلیدی را در این بخش برای مدت طولانی نگه داریم. شرکتی که در هر دوره یک گروه جدید استخدام می کند قطعا همیشه در هر دوره مشکل خواهد داشت. به شکل های مختلف برای یک کارفرما مقدور است که این موضوع را به انجام رساند و مطمئن باشد تغییر در افراد باعث هزینه بیشتر می شود و کاهش هزینه به دنبال نخواهد داشت.
9- ایجاد انگیزه کنیم.
دقیقا مانند بند هشتم یک کارفرما باید بتواند انگیزه کافی را در واحد مالی ایجاد کند و سرپرست این واحد نیز به همین ترتیب. ایجاد انگیزه ظاهرش هزینه و در عمل کاهش آن است. کارمند شاد با انرژی خوب کار می کند و در زمان مناسب کار را به انجام می رساند ولی فردی که درگیر افکار بی مورد باشد قطعا ساعت ها برای مجموعه هزینه اضافه کاری ایجاد می کند اما در عمل هم کاری انجام نمی دهد. برای این بند و بند قبلی راهکارهای متعددی وجود دارد که در فرصت مناسب با توجه به شرایط هر شرکت قابل اعلام است.
10- شیب کاهش هزینه ها را ملایم کنیم.
در تمام واحدها کاهش هزینه ها باید به تدریج باشد و نه طوفانی. کافی است در یک واحد تجاری این مطلب به شکل نامناسب مطرح شود آن وقت است که رخوت سراسر مجموعه را در بر می گیرد.
خوب توجه کنید: هدف اصلی در کاهش هزینه ها یعنی افزایش بهره وری نه حذف و اخراج افراد و کاستن درآمدها و نه اخراج شاغلین و استفاده ابزاری از این مقوله. خیر. ما به دنبال این هستیم که با آموزش افراد و برنامه ریزی کارها سریعتر شود و هزینه های بی مورد کاسته شود و به جای آن سود شرکت بالا رفته و در این سود همه به نسبت خویش سهیم بوده و کارفرما این بار بخشی از هزینه را به عنوان پاداش بهره وری به پرسنلش اهدا نماید. لذا این موضوع حتما رعایت شود و ضمنا باید برای اقدام به این مهم قبل از شروع، برنامه ریزی خاص آن و مطالعه لازم انجام شده باشد.
در هر حال با توجه به شرایط جاری، افزایش بهره وری و کاهش هزینه های غیر ضروری اجتناب ناپذیر است و فرد مسئول در مجموعه خود با مشورت می تواند این منظور را تحقق بخشد.
13 بهمن 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی 0