دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 ( نسخه رز) به روزرسانی در تاریخ 1396/08/01 (با قابلیت ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم آموزش نرم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.9) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم. 
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحسابهای مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با حقوق صاحبان سهام (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات.
آموزش مالیات بر حقوق
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. GAAP که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق حقوق و دستمزد.
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگر آموزش حسابداری را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

رمزگشایی تحلیل دوپانت(DuPont)

رمزگشایی تحلیل دوپانت(DuPont)

رمزگشایی تحلیل دوپانت(DuPont)

بازده حقوق صاحبان سهام(ROE) یک عدد موردتوجه سرمایه گذاران آگاه است. این عدد یک اندازه گیری قوی از این موضوع است که مدیریت شرکت تاچه اندازه بخوبی توانسته برای سهامداران خودارزش ایجاد کند. با این حال زمانی که نسبت به اقداماتی که ارزش شرکت را افزایش می دهند درحالی که سهام را پرریسک تر می کنند آسیب پذیر باشد ، این عدد می توانند گمراه کننده باشد. بدون راهی برای شکستن اجزای ROE, سهامداران می توانند با این باور فریب بخورند که شرکت یک سرمایه گذاری خوب است درحالی که درواقع چنین نیست. در ادامه یادی میگیرید که چگونه از تجزیه و تحلیل دوپانت استفاده کنید تا اجزای ROE  را شکسته و درک بهتری از اینکه تغییرات ROE از کجا می آیند بدست آورید.

 

ROE: ساده، شاید خیلی ساده

زیبایی ROE درآن است که معیار مهمی است که تنها نیاز به دوعدد برای محاسبه دارد: سودخالص و حقوق صاحبان سهام.

 

حقوق صاحبان سهام/ سود خالص =بازده حقوق صاحبان سهام

 

اگر این عدد بالا برود، به طور کلی نشانه ی خوبی برای شرکت است چون نشان دهنده ی این است که ... بقیه در ادامه مطلب رمزگشایی تحلیل دوپانت(DuPont)

زمان ارسال: 21 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نرم افزار محاسبه مقیاس Z(فرمول آلتمن)

 نرم افزار محاسبه مقیاس Z(فرمول آلتمن)

سایت کاناز اسپید برای این ساعت نرم افزار محاسبه مقیاس Z(فرمول آلتمن) را تهیه کرده است. این نرم افزار که برنامه نویسی آن بر عهده بنده بوده قادر است فرمول آلتمن را محاسبه و نتیجه را اعلام کند و کارشناس اقتصادی با توجه به نتیجه احتمال ورشکستگی را پیش بینی کند. من در فیلم آموزش فرمول آلتمن در حسابداری با اکسل توضیح دادم که چگونه می توانید با اکسل فرمول آلتمن را به سادگی و با توجه به صورتهای مالی محاسبه کنید. اکنون این نرم افزار را تهیه کردم تا به سادگی هرچه تمام تر مقیاس Z را محاسبه کنید.
این نرم افزار رایگان است و هم اکنون می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.
 
زمان ارسال: 20 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش ROE در حسابداری با اکسل

سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم آموزش ROE در حسابداری با اکسل را آماده کرده است. ROE یا بازده حقوق صاحبان سهام یکی از شاخص های مهم در تعیین ریسک شرکت و همچنین ریسک سرمایه گذاری است. در واقع ROE به ما نشان می دهد که بازده موثر پولی که سرمایه گذاران در شرکت سرمایه گذاری کرده اند، چه مقدار بوده است. من در این فیلم با بیانی ساده نحوه محاسبه بازده حقوق صاحبان سهام(ROE) را توضیح دادم.
هم اکنون می توانید آموزش ROE در حسابداری با اکسل را مشاهده و یا از لینک زیر دانلود نمایید.
زمان ارسال: 19 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

3خدمتی که شرکت حسابداری و حسابرسی انجام می دهد

 

3خدمتی که شرکت حسابداری و حسابرسی انجام می دهد

 

اگرچه عبارت "حسابرسی" می تواند موجب بار سنگینی بر روی دوش صاحب کسب و کار گردد، اما در واقع یک فرآیند مفید و سودمند است که هر کسب و کاری در رویه ی معمول خود باید آن را بکار گیرد. بازرسی ها معمولا توسط یک شرکت حسابداری و حسابرسی مستقل انجام می شوند. شرکت های CPA وجود داشتند که بطور کامل همکار مانورهای مالی بودند، اما امروزه این شرکت ها مجموعه ای از خدمات مشاوره ای را برای مشتریان خود فراهم می کنند.

مالی
مشاوره ی مالی، یک مولفه ی مهم برای یک کسب و کار سالم است. مدیران و صاحبان کسب و کار باید این توانایی را داشته باشند که وضعیت مالی را بررسی کرده و تعیین کنند که آیا کسب و کار موجود به اهداف مالی خود دست یافته است یا خیر. بررسی که در شرکت انجام می گیرد وضعیت های مالی کنونی و پیشین را بررسی کرده تا نه تنها بررسی کنند که آیا در زمینه ی مالی وضعیت کنونی شرکت مناسب است، بلکه گزارش های پیشین به درستی تولید شده است. بررسی کنندگان رویه ی مدیریت پول، کنترل ها و سیاست های حسابداری موجودی کنونی و ارتباط با بستانکاران را بررسی خواهند کرد. در صورت لزوم، بررسی شرک می توان سیستم کنونی و داخلی حسابداری را به روز رسانی کند.

مدیریت ریسک 
مدیریت ریسک یک کلمه متداول در کسب و کار امروزی است. این عبارت در واقع پوششی برای احتمالاتی از جمله تقلب، مدیریت ضعیف، نقاط ضعف مالی و مسائل امنیتی موجود در سیستم تکنولوژی است. شرت های حسابرسی، سرویس های مشورتی را در تمامی این زمینه ها فراهم می آورند. یک حسابرسی، زمینه های مشکل ساز با مدیریت و صاحبان را به خصوص در کسب . کارهای کوچک را می یابد. یک مدیر یا صاحب می تواند در عملیات روزانه باشد که تصاویر بزرگتر را از دست می هد. با این حال، او ممکن است که با جزئیاتی که برای او در لفافه است، شکست بخورد. تحلیل سیستم حسابداری شرکت، روزنه های ممکن را برای تقلب کارمندان پیدا می کند. پس از شناسایی تمامی ریسک های موجود برای کسب و کار، شرکت حسابرس می-تواند برنامه هایی را برای  ایجاد سیستم های امنیتی طرح ریزی نماید.

استراتژی و عملیات
برای آنکه یک کسب و کار موفق باشد باید یک استراتژی روبه رشد در ترمیب با حداقل سازی هزینه ی عملیات و در عین حال افزایش منافع وجود داشته باشد. شرکت های بزرگ حسابرسی، کارمندان باتجربه را در زمینه های خاص صنعت به کار می گیرند. برای مثال، یک تیم ممکن است مختص به ساخت مشتری است. شرکت از متخصصان برای مشاوره با مشتریان در مواردی همچون فرایندهای ساده، سرمایه گذاری در خرید مواد خام یا استفاده از کارمندان کارا استفاده می کند. مشاوره برنامه ریزی استراتژیک به مدیریت ای بزرگ در اجرای اهداف برای رشد زمانبندی شده در کنار کیفیت بالا و کارایی قابل توجه کمک می کند.

نکات
یک رابطه ی موفق بین یک شرکت حسابرسی و مشتری بر پایه ی اعتمد در قابلیت هاست. اگر یک کسب و کار بخواهد شرکت حسابداری و حسابرسی را برای سرویس های مشورتی هر چه بیشتر به کار گیرد، بحث و گفتگو در مورد اهداف پروژه امری بسیار مهم برای هر دو طرف محسوب می شود. موسسه ی آمریکایی CPA خط مشی هایی برای شرکت های حسابرسی که سرویس های مشاوره ای فراهم می کنند، دارا می باشد. یک صاحب  کسب و کار باید خود را با این موارد آشنا کرده تا اهداف بر طبق روشی حرفه ای و بر اساس استانداردها بدست آید.
زمان ارسال: 17 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مفاهیم اولیه آموزش حسابداری مالی

مفاهیم اولیه آموزش حسابداری مالی 

حسابداری مالی، (Financial accounting) گونه‌ای از حسابداری است، که اطلاعات مالی را در قالب ترازنامه‌ها و صورت‌های سود و زیان برای استفاده داخلی سازمان، کارکنان شرکت، همچنین برای گزارش‌دهی به سهام‌داران، سازمان‌های دولتی و ناظران جمع‌آوری، تحلیل و ارائه می‌کنند.
حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود. زیرا از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را دربارهٔ واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذی‌نفع و ذی‌علاقه قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند. از منظری دیگر از حسابداری با نام سیستم اطلاعاتی حسابداری Accounting Information System یاد می‌شود که برای پردازش اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی موثر بر سازمان‌ها و واحدهای تجاری و گزارش اثرات این گونه رویدادها به تصمیم‌گیرندگان، طراحی شده است.
طبق «بیانیه اساسی تئوری حسابداری»: حسابداری عبارت است از فرایند شناسایی، اندازه‌گیری و گزارشگری اطلاعات اقتصادی برای تصمیم گیری‌های آگاهانه به وسیله استفاده کنندگان آن اطلاعات. بیانیه در تشریح این تعریف آورده است بر اساس دیدگاهی جامع، «اطلاعات حسابداری» را می‌توان «اطلاعات اقتصادی» تلقی کرد.
گاهی اوقات به اشتباه از مفهوم دفترداری برای تعریف حسابداری استفاده می‌شود. دفترداری عبارت است از: فن ثبت، طبقه‌بندی و خلاصه سازی مبادلات واحد تجاری. البته این عملیات در گذشته صرفاً در دفاتر حساب انجام می‌شد. اما امروزه ثبت‌های حسابداری با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود. حسابداری مفهوم وسیع تری از دفترداری را دربر می‌گیرد. در واقع دفترداری بخشی از وظایف حسابدار است. همه حسابداران از مجموعه قواعد یکسان تحت عنوان اصول پذیرفته شده حسابداری برای تهیه گزارش‌های حسابداری استفاده می‌کنند.
سایت کاناز اسپید برای این ساعت فیلم مفاهیم اولیه آموزش حسابداری مالی را آماده کرده است. این فیلم بیشتر برای افرادی مناسب است که تازه وارد عرصه حسابداری شده اند و در حال فراگیری آموزش حسابداری می باشند. هم اکنون می توانید این فیلم را مشاهده و یا از لینک زیر دانلود نمایید.
 
زمان ارسال: 15 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

بازنشستگان شاغل و مالیات بر حقوق

طبق مفاهیم قانون مالیات های مستقیم دو نوع همکاری وجود دارد. همکاری اصلی و غیراصلی. همکاری اصلی به موردی گفته می شود که فرد شاغل جزو کارکنان رسمی شرکت و یا سازمان محسوب می شود و بیمه پردازی وی از آن محل انجام می شود. اما غیراصلی به افراد شاغلی گفته می شود که در چند محل اشتغال دارند و یا مشمول کسورات بیمه و مالیات نیستند(مانند بازنشستگان). البته در مورد افرادی که هنوز به سن بازنشستگی نرسیده اند و چند جا مشغول به کار می باشند، طبق قانون مالیات فقط از یک محل می توانند مشمول معافیت پایه مالیات موضوع ماده 84 شوند. طبق ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم اینگونه افراد(غیراصلی) مشمول مالیات بر حقوق به نرخ 10% کل حقوق می باشند(البته در محل اشتغالی که غیراصلی محسوب می شوند) و همانطور که گفته شد حقوق آنها مشمول هیچگونه معافیتی نمی شود و کل حقوق دریافتی اعم از مزایای نقدی و غیرنقدی مشمول 10% مالیات است. لیست مالیات بر حقوق اینگونه شاغلین مانند بقیه کارکنان رسمی است و همانطور که در فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین توضیح دادم، ارسال می شود، فقط تنها تفاوت نرخ مالیات بر حقوق و عدم تعلق معافیت مالیاتی است که در بالا توضیح دادم.
در زیر ماده 86 قانون مالیات های مستقیم مصوب 31 تیرماه 1394 آمده است. لازم به ذکر است این ماده و سایر مواد قانون مصوب تیرماه1394 از ابتدای 1395 اجرا می شود.
 
در مورد بازنشستگان نیز بعد از کسر معافیت موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم درآمد مشمول مالیات محاسبه می شود(یعنی حقوق بازنشستگان نیز شامل معافیت ماده 84 می شود و مانند توضیحات بالا اعمال می شود البته اگر در چند محل اشتغال داشته باشند فقط از یک محل اشتغال معافیت شامل حال آنان می شود)

مادة 86 ـ پرداخت‌کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت يا تخصيص آن مکلف اند ماليات متعلق را طبق مقررات مادة (85) اين ‌قانون محاسبه و کسر و تا پایان ماه بعد ضمن تسليم  فهرستي ‌متضمن نام و نشاني دريافت‌کنندگان حقوق و ميزان آن به ادارة امور مالياتي محل پرداخت و در ماه‌هاي بعد فقط تغييرات را صورت‌ دهند.

تبصره ـ پرداخت هايي که از کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نمی باشند، با عنوان حق المشاوره، حق حضور در جلسات، حق التدریس، حق التحقیق و حق پژوهش پرداخت می کنند، بدون رعایت معافیت موضوع ماده 84 این قانون مشمول مالیات مقطوع به نرخ 10% می باشد. کارفرمایان مکلفند در موقع پرداخت یا تخصیص، مالیات متعلقه را کسر و ظرف مدت تعیین شده در ماده 86 این قانون با اعلام مشخصات دریافت کنندگان مطابق فرم نمونه اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند و در صورت تخلف مسوول پرداخت مالیات و جرایم متلق خواهند بود.

زمان ارسال: 11 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 1

اثرات دزدی روی معادله حسابداری

اثرات سرقت روی معادله حسابداری

یکی از قواعد اصلی دفترداری کاری این است که معادله حسابداری باید همیشه متعادل باشد : دارایی های شما باید همیشه با بدهی های شما به علاوه حق صاحب شرکت برابر باشد . وقتی تجارت شما قربانی سرقت می شود ، چه به وسیله دزدها و چه به وسیله کارکنان بس ملاحظه ، می تواند روی معادله اثر بگذارد ، ولی در نهایت تعادل باز می گردد . 
پول نقد و کالا
یک سارق فقط چیز های با ارزش را می خواهد ، و این بدان معنی است که سرقت دارایی شما را کاهش می دهد . آسان ترین دارایی برای سارق ها به منظور سرقت ، پول نقد و کالا است . به عنوان مثال اگر یک سارق کالایی به ارزش صد دلار از قفسه های شما بدزدد ، دارایی به شکل کالای شما را صد دلار کاهش می دهد . اگر یک فروشنده پنج اسکناس بیست دلاری را از دخل فروشگاه بردارد ، دارایی به شکل پول نقد شرکت به میزان صد دلار کاهش پیدا می کند . در این گونه موارد ، حتی امکان دارد که شما سرقت را شناسایی کنید چون معادله حسابداری از تعادل خارج می شود و صد دلار کسری دارایی خواهید داشت . اگر کار خود را در ثبت مخارج به درستی انجام دهید ، می توانید جلو تر بروید و منبع کسری را بیابید . 
هزینه سرقت 
وقتی شما سرقت را شناسایی کنید ، احتمالا به راهنمایی های دفتر داری توجه نمی کنید . ولی در نهایت دخل و خرج باید منطبق شوند . برای این منظور شما یک هزینه را گزارش می دهید ، مانند :" هدر رفتگی ناشی از سرقت " . یک هزینه سرقت به میزان صد دلار ، میزان خالص ورودی را به میزان صد دلار کاهش خواهد داد که در نتیجه حق صاحب شرکت را صد دلار کاهش می دهد تا باعث بازگشت معادله به تعادل شود.
دارایی های حیاتی 
برخی مواقع ، سارق ها دارایی های حیاتی را می دزدند -که به معنی چیزهایی است که در برگه تعادلتان به عنوان بخشی از املاک ، کارگاه ها و دارایی ها محاسبه می شوند . این موارد می تواند شامل ماشین ها و یا وسایل نقلیه شرکت باشد . در این موارد ، سرقت ، دارایی شما را به اندازه ارزش دارایی ربوده شده ، کاهش می دهد - هزینه ی گزارش شده وسیله منهای هر گونه افت بها در آن - برای متعادل کردن معادله ، شما باید یک هزینه سرقت معادل با ارزش حال حاضر دارایی ربوده شده را گزارش بدهید . 
کالاهای هزینه شده 
بیشتر تجارت ها ، وسایل مختلفی دارند که استفاده زیادی از آن ها نمی شود و به عنوان دارایی روی برگه تعادل قرار نمی گیرند . وسایل دفتری ، وسایل تمیزکاری و سایر مواد مصرف شدنی که در تجارت شما به کار می روند _ در برگه تعادل به عنوان دارایی محسوب نمی شوند . در عوض ، در زمان خریداری به عنوان هزینه گزارش می شوند . اگر یک کالای هزینه شده ،  ربوده شود ، اثر مستقیمی روی معادله تعادل بوجود نمی اید ، چون ارزش این کالا از آغاز در معادله تاثیری نداشته است . وقتی که یک جایگزین برای این کالای دزدیده شده می خرید ، آن بخش از  دارایی شما که به صورت پول نقد است ، به میزانی که برای خرید این کالا هزینه کردید کاهش می یابد ، و شما یک هزینه را به همین مقدار گزارش می دهید ، همانگونه که برای سایر خرید های عادی این کار را انجام می دهید . اگر مایل باشید می توانید این هزینه را به عنوان هزینه سرقت ثبت کنید و نه به عنوان هزینه عمومی ، ولی در اصل گزارش شما برای داد و ستد تاثیری نخواهد داشت . 
 مطالبه های بیمه ای
اگر شما یک مطالبه بیمه ای را به عنوان سرقت دارایی ثبت کنید ، حسابداری با کمی تفاوت انجام می شود . به جای گزارش یک هزینه سرقت برای کل ارزش دارایی سرقت شده ، شما یک دارایی جدید می سازید ، که با نام " مطالبه های قابل دریافت " شناخته می شود ، و برابر با مطالبه بیمه شما است . هر تفاوتی بین مطالبه و ارزشی که هدر رفته است - برای مثال یک بیمه قابل کسر - به عنوان هزینه سرقت گزارش خواهد شد . در چنین شرایطی ، معادله به تعادل باز خواهد گشت . وقتی که شما تسویه تان را از شرکت بیمه گرفتید ، مقدار تسویه شده را از مطالبه های بیمه ای کسر کنید و به حساب پول نقدتان اضافه کنید . همه چیز در تعادل باقی خواهد ماند.
زمان ارسال: 9 مهر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0