محصولات کاناز
نویسنده: سید مصطفی هاشمی(عضو انجمن حسابداران خبره ایران) اندازه کتاب: رحلی نوع ...
فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات بر‌حقوق با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا ...
این بار با یک محصول جدید و کاملا متفاوت در خدمت شما هستم. آموزش حسابداری ...
نرم‌افزار حقوق و دستمزد ﮐﺎﻧﺎﺯ نرم افزاری جامع و کامل می باشد که در عین سادگی، ...
آموزش حسابداری بازرگانی خارجی(اعتبارات اسنادی) یا واردات یکی از موارد مهم و ...
بدون شک نرم افزار نوسا یکی از قویترین و راحت ترین (user friendly) نرم افزارهای ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با اکسل و نرم ...
سلام. من سید مصطفی هاشمی برای این ساعت فیلم‌ آموزش حسابداری حقوق و دستمزد با ...
کتاب حقوق و دستمزد به زبان ساده در 353 نکته نویسنده: سید مصطفی هاشمی(عضو انجمن ...
آموزش حسابداری مالیات بر ارزش افزوده توسط سایت کاناز اسپید تهیه شده است. قانون ...
کتاب حسابداری تسعیر ارز به زبان ساده و آموزش آن با نرم افزارهای حسابداری به ...
سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار‌تبدیل‌اکسل‌به‌VCF کاناز(انتقال و ذخیره ...

کتاب آموزش دادرسی مالیاتی باآموزش لایحه نویسی

پیج اینستاگرام کاناز اسپید

نکات صوتی مالی و مالیاتی

نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 67
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 68
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 69
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 070
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 71
پادکست 72- مشوق تبصره 2 ماده 38 ق.م.ا.ا
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 073
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 074
نکته صوتی مالیاتی و بیمه ای 075
نکات صوتی حسابداری و مالیاتی

گروه تلگرامی آکادمی مالیاتی

فیلم‌های ناب مالی، مالیاتی و حسابداری در اینستاگرام ما

صفحه آموزش حسابداری در اینستاگرام

دیکشنری 20 هزار واژه‌ای حسابداری

دیکشنری آنلاین حسابداری و حسابرسی

فیلم‌های آموزشی ما در آپارات

کانال کاناز اسپید در آپارات

خیلی از کاربران سوال پرسیدند که چگونه کرایه حمل دریافتی از مشتری را در فاکتور فروش ثبت و ثبت حسابداری آن چگونه است.

در این مبحث قصد دارم درباره‌ی آموزش نحوه ثبت حسابداری کرایه حمل پرداختی توسط ما و دریافت آن از مشتری توضیح دهم.

در ابتدا فرض کنید ما کالایی را به مبلغ 2000000 ریال به مشتری خود در خراسان رضوی فروختیم. طبق صحبتی که با مشتری انجام دادیم قرار است کرایه حمل را از مشتری دریافت کنیم. ما به شرکت حمل و نقل مبلغ 150000  ریال بابت حمل کالا به خراسان‌رضوی پرداخت کردیم و قرار است این مبلغ را از مشتری دریافت کنیم.

ثبت حسابداری آن به صرت زیر است:

حساب‌های دریافتی غیرتجاری              150000

                                            وجوه نقد         150000

ثبت فوق بابت پرداخت کرایه حمل و نقل است. چون قرار است این مبلغ را از مشتری دریافت کنیم بنابراین در حساب‌های دریافتی غیر تجاری ثبت می‌کنیم.

اکنن در صورت‌حساب فروش کرایه حمل فوق را در یک ردیف جداگانه ثبت می‌کنیم.

به صورت زیر

کالا

2000000

 

کرایه حمل

150000

 

 

آموزش ثبت کرایه حمل در فاکتور فروش حسابداری 

دقت کنید جمع کل فاکتور فروش(با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) مبلغ 2330000 ریال می‌شود اما در اسناد حسابداری باید به صورت زیر عمل کنیم.

 

در ثبت فوق طبق اصول حسابداری فروش ما 2000000 ریال است و طبق قانون مالیات بر ارزش افزده ما باید فقط از مبلغ 2000000 ریال ارزش افزوده دریافت کنیم چون کرایه حمل و در واقع حمل کالا توسط ما انجام نشده است که بخواهیم از کرایه حمل نیز ارزش افزوده دریافت کنیم. چون ما باید از کالا و خدماتی که توسط ما انجام شده ارزش افزوده دریافت کنیم و این کرایه حمل را فقط از مشتری دریافت می‌کنیم. پس ثبت حسابداری نهایی به صورت زیر است:

حساب‌های دریافتی تجاری        2330000

                                    فروش             2000000

                                    حساب‌های دریافتی غیر تجاری    150000

                                    حساب‌های پرداختی غیرتجاری (ارزش افزوده)      180000

 

چرا در ثبت فوق حساب دریافتی غیر تجاری به مبلغ 150000 ریال بستانکار شده است؟

پاسخ روشن است چون این همان کرایه حملی است که توسط ما قبلاً پرداخت شده و الان باید از مشتری دریافت کنیم و جزء خدمات و کالای ارائه شده توسط ما محسوب نمی شود و در نتیجه جزء فروش ما محسوب نمی‌شود.

آموزش دفاعیه مالیاتی ثبت حسابداری فوق

ممکن است در موقع رسیدگی ممیز مالیاتی سوال شود چرا مبلغ نهایی فاکتور فروش با ثبت سند حسابداری و دفاتر مغایر است؟

پاسخ این است که تفاوت به خاطر کرایه حمل است و چون این کرایه حمل از مشتری دریافت و به شرکت حمل و نقل پرداخت شده بنابراین فروش اصلی ما همان مبلغ 2000000 ریال است در واقع این کرایه حمل را ما از مشتری دریافت و به شرکت حمل و نقل پرداخت کردیم. منتهی دقت کنید حتماً قبوض کرایه حمل و اسناد را ارائه کنید تا به دفاتر شما ایرادی وارد نشود.

زمان‌ارسال: 25 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 4

در این مطلب از سایت کاناز اسپید به آموزش نحوه دریافت کد فراگیر اتباع خارجی اشاره می کنم.

اشخاص خارجی که قصد دریافت شماره اختصاصی اشخاص خارجی را برای آنها دارید به دو دسته تقسیم می شوند:

اشخاص خارجی حقیقی

اشخاص خارجی حقوقی

برای دریافت شماره اختصاصی اشخاص خارجی ابتدا وارد سایت سازمان ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir شوید.

سپس از منوهای بالای سایت گزینه درخواست کد فراگیر را انتخاب کنید. مانند تصویر زیر:(برای مشاهده بزرگتر تصاویر کلیک کنید)

 

در صفحه باز شده دو گزینه مشاهده می کنید: مانند تصویر زیر:

 

1- Follow Up که جهت پیگیری درخواست قبلی خود جهت دریافت کد فراگیر اتباع خارجی است که ببینید در چه مرحله و چه وضعیتی است. اگر همه چیز خوب پیش رفته باشد کد فراگیر شخص مورد نظر قابل نمایش است. در این صفحه tracking number یعنی همان شماره پیگیری که قبلا برای درخواست شما اختصاص داده است.

2- New Registration که برای درخواست جدید جهت دریافت کد فراگیر اتباع خارجی است.

در صفحه درخواست کد فراگیر باید کادرهایی که با علامت ستاره(*) مشخص شده اند را تکمیل کنید. 

 همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید نوع شخص دو نوع است: شخص و شرکت.

که با انتخاب شخص باید تصویر پاسپورت و تصویر شخص را بارگذاری کنید و حجم تصاویر نباید از 100 کیلوبابت بیشتر باشد. برای کم کردن حجم تصاویر می توانید از سایت های آنلاین در این زیمنه کمک بگیرید.

منظور از Register Number همان شماره ثبت شرکت است.

سایر موارد نیز بنابه نوع شخص تکیمل می گردد و پس از تکمیل شماره رهیگیری به شما داده می شود که بعدا جهت پیگیری و دریافت شماره اختصاصی اتباع خارجی باید از آن استفاده کنید.

توجه: این سامانه برای دریافت شماره اختصاصی اتباع خارجی جهت کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی کاربرد دارد چه مودی مالیاتی باشند و چه مودی مالیاتی نباشند. و لازم به ذکر است کد دریافت شده را می توانید در سامانه معاملات فصلی ثبت و استفاده کنید.

اما برای اشخاصی که مودی مالیاتی باشند و در حوزه مالیاتی پرونده تشکیل داده باشند باید از سامانه خود سازمان امور مالیاتی به نشانی http://e4.tax.gov.ir/Pages/action/show/13 استفاده کنید.

زمان‌ارسال: 25 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 29

آموزش حسابرسی 2

*- جدایی مالکیت از مدیریت

به چهار عامل عمومی صاحبان سهام ، هیئت مدیره ، حسابرس مستقل ( یا بازرس ) و مدیر عامل ارکان اصلی هر شرکت سهامی نیز اطلاق می گردد.

*- حسابرسی داخلی :
1-1 اهداف حسابرسی داخلی عبارت است از :
الف ) اطمینان از ا ینکه در تدوین نظامهای مالی و اجرایی کنترلهای
مناسب و مورد نیاز در نظر گرفته شده است.
ب) حصول اطمینان از اینکه کنترلهای در نظر گرفته شده به خوبی در عمل اجرا می شود.
ج ) اطمینان از اینکه عملیات شرکت در اسرع وقت و به صورت صحیح در دفاتر ثبت می گردد و اصولاً مدارک مالی قابلیت آشکار برای تهیه گزارشات مالی را دارا می باشد.

زمینه های همکاری حسابرس داخلی؛ حسابرس مستقل
حسابرس مستقل می تواند به اتکاء تجربیات خود حسابرس داخلی را در مورد نحوه انجام عملیات راهنمایی کند.
حسابرس داخلی با توجه به رسیدگی مستمر خود می تواند حسابرس مستقل را در جریان امور شرکت قرار دهد.


حسابرس مستقل می تواند ... بقیه در ادامه مطلب

زمان‌ارسال: 25 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابرسی 2

1- خلاصه آموزش حسابرسی 1
2- پیشرفت صنعت وتجارت وایجاد قوانین واعمال نظر دولت در صنایع وشركتها موجب شده كه آنهاحسابهاو صورتهای را به تایید حسابرسان برسانند.

3-حسابرسی عبارت است از رسیدگی به اسناد ومدارك یك موسسه یا واحد تجاری جهت تهیه گزارشی كه حسابرس راجع به روش حسابداری وصحت صورتهای مالی اظهارنظركند.

4-موضوع حسابداری تهیه وتنظیم سند حسابداری است .حسابدارفعالیتها را روزانه ثبت میكند ونسبت به صحت آنها تردید ندارد اما حسابرس گزارش تهیه واظهارنظر میكند

5-داشتن اطلاعات جامعی از اصول حسابداری-روشها استانداردهای مقبول حسابداری وحسابرسی –اطلاعات عمومی –اشنایی با قوانین ومقررات مالی –شهامت درابراز عقیده از ویژگیهای حسابرس است.

6-انواع حسابرسی مستقل عبارت است از :
از نظر دلیل ارجاع كار 2-ماهیت رسیدگی 3-زمان انجام رسیدگی 4-شیوه انجام كار

7- انواع حسابرسی از نظر دلیل ارجاع كار :
الف-حسابرسی الزامی
ب-حسابرسی ... بقیه در ادامه مطلب

زمان‌ارسال: 25 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد یکی از نرم افزارهای کاربردی و پرکاربرد شرکت ها و موسسات و سازمان ها می باشد. نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد جهت مدیریت اطلاعات حقوق و دستمزد پرسنل مورد استفاده قرار می گیرد. و همانطور که همه می دانیم حقوق و دستمزد بخش مهمی از هزینه های هر موسسه و سازمانی را در بر میگیرد به خصوص در شرکت های صنعتی که هزینه حقوق و دستمزد بخشی از بهای تمام شده تولیدات محسوب می شود.

حقوق و دستمزد معمولا شامل بخش های زیر است:

1- اطلاعات هویتی پرسنل

2- حقوق و دستمزد ماهانه پرسنل.

3- ذخیره و ثبت کارکرد پرسنل جهت محاسبات بعدی حقوق و دستمزد.

4- محاسبات مالیات بر حقوق و دستمزد

5- محاسبه 30% بیمه(شامل بیمه سهم کارفرما و بیمه سهم کارگر)

6- ثبت حقوق و دستمزد مزایایی مانند حق مسکن، بن و خواروبار، حق اولاد و مزایای دیگر که بستگی به نوع سازمان و هزینه های آن دارد.

در سازمان ها و شرکت های بزرگ هزینه حقوق و دستمزد سهم زیادی از هزینه های سازمان را به خود اختصاص می دهد.

همانطور که در بالا اشاره شد هر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد باید بتواند محاسبات بیمه پرسنل، مالیات بر حقوق پرسنل و محاسبات حقوق و دستمزد ماهانه و یا هفتگی هر پرسنل را با توجه به ورودی های شرکت محاسبه کند. همچنین نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد باید بتواند اطلاعات ورود و خروج پرسنل که اصطلاحا به آن حضور و غیاب گفته می شود را از دستگاههای حضور و غیاب دریافت و در محاسبت حقوق و دستمزد ماهانه منظور کند. و یا بتواند از خروجی اکسل این دستگاه ها استفاده و وارد نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کند.

همچنین هر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد باید قارد باشد اطلاعات قرارداد کار هر پرسنل را تنظیم و چاپ کند.

یکی دیگر از قسمت های مهم هر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد بخش گزارشات آن می باشد. هر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد باید حداقل بتواند گزارش کارکرد پرسنل و دیسکت بان را تهیه کند. البته تهیه گزارشات خروجی حقوق ودستمزد بستگی به قدرت نرم افزار و نیاز مشتریان دارد.

سایت کاناز اسپید با طراحی نرم افزار حقوق ودستمزد کاناز سعی کرده نیاز کارفرمایان و شرکت ها را مرتفع کند و با طراحی کاربر پسند نرم افزار سعی کرده گامی در جهت سهولت استفاده کاربران بردارد.

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کاناز دارای خصوصیات بارزی می باسد و علاوه بر امکانات فوق امکانات منحصر به فرد دیگری نیز دارد که صفحه مربوط به نرم افزار توضیحات کاملی داده شده است. از جمله این امکانات ارسال فیش حقوقی پرسنل از طریق تلگرام به پرسنل است که می تواند علاوه بر سهولت ارسال فیش حقوقی در حفظ محیط زیست نیز موثر باشد.

از جمله امکانات دیگر نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کاناز تولید بارکد QR Code است که می تواند برای هر پرسنل تولید نماید تا به عنوان شناسه ای جهت بایگانی استفاده شود.

در نسخه جدید نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد سعی شده بهینه سازی های گسترده ای انجام شود که این بهینه سازی ها در هسته نرم افزار و منوهای نرم افزار انجام شده است.

امید است این نرم افزار مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

جهت مشاهده امکانات کامل نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کاناز و خرید آنلاین به لینک زیر مراجعه کنید.

نرم افزارحقوق‌و‌دستمزد کاناز

زمان‌ارسال: 25 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 1

آموزش حسابدرای دولتی-مراحل هزینه

مراحل انجام هزینه(خرج)
به منظور اعمال كنترلهای كافی بر مصرف اعتبارات مصوب دستگاههای دولتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح برنامه ها و فعالیتها و تحقق اهداف مصوب بودجه سالانه كه دولت و دستگاههای اجرایی در مورد آنها مسؤلیت پاسخگویی دارند مراحل انجام خرج در قوانین و مقررات مالی و محاسباتی كشورها به بالاترین مقام اجرائی دستگاه مصرف كننده اعتبار (وزیر یا رئیس موسسه) و مسؤلیت انجام برخی از مراحل خرج كه جنبه نظارت و كنترل دارد به یك مقام كنترل كننده (كنترولر) كه در ایران از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی منصوب می شود تفویض می گرددکه این تفکیک مسئولیت واختیارات به مقامات جداگانه موجب ارتقاء درشفافیت مسئولیت پاسخگویی هریک ازمقامات مسئول درقبال مصرف اعتبارات خواهدبودکه از ضرورتهای نظام کنترل ونظارت برمخارج دولتی بوده وجمع اختیارات ومسئولیت کلیه مراحل خرج دریک مقام واحد به دلیل آنکه سیستم کنترل ونظارت رامخدوش می نماید،مجازنمی باشد.
تعریف مراحل خرج
به مراحلی اطلاق می گردد كه به ترتیب و برطبق مقررات و با تائید و نظارت مقامات مسؤل یك دستگاه دولتی باید طی شود تا كالایی تحویل و یا خدمتی انجام گیرد و یا به طور كلی دینی بر ذمه دولت ایجاد شود. مراحل خرج یاانجام هزینه،شامل فعالیتهاوعملیات معقولی است که بایدبرای خریدکالاوخدمات موردنیازاجرای برنامه های بودجه مصوب سالانه،صورت گیردکه درماده 52 قانون محاسبات عمومی کشور تعیین ودرماده53 همان قانون حدودمسئولیت واختیار آنها مشخص گردیده است ودر دستگاههای دولتی ایران به ترتیب شامل تشخیص، تامین اعتبار، تعهد، تسجیل، صدور حواله، نظارت مالی و پرداخت می باشد.
مرحله تشخیص :
تشخیص یعنی تعیین یا انتخاب كالا و یا خدماتی كه برای تحقق اهداف موسسه دولتی مورد نیاز می باشد. اختیار و مسؤلیت تعیین و انتخاب كالا یا خدمت به عهده وزیر وزارت خانه یا رئیس موسسه دولتی و یا كسانی كه از طرف آنها مجاز به انجام این قبیل امور هستند می باشد. در این مرحله واحد تداركات و یاكار پردازی درخواست خرید كالا یا انجام خدمت را تنظیم و به رئیس دستگاه دولتی تسلیم می كند و پس از اینكه رئیس دستگاه دولتی ضروری بودن خرید كالا یا خدمت پیشنهادی را تشخیص می دهد به مرحله بعد ارسال می گردد. به عبارتی در این مرحله، اجازه خرید كالا یا خدمت از سوی مقام مجاز دستگاه اجرایی صادر می شود و چون در این مرحله اقدامی برای استفاده از منابع مالی انجام نمی شود لذا هیچگونه رویداد مالی و یا بودجه ای در دفاتر حسابداری حسابهای ... بقیه در ادامه مطلب

زمان‌ارسال: 21 مهر 1396 نویسنده: سید‌مصطفی‌هاشمی نظرات: 0

مجوز سایت از وزارت ارشاد

مجوز سایت از وزارت ارشاد

محصولات متنوع و کاربردی حسابداری

تماس با سید مصطفی هاشمی

رزومه کاری اینجانب

کاناز اسپید

ارتباط از طریق واتساپ

کاناز اسپید