فیلم آموزش ارسال معاملات فصلی مالیاتی با سامانه آنلاین(1396)

  فیلم آموزش تهیه و  ارسال معاملات فصلی مالیاتی با نرم افزار و سامانه ...

نرم افزار حقوق و دستمزد برای اشخاص و شرکت ها

  نرم افزار حقوق و دستمزد کاناز محصولی از سایت کاناز اسپید می باشد و سعی شده که با ...

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین

 فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست بیمه با نرم افزار و سامانه آنلاین(کاملا کاربردی و ...

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز

نرم افزار ارسال ایمیل انبوه(تبلیغاتی) کاناز (نسخه 3) به همراه فیلم آموزش نرم افزار به روز ...

فیلم آموزش ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار و سامانه آنلاین

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات برحقوق بانرم افزار(با نسخه جدید نرم افزار ...

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک به کانال تلگرام(کاناز)

نرم افزار ارسال مطلب اتوماتیک و براساس زمانبندی به کانال تلگرام(کاناز)- نسخه 3 به ...

نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)

  نرم افزار استخراج ایمیل و موبایل ژالان(نسخه 2)   به روز رسانی در تاریخ: ...

نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD)

  نرم افزار حذف و اصلاح نیم فاصله از فایل ورد(WORD) نسخه 2   همراه با فیلم ...

نرم افزار تبدیل شماره موبایل به VCF کاناز

نرم افزار تبدیل اکسل به VCF کاناز (تبدیل فایل اکسل به VCF) (نسخه 10.6) با قابلیت تبدیل ...

آموزش افزودن صفر به ابتدای شماره در اکسل

آموزش افزودن صفر به ابتدای شماره در اکسل

 

شاید برای حسابداران و کاربران اکسل زیاد پیش آمده که تعدادی شماره دارند و می خواهند به ابتدای آنها صفر اضافه کنند ولی چون اکسل این شماره ها را عدد در نظر می گیرد بنابراین صفر ابتدای این شماره ها را حذف می کند. من در این فیلم آموزش می دهم که چگونه می توانید با کمی فرمول نویسی ، به ابتدای شماره ها در اکسل صفر اضافه کنید.
 
 
 
روش دوم

ابتدا برروی سلول های مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Format Cells را انتخاب کنید.
سپس در کادر ظاهر شده برروی گزینه Customs کلیک کرده و در کادر Type عبارت "0"0 را وارد کنید و دکمه OK را کلیک کنید. 
اکنون خواهید دید با وارد کردن اعداد صفر ابتدایی اعداد نمایش داده می شود.

افزودن صفر به اول اعداد در اکسل 

زمان ارسال: 18 دی 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

100 نکته ای که از آموزش حسابداری یاد گرفتم

100 نکته ای که از آموزش حسابداری یاد گرفتم 

نوشته: ویندور کومارا
 
اولین بار، من در سال 1996 در تجارت 1 + 10 گواهینامه دریافت نمودم. در این کلاس، من چیزهای اولیه موضوع حسابداری که در پست فارغ التحصیلی خود در تجارت استفاده کرده بودم را به دست آوردم. در یادگیری و کار در این زمینه بیش از 12 سال سابقه دارم. از آنجا که، حسابداری موضوع مورد علاقه من در تجارت است و بنابراین این رشته را برای زندگی حرفه ای خود انتخاب کرده ام. چیزهای زیادی از این آموزش حسابداری آموخته ام که بطور خلاصه در "100 مورد" در اختیار شما قرار می دهم.
1. اول از همه،  با آموزش حسابداری، شروع به حفظ درآمد و هزینه حساب شخصی خودم نمودم.
2. محاسبه بعد از هر کار با توجه به این آموزش و این کار به من برای کاهش هزینه های شخصی خودم کمک کرده بود.
3. با استفاده از این آموزش، همچنین فهمیدم چگونه بهره وری یک شرکت را تعیین کنم.
4. مواردی در آن حسابداران مرتکب تقلب می شوند را تشخیص می دهم. 
5. چگونه می توان از ریاضیات در کسب و کار به طور موثر بهره گرفت؟
6. در زمان کالج، موقعی که ترازنامه چوب خط نشد، پس دوباره سعی کردم و فهمیدم چگونه آن را چوب خط کنم. با استفاده از این تمرین ذهنی، احساس خوبی از حسابداری به من دست داد و در همین زمان اوقات خوبی را سپری کردم.
7. اصلاح خطاها.
8. کاهش هزینه.
9. اظهار نظر در گزارش های مالی.
10. ممیزی (حسابرسی) حساب ها. زمانیکه، سیستم عملی حسابرسی تحت CA برای حسابرسی را یاد گرفتم. به منظور ممیزی حساب های یک مدرسه دولتی مشهور گماشته شدم و 10 اشتباه حسابداری حسابدار مدرسه مربوط به نوشته های مجله و واریز صندوق به حساب کارکنان دولت را یافتم. سپس پیگیر این اشتباهات شدم و حسابدار اشتباهات خود را پذیرفت.
11. رویارویی با مشکلات.
12. هیچ چیزی را اشتباه انجام ندهید و به خدا اعتقاد داشته باشید و از او بترسید که او حسابداری بزرگ و 24 ساعته است، او ناظر به اعمال ما در نگه داشتن درست و مناسب حساب ها است. ما نمی توانیم از طرز عمل حسابداری خود فرار کنیم.
13. ایجاد یک طرح خوب.
14. ارزیابی دوره ای کار.
15. درک مسئولیت. بقیه در ادامه مطلب
زمان ارسال: 10 دی 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد

 

آموزش حسابداری حقوق و دستمزد یکی از مهارت های لازم و مورد نیاز همه حسابداران می باشد. در واقع حسابداری حقوق و دستمزد را می توان به مانند چرخ برای یک خودرو در نظر گرفت که اگر نباشد خودرو قادر به حرکت نیست. در این فیلم من به نحوه ثبت سند حسابداری حقوق و دستمزد در نرم افزار رافع 7 اشاره کرده ام. در واقع روند کار در همه نرم افزارهای حسابداری یکسان می باشد. البته یک نکته را در نظر بگیرید که ابتدا باید محاسبات مورد نظر حقوق و دستمزد را با نرم افزار حقوق و دستمزد انجام دهید و سپس سند آن را در نرم افزار حسابداری مورد نظر ثبت کنید.
اگر زمان پرداخت ها به کارگران هفته ای یا دو هفته یکبار یاشد و دوره حسابداری حقوق و دستمزد شرکت ماهانه و یا سالانه باشد، ما نیاز داریم که خیلی دقیق حقوق و دستمزد را محاسبه کنیم تا در صورت های مالی خدشه ای وارد نشود.
امیدوارم این فیلم مورد استفاده حسابداران گرامی قرار گیرد.
 
زمان ارسال: 2 دی 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نکات مهم جهت دانلود نرم افزار حسابداری رایگان

نکات مهم جهت دانلود نرم افزار حسابداری رایگان


هنگامی که شما این سطر را(یعنی نرم افزار حسابداری رایگان) در موتور جستجوی گوگل تایپ می نمایید، سایت های فراوانی را خواهید یافت که به شما دانلود نرم افزارهای حسابداری رایگان را پیشنهاد می دهند. در حقیقت تمام این سایت ها نسخه آزمایشی نرم افزار جدید حسابداری خود را به شما عرضه می دارند. شما باید مراقب باشید که بهترین سایت ها را انتخاب کنید زیرا برخی از سایت هایی که من برای دانلود نرم افزار تخصصی حسابداری خود به آن ها مراجعه می کنم فقط لینک های کاذب ارائه می کنند که هیچ دانلودی در آن ها موجود نیست.
 
قبل از دانلود کردن نکات زیر را برای دانلود هرگونه نرم افزار حسابداری مطالعه نمایید.
1- قبل از دانلود هرگونه نرم افزار حسابداری شرح آن نرم افزار حسابداری را ببینید زیرا اگر شرح این نرم افزار را نگاه نکنید و بعدا دریابید که با نیاز شما متناسب نیست درواقع وقت و انرژی خود را تلف کرده اید. بنابراین کاربرد نرم افزار را پیش از دانلودکردن آن ببینید.
2- قبل از دانلود نرم افزار حسابداری با فشردن دکمه درباره ما یا درباره من جزئیات صاحب وب سایت را ببینید. زیرا برخی از وب سایت های ناشناس به منظور ایراد صدمه به کامپیوتر شما به پخش ویروس مبادرت می ورزند بنابراین هنگامی که شما اقدام به دانلود و نصب این قبیل نرم افزارها از سایت های ناشناس می کنید این امر ممکن است سبب صدمه دیدن ویندوز یا دیگر اطلاعات ذخیره شده شما گردد.
3- به روز رسانی آنتی ویروس امری بسیار ضروری است زیرا بدون این اقدام اگر نرم افزار دانلود شده دارای ویروس های اینترنتی سنگینی باشد ممکن است سایر فایل های کامپیوتر خود را از دست بدهید.
اگر نرم افزار دانلود شده را منطبق با نیازهای خود نیافتید باید این نرم افزار را حذف کنید زیرا عدم حذف ممکن است سبب کاهش سرعت کامپیوتر شما گردد.
زمان ارسال: 1 دی 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

نکات تدریس آموزش حسابداری

نکات تدریس آموزش حسابداری 

آموزش حسابداری برای کسانی که تجربیاتی در زمینه حسابداری دارند، ساده است اما برای مدرسان جدید، این موضوع دشوارتر است بخاطر مسائل بسیار متعددی که همه عملی هستند مانند ریاضیات، پس قبل از آموزش حسابداری شما باید نکاتی چند برای آموزش بهتر حسابداری یا موضوع حسابداری فرا بگیرید.
اولین نکته
هر فصل از موضوع حسابداری، جدید است و از فصل قبلی متفاوت می باشد. بنابراین، قبل از شروع هر موضوع یا هر فصلی، به دقت تمام محتوای فصل را مطالعه کنید.
دومین نکته
همیشه فصل حسابداری با نظریه اساسی یا پس زمینه ی موضوع حسابداری آغاز می شود. هیچگاه سعی نکنید به کندوکاش نظریه بپردازید و ابتدا به تمرینات عملی بپردازید چرا که برخی از دانش آموزان متوسط در کارهای عملی موضوع حسابداری ضعیف هستند.  
سومین نکته
تنها وابسته به کتاب نباشید، برخی مثال های عملی حسابداری را از زندگی روزانه و حسابداری کسب و کار بازار خود یا حسابداری شرکت های منطقه خود، تمرین کنید.
چهارمین نکته
همیشه به علاقه و استعداد دانش آموزان (دانشجویان) پیش از ادامه ی بحثتان توجه کنید و سعی نمایید موضوع خود را با علاقه ی دانش آموزان مرتبط کنید. چرا که موضوعاتی که با علاقه فراگرفته شوند، هیچگاه در تمام عمر فراموش نمی گردند.
پنجمین نکته
پس از حل برخی سئوالات عملی، به دانش آموزان زمان دهید و سپس چندین مسئله ی عملی حسابداری مطرح کنید.
ششمین نکته
کلاس های شهریه ای با موضوع حسابداری را تنها به خاطر کسب پول برگزار نکنید، این موضوع باعث می شود شهرت شما در قلب و چشم دانش آموزان شکسته می شود. آموزش حرفه ای برای کسب پول نیست اما حرفه ای بودن به شما شهرت ارزشمندی در جامعه و جهان می دهد. هرگز نام خود را بواسطه ی پول خراب نکنید. با کسب درآمد از حقوق تدریس حسابداری راضی باشید.
هفتمین نکته
تنها به یک کتاب بسنده نکنید، که در این کار اشکال بسیاری وجود دارد و از همین روی به بیش از یک کتاب مراجعه کنید. برای شما بهتر خواهد بود اگر تکنولوژی جدید اینترنت را بهتر بشناسید و همیشه سعی کنید محتویات به روز موضوع حسابداری را آموزش بدهید. وبلاگ های بسیار خوبی وجود دارند که حاوی موضوعات حسابداری هستند و می توانید با آنها در تماس باشید.
هشتمین نکته
همیشه مراقب باشید که موضوع خود را با موضوعات دیگر حسابداری ترکیب نکنید چرا که گاهی باعث سردرگمی در ذهن دانش آموزان شما می شود. بنابراین سعی کنید سردرگمی موضوع حسابداری را از بین ببرید اما این کار را از طریق ایجاد سردرگمی بیشتر در دیگر موضوعات انجام ندهید. در حالی که شما به دانش آموزانتان در کلاس آموزش می دهید، شیوه ی آموزش باید بر اساس موضوع خاصی باشد.
نهمین نکته
تلاش کنید از طریق اینترنت یا گردهمایی دوستان، انجمن آموزش حسابداری یا شبکه ی اجتماعی بسازید تا اگر در موضوع حسابداری به مشکلی برخورد کردید آن را با کمک انجمن آموزش حسابداری خود یا شبکه ی اجتماعی حل نمایید.
دهمین نکته
عادت به ترک حل مسئله را ترک کنید. من مشاهده کرده ام که برخی از معلمان حسابداری تمام مسائل سخت حسابداری را رها می کنند چرا که آن را درک نمی کنند. معلم عزیز، اگر شما یک معلم هستید، بدین معناست که اگر شما یک متخصص نشده اید، هنوز یک دانش آموز در کلاسی بالاتر هستید و مانند دانش آموزان باید هر مسئله ی دشواری را فرا بگیرید.
زمان ارسال: 28 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

ارسال معاملات فصلی اتباع خارجی

ارسال معاملات فصلی اتباع خارجی 

گاهی اوقات طرف معامله بعضی شرکت ها اتباع خارجی مقیم ایران هستند. اتباع خارجی مقیم ایران دارای کد خاصی هستند که با کد ملی ما تفاوت دارد و از طرفی چون شرکت ها ملزم به ارائه معاملات فصلی هستند، زمانی که این کد را در قسمت اطلاعات خریدار وارد می کنند سامانه مالیات اخطار می دهد که کد ملی صحیح نیست. پس راه حل چیست؟

راه حل این مشکل
همانطور که من در فیلم آموزش معاملات فصلی مالیات توضیح دادم در سامانه معاملات فصلی قسمتی تحت عنوان گزارش امتناع وجود دارد. کافیست اطلاعات خریدار تبعه خارجی خود را در قسمت امتناع وارد و ارسال نمایید. و زمان رسیدگی چنانچه ممیز سوال کرد کافیه در جواب بیان کنید این اطلاعات امنتاع مربوط به تبعه خارجی مقیم ایران است. به همین سادگی
 
زمان ارسال: 25 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مالیات بر حقوق و انتقال اطلاعات از سیستمی به سیستم دیگر

 
 

مالیات بر حقوق و انتقال اطلاعات از سیستمی به سیستم دیگر

 

مالیات بر حقوق و انتقال اطلاعات از سیستمی به سیستم دیگر 

یکی از سوالات حسابداران و افرادی که مشغول فراگیری آموزش حسابداری هستند و شاید یکی از مشکلات آنان، چگونگی انتقال اطلاعات نرم افزار مالیات بر حقوق به سیستم دیگر و یا پوشه جدید است. گاهی اوقات به علت نصب ویندوز و یا تعویض کامپیوتر، باید نرم افزار مالیات بر حقوق را حذف و دوباره نصب کنیم و بک آپ گیری از داده های قبلی بسیار مهم است. بنابراین تصمیم گرفتم در این فیلم به چونگی انتقال داده های قبلی نرم افزار مالیات بر حقوق به سیستم دیگر و یا پوشه جدید توضیح دهم.

سازمان امور مالیاتی کشور از سال 1390 نرم افزاری را ارائه کرد که مودیان می توانند اطلاعات حقوق و دستمزد و همچنین میزان مالیات بر حقوق را به صورت مکانیزه به سازمان مالیاتی کشور ارائه کنند و از دی ماه 1393 این سیستم علاوه بر نرم افزار آفلاین به صورت سایت هم قابل دسترس شد و علاوه بر نرم افزار از طریق سامانه آنلاین فایل های ایجاد شده ارسال می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی نیست. البته از ابتدای سال 1395 نسخه جدید نرم افزار مالیات بر حقوق را ارائه کرد که نحوه بکاپ گیری آن به شرح زیر است:
روش کار به این صورت است:
ابتدا وارد درایو C شده و سپس وارد پوشه ProgramFiles شوید. اگر ویندوز شما 64 بیتی است باید وارد پوشه ProgramFiles(x86) شوید.
سپس وارد پوشه Tax شوید.
بعد از آن فایل Salary.mdb را کپی کنید و برروی درایو دیگر و یا فلش کپی نمایید.
اکنون هر زمان که مایل باشید می توانید این فایل را به سیستم دیگری منتقل کرده و اطلاعات آن را بارگذاری نمایید.
از کجا متوجه شویم ویندوز ما 32 بیتی است یا 64 بیتی؟
کافیست برروی آیکون MyComputer کلیک راست کرده و گزینه properties را انتخاب کنید و از صفحه ظاهر شده ببنید نوع Operating System شما چیست. در این قسمت کاملا مشخص است که ویندوز شما 32 بیتی است یا 64 بیتی. ویندوز 32 بیتی را با عبارت x86 و ویندوز 64 بیتی را با عبارت x64 نمایش می دهند.
 

فیلم آموزش تهیه و ارسال لیست مالیات بر حقوق

زمان ارسال: 22 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

اشخاص وابسته

 اشخاص وابسته و نحوه برخورد استاندارد حسابداری با آنها

 اشخاص وابسته و نحوه برخورد استاندارد حسابداری با آنها

 طبق استاندارد حسابداری ایران، یک شخص در صورتی وابسته به واحد تجاری است که دارای خصوصیات زیر باشد.

الف) به طور مستقیم یا غیر مستقیم از طریق یک یا چند واسطه:
1- واحد تجاری را کنترل کند یا توسط واحد تجاری کنترل شود یا با آن تحت کنترل واحد قرار داشته باشد(شامل واحدهای تجاری اصلی، واحدهای تجاری فرعی و واحدهای تجاری فرعی هم گروه)
2- در واحد تجاری نفوذ قابل ملاحظه ای داشته باشد یا
3- بر واحد تجاری کنترل مشترک داشته باشد
ب) واحد تجاری وابسته آن واحد باشد(طبق تعریف استاندارد حسابداری شماره 20 با عنوان حسابداری سرمایه گذاری در واحدهای تجاری وابسته)
ج) مشارکت خاص آن واحد باشد(طبق تعریف استاندارد حسابداری شماره 23 با عنوان حسابداری مشارکت های خاص)
د) از مدیران اصلی واحد تجاری یا واحد تجاری اصلی آن باشد
ه) خویشاوند نزدیک اشخاص اشاره شده در بندهای الف یا د باشد.
و) توسط اشخاص اشاره شده در بندهای د یا ه کنترل می شود تحت کنترل مشترک یا نفوذ قابل ملاحظه آنان است و یا اینکه سهم قابل ملاحظه ای از حق رای آن به طور مستقیم یا غیر مستقیم در اختیار ایشان باشد و
ز) طرح بازنشستگی خاص کارکنان تجاری یا طرح بازنشستگی خاص کارکنان اشخاص وابسته به  آن و همچنین واحدهای تجاری تحت کنترل این گونه طرح ها باشد.

طبق استاندارد حسابداری ایران، معاملات با اشخاص وابسته و مانده حساب های فیمابین باید در صورت های مالی کلیه واحدهای تجاری از جمله ورت های مالی جداگانه واحد تجاری اصلی، شریک خاص یا سرمایه گذاری که طبق استانداردهای حسابداری شماره 18، 20 و 23 ارائه می شود افشا گردد.
در صورت های مالی یک واحد تجاری معاملات با اشخاص وابسته و مانده حساب های فیمابین با سایر واحدهای تجاری گروه افشا می شود. در صورت های مالی تلفیقی معاملات با اشخاص وابسته درون گروهی و مانده حساب های درون گروهی حذف می گردد.

زمان ارسال: 20 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0

مدیریت مالی و حسابداری

مدیریت مالی و حسابداری

 مدیریت مالی و حسابداری و تفاوت های این دو تخصص 

اغلب سوالی که مطرح می شود این است که تفاوت مدیریت مالی و حسابداری  چیست؟ تفاوت در دیدگاه این دو تخصص است. حسابداری دیدگاهی تاریخی دارد و هدف اصلی آن ثبت وقایع گذشته است در حالیکه مدیریت مالی دیدگاه اینده نگر دارد یعنی اساس مدیریت مالی تاکید بر تصمیم گیری و ایجاد ارزش بر اینده تمرکز دارد. بنابراین مدیریت مالی با استفاده از اطلاعات تاریخی حسابداری، بر تصمیم گیری های آینده تمرکز دارد.

مدیریت مالی مدیریت اثربخش و کارا پول (وجوه/منابع مالی) به منظور دست یابی به اهداف سازمان را مدیریت مالی گویند. مدیریت مالی دربرگیرنده چگونگی افزایش سرمایه (تامین مالی)، و نحوه تخصیص آن است (به عنوان مثال بودجه بندی سرمایه‌ای). این امر تنها مختص بودجه بندی منابع بلند مدت نیست؛ بلکه منابع کوتاه مدت مانند دارایی‌های جاری را نیز در بر می‌گیرد. همچنین با سیاست توزیع سود سهامداران نیز مرتبط است. تعریف مدیریت مالی: مدیریت مالی مدیریت منابع و مصارف به صورت کارا و اثربخش است. هدف مدیریت مالی: هدف مدیریت مالی افزایش ارزش شرکت و در نتیجه افزایش ثروت سهامداران می‌باشد.
مدیریت مالی سوالاتی مثل اکنون کجا هستیم؟ و به کجا خواهیم رفت؟ را مطرح می کند.
نقش کلیدی مدیریت مالی
مدیر مالی در شرکت نقشی محوری و اساسی بازی می کند. وظایف مدیر مالی را در سازمان می توان به موارد زیر خلاصه کرد:
1- بودجه بندی
2- تامین مالی در بازارهای مالی(مانند چگونگی دریافت وام و سایر ابزارهای مالی)
3- ارزیابی پروژه های سرمایه ای
4- بازاریابی و تعیین راهبردهای قیمت گذاری

تخصص مدیریت مالی به سرعت در دنیای امروز در حال گسترش است و به همین دلیل شرکت ها به شدت در جستجوی مدیران مالی با تخصص روز می باشند. نقش اساسی مدیران مالی در شرکت ها، امروزه در ارتقای سازمانی مدیران شرکت های بزرگ دنیا نیز آشکار است.
وظایف مدیر مالی
وظایف اصلی مدیریت مالی تصمیم گیری در مورد سه مطلب مهم است:
1- تصمیم در زمینه سرمایه گذاری
2- تصمیم درباره تامین مالی
3- تصمیم در مورد تقسیم سود سهام
هریک از تصمیم ها باید در رابطه با هدف شرکت باشد و ترکیب مطلوب هر سه، ارزش شرکت را  برای سهامداران حداکثر خواهد کرد.
در تصمیم گیری بهینه، مدیر مالی از ابزار تجزیه و تحلیل به خصوص در جهت برنامه ریزی و کنترل فعالیت های شرکت استفاده می کند. تجزیه و تحلیل های مالی از پیش شرط ها و زمینه بایسته برای تصمیم گیری های منطقی است.

 

منبع: مدیریت مالی

زمان ارسال: 19 آذر 1394 نویسنده: سید مصطفی هاشمی نظرات: 0