دانلود نرم افزار متااستاک 11

   دانلود نرم افزار متااستاک 11( نرم افزار تحلیل تکنیکال بورس)  به همراه فیلم ...

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز

نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز نسخه 11.4 ( نسخه رز) به روزرسانی در تاریخ 1396/08/01 (با قابلیت ...

فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه آنلاین(مطابق ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و عملی) به ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار سازمان ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به همراه ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم آموزش نرم ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: 1395/09/05 ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.9) با قابلیت پشتیبانی کامل ...
نوشته: ویندور کومارا 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم. 
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاهای حسابدار.
8. کاهش هزینه در حسابداری صنعتی و حسابداری بازرگانی.
9. اظهار نظر حسابداری در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات در حرفه حسابداری.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی حرفه ای دوره ای کار حسابداری.
15. درک مسئولیت.
16. هنگامیکه، من حسابداری می کنم، به نظرم می رسد که مهمترین کار جهان را انجام می دهم.
17. در حرفه حسابداری خونسرد باشید.
18. عمیقاً به آموزش حسابداری فکر کنید.
19. در حسابداری، اشتباه یک روپیه به اندازه همان یک روپیه کرور در نظر گرفته می شود. مفهومی را که عیناً نادرست است باور ندارم.
20. کتاب های زیادی در زمینه حسابداری بخوانید.
21. در حسابداری همه این مشکلات قابل حل نیست، سعی کنید به بطور عملی در زندگی واقعی حل و فصل نمایید.
22. اندازه گیری کمیت، قیمت و ارزش محصولات مختلف شرکت های مختلف.
23. طبیعت حساب ها.
24. ویژگی های حساب ها را در حسابداری آموزش ببینید.
25. تمرکز
26. بررسی صورتحسابهای مالی قبل از اعطای کمک مالی بلاعوض به هر  NGO 
27. چرا، چگونه و چگونه به را آموخته ام.
28. راه هایی برای موفقیت در زندگی.
29. تدریس موضوعی که امروزه هر کس علاقه مند به آن است.
30. حفظ حساب ها به عنوان تجارت به همان اندازه مهم است.
31. گزارش های حسابداری به عنوان ابزار بازاریابی عمل می کند.
32. چرا کسب و کار حتی پس از سودآوری با شکست مواجه می شود؟
33. ظاهر نمائی چیست؟
34. چگونه با حقوق صاحبان سهام (آورده شرکاء) معامله کنم؟
35. چگونه دارایی خوب خرید کنم؟ - بودجه بندی سرمایه.
36. چگونه کسب و کار را از بیش اتکائی و کم اتکائی محافظت کنیم؟
37.ROI  چیست؟ چگونه می توان به آن رسید؟ چگونه می توان آن را بیشینه نمود؟
38. مقایسه آموزش حسابداری
39. علت و معلول در حسابداری
40. استفاده موثر و به موقع از منابع آموزش حسابداری.
41. تقسیم مناسب و درست سود شرکت به ذخایر، سود سهام و مالیات.
آموزش مالیات بر حقوق
42. آموزش حسابداری خدمتی مانند خدمات اجتماعی است.
43. یافتن شکاف مربوط به تقلب مالی - حسابداری قانونی
44. تکمیل به موقع کار.
45. اصول حسابداری اجتماعی را می دانم.
46. کاهش مالیات از طریق آموزش حسابداری.
47. تجزیه و تحلیل درآمد در سرمایه گذاری مجدد منافع سود.
48. افزایش دانش مالی در حیطه حسابداری.
49. برداشتن گام های رو به جلو از آموزش حسابداری به روانشناسی آموزش حسابداری.
50. تطبیقات، تطبیقات، تطبیقات.. در حسابداری را فراموش نکنید.
51. ماندگاری طولانی مدت در حرفه حسابداری.
52. انجام گام به گام یا مرحله به مرحله کار حسابداری.
53. واقعی و عملی بودن در زندگی.
54. وبلاگ نویسی، و بحث در blogsphare 
55. حل مشکلات خوانندگان آنلاین.
56. ایجاد پایگاه داده آنلاین در Google Docs(اسناد گوگل)
57. ارائه آموزش حسابداری.
58. نوشتن مقاله در حسابداری و اقتصاد منجر به افزایش تجربه می شود.
59. برقراری رابطه کاری با سایر حسابداران از اهمیت بالایی برخوردار است..
60. نظم و انضباط در حسابداری بسیار مهم است.
61. نگهداری نبض کسب و کار در حسابداری و مدیریت مالی.
62. دوستی با گوگل.
63. دوستی با چوب خط یا شمارش.
64. دوستی با جهان آموزش حسابداری.
65. سرمایه در گردش و اهمیت آن در مدیریت.
66. نفرت از سهل انگاری.
67. در بازیابی (بهبود) خطا خوشحال شوید.
68. حل سوالات دشوار عملی برای اولین بار در امتحان 
69. بررسی دوباره.
70. ویرایش.
71. شناسایی خود.
72. ایستادن روی پای خود
73. GAAP که یادگیری آن برایم دشوار بود و من آن را ساده کردم.
74. دانستن اهمیت صورت تطبیقی حساب های بانکی، حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
75. گزارش دقیق حقوق و دستمزد.
76. توجه به بودجه.
77. استاد شدن.
78. بهبود زبان انگلیسی خودم. آن زبان دوم من است.
79. یادگیری کامپیوتر و اصول اولیه فناوری اطلاعات
80. تهیه ویدئو از آموزش حسابداری.
81. مطالعه قوانین حسابداری هند و سایر کشورها.
82. کمک به دانش آموزان بازرگانی به حرفه ای شدن در حسابداری.
83. هیچ فرد حسابداری در جهان در حسابداری کامل نیست.
84. اطلاعات تاریخی نیز در حسابداری بسیار مهم است.
85. انجام کاری جدید به جای نگهداری حساب ها.
86. استدلال مربوط به راه حل مشکل حسابداری.
87. تبدیل شدن به مشکل گشا با آموزش حسابداری.
88. بررسی حرفه حسابداری.
89. عدم اطمینان از راه حل حسابداری را به عنوان برکت پذیرفته ام.
90. همچنین تصمیم گیری سریع در این زمینه را آموخته ام.
91. آموزش حسابداری نه تنها درهای جدید را به روی من گشود، بلکه یک ایده جدید به من داد.
92. ممکن است حسابدار به لطف روز بعد، وقتی حساب ایمیلم را باز میکنم از من تشکر کرده باشد.
93. موارد اولیه و پایه برای ثبت کتاب از کشورهای دیگر را به من آموخت.
94. حسابداری رایانه ای آسان تر از حسابداری دستی است.
95. ایجاد حساب در اکسل و چوب خط (ذیحساب).
96. موفق به حل مشکلات انگلستان، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقا و ایالات متحده آمریکا شدم. 
97. دستیابی به تخصص در سرمایه گذاری و چند ارزی و حسابداری حق کسب و کار یا آموزش حسابداری با حسن نیت.
98. یادگیری بیشتر و جدید تر اما پیشرفته در حسابداری.
99. یادگیری و آموزش از حسابدار با تجربه برای تبدیل شدن به حسابدار کامل بسیار ضروری است.
100. حسابداری و آموزش ان مخزن دانش است. اگر آموزش حسابداری را یاد بگیرم. این یعنی من مقداری ریاضیات، اقتصاد، مطالعه کسب و کار، مدیریت، قوانین شرکت و جامعه شناسی را آموخته ام زیرا هماهنگی قوی بین حسابداری و زمینه های دیگر آموزش به خصوص آموزش حسابداری وجود دارد.

معایب حسابداری بهای تمام شده تاریخی

معایب حسابداری بهای تمام شده تاریخی 

حسابداری بهای تمام شده تاریخی، بر اساس ثبت های معاملات صورت می گیرد. معالماتی مانند خریدها و فروش ها به مبلغ پولی ثبت می شود که کالاها و خدمات با آن دست به دست می شود. پس از ثبت مبلغ در دفاتر واحد تجاری، ارزش آن ثابت باقی می ماند. به دلیل ثابت بودن این ارزش ها است که گفته می شود حسابداری بهای تمام شده، عینی است و تا حدی این مساله درست است. به طور کلی حسابداری فرایندی است که در آن داده های خام معاملات تبدیل به اطلاعاتی مفید می شود و معمولا شامل تعدیلات مبتنی بر قضاوت مانند ذخایر نیز هست.
به هر حال ادعا می شود که حسابداری بهای تمام شده تاریخی عینی است، اگرچه معایب زیادی به ویژه در زمان تغییر قیمت ها دارد. برخی از این معایب به شرح زیر است:
1- ممکن است در زمان تغییر قیمت ها، نتایج گزارش شده در صورت سود و زیان تحریف شوند، زیرا درآمدها به ارزش های جاری با هزینه هایی مطابقت داده می شوند که پیش از آن رخ داده اند.
2- احتمال دارد بهای تمام شده کالای فروش رفته در زمان تورم کمتر بیان شود.
3- ارزیابی دارایی ها در ترازنامه به ارزش بهای تمام شده منهای استهلاک انباشته است. خالص ارزش های دفتری حاصل ممکن است ربطی به ارزش جاری دارایی نداشته باشد.
4- سه مورد پیش گفته منجر به برآوردهای اشتباهی از بازده سرمایه به کار رفته می شود. معمولا در زمان افزایش قیمت ها، بر اساس ارزش جاری، سود بیشتر و دارایی ها... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 14 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

تاکید بر آموزش حسابداری مستمر

نهادهای حرفه ای باید بر اهمیت ارتقای مداوم سطح صلاحیت ها ی حرفه ای و آموزش حسابداری مستمر برای کلیه حسابداران حرفه ای، تاکید نمایند.
تمامی حسابداران با توجه به مسئولیت ها و ماهیت وظایف حرفه ای، نسبت به کسب و ارتقای سطح صلاحیت های خود متعهدند. برخورداری از چنین تعهدی در مورد کلیه حسابداران حرفه ای، اعم از حسابدارانی که در حوزه های معمول فعالیت می کنند و یا حسابدارانی که در سایر زمینه ها خدمات حرفه ای ارائه می دهند، مصداق دارد.
فرایند آموزش مستمر از ابتدای دوره های آموزشی آغاز می شود و در طول دوره آموزشی و عمر حرفه ای افراد استمرار می یابد. دوره ارتقای مستمر سطح صلاحیت های حرفه ای، فرایند آموزش گسترش یافته ای است که منجر به کسب صلاحیت های لازم توسط یک حسابدار حرفه ای می شود. دانش، مهارت ها و ارزش ها، اخلاق و نگرش های حرفه ای که در زمان کسب گواهی صلاحیت کسب شده اند، به منظور انجام فعالیت ها و وظایف حرفه ای حسابداران در طی زمان، ارتقا و بهبود می یابد.

دسترسی به دوره ارتقای سطح صلاحیت حرفه ای حسابداری
به منظور کمک به حسابداران در راستای انجام مسئولیت آموزش حسابداری مستمر، نهادهای حرفه ای باید دسترسی به موقعیت ها و منابع مربوط به دوره های ارتقای سطح صلاحیت حرفه ای حسابداری را برای آنان فراهم نماید.
نهادهای حرفه ای ممکن است به طور مستقیم خود دوره های آموزش حسابداری مداوم و ارتقای سطح صلاحیت های حرفه ای را برای... بقیه در ادامه مطلب

زمان ارسال: 12 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

هدف آموزش حسابداری

آموزش حسابداری حرفه ای و اهداف آن

آموزش حسابداری حرفه ای و اهداف آن 
آموزش حسابداری حرفه ای ممکن است در یک محیط دانشگاهی یا از طریق برنامه آموزش صلاحیت های حرفه ای صورت پذیرد. که در هر صورت سطح دوره مورد نظر باید معادل سطح دوره های آموزشی مرتبط با کسب یک مدرک دانشگاهی باشد. داوطلبان ملزم به کسب دانش و مهارت های حرفه ای، ارزش ها، اخلاق و نگرش های حرفه ای می باشند و باید توان بهره گیری هم زمان از این موارد را داشته باشد.
همچنین می توان از محتوای علمی دوره های آموزش حسابداری حرفه ای به منظور گسترش مهارت های حرفه ای بهره جست. از آنجا که دانش کنونی ممکن است در آینده منسوخ گردد، سطحی نکری در یادگیری دانشی وسیع و گسترده در بلند مدت به نفع حسابداران حرفه ای و حرفه حسابداری نیست. مهارت های ذهنی مورد نیاز شامل شناخت، به کارگیری ، تحلیل و ارزیابی می باشد. در طی دوره کاری، مهارت ها، ارزش ها و اخلاق حرفه ای نسبت به موضوع کسب دانش به منظور ارتقای سطح صلاحیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همان میزان، بهبود مهارت ها در شناخت مسائل و درک دانش مورد نیاز به منظور شناسایی و حل مسائل حائز اهمیت است. در بلند مدت، آموزش مداوم نسبت به فراگیری هر نوع دانش مقطعی از اهیمت بیشتری برخوردار است. آموزش مداوم مهارتی است که باید کسب شود. نگرشی ذهنی است که باید پرورش یابد و ارزشی است که مورد تاید جامعه می باشد. دامنه دانشی که حسابداران حرفه ای به منظور فراگیری به آن نیاز دارند تا بتوانند به شایستگی از عهده امور برآیند، همواره در حال تغییر و گسترش است. شرایط محیطی نیز بر نوع دانش مورد نیاز اثر گذار است. علاوه بر آن، تجربه نیز موجب افزایش مهارت حسابداران حرفه ای می شود. در حقیقت هر حسابدار برای حرفه ای شدن و مسئولیت پذیری در کارهای محوله باید دوره های آموزش حرفه ای را فرا بگیرد.
زمان ارسال: 11 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

حسابداری و تغییر اقتصاد

حسابداری سنتی در طول دوران صنعتی به وجود آمد. در این نوع حسابداری، معاملات با افراد خارجی مانند خرید و فروش کالا و خدمات ثبت می شد و این معاملات خارجی بودند که قیمت و ارزش را ایجاد می کردند و به نوبه خود مبنای گزارشگری مالی را فراهم می کردند. اگرچه حسابداری سنتی در طول دوران صنعتی به سود شرکت ها بود اما محدودیت های آن در عصر اطلاعات بیشتر آشکار شد. هم اکنون دانش، کلید اصلی موفقیت است و شرکت هایی موفق هستند که سرمایه گذاری موثرتری در مدیریت و توسعه دانش کارکنان خود و بهبود روابط خود با مشتریان می کنند. اگرچه وضعیت و سرمایه گذاری در این دارایی عقلانی با روش های حسابداری سنتی نمایان نمی شود. حسابداری سنتی به ما این امکان را نمی دهد تا از افزایش یا کاهش پایه دانش شرکت یا قدرت وفاداری مشتریان اطلاعاتی را بع دست آوریم. بنابراین ارزیابی سلامت جاری شرکت یا ظرفیت آن جهت ادامه فعالیت و موفقیت در آینده دشوار است.
البته این بحث ها به تازگی مطرح نشده اند. افرادی که در اواسط دهه 1970 زندگی کرده اند ممکن است موضوعی به نام حسابداری دارایی انسانی را به خاطر بیاورند که در اوایل دهه 1970 مطرح شد و چندین سال بعد بدون ارزیابی بیشتر به فراموشی سپرده شد.
هدف حسابداری دارایی انسانی، افزایش آگاهی نسبت به ارزش منابع انسانی شرکت از طریق تلاش در جهت ... بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 11 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش عمومی حسابداری

کلیه دوره های حرفه ای آموزش حسابداری باید بخشی از آموزش های عمومی را نیز در بر بگیرد.

آموزش های عمومی گسترده تاثیر قابل ملاحظه ای در کسب مهارت های حرفه ای حسابداری دارند. محتوای دوره های آموزش عمومی حسابداری ممکن است از دوره ای به دوره دیگر و از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. آموزش عمومی حسابداری بر توسعه دانش غیر تخصصی، مهارت های ذهنی، فردی، تعاملی و ارتباطی و همچنین مهارت های مدیریتی و سازمانی تاکید دارد.
آموزش عمومی گسترده به ترویج یادگیری مستمر منجر شده و بستری مناسب برای انجام مطالعات حسابداری و حرفه ای فراهم می آورد. این آموزش ها نتایج زیر را به همراه دارد.
آموزش های عمومی حسابداری ممکن است به طرق گوناگون و در محیط های متفاوتی کسب شود. این آموزش ها می تواند در مراحل مختلفی از دوره های آموزشی همراه با دروس اختصاصی حسابداری شامل امور مالی و سایر علوم مرتبط، دانش سازمانی و تجاری و فن آوری اطلاعات ارائه گردد. همچنین آموزش عمومی حسابداری ممکن است در ضمن برنامه های آموزش حسابداری گنجانده شده باشد و از این طریق زمینه ای لازم برای تحصیل مهارت های کلیدی را فراهم نماید.
داوطلبان ممکن است پس از اخذ مدرک غیرحسابداری، دانش مورد نیاز حسابداری حرفه ای را از طریق مطالعه برای شرکت در ازمونهای نهادهای حرفه ای کسب نمایند. همچنین داوطلبان ممکن است مهارتهای کلیدی را از طریق تجارب کاری همراه با مطالعه جهت شرکت در ازمونها کسب کنند. چنین ترکیبی از دانش عمومی حسابداری، مهارت ها و به تبع آن ارتقای سطح شایستگی ها و قابلیت ها در زیمنه دانش فنی پایه، برای کسب صلاحیت حرفه ای ضروری است.

زمان ارسال: 7 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

طرح آموزشی حسابداری

یک طرح آموزش حسابداری به حسابداران کمک می کند ضمن آشنایی با نیازهای آموزشی و توسعه ای، شیوه های رفع این نیازها را نیز شناسایی کنند. حسابداران حرفه ای همواره به بازنگری سطح مهارت ها و توانمندیهای فعلی خود، به منظور دستیابی به هدفی معین ترغیب می شوند(نقشه ارتقای سطح صلاحیت می تواند حسابداران حرفه ای را در این حوزه یاری دهد). پس از شناسایی نیازهای توسعه ای، حسابدار حرفه ای از طریق فعالیت های آموزشی مربوط، در جهت ارتقای سطح مهارت ها و توانمندی های خود تلاش می کند. گاه ارتقای سطح مهارت ها و توانمندی های فردی نیازمند انجام بیش از یک فعالیت آموزشی است. برخی نهادهای حرفه ای به منظور ارزیابی صلاحیت و کمک به طرح آموزشی با هدف ارتقا و حفظ سطح توانمندی های افراد، از ابزارهای تعاملی استفاده می کنند.
مثال هایی از فعالیت های آموزشی حسابداری
1- مشارکت در دوره ها، همایش ها و سمینار ها
2- طرح های آموزشی خودآموز یا آموزش های سازمان یافته در  محل کار به منظور به کارگیری نرم افزارها، سیستم ها، رویه ها یا فنون جدید.
3- مقالات حرفه ای یا علمی منتشر شده.
4- مشارکت و همکاری با کمیته های فنی
5- تدوین یک دوره آموزشی
6- تحصیلات رسمی در ارتباط با مسئولیت های حرفه ای
7- شرکت در سمینارهای آموزش حسابداری
8- نگارش مقالات حرفه ای
9- انجام تحقیقات در زمینه حسابداری
10- شرکت مجدد در آزمون حسابداری
یک فعالیت آموزشی جداگانه و تکراری همچون آموزش حسابداری مقدماتی برای افراد گوناگون، جزیی از فعالیت های مرتبط با دوره آموزش مداوم حسابداری جهت ارتقای سطح صلاحیت های اعضا به حساب نمی آید.
زمان ارسال: 6 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مهارتهای حرفه ای مورد نیاز برای حسابداران

مهارتهای حرفه ای مورد نیاز برای حسابداران 

افرادی که قصد دارند حسابدار حرفه ای شوند باید  مهارتهای زیر را آموزش ببینند:

1- مهارتهای ذهنی
2- مهارتهای فنی و کاربردی
3- مهارتهای فردی
4- مهارتهای تعاملی و ارتباطی
5- مهارتهای سازمانی و مدیریتی

مهارتهای ذهنی اغلب در شش سطح طبقه بندی می شوند که به ترتیب شامل دانش، شناخت، به کارگیری، تجزیه و تحلیل، استنتاج(ترکیب چند حوزه مختلف دانش، پیش بینی و نتیجه گیری) و ارزیابی می باشد. داوطلبان باید در زمان کسب گواهی صلاحیت در بالاترین سطح از مهارتهای ذهنی باشند. مهارتهای ذهنی حسابدار حرفه ای را در حل مسائل، تصمیم گیری و قضاوت در موقعیت های پیچیده سازمانی یاری می نماید.این مهارتها اغلب از طریق آموزش های عمومی گسترده به دست می آید.

مهارتهای فنی حسابداری شامل موارد زیر است:
1- مهارتهای محاسباتی
2- استفاده از مدل های تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل ریسک
3- اندازه گیری
4- گزارش گری
5- رعایت مقررات و الزامات قانونی

مهارتهای فردی به نگرش حسابدار مربوط می شود.
مهارتهای تعاملی و ارتباطی حسابدار حرفه ای وی را در زمینه همکاری با سایر اعضا به منظور دستیابی به اهداف سازمان، دریافت و انتقال اطلاعات، انجام قضاوت های منطقی و اتخاذ تصمیمات اثربخش یاری می نماید.
مهارتهای سازمانی و مدیریتی برای حسابداران حرفه ای اهمیتی روزافزون یافته است. امروزه از حسابداران حرفه ای انتظار می رود که نقش فعالی در مدیریت جاری سازمان ها ایفا نمایند.

اهداف حرفه حسابداری

10 . از دیدگاه آیین رفتار حرفه ای، اهداف حرفه حسابداری عبارت از دستیابی به بهترین اصول و ضوابط حرفه ای، اجرای عملیات در بالاترین سطح ممکن، براساس اصول و ضوابط مذکور و به طور کلی تأمین منافع عمومی است. تحقق این اهداف مستلزم تأمین موارد زیر است :
الف ـ اعتبـار ـ جامعه به اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی قابل اتکا و معتبر نیاز دارد.
ب ـ حرفه‌ای بودن ـ افراد حرفه ای در زمینه حسابداری حرفه ای باید به سادگی توسط صاحبکاران، کارفرمایان و سایر اشخاص ذینفع، قابل تشخیص و شناسایی باشند.
پ ـ کیفیت خدمات ـ اطمینان از اینکه کلیه خدمات ارائه شده توسط حسابداران حرفه ای با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌شود.
ت ـ اطمینـان ـ استفاده کنندگان از خدمات حسابداران حرفه ای باید مطمئن شوند چارچوبی برای رفتار حرفه ای وجود دارد که ناظر بر ارائه آن خدمات می باشد.
منبع: سازمان حسابرسی

زمان ارسال: 5 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0