فیلم‌آموزش‌ارسال‌لیست‌مالیات‌برحقوق بانرم‌افزار و سامانه آنلاین

فیلم‌آموزش تهیه و ارسال‌لیست‌مالیات‌بر‌قوق بانرم افزار(با نسخه ...

فیلم آموزش‌حسابداری‌حقوق‌و‌دستمزد با اکسل و نرم‌افزار‌حسابداری

فیلم آموزش‌حسابداری‌حقوق‌و‌دستمزد با اکسل و نرم افزار‌حسابداری(کاملا ...

نرم‌افزار تبدیل‌شماره‌موبایل‌به‌VCF کاناز

نرم افزار‌تبدیل‌اکسل‌به‌VCF کاناز (تبدیل اکسل‌به‌VCF) (نسخه ...

فیلم آموزش‌ارسال‌معاملات‌فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و  ارسال‌معاملات‌فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(نسخه ...

افزونه‌تبدیل‌تاریخ کاناز برای اکسل

  افزونه(Add-In) تبدیل تاریخ کاناز برای اکسل یکی دیگر از سری نرم افزارهای کاربردی سایت ...

دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کاناز

نرم افزار‌حقوق‌و‌دستمزد کاناز نسخه 12.6 (نسخه آنتوریوم)   به روزرسانی ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) کاناز

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 3  همراه با فیلم آموزش ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05   ...
دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی
کانال کاناز اسپید در آپارات

سیستم حسابداری شهرداری ها

سیستم حسابداری شهرداری ها

مقدمه:
حسـابداری شهـرداریها در مقام مقایسـه با حسـابداری بازرگانی جزئی از حسابداری دولتی میبـاشد وكلـیه خصوصیـات قائل شده در كتـب و منابـع مخـتلف حسـابـداری دولتی در مورد حسابداری شهـرداریها نیز صـادق است ولی حسـابداری شهرداریهـا در مقایسـه با حسـابداری دولتـی دارای ویژگی خاص میباشد .
1- روش حسـابداری
از نقطه نظـر مبانی ثبت فعالیت های مالی روش حسـابداری در شهرداریها روش نقدی خواهد بود« بدین معنی كه درآمـد از جمع اقـلام وصـول شده تا پایان سـال مالـی و نیز هزینـه از جمع اقلام پرداخـت شده تا پایان دوره عمـل بودجه كه 15 اردیبهشـت سـال بعـد میباشد تشكیل میشـود»
در مـورد درآمد هائیكه عملاًبرگ تشخیص و یا پیش آگهی صادر میشود و یا دین مـودی نسبت به آنها تحقـق پیدا میكنـد حسابهای انتظامی تشكیل و در آنها ثبـت میگـردد تا اقـلامی از درآمـد های مـذكور كه در طول سال مالی به حیطه وصول درنیامده اســت عند اللزوم در پیش بینی درآمدهای بودجـه سال بعـد منظـور شود.
در مورد هـزینـه های آن قسـمت كه در طول سال مالی تحقق یافته ولی پرداخت آن تا پایـان دوره عمـل بودجـه صـورت نگـرفته اسـت در حساب دیـوان شهرداری منظـور میگردد تا از محل اعتباراتی كه در بودجـه بعنـوان پرداخـت دیوان پایـدارو به تصـویب میرسـد و پرداخـت شـود.
جمـع اقـلام درآمدهای وصـول نشده تا پایان سـال مالـی نسـبت به هر یك از منـابع درآمـد و هـزینـه هـای تحقــق یافته پرداخت نشده تا پایان دورة عمل بودجه باید در گزارش ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 3 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

حسابداری دولتی

حسابداری دولتی 

مقدمه :
مدیریت فرآیند تصمیم گیری است و تصمیم گیری نیازمند اطلاعات است. از میان اطلاعات گوناگونی كه مدیران برای اخذ تصمیمات خود بدان نیازمندند، اطلاعات مالی جایگاه ویژه ای دارد، چرا كه اكثر قریب به اتفاق تصمیمات مدیران مستقیما آثار و پیامدهای مالی داشته و یا بطور غیر مستقیم وضعیت مالی موسسه را تحت تاثیر قرار می دهند. اطلاعات مالی و حسابداری ابزار ارزشمندی جهت تصمیمات مربوط به تامین، تخصیص و كنترل منابع اقتصادی در اختیار مدیران قرار می دهد. 
هر یك از دستگاههای اجرایی كشور عهده دار انجام برخی از وظایف دولت هستند و لذا برای ایفای وظایف محوله، بودجه ای در قالب اعتبار مصوب از محل بودجه كل كشور در اختیار آنها گذاشته می شود تا پس از تخصیص اعتبار و دریافت وجه از خزانه براساس مقررات موضوعه و جهت تحقق اهداف معین دستگاه آن را به مصرف برسانند. 
حسابداری فقط با وقایعی كه بتوان آن را با پول اندازه گیری كرد، سروكار دارد. باین ترتیب بسیاری از رویدادها و واقعیتهای مهم یك سازمان كه قابل بیان به زبان پول نیستند در دفاتر مالی آن ثبت و ضبط نمی شوند. 
حسابداری یك نظام اطلاعاتی مالی است:
این نظام اطلاعات مالی مجموعه ای از روشها و قواعدی است كه از طریق آن اطلاعات مالی مربوط به یك موسسه، جمع آوری، طبقه بندی و به نحو قابل فهم و ساده ای در قالب گزارشهای مالی خلاصه و گزارش می شود تا بتواند در تصمیم گیریهای مدیران و در تحقق اهداف موسسه مورد استفاده قرار گیرند. 
نتیجه آنكه حسابداری ابزار تصمیم گیری و مدیریت است و نظام حسابداری هر سازمان تابع نیازهای اطلاعاتی آن سازمان می باشد. 
تعریف حسابداری دولتی: 
حسابداری دولتی نظامی است كه اطلاعات مالی مربوط به فعالیتهای وزارتخانه ها و موسسات دولتی را بمنظور تصمیم گیری صحیح مالی و كنترل برنامه های مصوب بودجه سالانه و منابع مالی مورد استفاده دولت، جمع آوری، طبقه بندی، تلخیص و گزارش می نماید. 
در تعریف بالا تاكید بر برنامه های مصوب سالانه و منابع مالی دولت شده است به دلیل آنكه كنترل بودجه و منابع مالی دولت از اصول بنیادین حساباری دولتی است. 
در حسابداری دولتی مراحل حسابداری برای كنترل برنامه مصوب سالانه و نیز جلوگیری از تداخل منابع مالی مورد استفاده به كار گرفته می شود. پس كنترل بودجه از اصول بنیادی حسابداری دولتی است . 
 
مشخصات یك موسسه دولتی:
موسسه دولتی بایستی حتما همه مشخصات ذیل را داشته باشد وگرنه موسسه دولتی نیست: 
1- تشكیلات و سازمان مشخصی داشته باشد. 
2- به موجب قانون تشكیل شده باشد. 
3- زیر نظر یكی از قوا باشد. 
4- عنوان وزارتخانه نداشته باشد. 
شركت دولتی : به واحد سازمانی مشخصی گفته می شود كه با اجازه قانون تشكیل شده و بیش از پنجاه درصد از سرمایه آن متعلق به دولت باشد. 
تفاوت سازمانهای انتفاعی و بازرگانی با سازمانهای غیر انتفاعی دولتی: 
1- انگیزه: هدف اصلی تشكیل سازمانهای بازرگانی عموما سود است اما سازمانهای دولتی بنا به ضرورتهای اجتماعی و قانونی تاسیس می شوند و سود نمی تواند انگیزه ای برای تشكیل آنان باشد. 
2- مالكیت: مالكیت سازمانهای دولتی اصولا عمومی است و سهامداران آن همه مردم كشور می باشند و مالكیت فردی یا بصورت سهام قابل خرید و فروش در سازمانهای دولتی وجود ندارد.
3- منابع مالی :
در موسسات دولتی عموما از طریق مالیات تامین می شود. 
در موسسات بازرگانی از طریق سهامداران خصوصی تامین می شود. 
4- در سازمانهای دولتی هزینه ها با درآمدها مربوط نیستند. 
5- هدف از وصول مالیات بیشتر توسط دولت تمركز ثروت نیست بلكه هدف توزیع عادلانه ثروت و تقویت بنیه مالی برای خدمات بیشتر به جامعه است. 
مقایسه حسابداری دولتی و حسابداری بازرگانی :
 
موارد افتراق :
1- صورتهای مالی آنها با هم متفاوت است چون انگیزه تاسیس سازمانهای بازرگانی تحصیل سود است و لذا صورت سودو زیان یكی از ... بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 3 بهمن 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

صدور دو کارت بازرگانی برای یک کد پستی

صدور دو کارت بازرگانی برای یک کد پستی 

 
کارت بازرگانی یکی از مدارک اساسی و لازم برای واردات و صادارت است که توسط اتاق بازرگانی به متقاضیان ارائه می شود.(در تهران اتاق بازرگانی در خیابان وزرا یا همان خالد اسلامبولی قرار دارد).
اما مشکلی بعضی از بازرگانان و شرکت ها با آن مواجه هستند این است که برای هر کد پستی فقط یک کارت بازرگانی صادر می شود و حال آنکه اگر در یک محل دو شرکت مشغول فعالیت باشند طبعا یکی از آن شرکت ها نمی تواند کارت بازرگانی دریافت کند. مثلا اگر شرکت اول کارت بازرگانی داشته باشد، برای شرکت دومی کارت بازرگانی صادر نمی شود چون شرکت اولی کارت بازرگانی گرفته و چون کد پستی محل فعالیت دو شرکت یکی است شرکت دومی نمی تواند کارت بازرگانی دریافت کند.

اما راه حل این مشکل چیست؟
من خودم قبلا با این مشکل مواجه شدم و تقریبا یک ماه از مراجع مختلف و حتی موسسات ثبت شرکت سوال کردم و همه آنها جواب دادند برای یک کد پستی دو کارت بازرگانی صادر نمی شود. بالاخره تصمیم گرفتم به خود اتاق بازرگانی مراجعه کنم و قضیه را با آنها مطرح کنم. به نزد یکی از مدیران اتاق بازرگانی رفتم و ایشان در جواب راه حل بسیار ساده ای را پاسخ دادند.
پاسخ ایشان این بود: کافیست در سند و یا اجاره نامه نام دو شرکت قید شود و سهم هر کدام به صورت دانگ ذکر شود. به همین سادگی
یعنی مثلا در اجاره نامه یا سند قید شود 3 دانگ از محل در مالکیت شرکت اول و 3 دانگ بعدی در مالکیت شرکت دوم.
با این راه حل برای هر کدپستی می توان دو کارت بازرگانی مجزا برای هر دو شرکت دریافت کرد. به این ترتیب مشکل کارت بازرگانی شرکت دوم نیز حل شد.
زمان‌ارسال: 29 دی 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

کمک هزینه بارداری چیست

 

 

کمک هزینه بارداری چیست 

امروزه نقش زنان در فعالیت های اجتماعی محسوس است و یکی از دغدغه های زنان بارداری آنها و نحوه برخورد کارفرمایان و سازمان ها با این قضیه است. قانون تامین اجتماعی برای این منظور راهکاری در نظر گرفته است که هم باعث کاهش نگرانی مداران از ادامه کار و شغل خود می شود و هم نگرانی کارفرما از بابت پرداخت حقوق به مادران باردار.

اگرچه در ماده (67) قانون تامین اجتماعی پرداخت کمک هزینه بارداری برای بیمه‌شده زن و همسر بیمه‌شده مرد در نظر گرفته شده است، ولی در حال حاضر این کمک هزینه  فقط به بیمه‌شده اصلی (زنان بیمه‌شده) پرداخت می‌شود. 

بیمه شده زن در صورتی که طی مدت یک سال قبل از زایمان سابقه پرداخت حق بیمه 60 روز را داشته باشد، می تواند به شرط عدم اشتغال به کار از کمک بارداری استفاده نماید.

1- مدت استفاده: مرخصی زایمان تا 3 فرزند 12 هفته(84 روز) و برای مادرانی که فرزند خود را شیر می دهند 4 ماه پرداخت می گردید که بر اساس قانون الحاق تبصره به ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر مصوب 1380/12/22 مرخصی زایمان برای وضع حمل های دو قلو تا 5 ماه و برای زایمان های سه قلو و بیشتر به یک سال افزایش یافت. متعاقبا بر اساس مصوبه مورخ 1386/04/13 مجلس شورای اسلامی مدت استراحت دوران بارداری، زایمان و شیردهی از 4 ماه به 6 ماه افزایش یافته است که حداقل 3 ماه آن باید بعد از تاریخ زایمان باشد.
2- تبصره الحاقی به ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون ترویج تغذیه با شیر مادر:
چنانچه بیمه شده زن در ایام بارداری از نظر پزشکی نیازمند استفاده از مرخصی استعلاجی باشد، مدت مرخصی استعلاجی از 6 ماه کسر نشده و طبق مقررات از غرامت دستمزد ایام بیماری( مشروط بر آن که کارفرما ملزم به پرداخت دستمزد این ایام نباشد) برخوردار خواهد شد.
3- شرایط احراز
1- دارا بودن 60 روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه در مدت کمتر از یک سال قبل از زایمان
2- بیمه شده قبل از شروع استراحت ...  بقیه در ادامه مطلب
زمان‌ارسال: 28 دی 1394 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0